Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peníze, nebo stávka. Odbory vyhrožují krajům a vládě kvůli mzdám řidičů

Řešení nízkých mezd řidičů autobusů je nutné mít na stole do 15. března. V opačném případě bude celostátní stávka v dopravě. Zúčastnit by se jí mohlo až jedenáct tisíc řidičů. Toto ultimátům daly krajům i vládě dopravní odbory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a47r18o19s95l61a60v 96K23a57d15l78e48c 5751749532141

O co vlastně běží? Dostali přidáno dle nařízení vlády nebo nedostali? Nic nevíme...:-P

0/0
23.2.2017 8:08

A61l62e73n85a 24R86y26s36k19o13v95á 9626533875155

Peníze na zvýšení platů senátorů a poslanců se najdou vždycky.Senát je na nic,proč se ještě senát nezrušil,hned by bylo peněz!!!!

0/0
23.2.2017 6:12

D70a90n46i25e74l 84Ř47e38h59á35č13e15k 5927373121837

A kdy zvýší peníze nezaměstnaným? Mám v tomto 16 letou praxi, tak by mi mohli taky pár tisícovek přihodit. Jinak bude stávka nezaměstnaných... ;-D

0/−4
22.2.2017 16:31

O19t50t75o 74P57o72s59p21í31š80i98l 4924645967528

Začnou demonstrativně pracovat, jo?:-)

+1/0
22.2.2017 18:35

J34a51r44o86s12l59a10v 68K66a33d13l47e82c 5191939882341

Ono bude stačit když přestanou nakupovat a ekonomika se zastaví...:-P

0/0
23.2.2017 8:13

R35i92c54h85a78r40d 41K20r79u25p43i75č91k81a 5404165117609

stávka a to rozhodně a ne jen řidiči!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!každy asi vidi že dohody nemají smysl

0/0
22.2.2017 16:30

R69o15m34a51n 83P50o83l52á71č19e89k 5506269415

To je nekonečný kolotoč...

1) Někdo si objedná dopravu na základě ceny.

2) Někdo mu to poskytne

3) Koho asi odrbou, když busy stojí cca pro všechny stejně a nafta taky:-).

0/0
22.2.2017 15:44

M56a72r98t20i20n 73N93o20v34ý 1179857250330

Stávka je legitimní prostředek zaměstnanců k prosazení požadavků. V tomto případě rozhodně oprávněných. Dohody by se měly dodržovat. Pokud dohoda dodržena není, jakou mají zaměstnanci jinou možnost?

+2/−2
22.2.2017 15:13

J75a83n 91D95l46o31u48h87ý 8636810503510

jaká dohoda? O čem to mluvíte?

+4/0
22.2.2017 15:15

L70u43d16e31k 50N68e62c82h86l12e91b71a 1303429161491

Ano mají - jít pracovat třeba do průmyslu - ten ma nedostatek lidí a dováží je z Polska a Ukrajiny ... ale stavkovani je asi pohodlnější ...Rv

0/−2
22.2.2017 15:53

P45e96t48r 36M60a74l98i60š74k71a 6681125371773

Také si myslím, že je hromadná doprava je přežitek a tuďíž řidiči nejsou potřeba.

0/−4
22.2.2017 16:01

J73a31n 56V49a76l66o72u69c64h 6532127388300

Dohody (smlouvy mezi objednavateli-kraji a dopravci) jsou dodrženy. Jen do toho vlezl faktor zvenku (stát) a popřel vše, co od krajů (ale i dalších subjektů hospodařících s veřejnými penězi, tedy vyjma sebe samého) požaduje - tedy co nejnižší cenu. Na tu má dopravce vykalkulované náklady vč. mezd. Obě strany s tím souhlasily a ať řidičům vyšší mzdy přeji, zlepšení nemá přijít direktivně "teď hned", ale s podpisem smluv na další období, kde by měla být jedním z požadovaných parametrů výše mzdy. Jenže se stále dostáváme k bodu KDO to zaplatí? Kraj na úkor jiných investic (a z daní těch, co linkovou dopravu nepoužívají)? Cestující vyšším jízdným, což už pak zasahuje i další dopravce v kraji, neboť už většinou funguje nějaký IDS s jednotným jízdným, takže jednání třeba s ČD, magistráty měst s vlastními DP (kdy cestující po městech budou připlácet řidičům dopravce, který jim třeba po městě ani nejezdí)...?

Není to tak jednoduché...

+1/0
23.2.2017 5:28

L82u22k70á63š 39M80u12s90i24l 5553898762703

Stávka je potřeba jako sůl a nejen u řidičů.

Jinak se zřejmě k aspoň trochu normálním platům nepropracujeme.

Není normální mít náklady jako na západě, pracovat jako oni, ale brát čtvrtinu jejich minimální mzdy.

To zboží i služba zde stojí stejně, Čech se dře za almužnu aby vlastníci vydělali miliardy.

A zisky nejdou jen do ciziny, máš ministr financí, pro kterého milion nejsou peníze, taky zaměstnává ta minimálku.

+1/−6
22.2.2017 15:08

M81o41n58i81k66a 34K15o22n80e44c32n52a 7743431791794

A proc nejste vlastnik, kdyz je to tak jednoduche?A pak mit zamestnance, ktere zamestnante za almuznu.

+2/−1
22.2.2017 15:30

A53d45a96m 39Š90v86e88h21l42a 7869985467623

Jste komik. Ted jsem byl na pár dní lyžovat v Alpách a tvrzení o stejných nákladech tam a v ČR se musím smát.

0/0
22.2.2017 17:05

J27a41n 79D77l93o35u23h86ý 8976290963250

Sliby vlády nebyly zasazeny do reálného rámce, nebo jinak: My slíbíme, zaměstnavateli, ty si s tím poraď jak chceš. ;-D

+5/−3
22.2.2017 14:16

P49e47t88r 28S87p94a10t32z46i77e58r60e85r 7824912295254

hlavním viníkem je majitel dopravní společnosti. On podával tak nízkou nabídku, že i dnes s ní jen tak tak vyjde. Takže majitel asi nepředpokládal žádné navyšování platů na dalších 10 let, což je uzavřená smlouva. Kraj jen vybral nejnižší nabídku. Kdyby všechny nabídky byly navýšeny o několik milionů právě kvůli platům a jejich předpokládaném navýšení, tak by kraj stejně vybíral nejnižší nabídku ze všech podaných. Majitel, který nesleduje dění a trend na zrychlený tlak na navyšování mezd a přesto podá tak nízkou nabídku je neschopným manažerem a neměl by vést firmu. Stát ví jaký je problém s odchodem sestřiček a lékařů do zahraničí a jelikož doprava je také důležitá tak když majitelé hamižně platy nenavyšují tak to stát musel nařídit aby i řidiči neodešli. Takže příčinou toho všeho je jen majitel dopravní společnosti a jeho extra nízká nabídka.

+6/−2
22.2.2017 14:13

J93a66n 87D51l94o49u64h53ý 8576490293920

Problém je v tom, že stát změnil podmínky.

+1/−2
22.2.2017 15:16

L81a33d48i81s89l52a97v 70H33o46l85í76k 5982832689791

Hlavními viníky jsou objednatelé dopravy (zpravidla kraje), kteří postavili dopravce před 2 možnosti:

A) Řidiče zaplatit adekvátně a zakázku nevyhrát.

B) Řidiče nezaplatit adekvátně, ale zakázku vyhrát.

Ze strany objednavatelů byl vysoký tlak na co nejnižší nabízenou cenu, tudíž se dopravci přizpůsobili poptávce a zvolili možnost B).

+3/−1
22.2.2017 15:26

P92e94t11r 15S97p91a40t40z55i30e10r81e45r 7694472745174

To nevim kde tuhle informaci berete. Kdyz dopravky daji jakekoliv ceny tak kraj jen vybira nejnizsi. Kraj nemusi zajimat jake platove plany ma ta firma. Snad je ta firma natolik inteligentni ze si spocita kolik musi dat do nabidky aby byl v pohode i s platama za 10 let. Jenze ty firmy podlezaji a chteji vyhrat za kazdou cenu i kdyby sly pres mrtvoly a nemely na platy. Firma tvori cenu. Kraji je jedno jaka bude. Vybere tu nejnizsi. Ale jaka bude vyse te nejnizsi je na firmach.

+2/−2
22.2.2017 15:32

M50o22n39i75k69a 42K84o31n94e78c18n89a 7873661351684

Proc nedelate managera, kdyz tomu tak rozumite?

0/0
22.2.2017 15:45

P71e58t56r 43S31p10a50t92z91i61e88r69e61r 7114852705774

Tak beru to logicky. Kdyz budou nabidky 1.0, 1.5 a 1.7 milionu tak kraj vybere tu nejnizsi. Kdyby firmy dali nabidky 2.0, 2.5 a 2.7 kde pocitaji nárůst platů, tak kraj vybere zase tu nejnizsi. Ale prvni krok je u firmy. A pak nikdo je nenuti jit do vyberoveho rizeni. Snad ty firmy maji nejaky rozpocet a to i na minimalne 5 let dopredu. A podle toho udelam nabidku. Ale tady to vypada ze nabidky nedelaji podle financniho ramce ale podle stavajiciho stavu a to je proste spatne.

0/0
22.2.2017 15:53

L36a85d54i91s20l59a19v 79H19o28l83í49k 5522882939411

Dle vaší vize by ovšem bylo nutné, aby se zástupci firem dohodli na tom, že budou všichni platit zaměstnancům stejně a až pak se firmy přihlásily do soutěží. V opačném případě dá firma A nabídku za 1 500 000 Kč, firma B za 1 650 00 Kč a firma C to podstřelí, dá nabídku za 1 000 000 Kč a budeme tam, kde jsme.

Ano, nikdo nenutí firmy jít do výběrových řízení. Buď se firma přihlásí do výběrového řízení, nebo ukončí činnost. Má tedy na výběr.

0/0
22.2.2017 18:03

P20e86t23r 13S52p17a98t29z47i24e79r72e32r 7304192175394

a oni se dneska nedohadujou? já myslím že mezi sebou moc dobře ví jak kdo má jaké platy. A ta co to podstřelí bude mít pak existenční problém, protože ty ostatní co dají reálné náklady a zvednou platy přetáhnou řidiče od té co to podstřelila. A ta co to podstřelila zkrachuje...a tak to má být...to je zákon trhu...nechceš dát zatímco ostatní dají? skončíš...

0/0
22.2.2017 18:24

O63t11t22o 42P57o21s48p75í33š13i25l 4114495137668

On ten zákon trhu má ale jeden problém. Firmy, co dají větší plat a nevyhrají zakázku, skončí dřív než ty, které zkrachují kvůli nedostatku řidičů... Jo, trh by si poradil, ale za cenu toho, že dopravní obslužnost půjde na nějaký čas do ...

0/0
22.2.2017 18:44

P57e58t74r 87S81p27a70t36z65i17e77r39e86r 7864592105214

každému vzestupu musí nejprve následovat pád...takže ano...nejprve by to bylo vše v háji...ale pak by jsme konečně našli ten správný směr...a upřímně raději bych si vybral ten pád než nějaké živoření, kdy lidé chudnou na úkor bohatých. A zase na druhou stranu ony ty firmy co by nedostaly tu zakázku jen tak nezkrachovaly....je plno soukromých dopravců co jezdí samo za sebe a dokáží to bez dotací.

0/0
22.2.2017 19:22

J54i84ř50í 76H60o82v98o48r46k78a 8497906962795

Ale ti objednavatelé si zákon o veřejných zakázkách nevymysleli. K tomu je to nařízení vlády o platech "podpásovka od profesionálního boxera", který po nečestném úderu prohlásí, že soupeř musí dokončit utkání a nesmí z něj vycouvat.

0/0
22.2.2017 16:17

L43a57d32i23s56l41a37v 88H67o36l44í14k 5642282339601

Všichni se ohání zákonem o veřejných zakázkách, ale nikde není dáno, že si objednatel nemůže určovat podmínky. Pokud si zadavatel určí typ a výbavu autobusů, zakomponovat minimální mzdové ohodnocení řidičů už nebude zase tak moc velký problém.

Ale rozumím tomu, hodit vlastní chybu na druhé je prostě nejjednodušší.

0/0
22.2.2017 18:06

O26t33t91o 70P26o98s36p15í74š59i36l 4504125767788

A proč má objednatel zakomponovat minimální mzdové ohodnocení, když toto je určeno oním vládním nařízením? (Ono není nové, ono jen posunulo to bídné minimum o něco výš...)

Jak má kraj jako řádný hospodář obhájit, aby řidič měl 120Kč/hod., když stát určil 71 Kč (dnes 98)?

+1/0
22.2.2017 18:39

D39a85v72i30d 17P73e39c27a 1725314851576

Jsem rozhodně pro stávku. Bez mzdy.

+3/−1
22.2.2017 14:13

R15o71m95a63n 75P86o30l54á57č30e80k 5806169515

Ta je bez mzdy ;-)

0/0
22.2.2017 15:36

L56u63d30e89k 34N22e88c96h58l41e44b21a 1583319981601

JoJo - to to jsou ty nevyhnutelné důsledky nesmyslné preference hromadné dopravy oproti rozvoji infrastruktury a individuální dopravy... Když ony se ale ty dotace na MHD tak krásně tunelují a rozkrádají že? Rv:-/

+1/−5
22.2.2017 14:06

P70e83t67r 92N64i18v20n82i49c30k57ý 3292574585157

Jak chceš ve velkých městech dále rozvíjet individuální dopravu? Už teď tam není kde zaparkovat?

+4/−2
22.2.2017 14:08

J65a77n 59K20r19o36u47p18a 7962603566403

Vůbec bych ho neřešil, je to klasický troll co se teď probral a plácnul první blbost co mu prolítla kolem makovice...

+2/−2
22.2.2017 14:13

L61u52d26e65k 31N93e86c45h23l86e51b42a 1453799791691

Nez budete dál urážet - naučte se číst - rozvoj infrastruktury znamená stavbu nadzemních a podzemních parkovišť. Alespon by z měst zmizely ty desítka - stovky čmoudících busů co znečišťují ovzduší nějen provozem ale I při bezúčelném čekání na točnách mimo špičku Rv

+1/−6
22.2.2017 14:22

P76e91t40r 48S52p74a65t60z48i21e71r22e61r 7864162455344

nejde jen o parkování ale i o provoz a myslím že 20 aut má výrazně vyšší znečištění emisemi než jeden moderní autobus. POstavte si na silnici 20 aute vedle sebe kolik zaberou prostoru...a pak řidiče těch aut..tedy 20 lidí dejte do jednoho autobusu a ten postavte na tu samou silnici...to je na jednou místa že? Více prostoru pro žití...aut je zbytečně moc jak na silnicích tak všude kde parkují nebo by měli..tedy jakékoliv podzemní nebo nadzemní garáže.

+3/−2
22.2.2017 14:36

L56u67d66e83k 98N62e41c22h44l27e23b45a 1243399381661

Jenže v tom autobusu vetšinou těch 20 lidí není - kdyby bylo - namely by autobusy problem si na sebe vydělat... auto nejezdí zbytečně prázdné podle jízdního řádu, auto jezdí jen když je potřeba a kam je potřeba ... na rozdíl od MH

+1/−1
22.2.2017 14:53

P70e26t65r 21S13p64a95t90z76i53e58r80e35r 7584162515274

Prave proto je potreba zacit vic tlacit na to aby lide začali vyuzivat mhd. Tech aut kde sedi jeden clovek je plno. A neni to jen kvuli nemoznosti se dopravovat jinak, ale dost proto ze lide jsou líní a neochotni si planovat cas tak aby mohlu jezdit jinak a pak se zakorenila predstava ze mhd je jen pro socky.

0/−2
22.2.2017 15:07

L85u76d22e95k 69N23e60c28h13l34e60b30a 1463199811151

Takže zakážete to co funguje bez vlivu statu a nepotřebuje dotace a chcete lidi nutit vyuzívat něco co nikdo nechce a co je potreba dotovat a je kvůli tomu potřeba zvyšovat daně lidem, kteří se živí prací a nechtějí to ???? Doufám, ze jste myslel ironicky a ne vážně ... :-/

0/−1
22.2.2017 15:51

P50e45t30r 93S41p68a60t76z89i39e50r80e16r 7624382755954

Nevim jak pro vas, ale me je prostředí ve kterem ziju prednejsi nez to ze si lide musi vozit pozadi v autech. A tim mam na mysli životní prostredi a to je i ovzdusi a priroda. Ja bych tu rad svym dětem a detem jejich deti zanechal slusne zivotni podmínky pro život. A to je čistý vzduch, moznost pestovat plodiny a nechat vyvijet prirodu. To je dulezitejsi nez vase auta ktera akorat likviduji toto vsechno. A pro nase vnoucata uz musime delat kroky nyni.

0/0
22.2.2017 16:10

L59u46d26e42k 96N57e65c47h18l78e14b75a 1543679711531

Zivotní prostředí = Autobus??? Doprava se celkove podíli na znecistení živ. prostředí méně jak 4%. Nechce své chályhodné usilí raději zaměřit na těch zbývajících 96% ? Nebo spiš jde jen a jen o ty snadné dotace ?

0/−1
22.2.2017 16:19

P40e89t37r 21S19p58a34t10z32i66e28r41e53r 7644732585644

O zadne dotace nejde. Dotace beru jako zlo. Jestlize je v planu např. ve městech provozovat ekologicke autobusy tak to ma prinos. Auta ve mestech cmoudi pod nos kazdemu a jelikoz se neustale nesmyslne vyrabi stovky aut denne tak toto skutecne neni ta spravna cesta. Neni potřebné aby kazdy clovek mel sve auto. Uz dnes jak bylo nejen mnou zmineno je problem kam je dat a ulice preplnene pri provozu. Dalsi nasleduji uhelne elktrarny a lode s fosilnimi palivy. Ale nekde se musi zacit. A to je tam kde to nejvice omezuje lidi. Coz jsou samotna auta a vase individuální doprava.

0/0
22.2.2017 16:30

L69u10d91e49k 18N92e78c81h85l62e64b83a 1313319671961

O par příspěvků výše chcete omezovat lidi - aby se chovali tak jak chcete vy - tedy jezdili MH. Ted píšete, ze lidi omezuje individualní doprava. To je dost zasadní rozpor ... Navíc asi podle Vás řidič auta není člověk - zatimco řidič busu ano ... ?Skutečnost je taková, že individualní doprava naopak prináší svobodu - byt kde chci, kdy chci a ským chci - proto proti ní tak tak bojovali a stale bojuji komuniste ... a nasledky si zjevne neseme dosud ... ;-(Rv

0/−1
22.2.2017 16:40

P50e26t35r 27S66p47a34t45z92i74e77r25e21r 7824432305494

Individualni doprava omezuje životní prostredi a tedy tim kvalitni zivot cloveka. Porsd nechapete tu podstatu ze jeden autobus s jednim ridicem je na silnici a tim i pro zivotni prostredi mensi zatez nez 20 aut najednou. Byt kde chcete a kdy chcete je sice hezke ale vzhledem rostoucimu poctu populace pri stavajici technologii automobilu dlouhodobe neunosne. To skutecne chcete jen pro vasi touhu byt kde chcete a kdy chcete uplne zlikvidovat prirodu tim ze budete neustale dokola stavet nova a nova parkoviste a nove a nove silnice aby se tam vsechna auta vesla? Ja myslim ze pririda ma daleko vetsi prednost pred vasi svobodou pohybu. Vy zijete diky prirode a ne diky autu.

0/0
22.2.2017 16:47

L15u53d74e31k 45N46e20c54h34l55e92b49a 1773109981311

Jenze zakladnim znakem MH je, ze jede z mista kde nejsem, do mista kam nechci v case kdy se mi to nehodí... a navíc moderní auto poskozuje ziv prostredi daleko mene, než zbytečně jedouci autobusy (např linka 6 v Jihlavě atd atd ) a že jich je

0/−1
22.2.2017 17:02

P89e37t39r 56S90p26a45t63z97i73e39r76e67r 7984522425254

Kdyz to tedy bude podle vas tak to jiste dojde do stavu kdy uz nezbyde nic jineho kdy se zakaze jizda autem na jritickych mistech což budou mesta a vy nebudete jezdit vubec. A nebo se muze nyni udelat nejaka zmena v podobě treba regulace.

0/0
22.2.2017 17:17

P78e76t56r 45S61p13a15t79z91i20e53r83e66r 7914752555344

ono je vidět, že hlavně myslíte na sebe a na své pohodlí..a to jak se máte teď ...ale to jak se budou mít vaše děti, které budou muset žít v tom marastu, který jim taky necháte už vy díky své nabubřelé pohodlnosti..to vás nezajímá..takže jestli máte děti..tak je vidět že jejich budoucí život je vám zcela lhostejný a vůbec vám na nich nezáleží. Protože jinak by jste dokázal vidět aspoň 50 let dopředu a trochu předvídat jak asi to životní prostředí tady bude vypadat...a to bude prostředí, které tu zanecháte vy vašim dětem...tím končím tuto diskuzi protože nemá již dále cenu se o tom bavit.

0/0
22.2.2017 17:32
Foto

R83o53m86a38n 32K68o89z75e56l 4157696523554

Co je to čmoudící bus, to jsem dlouho neviděl, když pominu historické.

+1/0
22.2.2017 14:58

J81i23ř77í 70H11o53v62o69r85k31a 8597636792725

Vyberte si - zvýšit příspěvky řidičům, ale následné zrušení vysoutěžených smluv ÚOHS pro porušení podmínek = zastavení provozu minimálně na půl roku než se podaří sjednat provizorní řešení, nebo nedání příspěvku = stávka řidičů.

To je důsledek nařízení vlády o minimální mzdě řidičů.

0/0
22.2.2017 13:51

D61a96v15i96d 82T51e82r55i65n13g92l 9197864790

Řict si o pridaní mzdy ať už je v jakekoliv výši je legitimní pozadavek zamestnance potazmo odboru.A je na zamestnavateli aby nasel řeseni,at uz ve vypovědi,nebo souhlasu.

Nechapu proc se maji odbory ucastnit jineho jednani nez se zamestnavatelem.

Ten at se zaridi jak chce,stejne jako je pravo na stavku.

+8/0
22.2.2017 13:40







Najdete na iDNES.cz