Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda povzbudí trh s elektromobily. Chce 1 200 dobíjecích stanic i dotace

Elektromobily má v Česku kvůli tomu, že jsou stále drahé a nepraktické, jen pár nadšenců. Vláda to chce změnit pomocí pobídek. Ještě tento rok chce poprvé v historii přispět lidem na koupi elektromobilů. Víc než miliardou korun chce podpořit stavbu rychlonabíjecích stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H85o84n20z21a 63M47a16r38e34š 7154939268612

dotace na dotace... XEU;-(:-P

0/0
21.2.2017 20:33

M73a43r86e64k 41J64a60n27e22č97k71a 1587426243211

Tohle mi připomíná dobu minulou, kdy se přispívalo na zřízení elektrického vytápění v domácnostech. Pak se zjistilo, že rozvodná síť v ČR to nezvládá a navíc se citelně zdražila cena elektřiny a lidé začali opět přecházet na standardní neekologické paliva a tak je tomu dodnes. U těch elektromobilů to vidím úplně stejně, prostě další hurá akce. Pak stačí zdražit elektřinu a zvednout poplatky za hl. jističe, pokud to nebudete chtít nabíjet 8 a více hodin a původní cenová výhodnost, tak rychle vezme za své ;-)

+1/0
21.2.2017 20:24

R12a75d10e66k 41N61e69u38m76a26n53n 5862882648265

A co kdyby dali dotace 2 mega na elektroauto?

Koupili by si ho všichni;-D

0/0
20.2.2017 23:32

P13a29v72e89l 90Š96e78v63č42í74k 6600775739850

Další přerozdělování peněz ukradených pracovitým a schopným, rozdané všehoschopným.a přisátým.

Ať si jezdí elektromobilem komu se zamane, zásadně ale za své peníze a ne z dotací.

Dotace = sofistikovaná zlodějna.

Proč ksakru lidé zvonili klíčí a chtěli tržní prostředí?

+3/−1
20.2.2017 22:13

V47l62a30d33i94m36í57r 15R36e83t10t14i14n20g47e87r 5765706625945

Jako příznivec alternativních pohonů elektromobil moc nevidím. Prakticky je to k ničemu a operuje se čistým životním prostředím ve městech. Jenže to nic neřeší, když emise nebudou čadit z výfuku aut, ale budou na nás padat imise z elektráren a pokud to bude jaderná, bude zase obštastněná nějaká obec s vyhořelým palivem na tisíce let.

+1/0
20.2.2017 21:53
Foto

I94m52r85i52c32h 24S32u22c66h91a80r82s94k51ý 8386633335631

Nutno je připomenout, že elektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet 8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proud slouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím za předpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárních elektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jen obyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu ke svícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranou MW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohoto poplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelné čerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budou ve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o 1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednak budou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovou síti........???

Znova se zvednou poplatky za jistič, přenos či podporu zelené energie a nebo si majitel elektromobilu vše zaplatí v ceně za elektřinu ???

Nezodpovězených otázek je mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult z humanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdražením elektrické energie pro většinu občanů.

+2/0
20.2.2017 18:10

M92a38r68t96i91n 87B89a86r91t68e26k 5547961881253

Za platbu na podporu fotovoltaiky nemůže fotovoltaika, ale velmi špatně nastavené dotace.

+2/−2
20.2.2017 18:19
Foto

I78m90r94i75c77h 10S80u13c45h47a44r13s26k18ý 8616813825631

Milí p. Bartek nevím jak vy,ale já v ceně elektřiny stále dotuji solarníky a je mi úplně volný, jestli za to můžou špatně nastavené dotace....:-/

A tady se starám, abych nemusel znova dotovat něčí šílený nápad, který není bez dotací proveditelný.........;-)

+3/0
20.2.2017 18:22

M23a76r34t36i97n 60B97a62r45t31e63k 5957221931903

Často si taky stěžujete, že ze svých daní dotujete odsiřování elektráren, výsadbu lesů a zateplování domů? Tohle všechno se taky platí z dotací, ale to vše má svůj význam.

+1/−2
20.2.2017 18:24
Foto

I67m26r60i43c87h 54S62u22c34h32a58r56s83k72ý 8776403865421

Ty nemám naúčtované v ceně elektřiny......;-)

0/0
20.2.2017 18:27

M89a83r21t90i52n 91B43a76r25t63e58k 5497491351503

Ne, ty máte naúčtované v jiných daních. Zaplatíte to tak jako tak, jenom vám to nevyúčtují zvlášť.

0/0
20.2.2017 18:30
Foto

I22m58r91i10c47h 94S18u59c64h98a13r48s14k24ý 8886673905761

Dle vašeho názoru mám být dojná kráva, která má držet hubu a souhlasit s každou blbostí, kterou vyplodí zelený mozek.......:-PRv

0/0
20.2.2017 18:36

M62a31r20t78i76n 73B68a98r20t39e97k 5627841821333

Dle mého názoru není nutné odsuzovat dotace jako celek, ale sledovat jejich význam. Proč myslíte, že na západě podporují dotace do elektromobilů? Opravdu si myslíte, že jsou všichni tak hloupí? Nemůže to být třeba i tím, že je to investice do snížení závislosti na dodavatelích ropy a vyčištění velkých měst, kde se pohybují statisíce i milióny automobilů každý den a lidi to musí dýchat. Tohle se opravdu neobejde bez následků. Že jsme si na to zvykli a že už to nevidíme, neznamená, že nám to neškodí. Všude se bojuje proti smogu a za čistý vzduch, mluví se o prašnosti elektráren a továren, ale to že nám každý den projede pod nosem takový malý výrobník na rakovinu a je jich stále více a více, tak to už přehlížíme.

0/0
20.2.2017 18:40

P15e70t23r 84P39e48t46r 6803332568903

pane Sucharský, nemusíte být dojná kráva, jen musíte být trošku chytřejší aby vám došlo, že když něco nenapíšou jako položku do vyúčtování tak to ještě neznamená, že to neplatíte.

Vy jste ten typ, který si myslí, že když je něco 2+1 zdarma tak mu ten třetí kousek opravdu prodejce, na své náklady, dá zadarmo, že?

0/0
21.2.2017 9:45
Foto

I49m53r39i62c35h 95S67u72c85h13a40r43s81k28ý 8416473835781

Asi neumíte číst........:-P

0/0
22.2.2017 19:50

P60a11v24e29l 24Š97e52v74č81í61k 6370265499850

Zateplování je velmi účelné, každý ale za své. Mně také na zateplení nikdo nedal, tak proč mám někomu přispívat ze svých daní?

Papalášovi zase přispěji na na elektromobil, přitom mu nic nebrání jezdit veřejnou dopravou.

+1/0
20.2.2017 22:19

F31r84a34n25t69i57š13e12k 94M22a96r30e73k 4373411660966

Vážená redakce,

vážím si iDNES jako seriozního portálu a doufám, že tomu tak bude i nadále. Chtěl bych Vás však požádat až budete psát o něčem, čemu moc nerozumíte, aby jste si zjistili reálné informace a nepřepisovali jenom předsudky a bludy. Já sám jsem si koupil elektromobil Nissan Leaf bez dotace za své(655t Kč) a ne za milion jak se všude píše. Za 2 1/4roku mám najeto 60 000km a vůbec mi nepřipadá nepraktické a drahé. Jistě, není to mé jediné auto, ale věci se mají používat k tomu k čemu jsou určené, a potom slouží dobře. Dotace jistě nic nevyřeší ale až bude nabíječek tolik co benzínek, tak si na diesel nikdo ani nevzpomene. (pro názornost náklady na ujetí 60 000ekm: palivo-22.500,- Kč, servis-1.260,-Kč) Příště, než začnete něco soudit, tak si to prvně zkuste.

+1/−2
20.2.2017 17:11

M10i62r12o71s55l76a29v 38S40u19c59h23y 5160449690620

Potíž je v té pořizovací ceně. Lidé, kteří uvažují ekologicky, to neřeší, průměrný Čech bohužel ano. Já na jízdy po městě používám Kiu Rio 1,4 benzín za 220.000 Kč s reálnou spotřebou 7 l / 100 km a servisem cca za 5.000 Kč ročně. To auto se dříve rozpadne, než by se mi začal ekonomicky vyplácet elektromobil. Je mi to ale líto, že na něj nemám. Pokud budou ceny baterií klesat stávajícím tempem, věřím, že si elektromobil za pár let pořídím, na to mé ježdění (cca 100 km denně, většinou po městě) by byl ideálním dopravním prostředkem.

0/0
20.2.2017 17:41

M53a21r96t92i26n 77B36a74r58t16e12k 5317931341253

Ano, pořizovací cena je ještě vysoká, ale to taky nebude trvat věčně. Cena baterií, které způsobují tak vysoké ceny automobilů, rychle klesají.

Ano, elektromobily ještě dlouho nebudou volbou pro lidi, kteří uvažují o autě pod 300.000. Ale za pár let můžou být zajímavou volbou pro ty, jenž přemýšlí o autě za půl miliónu.

0/0
20.2.2017 18:22

P43e25t63r 37B62á46č24a 8755186145855

Vyhodit trictvrte mega za takovou nehezkou popelnici to chce kumst.

0/0
20.2.2017 20:51

M38i47r52o88s87l76a37v 66S29u25c44h72y 5790319360370

Zase špatně! Kdy už konečně někdo pochopí, že dotace je čisté zlo? Chcete podpořit elektromobilitu? Fajn, tak postavte rychlonabíjecí stnice, zaveďte třeba parkování zdarma, povolte parkování v modrých zónách, omezte třeba vjezd aut se spalovacím motorem do center velkých či turisticky exponovaných měst. Existuje mnoho způsobů, jak elektromobily zvýhodnit - všechny, ne jen ty, na které to zrovna vyjde. Tu dotaci totiž musí někdo zaplatit, a proto jsou lidé proti. Obecně, protože tuší zase další podvody.

+7/0
20.2.2017 16:42

M22i49c73h97a44l 16K93r26č97á51l 6178168256392

A zase elektro masáž. Odmítám ze svých daní někomu kupovat auto. Ať si ho koupí sám.

+8/0
20.2.2017 16:20

K44r87y88š39t49o87f 31L69a27n34í92k 1369140985985

obavam se, ze tohle opatreni nezlevni elektromobily dostatecne, takze efekt bude minimalni a dotovani budou opet jen ti majetnejsi (coz je zrejme jeden ze zameru, plus rozsahla administrativa, kde se lehce něco odkloni).

nechal bych to na prirozenem vyvoji. bud vytlaci elektromobily vozy se spalovacim motorem diky schopnosti konkurovat cenou a užitnou hodnotou, nebo se ke stejnému vysledku dojde casem likvidaci zasob fosilních paliv a rustu jejich ceny. nebo spise kombinaci uvedeného.

+4/0
20.2.2017 15:31

P51e83t15r 36S19p11a36t43z15i51e31r52e36r 7894452695314

opravdu ale neberete v potaz ještě jednu věc...a tou je ekologická stopa, kterou nyní motory na fosilní paliva zanechávají...elektrárna na uhlí na výrobu elektřiny sice také, ale ta časem zmizí....ale i auto na fosilní palivo má druhý výfuk..a ten je v rafinerii..už tu někdo psal jak velká je spotřeba elektřiny na výrobu litru benzínu. A tedy přes možná větší užitnou hodnotu bude lepší když tyto motory v zájmu vlastního života opustíme.

+1/−1
20.2.2017 15:36

K50r89y80š55t83o49f 81L47a15n52í31k 1489150175125

a vy berete v potaz ekologickou stopu akumulatoru, solárních panelu, elektráren spalujících fosilni paliva? v tomto ohledu si obe technologie nyní nemaji co vycitat.

primarne se mi ale jedna o ty dotace. chápu, ze není unosne uvalit na spalovaci motory a jejich palivo nejake drakonicke spotrebni ci jiné dane, aby doslo k vyrovnani nakladu na oba druhy prepravy, protože by soucasny systém prakticky zkrachoval. ovšem nerozumim tomu, jak podpora několika (desitek, stovek, tisíc) movitějších obcanu, kteří stejne nyní pouzivaji nejnovejsi a tedy ekologictejsi vozidla, zachrani planetu a posune vyvoj. dle mého nazoru by mela podpora smerovat do oblasti s největšími prepravnimi vykony, tedy MHD, dalkove a nakladni dopravy, taxisluzby atd., pripadne lidem, kteří rocne najezdi nejaky vyznamny počet km.

+1/−1
20.2.2017 17:15

R94e27g56i67n12e 78M16a37r18t54i82n 6872278440948

Nebýt Číny (devastace při těžbě, chemické zpracování...) při výrobě akumulátorů, tak se Evropa ekologicky proti elektromobilům vzbouří!EU

No - ministr ještě opomenul daň na ekologickou likvidaci OBROVSKÉHO množství akumulátorů.[>-]Rv Jaká je asi jejich životnost? 8 - 9 -- či 10 let?

0/0
20.2.2017 17:33

M78a81r64t70i84n 23B28a52r66t43e32k 5887131571143

Akumulátory lze recyklovat.

0/0
20.2.2017 18:25

R93e10g44i29n57e 18M43a76r67t51i44n 6612718110108

Pane Bartek (hospodsky), vy mne chcete nasr... nebo se mi vysmát.:-) Když někde ve světě recyklují na 50 procent, tak jásají slávou. Loni to bylo tuším kolem 48 procent u nás.[>-] Převažují firmy (nařízeno) a občané asi 15 procent.Rv

0/0
20.2.2017 22:50

P61e63t12r 20K73o49l83o43m31a87z75n74í88k 8344783890126

Pokud elektromobili mají budoucnost, tak ty čerpací stanice tu časem vzniknou samy a bez takle přestřelenejch dotací, v tomhle případě jde primárně o tunel.

+2/0
20.2.2017 15:12

G78e14o59r82g 52K97o86m85b45e14r96e29c 9504611566511

to bude dalsi tunel jak s fotovoltaikou/panely.

Proc s to neporidi nejdriv vlada? meli by jit prikladem a misto tech zroutu benzinu v cem jezdej mohou jezdit na elektriku.

+4/0
20.2.2017 15:06

J65i80ř68í 86S91c83h63m20i66d22t 5400803434535

Těžko může přijít rozšíření něčeho, co je dražší s menším dojezdem a velkou dobou na dotankování.

Pokud to bude dotováno tak masivně, aby se to vyplácelo, tak to uměle pokřiví trh, je pak otázka jestli to pak bude suma sumárum přínosné.

+6/0
20.2.2017 15:01

V52í87t 60O41ž81a66n50a 1278188655244

Dojezdy se prodlužují, kapacity akumulátoru zvyšují = rychlejší dobíjení, hromadná výroba vše zlevní.

0/−1
20.2.2017 16:43

D33u37s45a86n 23T80r36e29s32t33i52k 5205133196935

Na ježdění po Praze a v rámci měst to není špatné

+1/−2
20.2.2017 14:52

J49o49z26e40f66a 15N52o90v60a18k67o18v78a 7886105480724

Kolik po Praze jezdi autobusu? Proc nezacit nejprve timto?

+3/0
20.2.2017 15:01

T12o71m67á56š 28M33o52r41a14v60č20í30k 3107776573315

Já jezdím v Praze elektrobusem často, teď je to ve fázi testování. do konce srpna 2017, ta jsem zvědavý co potom, zda se ty elektrobusy budou zavádět.

0/0
20.2.2017 15:07

V87l27a11d11i77m98í19r 80R45ý84p77a55r 2710574406320

Dokud nebudou sídliště, garáže, parkoviště obecně vybavená v dosahu každého parkovacího místa nabíječkou, je elektromobil vhodný pro majitele rodinných domků, kteří můžou zajet za plot a dobíjet přes noc. Jinak už to vidím, budu potřebovat dobít baterii, přede mnou budou čekat dva další elektromobily, takže za hodinu budu moci pokračovat v cestě.

+5/0
20.2.2017 14:48

T83o78m17á41š 51M47o31r26a72v97č62í53k 3417706603395

Spousta obytných domů v Praze má své parkovací místo, garáž, dokonce i pod starými paneláky jsou často garáže, jako u nás. Ale je pravda, že v dohledné době to prostě nebude pro každého. Ono se ani nečeká, že v brzké době tady v ČR budou miliony elektromobilů.

+1/0
20.2.2017 14:53

D19a85v90i70d 97R46y93c13h61e86t20s43k54ý 9966681550300

Socanské vlády žvaní pro chudé ale makají pro bohaté a pro pitomce, nikdo jiný si totiž auto s trojnásobnou cenou, omezenou životností nejdražší součásti, zoufale problematickým a nepraktickým provozem a REÁLNÝMI náklady na úrovni vozu s LPG, nekoupí. Kdyby nebyl benzín vyděračsky zdaněn, bylo by palivo do spalovacího motoru levnější o třetinu/km než elektřina.

+9/0
20.2.2017 14:38

D86a45v30i69d 26R79y49c95h84e37t78s45k64ý 9496741330470

Zapomněl jsem na kamarády kterým z nepochopitelných důvodu nejede elektrobyznys v tržních podmínkách.

+2/0
20.2.2017 14:40

P45e84t66r 69S34p46a84t14z78i63e37r86e70r 7754392165334

osobně jsem měl LPG jednou v životě..a už nikdy více....důvod je prostý...byť nižší náklady na provoz, ale když člověk chce přijet do jakéhokoliv nákupního centra nebo v zahraničí ve městě zaparkovat tak nesmí do krytých garáží nebo parkovišť...a těch je ve městech většina. Takže např. v Praze nesmíte do obchodního centra na Chodově, už vůbec ne na Floře atd...a to dělá prostě LPG nepřijatelným. To raději to elektro.

0/0
20.2.2017 15:22

J53a34k39u69b 92S16e50k74e23r19a 6246660966475

Pokud pouzivate automobil vyhradne k jizdam do nakupnich center a jste alergicky na slunce, LPG neni pro Vas vhodnou alternativou...

0/0
20.2.2017 17:21

V19í16t 60O82ž88a59n62a 1978458655464

Ta životnost lithiových článků není zase tak moc omezena jak si myslíte.

0/0
20.2.2017 16:46

K25a22r18e23l 60D49r39d41a 6944492937

Patrně nečestný lobbing, jak trhnout na státu snadný zisk.

Dík pořizovací ceně, jde o luxus pro pár boháčů. To potřebuje dotaci z veřejných peněz? Tomu lze uvěřit?

A pokud jde o ekologii, masové nasazení LPG/CNG by bylo ekologickým i finančním přínosem pro běžné řidiče. Není ale zájem podrazit benzín. Místo toho v Česku platí přehnané zákazy a omezení pro auta s LPG/CNG.

A když elektromobilita, tak patrně za cenu změny chápání dopravních prostředků. Viz třeba segwaye a jejich plošný zákaz v Praze. ;-)

+1/0
20.2.2017 14:37

J77a51n 78V25a94l20t37a 1695472814268

Nedávno vyběhl článek, že automobilky vidí budoucnost ve vodíku. Mám-li být upřímný, mám takový pocit, že neví co chtějí....vlastně ví, zase z někoho vytáhnout prachy? Nicméně sám za sebe jsem spíš příznivce vodíku, než-li elektřiny, tak jak je v tuto chvíli brána v potaz.

+1/0
20.2.2017 14:31

M90a77r63t25i55n 26K72a89r36á93s13e55k 9898383658988

Mne zas prijde elektrina jako mnohem logictejsi pohon nez vodik, predevsim kvuli tomu, ze vodikove auto sezere te elektriny asi 3x tolik na stejny provoz nez elektro.... navic vodikova technologie bude mit problem s dalsim zlepsovanim - ucinnost vodikoveho clanku je uz dneska vysoka (a principialne o moc vyssi byt nemuze), a kapacitu pak udeavaji nadrze na vodik (ktere uz ndeska jsou pod enormim tlakem (ja bych tim jezdit nechtel, kdyz uz obcas bouchaji i CNG nadrze s vyrazne mensim tlakem)...

+3/0
20.2.2017 14:39

J57a74n 36V65a51l95t24a 1385192134728

Myslím si, že dokud nebude vyroben článek s dojezdovou kapacitou nad 600km, s neměnnou životností min. 10let a dobou nabíjení pod 30minut, nemá elektřina v této formě budoucnost, max. pro městský provoz.

Výkon vodíkového článku (motoru) je jasný, nicméně je nutné jej zvyšovat? Myslím, že ne.

Jasně, že výroba vodíku je nákladná, tudíž i ta spotřeba elektřiny, ale výhody výkonu, dojezdu, apod., budou na jeho straně, alespoň prozatím. Zřejmě to tuší i automobilky, když nad tím uvažují.

+1/−1
20.2.2017 14:46

M64a51r69t75i28n 64K98a30r40á59s45e93k 9228673148228

No on ten vyvoj v baterkach a cenach jde dost rychle kupredu.....

Zivotnost 10 let to vypada ze budou mit i baterky v tech nejstarsich EV na trhu...

+3/0
20.2.2017 15:05

M10a73r94t88i86n 38Č21a79p94e20k 6260741947624

Ono hlavně jde automobilkám o peníze, jediné co teď dělají je konečná montáž, výroba karoserie a spalovacího motoru, takže by přechodem na čisté elektromobily přišly o podstatnou část příjmů. Takže budou raději výmýšlet neefektivní blbosti typu vodíkový pohon, než by přišly o část zisků.

A vymýšlet baterii umožňující dojezd 600 km je totální zbytečnost, jelikož na tyto vzdálenosti a hlavně objem přeprav které se na ní provádějí je lepší napájení z troleje. Takže budoucnost patří hromadné dopravě s tím, že ji individuální doprava bude pouze doplňovat na okrajích sítě.

+1/0
20.2.2017 16:11

V35í16t 51O53ž18a48n65a 1278848905904

Kolikrát ročně jedete někam 600km daleko? Nestačilo by 350km a rychlé dobití (30minut)?

0/0
20.2.2017 16:49

M18a35r48t21i79n 24B96a46r82t24e63k 5237241851353

Už dnes se dají koupit elektromobily s dojezdem přes 500 km, s životností baterií 10 let a dobitím v rychlonabíječkách za 20 minut.

0/0
20.2.2017 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.