Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kraje by měly mít vlastní dopravní firmy, shodli se hosté Rozstřelu

O autobusové stávce v krajích, a tím i možném dopravním kolapsu, rozhodnou odbory ve středu. I když se však podaří dojednat kompromis ohledně financování mezd šoférů, hrozí jejich odchody. „Na severu Čech už někteří odešli do montoven,“ řekl v pořadu Rozstřel šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F38r65a43n82t20i67š81e91k 64S67r26b25e47k 5280281729824

K čemu máme stát? Všechno se posílá na kraj a ten zase říká, že nemá peníze. Proč si tady platíme bezpočet ouřadů na vládní úrovni. Na to, aby nám říkali, že nejsou peníze?

0/0
21.2.2017 18:23

F66r36a55n32t49i18s14e96k 37K69o66f53r73o95n 8980139232231

Nepřiměřeně nízká mzda řidičů je nebezpečná pro zdraví a životy přepravovaných osob. Přeci jenom asi není dobré, aby řidičem autobusů, co vozí lidi, byli jen osoby, které se jinde lépe neuplatní. Kdybych byl osobou odpovědnou za výběrové řízení, dopravce tak by naopak chtěl, aby mi dopravci garantovali určitou minimální mzdu a kvalitu řidičů.

Dále si myslím, že jakmile se odstraní prvek soutěže a dopravu, vodu, elektřinu, údržbu nemovitostí atd. budou zajišťovat firmy, které nebudou muset vítězit v pravidelných soutěžích, tak časem půjde cena nahoru a kvalita dolů.

Pokud krajský dopravní podnik ve výběrovém řízení prokáže, že je lepší, než další dopravní firmy, tak proč ne, ale pokud bude dopravu zajišťovat krajský dopravní podnik bez výběrového řízení, tak to už teď lituji ty kraje, kde k takovému řešení sáhnou.

+1/0
21.2.2017 17:04
Foto

J91a86n87a 76K22o45z63á32k37o52v92á 52V73o48l62r20á71b92o91v85á 9883574385851

Správně. A obce budou mít vlastní konzum, postu, školu, pak okresy budou mi vlastní podniky bytového hospodářství, no a nakonec stát bude mít vlastní vodárny, plynarny a elektrárny. Proč s tím nadělali komunisté před lety takové cavyky, když na to jde jit takto šalamounsky?

+2/0
21.2.2017 15:52

J81a96n 25V47a90c70h26u22d34a 7142356847938

Buď máš nebo nemáš jinak skrachuj..:-P

0/−1
21.2.2017 14:18

L88u24b19o67š 26R80y61c14h84n95a 1279898621341

To by pak bylo jednoduší z každého lístku těch deset haléřů přesměrovat tím správným směrem. Příklady táhnou. Když můžou v Praze tak v krajích taky. :-):-).

Jestli není problém někde jinde??? Když jezdí vlaky s jedním pasažérem a autobusy pro 40lidí vozí dvě babky??? Vše se dotuje a firmy jsou tlačeny na nejnižší ceny a nemají za co platit řidiče?? Jestli ta chyba není v té regio a státní politice.RvRv.Pokud budou mít kraje vlastní firmy .Vyletí výfukama a do správných kapes ještě více našich daní.RvRv

0/0
21.2.2017 14:16

V16i20l36é34m 44B57a12r93á24k 4306257419656

Komunismus se vrací. Je třeba vlastnit vodárny, plynárny, rozvody elektřiny (Praha), dopravní firmy i ten Budvar.

+5/0
21.2.2017 13:57

O35n79d27ř68e23j 76N25o82v78á82k 9287714759769

Kromě Budvaru .... ten zůstal - dokonce - národní podnik - jen a čistě pouze pro to, aby ho (známku) časem "neukradl" Anheuser Bush .....

+1/0
21.2.2017 14:03

V80i96l11é96m 57B37a46r20á11k 4976797899376

Výsledek je ten, že tak jako u každého státního majetku není jasné, komu nese prospěch.

Proč firmy, o kterých víme že existují a nic jim nemůže přinést, mají reklamu. neplatí si z toho někdo volební kampaň? Nebo možná reklama na pivo měla stát 1000 a stála 10000 a zase, budou o to větší billboardy před volbami.

0/0
21.2.2017 15:31

J91i93n98d88ř51i84c25h 35Š33k67o37p14e22k 4465501360375

ho postupně se totiž ukazuje, že privatizovat šmahem vše byla hloupost a některé služby jsou od soukromníka vždy dražší

0/0
22.2.2017 16:42

V18i61l68é80m 30B96a23r32á67k 4136297259786

Od státu to bude ještě dražší, jen to nebudete vidět (zanedbávání...). A ještě politici budou moci více a radostněji krást.

0/0
22.2.2017 17:30

J29i88n32d49ř33i87c78h 92Š75k85o60p50e57k 4395731920445

nesmysl

Logicky např. doprava bude mít stejné náklady na mzdy, PHM a řidiče. Takže doprava od soukromníka musí být dražší, neboť musí ještě vydělat pro sebe (mimo pokrytí nákladů), zatímco krajská firma může být na nule :-)

0/0
22.2.2017 18:05

M89i94l82o73š 88K27o31l55m70a95n 6856653827802

V místě kde bydlím projíždí denně několik autobusů, které nejsou zdaleka obsazené. V některém autobusu jedou dva tři cestující, v některém často jen řidič. Většina obyvatel venkova není na veřejné dopravě závislá a tak autobusy vozí jen ty, kteří svoji dopravu nemají a jednou za čas se jedou podívat do nedalekého městečka. Kraje by si měly udělat skrytý průzkum a zrušit spoje kde jezdí autobus prázdný, nebo s jedním cestujícím.

0/0
21.2.2017 13:46

P95e20t54r 48N47i80v72n22i62c56k43ý 3422744175397

Proč skrytý průzkum? Jízdenky v mezimeěstské dopravě se elektronicky evidují, takže existují přesná data, jak jsou jednotlivé spoje využívány.

0/0
21.2.2017 13:52

M72i67l48o39š 33K23o33l41m14a39n 6706103937622

A nevědí to jen dopravci, nebo to je jako EET ?

0/0
21.2.2017 14:05

P90e92t37r 91N15i64v40n13i90c35k22ý 3712764425367

Když kraje dotují dopravu mají právo na informace o využití spojů, aby to mohly vyhodnocovat a optimalizovat.

0/0
21.2.2017 14:56

P40a56v51e23l 25O96b38d46r35ž59á67l71e77k 6496184768792

To je obecný problém veřejné dopravy ... na většině míst se ekonomicky nevyplatí jí provozovat. Také v některých menších vesnicích jede jeden spoj ráno a druhý odpoledne.

A pak se stát diví, že se venkov vylidňuje, případně, že jsou města zacpaná auty dojíždějících.

A jestli autobusy přidávat, nebo ubírat - to je otázka výhradně politická. Pokud si pamatuji, u nás (StČ kraj) většina stran před volbami měla v programu přidávat spoje. Minimálně ty, které dostaly nejvíc hlasů určitě.

0/0
21.2.2017 13:52

O77n59d70ř63e15j 49N69o52v98á69k 9767234279619

Přesně tak.

Pro to tam soukromí dopravci nejezdí, protože by si nevydělali.

A protože kraj / obec chce mít spojení, tak tu linku dotuje - no a výsledkem je to, že pak jezdí prázdná ...

Jenomže lidská psychika už je taková ... že za celý rok autobus nepoužiji? Co kdyby náhodou? A když se to platí z "veřejných peněz" a nikoliv z mé kapsy ....

+1/0
21.2.2017 13:57

P45a89v15e73l 81O28b86d77r65ž62á55l11e41k 6466914618622

On je tam hlavně problém, že kraj těžko může začít legálně platit dopravcům více, když ceny vysoutěžil při výběrovém řízení.

Být frma, která v soutěži skončila druhá, a zjistit to - už jde na kraj hned několik žalob.

Popravdě moc nechápu, proč do toho vlastně tahají kraje - mzda je o vztahu zaměstnance a zaměstnavatele.

Buď dopravci dali nabídky za ceny, ze kterých ani nezaplatí smluvené mzdy... nebo řidiči podepsali smlouvy s mizernými mzdami.

+6/0
21.2.2017 13:45

J81a57n 41V92a27l71o71u34c16h 6812697268370

Jenže ony smlouvy (ať již kraj-dopravce či dopravce-řidič) jsou z dob, než se někdo mimo tento proces rozhodl, že jeden parametr (celkem zásadně) změní...

A pokud byla hlavním parametrem výběrka cena za km (bez podrobností, co z toho jde na obnovu vozidel, co na údržbu, co na mzdy...), pak je jakékoli navýšení dotace (aby na vyšší mzdy bylo) skutečně na žalobu, neboť nevybraný teď může tvrdit, že ve své nabídkové ceně s vyššími mzdami počítal.

0/0
21.2.2017 14:02

O61n32d18ř97e32j 81N72o75v36á57k 9927104939189

A o tom je celý populismus současné vlády.

Smlouvy jsou dané, vysoutěžené a nelze je "jen tak" změnit.

Až doběhnou současné smlouvy, pak si mohou stanovit nové podmínky tak, jak uznají za vhodné.

+1/0
21.2.2017 14:04

J17i14ř17í 32P60l46a16v93s64k84ý 9670276281429

dopravci dali nabidky za ceny, ktere byly udrzitelne ... do doby, nez vlada skrtnutim pera nezvysila mzdove naklady dopravcu o tricet procent. lehkou mozkovou disfunkci u clenu vlady zadny zamestnavatel predvidat opravdu nemuze ...

0/0
21.2.2017 14:14

O49n74d46ř26e61j 37N10o32v92á43k 9247194879869

Jistě.

Jako zákazník se už nemohu dočkat - znovu - arogance ČSAD používající 50 let staré Karosy ....

0/−1
21.2.2017 13:37

V54i10l48é92m 33N63o64v30o98t58n19ý 7786304666679

Ne.

0/0
21.2.2017 13:32

M32i39l15o63š 40S36a60l21o75š47e65k 7174833201733

Ty mzdy, to je ostuda!!!!!!!!!!!!!

+1/0
21.2.2017 13:31

V18o51k57o29u49n 64V46l74a92d63i77m29i75r 8862178819168

A co se takhle podivat nez se zacnou vymyslet dalsi ptakoviny, jak to delaj jinde?

0/0
21.2.2017 13:28

V42l64k 69J13a19r55o57s59l93a87v 8713542

Kdyby bylo ve výběrových řízení kritérium:

"nejnižší cena při základní mzdě řidiče 120/hod" bylo by to bez problémů.

Ovšem to by na úřadech museli trochu přemýšlet ;-)

+4/0
21.2.2017 13:26

O66n55d79ř19e34j 50N67o30v10á27k 9127854649219

Výsledek by pak byl dvojí.

1) Do takové veřejné soutěže by se nikdo nepřihlásil. Tak by to nejspíše dopadlo.

anebo

2) by kraj platil několika-násobek dnešních dotací ....

+1/0
21.2.2017 13:40

O98t61t16o 84P33o68s65p58í73š29i50l 4694975947988

A ve stavebnictví má také kraj zajímat, kolik bere dělník? Na to dáte jakou tabulkovou hodnotu?

Ne, potíž je v tom, že původní min. zaručená mzda byla zoufale nízko a mnoho dopravců platilo řidičům víc. Dneska se skokově zvedla ta minimální hranice, ale u některých se pouze posunula kamsi k tomu, co berou ti řidiči dneska. No a celé tomu korunu dává vláda, kdy Bohuš slíbil řidičům 6 - 8 tisíc měsíčně čistého, krajům slíbil dorovnání a... ve výsledku nezařídil nic, protože krajům (zatím) nic nedal a jiný člen vlády (MMR) tvrdí, že to je problém krajů a do toho ještě vyjde metodika, která krajům přímo říká, že mají pouze dorovnávat do minima.

A pak z toho lezou jako úniková řešení takové kraviny, jako je budování socialistických krajských dopravních podniků.Rv

Vítejte v Kocourkově!!EU

0/0
21.2.2017 16:05

P68e54t75r 73D29r36a17p97a19l 3505468493615

dopravní obslužnost je záležitost politická, nikoliv ekonomická. Stát tuto věc převedl na kraje, ale současně jim dal za povinnost vybírat dopravce podle nejnižšší ceny. zakázky se ale soutěží na několik let a nejde říct, počkejte si 3 roky na další soutěž, pak možná dostanete přidáno.

0/0
21.2.2017 13:23

P15e25t62r 82N48i97v56n94i52c18k64ý 3132884185817

Toto je chyba dopravců, že nabídli takovou cenu (do které si započítali i mzdy, za které jejich řidiči nechtějí jezdit).

+4/−1
21.2.2017 13:31

O59n68d64ř51e71j 30N41o71v35á22k 9447844909639

Pokud přesně víte, co bude za 3 roky, je škoda, abyste svůj talent marnil v internetových diskusích ... velmi snadno vyděláte miliardy ....

+1/0
21.2.2017 14:00

J96i43ř86í 29P14l52a58v66s66k31ý 9100486131259

dopravci tezko mohli predvidat, ze jim nejaky inteligent mavnutim pera zvysi mzdove naklady o tricet procent ... to neni o tom, ze ridici nechteji za nizke mzdy jezdit, to je o tom, ze vladni usneseni jim ty mzdy zvysilo o desitky procent.

+1/0
21.2.2017 14:17

R45o21b70e40r27t 35L47a50u85e93r 5764400736520

Další impuls pro vývoj autonomní řídící jednotky. :-)

0/0
21.2.2017 13:20

V36í70t 13K23o64u41b55a 6746770824848

Věci mají stát, kolik ve skutečnosti stojí. Pokud veřejná doprava stojí na dotacích je to špatně. Pokud jedna jízda vyjde na 1000 Kč a převeze 10 lidí, pak musí stát jízdenka 100 Kč, nebo ten autobus nemá jezdit.

Obce vyjde levněji když zaplatí soukromníkovi pár tisícovek aby na telefon podle zájmu odvážel lidi k lékaři, nebo na nákup.

Takto autobusové společnosti kupují z dotací luxusní dálkové autobusy, které jejich dceřinky tahají po Evropě s velkým ziskem a místní doprava se provozuje 30 let starými vraky

+2/−5
21.2.2017 13:17

P64e32t92r 11N42i51v33n26i25c35k24ý 3502144665647

Kde v dotované dopravě jezdí 30 let staré autobusy?

+4/0
21.2.2017 13:29

O26n55d57ř91e51j 72N78o16v40á94k 9277864839719

Vy asi moc nevíte o tom, jak se dotuje veřejná doprava, že .....

+2/0
21.2.2017 13:38

P69e70t42r 86S55p62a13t53z49i52e52r53e23r 7584262215294

to že teď firmy nemají na platy je jen jejich problém....když kraj uděl výběrové řízení...tak nikdo nenutí ty firmy se do nich jednak hlásit..a pak nikdo nenutí je dělat ty nabídky tak nízko..téměř na nákladech...kraj logicky pak vybere tu nejnižší...kdyby všechny byly o nějaký milion vyšší..tak zase kraj vybere tu nejnižší .... takže to že nemají na platy je vinnou managementu firem. Stát chce, aby řidiči neutíkali také do ciziny jako ostatní a tak nařídí navýšení mzdy. Tedy to co by měli dělat automaticky ty firmy...ale nedělají...takže opět problém firem a stát za ně musí žehlit problémy. Bohužel kraje jsou v tom nevinně.

+5/−3
21.2.2017 13:07

T98o56m98á24š 10P27o84l40á21č85e26k 4627155254

asi tak. Mě jako objednatele služby nezajímá jak dodavatel udělá to co je napsáno ve smlouvě. Příklad: Já jsem si objednal na 7:00 auto betonu tak ho chci v 7:00 mít na stavbě a je mi jedno jak si to ten kterej udělá.

+4/0
21.2.2017 13:16

J64i48ř54í 55P64l80a62v58s14k61ý 9720156141499

dopravce tezko muze navysit mzdy ridicum, kdyz od objednavatele prepravy dostane jenom x penez ... leda by ty zvysene mzdy platil ze sveho.

0/0
21.2.2017 14:19

P97e59t29r 88S28p75a28t40z83i56e68r53e57r 7554432755854

on dostane to co vysoutěžil...to že dostane málo je jeho problém, protože on podal nízkou nabídku. Takže ano ať si to vyžere a platí to klidně ze svého. Příště bude vědět, že podávat tak nízké nabídky se nevyplácí.

+2/0
21.2.2017 14:31

J89i43ř37í 87P14l68a13v61s39k65ý 9500516461519

on mohl dopravce v dobe podani nabidek vedet, ze mu nejaky picmunda zvysi mzdove naklady o tricet procent ?

0/0
21.2.2017 14:38

P93e22t44r 42S61p65a37t44z39i96e33r64e96r 7854202335174

a on ten dopravce nemá dělaný plán na několik let dopředu a nepočítá s tím, že by sám měl navyšovat mzdy? Myslím že s tímto každý podnikatel dopředu počítá a pokud má podepsat smlouvu na 10 let tak musí vědět, že během těch 10ti let bude zvedat dost mzdy..nebo myslíte že ne? a proto podání nabídky s tím že si na to skoro nevydělám je asi nelogické ne?

+2/0
21.2.2017 14:49

J24i37ř75í 81P71l76a61v92s90k26ý 9370876191769

vy znate nejaky obor, kde se zvedaji mezirocne mzdy o tricet procent ?

mzdy se obvykle navysuji o inflaci, pripadne v radech JEDNOTEK procent ... nikoliv v desitkach. s tim opravdu zadny dopravce pocitat nemohl ...

0/0
21.2.2017 14:54

P87e46t15r 74S40p22a23t81z19i58e55r14e40r 7634492715264

nevím jaký jste podnikatel nebo ekonom. Ale pokud je podnikatel kvalitní a sleduje situaci nejen u něj doma, ale i v okolních státech a nálady zaměstnanců na platy, tak už dva roky se dá předpokládat, že přijde doba, kdy se na platy dost rapidně zatlačí, jelikož jsou extrémně nízké, kdežto zboží a služby dost dotahují západní ceny. A s tím musí každý podnikatel počítat a tedy ví, že zvedání platu jen o inflaci nebude stačit. A ta doba přišla akorát nyní. Takže udělat nabídku takovou, že s ní horko těžko vychází nyní..je zcela nelogické.

0/0
21.2.2017 15:00

L50u16k58á35š 24M70u69s32i45l 5823498702493

Ani po navýšení nebudou mít odpovídající plat, to co mají nyní, to je hrůza a děs.

Je třeba nechat pocítit politiky i část veřejnosti, že tahle práce je poctivá a prospěšná!

+4/0
21.2.2017 13:03

T10o55m30á29š 45K27l90í21m79a 4204927423273

Sikovna blokadicka Praglu a hned budu penizky :D

0/0
21.2.2017 13:00

P26e35t66r 46A97g53u28l98á85r 4817598500724

Jak souvisí platy na Ústecku s Práglem? Když DPMB nezvedne platy, tak si šalinfírové pojedou taky stěžovat do Práglu?

0/0
21.2.2017 13:02

T74o45m51á93š 39K72l20í69m58a 4104837203273

protoze v Praglu sedi v parlamentu a v Usti snad parlament nikdy nezasedal :D

stavkovat nekde kde se o dozvi max z TWITRU je knicemu!!!!

0/0
21.2.2017 13:04

T31o79m15á70š 95P64o92l96á54č43e64k 4987845954

proč by měli blokádičkovat Prahu. Kraj platí včas to co bylo ve smlouvě. Máslo na hlavě má ten dopravce.

+2/0
21.2.2017 13:17

O51n49d23ř72e69j 77N72o52v55á68k 9847794309319

Proč dopravce? Stejně jako kraj, tak i dopravce platí to, co má ve smlouvě.

0/0
21.2.2017 13:41







Najdete na iDNES.cz