Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šestnáct miliard zrychlí trať na Slovensko. Vlaky posviští stošedesátkou

Správa železniční dopravní cesty chystá zásadní zrychlení pro spojení mezi Moravou a Slovenskem přes Valašské Meziřící. Za šestnáct miliard by měly vlaky jezdit rychlostí sto šedesát kilometrů v hodině. Cestující se současně dočkají nových dopravních terminálů, které připravují města podél trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81i13ř28í 16Z65a77t74l66o54u46k13a10l 3338589801316

Tak ono to esíčko u Hranic si docela říká o přeložení a zkrácení. Zajímalo by mě, jestli by nebylo jednodušší postavit spojku z Valašského Meziříčí směrem na Polom, tam by asi nebylo třeba stavět tak dlouhý tunel, ale možná by mohl být problém s kapacitou trati z Polomi do Hranic. Možná by také mělo smysl zachovat provoz na staré trati alespoň do Teplic nad Bečvou, přece jen jsou to lázně a zajímavá turistická lokalita. Jinak předpokládám, že se bude trať rekonstruovat převážně v původní stopě, jen s nejnutnějšími přeložkami v místě prudkých zatáček, tímto způsobem se vyšší rychlost než 160 km/h, jak tady někteří požadují, asi nedá dosáhnout. Pokud už by se na Horní Lideč a Půchov měla stavět zcela nová trať, která by vyšší rychlost umožňovala, bylo by logičtější postavit ji přes Zlín (a konečně rozumně připojit toto krajské město na železniční síť) s pokračováním na Kroměříž, Vyškov a Brno. Pak by ale logicky význam původní trati přes Valašské Meziříčí a Vsetín pro dálkovou dopravu poklesl.

0/0
22.2.2017 8:28

J22i72ř18í 22K35o60c81u58r59e65k 6295414265968

Když půjdete kousek na západ od Hranic, tak najdete mimoúrovňový přesmyk. Ten by byl nutný i u Polomi, aby si protisměrné vlaky nepřekážely navzájem. A to by bylo minumum, Hranice-Přerov patří k nejzatíženějším úsekům v ČR.

Výhled na rok 2020 uvádí 410.000* tun za den v nákladní dopravě.

http://www.zelpage.cz/story/rozvoj-rs/vrt-model-nakladni-2020.jpg

*) čtyři sta deset tisíc tun. Ano, za den.

0/0
22.2.2017 23:54

J57i69ř93í 82Z73a31t89l55o69u95k10a20l 3638789641716

V tom máte jistě pravdu. Jsou to jen mé úvahy, ale možná by se takový přesmyk dal vybudovat východně od Polomi, kde by jedna z kolejí nejdříve překřížila trať a pak se teprve zapojila do stanice, jen by to vyžadovalo mírně delší trasu severně od obce Dub. Případně by se jako rezerva mohla ponechat i stará trať. Výhodou této varianty trati by mohl být lehčí terén, velká část trati by navíc mohla vést prakticky souběžně s plánovanou silniční Palačovskou spojkou. Dovedl bych si pak také představit osobní vlaky Ostrava - Valašské Meziříčí s dobou jízdy pod 1 hodinu, které by využívaly právě tuto trať.

0/0
24.2.2017 1:16

M16a37r56t28i50n 90V32i51č80a31n 9305690555981

Vysokorychlostní tratě vyžadují zejména extrémně velké poloměry oblouků, takže není možné je stavět ve stávajících trasách. Musela by se udělat nová trať, která by obsahovala spousty mostů a tunelů. Žádná levná sranda stavět takovou železnici v horách... Proto se jen modernizuje, za vším hledejte peníze. Vysokorychlostní koridory se u nás budou nejprve budovat mezi velkými městy. Potom až přijde na řadu "venkov".:-)

+1/0
21.2.2017 17:47

P57a42v49e56l 87H43r15a49b84a59l 9405660121212

V loňském roce probíhala rozsáhlá rekonstrukce trati mezi Valašským Meziříčím a Hranicemi a nyní se uvažuje, že polovina trati povede jinudy. To už vážně nevíte, jak ty peníze rozházet. Proč se ta rekonstrukce dělala?

+1/−1
20.2.2017 12:25

P21e25t95r 13N92o86v59o91t84n97y 1561660471

Asi se po tom už nedalo jezdit.

+1/0
20.2.2017 12:44

O52t12t51o 10P29o98s70p48í66š70i17l 4894315667658

Třeba proto, aby do doby, než se připraví a zrealizuje alespoň tento projekt (což v českých reáliích může trvat něco mezi 10 a 100 lety), bylo po čem jezdit.:-)

+4/0
20.2.2017 12:47

A52n96t86o82n87í20n 40Z65e35l27i76n67k49a 5654578505980

No nevím. Peníze jsou potřeba úplně někde jinde. A jaká bude návratnost? 00nic, protože zrychlení další zájemce nepřivede.

0/−2
20.2.2017 12:01

V31l95a61s47t42i58m20i66l 41D72ü53m53l87e22r 1719309922497

Tak místo prijemneho výhledu na Becvu pojedeme tunelem který bude 10x dražší než úprava současné trati....hmmm fajn projekt

0/−6
20.2.2017 10:45

T86o21m73á77š 36M21o46r26a81v52č41í30k 3827186293175

O ten výhled nepřijdete, pokud jsem tedy četl článek pozorně. vždyť je to jen malý tunel, takže Bečvy a Senice si užijete až až ;-)

+1/0
20.2.2017 10:53

P67e35t14r 28N19e47c75h25a56n47i85c21k46ý 7153156478550

Zajímalo by mě jestli zůstane stará trať. Přece jen Teplice jsou slušným generátorem poptávky i dost turisticky významným centrem, Hranice město jsou také oblíbené a kapacita pro nákladní vlaky se taky hodí.

0/−1
20.2.2017 11:14

J26a69n 38V35a53l68o49u10c26h 6752677358200

Kolik lidí/vlak tak vystupuje/nastupuje? Že je "významná" se tvrdí o každé lokálce, kam se sypou miliony do údržby, statisíce do dotací dopravy a cestujících s bídou na taxík...

+3/0
20.2.2017 11:31

M89a45r34t79i53n 45V25š74e39t49u45l57a 2301879355355

No jo, když tam jede o víkendu vlak co 3 hodina a ještě nenavazuje na spoje, tak to všichni do Teplic dojdou pěšky, kdo by čekal na tom zaplivaném nádraží....

+1/0
20.2.2017 12:33

M78i76r47o92s73l66a47v 89Z80i24k65m63u27n92d 6708182897458

Vlak tam nejede proto, že ho nikdo neobjednal ... Pokud "TAM" (kdekoli jinde v tuzemsku) budou jezdit osobní vlaky co hodina (jako ve Švýcarsku, po jehož kvalitní dopravě téměř "všichni" odpovědní básní) ve vzájemné návaznosti, tak těmi vlaky bude jezdit lidí více. Dopravní obslužnost 1x za tři nebo 4 hodiny je vhodná tak akorát pro Rusko nebo "balkánské země" ...

+1/0
21.2.2017 7:17

M57i50c86h65a60l 68S32e80d85l30á92č77e32k 7803241744466

Pan Sura jeste pise? A kde byl pred tydnem, kdy se svolavaly tiskovky a hlavni tema byla vysokorychlostni zeleznice?

0/0
20.2.2017 10:38

J98a29n 41S45ů32r96a 4435973393792

Plky politiků a jejich tiskovky na toto téma mě opravdu nezajímají. Zvláště před volbami.

+2/0
20.2.2017 17:55

P60e56t45r 77B36á67č84a 8405846475235

Kdyby tam radsi byla dalnice nez nejakej vlak Rv

0/−8
20.2.2017 10:33

T25o78m70á92š 79K27ř96e13č90e84k 5499514564711

obě technická řešení mají výhody a jsou potřeba, železnice je násobně propustnější řešením jak v nákladní tak osobní přepravě, navíc je mnohem menším zásahem do krajiny, automobilová přeprava je zase flexibilnější, pokud by přišlo ještě řešení vysokorychlostní dráhy - to by bylo na přepravu nejrychlejší nastal by dle mne ideální stav, ale ne stavět jedno na úkor druhého

+3/0
20.2.2017 10:52

I87v57a98n 34H52o52l66a31s 5877707348497

Báčo, Báčo, ty se z toho automobilismu jednou ...

0/0
20.2.2017 23:07

J51i65ř20í 47K49o38c37u33r82e50k 6705524525788

A pak na dálnici nadává na kamion, že to má jet po železnici. Zatáčky a Zákazníi lítají vzduchem.

0/0
22.2.2017 23:45

R46a94d47i94m 20S14i88m16u48n19e84k 2150410936554

koukám, že v naší zemi se opravdu nikdo nemůže zavděčit nikomu.. jede to 160 km, jede do kopcema někam na slovensko, ale lidem vadí, že tam není TGV...

+4/−1
20.2.2017 10:22

T93o90m98á68š 39M75o40r92a53v44č20í24k 3337876473855

Taky si říkám, proč jim na této trati nestačí taková rychlost, když VRT je plánovaná na Břeclav a Ostravu. Tudy prostě nikdy VRT nepovede, výhodnější je to na Trenčín, protože to bude "jeden dlouhý" tunel a motat se kolem Vsetína je kilometrově nevyhovující. A mít čtyři VRT spojení se Slovenskem je opravdu směšné. Nemám nic proti vysoké rychlosti, právě naopak, ale pokud je to ekonomická sebevražda, tak to prostě nemá smysl stavět, spíš by se mělo nyní investovat do Praha-Brno, když už nějakou novostavbu.

+2/−1
20.2.2017 10:30

T56o81m73á16š 71K82ř91e60č29e59k 5449274104621

pro obsluhu regionu dobrí rychlost pro obsluhu mezinárodní tratě za 10 let málo...ale souhlasím tady s kolegy a patrně i Vámi, že na vyšší rychlost ČR - Slovensko stačí jedna trasa a poté přestup na nižší rychlost

+1/0
20.2.2017 10:55

R43a96d42i76m 88S59i70m83u22n13e15k 2120930606104

chápu, že 160 km je fakt málo na opravdu hlavních tratí.. ale dělat tohle na 200 km byl byl fakt luxus..

+3/0
20.2.2017 11:02

R89a65d28i10m 33V37y33m67ě86t83a20l 7974480484782

1. Jsem rád že to naše hnusné nádraží se konečně opraví

2. Už by konečně někdo mohl začít plánov něco co vydrží délé a není už teď zastaralé. Za 10 let se zjistí že 160km/h je málo a začne se to předělávat znovu

+3/0
20.2.2017 10:18

D40a22n91i89e10l 23V81a55h97a87l24a 3728684698

Neblbněte, za 10 let se bude někdo chtít taky napakovat.

0/0
21.2.2017 8:39

D10a68n88i41e60l 38K93r26o27n76e34r 7204394546927

160? Takova rychlost?! To snad ani lidsky organizmus nemuze vydrzet todleto...

+1/0
20.2.2017 10:04

J18i20ř29í 21K18o64c64u96r86e24k 6315654875208

Tak můžeme zavést vlaky, které pojedou 300, pojedou přes Valašsko a nebudou tam stavět. Všichni budou hýkat radostí. Asi jako když mají Brněnským nádražím PROJÍŽDĚT vlaky rychlostí 160 km/h. Aspoň. Jen proto aby železnice byla rychlá.

0/0
22.2.2017 23:50

R91a37d35i96m 17S58v84o81b73o30d83a 9953159686682

dnes by mela byt rychlost 160km/h normalni cestovni rychlosti na vsech tratich (u nejakych lokalek by to mohlo byt min) a rozhodne to nepovazuji za nejake svisteni

+5/0
20.2.2017 9:32

M54a41r67t77i57n 94K44o34ž57í57n 1965946471690

To máte sice pravdu, ale jednak bysme tady nesměli mít čtyřicet let bolševika a druhak by jízdné Praha - Brno nestálo 200Kč, ale 1200Kč.

+2/−1
20.2.2017 9:53

J12a80n 57Č10e83k25a37l 7399985784644

Bolševik to sice do*ebal hrozným způsobem, ale 25 let po revoluci se už na něj vymlouvat nemůžeme. Železnice je zoufalá, protože je tu neschopná SŽDC a žába na prameni jménem SUDOP...

+2/−1
20.2.2017 10:04

M68a83r71t41i56n 13N76o48v20o63t46n22ý 3706486351954

S tí mjízdným je to samozřejmě blbost Podle výpočtů (proběhlo to před pár týdny různými médii) by to jízdné bylo cca 350,- Kč

+1/0
20.2.2017 11:22

P30e52t41r 25N41e88c23h20a21n30i44c56k39ý 7163486508340

Já bych to specifikoval na spojnice krajských měst. Tam by min. 120 opravdu měl být standard, jinak si to neškrtne ani proti moepdu natož autu nebo autobusu. Snad se blýská na lepší časy a i Liberec, Vary, Jihlava nebo Zlín dostanou kvalitnější spojení.

0/0
20.2.2017 11:37

J60i22ř72í 37K52o67c34u61r60e67k 6115984705518

Za kolik. Bude se totiž muset postavit pár tunelů, které budou procházet masou starého půdního sesuvu z roku 1997. Na Bystřičce a v Jablůnce. Nejméně tyto dva. Oba jsou hluboká až 50 metrů.

Pod takový nápad bych se podepisovat nechtěl.

0/0
22.2.2017 23:57

J49o74s31e68f 12M64i29k19u79l69í60k 8294367676

Horský profil trati, to mě pobavilo. Jsem myslel, že horský profil je někde v Rakousku a nikoli takové kopečky

+11/−4
20.2.2017 8:50
Foto

L30u18k13á24š 94Z86á20v36o61d67s77k83ý 9171629801

typická výmluva proto, aby se daňový poplatník pořádně oškubal a ještě za hýkavého potlesku stáda, jak se tu velkolepě modernizujou tratě. :-) Jsme prostě holt zaprděný kocourkov...

+3/−1
20.2.2017 8:54

O30t22t21o 50P77o93s80p18í47š46i85l 4154515417138

Ono je jedno, jestli to nazvete "horský" nebo "kopcovitý". Na výběr jsou dvě možnosti: větší zářezy do krajinného rázu (CHKO + vysoké investice) nebo tunel (CHKO + ještě vyšší investice)...

Co navrhujete? Zrušit CHKO a srovnat "kopečky" se zemí? Nebo neřešit zásah do krajiny a rovnou postavit metro?

+4/−2
20.2.2017 9:03

T76o33m41á65š 40K51ř63e85č13e82k 5419224224631

při vší úctě, na to "zdroje jsou", jen stavební firmy i projekty jsou prostě pozadu, u nás když se postaví dálnice tak čtyř proudová která kapacitně odpovídala dopravě před 20 lety, kdy se začala připravovat a nikoliv aktuální situaci, když železnice tak v lepším případě 160 (ale kupříkladu mezi Pardubicemi a Hradcem Králové ani to ne) která by odpovídala poptávce tak na v první dekádě tohoto století, ale tato železnice se zprovozní v roce 25...

0/0
20.2.2017 11:01

T90o28m57á65š 37M58o57r49a78v57č72í49k 3107656773195

Mě pobavila vaše geografická neznalost. Proč jen Rakousko, když je Česko téměř obklopeno horskými pásmy od Šumavy až po Bílé Karpaty?

+1/0
20.2.2017 9:57

T81o68m93á58š 90M53o51r50a32v39č66í35k 3177666463805

https://cs.wikipedia.org/wiki/Host%C3%BDnsko-vset%C3%ADnsk%C3%A1_hornatina

0/0
20.2.2017 11:14

J67i54ř55í 28K37o48c23u82r54e36k 6535834915908

Ano, podélný sklon tratí je tam podobný jako přes Gotthard, Semering ...

To se tím myslí. Proto taky ve Valmezu připřahají mašinu - jedna by ten nákladní vlak kolikrát neutáhla. Což ovšem nikdo netuší. A tak by mnozí neraději vyházeli nákadní dorpavu na silnice a provozovali osobní vlaky tak rychlé, že nedokážou zastavit v následujícím městě.

0/0
22.2.2017 23:48

J50i96ř17í 92N11e72v27r62l71a 8462753169437

Zrovna min. Vsetín to potřebuje jako stůl - to nádraží na to, že je to největší město v okrese, je fakt hodně hodně staré, jen ty nástupiště a ta malá "čekárnička" pro lidi...

Jsem zvědav a těším se na to nové nádraží ve Vsetíně, resp. "na Vsetíně", jak říkají místní. :-)

+6/0
20.2.2017 8:49
Foto

M97i90c32h41a22l 21V90o80t54r20u59b81e42c 3540211145

A budeme na to mít dost rychlé mašiny? Aby nám to EU nezakázala, že na trati děláme frontu ;-D

+1/−2
20.2.2017 8:48
Foto

P63r10e67m58y40s87l 69K28y24s65e72l63a15k 5815183524319

To zrychlení o 40 km/h snad ani za ty prachy nestojí ne? A Slovák jedoucí z práce v Čechách bude rozčarován, jelikož na cestě nestihne ani dopit flašu borovičky. A někteří přejedou Košice, páč byli zvyklí vystupovat až po patnácti kouskách... :-)

+4/−8
20.2.2017 8:40

L15u25k91á32š 94B41r72a10n19d94e85j57s 2213675281161

Zrychlení je většinově o 80 km/h, to už je znát..

+1/0
20.2.2017 9:55

P57a18v46e17l 56K12o19l31á14č27e55k 9474374752721

Valašsko neleží v Čechách.

0/0
26.2.2017 15:40

T12o17m59á37š 38K28r81e67j67č94í 1585301910821

No to je tedy závratná rychlost. Aby se chudákům cestujícím neudělalo nevolno. Jak dlouho se budou ještě vyhazovat státní peníze na tyto nesmyslné rekonstrukce?

+2/−8
20.2.2017 8:38

O69t12t96o 54P56o56s72p70í44š73i12l 4164695287778

Takže tam má zůstat 80 km/h a má se to nechat zajít mechem?

+7/−1
20.2.2017 8:40

T84o34m71á43š 32K83r49e60j40č88í 1865751490781

Ne, když už se vyhazují tak obrovské peníze, mají být páteřní sítě stavěny rovnou na rychlost 220 km/h, i když toho nyní naše staré soupravy nemohou dosáhnout, jak je běžné na západě. Takto vyhodí miliardy a za pár let to stejně budou dělat znovu. Když by byly ty tratě modernizovány rovnou na vyšší rychlost, možná by to donutilo dopravce přestat sem tahat ty vyřazené vlaky z okolních zemí.

+6/−1
20.2.2017 8:46
Foto

L22u97k80á26š 47Z43á25v58o91d80s29k98ý 9401729851

přesně, ale to tihle lidé nechápou. A přesně za 10 let budou hýkat blahem, až se to za dalších 20 mld. zrychlí na 200Km/h. to, že by to stálo půlku, kdyby se to udělalo rovnou, nechápou...

+3/−3
20.2.2017 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.