Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proti všem. U vesnického nádraží se plánuje podchod, který nikdo nechce

Nádraží v Malé Skále má projít v příštích letech rozsáhlou modernizaci. I když má přinést cestujícím větší komfort, obec i kraj jsou proti a považují přestavbu v podobě navržené Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) za zbytečně velkou a drahou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F31r12a13n56t88i66s32e43k 12S78t10a16n58e78k 8123647492927

Tak tady jde jasně o provizi...;-D

+2/0
22.2.2017 14:50

J20a56n 86J23e21m84e25l98k57a 1205840

12 milionů tomu úplně nevěřím. Malý Frýdlant nad Ostravicí stál tuším 450 mil. dotace. 550 mil s národními zdroji nebo DPH, nevím přesně. Do samotného nádraží šlo tuším jen cca do 50 mil.

Mě by to bylo celkem jedno, jenže to nemá téměř žádný vliv na konkurenceschopnost tratě. Spíš záporný. A od r. 2000 na trati Ostrava, Frýdek, Frýdlant se cpou postupně peníze do podchodů, peníze letí. A samotná průměrná rychlost se moc za málem 20 let nezvýšila cca 36 km/h. Na příměstské trati. Není zabezpečovač vlaků..

A jsou EU peníze, ale není nachystaný projekt, aby se mohlo stavět. Takže teoreticky 2020. Beztak se najdou nějací prudiči. A 2023 možná končí EU peníze!

30 let se o tom mluví, 2012 mělo být zdvoukolejnění Ostrava Frýdek hotové.. A dnes 2017 není projekt, povolení a spol.

Ps: A měli by si pohlídat, že vůbec budou mít pak nějaké nádraží.. Na podchody peníze jsou.. Na otevřená nádraží často ne..

+1/0
21.2.2017 17:17

M84a44r47e92k 87M77a64r14t43i20n 8639844906150

Ministerstvo dopravy se pořád ohání ekonomickou efektivností stavby. Zajímalo by mě, nakolik je "ekonomicky efektivní" tato stavba... ;-DRv

+1/0
21.2.2017 12:03

M62a34r18t85i35n 60H38a36v27e25l73k64a 8204262874

Oni v centrálách v Praze nejlépe vědí, co je pro nás v Horné-Dolné potřeba ...

A hlavně že máme "vyčerpány dotace" - to je dnes jedno z měřítek úspěchů vládnutí ...:-/

0/0
21.2.2017 12:00

J57a41r55o46s58l66a41v 17H28e79j24n97a 4317381389

A určitě to bude za "evropské peníze".

To jsme opravdu takoví tuponi?

+1/−2
21.2.2017 10:47

M35i64l81a59n 86T75r38i72b95u81č58e66k 5284737384770

Koukám, že i DNES zrecyklovalo fotky ze starého článků a místo normální fotky toho nádraží ukázali jen sklad 

0/0
21.2.2017 10:31

L61u76k55á11š 64V26e36v34e72r55k15a 1387706370

ono to tak mimo není, protože to ukazuje místo kde má být nově umístěno a zároveň to i ukazuje dnes "zaniklou" původní cestu, která se má podchodem právě obnovit, na podchod bude navazovat přístupová cesta na silnici k Rakousům

0/0
21.2.2017 11:03

M39i98l97a91n 59T91r14i32b49u58č84e45k 5724877904480

Já to tam velmi dobře znám, ale pro čtenáře kteří místo neznají je určitě pohled na sklad maximálně vysvětlující 

0/0
21.2.2017 12:09

J67o78s49e27f 47Š51e29m73e21l97í40k 7189141800477

Když už budou dělat díru do země, nevyplatilo by se tam postavit metro? Malinké.

+5/0
21.2.2017 9:59

M67i45c65h82a59l 74Ř67e80z33n54í21č27e70k 1651908387440

no jasně, od sámošky na nádraží. Ale pan starosta bude muset založit DP Malá Skála a provozovat si to v režii obce

0/0
21.2.2017 10:05

K84a15r75e65l 20V33a84c20h35u86t 9923292839983

Má se to prý dělat kvůlu vozíčkářům... ;-D ... SCHODY! R^R^R^

0/0
21.2.2017 9:44

F50r12a90n48t78i89š38e26k 79M85ü54l93l16e29r 2793632829828

https://youtu.be/D9sImlQU1-A

0/0
21.2.2017 9:30

J63o54z12e37f 25A37n43t59o55n 2564720802484

to asi nebude platit soukromník?

+1/0
21.2.2017 9:24

I95v34a13n 19M36a31r85e10k 6984288152

Velmi "vypovídající fotogalerie". Namísto budovy žel.stanice prezentovat skladiště jako "nádraží" to už chce odvahu . Rv

+2/0
21.2.2017 9:23

L31u70k14á14š 14V55e51v14e39r73k81a 1707356740

sice fotky jsou z nějakého retro článku, tak ukazují místo vzniku nové stanice a podchodu

0/0
21.2.2017 11:04

J57a88n 33S43ů64r44a 4415883293892

To nádraží se posouvá do míst skladu, které je na fotce.

0/0
21.2.2017 12:19

M96i92c58h76a81l 82Ř44e49z82n16í53č33e38k 1541988147680

když jste psal o posunu nádraží, tak jsem si říkal, že tohle je přesně to místo, kde by měl být podchod. Zcela logicky v návaznosti na hlavní dopravní toky od mostu a samoobsluhy s bezbariérovým připojením zástavby za tratí. Nechápu, proč je starosta proti. Je to prospěšné pro celou obec.

0/0
21.2.2017 12:32

J51a73n 24S63ů77r44a 4775423623662

Možná proto, že v obci bydlí. Zcela logicky se tam dá chodit bez podchodu.

+1/0
21.2.2017 12:33

M83i72c39h11a79l 16Ř20e55z77n69í30č93e33k 1971638807510

v tomto se neshodneme. Rozhodně úrovňový přechod bude méně bezpečný.

0/0
21.2.2017 12:44

J28a43n 33S38ů95r91a 4665733653222

Neshodneme. Ale starosta je zvolený a zkuste se pár lidí v Malé Skále poptat, co si o tom myslí. Podle této logiky by měly být všude podchody namísto přechodů pres silnice..

+1/0
21.2.2017 12:49

M62i24c25h24a25l 47Ř60e75z53n14í72č26e27k 1971308447470

to je ale logický faul. Přece nebudete srovnávat provoz na silnici a železnici. Prezentujete se jako odborník a tak se snad nemusíte k něčemu podobnému uchylovat.

0/0
21.2.2017 12:53

J57a50n 26S98ů95r91a 4585973383382

V čem? na silnici je mnohem větší provoz.

+1/0
21.2.2017 13:22

M48i90c16h64a45l 67Ř53e94z40n63í53č82e42k 1561548597180

zbytečně se shazujete. Možnosti vlaku zastavit nebo změnit směr jsou zcela nesrovnatelné s automobilem. Navíc auta mají omezenou rychlost v obcích a tady je naopak snaha rychlost vlaku zvětšit. Výsledkem zrušení podchodu může být snížení rychlosti a celá ekonomie stavby může jít do háje. Je mnoho tratí, které by potřebovaly rekonstrukci, ale ekonomie jim nevychází.

0/0
21.2.2017 14:08

J35a10n 45S12ů92r57a 4445263573662

Tak určitě. Malá Skála je vysloveně koridorova tepna.obávám se,že další debata bude zbytečná.

+1/0
21.2.2017 14:22

M26i69c64h26a85l 86Ř98e69z69n87í68č15e71k 1321678667900

Koridorová tepna, tak to je dobré. Spíše regionální tepna. Ale je přece jedno, jak důležitá trat to je. Pokud nevyjde ekonomie stavby, tak na to EU nedá dotaci a SŽDC ty peníze bude muset sehnat někde jinde.

Ale když už napíšete koridorová tepna, tak tím spíš by tam měl být podchod. Nebo vy by jste navrhl přechod na dálnici. To jen tak na okraj, když už používáte to porovnání se silniční dopravou.

Chtělo by to více objektivity a nadhledu. Škoda. I tak děkuji za zajímavý článek. Pěkný den

0/0
21.2.2017 14:52

P64e24t92r 70N49o87v66o58t62n35y 1441890551

Řekl bych, že ta koridorová tepna byla ironie. EU nedá dotaci, ale nebude se muset stavět podchod, tak to nakonec může vyjít i levněji, záleží o jak velký celek se jedná.

0/0
21.2.2017 15:08

M88i17c77h51a83l 39Ř23e76z65n82í72č86e65k 1891128627770

víte nediskutuji s pane autorem poprvé a mrzí mě, že se pravidelně uchyluje k faulům, místo aby věcně diskutoval. A obhajovat nesmysl, který si vymyslí starosta z horní dolní, to je trochu mimo. Na celé síti železnice se SŽDC snaží minimalizovat počet úrovňových přejezdů a stoupající počet nehod jim dává za pravdu. A teď si začneme budovat úrovňové přechody pro chodce. To postrádá jakoukoliv logiku.

0/−1
21.2.2017 15:23

J76a45n 12S92ů30r33a 4855273373122

Pardon, když tu poučujete o faulech, tak nechápu, proč říkáte o starostovi poměrně velké obce, že je starosta z nějaké horní dolní. Ten člověk získal mandát od obyvatelů obce, aby hájil své zájmy. Vy a SŽDC hájí zájmy koho? Sama SŽDC připouští, že řešení podchodem je sporné. Tady přechází už teď lidé bez přechodu, nikdy se tam nic nestalo, vy tlačíte podchod. Mohu se jen domnívat, proč za podchod tak lobbujete.

+2/0
21.2.2017 19:46

M16i63c60h51a18l 23Ř79e80z90n62í86č91e53k 1891348807500

spíše by bylo na místě ptát se, koho zájmy hájí pan starosta. Sám jste napsal jak to mnohdy s volenými zástupci je. Cituji vás:"...získal mandát od obyvatelů obce, aby hájil své zájmy." Jeho odpor bych ještě pocholil, kdyby po něm SŽDC chtělo podílet se na financování podchodu, jak se v mnoha případech stává.

Koho zájmy háji SŽDC je dáno zákonem a o mě si nemusíte dělat starosti. Hájím jen technické řešení, které považuji za lepší než budování úrovňových přechodů.

0/−1
21.2.2017 21:09

L15u14k59á84š 13V79e85v89e42r96k35a 1657306600

"Nikdy se tam nic nestalo?" a co takhle si prvně ověřit fakta? Já jsem tam viděl na vlastní oči jak vlak srazil mladýho kluka, když parta cca 3-4 kluků přebíhala koleje těsně před vlakem přijíždějícího od Brodu právě v oblasti skladiště, kde má být vybudován podchod a věřte, že ani z nástupiště což je cca těch 200 metrů daleko, to nebyl hezký pohled.. tím nechci háji budování podchodu, ale zrovna současný stav je tam docela silně nevyhovující

0/0
24.2.2017 10:46

J23a80n 33S59ů26r23a 4735593163842

Zajímavé, že v Drážní inspekci o tom není jediný záznam.

0/0
24.2.2017 12:38

L97u48k74á85š 32V55e76v21e79r27k80a 1677526970

nevím jak daleké mají záznamy, tohle bylo cca v polovině 90tých let v podvečerních hodinách okolo 17té hodiny, jednalo se o klasiku s brejlovcem v čele, díky události sme už nikam neodjeli, resp. museli si najít náhradní řešení, bohužel přesnější datum už si nevzpomenu vzhledem k tomu že jsem se v těch letech na skále vyskytoval pravidelně

0/0
25.2.2017 16:52

R35o76m70a19n 21J87e24s60c39h49k16e 9678935727205

SŽDC je neschopné. Není schopné zajisti bezpečnost na koridoru na nádraží Rájec - Jestřebí a další zmršená nádraží s úzkýma perónama. široké pouze 140 cm. A není schopné udělat přístup k vlaku podchodem či nadchodem. 19 mrtvých o něčem svědčí.

Je mne líto schodů na nádraží Brno - Židenice. Denně tam jezdí mnoho set lidí. To také nikdo neřeší. Jaká je frekvence na Malé Skále ? Jak počet vlaků tak počet vystupujících. Mezi 10-20 % oproti Židenicím.

0/0
23.2.2017 19:31

J17a90n 98S29ů60r45a 4375933623432

Omlouvám se, že jste nepochopil ironii. Podchodům zdar.

0/0
21.2.2017 19:43

M65i85c55h48a48l 92Ř70e81z96n81í55č14e62k 1701918347680

nepochopil, protože nebyla na místě. Zase tak bezvýznamná trat to zase není. Regionální sít doplnující transitní koridory. Konkrétně R14. Tzv. linky dálkové dopravy - stejná kategorie jako například trat Praha-Kladno(R24).

0/0
21.2.2017 21:14

J98a68n 27S38ů81r65a 4145873283612

Ekonomie stavby vyjde, stačí ohnout čísla. Pro inspiraci si najděte studii proveditelnosti na kolejové napojení Letiště Mošnov. Nejvylhanější ekonomika stavby v síti české železnice.

+1/0
21.2.2017 19:50

M17i16c69h41a24l 36Ř53e34z42n75í21č46e77k 1331708227270

to je jistě dobré téma. Ale podrobnosti se na veřejnost nikdy nedostanou. Co s tím něco udělat?

0/0
21.2.2017 20:55

R16o53m30a16n 94J90e46s68c76h34k61e 9988815667295

Škoda, že SŽDC neřeší podchod či nadchod v Rájci - Jestřebí, kde od roku 1996 po přestavbě koridoru nechali přístup k vlaku pouze přes závory. Přejeli tam jenom 19 lidí. Je to na hlavní trati Brno - Praha

0/0
22.2.2017 20:48

J85i85ř63í 21E65r67b28e60n 1383374266227

Protože v Rájci je dočasně (20 let) už dobudováno, zatímco trať Pardubice–Liberec prochází postupnou rekonstrukcí a když už se bude na Malé Skále bagrovat, tak se to dá spláchnout najednou.

0/0
23.2.2017 16:28

M31i30c45h56a26l 63Ř59e59z67n21í66č25e69k 1111648887730

tento stav je důsledkem šetření na začátku staveb koridorů. Dnes se SŽDC snaží vyhnout řešením s úrovňovými přechody. Proto je mě záhadou, proč mě mínusujete. Kdyby bylo po mém, tak je podchod i Rájci.

0/0
24.2.2017 23:34

R54o51m75a55n 35J60e23s21c15h53k98e 9558245917885

Starosta obce zná místní situaci. SŽDC dělá mnoho věcí bez konzultací s místními.

Například umístění přístřešku na naší zastávce. Ne podle skutečné potřeby cestujících. To samé značkovače jízdenek. Přijede úředník z ředitelství.

Ani provoz SŽDC nedělá dobře. Nehlásí včas zpoždění vlaků. Ruší čekárny pro lidi.

Není ani schopno zajistit osvětlení nástupiště. Občas je u nás tma. To je ta bezpečnost. Mínus máte za navážení do pana Sůry.

0/0
26.2.2017 6:21

P81e68t25r 33N29o18v97o48t31n98y 1171280691

V Malé Skále stejně všechno staví a těžko to bude v dohledné době jinak, nákladních vlaků tam projede nejvýš pár týdně. Ať si SŽDC dá peníze na podchod do prasátka a až jich bude víc, udělá někde nedjezd či podjezd na trati s rychlostí 160 km/h, kde je doteď úrovňové křížení.

+1/0
21.2.2017 14:23

P93e20t11r 77N54o16v85o61t70n85y 1701160331

Pokud ho lidi budou chtít používat.

0/0
21.2.2017 13:37

R51o71m63a14n 45J75e32s83c55h53k77e 9448805747155

V Blansku využívám, U nás v Doubravici máme také ale plný bláta a spravovat SŽDC ho nechce. Tak čekáme nebo přelezeme.

0/0
23.2.2017 19:33

K30a75r47e16l 89T29o11u13š75k53a 1496376390

At zije EU a jejich normy. To me pripomnelo na jednom vesnickem nadrazi vybudovaly pred 15 rokama plosiny pro invalidy. Kdyz jsem se zeptal zname co tam pracuje, kolikrat to pouzili, tak pry 2x. A to se vyplati.

+2/0
21.2.2017 9:19

J28a95n 96J18e98n77i46c 1434444857324

Nikdy se neutrácelo tolik za nesmysly jako nyní. Ani se nedivím, že se postavilo tolik kruháčů a městem se dnes nedá projet... Kdysi se čekalo 5 minut dnes 50...

+3/0
21.2.2017 9:24

F84r44a24n49t41a 65N95u78d10l65i85s 5325793808867

Zajeďte si do Francie a pěkně mimo dálnice a bude vám připadat, že u nás je kruháčů jen tak trošku.

0/0
21.2.2017 9:38

J32a47r94o20s64l17a45v 13H87e57j44n78a 4657441419

A tím chcete, pane Nudlisi, naznačit, že Francouzi jsou ještě větší ... než my?

0/0
21.2.2017 10:50

V70í43t 52B62r71z74o78b68o46h78a74t48ý 7710532953251

Vím, že je to sice neekonomické, ale to jako invalidé nemohou cestovat? Nebo jak by invalidé měli do vlaku nastupovat??

+1/−1
21.2.2017 9:25

J26a31k76u40b 50Š33a78f78a86n80d55a 7655157621101

Na druhou stranu, to chcete plošinu na každé zastávce, v každém vlaku? Kolik jste ochoten na toto přispět?

+2/0
21.2.2017 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.