Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za rychlovlaky začala lobbovat Škoda Auto. Zná jejich výhody z Německa

Za vysokorychlostní vlaky začala bojovat překvapivě firma, které kvalitní železnice může odebrat část zákazníků. Škoda Auto začala prosazovat, aby síť rychlovlaků neminula ani Mladou Boleslav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51i88c88h15a50r64d 44N55o13c43a84r 7675417615552

Trat ma smysl ale jen jako prujezdni ci nalozit smradochy TIR a vyexpedovat je z tyhle zeme at tu nesmrdi a neznici ty nase posledni silnice

0/0
3.3.2017 6:07

R13i40c59h78a51r24d 74N19o90c59a57r 7705177825262

Doo Ml. Boleslavi vede trat ze se člověk boji o zivot. Skodovce nejde o cestujici ale jen o to aby mohla auta vyvazet jednodušeji a rychleji.

0/0
3.3.2017 6:02

M98i91r90o58s86l85a70v 79Z95i60k17m74u25n16d 6698602267468

Dost důležitý je přístup zaměstnanců Národního dopravce - Českých drah.

Zatímco v Německu jsou vlaky ICE "standardním" typem vlaku, který svojí kvalitou o několik stupňů převyšuje soupravy PENDOLINO, jsou PENDOLINA ústy zaměstnanců vrcholového vedení ČD označovány jako komfortní nebo dokonce "luxusní vozidla", ačkoli mají ke komfortu asi tak daleko, jako jistý pan Jiří Kajínek odsouzený na doživotí k čistému trestnímu rejstříku. Více komfortu a pohodlí cestujícímu poskytuje celá řada "běžných vozů", ponejvíce ovšem partnerského dopravce ZSSK na vlacích jezdících na Slovensko.

Vlaky ICE jsou v současné době na německé železnici standardem, není třeba "povinná rezervace místa k sezení" - na rozdíl od PENDOLINA, v současné době - dle údajů DB - podílí na dálkové dopravě více jak 60 % přepravených osob a DB tyto soupravy, ani v době jejich základního nasazení v roce 1990 neoznačovaly za "luxusní" vozidla.

Ti pracovníci ČD označující Pendolina za "luxusní" vozidla totiž ve skutečnosti luxusní železniční vozidlo nikdy neviděli.

"Posledním" skutečně luxusním vozidlem byla švýcarská elektrická jednotka ze začátku 60. let minulého století pojmenované "šedá myš", která jezdila na někdejších TEE expresech a v provozu dožívala začátkem 90. let minulého století na vlacích Bern - Frasne (Francie) jako přípojný vlak na vlak Lausanne - Vallorbe - Paříž. Komfortu "šedé myši" se blížila rakouská jednotka řady 4010 "Transalpin" jezdící mezi Vídní a Zürichem, později jen na vnitrostátních spojích. Na konci své kariéry s vyřazeným restauračním vozem i na spěšných vlacích z Vídně do pohraničního Gmündu NÖ.

0/0
28.2.2017 7:43

P31a94v64e50l 58S41o42b97o39t57k78a 5570604

Kraviny.

Máte nějaké přijatelné zrychlení, vzdálenost, hmotnost (tj. energii na zrychlení a zpomalení) a potřebný počet zastávek a požadavky na bezpečnost a riziko terorismu.

A také máte vůbec otázku jestli je dnes potřeba někam se fyzicky přemisťovat.

A když už, tak jestli by nebylo lepší vytvořit v pomalejším vlaku lepší prostředí na práci a na odpočinek místo nesmyslných projektů na nekompatibilní lokální rychlovlaky na takhle malém území.

+1/−2
26.2.2017 0:10

R39a13d51e93k 18J54a74n84a33t44a 9975706764972

- nemáme malé územi, ČR měří 500 km

- VRT může mít zastávky i pár desítek km od sebe

- rychlovlaky nejsou nekompatibilní

- zjevně je pro vás cena času nulová. ovšem i tak zde máte úspory vyplývající z vyšší efektivity provozu

- ignorujete fakt, že hlavní tratě jsou přetížené. Řešením jsou nové koleje. A když už je stavíte, proč tak činit s traťovou rychlostí šedesátých let.

+1/0
26.2.2017 1:32

R67i48c39h43a20r75d 84N87o61c58a42r 7585257875562

Kde budete delat nove trate? Vlak co jezdi 300 bude zastavovat a rozjizdet se po 10 km.... hodne neefektivní

0/0
3.3.2017 6:05

J22i10ř48í 10Z77a70t73l22o60u16k50a61l 3708869951926

Praha - Mladá Boleslav vzdušnou čarou 50km, Praha - Liberec 90km. Nevím, jestli by se při těchto vzdálenostech vyplatilo v tomto směru stavět skutečně vysokorychlostní trať, zvlášť když to není žádný významný směr pro mezinárodní vlaky. Současný stav je velká ostuda, nějaká podstatně rychlejší trať než dnes je tam určitě potřeba, ale doba jízdy z Prahy do Liberce pod 1 hodinu by se dala dosáhnout i na klasické trati s rychlostí kolem 160 km/h, která by mohla sloužit také pro obsluhu menších měst a obcí na trase. V případě vysokorychlostní trati by mohly vlaky zastavovat jen v několika málo největších městech na trase a ostatní by zůstaly odkázány v lepším případě na staré trati, to nevím, jestli by bylo v tomto případě rozumné.

0/0
24.2.2017 2:27

R72a59d73e93k 67J95a47n12a71t72a 9775546184442

Vzdálenost 90 km je na VRT v pohodě. Zde spíš chybí přepravní proud. Nicméně směr MB a Liberec bude profitovat z VRT Praha-Dresden. U Neratovic má být sjezd a mezi MB a Turnovem je trať urychlitelná i do skoro -VRT parametrů poměrně levně. Úsek Turnov-Liberec pak není řešitelný jinak, než tunelem.

0/0
24.2.2017 20:02

P92a65v28e71l 32K95u97c91h16t34a 4556871337914

Rychlovlaky mají smysl v evropském kontextu. U nás Dresden - Praha - Brno - Wien. A než ji postavíme tak budou už mé děti "pod drnem".

+2/0
22.2.2017 22:26

J57i15ř97í 90K67o84c81u84r31e30k 6605744965758

Praha-Brno-Ostrava-Katovice-Varšava/Krakov. A potom "vnitrofederativní" Praha-Brno-Bratislava, případně Budapešť.

Obavu o datum dokončení mám taky. Mám takové tušení, že EU se toho nedožije.

+2/0
22.2.2017 22:38

M37a10r26t64i77n 67R50u31z88i48c90k97a 1112668356277

Nez se rozhoupem, tak uz na to nebudeme mit, protoze skonci dotace na zeleznici z EU, ... dnes EU plati az 80% vsech nakladu...

+2/0
23.2.2017 8:56

R15a44d13e88k 96J72a80n19a68t35a 9585706444672

Velká většina poptávky na všech VRT je vnitrostátní (ostatně stejně jako většina provozu na dálnicích a "pomalých" tratích). Snad kromě Eurostaru a a krátkého úseku Perpignan-Figueres. Mezinárodní provoz je bonus.

0/0
25.2.2017 20:03

J95a34n 29J70e90m88e68l76k29a 1815700

Boleslav a Turnov by potřeboval novou trať. Tím by začalo být zajimavých spousta návazných tratí.

+4/0
22.2.2017 20:11

J67i66ř17í 92K66o28c56u66r25e85k 6565854105128

Brno-Olomouc jednokolejka

Brno-Kroměříž-Zlín jednokolejka

Brno-Přerov(-Ostrava) jednokolejka

Brno-Jihlava jednokolejka. Zde prosím pozor, z Brna do Střelic jsou to dvě jednokolejky vedle sebe.

Praha-Budějovice(-Linec) jednokolejka. Částečně a dočasně.

(Praha-)Pzeň-Německo jednokolejky. Hic Sum Liones

0/0
22.2.2017 22:32

P55e90t56r 39N28e95c16h63a92n23i70c37k19ý 7763656508840

Všechny tyhle tratě mají lepší budoucnost než Praha - Turnov - Liberec

+2/0
23.2.2017 9:02

P61a42v30e40l 65M87a52t50o78u91š54e58k 5200207348264

Paradox to opravdu je, ale zase ne až tak moc překvapivý. U nás je zarytou pravdou, že rozvoj železnice, a to je ještě paradoxnější, mnohdy brzdí právě její fandové, kteří ji, nebo její zmenšenou modelovou podobu, sice nade vše milují, ale z nichž mnozí ji sami téměř nevyužívají a nejraději by ji měli zakonzervovanou v podobě odpovídající době cca před 100 lety. To by samo o sobě až tolik nevadilo, kdyby ovšem někteří takoví lidé neměli moc ovlivňovat její osudy. Nic proti zapálenému fandovství, ale lidé železnicí naprosto nezasažení, kterým není proti mysli sem tam nějaké zrušené mechanické návěstidlo nebo napřímený oblouk tratě, na ni mají pohled daleko střízlivější a reálnější a chápou, že je tu především od toho, aby vozila lidi a náklady. Současné silnice také nevypadají jako za první republiky a nebrumlají na nich staré aerovky, současná letiště a letadla také nevypadají jako za dob Jana Kašpara. Zato mnohé naše železniční tratě dnes vypadají oproti stejné době spíše hůře. Je opravdu smutné, že železničáře musí o potřebě kvalitní železnice začít přesvědčovat představitel automobilismu.

+6/−1
22.2.2017 16:37

J24i10ř42í 39K58o33c75u16r74e52k 6465654575508

V Británii na to šli šalamounsky: Clas A1 60163 Tornado s sebou vozí ostrovní verzi zabezpečovače ETCS.

0/0
22.2.2017 17:09

P89e26t39r 33N24o65v69o46t67n47y 1161590351

Neznám fandu železnice, co by byl proti modernizaci.

+6/0
22.2.2017 17:30

J51i56ř52í 81K88o53c22u18r44e36k 6905614855358

Jistý Honza je zásadně proti přechodu na střídavý systém a zásadně proti přechodu z jednotek 460 na jednotky modernější, nízkopodlažní.

0/0
22.2.2017 22:09

J54i86ř28í 31E94r98b87e74n 1243354946547

Tak to je jeden. Jmenujte šest dalších.

0/0
23.2.2017 6:34

P63e79t56r 62N35e78c32h81a28n62i91c62k91ý 7523486168630

Tak zrovna železniční fanoušci křičí po nové trati z Prahy na Boleslav a Liberec prakticky od postavení R/D10. Jde o to, aby změna nebyla k horšímu, aby se nemyslelo jen na počáteční dvě města, ale na obsluhu celé oblasti, kterou trať prochází. Aby nedošlo ke zrušení spousty spojů jak na nové trati, tak v oblasti, kterou ta trať třeba "obejde" nebo ji nový express projede. Aby při zrušení lokálky byla adekvátní autobusová náhrada navazující na vlaky na důležitější trati a pokud možno, aby se cesta s přestupem proti původnímu stavu tolik neprodražila. Aby nakládka měla kudy projet, když SŽDC v rámci modernizace trhá koleje apod. Jde o to koukat na to komplexně a to spousta lidí mimo nekouká.

+1/0
23.2.2017 9:00

M34i77r46o88s20l81a27v 45Z52i16k71m60u36n31d 6568372347738

Mechanická návěstidla na trati nebrání rychlosti 160 km/h. V Německu se jezdí rychlostí 160 na "mechanická" návěstidla (jak předvěsti, tak hlavní návěstidla) např. mezi Freiburgem a Karlsruhe.

Rušení mechanických návěstidel je "česká posedlost" ... elektrifikaci nebo zvýšení rychlosti mechanické návěstidlo nebrání ...

0/0
28.2.2017 7:47

P65e55t18r 56N67e79u66w71i61r34t36h 2787553925344

kdyby zase nepřeháněli, vzdálenost vlakem Berlin Hbf - Wolfsburg Hbf je 180 km a nejrychlejší vlak tu hodinu jede, přesněji 1:03

0/0
22.2.2017 16:12

J49a46n 87H16a43v81r61d20a 2198296171718

no teď jste nám ty výhody rychlých vlaků úplně nabořil... omg ;-D;-D;-D

0/0
22.2.2017 23:16

R55a96d16e63k 38S27e86m92a 3962168663960

přeci TGV nebude stavět v každé Mladé Boleslavi. to než se rozjedou, už aby brzdili... ale možná má Bolka ambici stát se hlavním městem republiky 8-o

+2/−4
22.2.2017 15:51

T79o26m58á57š 90M66o96r22a46v20č88í42k 3507936523225

To je zase mytus. Plnou rychlosti muze frcet uz na hranici Prahy dnes a kdovi jaka zrychleni budou pripadne v budoucnosti. Protoze tohle driv nez v roce 2050, 2060 stat nebude.

+1/0
22.2.2017 16:18

M54i45l88a49n 95V34o68l65e96k 5949183906619

A jak k tomu přijdou v Neratovicích, aby to u nich nestavělo? A z Letňan budou muset jezdit metrem na Hlavní nádraží, aby jeli rychlovlakem bez zastávky do MB? Zrychlení už se zvyšovat nebude, to není omezeno technicky, ale pohodlím.

+1/−3
22.2.2017 16:24

T95o28m82á49š 18M88o84r34a69v53č22í16k 3697616653645

Tak ja nevim co k tomu jeste dodat. Co treba si zajet do Nemecka Munchen-Ingolstadt nebo na Tchajwan aj. zemi?

+4/0
22.2.2017 16:39

M64i69l85a15n 42V57o18l65e69k 5729203606609

Co byste měl dodat? Ty zastávky.

0/−1
22.2.2017 16:58

J61i81ř74í 44K26o28c36u49r33e60k 6195274515108

Které nejrychlejší vlaky projíždí. Ne každé TGV zastavuje v Lyonu (400 tis. obyvatel)

+1/0
22.2.2017 17:10

R33a81d78e44k 67J14a10n37a19t13a 9585146864612

Zastávka neznamená, že tam musí stavět každý vlak.

+7/0
22.2.2017 17:20

J23a75n 97V38a33l72o87u77c76h 6882517348260

Ano, ale pokud jede 240km/h, tedy 4km/min., tak i při slušném zpomalení/rozjezdu je ztráta na každé zastávce min. 5 minut, což už (pokud tam staví jen něco) rozbíjí takt, přípoje, natahuje jízdní dobu (viz atraktiní "baťovské" ceny, tedy ne 100, ale "pouhých" 99kč, přeneseně ne 1:04h, ale 59minut...), tedy atraktivitu (a s tím spojenou ochotu cestujících akceptovat nějakou výši jízdného).

0/−1
23.2.2017 6:52

R40a14d59e67k 62J41a33n35a85t35a 9145156594322

Takt to nerozbije. Linky s odlišným počtem zastávek jen budou do některých uzlů zapojeny v jinou dobu. Stejně jako je to dnes s osobáky a rychlíky. Prostě z Brna na Prahu pojede zastávkový VRT vlak (jízdní doba 1:25) vždycky v půl a nonstop vlak (jízdní doba 0:55) vždycky v celou. Do Prahy přijedou těsně za sebou. Apod.

0/0
23.2.2017 17:25

M51a77r26t40i38n 65R23u72z35i32c84k54a 1622328556927

Oni se ty vlaky mohou kupodivu i predjizdet.... V japonsku je na nejfrekventovanejsi usek s intervalem 3min a to jezdi jak zastavkove, tak prime vlaky...

Staci mit v urcitych mistech zastavky, kde se vlaky budou mijet... Je to bezne, treba v italii, jsou take u stanic 4 koleje, 2 prujezdni a 2 u peronu...

0/0
23.2.2017 21:39

J36a19n 50W73a95c76l51a49v 7274795617758

možná neuvěříte, ale je to běžné i v Česku

0/0
24.2.2017 16:24

R86a71d92e77k 11J30a19n61a46t59a 9855216534152

V Neratovicích to bude stavět taky. Sice ne dálkový vlak, ale příměstský spěšňák Praha-MB, který bude rychlý výjezd z Prahy využívat. Může mít maximálku 200, pak překážet VR soupravám na tom kousku nebude

+2/0
22.2.2017 17:19
Foto

J80a74n 23V10a18l77a41l58í25k 6626419620556

no tak to je hezký a do Turnova pak budu jezdit courákem ;-€

0/0
22.2.2017 18:46

P98e38t98r 59N76o88v35o10t42n53y 1831330531

A furt to bude rychlejší než dnes. :-)

0/0
22.2.2017 19:06

T69o19m42á50š 97M96o67r24a12v38č49í18k 3127296263705

I kdyby ten courák měl jet jen 200 km/h, tak tam budete téměř za chvíli oproti dnešnímu stavu. Ale nebál bych se toho, možná se toho ani nedožijete

0/0
22.2.2017 22:17
Foto

J18a60n 24V55a31l80a62l86í82k 6956849520726

To je pravda.. nedožiji se toho...

0/0
23.2.2017 6:30

R37a89d88e55k 47J67a98n18a27t65a 9725486524702

Proč? Někde je psáno, že ten spěšňák nepojede až do Turnova? Zrovna úsek MB-Turnov lze zrychlit poměrně levně.

0/0
23.2.2017 21:10

M87a90r56t56i72n 64R91u80z38i38c12k72a 1172318586537

Proc? Dulezity je smer liberec, do turnova muze byt odbocka z vrt, spesnak muze ve stanicich dat prednost vr soupravam...

0/0
23.2.2017 21:41

M23i53l94a86n 21V48o92l69e43k 5309173536519

Zase zkreslené informace. Mladá Boleslav nepotřebuje VRT, potřebuje normální železnici 120 - 160 km/h. Podle mě Škoda Auto nikdy nebude chtít v ČR své zaměstnance platit tak, aby mohli denně dojíždět rychlovlakem. To je radši nahradí roboty. Ovšem státem dotované rychlovlaky z Polska by se jí určitě líbily.

+9/−4
22.2.2017 15:49

J86a75n 12T59r91u71n39e36č33e29k 2609909982617

vzhledem k tomu, že se v MB stále rozšiřuje vývojové oddělení, tak si buďte jist, že Škoda tyto lidi zaplatí. Nebo vy snad předpokládáte, že by z Prahy dojížděli lidé v dělnických profesích?

+3/0
22.2.2017 16:39

R86a82d40e45k 49F64a14k22t77o61r 7404317931307

a právě to vývojové oddělení je kousek od hlavního nádraží - takže to logiku má!

0/0
22.2.2017 16:48

P22e35t64r 21N49o92v61o35t51n79y 1451910321

Nejsem si jist, jestli případný vrt- hlavák bude tam co starý. :-)

0/0
22.2.2017 17:32

P30a92v92e13l 86M59a61t20o39u97š79e52k 5480397188244

Inteligentní firemní management svým zaměstnancům zakoupí časové jízdenky nebo slevové karty, které platí pro všechny vlaky.

0/0
22.2.2017 16:40

R70a38d96e50k 27J10a67n18a20t97a 9465356454132

Proč by nemohl člověk dojíždět do práce rychlovlakem, když může dnes dojíždět pomalým vlakem.

Náklady na jízdu vlaku nabíhají spíše s časem, než se vzdáleností!

+4/0
22.2.2017 17:22

V93a53c27l43a20v 29K74u73b80i69s 5831901249557

Dojezd do prace do hodiny je takova psychologická norma takze bude mit dostupne sirsi spektrum zamestnancu co sednou na vlak v Liberci nebo praze a jsou v praci plus ve vlaku se da pracovat. Budou si tak moci vybírat z vetsiho mnozstvi zajemcu. Taky budou dosazitelni pro partnery i zakazniky.

+1/0
23.2.2017 19:09

J21i71ř20í 84K46o63c23u81r94e73k 6325614845818

Jenže ČR potřebuje především druhou dvoujkolejnou trať do Německa na rychlost nejméně 100 km/h pro nákladní dopravu.

+2/−2
22.2.2017 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.