Diskuze

Kraje by měly mít vlastní dopravní firmy, shodli se hosté Rozstřelu

O autobusové stávce v krajích, a tím i možném dopravním kolapsu, rozhodnou odbory ve středu. I když se však podaří dojednat kompromis ohledně financování mezd šoférů, hrozí jejich odchody. „Na severu Čech už někteří odešli do montoven,“ řekl v pořadu Rozstřel šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K čemu máme stát? Všechno se posílá na kraj a ten zase říká, že nemá peníze. Proč si tady platíme bezpočet ouřadů na vládní úrovni. Na to, aby nám říkali, že nejsou peníze?

0 0
možnosti

Nepřiměřeně nízká mzda řidičů je nebezpečná pro zdraví a životy přepravovaných osob. Přeci jenom asi není dobré, aby řidičem autobusů, co vozí lidi, byli jen osoby, které se jinde lépe neuplatní. Kdybych byl osobou odpovědnou za výběrové řízení, dopravce tak by naopak chtěl, aby mi dopravci garantovali určitou minimální mzdu a kvalitu řidičů.

Dále si myslím, že jakmile se odstraní prvek soutěže a dopravu, vodu, elektřinu, údržbu nemovitostí atd. budou zajišťovat firmy, které nebudou muset vítězit v pravidelných soutěžích, tak časem půjde cena nahoru a kvalita dolů.

Pokud krajský dopravní podnik ve výběrovém řízení prokáže, že je lepší, než další dopravní firmy, tak proč ne, ale pokud bude dopravu zajišťovat krajský dopravní podnik bez výběrového řízení, tak to už teď lituji ty kraje, kde k takovému řešení sáhnou.

1 0
možnosti
Foto

Správně. A obce budou mít vlastní konzum, postu, školu, pak okresy budou mi vlastní podniky bytového hospodářství, no a nakonec stát bude mít vlastní vodárny, plynarny a elektrárny. Proč s tím nadělali komunisté před lety takové cavyky, když na to jde jit takto šalamounsky?

2 0
možnosti

J38a40n 67V18a97c53h44u65d92a

21. 2. 2017 14:18

Buď máš nebo nemáš jinak skrachuj..:-P

0 1
možnosti

To by pak bylo jednoduší z každého lístku těch deset haléřů přesměrovat tím správným směrem. Příklady táhnou. Když můžou v Praze tak v krajích taky. :-):-).

Jestli není problém někde jinde??? Když jezdí vlaky s jedním pasažérem a autobusy pro 40lidí vozí dvě babky??? Vše se dotuje a firmy jsou tlačeny na nejnižší ceny a nemají za co platit řidiče?? Jestli ta chyba není v té regio a státní politice.RvRv.Pokud budou mít kraje vlastní firmy .Vyletí výfukama a do správných kapes ještě více našich daní.RvRv

0 0
možnosti

Komunismus se vrací. Je třeba vlastnit vodárny, plynárny, rozvody elektřiny (Praha), dopravní firmy i ten Budvar.

5 0
možnosti

Kromě Budvaru .... ten zůstal - dokonce - národní podnik - jen a čistě pouze pro to, aby ho (známku) časem "neukradl" Anheuser Bush .....

1 0
možnosti

V místě kde bydlím projíždí denně několik autobusů, které nejsou zdaleka obsazené. V některém autobusu jedou dva tři cestující, v některém často jen řidič. Většina obyvatel venkova není na veřejné dopravě závislá a tak autobusy vozí jen ty, kteří svoji dopravu nemají a jednou za čas se jedou podívat do nedalekého městečka. Kraje by si měly udělat skrytý průzkum a zrušit spoje kde jezdí autobus prázdný, nebo s jedním cestujícím.

0 0
možnosti

Proč skrytý průzkum? Jízdenky v mezimeěstské dopravě se elektronicky evidují, takže existují přesná data, jak jsou jednotlivé spoje využívány.

0 0
možnosti

On je tam hlavně problém, že kraj těžko může začít legálně platit dopravcům více, když ceny vysoutěžil při výběrovém řízení.

Být frma, která v soutěži skončila druhá, a zjistit to - už jde na kraj hned několik žalob.

Popravdě moc nechápu, proč do toho vlastně tahají kraje - mzda je o vztahu zaměstnance a zaměstnavatele.

Buď dopravci dali nabídky za ceny, ze kterých ani nezaplatí smluvené mzdy... nebo řidiči podepsali smlouvy s mizernými mzdami.

6 0
možnosti

J98a62n 35V56a76l58o54u37c72h

21. 2. 2017 14:02

Jenže ony smlouvy (ať již kraj-dopravce či dopravce-řidič) jsou z dob, než se někdo mimo tento proces rozhodl, že jeden parametr (celkem zásadně) změní...

A pokud byla hlavním parametrem výběrka cena za km (bez podrobností, co z toho jde na obnovu vozidel, co na údržbu, co na mzdy...), pak je jakékoli navýšení dotace (aby na vyšší mzdy bylo) skutečně na žalobu, neboť nevybraný teď může tvrdit, že ve své nabídkové ceně s vyššími mzdami počítal.

0 0
možnosti

Jistě.

Jako zákazník se už nemohu dočkat - znovu - arogance ČSAD používající 50 let staré Karosy ....

0 1
možnosti