Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraje by měly mít vlastní dopravní firmy, shodli se hosté Rozstřelu

O autobusové stávce v krajích, a tím i možném dopravním kolapsu, rozhodnou odbory ve středu. I když se však podaří dojednat kompromis ohledně financování mezd šoférů, hrozí jejich odchody. „Na severu Čech už někteří odešli do montoven,“ řekl v pořadu Rozstřel šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F69r87a59n26t94i44š74e67k 40S63r68b12e92k 5470251359154

K čemu máme stát? Všechno se posílá na kraj a ten zase říká, že nemá peníze. Proč si tady platíme bezpočet ouřadů na vládní úrovni. Na to, aby nám říkali, že nejsou peníze?

0/0
21.2.2017 18:23

F93r21a94n16t21i18s49e25k 52K25o22f32r95o94n 8400929602231

Nepřiměřeně nízká mzda řidičů je nebezpečná pro zdraví a životy přepravovaných osob. Přeci jenom asi není dobré, aby řidičem autobusů, co vozí lidi, byli jen osoby, které se jinde lépe neuplatní. Kdybych byl osobou odpovědnou za výběrové řízení, dopravce tak by naopak chtěl, aby mi dopravci garantovali určitou minimální mzdu a kvalitu řidičů.

Dále si myslím, že jakmile se odstraní prvek soutěže a dopravu, vodu, elektřinu, údržbu nemovitostí atd. budou zajišťovat firmy, které nebudou muset vítězit v pravidelných soutěžích, tak časem půjde cena nahoru a kvalita dolů.

Pokud krajský dopravní podnik ve výběrovém řízení prokáže, že je lepší, než další dopravní firmy, tak proč ne, ale pokud bude dopravu zajišťovat krajský dopravní podnik bez výběrového řízení, tak to už teď lituji ty kraje, kde k takovému řešení sáhnou.

+1/0
21.2.2017 17:04
Foto

J25a60n69a 40K47o96z72á64k47o69v83á 86V65o76l67r13á40b96o75v49á 9583794205101

Správně. A obce budou mít vlastní konzum, postu, školu, pak okresy budou mi vlastní podniky bytového hospodářství, no a nakonec stát bude mít vlastní vodárny, plynarny a elektrárny. Proč s tím nadělali komunisté před lety takové cavyky, když na to jde jit takto šalamounsky?

+2/0
21.2.2017 15:52

J52a28n 62V45a44c68h37u18d42a 7332986747458

Buď máš nebo nemáš jinak skrachuj..:-P

0/−1
21.2.2017 14:18

L62u73b96o43š 56R70y79c41h65n58a 1449648921631

To by pak bylo jednoduší z každého lístku těch deset haléřů přesměrovat tím správným směrem. Příklady táhnou. Když můžou v Praze tak v krajích taky. :-):-).

Jestli není problém někde jinde??? Když jezdí vlaky s jedním pasažérem a autobusy pro 40lidí vozí dvě babky??? Vše se dotuje a firmy jsou tlačeny na nejnižší ceny a nemají za co platit řidiče?? Jestli ta chyba není v té regio a státní politice.RvRv.Pokud budou mít kraje vlastní firmy .Vyletí výfukama a do správných kapes ještě více našich daní.RvRv

0/0
21.2.2017 14:16

V43i27l20é64m 45B50a68r87á28k 4446377309776

Komunismus se vrací. Je třeba vlastnit vodárny, plynárny, rozvody elektřiny (Praha), dopravní firmy i ten Budvar.

+5/0
21.2.2017 13:57

O41n74d53ř42e76j 91N66o77v32á77k 9167124189399

Kromě Budvaru .... ten zůstal - dokonce - národní podnik - jen a čistě pouze pro to, aby ho (známku) časem "neukradl" Anheuser Bush .....

+1/0
21.2.2017 14:03

V67i85l69é27m 80B50a14r93á89k 4316677639346

Výsledek je ten, že tak jako u každého státního majetku není jasné, komu nese prospěch.

Proč firmy, o kterých víme že existují a nic jim nemůže přinést, mají reklamu. neplatí si z toho někdo volební kampaň? Nebo možná reklama na pivo měla stát 1000 a stála 10000 a zase, budou o to větší billboardy před volbami.

0/0
21.2.2017 15:31

J73i55n62d15ř35i91c47h 65Š21k26o67p71e36k 4855211480135

ho postupně se totiž ukazuje, že privatizovat šmahem vše byla hloupost a některé služby jsou od soukromníka vždy dražší

0/0
22.2.2017 16:42

V62i36l20é10m 12B58a26r55á78k 4736477839316

Od státu to bude ještě dražší, jen to nebudete vidět (zanedbávání...). A ještě politici budou moci více a radostněji krást.

0/0
22.2.2017 17:30

J73i22n67d89ř14i76c25h 10Š75k25o90p12e73k 4525591180245

nesmysl

Logicky např. doprava bude mít stejné náklady na mzdy, PHM a řidiče. Takže doprava od soukromníka musí být dražší, neboť musí ještě vydělat pro sebe (mimo pokrytí nákladů), zatímco krajská firma může být na nule :-)

0/0
22.2.2017 18:05

M28i81l50o28š 15K36o23l75m70a95n 6456593567282

V místě kde bydlím projíždí denně několik autobusů, které nejsou zdaleka obsazené. V některém autobusu jedou dva tři cestující, v některém často jen řidič. Většina obyvatel venkova není na veřejné dopravě závislá a tak autobusy vozí jen ty, kteří svoji dopravu nemají a jednou za čas se jedou podívat do nedalekého městečka. Kraje by si měly udělat skrytý průzkum a zrušit spoje kde jezdí autobus prázdný, nebo s jedním cestujícím.

0/0
21.2.2017 13:46

P10e80t88r 51N54i14v45n81i43c33k13ý 3862204285977

Proč skrytý průzkum? Jízdenky v mezimeěstské dopravě se elektronicky evidují, takže existují přesná data, jak jsou jednotlivé spoje využívány.

0/0
21.2.2017 13:52

M37i15l66o46š 63K54o64l42m13a68n 6846533247422

A nevědí to jen dopravci, nebo to je jako EET ?

0/0
21.2.2017 14:05

P79e79t50r 28N96i90v30n83i10c14k14ý 3782464485277

Když kraje dotují dopravu mají právo na informace o využití spojů, aby to mohly vyhodnocovat a optimalizovat.

0/0
21.2.2017 14:56

P24a28v25e94l 76O43b89d78r22ž92á73l44e48k 6856824688592

To je obecný problém veřejné dopravy ... na většině míst se ekonomicky nevyplatí jí provozovat. Také v některých menších vesnicích jede jeden spoj ráno a druhý odpoledne.

A pak se stát diví, že se venkov vylidňuje, případně, že jsou města zacpaná auty dojíždějících.

A jestli autobusy přidávat, nebo ubírat - to je otázka výhradně politická. Pokud si pamatuji, u nás (StČ kraj) většina stran před volbami měla v programu přidávat spoje. Minimálně ty, které dostaly nejvíc hlasů určitě.

0/0
21.2.2017 13:52

O31n48d62ř52e61j 67N23o37v77á53k 9157614429849

Přesně tak.

Pro to tam soukromí dopravci nejezdí, protože by si nevydělali.

A protože kraj / obec chce mít spojení, tak tu linku dotuje - no a výsledkem je to, že pak jezdí prázdná ...

Jenomže lidská psychika už je taková ... že za celý rok autobus nepoužiji? Co kdyby náhodou? A když se to platí z "veřejných peněz" a nikoliv z mé kapsy ....

+1/0
21.2.2017 13:57

P17a26v25e87l 49O69b58d47r97ž89á11l38e35k 6336554818972

On je tam hlavně problém, že kraj těžko může začít legálně platit dopravcům více, když ceny vysoutěžil při výběrovém řízení.

Být frma, která v soutěži skončila druhá, a zjistit to - už jde na kraj hned několik žalob.

Popravdě moc nechápu, proč do toho vlastně tahají kraje - mzda je o vztahu zaměstnance a zaměstnavatele.

Buď dopravci dali nabídky za ceny, ze kterých ani nezaplatí smluvené mzdy... nebo řidiči podepsali smlouvy s mizernými mzdami.

+6/0
21.2.2017 13:45

J27a45n 53V57a96l84o74u62c59h 6122667978890

Jenže ony smlouvy (ať již kraj-dopravce či dopravce-řidič) jsou z dob, než se někdo mimo tento proces rozhodl, že jeden parametr (celkem zásadně) změní...

A pokud byla hlavním parametrem výběrka cena za km (bez podrobností, co z toho jde na obnovu vozidel, co na údržbu, co na mzdy...), pak je jakékoli navýšení dotace (aby na vyšší mzdy bylo) skutečně na žalobu, neboť nevybraný teď může tvrdit, že ve své nabídkové ceně s vyššími mzdami počítal.

0/0
21.2.2017 14:02

O84n26d79ř17e65j 28N32o96v42á98k 9117834509729

A o tom je celý populismus současné vlády.

Smlouvy jsou dané, vysoutěžené a nelze je "jen tak" změnit.

Až doběhnou současné smlouvy, pak si mohou stanovit nové podmínky tak, jak uznají za vhodné.

+1/0
21.2.2017 14:04

J51i33ř42í 89P80l95a54v86s26k87ý 9370196401499

dopravci dali nabidky za ceny, ktere byly udrzitelne ... do doby, nez vlada skrtnutim pera nezvysila mzdove naklady dopravcu o tricet procent. lehkou mozkovou disfunkci u clenu vlady zadny zamestnavatel predvidat opravdu nemuze ...

0/0
21.2.2017 14:14

O35n89d66ř90e48j 18N14o83v58á27k 9667364589119

Jistě.

Jako zákazník se už nemohu dočkat - znovu - arogance ČSAD používající 50 let staré Karosy ....

0/−1
21.2.2017 13:37

V83i45l52é72m 56N22o32v39o27t22n84ý 7116444966109

Ne.

0/0
21.2.2017 13:32

M90i79l55o87š 82S70a52l42o19š44e41k 7674663741243

Ty mzdy, to je ostuda!!!!!!!!!!!!!

+1/0
21.2.2017 13:31

V32o54k47o53u13n 79V44l63a62d27i27m95i71r 8542168469738

A co se takhle podivat nez se zacnou vymyslet dalsi ptakoviny, jak to delaj jinde?

0/0
21.2.2017 13:28

V16l83k 66J47a20r48o74s39l40a13v 8423382

Kdyby bylo ve výběrových řízení kritérium:

"nejnižší cena při základní mzdě řidiče 120/hod" bylo by to bez problémů.

Ovšem to by na úřadech museli trochu přemýšlet ;-)

+4/0
21.2.2017 13:26

O25n53d64ř63e13j 88N40o63v90á93k 9297564259929

Výsledek by pak byl dvojí.

1) Do takové veřejné soutěže by se nikdo nepřihlásil. Tak by to nejspíše dopadlo.

anebo

2) by kraj platil několika-násobek dnešních dotací ....

+1/0
21.2.2017 13:40

O69t64t74o 80P86o13s97p67í61š82i18l 4754215167718

A ve stavebnictví má také kraj zajímat, kolik bere dělník? Na to dáte jakou tabulkovou hodnotu?

Ne, potíž je v tom, že původní min. zaručená mzda byla zoufale nízko a mnoho dopravců platilo řidičům víc. Dneska se skokově zvedla ta minimální hranice, ale u některých se pouze posunula kamsi k tomu, co berou ti řidiči dneska. No a celé tomu korunu dává vláda, kdy Bohuš slíbil řidičům 6 - 8 tisíc měsíčně čistého, krajům slíbil dorovnání a... ve výsledku nezařídil nic, protože krajům (zatím) nic nedal a jiný člen vlády (MMR) tvrdí, že to je problém krajů a do toho ještě vyjde metodika, která krajům přímo říká, že mají pouze dorovnávat do minima.

A pak z toho lezou jako úniková řešení takové kraviny, jako je budování socialistických krajských dopravních podniků.Rv

Vítejte v Kocourkově!!EU

0/0
21.2.2017 16:05

P23e71t75r 12D35r47a73p61a41l 3675648743825

dopravní obslužnost je záležitost politická, nikoliv ekonomická. Stát tuto věc převedl na kraje, ale současně jim dal za povinnost vybírat dopravce podle nejnižšší ceny. zakázky se ale soutěží na několik let a nejde říct, počkejte si 3 roky na další soutěž, pak možná dostanete přidáno.

0/0
21.2.2017 13:23

P81e22t63r 20N31i27v77n20i63c59k25ý 3392404565917

Toto je chyba dopravců, že nabídli takovou cenu (do které si započítali i mzdy, za které jejich řidiči nechtějí jezdit).

+4/−1
21.2.2017 13:31

O55n37d76ř34e90j 76N31o52v53á89k 9557954139439

Pokud přesně víte, co bude za 3 roky, je škoda, abyste svůj talent marnil v internetových diskusích ... velmi snadno vyděláte miliardy ....

+1/0
21.2.2017 14:00

J22i32ř37í 24P84l49a29v97s53k93ý 9370616591229

dopravci tezko mohli predvidat, ze jim nejaky inteligent mavnutim pera zvysi mzdove naklady o tricet procent ... to neni o tom, ze ridici nechteji za nizke mzdy jezdit, to je o tom, ze vladni usneseni jim ty mzdy zvysilo o desitky procent.

+1/0
21.2.2017 14:17

R60o71b93e89r81t 79L84a40u86e50r 5904150896200

Další impuls pro vývoj autonomní řídící jednotky. :-)

0/0
21.2.2017 13:20

V65í41t 70K80o16u30b47a 6926110254718

Věci mají stát, kolik ve skutečnosti stojí. Pokud veřejná doprava stojí na dotacích je to špatně. Pokud jedna jízda vyjde na 1000 Kč a převeze 10 lidí, pak musí stát jízdenka 100 Kč, nebo ten autobus nemá jezdit.

Obce vyjde levněji když zaplatí soukromníkovi pár tisícovek aby na telefon podle zájmu odvážel lidi k lékaři, nebo na nákup.

Takto autobusové společnosti kupují z dotací luxusní dálkové autobusy, které jejich dceřinky tahají po Evropě s velkým ziskem a místní doprava se provozuje 30 let starými vraky

+2/−5
21.2.2017 13:17

P51e61t57r 82N82i95v39n27i19c91k80ý 3952654245327

Kde v dotované dopravě jezdí 30 let staré autobusy?

+4/0
21.2.2017 13:29

O57n80d44ř85e33j 79N58o19v41á22k 9327554549389

Vy asi moc nevíte o tom, jak se dotuje veřejná doprava, že .....

+2/0
21.2.2017 13:38

P66e70t78r 28S39p28a37t57z14i54e61r86e79r 7274832455154

to že teď firmy nemají na platy je jen jejich problém....když kraj uděl výběrové řízení...tak nikdo nenutí ty firmy se do nich jednak hlásit..a pak nikdo nenutí je dělat ty nabídky tak nízko..téměř na nákladech...kraj logicky pak vybere tu nejnižší...kdyby všechny byly o nějaký milion vyšší..tak zase kraj vybere tu nejnižší .... takže to že nemají na platy je vinnou managementu firem. Stát chce, aby řidiči neutíkali také do ciziny jako ostatní a tak nařídí navýšení mzdy. Tedy to co by měli dělat automaticky ty firmy...ale nedělají...takže opět problém firem a stát za ně musí žehlit problémy. Bohužel kraje jsou v tom nevinně.

+5/−3
21.2.2017 13:07

T66o83m71á65š 58P25o91l90á92č52e25k 4697595494

asi tak. Mě jako objednatele služby nezajímá jak dodavatel udělá to co je napsáno ve smlouvě. Příklad: Já jsem si objednal na 7:00 auto betonu tak ho chci v 7:00 mít na stavbě a je mi jedno jak si to ten kterej udělá.

+4/0
21.2.2017 13:16

J83i87ř44í 35P20l26a47v83s14k30ý 9330406401709

dopravce tezko muze navysit mzdy ridicum, kdyz od objednavatele prepravy dostane jenom x penez ... leda by ty zvysene mzdy platil ze sveho.

0/0
21.2.2017 14:19

P91e77t90r 57S76p27a88t70z65i17e18r54e85r 7364462745214

on dostane to co vysoutěžil...to že dostane málo je jeho problém, protože on podal nízkou nabídku. Takže ano ať si to vyžere a platí to klidně ze svého. Příště bude vědět, že podávat tak nízké nabídky se nevyplácí.

+2/0
21.2.2017 14:31

J86i53ř15í 76P98l44a91v72s28k67ý 9820786511429

on mohl dopravce v dobe podani nabidek vedet, ze mu nejaky picmunda zvysi mzdove naklady o tricet procent ?

0/0
21.2.2017 14:38

P27e83t30r 97S24p60a67t92z42i60e23r31e37r 7274642405204

a on ten dopravce nemá dělaný plán na několik let dopředu a nepočítá s tím, že by sám měl navyšovat mzdy? Myslím že s tímto každý podnikatel dopředu počítá a pokud má podepsat smlouvu na 10 let tak musí vědět, že během těch 10ti let bude zvedat dost mzdy..nebo myslíte že ne? a proto podání nabídky s tím že si na to skoro nevydělám je asi nelogické ne?

+2/0
21.2.2017 14:49

J47i38ř19í 45P86l35a92v92s42k98ý 9830586581159

vy znate nejaky obor, kde se zvedaji mezirocne mzdy o tricet procent ?

mzdy se obvykle navysuji o inflaci, pripadne v radech JEDNOTEK procent ... nikoliv v desitkach. s tim opravdu zadny dopravce pocitat nemohl ...

0/0
21.2.2017 14:54

P90e24t74r 89S70p64a37t31z23i52e93r20e53r 7634762175744

nevím jaký jste podnikatel nebo ekonom. Ale pokud je podnikatel kvalitní a sleduje situaci nejen u něj doma, ale i v okolních státech a nálady zaměstnanců na platy, tak už dva roky se dá předpokládat, že přijde doba, kdy se na platy dost rapidně zatlačí, jelikož jsou extrémně nízké, kdežto zboží a služby dost dotahují západní ceny. A s tím musí každý podnikatel počítat a tedy ví, že zvedání platu jen o inflaci nebude stačit. A ta doba přišla akorát nyní. Takže udělat nabídku takovou, že s ní horko těžko vychází nyní..je zcela nelogické.

0/0
21.2.2017 15:00

L18u86k56á44š 49M42u95s39i57l 5373148802613

Ani po navýšení nebudou mít odpovídající plat, to co mají nyní, to je hrůza a děs.

Je třeba nechat pocítit politiky i část veřejnosti, že tahle práce je poctivá a prospěšná!

+4/0
21.2.2017 13:03

T82o43m83á54š 31K17l61í36m92a 4744817253253

Sikovna blokadicka Praglu a hned budu penizky :D

0/0
21.2.2017 13:00

P65e51t76r 80A39g26u34l34á75r 4707118700514

Jak souvisí platy na Ústecku s Práglem? Když DPMB nezvedne platy, tak si šalinfírové pojedou taky stěžovat do Práglu?

0/0
21.2.2017 13:02

T80o77m59á23š 37K33l50í61m68a 4594357983423

protoze v Praglu sedi v parlamentu a v Usti snad parlament nikdy nezasedal :D

stavkovat nekde kde se o dozvi max z TWITRU je knicemu!!!!

0/0
21.2.2017 13:04

T68o55m47á24š 21P74o28l34á76č53e62k 4757975874

proč by měli blokádičkovat Prahu. Kraj platí včas to co bylo ve smlouvě. Máslo na hlavě má ten dopravce.

+2/0
21.2.2017 13:17

O55n37d17ř72e81j 82N79o35v82á75k 9797474589749

Proč dopravce? Stejně jako kraj, tak i dopravce platí to, co má ve smlouvě.

0/0
21.2.2017 13:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.