Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda povzbudí trh s elektromobily. Chce 1 200 dobíjecích stanic i dotace

Elektromobily má v Česku kvůli tomu, že jsou stále drahé a nepraktické, jen pár nadšenců. Vláda to chce změnit pomocí pobídek. Ještě tento rok chce poprvé v historii přispět lidem na koupi elektromobilů. Víc než miliardou korun chce podpořit stavbu rychlonabíjecích stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H61o54n34z72a 42M82a55r69e40š 7774229598812

dotace na dotace... XEU;-(:-P

0/0
21.2.2017 20:33

M86a87r39e55k 40J41a78n17e26č22k83a 1187866493721

Tohle mi připomíná dobu minulou, kdy se přispívalo na zřízení elektrického vytápění v domácnostech. Pak se zjistilo, že rozvodná síť v ČR to nezvládá a navíc se citelně zdražila cena elektřiny a lidé začali opět přecházet na standardní neekologické paliva a tak je tomu dodnes. U těch elektromobilů to vidím úplně stejně, prostě další hurá akce. Pak stačí zdražit elektřinu a zvednout poplatky za hl. jističe, pokud to nebudete chtít nabíjet 8 a více hodin a původní cenová výhodnost, tak rychle vezme za své ;-)

+1/0
21.2.2017 20:24

R91a11d77e56k 41N13e85u76m87a70n74n 5452662658435

A co kdyby dali dotace 2 mega na elektroauto?

Koupili by si ho všichni;-D

0/0
20.2.2017 23:32

P29a59v55e49l 40Š85e80v54č15í24k 6280495459410

Další přerozdělování peněz ukradených pracovitým a schopným, rozdané všehoschopným.a přisátým.

Ať si jezdí elektromobilem komu se zamane, zásadně ale za své peníze a ne z dotací.

Dotace = sofistikovaná zlodějna.

Proč ksakru lidé zvonili klíčí a chtěli tržní prostředí?

+3/−1
20.2.2017 22:13

V50l63a54d43i82m76í38r 98R64e27t77t10i20n51g84e64r 5945216505825

Jako příznivec alternativních pohonů elektromobil moc nevidím. Prakticky je to k ničemu a operuje se čistým životním prostředím ve městech. Jenže to nic neřeší, když emise nebudou čadit z výfuku aut, ale budou na nás padat imise z elektráren a pokud to bude jaderná, bude zase obštastněná nějaká obec s vyhořelým palivem na tisíce let.

+1/0
20.2.2017 21:53
Foto

I92m33r62i47c19h 85S20u56c72h41a22r63s50k44ý 8476173295121

Nutno je připomenout, že elektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet 8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proud slouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím za předpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárních elektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jen obyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu ke svícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranou MW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohoto poplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelné čerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budou ve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o 1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednak budou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovou síti........???

Znova se zvednou poplatky za jistič, přenos či podporu zelené energie a nebo si majitel elektromobilu vše zaplatí v ceně za elektřinu ???

Nezodpovězených otázek je mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult z humanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdražením elektrické energie pro většinu občanů.

+2/0
20.2.2017 18:10

M83a87r14t29i94n 37B70a39r74t39e68k 5497281161973

Za platbu na podporu fotovoltaiky nemůže fotovoltaika, ale velmi špatně nastavené dotace.

+2/−2
20.2.2017 18:19
Foto

I61m48r27i11c17h 33S95u65c81h36a32r14s24k59ý 8756143765451

Milí p. Bartek nevím jak vy,ale já v ceně elektřiny stále dotuji solarníky a je mi úplně volný, jestli za to můžou špatně nastavené dotace....:-/

A tady se starám, abych nemusel znova dotovat něčí šílený nápad, který není bez dotací proveditelný.........;-)

+3/0
20.2.2017 18:22

M91a37r62t78i72n 38B34a76r78t20e80k 5867321221153

Často si taky stěžujete, že ze svých daní dotujete odsiřování elektráren, výsadbu lesů a zateplování domů? Tohle všechno se taky platí z dotací, ale to vše má svůj význam.

+1/−2
20.2.2017 18:24
Foto

I65m87r95i29c16h 22S77u87c31h32a91r71s32k55ý 8786983355901

Ty nemám naúčtované v ceně elektřiny......;-)

0/0
20.2.2017 18:27

M14a36r78t45i82n 74B88a75r40t54e84k 5847931141193

Ne, ty máte naúčtované v jiných daních. Zaplatíte to tak jako tak, jenom vám to nevyúčtují zvlášť.

0/0
20.2.2017 18:30
Foto

I98m58r71i78c83h 70S32u23c48h40a55r80s65k11ý 8306983215541

Dle vašeho názoru mám být dojná kráva, která má držet hubu a souhlasit s každou blbostí, kterou vyplodí zelený mozek.......:-PRv

0/0
20.2.2017 18:36

M94a27r85t35i30n 14B31a40r39t81e33k 5127461371873

Dle mého názoru není nutné odsuzovat dotace jako celek, ale sledovat jejich význam. Proč myslíte, že na západě podporují dotace do elektromobilů? Opravdu si myslíte, že jsou všichni tak hloupí? Nemůže to být třeba i tím, že je to investice do snížení závislosti na dodavatelích ropy a vyčištění velkých měst, kde se pohybují statisíce i milióny automobilů každý den a lidi to musí dýchat. Tohle se opravdu neobejde bez následků. Že jsme si na to zvykli a že už to nevidíme, neznamená, že nám to neškodí. Všude se bojuje proti smogu a za čistý vzduch, mluví se o prašnosti elektráren a továren, ale to že nám každý den projede pod nosem takový malý výrobník na rakovinu a je jich stále více a více, tak to už přehlížíme.

0/0
20.2.2017 18:40

P61e33t96r 17P30e50t30r 6813222398143

pane Sucharský, nemusíte být dojná kráva, jen musíte být trošku chytřejší aby vám došlo, že když něco nenapíšou jako položku do vyúčtování tak to ještě neznamená, že to neplatíte.

Vy jste ten typ, který si myslí, že když je něco 2+1 zdarma tak mu ten třetí kousek opravdu prodejce, na své náklady, dá zadarmo, že?

0/0
21.2.2017 9:45
Foto

I36m92r32i73c19h 54S73u40c97h85a33r72s38k66ý 8566523415501

Asi neumíte číst........:-P

0/0
22.2.2017 19:50

P89a45v92e28l 91Š14e76v33č90í89k 6130745459720

Zateplování je velmi účelné, každý ale za své. Mně také na zateplení nikdo nedal, tak proč mám někomu přispívat ze svých daní?

Papalášovi zase přispěji na na elektromobil, přitom mu nic nebrání jezdit veřejnou dopravou.

+1/0
20.2.2017 22:19

F95r25a76n37t18i64š71e77k 38M16a38r12e37k 4603681500726

Vážená redakce,

vážím si iDNES jako seriozního portálu a doufám, že tomu tak bude i nadále. Chtěl bych Vás však požádat až budete psát o něčem, čemu moc nerozumíte, aby jste si zjistili reálné informace a nepřepisovali jenom předsudky a bludy. Já sám jsem si koupil elektromobil Nissan Leaf bez dotace za své(655t Kč) a ne za milion jak se všude píše. Za 2 1/4roku mám najeto 60 000km a vůbec mi nepřipadá nepraktické a drahé. Jistě, není to mé jediné auto, ale věci se mají používat k tomu k čemu jsou určené, a potom slouží dobře. Dotace jistě nic nevyřeší ale až bude nabíječek tolik co benzínek, tak si na diesel nikdo ani nevzpomene. (pro názornost náklady na ujetí 60 000ekm: palivo-22.500,- Kč, servis-1.260,-Kč) Příště, než začnete něco soudit, tak si to prvně zkuste.

+1/−2
20.2.2017 17:11

M97i87r41o32s93l20a18v 11S27u95c85h63y 5820369330490

Potíž je v té pořizovací ceně. Lidé, kteří uvažují ekologicky, to neřeší, průměrný Čech bohužel ano. Já na jízdy po městě používám Kiu Rio 1,4 benzín za 220.000 Kč s reálnou spotřebou 7 l / 100 km a servisem cca za 5.000 Kč ročně. To auto se dříve rozpadne, než by se mi začal ekonomicky vyplácet elektromobil. Je mi to ale líto, že na něj nemám. Pokud budou ceny baterií klesat stávajícím tempem, věřím, že si elektromobil za pár let pořídím, na to mé ježdění (cca 100 km denně, většinou po městě) by byl ideálním dopravním prostředkem.

0/0
20.2.2017 17:41

M59a76r22t88i28n 44B75a77r21t17e86k 5887891751263

Ano, pořizovací cena je ještě vysoká, ale to taky nebude trvat věčně. Cena baterií, které způsobují tak vysoké ceny automobilů, rychle klesají.

Ano, elektromobily ještě dlouho nebudou volbou pro lidi, kteří uvažují o autě pod 300.000. Ale za pár let můžou být zajímavou volbou pro ty, jenž přemýšlí o autě za půl miliónu.

0/0
20.2.2017 18:22

P64e50t26r 15B85á14č50a 8115146685365

Vyhodit trictvrte mega za takovou nehezkou popelnici to chce kumst.

0/0
20.2.2017 20:51

M89i67r85o24s55l78a15v 61S77u83c55h60y 5540629220630

Zase špatně! Kdy už konečně někdo pochopí, že dotace je čisté zlo? Chcete podpořit elektromobilitu? Fajn, tak postavte rychlonabíjecí stnice, zaveďte třeba parkování zdarma, povolte parkování v modrých zónách, omezte třeba vjezd aut se spalovacím motorem do center velkých či turisticky exponovaných měst. Existuje mnoho způsobů, jak elektromobily zvýhodnit - všechny, ne jen ty, na které to zrovna vyjde. Tu dotaci totiž musí někdo zaplatit, a proto jsou lidé proti. Obecně, protože tuší zase další podvody.

+7/0
20.2.2017 16:42

M20i85c33h29a20l 51K79r31č23á65l 6308468456192

A zase elektro masáž. Odmítám ze svých daní někomu kupovat auto. Ať si ho koupí sám.

+8/0
20.2.2017 16:20

K74r18y30š91t54o17f 90L96a61n18í83k 1389970415185

obavam se, ze tohle opatreni nezlevni elektromobily dostatecne, takze efekt bude minimalni a dotovani budou opet jen ti majetnejsi (coz je zrejme jeden ze zameru, plus rozsahla administrativa, kde se lehce něco odkloni).

nechal bych to na prirozenem vyvoji. bud vytlaci elektromobily vozy se spalovacim motorem diky schopnosti konkurovat cenou a užitnou hodnotou, nebo se ke stejnému vysledku dojde casem likvidaci zasob fosilních paliv a rustu jejich ceny. nebo spise kombinaci uvedeného.

+4/0
20.2.2017 15:31

P88e71t52r 73S50p39a25t80z48i26e47r87e64r 7114882585674

opravdu ale neberete v potaz ještě jednu věc...a tou je ekologická stopa, kterou nyní motory na fosilní paliva zanechávají...elektrárna na uhlí na výrobu elektřiny sice také, ale ta časem zmizí....ale i auto na fosilní palivo má druhý výfuk..a ten je v rafinerii..už tu někdo psal jak velká je spotřeba elektřiny na výrobu litru benzínu. A tedy přes možná větší užitnou hodnotu bude lepší když tyto motory v zájmu vlastního života opustíme.

+1/−1
20.2.2017 15:36

K26r67y19š46t39o61f 17L14a71n22í34k 1249440815525

a vy berete v potaz ekologickou stopu akumulatoru, solárních panelu, elektráren spalujících fosilni paliva? v tomto ohledu si obe technologie nyní nemaji co vycitat.

primarne se mi ale jedna o ty dotace. chápu, ze není unosne uvalit na spalovaci motory a jejich palivo nejake drakonicke spotrebni ci jiné dane, aby doslo k vyrovnani nakladu na oba druhy prepravy, protože by soucasny systém prakticky zkrachoval. ovšem nerozumim tomu, jak podpora několika (desitek, stovek, tisíc) movitějších obcanu, kteří stejne nyní pouzivaji nejnovejsi a tedy ekologictejsi vozidla, zachrani planetu a posune vyvoj. dle mého nazoru by mela podpora smerovat do oblasti s největšími prepravnimi vykony, tedy MHD, dalkove a nakladni dopravy, taxisluzby atd., pripadne lidem, kteří rocne najezdi nejaky vyznamny počet km.

+1/−1
20.2.2017 17:15

R47e22g33i92n76e 72M93a78r59t37i80n 6752178290368

Nebýt Číny (devastace při těžbě, chemické zpracování...) při výrobě akumulátorů, tak se Evropa ekologicky proti elektromobilům vzbouří!EU

No - ministr ještě opomenul daň na ekologickou likvidaci OBROVSKÉHO množství akumulátorů.[>-]Rv Jaká je asi jejich životnost? 8 - 9 -- či 10 let?

0/0
20.2.2017 17:33

M58a25r21t39i32n 70B58a20r45t68e78k 5267891651143

Akumulátory lze recyklovat.

0/0
20.2.2017 18:25

R28e69g22i24n50e 73M82a41r14t25i62n 6682708760418

Pane Bartek (hospodsky), vy mne chcete nasr... nebo se mi vysmát.:-) Když někde ve světě recyklují na 50 procent, tak jásají slávou. Loni to bylo tuším kolem 48 procent u nás.[>-] Převažují firmy (nařízeno) a občané asi 15 procent.Rv

0/0
20.2.2017 22:50

P84e29t76r 77K31o89l51o72m61a10z33n45í82k 8434103370106

Pokud elektromobili mají budoucnost, tak ty čerpací stanice tu časem vzniknou samy a bez takle přestřelenejch dotací, v tomhle případě jde primárně o tunel.

+2/0
20.2.2017 15:12

G84e73o80r35g 10K13o21m48b89e16r35e89c 9474801546861

to bude dalsi tunel jak s fotovoltaikou/panely.

Proc s to neporidi nejdriv vlada? meli by jit prikladem a misto tech zroutu benzinu v cem jezdej mohou jezdit na elektriku.

+4/0
20.2.2017 15:06

J16i59ř95í 84S86c96h79m70i50d88t 5720593954305

Těžko může přijít rozšíření něčeho, co je dražší s menším dojezdem a velkou dobou na dotankování.

Pokud to bude dotováno tak masivně, aby se to vyplácelo, tak to uměle pokřiví trh, je pak otázka jestli to pak bude suma sumárum přínosné.

+6/0
20.2.2017 15:01

V81í61t 40O70ž91a67n40a 1528838255654

Dojezdy se prodlužují, kapacity akumulátoru zvyšují = rychlejší dobíjení, hromadná výroba vše zlevní.

0/−1
20.2.2017 16:43

D38u40s83a25n 82T23r29e78s57t75i82k 5145523226865

Na ježdění po Praze a v rámci měst to není špatné

+1/−2
20.2.2017 14:52

J93o20z83e20f39a 60N52o68v33a73k58o76v87a 7856565620754

Kolik po Praze jezdi autobusu? Proc nezacit nejprve timto?

+3/0
20.2.2017 15:01

T79o28m58á66š 94M54o67r75a53v80č48í54k 3977576873585

Já jezdím v Praze elektrobusem často, teď je to ve fázi testování. do konce srpna 2017, ta jsem zvědavý co potom, zda se ty elektrobusy budou zavádět.

0/0
20.2.2017 15:07

V14l73a30d68i72m85í14r 85R71ý59p51a34r 2460404916100

Dokud nebudou sídliště, garáže, parkoviště obecně vybavená v dosahu každého parkovacího místa nabíječkou, je elektromobil vhodný pro majitele rodinných domků, kteří můžou zajet za plot a dobíjet přes noc. Jinak už to vidím, budu potřebovat dobít baterii, přede mnou budou čekat dva další elektromobily, takže za hodinu budu moci pokračovat v cestě.

+5/0
20.2.2017 14:48

T23o17m33á34š 63M30o97r64a26v44č85í79k 3137246353265

Spousta obytných domů v Praze má své parkovací místo, garáž, dokonce i pod starými paneláky jsou často garáže, jako u nás. Ale je pravda, že v dohledné době to prostě nebude pro každého. Ono se ani nečeká, že v brzké době tady v ČR budou miliony elektromobilů.

+1/0
20.2.2017 14:53

D70a27v83i22d 35R93y12c93h24e71t93s45k12ý 9436391220870

Socanské vlády žvaní pro chudé ale makají pro bohaté a pro pitomce, nikdo jiný si totiž auto s trojnásobnou cenou, omezenou životností nejdražší součásti, zoufale problematickým a nepraktickým provozem a REÁLNÝMI náklady na úrovni vozu s LPG, nekoupí. Kdyby nebyl benzín vyděračsky zdaněn, bylo by palivo do spalovacího motoru levnější o třetinu/km než elektřina.

+9/0
20.2.2017 14:38

D47a40v90i33d 62R94y83c74h64e52t38s10k33ý 9816561340350

Zapomněl jsem na kamarády kterým z nepochopitelných důvodu nejede elektrobyznys v tržních podmínkách.

+2/0
20.2.2017 14:40

P62e28t56r 79S74p29a14t38z19i90e35r61e61r 7824142725914

osobně jsem měl LPG jednou v životě..a už nikdy více....důvod je prostý...byť nižší náklady na provoz, ale když člověk chce přijet do jakéhokoliv nákupního centra nebo v zahraničí ve městě zaparkovat tak nesmí do krytých garáží nebo parkovišť...a těch je ve městech většina. Takže např. v Praze nesmíte do obchodního centra na Chodově, už vůbec ne na Floře atd...a to dělá prostě LPG nepřijatelným. To raději to elektro.

0/0
20.2.2017 15:22

J65a82k43u91b 17S32e98k46e69r50a 6736930896885

Pokud pouzivate automobil vyhradne k jizdam do nakupnich center a jste alergicky na slunce, LPG neni pro Vas vhodnou alternativou...

0/0
20.2.2017 17:21

V46í21t 76O79ž21a65n18a 1728218855944

Ta životnost lithiových článků není zase tak moc omezena jak si myslíte.

0/0
20.2.2017 16:46

K52a13r57e22l 13D69r33d36a 6414262737

Patrně nečestný lobbing, jak trhnout na státu snadný zisk.

Dík pořizovací ceně, jde o luxus pro pár boháčů. To potřebuje dotaci z veřejných peněz? Tomu lze uvěřit?

A pokud jde o ekologii, masové nasazení LPG/CNG by bylo ekologickým i finančním přínosem pro běžné řidiče. Není ale zájem podrazit benzín. Místo toho v Česku platí přehnané zákazy a omezení pro auta s LPG/CNG.

A když elektromobilita, tak patrně za cenu změny chápání dopravních prostředků. Viz třeba segwaye a jejich plošný zákaz v Praze. ;-)

+1/0
20.2.2017 14:37

J89a43n 55V95a56l42t14a 1775402444298

Nedávno vyběhl článek, že automobilky vidí budoucnost ve vodíku. Mám-li být upřímný, mám takový pocit, že neví co chtějí....vlastně ví, zase z někoho vytáhnout prachy? Nicméně sám za sebe jsem spíš příznivce vodíku, než-li elektřiny, tak jak je v tuto chvíli brána v potaz.

+1/0
20.2.2017 14:31

M11a87r50t84i12n 92K17a83r92á70s56e95k 9638283518348

Mne zas prijde elektrina jako mnohem logictejsi pohon nez vodik, predevsim kvuli tomu, ze vodikove auto sezere te elektriny asi 3x tolik na stejny provoz nez elektro.... navic vodikova technologie bude mit problem s dalsim zlepsovanim - ucinnost vodikoveho clanku je uz dneska vysoka (a principialne o moc vyssi byt nemuze), a kapacitu pak udeavaji nadrze na vodik (ktere uz ndeska jsou pod enormim tlakem (ja bych tim jezdit nechtel, kdyz uz obcas bouchaji i CNG nadrze s vyrazne mensim tlakem)...

+3/0
20.2.2017 14:39

J66a80n 49V66a58l72t72a 1315422344248

Myslím si, že dokud nebude vyroben článek s dojezdovou kapacitou nad 600km, s neměnnou životností min. 10let a dobou nabíjení pod 30minut, nemá elektřina v této formě budoucnost, max. pro městský provoz.

Výkon vodíkového článku (motoru) je jasný, nicméně je nutné jej zvyšovat? Myslím, že ne.

Jasně, že výroba vodíku je nákladná, tudíž i ta spotřeba elektřiny, ale výhody výkonu, dojezdu, apod., budou na jeho straně, alespoň prozatím. Zřejmě to tuší i automobilky, když nad tím uvažují.

+1/−1
20.2.2017 14:46

M18a75r68t43i55n 59K33a12r68á71s28e66k 9408283578328

No on ten vyvoj v baterkach a cenach jde dost rychle kupredu.....

Zivotnost 10 let to vypada ze budou mit i baterky v tech nejstarsich EV na trhu...

+3/0
20.2.2017 15:05

M12a42r46t90i76n 15Č17a46p95e89k 6760701377254

Ono hlavně jde automobilkám o peníze, jediné co teď dělají je konečná montáž, výroba karoserie a spalovacího motoru, takže by přechodem na čisté elektromobily přišly o podstatnou část příjmů. Takže budou raději výmýšlet neefektivní blbosti typu vodíkový pohon, než by přišly o část zisků.

A vymýšlet baterii umožňující dojezd 600 km je totální zbytečnost, jelikož na tyto vzdálenosti a hlavně objem přeprav které se na ní provádějí je lepší napájení z troleje. Takže budoucnost patří hromadné dopravě s tím, že ji individuální doprava bude pouze doplňovat na okrajích sítě.

+1/0
20.2.2017 16:11

V29í51t 77O77ž97a17n34a 1378118465394

Kolikrát ročně jedete někam 600km daleko? Nestačilo by 350km a rychlé dobití (30minut)?

0/0
20.2.2017 16:49

M26a81r61t48i24n 18B47a11r50t69e87k 5947421471133

Už dnes se dají koupit elektromobily s dojezdem přes 500 km, s životností baterií 10 let a dobitím v rychlonabíječkách za 20 minut.

0/0
20.2.2017 18:29







Najdete na iDNES.cz