Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za rychlovlaky začala lobbovat Škoda Auto. Zná jejich výhody z Německa

Za vysokorychlostní vlaky začala bojovat překvapivě firma, které kvalitní železnice může odebrat část zákazníků. Škoda Auto začala prosazovat, aby síť rychlovlaků neminula ani Mladou Boleslav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R41i77c20h70a29r47d 85N49o90c43a83r 7265457385442

Trat ma smysl ale jen jako prujezdni ci nalozit smradochy TIR a vyexpedovat je z tyhle zeme at tu nesmrdi a neznici ty nase posledni silnice

0/0
3.3.2017 6:07

R34i43c88h63a69r57d 74N26o27c34a49r 7325977675732

Doo Ml. Boleslavi vede trat ze se člověk boji o zivot. Skodovce nejde o cestujici ale jen o to aby mohla auta vyvazet jednodušeji a rychleji.

0/0
3.3.2017 6:02

M31i94r68o21s10l96a72v 24Z96i61k50m84u26n12d 6658952897488

Dost důležitý je přístup zaměstnanců Národního dopravce - Českých drah.

Zatímco v Německu jsou vlaky ICE "standardním" typem vlaku, který svojí kvalitou o několik stupňů převyšuje soupravy PENDOLINO, jsou PENDOLINA ústy zaměstnanců vrcholového vedení ČD označovány jako komfortní nebo dokonce "luxusní vozidla", ačkoli mají ke komfortu asi tak daleko, jako jistý pan Jiří Kajínek odsouzený na doživotí k čistému trestnímu rejstříku. Více komfortu a pohodlí cestujícímu poskytuje celá řada "běžných vozů", ponejvíce ovšem partnerského dopravce ZSSK na vlacích jezdících na Slovensko.

Vlaky ICE jsou v současné době na německé železnici standardem, není třeba "povinná rezervace místa k sezení" - na rozdíl od PENDOLINA, v současné době - dle údajů DB - podílí na dálkové dopravě více jak 60 % přepravených osob a DB tyto soupravy, ani v době jejich základního nasazení v roce 1990 neoznačovaly za "luxusní" vozidla.

Ti pracovníci ČD označující Pendolina za "luxusní" vozidla totiž ve skutečnosti luxusní železniční vozidlo nikdy neviděli.

"Posledním" skutečně luxusním vozidlem byla švýcarská elektrická jednotka ze začátku 60. let minulého století pojmenované "šedá myš", která jezdila na někdejších TEE expresech a v provozu dožívala začátkem 90. let minulého století na vlacích Bern - Frasne (Francie) jako přípojný vlak na vlak Lausanne - Vallorbe - Paříž. Komfortu "šedé myši" se blížila rakouská jednotka řady 4010 "Transalpin" jezdící mezi Vídní a Zürichem, později jen na vnitrostátních spojích. Na konci své kariéry s vyřazeným restauračním vozem i na spěšných vlacích z Vídně do pohraničního Gmündu NÖ.

0/0
28.2.2017 7:43

P10a37v69e68l 47S69o89b65o61t91k46a 5790244

Kraviny.

Máte nějaké přijatelné zrychlení, vzdálenost, hmotnost (tj. energii na zrychlení a zpomalení) a potřebný počet zastávek a požadavky na bezpečnost a riziko terorismu.

A také máte vůbec otázku jestli je dnes potřeba někam se fyzicky přemisťovat.

A když už, tak jestli by nebylo lepší vytvořit v pomalejším vlaku lepší prostředí na práci a na odpočinek místo nesmyslných projektů na nekompatibilní lokální rychlovlaky na takhle malém území.

+1/−2
26.2.2017 0:10

R86a81d27e22k 87J57a33n37a47t61a 9285906124292

- nemáme malé územi, ČR měří 500 km

- VRT může mít zastávky i pár desítek km od sebe

- rychlovlaky nejsou nekompatibilní

- zjevně je pro vás cena času nulová. ovšem i tak zde máte úspory vyplývající z vyšší efektivity provozu

- ignorujete fakt, že hlavní tratě jsou přetížené. Řešením jsou nové koleje. A když už je stavíte, proč tak činit s traťovou rychlostí šedesátých let.

+1/0
26.2.2017 1:32

R71i58c23h61a37r59d 83N97o39c13a62r 7565977315442

Kde budete delat nove trate? Vlak co jezdi 300 bude zastavovat a rozjizdet se po 10 km.... hodne neefektivní

0/0
3.3.2017 6:05

J44i80ř77í 27Z46a63t12l98o89u76k48a65l 3208619751506

Praha - Mladá Boleslav vzdušnou čarou 50km, Praha - Liberec 90km. Nevím, jestli by se při těchto vzdálenostech vyplatilo v tomto směru stavět skutečně vysokorychlostní trať, zvlášť když to není žádný významný směr pro mezinárodní vlaky. Současný stav je velká ostuda, nějaká podstatně rychlejší trať než dnes je tam určitě potřeba, ale doba jízdy z Prahy do Liberce pod 1 hodinu by se dala dosáhnout i na klasické trati s rychlostí kolem 160 km/h, která by mohla sloužit také pro obsluhu menších měst a obcí na trase. V případě vysokorychlostní trati by mohly vlaky zastavovat jen v několika málo největších městech na trase a ostatní by zůstaly odkázány v lepším případě na staré trati, to nevím, jestli by bylo v tomto případě rozumné.

0/0
24.2.2017 2:27

R76a45d50e27k 17J47a40n18a30t40a 9875526234582

Vzdálenost 90 km je na VRT v pohodě. Zde spíš chybí přepravní proud. Nicméně směr MB a Liberec bude profitovat z VRT Praha-Dresden. U Neratovic má být sjezd a mezi MB a Turnovem je trať urychlitelná i do skoro -VRT parametrů poměrně levně. Úsek Turnov-Liberec pak není řešitelný jinak, než tunelem.

0/0
24.2.2017 20:02

P41a59v12e92l 12K79u50c73h64t64a 4686591337834

Rychlovlaky mají smysl v evropském kontextu. U nás Dresden - Praha - Brno - Wien. A než ji postavíme tak budou už mé děti "pod drnem".

+2/0
22.2.2017 22:26

J88i92ř72í 46K63o61c85u21r56e13k 6365964505688

Praha-Brno-Ostrava-Katovice-Varšava/Krakov. A potom "vnitrofederativní" Praha-Brno-Bratislava, případně Budapešť.

Obavu o datum dokončení mám taky. Mám takové tušení, že EU se toho nedožije.

+2/0
22.2.2017 22:38

M95a16r74t59i84n 40R45u88z63i27c58k94a 1982128796847

Nez se rozhoupem, tak uz na to nebudeme mit, protoze skonci dotace na zeleznici z EU, ... dnes EU plati az 80% vsech nakladu...

+2/0
23.2.2017 8:56

R58a57d23e56k 28J36a66n51a88t61a 9725296124982

Velká většina poptávky na všech VRT je vnitrostátní (ostatně stejně jako většina provozu na dálnicích a "pomalých" tratích). Snad kromě Eurostaru a a krátkého úseku Perpignan-Figueres. Mezinárodní provoz je bonus.

0/0
25.2.2017 20:03

J65a15n 39J80e77m57e88l18k74a 1915470

Boleslav a Turnov by potřeboval novou trať. Tím by začalo být zajimavých spousta návazných tratí.

+4/0
22.2.2017 20:11

J10i39ř54í 86K67o61c83u40r70e54k 6785824935498

Brno-Olomouc jednokolejka

Brno-Kroměříž-Zlín jednokolejka

Brno-Přerov(-Ostrava) jednokolejka

Brno-Jihlava jednokolejka. Zde prosím pozor, z Brna do Střelic jsou to dvě jednokolejky vedle sebe.

Praha-Budějovice(-Linec) jednokolejka. Částečně a dočasně.

(Praha-)Pzeň-Německo jednokolejky. Hic Sum Liones

0/0
22.2.2017 22:32

P68e49t33r 70N32e67c26h85a64n61i53c65k27ý 7343326958490

Všechny tyhle tratě mají lepší budoucnost než Praha - Turnov - Liberec

+2/0
23.2.2017 9:02

P81a31v18e28l 96M21a63t30o98u88š87e41k 5530857318454

Paradox to opravdu je, ale zase ne až tak moc překvapivý. U nás je zarytou pravdou, že rozvoj železnice, a to je ještě paradoxnější, mnohdy brzdí právě její fandové, kteří ji, nebo její zmenšenou modelovou podobu, sice nade vše milují, ale z nichž mnozí ji sami téměř nevyužívají a nejraději by ji měli zakonzervovanou v podobě odpovídající době cca před 100 lety. To by samo o sobě až tolik nevadilo, kdyby ovšem někteří takoví lidé neměli moc ovlivňovat její osudy. Nic proti zapálenému fandovství, ale lidé železnicí naprosto nezasažení, kterým není proti mysli sem tam nějaké zrušené mechanické návěstidlo nebo napřímený oblouk tratě, na ni mají pohled daleko střízlivější a reálnější a chápou, že je tu především od toho, aby vozila lidi a náklady. Současné silnice také nevypadají jako za první republiky a nebrumlají na nich staré aerovky, současná letiště a letadla také nevypadají jako za dob Jana Kašpara. Zato mnohé naše železniční tratě dnes vypadají oproti stejné době spíše hůře. Je opravdu smutné, že železničáře musí o potřebě kvalitní železnice začít přesvědčovat představitel automobilismu.

+6/−1
22.2.2017 16:37

J41i18ř18í 65K47o51c33u30r24e74k 6925424115438

V Británii na to šli šalamounsky: Clas A1 60163 Tornado s sebou vozí ostrovní verzi zabezpečovače ETCS.

0/0
22.2.2017 17:09

P58e18t74r 14N95o61v84o31t70n38y 1691490331

Neznám fandu železnice, co by byl proti modernizaci.

+6/0
22.2.2017 17:30

J78i37ř54í 20K75o31c29u85r25e23k 6405124405968

Jistý Honza je zásadně proti přechodu na střídavý systém a zásadně proti přechodu z jednotek 460 na jednotky modernější, nízkopodlažní.

0/0
22.2.2017 22:09

J86i14ř32í 28E30r28b64e39n 1783654486887

Tak to je jeden. Jmenujte šest dalších.

0/0
23.2.2017 6:34

P69e60t19r 46N79e94c96h27a54n92i68c63k27ý 7213816568430

Tak zrovna železniční fanoušci křičí po nové trati z Prahy na Boleslav a Liberec prakticky od postavení R/D10. Jde o to, aby změna nebyla k horšímu, aby se nemyslelo jen na počáteční dvě města, ale na obsluhu celé oblasti, kterou trať prochází. Aby nedošlo ke zrušení spousty spojů jak na nové trati, tak v oblasti, kterou ta trať třeba "obejde" nebo ji nový express projede. Aby při zrušení lokálky byla adekvátní autobusová náhrada navazující na vlaky na důležitější trati a pokud možno, aby se cesta s přestupem proti původnímu stavu tolik neprodražila. Aby nakládka měla kudy projet, když SŽDC v rámci modernizace trhá koleje apod. Jde o to koukat na to komplexně a to spousta lidí mimo nekouká.

+1/0
23.2.2017 9:00

M44i12r64o63s96l26a48v 19Z48i30k68m49u57n87d 6708852617688

Mechanická návěstidla na trati nebrání rychlosti 160 km/h. V Německu se jezdí rychlostí 160 na "mechanická" návěstidla (jak předvěsti, tak hlavní návěstidla) např. mezi Freiburgem a Karlsruhe.

Rušení mechanických návěstidel je "česká posedlost" ... elektrifikaci nebo zvýšení rychlosti mechanické návěstidlo nebrání ...

0/0
28.2.2017 7:47

P76e78t43r 44N15e23u52w93i44r67t11h 2197463175954

kdyby zase nepřeháněli, vzdálenost vlakem Berlin Hbf - Wolfsburg Hbf je 180 km a nejrychlejší vlak tu hodinu jede, přesněji 1:03

0/0
22.2.2017 16:12

J84a31n 46H33a15v62r91d97a 2698566751588

no teď jste nám ty výhody rychlých vlaků úplně nabořil... omg ;-D;-D;-D

0/0
22.2.2017 23:16

R14a44d80e92k 40S58e23m79a 3632608103960

přeci TGV nebude stavět v každé Mladé Boleslavi. to než se rozjedou, už aby brzdili... ale možná má Bolka ambici stát se hlavním městem republiky 8-o

+2/−4
22.2.2017 15:51

T51o21m12á81š 79M18o38r83a60v53č72í65k 3347616553155

To je zase mytus. Plnou rychlosti muze frcet uz na hranici Prahy dnes a kdovi jaka zrychleni budou pripadne v budoucnosti. Protoze tohle driv nez v roce 2050, 2060 stat nebude.

+1/0
22.2.2017 16:18

M83i80l73a86n 38V64o47l59e62k 5739693606339

A jak k tomu přijdou v Neratovicích, aby to u nich nestavělo? A z Letňan budou muset jezdit metrem na Hlavní nádraží, aby jeli rychlovlakem bez zastávky do MB? Zrychlení už se zvyšovat nebude, to není omezeno technicky, ale pohodlím.

+1/−3
22.2.2017 16:24

T36o41m34á31š 48M81o93r60a20v27č60í27k 3907966603705

Tak ja nevim co k tomu jeste dodat. Co treba si zajet do Nemecka Munchen-Ingolstadt nebo na Tchajwan aj. zemi?

+4/0
22.2.2017 16:39

M25i68l78a12n 17V95o82l85e22k 5679863726519

Co byste měl dodat? Ty zastávky.

0/−1
22.2.2017 16:58

J28i16ř47í 77K60o34c22u48r43e84k 6795614535738

Které nejrychlejší vlaky projíždí. Ne každé TGV zastavuje v Lyonu (400 tis. obyvatel)

+1/0
22.2.2017 17:10

R63a22d69e47k 66J86a88n47a15t90a 9575256404572

Zastávka neznamená, že tam musí stavět každý vlak.

+7/0
22.2.2017 17:20

J47a19n 79V93a30l18o90u20c22h 6482407728480

Ano, ale pokud jede 240km/h, tedy 4km/min., tak i při slušném zpomalení/rozjezdu je ztráta na každé zastávce min. 5 minut, což už (pokud tam staví jen něco) rozbíjí takt, přípoje, natahuje jízdní dobu (viz atraktiní "baťovské" ceny, tedy ne 100, ale "pouhých" 99kč, přeneseně ne 1:04h, ale 59minut...), tedy atraktivitu (a s tím spojenou ochotu cestujících akceptovat nějakou výši jízdného).

0/−1
23.2.2017 6:52

R31a80d83e97k 49J62a31n29a72t51a 9305296854622

Takt to nerozbije. Linky s odlišným počtem zastávek jen budou do některých uzlů zapojeny v jinou dobu. Stejně jako je to dnes s osobáky a rychlíky. Prostě z Brna na Prahu pojede zastávkový VRT vlak (jízdní doba 1:25) vždycky v půl a nonstop vlak (jízdní doba 0:55) vždycky v celou. Do Prahy přijedou těsně za sebou. Apod.

0/0
23.2.2017 17:25

M80a10r56t30i44n 92R63u11z34i14c85k41a 1452818526987

Oni se ty vlaky mohou kupodivu i predjizdet.... V japonsku je na nejfrekventovanejsi usek s intervalem 3min a to jezdi jak zastavkove, tak prime vlaky...

Staci mit v urcitych mistech zastavky, kde se vlaky budou mijet... Je to bezne, treba v italii, jsou take u stanic 4 koleje, 2 prujezdni a 2 u peronu...

0/0
23.2.2017 21:39

J31a16n 93W48a66c65l30a91v 7174615187378

možná neuvěříte, ale je to běžné i v Česku

0/0
24.2.2017 16:24

R73a66d58e73k 43J54a19n20a65t28a 9955786834302

V Neratovicích to bude stavět taky. Sice ne dálkový vlak, ale příměstský spěšňák Praha-MB, který bude rychlý výjezd z Prahy využívat. Může mít maximálku 200, pak překážet VR soupravám na tom kousku nebude

+2/0
22.2.2017 17:19
Foto

J55a78n 22V18a27l49a76l73í30k 6246359470946

no tak to je hezký a do Turnova pak budu jezdit courákem ;-€

0/0
22.2.2017 18:46

P25e78t63r 22N81o83v36o36t66n55y 1211960891

A furt to bude rychlejší než dnes. :-)

0/0
22.2.2017 19:06

T72o42m43á12š 20M24o63r46a19v51č79í98k 3447686593105

I kdyby ten courák měl jet jen 200 km/h, tak tam budete téměř za chvíli oproti dnešnímu stavu. Ale nebál bych se toho, možná se toho ani nedožijete

0/0
22.2.2017 22:17
Foto

J46a44n 48V95a58l93a40l11í15k 6236939560926

To je pravda.. nedožiji se toho...

0/0
23.2.2017 6:30

R72a11d40e78k 12J41a96n95a30t16a 9535306284792

Proč? Někde je psáno, že ten spěšňák nepojede až do Turnova? Zrovna úsek MB-Turnov lze zrychlit poměrně levně.

0/0
23.2.2017 21:10

M87a18r91t25i69n 28R40u37z22i10c87k12a 1272908766787

Proc? Dulezity je smer liberec, do turnova muze byt odbocka z vrt, spesnak muze ve stanicich dat prednost vr soupravam...

0/0
23.2.2017 21:41

M80i65l67a22n 36V18o94l96e42k 5979293176899

Zase zkreslené informace. Mladá Boleslav nepotřebuje VRT, potřebuje normální železnici 120 - 160 km/h. Podle mě Škoda Auto nikdy nebude chtít v ČR své zaměstnance platit tak, aby mohli denně dojíždět rychlovlakem. To je radši nahradí roboty. Ovšem státem dotované rychlovlaky z Polska by se jí určitě líbily.

+9/−4
22.2.2017 15:49

J75a15n 84T18r13u34n38e32č60e65k 2119789452887

vzhledem k tomu, že se v MB stále rozšiřuje vývojové oddělení, tak si buďte jist, že Škoda tyto lidi zaplatí. Nebo vy snad předpokládáte, že by z Prahy dojížděli lidé v dělnických profesích?

+3/0
22.2.2017 16:39

R40a89d98e23k 16F29a50k35t86o61r 7154527791227

a právě to vývojové oddělení je kousek od hlavního nádraží - takže to logiku má!

0/0
22.2.2017 16:48

P94e81t71r 97N32o47v45o94t13n93y 1241650471

Nejsem si jist, jestli případný vrt- hlavák bude tam co starý. :-)

0/0
22.2.2017 17:32

P56a29v98e65l 43M90a28t64o17u43š83e23k 5870487508274

Inteligentní firemní management svým zaměstnancům zakoupí časové jízdenky nebo slevové karty, které platí pro všechny vlaky.

0/0
22.2.2017 16:40

R32a13d60e54k 26J36a77n93a12t56a 9965536454862

Proč by nemohl člověk dojíždět do práce rychlovlakem, když může dnes dojíždět pomalým vlakem.

Náklady na jízdu vlaku nabíhají spíše s časem, než se vzdáleností!

+4/0
22.2.2017 17:22

V15a98c49l80a92v 15K86u95b71i60s 5601571879477

Dojezd do prace do hodiny je takova psychologická norma takze bude mit dostupne sirsi spektrum zamestnancu co sednou na vlak v Liberci nebo praze a jsou v praci plus ve vlaku se da pracovat. Budou si tak moci vybírat z vetsiho mnozstvi zajemcu. Taky budou dosazitelni pro partnery i zakazniky.

+1/0
23.2.2017 19:09

J86i83ř44í 97K93o76c79u90r62e21k 6315294505158

Jenže ČR potřebuje především druhou dvoujkolejnou trať do Německa na rychlost nejméně 100 km/h pro nákladní dopravu.

+2/−2
22.2.2017 15:37







Najdete na iDNES.cz