Diskuse k článku

Šestnáct miliard zrychlí trať na Slovensko. Vlaky posviští stošedesátkou

Správa železniční dopravní cesty chystá zásadní zrychlení pro spojení mezi Moravou a Slovenskem přes Valašské Meziřící. Za šestnáct miliard by měly vlaky jezdit rychlostí sto šedesát kilometrů v hodině. Cestující se současně dočkají nových dopravních terminálů, které připravují města podél trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i84ř15í 86Z97a34t60l64o60u12k75a64l 3398609841356

Tak ono to esíčko u Hranic si docela říká o přeložení a zkrácení. Zajímalo by mě, jestli by nebylo jednodušší postavit spojku z Valašského Meziříčí směrem na Polom, tam by asi nebylo třeba stavět tak dlouhý tunel, ale možná by mohl být problém s kapacitou trati z Polomi do Hranic. Možná by také mělo smysl zachovat provoz na staré trati alespoň do Teplic nad Bečvou, přece jen jsou to lázně a zajímavá turistická lokalita. Jinak předpokládám, že se bude trať rekonstruovat převážně v původní stopě, jen s nejnutnějšími přeložkami v místě prudkých zatáček, tímto způsobem se vyšší rychlost než 160 km/h, jak tady někteří požadují, asi nedá dosáhnout. Pokud už by se na Horní Lideč a Půchov měla stavět zcela nová trať, která by vyšší rychlost umožňovala, bylo by logičtější postavit ji přes Zlín (a konečně rozumně připojit toto krajské město na železniční síť) s pokračováním na Kroměříž, Vyškov a Brno. Pak by ale logicky význam původní trati přes Valašské Meziříčí a Vsetín pro dálkovou dopravu poklesl.

0/0
22.2.2017 8:28

J90i10ř59í 73K54o53c86u25r89e22k 6195974445428

Když půjdete kousek na západ od Hranic, tak najdete mimoúrovňový přesmyk. Ten by byl nutný i u Polomi, aby si protisměrné vlaky nepřekážely navzájem. A to by bylo minumum, Hranice-Přerov patří k nejzatíženějším úsekům v ČR.

Výhled na rok 2020 uvádí 410.000* tun za den v nákladní dopravě.

http://www.zelpage.cz/story/rozvoj-rs/vrt-model-nakladni-2020.jpg

*) čtyři sta deset tisíc tun. Ano, za den.

0/0
22.2.2017 23:54

J16i85ř76í 88Z32a59t49l63o43u91k56a34l 3688279581866

V tom máte jistě pravdu. Jsou to jen mé úvahy, ale možná by se takový přesmyk dal vybudovat východně od Polomi, kde by jedna z kolejí nejdříve překřížila trať a pak se teprve zapojila do stanice, jen by to vyžadovalo mírně delší trasu severně od obce Dub. Případně by se jako rezerva mohla ponechat i stará trať. Výhodou této varianty trati by mohl být lehčí terén, velká část trati by navíc mohla vést prakticky souběžně s plánovanou silniční Palačovskou spojkou. Dovedl bych si pak také představit osobní vlaky Ostrava - Valašské Meziříčí s dobou jízdy pod 1 hodinu, které by využívaly právě tuto trať.

0/0
24.2.2017 1:16

M89a62r20t78i63n 53V82i78č85a52n 9935150375331

Vysokorychlostní tratě vyžadují zejména extrémně velké poloměry oblouků, takže není možné je stavět ve stávajících trasách. Musela by se udělat nová trať, která by obsahovala spousty mostů a tunelů. Žádná levná sranda stavět takovou železnici v horách... Proto se jen modernizuje, za vším hledejte peníze. Vysokorychlostní koridory se u nás budou nejprve budovat mezi velkými městy. Potom až přijde na řadu "venkov".:-)

+1/0
21.2.2017 17:47

P79a16v76e44l 21H62r54a40b25a51l 9285150321702

V loňském roce probíhala rozsáhlá rekonstrukce trati mezi Valašským Meziříčím a Hranicemi a nyní se uvažuje, že polovina trati povede jinudy. To už vážně nevíte, jak ty peníze rozházet. Proč se ta rekonstrukce dělala?

+1/−1
20.2.2017 12:25

P51e93t13r 33N81o96v65o84t39n27y 1821290941

Asi se po tom už nedalo jezdit.

+1/0
20.2.2017 12:44

O24t77t52o 95P95o80s64p16í14š39i63l 4894355177828

Třeba proto, aby do doby, než se připraví a zrealizuje alespoň tento projekt (což v českých reáliích může trvat něco mezi 10 a 100 lety), bylo po čem jezdit.:-)

+4/0
20.2.2017 12:47

A84n75t66o10n97í51n 62Z43e33l88i81n65k81a 5844138535620

No nevím. Peníze jsou potřeba úplně někde jinde. A jaká bude návratnost? 00nic, protože zrychlení další zájemce nepřivede.

0/−2
20.2.2017 12:01

V23l96a69s11t96i67m98i19l 17D92ü97m97l16e51r 1279909602547

Tak místo prijemneho výhledu na Becvu pojedeme tunelem který bude 10x dražší než úprava současné trati....hmmm fajn projekt

0/−6
20.2.2017 10:45

T74o37m57á21š 22M39o12r84a95v97č38í11k 3717806503805

O ten výhled nepřijdete, pokud jsem tedy četl článek pozorně. vždyť je to jen malý tunel, takže Bečvy a Senice si užijete až až ;-)

+1/0
20.2.2017 10:53

P33e53t31r 79N40e23c53h12a37n50i65c74k33ý 7793736728820

Zajímalo by mě jestli zůstane stará trať. Přece jen Teplice jsou slušným generátorem poptávky i dost turisticky významným centrem, Hranice město jsou také oblíbené a kapacita pro nákladní vlaky se taky hodí.

0/−1
20.2.2017 11:14

J86a95n 11V44a31l46o24u35c69h 6202877958770

Kolik lidí/vlak tak vystupuje/nastupuje? Že je "významná" se tvrdí o každé lokálce, kam se sypou miliony do údržby, statisíce do dotací dopravy a cestujících s bídou na taxík...

+3/0
20.2.2017 11:31

M89a23r12t18i23n 26V29š79e14t93u14l14a 2881429975885

No jo, když tam jede o víkendu vlak co 3 hodina a ještě nenavazuje na spoje, tak to všichni do Teplic dojdou pěšky, kdo by čekal na tom zaplivaném nádraží....

+1/0
20.2.2017 12:33

M41i92r69o87s45l95a56v 70Z17i59k69m44u83n39d 6778312657238

Vlak tam nejede proto, že ho nikdo neobjednal ... Pokud "TAM" (kdekoli jinde v tuzemsku) budou jezdit osobní vlaky co hodina (jako ve Švýcarsku, po jehož kvalitní dopravě téměř "všichni" odpovědní básní) ve vzájemné návaznosti, tak těmi vlaky bude jezdit lidí více. Dopravní obslužnost 1x za tři nebo 4 hodiny je vhodná tak akorát pro Rusko nebo "balkánské země" ...

+1/0
21.2.2017 7:17

M24i94c64h45a82l 94S81e69d84l87á87č28e12k 7653201414656

Pan Sura jeste pise? A kde byl pred tydnem, kdy se svolavaly tiskovky a hlavni tema byla vysokorychlostni zeleznice?

0/0
20.2.2017 10:38

J16a97n 63S79ů11r80a 4185473343802

Plky politiků a jejich tiskovky na toto téma mě opravdu nezajímají. Zvláště před volbami.

+2/0
20.2.2017 17:55

P32e32t43r 85B54á43č54a 8575686205205

Kdyby tam radsi byla dalnice nez nejakej vlak Rv

0/−8
20.2.2017 10:33

T37o56m72á49š 41K21ř86e21č76e10k 5599944504591

obě technická řešení mají výhody a jsou potřeba, železnice je násobně propustnější řešením jak v nákladní tak osobní přepravě, navíc je mnohem menším zásahem do krajiny, automobilová přeprava je zase flexibilnější, pokud by přišlo ještě řešení vysokorychlostní dráhy - to by bylo na přepravu nejrychlejší nastal by dle mne ideální stav, ale ne stavět jedno na úkor druhého

+3/0
20.2.2017 10:52

I28v98a12n 82H39o58l46a28s 5257807878757

Báčo, Báčo, ty se z toho automobilismu jednou ...

0/0
20.2.2017 23:07

J49i62ř46í 79K43o76c54u21r71e53k 6155214905708

A pak na dálnici nadává na kamion, že to má jet po železnici. Zatáčky a Zákazníi lítají vzduchem.

0/0
22.2.2017 23:45

R80a89d61i41m 89S21i55m74u76n42e93k 2620270606904

koukám, že v naší zemi se opravdu nikdo nemůže zavděčit nikomu.. jede to 160 km, jede do kopcema někam na slovensko, ale lidem vadí, že tam není TGV...

+4/−1
20.2.2017 10:22

T37o54m88á19š 82M73o67r95a95v22č82í55k 3877226483655

Taky si říkám, proč jim na této trati nestačí taková rychlost, když VRT je plánovaná na Břeclav a Ostravu. Tudy prostě nikdy VRT nepovede, výhodnější je to na Trenčín, protože to bude "jeden dlouhý" tunel a motat se kolem Vsetína je kilometrově nevyhovující. A mít čtyři VRT spojení se Slovenskem je opravdu směšné. Nemám nic proti vysoké rychlosti, právě naopak, ale pokud je to ekonomická sebevražda, tak to prostě nemá smysl stavět, spíš by se mělo nyní investovat do Praha-Brno, když už nějakou novostavbu.

+2/−1
20.2.2017 10:30

T35o38m28á85š 92K23ř13e88č26e94k 5599104154881

pro obsluhu regionu dobrí rychlost pro obsluhu mezinárodní tratě za 10 let málo...ale souhlasím tady s kolegy a patrně i Vámi, že na vyšší rychlost ČR - Slovensko stačí jedna trasa a poté přestup na nižší rychlost

+1/0
20.2.2017 10:55

R32a30d78i43m 39S58i52m93u39n79e52k 2450710316174

chápu, že 160 km je fakt málo na opravdu hlavních tratí.. ale dělat tohle na 200 km byl byl fakt luxus..

+3/0
20.2.2017 11:02

R46a87d78i80m 29V21y17m38ě48t51a71l 7284600904962

1. Jsem rád že to naše hnusné nádraží se konečně opraví

2. Už by konečně někdo mohl začít plánov něco co vydrží délé a není už teď zastaralé. Za 10 let se zjistí že 160km/h je málo a začne se to předělávat znovu

+3/0
20.2.2017 10:18

D80a54n91i16e95l 87V94a86h16a58l43a 3148584838

Neblbněte, za 10 let se bude někdo chtít taky napakovat.

0/0
21.2.2017 8:39

D56a43n69i19e59l 46K51r24o38n83e81r 7844424106617

160? Takova rychlost?! To snad ani lidsky organizmus nemuze vydrzet todleto...

+1/0
20.2.2017 10:04

J19i47ř45í 64K90o37c80u26r21e39k 6205644425868

Tak můžeme zavést vlaky, které pojedou 300, pojedou přes Valašsko a nebudou tam stavět. Všichni budou hýkat radostí. Asi jako když mají Brněnským nádražím PROJÍŽDĚT vlaky rychlostí 160 km/h. Aspoň. Jen proto aby železnice byla rychlá.

0/0
22.2.2017 23:50

R74a33d33i21m 51S41v91o38b24o11d16a 9493469846812

dnes by mela byt rychlost 160km/h normalni cestovni rychlosti na vsech tratich (u nejakych lokalek by to mohlo byt min) a rozhodne to nepovazuji za nejake svisteni

+5/0
20.2.2017 9:32

M55a59r45t80i58n 31K76o57ž71í58n 1325476951330

To máte sice pravdu, ale jednak bysme tady nesměli mít čtyřicet let bolševika a druhak by jízdné Praha - Brno nestálo 200Kč, ale 1200Kč.

+2/−1
20.2.2017 9:53

J54a67n 18Č70e96k27a54l 7719305104234

Bolševik to sice do*ebal hrozným způsobem, ale 25 let po revoluci se už na něj vymlouvat nemůžeme. Železnice je zoufalá, protože je tu neschopná SŽDC a žába na prameni jménem SUDOP...

+2/−1
20.2.2017 10:04

M85a84r24t34i23n 58N44o52v12o19t32n69ý 3276576141284

S tí mjízdným je to samozřejmě blbost Podle výpočtů (proběhlo to před pár týdny různými médii) by to jízdné bylo cca 350,- Kč

+1/0
20.2.2017 11:22

P73e86t39r 91N20e25c80h51a52n83i12c50k60ý 7373866508740

Já bych to specifikoval na spojnice krajských měst. Tam by min. 120 opravdu měl být standard, jinak si to neškrtne ani proti moepdu natož autu nebo autobusu. Snad se blýská na lepší časy a i Liberec, Vary, Jihlava nebo Zlín dostanou kvalitnější spojení.

0/0
20.2.2017 11:37

J83i41ř76í 14K36o71c45u45r61e81k 6985414195728

Za kolik. Bude se totiž muset postavit pár tunelů, které budou procházet masou starého půdního sesuvu z roku 1997. Na Bystřičce a v Jablůnce. Nejméně tyto dva. Oba jsou hluboká až 50 metrů.

Pod takový nápad bych se podepisovat nechtěl.

0/0
22.2.2017 23:57

J28o94s17e31f 12M12i52k18u66l20í36k 8934307486

Horský profil trati, to mě pobavilo. Jsem myslel, že horský profil je někde v Rakousku a nikoli takové kopečky

+11/−4
20.2.2017 8:50
Foto

L29u70k59á65š 48Z67á76v95o75d41s33k22ý 9551609421

typická výmluva proto, aby se daňový poplatník pořádně oškubal a ještě za hýkavého potlesku stáda, jak se tu velkolepě modernizujou tratě. :-) Jsme prostě holt zaprděný kocourkov...

+3/−1
20.2.2017 8:54

O21t53t78o 17P47o49s68p60í95š77i76l 4554875337548

Ono je jedno, jestli to nazvete "horský" nebo "kopcovitý". Na výběr jsou dvě možnosti: větší zářezy do krajinného rázu (CHKO + vysoké investice) nebo tunel (CHKO + ještě vyšší investice)...

Co navrhujete? Zrušit CHKO a srovnat "kopečky" se zemí? Nebo neřešit zásah do krajiny a rovnou postavit metro?

+4/−2
20.2.2017 9:03

T12o34m29á36š 77K50ř55e15č20e70k 5539564444511

při vší úctě, na to "zdroje jsou", jen stavební firmy i projekty jsou prostě pozadu, u nás když se postaví dálnice tak čtyř proudová která kapacitně odpovídala dopravě před 20 lety, kdy se začala připravovat a nikoliv aktuální situaci, když železnice tak v lepším případě 160 (ale kupříkladu mezi Pardubicemi a Hradcem Králové ani to ne) která by odpovídala poptávce tak na v první dekádě tohoto století, ale tato železnice se zprovozní v roce 25...

0/0
20.2.2017 11:01

T82o44m35á55š 41M35o86r23a47v68č15í17k 3277796573105

Mě pobavila vaše geografická neznalost. Proč jen Rakousko, když je Česko téměř obklopeno horskými pásmy od Šumavy až po Bílé Karpaty?

+1/0
20.2.2017 9:57

T27o18m44á79š 62M55o65r66a37v87č18í28k 3597806693975

https://cs.wikipedia.org/wiki/Host%C3%BDnsko-vset%C3%ADnsk%C3%A1_hornatina

0/0
20.2.2017 11:14

J23i55ř84í 17K33o98c53u80r71e67k 6985734935518

Ano, podélný sklon tratí je tam podobný jako přes Gotthard, Semering ...

To se tím myslí. Proto taky ve Valmezu připřahají mašinu - jedna by ten nákladní vlak kolikrát neutáhla. Což ovšem nikdo netuší. A tak by mnozí neraději vyházeli nákadní dorpavu na silnice a provozovali osobní vlaky tak rychlé, že nedokážou zastavit v následujícím městě.

0/0
22.2.2017 23:48

J62i41ř66í 51N64e45v38r63l92a 8812263269207

Zrovna min. Vsetín to potřebuje jako stůl - to nádraží na to, že je to největší město v okrese, je fakt hodně hodně staré, jen ty nástupiště a ta malá "čekárnička" pro lidi...

Jsem zvědav a těším se na to nové nádraží ve Vsetíně, resp. "na Vsetíně", jak říkají místní. :-)

+6/0
20.2.2017 8:49
Foto

M61i71c41h56a79l 41V27o98t98r30u76b40e28c 3940881945

A budeme na to mít dost rychlé mašiny? Aby nám to EU nezakázala, že na trati děláme frontu ;-D

+1/−2
20.2.2017 8:48
Foto

P55r32e66m23y55s25l 50K29y85s85e27l44a80k 5885433514869

To zrychlení o 40 km/h snad ani za ty prachy nestojí ne? A Slovák jedoucí z práce v Čechách bude rozčarován, jelikož na cestě nestihne ani dopit flašu borovičky. A někteří přejedou Košice, páč byli zvyklí vystupovat až po patnácti kouskách... :-)

+4/−8
20.2.2017 8:40

L69u88k87á88š 50B81r62a42n79d31e84j85s 2193475461391

Zrychlení je většinově o 80 km/h, to už je znát..

+1/0
20.2.2017 9:55

P43a25v51e97l 31K31o66l26á19č88e66k 9854114572791

Valašsko neleží v Čechách.

0/0
26.2.2017 15:40

T43o90m22á82š 23K98r60e13j44č95í 1345661350101

No to je tedy závratná rychlost. Aby se chudákům cestujícím neudělalo nevolno. Jak dlouho se budou ještě vyhazovat státní peníze na tyto nesmyslné rekonstrukce?

+2/−8
20.2.2017 8:38

O46t33t52o 47P23o94s12p33í14š49i40l 4554715477518

Takže tam má zůstat 80 km/h a má se to nechat zajít mechem?

+7/−1
20.2.2017 8:40

T59o40m75á62š 21K94r29e33j45č87í 1595981340381

Ne, když už se vyhazují tak obrovské peníze, mají být páteřní sítě stavěny rovnou na rychlost 220 km/h, i když toho nyní naše staré soupravy nemohou dosáhnout, jak je běžné na západě. Takto vyhodí miliardy a za pár let to stejně budou dělat znovu. Když by byly ty tratě modernizovány rovnou na vyšší rychlost, možná by to donutilo dopravce přestat sem tahat ty vyřazené vlaky z okolních zemí.

+6/−1
20.2.2017 8:46
Foto

L25u18k31á15š 22Z73á92v42o28d75s57k42ý 9201479741

přesně, ale to tihle lidé nechápou. A přesně za 10 let budou hýkat blahem, až se to za dalších 20 mld. zrychlí na 200Km/h. to, že by to stálo půlku, kdyby se to udělalo rovnou, nechápou...

+3/−3
20.2.2017 8:47

Najdete na iDNES.cz