Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete vlaky moc rychle. Úřad zrušil Českým drahám miliardový tendr

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal klíčové rozhodnutí pro miliardové nákupy nových vozidel pro České dráhy. Poprvé zpochybnil krátké dodací lhůty, které dopravce požadoval a které dosud výrazně nahrávaly Škodě Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44a67c34l78a62v 88H42a35j82e51k 3726139599

Vaše zaujetí pro soutěžení je přímo fascinující. Ale na důsledky, které to třeba v linkové autobusové dopravě nějak pomíjíte. Může vysvětlit, proč o platech řidičů soukromých dopravců, kteří vysoutěžili nejnižší nabídnutou cenou nyní rozhoduje vláda a s kraji se dohaduje, kdo to zaplatí. Není to v kompetenci těch dopravců ?? Není to neoprávněný zásah do soutěží. Kam se na tohle hrabe odpuštění pokuty. Ale o tom raději mlčíte. Chcete totéž i na železnici??

0/0
26.2.2017 13:15

P26e66t32r 84Š76e16d25i93v65ý 8376382456701

Nemám nic proti podpoře národního výrobce železničních vozidel, ale v tuto chvílí, kdy z bran Škody (a jejích dceřinných závodů) vyjíždějí velice poruchové zmetky, ať už je to řada 380 nebo slavný Panter, dávám přednost kvalitně zpracované konkurenci ze zahraničí ;-)

+4/−2
25.2.2017 12:24

J36i36n95d40ř84i77c17h 54Š38k23o13p61e77k 4365971150825

kvalitně zpracované konkurencí, třeba Siemens a jeho slavné vagony pro metro ?

Díky, nechci, nejsme tak bohatí

+1/0
25.2.2017 17:05

J27a90n 73S83ů34r81a 4945563883382

Musí jezdit s nějakými soupravami Siemensu v běžném provozu servisní technik?

+1/0
25.2.2017 18:12

J69o38s16e38f 87H17o36n61e46š 7931962720643

Já bych Škodu transp. neobchodoval-smrdí to arbitráží.Spíš bych hledal serioznějšího dodavatele

+2/−1
25.2.2017 7:11

V58l30a12d63i70m16í50r 18F19i20b47i45g64e61r 5464541411494

Co výrobci brání nechat si schválit své vlaky pro ČR. Chápu že to není levná záležitost, je to zdlouhavé, ale pokud chci dodávat, tak je asi normální, že ten co kupuje nebude chtít čekat až mu ty vlaky schválí pro provoz v zemi kde mají jezdit.

+5/−3
24.2.2017 19:25

J50a56n 18S77ů47r10a 4355943353262

Nebrání mu nic. Jen speciálně v českém prostředí jde o značně riskantní investici.

+3/0
24.2.2017 23:08

R88o13b17i20n 61P42e52t80r69á21k 6874151800281

Vážený pane redaktore, zajímalo by mě zda víte, jaké byly dodací lhůty pro lokomotivy Siemens pro ČD Cargo?

0/−1
24.2.2017 18:47

J58a90n 69S72ů36r70a 4815293963532

Ano. Ale 1. šlo o pronájem 2. ČD Cargo už není sektorový zadavatel a nepodléhá ZVZ. Na rozdíl od ČD. Navíc, v podstatě jsou na trhu dvě lokomotivy na to, co chtěli.

+1/−1
24.2.2017 18:52

J50i63ř86í 20K30o76c67u44r89e60k 6155114105858

No a hlavně: ČD Cargo nejezdí "dotovaně", ale na zcela komerčním základě. Teda ... mělo by. Zlí jazykové totiž tvrdí, že dochází ke křížovému finanncování.

+1/0
24.2.2017 20:11

R13o22b79i75n 43P53e43t69r37á58k 6864771360981

Pane redaktore, já nevím proč lžete? ČD Cargo lokomotivy nakoupilo. Rád bych Vám připomenul Váš starší článek:

http://ekonomika.idnes.cz/nove-lokomotivy-siemens-vectron-pro-cd-cargo-fns-/eko-doprava.aspx?c=A160413_142752_eko-doprava_suj

0/0
25.2.2017 17:58

J33a52n 96S91ů58r66a 4555743323322

Ano,máte pravdu, spletl jsem si to se soutěží na pronájem u ČD,omlouvám se.

+1/0
25.2.2017 18:05

J14i12ř75í 97S54c75h27m57i14d66t 5600553944475

Jen nechápu, proč by měly dráhy vycházet vstříc zahraničním dodavatelům8-o, to nedělá žádný národní dopravce a zrovna Němci velmi slušně dokážou bránit své proti konkurenci, takže ten slavný úřad dává akorát vlastní góly a víme dobře jak to ve sportu v takových případech chodí. Myslím, že tady bude něco podobného a nejspíš půjde o pár krabic vína;-).

+3/−2
24.2.2017 18:44

J15a98n 41S93ů77r43a 4915923673552

pokuta čd za nákup railjetů,bezproblémové potvrzení soutěže na RegioPantery s absurdní šířkou dveří. Zakážete českým firmám ú)čast v soutěžích v zahraničí?

+4/0
24.2.2017 18:48

J43i54ř21í 79K88o74c73u67r55e87k 6925204115828

Něco jako národní socialismus, jo?

+1/0
24.2.2017 20:12

J20i74r52k38a 15P30a38k74o53s50t74a 9892385366675

Pane Sůro vaše tvrzení, že dieselových jednotek bylo méně je důkazem toho, jak účelově a jednostraně píšete váš článek. Dieselových jednotek je, pokud se nemýlím, 30! A těch elektrických bylo dvacet. Kopete proti českému průmyslu a je to úplně očividné!

+3/−2
24.2.2017 18:23

J83a14n 85S29ů82r13a 4915853713792

Srovnejte si hodnotu zakázky a počet míst. To je jako porovnávat 20 EMU a 50 autobusů. Kopu proti neprůhledným soutěžím.

+5/0
24.2.2017 18:39

J31a79n 30S74ů89r12a 4135253313282

a mimochodem, i v Česku se dělají jiné vlaky, než jen ve Škodě Transportation.

+3/0
24.2.2017 18:40

J34i15ř85í 71K39o79c88u13r45e89k 6605484155828

Hmm marně přemýšlím kde? Fabrika Siemensu na Zličíně je zavřená. CZ Loko vyrábí jen lokomotivy. PARS Šumperk patří Škodovce.

0/0
24.2.2017 20:22

J50a11n 72S36ů96r89a 4345133713172

Bombardier v České Lipe,800 lidí, plány na zdvojnásobení diky novým zakázkám, cz loko dělá i modernizace osobních, stadler a Siemens tu mají část vývoje.

+4/0
24.2.2017 20:36

T34o10m62á83š 51M46a58t68o19u11š62e96k 1429566492920

Upřímně to je jako když Billa prodává Billa pravý Holanský sýr Eidam, který se vyrobil v Holandsku a v Čechách se akorát přebalil a vydává se za český. Jiný výrobce elektrických vlaků než Škodovka tu není, všichni ostatní tu mají kanceláře s vývojem, servisem a maximálně zde vyrábí nějaké komponenty.

+2/−4
25.2.2017 7:05

J98a56n 95S20ů41r25a 4965793733262

Nečekám, že budete jako zaměstnanec Škody Transportation mluvit jinak. Loajalita zaměstnanců je určitě hezká věc. Nicméně zrovna výroba Bombardieru začíná v Česku, jelikož se zde dělá podvozek a skříň. Ale Bombardier, to jsou žabaři, ty vyrábí s marží jen kolem 5%, na rozdíl od 20% u Vašeho zaměstnavatele s majiteli na Kypru.

+4/0
25.2.2017 11:29

M75i16r35o95s25l61a96v 61Z71i75k94m47u66n85d 6308502467528

A tuzemský výrobce snad nemusí vozidla nechávat schvalovat ?

+1/0
24.2.2017 18:07

J85a17n 54S33ů42r97a 4435383913402

Musí. A když je nedodá včas, tak mu ani ČD nenaúčtují penále za zpoždění.

+3/0
24.2.2017 18:11

V91a37c30l88a67v 74H40a33j71e92k 3486649449

zase kecáte. Pokutu ČD odpustily i zahraničnímu výrobci viz: http://ekonomika.idnes.cz/uohs-pokutoval-ceske-drahy-za-nakup-vlaku-pesa-fq6-/eko-doprava.aspx?c=A161222_125714_eko-doprava_suj

Nějak se v tom začínáte ztrácet mistře.

0/0
25.2.2017 22:54

J79a53n 54S42ů69r74a 4695933713202

a? kde tvrdím, že neodpustili pokutu Pese?

0/0
25.2.2017 22:54

V71a28c92l42a18v 91H67a33j31e15k 3346519869

To vyplývá z kontextu.

0/0
25.2.2017 22:56

J37a72n 36S62ů58r56a 4965863513462

Tak určitě.

0/0
25.2.2017 22:58
Foto

M73i79l87o64š 72H62o32v46o29r26k57a 2690743426327

A je to tu zase. Ocenuji novinare, ze nespi na vavrinech a pusobi jako jakysi kontrolori, nicmene v tomhle pripade si nemuzu pomoci, na Skodovce se proste hleda senzace kde se da. Dodani je priblizne tak o 3 mesice jinde, nez je standard. Pardon, to je senzacechtive stourani. Ale je mi jasne, ze vyhrany soud nad CD bude mit Skodovka jeste dlouho na taliri, prestoze by zaslouzily grilovat spis CD. Rv

+3/−2
24.2.2017 17:50

J40a13n 69S27ů59r19a 4285923253812

Kdo určuje standard? DB 24 měsíců, například. To není hledání senzace, ale popis situace.

+2/−1
24.2.2017 18:01

P15e16t25r 22N95o84v67o35t54n22y 1541520291

Evidentně UOHS. Ten ví nejlépe, jak rychle jsou ty vlaky potřeba. :-)

+1/−1
24.2.2017 18:05

J15a11n 84S84ů17r92a 4265623403142

ÚOHS se zeptal všech výrobců, ti mu odpověděli, že 15 měsíců nestačí.

+2/−1
24.2.2017 18:10

P54e86t79r 36N41o27v79o64t15n58y 1651460201

Tak to je dobre, opirat se o tvrzeni těch, co si stěžovali. :-)

+2/−3
24.2.2017 18:43

J49a44n 57S32ů24r61a 4865783213972

tomu se říká hospodářská soutěž.

+2/−1
24.2.2017 18:46

A68n42n74a 11B35e76z61o51u11c84k70á 9343261570366

Mě by zajímalo, zda v Německu jede v tamějších mediích podobný odboj proti Siemensu... !!![>-]V

+9/0
24.2.2017 17:44

J17i74ř56í 48K92o62c67u89r44e50k 6595704115118

Třeba zrovna DB Regio nakupovalo u Škodovky, Bombardieru, Alstomu. A nebylo to zrovna 7 kusů ověřovací série.

+1/0
24.2.2017 20:19

P52e34t20r 56N27o46v61o40t91n13y 1131630571

Takže to UOHS u soudu projede a bude klid. Proč by si zákazník nemohl stanovit lhuty, které potřebuje? Ostatní výrobci si muzou vozidla nechat včas schválit.

+1/−1
24.2.2017 17:36

J80a75n 84S33ů85r31a 4245493143482

Jestli jste si nevšiml, ČD samy soutěže zrušily, i když rozhodnutí ÚOHS neni ještě pravomocné.

+1/0
24.2.2017 20:43

J85i58r40k77a 97P33a51k63o74s60t97a 9762735236175

Zase si pan Sura kopnul do ceske firmy. Je to jasny, protoze byl zrusen i tendr na dieselove jednotky. Proc nepise o tom? Co se tyka dodacich lhut, tak ve svete nejsou vyjimkou lhuty 12 mesicu. Priklad Polska nebo Madarska. Tak co je tak divnyho na 15 mesicich? Proc nenapisete, ze tendr na dieselove jednotky byl taky zrusen? Tam nefiguruje ceska firma? Nechapu, proc bychom meli podporovat zahranicni firmy - to nedava smysl.

+7/−5
24.2.2017 17:33

J78a95n 94S25ů71r53a 4835453803902

Tendr na dieselové jednotky je menší, ale máte pravdu, doplním to. Nechápu, proč máme podporovat neprůhledné soutěže.

+5/0
24.2.2017 17:38

M15i20l64a37n 56K60a95s14a48l 1618269495485

Sůra obchodní zástupce zahraničního výrobce ? :-)

0/−3
24.2.2017 19:50

J37a87n 38S37ů52r65a 4795163613772

Zkuste fakta,pane Kasale.nebo lékaře.

+4/0
24.2.2017 19:58

J54i88ř35í 98S77c59h63m49i76d48t 5710863684235

Ono to není zas tak jednoduché a nemůže se brát jen holá cena jednotky, ČD má nějakou síť opraven a zaškolené lidi, zásobu náhradních dílů atd. a tak je pro dráhy výhodné neměnit dodavatele, bohužel je svazováno debilními předpisy s důrazem na nejnižší cenu a pak to vypadá "musíme ušetřit korunu i kdyby to stálo milion";-).

+4/−1
24.2.2017 17:28

J17a23n 63S93ů37r22a 4965663393682

Rozhodně nedá. Viz zkušenost s InterPantery na trase Praha - Brno, kde musely postupně více než třetinu odstavit pro poruchy. Porovnejte s disponibilitou Flirtů.

+5/0
24.2.2017 17:32

J17i85ř43í 11S28c64h74m38i37d65t 5740113564825

Tak své dětské nemoci měly i pendolina, až na to vznikla i písnička v podání Nohavici, to zas není až tak mimořádná věc u nových vlaků.

0/0
24.2.2017 18:37

J45a50n 97S84ů76r76a 4615683733312

to pro mě není příliš argument.

+2/0
24.2.2017 18:38

R23o87b70e51r93t 64P20r24a30ž28á22k 4438576445840

Nejen pendolina. Vzpomínám si jaký porod byl učinit z ř. 363 spolehlivou mašinu.

+2/0
24.2.2017 18:43

J12i19ř44í 30K92o22c59u40r27e52k 6395374295898

Říkalo se jim Peršing: Rychlý start, krátký dolet.

+2/0
24.2.2017 20:24

V77í98t42ě64z30s23l56a22v 79K73l27o51z54í82k 3441489874157

to se říkalo 161 ne esům

+1/0
25.2.2017 18:36

V23a81c67l42a40v 74H61a70j82e70k 3286229669

ta souvislost byla myslím jiná

0/0
25.2.2017 22:59







Najdete na iDNES.cz