Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Peníze, nebo stávka. Odbory vyhrožují krajům a vládě kvůli mzdám řidičů

Řešení nízkých mezd řidičů autobusů je nutné mít na stole do 15. března. V opačném případě bude celostátní stávka v dopravě. Zúčastnit by se jí mohlo až jedenáct tisíc řidičů. Toto ultimátům daly krajům i vládě dopravní odbory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a72r76o44s32l52a86v 87K55a29d29l24e36c 5741669342431

O co vlastně běží? Dostali přidáno dle nařízení vlády nebo nedostali? Nic nevíme...:-P

0/0
23.2.2017 8:08

A63l70e28n84a 12R33y31s95k28o14v58á 9256323175435

Peníze na zvýšení platů senátorů a poslanců se najdou vždycky.Senát je na nic,proč se ještě senát nezrušil,hned by bylo peněz!!!!

0/0
23.2.2017 6:12

D93a21n45i87e53l 34Ř34e72h40á86č92e85k 5237403941487

A kdy zvýší peníze nezaměstnaným? Mám v tomto 16 letou praxi, tak by mi mohli taky pár tisícovek přihodit. Jinak bude stávka nezaměstnaných... ;-D

0/−4
22.2.2017 16:31

O83t36t43o 66P86o71s96p18í70š52i23l 4354345827388

Začnou demonstrativně pracovat, jo?:-)

+1/0
22.2.2017 18:35

J39a96r21o79s41l63a30v 45K89a38d45l55e54c 5241409442821

Ono bude stačit když přestanou nakupovat a ekonomika se zastaví...:-P

0/0
23.2.2017 8:13

R86i19c20h41a95r72d 76K17r49u48p78i81č81k21a 5464165137639

stávka a to rozhodně a ne jen řidiči!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!každy asi vidi že dohody nemají smysl

0/0
22.2.2017 16:30

R56o25m28a24n 17P29o15l97á75č57e35k 5506639565

To je nekonečný kolotoč...

1) Někdo si objedná dopravu na základě ceny.

2) Někdo mu to poskytne

3) Koho asi odrbou, když busy stojí cca pro všechny stejně a nafta taky:-).

0/0
22.2.2017 15:44

M21a78r52t46i73n 28N97o11v47ý 1139337230810

Stávka je legitimní prostředek zaměstnanců k prosazení požadavků. V tomto případě rozhodně oprávněných. Dohody by se měly dodržovat. Pokud dohoda dodržena není, jakou mají zaměstnanci jinou možnost?

+2/−2
22.2.2017 15:13

J65a17n 56D34l18o48u21h76ý 8876660673930

jaká dohoda? O čem to mluvíte?

+4/0
22.2.2017 15:15

L13u21d89e74k 10N59e23c96h25l35e69b41a 1933689381451

Ano mají - jít pracovat třeba do průmyslu - ten ma nedostatek lidí a dováží je z Polska a Ukrajiny ... ale stavkovani je asi pohodlnější ...Rv

0/−2
22.2.2017 15:53

P57e24t80r 20M82a16l33i41š68k10a 6101425251443

Také si myslím, že je hromadná doprava je přežitek a tuďíž řidiči nejsou potřeba.

0/−4
22.2.2017 16:01

J44a90n 85V77a79l25o85u20c72h 6132727988830

Dohody (smlouvy mezi objednavateli-kraji a dopravci) jsou dodrženy. Jen do toho vlezl faktor zvenku (stát) a popřel vše, co od krajů (ale i dalších subjektů hospodařících s veřejnými penězi, tedy vyjma sebe samého) požaduje - tedy co nejnižší cenu. Na tu má dopravce vykalkulované náklady vč. mezd. Obě strany s tím souhlasily a ať řidičům vyšší mzdy přeji, zlepšení nemá přijít direktivně "teď hned", ale s podpisem smluv na další období, kde by měla být jedním z požadovaných parametrů výše mzdy. Jenže se stále dostáváme k bodu KDO to zaplatí? Kraj na úkor jiných investic (a z daní těch, co linkovou dopravu nepoužívají)? Cestující vyšším jízdným, což už pak zasahuje i další dopravce v kraji, neboť už většinou funguje nějaký IDS s jednotným jízdným, takže jednání třeba s ČD, magistráty měst s vlastními DP (kdy cestující po městech budou připlácet řidičům dopravce, který jim třeba po městě ani nejezdí)...?

Není to tak jednoduché...

+1/0
23.2.2017 5:28

L50u81k86á91š 24M78u81s41i39l 5513868832293

Stávka je potřeba jako sůl a nejen u řidičů.

Jinak se zřejmě k aspoň trochu normálním platům nepropracujeme.

Není normální mít náklady jako na západě, pracovat jako oni, ale brát čtvrtinu jejich minimální mzdy.

To zboží i služba zde stojí stejně, Čech se dře za almužnu aby vlastníci vydělali miliardy.

A zisky nejdou jen do ciziny, máš ministr financí, pro kterého milion nejsou peníze, taky zaměstnává ta minimálku.

+1/−6
22.2.2017 15:08

M15o65n43i41k59a 23K64o10n89e35c50n17a 7893581301704

A proc nejste vlastnik, kdyz je to tak jednoduche?A pak mit zamestnance, ktere zamestnante za almuznu.

+2/−1
22.2.2017 15:30

A13d18a17m 19Š16v49e90h85l23a 7189275457623

Jste komik. Ted jsem byl na pár dní lyžovat v Alpách a tvrzení o stejných nákladech tam a v ČR se musím smát.

0/0
22.2.2017 17:05

J13a60n 43D90l94o94u80h54ý 8386710233850

Sliby vlády nebyly zasazeny do reálného rámce, nebo jinak: My slíbíme, zaměstnavateli, ty si s tím poraď jak chceš. ;-D

+5/−3
22.2.2017 14:16

P29e49t91r 60S50p16a87t32z21i67e48r78e76r 7204982265514

hlavním viníkem je majitel dopravní společnosti. On podával tak nízkou nabídku, že i dnes s ní jen tak tak vyjde. Takže majitel asi nepředpokládal žádné navyšování platů na dalších 10 let, což je uzavřená smlouva. Kraj jen vybral nejnižší nabídku. Kdyby všechny nabídky byly navýšeny o několik milionů právě kvůli platům a jejich předpokládaném navýšení, tak by kraj stejně vybíral nejnižší nabídku ze všech podaných. Majitel, který nesleduje dění a trend na zrychlený tlak na navyšování mezd a přesto podá tak nízkou nabídku je neschopným manažerem a neměl by vést firmu. Stát ví jaký je problém s odchodem sestřiček a lékařů do zahraničí a jelikož doprava je také důležitá tak když majitelé hamižně platy nenavyšují tak to stát musel nařídit aby i řidiči neodešli. Takže příčinou toho všeho je jen majitel dopravní společnosti a jeho extra nízká nabídka.

+6/−2
22.2.2017 14:13

J54a45n 14D46l63o36u32h89ý 8736980623340

Problém je v tom, že stát změnil podmínky.

+1/−2
22.2.2017 15:16

L89a58d78i44s94l29a30v 50H93o61l66í20k 5562392919921

Hlavními viníky jsou objednatelé dopravy (zpravidla kraje), kteří postavili dopravce před 2 možnosti:

A) Řidiče zaplatit adekvátně a zakázku nevyhrát.

B) Řidiče nezaplatit adekvátně, ale zakázku vyhrát.

Ze strany objednavatelů byl vysoký tlak na co nejnižší nabízenou cenu, tudíž se dopravci přizpůsobili poptávce a zvolili možnost B).

+3/−1
22.2.2017 15:26

P94e22t28r 84S81p37a86t26z77i80e81r85e64r 7384602425884

To nevim kde tuhle informaci berete. Kdyz dopravky daji jakekoliv ceny tak kraj jen vybira nejnizsi. Kraj nemusi zajimat jake platove plany ma ta firma. Snad je ta firma natolik inteligentni ze si spocita kolik musi dat do nabidky aby byl v pohode i s platama za 10 let. Jenze ty firmy podlezaji a chteji vyhrat za kazdou cenu i kdyby sly pres mrtvoly a nemely na platy. Firma tvori cenu. Kraji je jedno jaka bude. Vybere tu nejnizsi. Ale jaka bude vyse te nejnizsi je na firmach.

+2/−2
22.2.2017 15:32

M68o85n77i88k98a 41K24o78n95e11c60n83a 7473361161954

Proc nedelate managera, kdyz tomu tak rozumite?

0/0
22.2.2017 15:45

P39e96t78r 85S44p49a17t30z91i27e27r47e47r 7644392325154

Tak beru to logicky. Kdyz budou nabidky 1.0, 1.5 a 1.7 milionu tak kraj vybere tu nejnizsi. Kdyby firmy dali nabidky 2.0, 2.5 a 2.7 kde pocitaji nárůst platů, tak kraj vybere zase tu nejnizsi. Ale prvni krok je u firmy. A pak nikdo je nenuti jit do vyberoveho rizeni. Snad ty firmy maji nejaky rozpocet a to i na minimalne 5 let dopredu. A podle toho udelam nabidku. Ale tady to vypada ze nabidky nedelaji podle financniho ramce ale podle stavajiciho stavu a to je proste spatne.

0/0
22.2.2017 15:53

L77a67d70i15s24l15a22v 86H70o12l41í84k 5652922439541

Dle vaší vize by ovšem bylo nutné, aby se zástupci firem dohodli na tom, že budou všichni platit zaměstnancům stejně a až pak se firmy přihlásily do soutěží. V opačném případě dá firma A nabídku za 1 500 000 Kč, firma B za 1 650 00 Kč a firma C to podstřelí, dá nabídku za 1 000 000 Kč a budeme tam, kde jsme.

Ano, nikdo nenutí firmy jít do výběrových řízení. Buď se firma přihlásí do výběrového řízení, nebo ukončí činnost. Má tedy na výběr.

0/0
22.2.2017 18:03

P78e67t98r 63S63p13a34t46z69i68e17r23e95r 7414572465314

a oni se dneska nedohadujou? já myslím že mezi sebou moc dobře ví jak kdo má jaké platy. A ta co to podstřelí bude mít pak existenční problém, protože ty ostatní co dají reálné náklady a zvednou platy přetáhnou řidiče od té co to podstřelila. A ta co to podstřelila zkrachuje...a tak to má být...to je zákon trhu...nechceš dát zatímco ostatní dají? skončíš...

0/0
22.2.2017 18:24

O60t41t58o 48P35o34s81p72í72š56i77l 4154885167618

On ten zákon trhu má ale jeden problém. Firmy, co dají větší plat a nevyhrají zakázku, skončí dřív než ty, které zkrachují kvůli nedostatku řidičů... Jo, trh by si poradil, ale za cenu toho, že dopravní obslužnost půjde na nějaký čas do ...

0/0
22.2.2017 18:44

P33e13t92r 84S70p33a50t23z64i45e68r53e46r 7154722735704

každému vzestupu musí nejprve následovat pád...takže ano...nejprve by to bylo vše v háji...ale pak by jsme konečně našli ten správný směr...a upřímně raději bych si vybral ten pád než nějaké živoření, kdy lidé chudnou na úkor bohatých. A zase na druhou stranu ony ty firmy co by nedostaly tu zakázku jen tak nezkrachovaly....je plno soukromých dopravců co jezdí samo za sebe a dokáží to bez dotací.

0/0
22.2.2017 19:22

J82i48ř44í 42H11o95v39o41r73k81a 8897396762675

Ale ti objednavatelé si zákon o veřejných zakázkách nevymysleli. K tomu je to nařízení vlády o platech "podpásovka od profesionálního boxera", který po nečestném úderu prohlásí, že soupeř musí dokončit utkání a nesmí z něj vycouvat.

0/0
22.2.2017 16:17

L64a78d11i61s72l37a64v 60H59o37l90í44k 5832882659381

Všichni se ohání zákonem o veřejných zakázkách, ale nikde není dáno, že si objednatel nemůže určovat podmínky. Pokud si zadavatel určí typ a výbavu autobusů, zakomponovat minimální mzdové ohodnocení řidičů už nebude zase tak moc velký problém.

Ale rozumím tomu, hodit vlastní chybu na druhé je prostě nejjednodušší.

0/0
22.2.2017 18:06

O35t67t83o 14P43o16s66p26í90š12i95l 4554395587688

A proč má objednatel zakomponovat minimální mzdové ohodnocení, když toto je určeno oním vládním nařízením? (Ono není nové, ono jen posunulo to bídné minimum o něco výš...)

Jak má kraj jako řádný hospodář obhájit, aby řidič měl 120Kč/hod., když stát určil 71 Kč (dnes 98)?

+1/0
22.2.2017 18:39

D32a34v67i10d 87P67e13c20a 1115424281876

Jsem rozhodně pro stávku. Bez mzdy.

+3/−1
22.2.2017 14:13

R84o15m20a61n 54P51o18l53á63č70e92k 5636319725

Ta je bez mzdy ;-)

0/0
22.2.2017 15:36

L44u44d80e34k 67N14e30c77h31l21e58b31a 1643499671641

JoJo - to to jsou ty nevyhnutelné důsledky nesmyslné preference hromadné dopravy oproti rozvoji infrastruktury a individuální dopravy... Když ony se ale ty dotace na MHD tak krásně tunelují a rozkrádají že? Rv:-/

+1/−5
22.2.2017 14:06

P72e13t11r 86N77i41v85n91i43c10k86ý 3492254675637

Jak chceš ve velkých městech dále rozvíjet individuální dopravu? Už teď tam není kde zaparkovat?

+4/−2
22.2.2017 14:08

J74a46n 66K93r68o74u29p17a 7592823636363

Vůbec bych ho neřešil, je to klasický troll co se teď probral a plácnul první blbost co mu prolítla kolem makovice...

+2/−2
22.2.2017 14:13

L87u50d94e30k 53N13e95c16h30l59e29b84a 1653139941421

Nez budete dál urážet - naučte se číst - rozvoj infrastruktury znamená stavbu nadzemních a podzemních parkovišť. Alespon by z měst zmizely ty desítka - stovky čmoudících busů co znečišťují ovzduší nějen provozem ale I při bezúčelném čekání na točnách mimo špičku Rv

+1/−6
22.2.2017 14:22

P33e13t43r 37S16p52a94t56z28i82e73r95e96r 7834922375934

nejde jen o parkování ale i o provoz a myslím že 20 aut má výrazně vyšší znečištění emisemi než jeden moderní autobus. POstavte si na silnici 20 aute vedle sebe kolik zaberou prostoru...a pak řidiče těch aut..tedy 20 lidí dejte do jednoho autobusu a ten postavte na tu samou silnici...to je na jednou místa že? Více prostoru pro žití...aut je zbytečně moc jak na silnicích tak všude kde parkují nebo by měli..tedy jakékoliv podzemní nebo nadzemní garáže.

+3/−2
22.2.2017 14:36

L77u58d14e92k 14N65e95c21h71l57e53b86a 1463199121711

Jenže v tom autobusu vetšinou těch 20 lidí není - kdyby bylo - namely by autobusy problem si na sebe vydělat... auto nejezdí zbytečně prázdné podle jízdního řádu, auto jezdí jen když je potřeba a kam je potřeba ... na rozdíl od MH

+1/−1
22.2.2017 14:53

P33e74t35r 78S30p98a80t96z10i73e35r30e31r 7204322745364

Prave proto je potreba zacit vic tlacit na to aby lide začali vyuzivat mhd. Tech aut kde sedi jeden clovek je plno. A neni to jen kvuli nemoznosti se dopravovat jinak, ale dost proto ze lide jsou líní a neochotni si planovat cas tak aby mohlu jezdit jinak a pak se zakorenila predstava ze mhd je jen pro socky.

0/−2
22.2.2017 15:07

L57u71d35e46k 38N40e97c76h40l93e79b46a 1123419451641

Takže zakážete to co funguje bez vlivu statu a nepotřebuje dotace a chcete lidi nutit vyuzívat něco co nikdo nechce a co je potreba dotovat a je kvůli tomu potřeba zvyšovat daně lidem, kteří se živí prací a nechtějí to ???? Doufám, ze jste myslel ironicky a ne vážně ... :-/

0/−1
22.2.2017 15:51

P92e34t60r 28S12p24a56t59z32i94e14r91e70r 7904502475314

Nevim jak pro vas, ale me je prostředí ve kterem ziju prednejsi nez to ze si lide musi vozit pozadi v autech. A tim mam na mysli životní prostredi a to je i ovzdusi a priroda. Ja bych tu rad svym dětem a detem jejich deti zanechal slusne zivotni podmínky pro život. A to je čistý vzduch, moznost pestovat plodiny a nechat vyvijet prirodu. To je dulezitejsi nez vase auta ktera akorat likviduji toto vsechno. A pro nase vnoucata uz musime delat kroky nyni.

0/0
22.2.2017 16:10

L21u19d61e40k 46N86e45c94h79l52e67b85a 1273629711931

Zivotní prostředí = Autobus??? Doprava se celkove podíli na znecistení živ. prostředí méně jak 4%. Nechce své chályhodné usilí raději zaměřit na těch zbývajících 96% ? Nebo spiš jde jen a jen o ty snadné dotace ?

0/−1
22.2.2017 16:19

P83e66t26r 97S24p18a54t56z77i85e16r44e93r 7844692135394

O zadne dotace nejde. Dotace beru jako zlo. Jestlize je v planu např. ve městech provozovat ekologicke autobusy tak to ma prinos. Auta ve mestech cmoudi pod nos kazdemu a jelikoz se neustale nesmyslne vyrabi stovky aut denne tak toto skutecne neni ta spravna cesta. Neni potřebné aby kazdy clovek mel sve auto. Uz dnes jak bylo nejen mnou zmineno je problem kam je dat a ulice preplnene pri provozu. Dalsi nasleduji uhelne elktrarny a lode s fosilnimi palivy. Ale nekde se musi zacit. A to je tam kde to nejvice omezuje lidi. Coz jsou samotna auta a vase individuální doprava.

0/0
22.2.2017 16:30

L98u80d29e35k 13N62e87c73h81l16e43b13a 1913459771511

O par příspěvků výše chcete omezovat lidi - aby se chovali tak jak chcete vy - tedy jezdili MH. Ted píšete, ze lidi omezuje individualní doprava. To je dost zasadní rozpor ... Navíc asi podle Vás řidič auta není člověk - zatimco řidič busu ano ... ?Skutečnost je taková, že individualní doprava naopak prináší svobodu - byt kde chci, kdy chci a ským chci - proto proti ní tak tak bojovali a stale bojuji komuniste ... a nasledky si zjevne neseme dosud ... ;-(Rv

0/−1
22.2.2017 16:40

P29e76t16r 82S30p32a95t11z16i83e68r10e39r 7604852675974

Individualni doprava omezuje životní prostredi a tedy tim kvalitni zivot cloveka. Porsd nechapete tu podstatu ze jeden autobus s jednim ridicem je na silnici a tim i pro zivotni prostredi mensi zatez nez 20 aut najednou. Byt kde chcete a kdy chcete je sice hezke ale vzhledem rostoucimu poctu populace pri stavajici technologii automobilu dlouhodobe neunosne. To skutecne chcete jen pro vasi touhu byt kde chcete a kdy chcete uplne zlikvidovat prirodu tim ze budete neustale dokola stavet nova a nova parkoviste a nove a nove silnice aby se tam vsechna auta vesla? Ja myslim ze pririda ma daleko vetsi prednost pred vasi svobodou pohybu. Vy zijete diky prirode a ne diky autu.

0/0
22.2.2017 16:47

L82u87d62e90k 73N57e63c62h19l50e36b48a 1223739931691

Jenze zakladnim znakem MH je, ze jede z mista kde nejsem, do mista kam nechci v case kdy se mi to nehodí... a navíc moderní auto poskozuje ziv prostredi daleko mene, než zbytečně jedouci autobusy (např linka 6 v Jihlavě atd atd ) a že jich je

0/−1
22.2.2017 17:02

P65e52t64r 91S95p55a77t57z33i34e95r78e29r 7724522555574

Kdyz to tedy bude podle vas tak to jiste dojde do stavu kdy uz nezbyde nic jineho kdy se zakaze jizda autem na jritickych mistech což budou mesta a vy nebudete jezdit vubec. A nebo se muze nyni udelat nejaka zmena v podobě treba regulace.

0/0
22.2.2017 17:17

P45e93t61r 89S87p38a13t57z29i67e23r55e74r 7664702935154

ono je vidět, že hlavně myslíte na sebe a na své pohodlí..a to jak se máte teď ...ale to jak se budou mít vaše děti, které budou muset žít v tom marastu, který jim taky necháte už vy díky své nabubřelé pohodlnosti..to vás nezajímá..takže jestli máte děti..tak je vidět že jejich budoucí život je vám zcela lhostejný a vůbec vám na nich nezáleží. Protože jinak by jste dokázal vidět aspoň 50 let dopředu a trochu předvídat jak asi to životní prostředí tady bude vypadat...a to bude prostředí, které tu zanecháte vy vašim dětem...tím končím tuto diskuzi protože nemá již dále cenu se o tom bavit.

0/0
22.2.2017 17:32
Foto

R68o93m43a12n 15K86o41z84e43l 4497336663834

Co je to čmoudící bus, to jsem dlouho neviděl, když pominu historické.

+1/0
22.2.2017 14:58

J89i76ř82í 91H63o38v10o18r75k64a 8367886472365

Vyberte si - zvýšit příspěvky řidičům, ale následné zrušení vysoutěžených smluv ÚOHS pro porušení podmínek = zastavení provozu minimálně na půl roku než se podaří sjednat provizorní řešení, nebo nedání příspěvku = stávka řidičů.

To je důsledek nařízení vlády o minimální mzdě řidičů.

0/0
22.2.2017 13:51

D20a43v77i59d 38T17e34r66i82n60g24l 9427874740

Řict si o pridaní mzdy ať už je v jakekoliv výši je legitimní pozadavek zamestnance potazmo odboru.A je na zamestnavateli aby nasel řeseni,at uz ve vypovědi,nebo souhlasu.

Nechapu proc se maji odbory ucastnit jineho jednani nez se zamestnavatelem.

Ten at se zaridi jak chce,stejne jako je pravo na stavku.

+8/0
22.2.2017 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.