Diskuze
Za rychlovlaky začala lobbovat Škoda Auto. Zná jejich výhody z Německa
Děkujeme za pochopení.
R24i87c38h42a90r80d 86N45o29c64a59r
Trat ma smysl ale jen jako prujezdni ci nalozit smradochy TIR a vyexpedovat je z tyhle zeme at tu nesmrdi a neznici ty nase posledni silnice
R81i68c18h49a53r74d 97N85o29c37a37r
Doo Ml. Boleslavi vede trat ze se člověk boji o zivot. Skodovce nejde o cestujici ale jen o to aby mohla auta vyvazet jednodušeji a rychleji.
M44i88r80o50s24l67a90v 80Z75i45k45m82u16n82d
Dost důležitý je přístup zaměstnanců Národního dopravce - Českých drah.
Zatímco v Německu jsou vlaky ICE "standardním" typem vlaku, který svojí kvalitou o několik stupňů převyšuje soupravy PENDOLINO, jsou PENDOLINA ústy zaměstnanců vrcholového vedení ČD označovány jako komfortní nebo dokonce "luxusní vozidla", ačkoli mají ke komfortu asi tak daleko, jako jistý pan Jiří Kajínek odsouzený na doživotí k čistému trestnímu rejstříku. Více komfortu a pohodlí cestujícímu poskytuje celá řada "běžných vozů", ponejvíce ovšem partnerského dopravce ZSSK na vlacích jezdících na Slovensko.
Vlaky ICE jsou v současné době na německé železnici standardem, není třeba "povinná rezervace místa k sezení" - na rozdíl od PENDOLINA, v současné době - dle údajů DB - podílí na dálkové dopravě více jak 60 % přepravených osob a DB tyto soupravy, ani v době jejich základního nasazení v roce 1990 neoznačovaly za "luxusní" vozidla.
Ti pracovníci ČD označující Pendolina za "luxusní" vozidla totiž ve skutečnosti luxusní železniční vozidlo nikdy neviděli.
"Posledním" skutečně luxusním vozidlem byla švýcarská elektrická jednotka ze začátku 60. let minulého století pojmenované "šedá myš", která jezdila na někdejších TEE expresech a v provozu dožívala začátkem 90. let minulého století na vlacích Bern - Frasne (Francie) jako přípojný vlak na vlak Lausanne - Vallorbe - Paříž. Komfortu "šedé myši" se blížila rakouská jednotka řady 4010 "Transalpin" jezdící mezi Vídní a Zürichem, později jen na vnitrostátních spojích. Na konci své kariéry s vyřazeným restauračním vozem i na spěšných vlacích z Vídně do pohraničního Gmündu NÖ.
P28a92v18e74l 18S50o91b85o53t48k55a
Kraviny.
Máte nějaké přijatelné zrychlení, vzdálenost, hmotnost (tj. energii na zrychlení a zpomalení) a potřebný počet zastávek a požadavky na bezpečnost a riziko terorismu.
A také máte vůbec otázku jestli je dnes potřeba někam se fyzicky přemisťovat.
A když už, tak jestli by nebylo lepší vytvořit v pomalejším vlaku lepší prostředí na práci a na odpočinek místo nesmyslných projektů na nekompatibilní lokální rychlovlaky na takhle malém území.
R77a15d48e85k 31J26a98n87a25t51a
- nemáme malé územi, ČR měří 500 km
- VRT může mít zastávky i pár desítek km od sebe
- rychlovlaky nejsou nekompatibilní
- zjevně je pro vás cena času nulová. ovšem i tak zde máte úspory vyplývající z vyšší efektivity provozu
- ignorujete fakt, že hlavní tratě jsou přetížené. Řešením jsou nové koleje. A když už je stavíte, proč tak činit s traťovou rychlostí šedesátých let.
J77i36ř73í 18Z38a25t78l46o19u44k57a46l
Praha - Mladá Boleslav vzdušnou čarou 50km, Praha - Liberec 90km. Nevím, jestli by se při těchto vzdálenostech vyplatilo v tomto směru stavět skutečně vysokorychlostní trať, zvlášť když to není žádný významný směr pro mezinárodní vlaky. Současný stav je velká ostuda, nějaká podstatně rychlejší trať než dnes je tam určitě potřeba, ale doba jízdy z Prahy do Liberce pod 1 hodinu by se dala dosáhnout i na klasické trati s rychlostí kolem 160 km/h, která by mohla sloužit také pro obsluhu menších měst a obcí na trase. V případě vysokorychlostní trati by mohly vlaky zastavovat jen v několika málo největších městech na trase a ostatní by zůstaly odkázány v lepším případě na staré trati, to nevím, jestli by bylo v tomto případě rozumné.
R72a58d44e42k 93J46a62n51a93t54a
Vzdálenost 90 km je na VRT v pohodě. Zde spíš chybí přepravní proud. Nicméně směr MB a Liberec bude profitovat z VRT Praha-Dresden. U Neratovic má být sjezd a mezi MB a Turnovem je trať urychlitelná i do skoro -VRT parametrů poměrně levně. Úsek Turnov-Liberec pak není řešitelný jinak, než tunelem.
P71a54v93e38l 93K71u64c22h45t19a
Rychlovlaky mají smysl v evropském kontextu. U nás Dresden - Praha - Brno - Wien. A než ji postavíme tak budou už mé děti "pod drnem".
J40i97ř68í 39K51o72c78u72r36e51k
Praha-Brno-Ostrava-Katovice-Varšava/Krakov. A potom "vnitrofederativní" Praha-Brno-Bratislava, případně Budapešť.
Obavu o datum dokončení mám taky. Mám takové tušení, že EU se toho nedožije.
J21a15n 29J98e60m36e41l29k87a
Boleslav a Turnov by potřeboval novou trať. Tím by začalo být zajimavých spousta návazných tratí.
J91i30ř87í 15K47o88c63u17r40e88k
Brno-Olomouc jednokolejka
Brno-Kroměříž-Zlín jednokolejka
Brno-Přerov(-Ostrava) jednokolejka
Brno-Jihlava jednokolejka. Zde prosím pozor, z Brna do Střelic jsou to dvě jednokolejky vedle sebe.
Praha-Budějovice(-Linec) jednokolejka. Částečně a dočasně.
(Praha-)Pzeň-Německo jednokolejky. Hic Sum Liones
P17a45v98e33l 62M47a92t22o51u80š49e72k
Paradox to opravdu je, ale zase ne až tak moc překvapivý. U nás je zarytou pravdou, že rozvoj železnice, a to je ještě paradoxnější, mnohdy brzdí právě její fandové, kteří ji, nebo její zmenšenou modelovou podobu, sice nade vše milují, ale z nichž mnozí ji sami téměř nevyužívají a nejraději by ji měli zakonzervovanou v podobě odpovídající době cca před 100 lety. To by samo o sobě až tolik nevadilo, kdyby ovšem někteří takoví lidé neměli moc ovlivňovat její osudy. Nic proti zapálenému fandovství, ale lidé železnicí naprosto nezasažení, kterým není proti mysli sem tam nějaké zrušené mechanické návěstidlo nebo napřímený oblouk tratě, na ni mají pohled daleko střízlivější a reálnější a chápou, že je tu především od toho, aby vozila lidi a náklady. Současné silnice také nevypadají jako za první republiky a nebrumlají na nich staré aerovky, současná letiště a letadla také nevypadají jako za dob Jana Kašpara. Zato mnohé naše železniční tratě dnes vypadají oproti stejné době spíše hůře. Je opravdu smutné, že železničáře musí o potřebě kvalitní železnice začít přesvědčovat představitel automobilismu.
J66i48ř47í 59K49o73c39u42r45e32k
V Británii na to šli šalamounsky: Clas A1 60163 Tornado s sebou vozí ostrovní verzi zabezpečovače ETCS.
P61e67t23r 88N47e47u29w62i48r67t86h
kdyby zase nepřeháněli, vzdálenost vlakem Berlin Hbf - Wolfsburg Hbf je 180 km a nejrychlejší vlak tu hodinu jede, přesněji 1:03
J31a43n 54H18a96v56r70d95a
no teď jste nám ty výhody rychlých vlaků úplně nabořil... omg
R24a34d39e92k 10S75e68m87a
přeci TGV nebude stavět v každé Mladé Boleslavi. to než se rozjedou, už aby brzdili... ale možná má Bolka ambici stát se hlavním městem republiky
T43o76m50á80š 81M10o33r31a51v97č42í18k
To je zase mytus. Plnou rychlosti muze frcet uz na hranici Prahy dnes a kdovi jaka zrychleni budou pripadne v budoucnosti. Protoze tohle driv nez v roce 2050, 2060 stat nebude.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr
Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...
Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem
Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!