Diskuze

Za rychlovlaky začala lobbovat Škoda Auto. Zná jejich výhody z Německa

Za vysokorychlostní vlaky začala bojovat překvapivě firma, které kvalitní železnice může odebrat část zákazníků. Škoda Auto začala prosazovat, aby síť rychlovlaků neminula ani Mladou Boleslav.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RN

Trat ma smysl ale jen jako prujezdni ci nalozit smradochy TIR a vyexpedovat je z tyhle zeme at tu nesmrdi a neznici ty nase posledni silnice

0 0
možnosti
RN

Doo Ml. Boleslavi vede trat ze se člověk boji o zivot. Skodovce nejde o cestujici ale jen o to aby mohla auta vyvazet jednodušeji a rychleji.

0 0
možnosti
MZ

Dost důležitý je přístup zaměstnanců Národního dopravce - Českých drah.

Zatímco v Německu jsou vlaky ICE "standardním" typem vlaku, který svojí kvalitou o několik stupňů převyšuje soupravy PENDOLINO, jsou PENDOLINA ústy zaměstnanců vrcholového vedení ČD označovány jako komfortní nebo dokonce "luxusní vozidla", ačkoli mají ke komfortu asi tak daleko, jako jistý pan Jiří Kajínek odsouzený na doživotí k čistému trestnímu rejstříku. Více komfortu a pohodlí cestujícímu poskytuje celá řada "běžných vozů", ponejvíce ovšem partnerského dopravce ZSSK na vlacích jezdících na Slovensko.

Vlaky ICE jsou v současné době na německé železnici standardem, není třeba "povinná rezervace místa k sezení" - na rozdíl od PENDOLINA, v současné době - dle údajů DB - podílí na dálkové dopravě více jak 60 % přepravených osob a DB tyto soupravy, ani v době jejich základního nasazení v roce 1990 neoznačovaly za "luxusní" vozidla.

Ti pracovníci ČD označující Pendolina za "luxusní" vozidla totiž ve skutečnosti luxusní železniční vozidlo nikdy neviděli.

"Posledním" skutečně luxusním vozidlem byla švýcarská elektrická jednotka ze začátku 60. let minulého století pojmenované "šedá myš", která jezdila na někdejších TEE expresech a v provozu dožívala začátkem 90. let minulého století na vlacích Bern - Frasne (Francie) jako přípojný vlak na vlak Lausanne - Vallorbe - Paříž. Komfortu "šedé myši" se blížila rakouská jednotka řady 4010 "Transalpin" jezdící mezi Vídní a Zürichem, později jen na vnitrostátních spojích. Na konci své kariéry s vyřazeným restauračním vozem i na spěšných vlacích z Vídně do pohraničního Gmündu NÖ.

0 0
možnosti
PS

Kraviny.

Máte nějaké přijatelné zrychlení, vzdálenost, hmotnost (tj. energii na zrychlení a zpomalení) a potřebný počet zastávek a požadavky na bezpečnost a riziko terorismu.

A také máte vůbec otázku jestli je dnes potřeba někam se fyzicky přemisťovat.

A když už, tak jestli by nebylo lepší vytvořit v pomalejším vlaku lepší prostředí na práci a na odpočinek místo nesmyslných projektů na nekompatibilní lokální rychlovlaky na takhle malém území.

1 2
možnosti
RJ

- nemáme malé územi, ČR měří 500 km

- VRT může mít zastávky i pár desítek km od sebe

- rychlovlaky nejsou nekompatibilní

- zjevně je pro vás cena času nulová. ovšem i tak zde máte úspory vyplývající z vyšší efektivity provozu

- ignorujete fakt, že hlavní tratě jsou přetížené. Řešením jsou nové koleje. A když už je stavíte, proč tak činit s traťovou rychlostí šedesátých let.

1 0
možnosti
JZ

Praha - Mladá Boleslav vzdušnou čarou 50km, Praha - Liberec 90km. Nevím, jestli by se při těchto vzdálenostech vyplatilo v tomto směru stavět skutečně vysokorychlostní trať, zvlášť když to není žádný významný směr pro mezinárodní vlaky. Současný stav je velká ostuda, nějaká podstatně rychlejší trať než dnes je tam určitě potřeba, ale doba jízdy z Prahy do Liberce pod 1 hodinu by se dala dosáhnout i na klasické trati s rychlostí kolem 160 km/h, která by mohla sloužit také pro obsluhu menších měst a obcí na trase. V případě vysokorychlostní trati by mohly vlaky zastavovat jen v několika málo největších městech na trase a ostatní by zůstaly odkázány v lepším případě na staré trati, to nevím, jestli by bylo v tomto případě rozumné.

0 0
možnosti
RJ

Vzdálenost 90 km je na VRT v pohodě. Zde spíš chybí přepravní proud. Nicméně směr MB a Liberec bude profitovat z VRT Praha-Dresden. U Neratovic má být sjezd a mezi MB a Turnovem je trať urychlitelná i do skoro -VRT parametrů poměrně levně. Úsek Turnov-Liberec pak není řešitelný jinak, než tunelem.

0 0
možnosti
PK

Rychlovlaky mají smysl v evropském kontextu. U nás Dresden - Praha - Brno - Wien. A než ji postavíme tak budou už mé děti "pod drnem".

2 0
možnosti
JK

Praha-Brno-Ostrava-Katovice-Varšava/Krakov. A potom "vnitrofederativní" Praha-Brno-Bratislava, případně Budapešť.

Obavu o datum dokončení mám taky. Mám takové tušení, že EU se toho nedožije.

2 0
možnosti
JJ

J13a44n 67J82e81m98e81l76k59a

22. 2. 2017 20:11

Boleslav a Turnov by potřeboval novou trať. Tím by začalo být zajimavých spousta návazných tratí.

4 0
možnosti
JK

Brno-Olomouc jednokolejka

Brno-Kroměříž-Zlín jednokolejka

Brno-Přerov(-Ostrava) jednokolejka

Brno-Jihlava jednokolejka. Zde prosím pozor, z Brna do Střelic jsou to dvě jednokolejky vedle sebe.

Praha-Budějovice(-Linec) jednokolejka. Částečně a dočasně.

(Praha-)Pzeň-Německo jednokolejky. Hic Sum Liones

0 0
možnosti
PM

Paradox to opravdu je, ale zase ne až tak moc překvapivý. U nás je zarytou pravdou, že rozvoj železnice, a to je ještě paradoxnější, mnohdy brzdí právě její fandové, kteří ji, nebo její zmenšenou modelovou podobu, sice nade vše milují, ale z nichž mnozí ji sami téměř nevyužívají a nejraději by ji měli zakonzervovanou v podobě odpovídající době cca před 100 lety. To by samo o sobě až tolik nevadilo, kdyby ovšem někteří takoví lidé neměli moc ovlivňovat její osudy. Nic proti zapálenému fandovství, ale lidé železnicí naprosto nezasažení, kterým není proti mysli sem tam nějaké zrušené mechanické návěstidlo nebo napřímený oblouk tratě, na ni mají pohled daleko střízlivější a reálnější a chápou, že je tu především od toho, aby vozila lidi a náklady. Současné silnice také nevypadají jako za první republiky a nebrumlají na nich staré aerovky, současná letiště a letadla také nevypadají jako za dob Jana Kašpara. Zato mnohé naše železniční tratě dnes vypadají oproti stejné době spíše hůře. Je opravdu smutné, že železničáře musí o potřebě kvalitní železnice začít přesvědčovat představitel automobilismu.

6 1
možnosti
JK

V Británii na to šli šalamounsky: Clas A1 60163 Tornado s sebou vozí ostrovní verzi zabezpečovače ETCS.

0 0
možnosti
PN

kdyby zase nepřeháněli, vzdálenost vlakem Berlin Hbf - Wolfsburg Hbf je 180 km a nejrychlejší vlak tu hodinu jede, přesněji 1:03

0 0
možnosti
JH

J60a95n 88H14a95v70r93d64a

22. 2. 2017 23:16

no teď jste nám ty výhody rychlých vlaků úplně nabořil... omg ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
RS

R45a53d14e75k 34S68e92m89a

22. 2. 2017 15:51

přeci TGV nebude stavět v každé Mladé Boleslavi. to než se rozjedou, už aby brzdili... ale možná má Bolka ambici stát se hlavním městem republiky 8-o

2 4
možnosti
TM

To je zase mytus. Plnou rychlosti muze frcet uz na hranici Prahy dnes a kdovi jaka zrychleni budou pripadne v budoucnosti. Protoze tohle driv nez v roce 2050, 2060 stat nebude.

1 0
možnosti