Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šestnáct miliard zrychlí trať na Slovensko. Vlaky posviští stošedesátkou

Správa železniční dopravní cesty chystá zásadní zrychlení pro spojení mezi Moravou a Slovenskem přes Valašské Meziřící. Za šestnáct miliard by měly vlaky jezdit rychlostí sto šedesát kilometrů v hodině. Cestující se současně dočkají nových dopravních terminálů, které připravují města podél trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i31ř22í 85Z57a32t78l54o17u66k60a28l 3918399341156

Tak ono to esíčko u Hranic si docela říká o přeložení a zkrácení. Zajímalo by mě, jestli by nebylo jednodušší postavit spojku z Valašského Meziříčí směrem na Polom, tam by asi nebylo třeba stavět tak dlouhý tunel, ale možná by mohl být problém s kapacitou trati z Polomi do Hranic. Možná by také mělo smysl zachovat provoz na staré trati alespoň do Teplic nad Bečvou, přece jen jsou to lázně a zajímavá turistická lokalita. Jinak předpokládám, že se bude trať rekonstruovat převážně v původní stopě, jen s nejnutnějšími přeložkami v místě prudkých zatáček, tímto způsobem se vyšší rychlost než 160 km/h, jak tady někteří požadují, asi nedá dosáhnout. Pokud už by se na Horní Lideč a Půchov měla stavět zcela nová trať, která by vyšší rychlost umožňovala, bylo by logičtější postavit ji přes Zlín (a konečně rozumně připojit toto krajské město na železniční síť) s pokračováním na Kroměříž, Vyškov a Brno. Pak by ale logicky význam původní trati přes Valašské Meziříčí a Vsetín pro dálkovou dopravu poklesl.

0/0
22.2.2017 8:28

J51i52ř39í 59K94o16c51u81r71e22k 6485664565388

Když půjdete kousek na západ od Hranic, tak najdete mimoúrovňový přesmyk. Ten by byl nutný i u Polomi, aby si protisměrné vlaky nepřekážely navzájem. A to by bylo minumum, Hranice-Přerov patří k nejzatíženějším úsekům v ČR.

Výhled na rok 2020 uvádí 410.000* tun za den v nákladní dopravě.

http://www.zelpage.cz/story/rozvoj-rs/vrt-model-nakladni-2020.jpg

*) čtyři sta deset tisíc tun. Ano, za den.

0/0
22.2.2017 23:54

J73i14ř45í 13Z15a63t14l90o43u73k21a77l 3468229291986

V tom máte jistě pravdu. Jsou to jen mé úvahy, ale možná by se takový přesmyk dal vybudovat východně od Polomi, kde by jedna z kolejí nejdříve překřížila trať a pak se teprve zapojila do stanice, jen by to vyžadovalo mírně delší trasu severně od obce Dub. Případně by se jako rezerva mohla ponechat i stará trať. Výhodou této varianty trati by mohl být lehčí terén, velká část trati by navíc mohla vést prakticky souběžně s plánovanou silniční Palačovskou spojkou. Dovedl bych si pak také představit osobní vlaky Ostrava - Valašské Meziříčí s dobou jízdy pod 1 hodinu, které by využívaly právě tuto trať.

0/0
24.2.2017 1:16

M27a44r50t32i94n 50V51i88č80a43n 9795400235451

Vysokorychlostní tratě vyžadují zejména extrémně velké poloměry oblouků, takže není možné je stavět ve stávajících trasách. Musela by se udělat nová trať, která by obsahovala spousty mostů a tunelů. Žádná levná sranda stavět takovou železnici v horách... Proto se jen modernizuje, za vším hledejte peníze. Vysokorychlostní koridory se u nás budou nejprve budovat mezi velkými městy. Potom až přijde na řadu "venkov".:-)

+1/0
21.2.2017 17:47

P82a22v96e78l 91H55r81a87b33a69l 9115600191652

V loňském roce probíhala rozsáhlá rekonstrukce trati mezi Valašským Meziříčím a Hranicemi a nyní se uvažuje, že polovina trati povede jinudy. To už vážně nevíte, jak ty peníze rozházet. Proč se ta rekonstrukce dělala?

+1/−1
20.2.2017 12:25

P47e26t68r 38N61o72v93o14t25n34y 1421330611

Asi se po tom už nedalo jezdit.

+1/0
20.2.2017 12:44

O56t32t71o 82P73o76s97p89í98š79i67l 4304735267388

Třeba proto, aby do doby, než se připraví a zrealizuje alespoň tento projekt (což v českých reáliích může trvat něco mezi 10 a 100 lety), bylo po čem jezdit.:-)

+4/0
20.2.2017 12:47

A20n80t31o44n41í85n 50Z63e73l51i77n50k50a 5784968725450

No nevím. Peníze jsou potřeba úplně někde jinde. A jaká bude návratnost? 00nic, protože zrychlení další zájemce nepřivede.

0/−2
20.2.2017 12:01

V68l92a35s65t60i85m37i82l 21D74ü48m45l11e18r 1879569652927

Tak místo prijemneho výhledu na Becvu pojedeme tunelem který bude 10x dražší než úprava současné trati....hmmm fajn projekt

0/−6
20.2.2017 10:45

T44o13m96á91š 75M15o67r97a41v95č36í56k 3217126173315

O ten výhled nepřijdete, pokud jsem tedy četl článek pozorně. vždyť je to jen malý tunel, takže Bečvy a Senice si užijete až až ;-)

+1/0
20.2.2017 10:53

P61e79t89r 71N58e93c93h60a30n21i11c27k71ý 7423886938840

Zajímalo by mě jestli zůstane stará trať. Přece jen Teplice jsou slušným generátorem poptávky i dost turisticky významným centrem, Hranice město jsou také oblíbené a kapacita pro nákladní vlaky se taky hodí.

0/−1
20.2.2017 11:14

J84a61n 68V47a76l27o29u97c62h 6532407568630

Kolik lidí/vlak tak vystupuje/nastupuje? Že je "významná" se tvrdí o každé lokálce, kam se sypou miliony do údržby, statisíce do dotací dopravy a cestujících s bídou na taxík...

+3/0
20.2.2017 11:31

M62a46r38t78i56n 18V65š92e43t50u19l46a 2701649145495

No jo, když tam jede o víkendu vlak co 3 hodina a ještě nenavazuje na spoje, tak to všichni do Teplic dojdou pěšky, kdo by čekal na tom zaplivaném nádraží....

+1/0
20.2.2017 12:33

M35i98r16o42s71l36a49v 47Z82i83k62m69u72n95d 6498622147658

Vlak tam nejede proto, že ho nikdo neobjednal ... Pokud "TAM" (kdekoli jinde v tuzemsku) budou jezdit osobní vlaky co hodina (jako ve Švýcarsku, po jehož kvalitní dopravě téměř "všichni" odpovědní básní) ve vzájemné návaznosti, tak těmi vlaky bude jezdit lidí více. Dopravní obslužnost 1x za tři nebo 4 hodiny je vhodná tak akorát pro Rusko nebo "balkánské země" ...

+1/0
21.2.2017 7:17

M57i64c88h92a85l 80S37e90d51l21á59č11e15k 7613251574366

Pan Sura jeste pise? A kde byl pred tydnem, kdy se svolavaly tiskovky a hlavni tema byla vysokorychlostni zeleznice?

0/0
20.2.2017 10:38

J54a33n 24S91ů36r95a 4895943713552

Plky politiků a jejich tiskovky na toto téma mě opravdu nezajímají. Zvláště před volbami.

+2/0
20.2.2017 17:55

P95e29t46r 11B55á42č15a 8165486605425

Kdyby tam radsi byla dalnice nez nejakej vlak Rv

0/−8
20.2.2017 10:33

T22o35m14á79š 83K38ř86e81č78e10k 5539254684931

obě technická řešení mají výhody a jsou potřeba, železnice je násobně propustnější řešením jak v nákladní tak osobní přepravě, navíc je mnohem menším zásahem do krajiny, automobilová přeprava je zase flexibilnější, pokud by přišlo ještě řešení vysokorychlostní dráhy - to by bylo na přepravu nejrychlejší nastal by dle mne ideální stav, ale ne stavět jedno na úkor druhého

+3/0
20.2.2017 10:52

I38v88a73n 31H67o97l96a24s 5357417708147

Báčo, Báčo, ty se z toho automobilismu jednou ...

0/0
20.2.2017 23:07

J19i13ř68í 98K54o75c96u93r42e97k 6195214515678

A pak na dálnici nadává na kamion, že to má jet po železnici. Zatáčky a Zákazníi lítají vzduchem.

0/0
22.2.2017 23:45

R12a23d91i54m 51S14i77m17u27n52e41k 2840800616444

koukám, že v naší zemi se opravdu nikdo nemůže zavděčit nikomu.. jede to 160 km, jede do kopcema někam na slovensko, ale lidem vadí, že tam není TGV...

+4/−1
20.2.2017 10:22

T96o10m72á19š 79M28o83r22a78v54č76í27k 3747606403785

Taky si říkám, proč jim na této trati nestačí taková rychlost, když VRT je plánovaná na Břeclav a Ostravu. Tudy prostě nikdy VRT nepovede, výhodnější je to na Trenčín, protože to bude "jeden dlouhý" tunel a motat se kolem Vsetína je kilometrově nevyhovující. A mít čtyři VRT spojení se Slovenskem je opravdu směšné. Nemám nic proti vysoké rychlosti, právě naopak, ale pokud je to ekonomická sebevražda, tak to prostě nemá smysl stavět, spíš by se mělo nyní investovat do Praha-Brno, když už nějakou novostavbu.

+2/−1
20.2.2017 10:30

T10o94m83á32š 79K88ř65e36č12e85k 5269674694941

pro obsluhu regionu dobrí rychlost pro obsluhu mezinárodní tratě za 10 let málo...ale souhlasím tady s kolegy a patrně i Vámi, že na vyšší rychlost ČR - Slovensko stačí jedna trasa a poté přestup na nižší rychlost

+1/0
20.2.2017 10:55

R45a58d45i96m 46S12i71m48u28n11e22k 2980730866124

chápu, že 160 km je fakt málo na opravdu hlavních tratí.. ale dělat tohle na 200 km byl byl fakt luxus..

+3/0
20.2.2017 11:02

R55a86d72i78m 16V80y65m60ě73t29a82l 7524530264962

1. Jsem rád že to naše hnusné nádraží se konečně opraví

2. Už by konečně někdo mohl začít plánov něco co vydrží délé a není už teď zastaralé. Za 10 let se zjistí že 160km/h je málo a začne se to předělávat znovu

+3/0
20.2.2017 10:18

D95a21n84i81e81l 25V24a42h42a59l17a 3608764818

Neblbněte, za 10 let se bude někdo chtít taky napakovat.

0/0
21.2.2017 8:39

D20a80n24i78e33l 55K97r52o88n63e24r 7784974706767

160? Takova rychlost?! To snad ani lidsky organizmus nemuze vydrzet todleto...

+1/0
20.2.2017 10:04

J62i59ř27í 31K30o14c11u23r91e14k 6855414545408

Tak můžeme zavést vlaky, které pojedou 300, pojedou přes Valašsko a nebudou tam stavět. Všichni budou hýkat radostí. Asi jako když mají Brněnským nádražím PROJÍŽDĚT vlaky rychlostí 160 km/h. Aspoň. Jen proto aby železnice byla rychlá.

0/0
22.2.2017 23:50

R29a97d29i88m 77S63v48o67b72o29d69a 9983539326312

dnes by mela byt rychlost 160km/h normalni cestovni rychlosti na vsech tratich (u nejakych lokalek by to mohlo byt min) a rozhodne to nepovazuji za nejake svisteni

+5/0
20.2.2017 9:32

M67a12r27t52i64n 78K98o88ž38í55n 1775196661310

To máte sice pravdu, ale jednak bysme tady nesměli mít čtyřicet let bolševika a druhak by jízdné Praha - Brno nestálo 200Kč, ale 1200Kč.

+2/−1
20.2.2017 9:53

J73a47n 24Č53e21k68a64l 7939885294174

Bolševik to sice do*ebal hrozným způsobem, ale 25 let po revoluci se už na něj vymlouvat nemůžeme. Železnice je zoufalá, protože je tu neschopná SŽDC a žába na prameni jménem SUDOP...

+2/−1
20.2.2017 10:04

M38a94r85t97i61n 31N60o77v91o34t12n67ý 3876886611294

S tí mjízdným je to samozřejmě blbost Podle výpočtů (proběhlo to před pár týdny různými médii) by to jízdné bylo cca 350,- Kč

+1/0
20.2.2017 11:22

P18e89t43r 10N54e81c45h98a80n55i54c41k62ý 7653726228970

Já bych to specifikoval na spojnice krajských měst. Tam by min. 120 opravdu měl být standard, jinak si to neškrtne ani proti moepdu natož autu nebo autobusu. Snad se blýská na lepší časy a i Liberec, Vary, Jihlava nebo Zlín dostanou kvalitnější spojení.

0/0
20.2.2017 11:37

J45i35ř83í 23K90o76c33u26r40e73k 6965714785358

Za kolik. Bude se totiž muset postavit pár tunelů, které budou procházet masou starého půdního sesuvu z roku 1997. Na Bystřičce a v Jablůnce. Nejméně tyto dva. Oba jsou hluboká až 50 metrů.

Pod takový nápad bych se podepisovat nechtěl.

0/0
22.2.2017 23:57

J63o59s49e55f 13M55i29k62u56l58í86k 8264157766

Horský profil trati, to mě pobavilo. Jsem myslel, že horský profil je někde v Rakousku a nikoli takové kopečky

+11/−4
20.2.2017 8:50
Foto

L29u25k35á61š 88Z69á52v62o76d16s27k23ý 9201829231

typická výmluva proto, aby se daňový poplatník pořádně oškubal a ještě za hýkavého potlesku stáda, jak se tu velkolepě modernizujou tratě. :-) Jsme prostě holt zaprděný kocourkov...

+3/−1
20.2.2017 8:54

O17t48t36o 11P29o89s80p23í20š68i66l 4774815787358

Ono je jedno, jestli to nazvete "horský" nebo "kopcovitý". Na výběr jsou dvě možnosti: větší zářezy do krajinného rázu (CHKO + vysoké investice) nebo tunel (CHKO + ještě vyšší investice)...

Co navrhujete? Zrušit CHKO a srovnat "kopečky" se zemí? Nebo neřešit zásah do krajiny a rovnou postavit metro?

+4/−2
20.2.2017 9:03

T36o74m70á55š 96K24ř48e45č82e19k 5829104814421

při vší úctě, na to "zdroje jsou", jen stavební firmy i projekty jsou prostě pozadu, u nás když se postaví dálnice tak čtyř proudová která kapacitně odpovídala dopravě před 20 lety, kdy se začala připravovat a nikoliv aktuální situaci, když železnice tak v lepším případě 160 (ale kupříkladu mezi Pardubicemi a Hradcem Králové ani to ne) která by odpovídala poptávce tak na v první dekádě tohoto století, ale tato železnice se zprovozní v roce 25...

0/0
20.2.2017 11:01

T38o89m44á45š 48M48o19r59a24v85č85í48k 3117256913315

Mě pobavila vaše geografická neznalost. Proč jen Rakousko, když je Česko téměř obklopeno horskými pásmy od Šumavy až po Bílé Karpaty?

+1/0
20.2.2017 9:57

T90o69m83á51š 78M52o51r63a85v97č68í13k 3537916453885

https://cs.wikipedia.org/wiki/Host%C3%BDnsko-vset%C3%ADnsk%C3%A1_hornatina

0/0
20.2.2017 11:14

J97i79ř81í 77K31o41c43u40r25e75k 6595844695588

Ano, podélný sklon tratí je tam podobný jako přes Gotthard, Semering ...

To se tím myslí. Proto taky ve Valmezu připřahají mašinu - jedna by ten nákladní vlak kolikrát neutáhla. Což ovšem nikdo netuší. A tak by mnozí neraději vyházeli nákadní dorpavu na silnice a provozovali osobní vlaky tak rychlé, že nedokážou zastavit v následujícím městě.

0/0
22.2.2017 23:48

J23i32ř52í 60N27e23v26r40l62a 8842483809597

Zrovna min. Vsetín to potřebuje jako stůl - to nádraží na to, že je to největší město v okrese, je fakt hodně hodně staré, jen ty nástupiště a ta malá "čekárnička" pro lidi...

Jsem zvědav a těším se na to nové nádraží ve Vsetíně, resp. "na Vsetíně", jak říkají místní. :-)

+6/0
20.2.2017 8:49
Foto

M49i78c15h16a31l 49V95o49t31r43u23b98e59c 3350521355

A budeme na to mít dost rychlé mašiny? Aby nám to EU nezakázala, že na trati děláme frontu ;-D

+1/−2
20.2.2017 8:48
Foto

P13r91e65m93y37s84l 45K59y91s74e31l71a67k 5265953394509

To zrychlení o 40 km/h snad ani za ty prachy nestojí ne? A Slovák jedoucí z práce v Čechách bude rozčarován, jelikož na cestě nestihne ani dopit flašu borovičky. A někteří přejedou Košice, páč byli zvyklí vystupovat až po patnácti kouskách... :-)

+4/−8
20.2.2017 8:40

L81u92k60á20š 69B38r45a72n18d90e88j39s 2603675871731

Zrychlení je většinově o 80 km/h, to už je znát..

+1/0
20.2.2017 9:55

P14a59v92e82l 85K31o64l42á55č23e56k 9274344802141

Valašsko neleží v Čechách.

0/0
26.2.2017 15:40

T47o83m58á76š 42K90r25e42j63č30í 1315281930561

No to je tedy závratná rychlost. Aby se chudákům cestujícím neudělalo nevolno. Jak dlouho se budou ještě vyhazovat státní peníze na tyto nesmyslné rekonstrukce?

+2/−8
20.2.2017 8:38

O30t40t17o 43P97o63s65p12í56š63i59l 4384285637568

Takže tam má zůstat 80 km/h a má se to nechat zajít mechem?

+7/−1
20.2.2017 8:40

T80o27m48á36š 85K51r54e12j89č55í 1815871260391

Ne, když už se vyhazují tak obrovské peníze, mají být páteřní sítě stavěny rovnou na rychlost 220 km/h, i když toho nyní naše staré soupravy nemohou dosáhnout, jak je běžné na západě. Takto vyhodí miliardy a za pár let to stejně budou dělat znovu. Když by byly ty tratě modernizovány rovnou na vyšší rychlost, možná by to donutilo dopravce přestat sem tahat ty vyřazené vlaky z okolních zemí.

+6/−1
20.2.2017 8:46
Foto

L61u64k13á69š 85Z34á81v49o83d35s27k47ý 9441379931

přesně, ale to tihle lidé nechápou. A přesně za 10 let budou hýkat blahem, až se to za dalších 20 mld. zrychlí na 200Km/h. to, že by to stálo půlku, kdyby se to udělalo rovnou, nechápou...

+3/−3
20.2.2017 8:47







Najdete na iDNES.cz