Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proti všem. U vesnického nádraží se plánuje podchod, který nikdo nechce

Nádraží v Malé Skále má projít v příštích letech rozsáhlou modernizaci. I když má přinést cestujícím větší komfort, obec i kraj jsou proti a považují přestavbu v podobě navržené Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) za zbytečně velkou a drahou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F88r83a27n87t62i98s90e79k 56S66t21a39n98e58k 8733867282677

Tak tady jde jasně o provizi...;-D

+2/0
22.2.2017 14:50

J90a59n 29J22e79m84e52l72k98a 1935500

12 milionů tomu úplně nevěřím. Malý Frýdlant nad Ostravicí stál tuším 450 mil. dotace. 550 mil s národními zdroji nebo DPH, nevím přesně. Do samotného nádraží šlo tuším jen cca do 50 mil.

Mě by to bylo celkem jedno, jenže to nemá téměř žádný vliv na konkurenceschopnost tratě. Spíš záporný. A od r. 2000 na trati Ostrava, Frýdek, Frýdlant se cpou postupně peníze do podchodů, peníze letí. A samotná průměrná rychlost se moc za málem 20 let nezvýšila cca 36 km/h. Na příměstské trati. Není zabezpečovač vlaků..

A jsou EU peníze, ale není nachystaný projekt, aby se mohlo stavět. Takže teoreticky 2020. Beztak se najdou nějací prudiči. A 2023 možná končí EU peníze!

30 let se o tom mluví, 2012 mělo být zdvoukolejnění Ostrava Frýdek hotové.. A dnes 2017 není projekt, povolení a spol.

Ps: A měli by si pohlídat, že vůbec budou mít pak nějaké nádraží.. Na podchody peníze jsou.. Na otevřená nádraží často ne..

+1/0
21.2.2017 17:17

M95a53r42e12k 21M14a16r28t32i93n 8719464376550

Ministerstvo dopravy se pořád ohání ekonomickou efektivností stavby. Zajímalo by mě, nakolik je "ekonomicky efektivní" tato stavba... ;-DRv

+1/0
21.2.2017 12:03

M55a34r38t33i31n 25H46a77v84e94l17k76a 8144412454

Oni v centrálách v Praze nejlépe vědí, co je pro nás v Horné-Dolné potřeba ...

A hlavně že máme "vyčerpány dotace" - to je dnes jedno z měřítek úspěchů vládnutí ...:-/

0/0
21.2.2017 12:00

J88a10r96o39s60l23a78v 36H87e54j66n67a 4947721299

A určitě to bude za "evropské peníze".

To jsme opravdu takoví tuponi?

+1/−2
21.2.2017 10:47

M23i91l66a39n 38T27r43i75b71u34č59e74k 5564177134360

Koukám, že i DNES zrecyklovalo fotky ze starého článků a místo normální fotky toho nádraží ukázali jen sklad 

0/0
21.2.2017 10:31

L85u86k15á71š 48V96e93v36e75r97k50a 1787636570

ono to tak mimo není, protože to ukazuje místo kde má být nově umístěno a zároveň to i ukazuje dnes "zaniklou" původní cestu, která se má podchodem právě obnovit, na podchod bude navazovat přístupová cesta na silnici k Rakousům

0/0
21.2.2017 11:03

M50i15l65a80n 25T19r73i12b28u55č34e34k 5144107474320

Já to tam velmi dobře znám, ale pro čtenáře kteří místo neznají je určitě pohled na sklad maximálně vysvětlující 

0/0
21.2.2017 12:09

J29o83s27e64f 80Š18e67m57e73l94í71k 7129621290917

Když už budou dělat díru do země, nevyplatilo by se tam postavit metro? Malinké.

+5/0
21.2.2017 9:59

M95i17c76h18a69l 90Ř35e87z27n37í83č68e58k 1461238917930

no jasně, od sámošky na nádraží. Ale pan starosta bude muset založit DP Malá Skála a provozovat si to v režii obce

0/0
21.2.2017 10:05

K88a53r77e66l 60V98a75c42h47u18t 9173302479713

Má se to prý dělat kvůlu vozíčkářům... ;-D ... SCHODY! R^R^R^

0/0
21.2.2017 9:44

F49r97a62n37t27i37š90e77k 40M92ü94l10l36e96r 2493182209598

https://youtu.be/D9sImlQU1-A

0/0
21.2.2017 9:30

J12o77z23e18f 50A35n45t18o10n 2754320822284

to asi nebude platit soukromník?

+1/0
21.2.2017 9:24

I67v78a65n 43M69a94r18e95k 6644128202

Velmi "vypovídající fotogalerie". Namísto budovy žel.stanice prezentovat skladiště jako "nádraží" to už chce odvahu . Rv

+2/0
21.2.2017 9:23

L22u83k70á60š 71V78e92v38e96r56k27a 1697576400

sice fotky jsou z nějakého retro článku, tak ukazují místo vzniku nové stanice a podchodu

0/0
21.2.2017 11:04

J57a37n 91S19ů37r25a 4555573743372

To nádraží se posouvá do míst skladu, které je na fotce.

0/0
21.2.2017 12:19

M30i69c62h78a22l 11Ř63e47z75n12í95č65e63k 1831458307820

když jste psal o posunu nádraží, tak jsem si říkal, že tohle je přesně to místo, kde by měl být podchod. Zcela logicky v návaznosti na hlavní dopravní toky od mostu a samoobsluhy s bezbariérovým připojením zástavby za tratí. Nechápu, proč je starosta proti. Je to prospěšné pro celou obec.

0/0
21.2.2017 12:32

J92a84n 70S49ů19r18a 4135223673262

Možná proto, že v obci bydlí. Zcela logicky se tam dá chodit bez podchodu.

+1/0
21.2.2017 12:33

M86i36c86h64a63l 18Ř43e40z12n26í23č25e95k 1911798937540

v tomto se neshodneme. Rozhodně úrovňový přechod bude méně bezpečný.

0/0
21.2.2017 12:44

J44a90n 73S18ů72r17a 4415613723142

Neshodneme. Ale starosta je zvolený a zkuste se pár lidí v Malé Skále poptat, co si o tom myslí. Podle této logiky by měly být všude podchody namísto přechodů pres silnice..

+1/0
21.2.2017 12:49

M86i20c61h59a66l 54Ř84e76z20n88í47č41e57k 1291528437140

to je ale logický faul. Přece nebudete srovnávat provoz na silnici a železnici. Prezentujete se jako odborník a tak se snad nemusíte k něčemu podobnému uchylovat.

0/0
21.2.2017 12:53

J69a76n 88S78ů68r25a 4625683313922

V čem? na silnici je mnohem větší provoz.

+1/0
21.2.2017 13:22

M18i23c29h54a12l 90Ř14e55z30n49í65č56e70k 1201258697150

zbytečně se shazujete. Možnosti vlaku zastavit nebo změnit směr jsou zcela nesrovnatelné s automobilem. Navíc auta mají omezenou rychlost v obcích a tady je naopak snaha rychlost vlaku zvětšit. Výsledkem zrušení podchodu může být snížení rychlosti a celá ekonomie stavby může jít do háje. Je mnoho tratí, které by potřebovaly rekonstrukci, ale ekonomie jim nevychází.

0/0
21.2.2017 14:08

J17a12n 42S53ů64r39a 4125713843822

Tak určitě. Malá Skála je vysloveně koridorova tepna.obávám se,že další debata bude zbytečná.

+1/0
21.2.2017 14:22

M35i28c93h98a90l 45Ř60e75z63n90í43č45e50k 1521738327920

Koridorová tepna, tak to je dobré. Spíše regionální tepna. Ale je přece jedno, jak důležitá trat to je. Pokud nevyjde ekonomie stavby, tak na to EU nedá dotaci a SŽDC ty peníze bude muset sehnat někde jinde.

Ale když už napíšete koridorová tepna, tak tím spíš by tam měl být podchod. Nebo vy by jste navrhl přechod na dálnici. To jen tak na okraj, když už používáte to porovnání se silniční dopravou.

Chtělo by to více objektivity a nadhledu. Škoda. I tak děkuji za zajímavý článek. Pěkný den

0/0
21.2.2017 14:52

P47e22t16r 77N62o98v20o55t65n87y 1491520821

Řekl bych, že ta koridorová tepna byla ironie. EU nedá dotaci, ale nebude se muset stavět podchod, tak to nakonec může vyjít i levněji, záleží o jak velký celek se jedná.

0/0
21.2.2017 15:08

M26i81c27h17a78l 37Ř35e49z74n20í19č44e61k 1771708717610

víte nediskutuji s pane autorem poprvé a mrzí mě, že se pravidelně uchyluje k faulům, místo aby věcně diskutoval. A obhajovat nesmysl, který si vymyslí starosta z horní dolní, to je trochu mimo. Na celé síti železnice se SŽDC snaží minimalizovat počet úrovňových přejezdů a stoupající počet nehod jim dává za pravdu. A teď si začneme budovat úrovňové přechody pro chodce. To postrádá jakoukoliv logiku.

0/−1
21.2.2017 15:23

J89a79n 42S46ů63r58a 4785153713282

Pardon, když tu poučujete o faulech, tak nechápu, proč říkáte o starostovi poměrně velké obce, že je starosta z nějaké horní dolní. Ten člověk získal mandát od obyvatelů obce, aby hájil své zájmy. Vy a SŽDC hájí zájmy koho? Sama SŽDC připouští, že řešení podchodem je sporné. Tady přechází už teď lidé bez přechodu, nikdy se tam nic nestalo, vy tlačíte podchod. Mohu se jen domnívat, proč za podchod tak lobbujete.

+2/0
21.2.2017 19:46

M83i53c34h56a21l 33Ř79e73z61n28í42č73e45k 1961528717110

spíše by bylo na místě ptát se, koho zájmy hájí pan starosta. Sám jste napsal jak to mnohdy s volenými zástupci je. Cituji vás:"...získal mandát od obyvatelů obce, aby hájil své zájmy." Jeho odpor bych ještě pocholil, kdyby po něm SŽDC chtělo podílet se na financování podchodu, jak se v mnoha případech stává.

Koho zájmy háji SŽDC je dáno zákonem a o mě si nemusíte dělat starosti. Hájím jen technické řešení, které považuji za lepší než budování úrovňových přechodů.

0/−1
21.2.2017 21:09

L43u11k30á49š 83V13e96v69e20r46k62a 1327476120

"Nikdy se tam nic nestalo?" a co takhle si prvně ověřit fakta? Já jsem tam viděl na vlastní oči jak vlak srazil mladýho kluka, když parta cca 3-4 kluků přebíhala koleje těsně před vlakem přijíždějícího od Brodu právě v oblasti skladiště, kde má být vybudován podchod a věřte, že ani z nástupiště což je cca těch 200 metrů daleko, to nebyl hezký pohled.. tím nechci háji budování podchodu, ale zrovna současný stav je tam docela silně nevyhovující

0/0
24.2.2017 10:46

J17a18n 50S95ů50r63a 4975203803142

Zajímavé, že v Drážní inspekci o tom není jediný záznam.

0/0
24.2.2017 12:38

L19u52k29á26š 43V44e92v91e56r81k70a 1697966440

nevím jak daleké mají záznamy, tohle bylo cca v polovině 90tých let v podvečerních hodinách okolo 17té hodiny, jednalo se o klasiku s brejlovcem v čele, díky události sme už nikam neodjeli, resp. museli si najít náhradní řešení, bohužel přesnější datum už si nevzpomenu vzhledem k tomu že jsem se v těch letech na skále vyskytoval pravidelně

0/0
25.2.2017 16:52

R69o30m58a51n 23J43e21s38c79h39k65e 9378555567315

SŽDC je neschopné. Není schopné zajisti bezpečnost na koridoru na nádraží Rájec - Jestřebí a další zmršená nádraží s úzkýma perónama. široké pouze 140 cm. A není schopné udělat přístup k vlaku podchodem či nadchodem. 19 mrtvých o něčem svědčí.

Je mne líto schodů na nádraží Brno - Židenice. Denně tam jezdí mnoho set lidí. To také nikdo neřeší. Jaká je frekvence na Malé Skále ? Jak počet vlaků tak počet vystupujících. Mezi 10-20 % oproti Židenicím.

0/0
23.2.2017 19:31

J47a97n 33S30ů26r39a 4405833803362

Omlouvám se, že jste nepochopil ironii. Podchodům zdar.

0/0
21.2.2017 19:43

M74i53c69h74a65l 41Ř46e20z16n35í29č14e56k 1961478917790

nepochopil, protože nebyla na místě. Zase tak bezvýznamná trat to zase není. Regionální sít doplnující transitní koridory. Konkrétně R14. Tzv. linky dálkové dopravy - stejná kategorie jako například trat Praha-Kladno(R24).

0/0
21.2.2017 21:14

J72a88n 59S16ů88r45a 4695193833472

Ekonomie stavby vyjde, stačí ohnout čísla. Pro inspiraci si najděte studii proveditelnosti na kolejové napojení Letiště Mošnov. Nejvylhanější ekonomika stavby v síti české železnice.

+1/0
21.2.2017 19:50

M49i80c14h39a46l 77Ř24e47z88n50í62č23e97k 1281268497300

to je jistě dobré téma. Ale podrobnosti se na veřejnost nikdy nedostanou. Co s tím něco udělat?

0/0
21.2.2017 20:55

R11o43m51a35n 81J33e59s66c93h31k29e 9858175107655

Škoda, že SŽDC neřeší podchod či nadchod v Rájci - Jestřebí, kde od roku 1996 po přestavbě koridoru nechali přístup k vlaku pouze přes závory. Přejeli tam jenom 19 lidí. Je to na hlavní trati Brno - Praha

0/0
22.2.2017 20:48

J81i92ř96í 39E12r95b82e35n 1413584576517

Protože v Rájci je dočasně (20 let) už dobudováno, zatímco trať Pardubice–Liberec prochází postupnou rekonstrukcí a když už se bude na Malé Skále bagrovat, tak se to dá spláchnout najednou.

0/0
23.2.2017 16:28

M26i58c90h40a89l 48Ř24e67z74n42í21č66e57k 1541718517560

tento stav je důsledkem šetření na začátku staveb koridorů. Dnes se SŽDC snaží vyhnout řešením s úrovňovými přechody. Proto je mě záhadou, proč mě mínusujete. Kdyby bylo po mém, tak je podchod i Rájci.

0/0
24.2.2017 23:34

R93o61m81a50n 96J41e14s30c85h47k34e 9288175197765

Starosta obce zná místní situaci. SŽDC dělá mnoho věcí bez konzultací s místními.

Například umístění přístřešku na naší zastávce. Ne podle skutečné potřeby cestujících. To samé značkovače jízdenek. Přijede úředník z ředitelství.

Ani provoz SŽDC nedělá dobře. Nehlásí včas zpoždění vlaků. Ruší čekárny pro lidi.

Není ani schopno zajistit osvětlení nástupiště. Občas je u nás tma. To je ta bezpečnost. Mínus máte za navážení do pana Sůry.

0/0
26.2.2017 6:21

P33e80t42r 17N13o89v39o46t91n41y 1891480811

V Malé Skále stejně všechno staví a těžko to bude v dohledné době jinak, nákladních vlaků tam projede nejvýš pár týdně. Ať si SŽDC dá peníze na podchod do prasátka a až jich bude víc, udělá někde nedjezd či podjezd na trati s rychlostí 160 km/h, kde je doteď úrovňové křížení.

+1/0
21.2.2017 14:23

P40e81t57r 33N40o78v46o96t75n11y 1291260851

Pokud ho lidi budou chtít používat.

0/0
21.2.2017 13:37

R19o13m11a89n 49J67e32s44c42h75k21e 9648485657645

V Blansku využívám, U nás v Doubravici máme také ale plný bláta a spravovat SŽDC ho nechce. Tak čekáme nebo přelezeme.

0/0
23.2.2017 19:33

K24a88r18e16l 91T32o89u14š89k10a 1876376720

At zije EU a jejich normy. To me pripomnelo na jednom vesnickem nadrazi vybudovaly pred 15 rokama plosiny pro invalidy. Kdyz jsem se zeptal zname co tam pracuje, kolikrat to pouzili, tak pry 2x. A to se vyplati.

+2/0
21.2.2017 9:19

J79a57n 79J22e89n26i79c 1364454127914

Nikdy se neutrácelo tolik za nesmysly jako nyní. Ani se nedivím, že se postavilo tolik kruháčů a městem se dnes nedá projet... Kdysi se čekalo 5 minut dnes 50...

+3/0
21.2.2017 9:24

F32r26a46n97t16a 45N68u91d23l81i81s 5865913228337

Zajeďte si do Francie a pěkně mimo dálnice a bude vám připadat, že u nás je kruháčů jen tak trošku.

0/0
21.2.2017 9:38

J63a29r98o21s89l61a39v 58H64e84j94n97a 4737321849

A tím chcete, pane Nudlisi, naznačit, že Francouzi jsou ještě větší ... než my?

0/0
21.2.2017 10:50

V37í78t 86B26r83z75o84b91o97h53a41t94ý 7240902963701

Vím, že je to sice neekonomické, ale to jako invalidé nemohou cestovat? Nebo jak by invalidé měli do vlaku nastupovat??

+1/−1
21.2.2017 9:25

J87a98k65u61b 60Š37a33f22a40n92d66a 7815237211461

Na druhou stranu, to chcete plošinu na každé zastávce, v každém vlaku? Kolik jste ochoten na toto přispět?

+2/0
21.2.2017 9:28







Najdete na iDNES.cz