Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chcete vlaky moc rychle. Úřad zrušil Českým drahám miliardový tendr

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal klíčové rozhodnutí pro miliardové nákupy nových vozidel pro České dráhy. Poprvé zpochybnil krátké dodací lhůty, které dopravce požadoval a které dosud výrazně nahrávaly Škodě Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V78a66c26l86a39v 87H73a23j46e49k 3256329669

Vaše zaujetí pro soutěžení je přímo fascinující. Ale na důsledky, které to třeba v linkové autobusové dopravě nějak pomíjíte. Může vysvětlit, proč o platech řidičů soukromých dopravců, kteří vysoutěžili nejnižší nabídnutou cenou nyní rozhoduje vláda a s kraji se dohaduje, kdo to zaplatí. Není to v kompetenci těch dopravců ?? Není to neoprávněný zásah do soutěží. Kam se na tohle hrabe odpuštění pokuty. Ale o tom raději mlčíte. Chcete totéž i na železnici??

0/0
26.2.2017 13:15

P17e38t27r 67Š83e49d96i96v29ý 8406302876621

Nemám nic proti podpoře národního výrobce železničních vozidel, ale v tuto chvílí, kdy z bran Škody (a jejích dceřinných závodů) vyjíždějí velice poruchové zmetky, ať už je to řada 380 nebo slavný Panter, dávám přednost kvalitně zpracované konkurenci ze zahraničí ;-)

+4/−2
25.2.2017 12:24

J10i51n32d66ř77i70c96h 44Š28k50o34p49e24k 4495701600365

kvalitně zpracované konkurencí, třeba Siemens a jeho slavné vagony pro metro ?

Díky, nechci, nejsme tak bohatí

+1/0
25.2.2017 17:05

J16a50n 50S49ů89r82a 4365403553482

Musí jezdit s nějakými soupravami Siemensu v běžném provozu servisní technik?

+1/0
25.2.2017 18:12

J43o97s80e46f 85H66o51n34e72š 7711242810463

Já bych Škodu transp. neobchodoval-smrdí to arbitráží.Spíš bych hledal serioznějšího dodavatele

+2/−1
25.2.2017 7:11

V60l69a71d20i75m42í44r 34F57i36b68i14g23e46r 5214591601484

Co výrobci brání nechat si schválit své vlaky pro ČR. Chápu že to není levná záležitost, je to zdlouhavé, ale pokud chci dodávat, tak je asi normální, že ten co kupuje nebude chtít čekat až mu ty vlaky schválí pro provoz v zemi kde mají jezdit.

+5/−3
24.2.2017 19:25

J39a47n 25S58ů11r29a 4685863623572

Nebrání mu nic. Jen speciálně v českém prostředí jde o značně riskantní investici.

+3/0
24.2.2017 23:08

R96o45b86i63n 91P68e14t88r30á20k 6264641220131

Vážený pane redaktore, zajímalo by mě zda víte, jaké byly dodací lhůty pro lokomotivy Siemens pro ČD Cargo?

0/−1
24.2.2017 18:47

J18a50n 54S77ů81r52a 4155233223202

Ano. Ale 1. šlo o pronájem 2. ČD Cargo už není sektorový zadavatel a nepodléhá ZVZ. Na rozdíl od ČD. Navíc, v podstatě jsou na trhu dvě lokomotivy na to, co chtěli.

+1/−1
24.2.2017 18:52

J74i51ř98í 45K20o70c90u16r54e81k 6765594905808

No a hlavně: ČD Cargo nejezdí "dotovaně", ale na zcela komerčním základě. Teda ... mělo by. Zlí jazykové totiž tvrdí, že dochází ke křížovému finanncování.

+1/0
24.2.2017 20:11

R49o31b77i17n 70P40e37t23r81á12k 6544911770241

Pane redaktore, já nevím proč lžete? ČD Cargo lokomotivy nakoupilo. Rád bych Vám připomenul Váš starší článek:

http://ekonomika.idnes.cz/nove-lokomotivy-siemens-vectron-pro-cd-cargo-fns-/eko-doprava.aspx?c=A160413_142752_eko-doprava_suj

0/0
25.2.2017 17:58

J19a79n 14S91ů31r73a 4525263263142

Ano,máte pravdu, spletl jsem si to se soutěží na pronájem u ČD,omlouvám se.

+1/0
25.2.2017 18:05

J52i19ř49í 35S58c66h31m41i89d63t 5960413314375

Jen nechápu, proč by měly dráhy vycházet vstříc zahraničním dodavatelům8-o, to nedělá žádný národní dopravce a zrovna Němci velmi slušně dokážou bránit své proti konkurenci, takže ten slavný úřad dává akorát vlastní góly a víme dobře jak to ve sportu v takových případech chodí. Myslím, že tady bude něco podobného a nejspíš půjde o pár krabic vína;-).

+3/−2
24.2.2017 18:44

J15a51n 79S47ů38r26a 4435643773222

pokuta čd za nákup railjetů,bezproblémové potvrzení soutěže na RegioPantery s absurdní šířkou dveří. Zakážete českým firmám ú)čast v soutěžích v zahraničí?

+4/0
24.2.2017 18:48

J91i45ř11í 71K67o68c16u95r15e61k 6125284305868

Něco jako národní socialismus, jo?

+1/0
24.2.2017 20:12

J87i33r44k33a 59P87a59k22o48s82t64a 9262325726775

Pane Sůro vaše tvrzení, že dieselových jednotek bylo méně je důkazem toho, jak účelově a jednostraně píšete váš článek. Dieselových jednotek je, pokud se nemýlím, 30! A těch elektrických bylo dvacet. Kopete proti českému průmyslu a je to úplně očividné!

+3/−2
24.2.2017 18:23

J86a86n 18S53ů71r22a 4665313303682

Srovnejte si hodnotu zakázky a počet míst. To je jako porovnávat 20 EMU a 50 autobusů. Kopu proti neprůhledným soutěžím.

+5/0
24.2.2017 18:39

J32a94n 89S45ů25r75a 4135323593592

a mimochodem, i v Česku se dělají jiné vlaky, než jen ve Škodě Transportation.

+3/0
24.2.2017 18:40

J49i92ř97í 41K27o33c41u33r62e88k 6135524825338

Hmm marně přemýšlím kde? Fabrika Siemensu na Zličíně je zavřená. CZ Loko vyrábí jen lokomotivy. PARS Šumperk patří Škodovce.

0/0
24.2.2017 20:22

J36a73n 24S19ů75r25a 4745663233132

Bombardier v České Lipe,800 lidí, plány na zdvojnásobení diky novým zakázkám, cz loko dělá i modernizace osobních, stadler a Siemens tu mají část vývoje.

+4/0
24.2.2017 20:36

T90o64m64á31š 13M66a87t22o98u22š28e46k 1939206222530

Upřímně to je jako když Billa prodává Billa pravý Holanský sýr Eidam, který se vyrobil v Holandsku a v Čechách se akorát přebalil a vydává se za český. Jiný výrobce elektrických vlaků než Škodovka tu není, všichni ostatní tu mají kanceláře s vývojem, servisem a maximálně zde vyrábí nějaké komponenty.

+2/−4
25.2.2017 7:05

J87a34n 96S66ů79r29a 4515163213882

Nečekám, že budete jako zaměstnanec Škody Transportation mluvit jinak. Loajalita zaměstnanců je určitě hezká věc. Nicméně zrovna výroba Bombardieru začíná v Česku, jelikož se zde dělá podvozek a skříň. Ale Bombardier, to jsou žabaři, ty vyrábí s marží jen kolem 5%, na rozdíl od 20% u Vašeho zaměstnavatele s majiteli na Kypru.

+4/0
25.2.2017 11:29

M11i87r23o82s43l74a35v 83Z37i36k67m75u11n59d 6318242397838

A tuzemský výrobce snad nemusí vozidla nechávat schvalovat ?

+1/0
24.2.2017 18:07

J21a17n 36S29ů98r63a 4715853413262

Musí. A když je nedodá včas, tak mu ani ČD nenaúčtují penále za zpoždění.

+3/0
24.2.2017 18:11

V45a21c45l23a25v 90H77a85j34e85k 3386839719

zase kecáte. Pokutu ČD odpustily i zahraničnímu výrobci viz: http://ekonomika.idnes.cz/uohs-pokutoval-ceske-drahy-za-nakup-vlaku-pesa-fq6-/eko-doprava.aspx?c=A161222_125714_eko-doprava_suj

Nějak se v tom začínáte ztrácet mistře.

0/0
25.2.2017 22:54

J68a35n 83S26ů30r58a 4955173573152

a? kde tvrdím, že neodpustili pokutu Pese?

0/0
25.2.2017 22:54

V22a32c10l80a74v 67H24a29j70e87k 3926679919

To vyplývá z kontextu.

0/0
25.2.2017 22:56

J25a32n 62S85ů67r53a 4375143963812

Tak určitě.

0/0
25.2.2017 22:58
Foto

M32i63l60o72š 78H54o65v82o29r38k62a 2400103916907

A je to tu zase. Ocenuji novinare, ze nespi na vavrinech a pusobi jako jakysi kontrolori, nicmene v tomhle pripade si nemuzu pomoci, na Skodovce se proste hleda senzace kde se da. Dodani je priblizne tak o 3 mesice jinde, nez je standard. Pardon, to je senzacechtive stourani. Ale je mi jasne, ze vyhrany soud nad CD bude mit Skodovka jeste dlouho na taliri, prestoze by zaslouzily grilovat spis CD. Rv

+3/−2
24.2.2017 17:50

J95a21n 66S70ů19r22a 4835743663912

Kdo určuje standard? DB 24 měsíců, například. To není hledání senzace, ale popis situace.

+2/−1
24.2.2017 18:01

P11e96t95r 19N49o13v76o17t34n27y 1571200161

Evidentně UOHS. Ten ví nejlépe, jak rychle jsou ty vlaky potřeba. :-)

+1/−1
24.2.2017 18:05

J50a49n 26S31ů20r47a 4635613903612

ÚOHS se zeptal všech výrobců, ti mu odpověděli, že 15 měsíců nestačí.

+2/−1
24.2.2017 18:10

P92e75t57r 25N47o35v72o20t79n84y 1151860531

Tak to je dobre, opirat se o tvrzeni těch, co si stěžovali. :-)

+2/−3
24.2.2017 18:43

J67a85n 20S87ů59r62a 4915673723472

tomu se říká hospodářská soutěž.

+2/−1
24.2.2017 18:46

A10n59n30a 68B95e61z64o29u38c48k16á 9433261720556

Mě by zajímalo, zda v Německu jede v tamějších mediích podobný odboj proti Siemensu... !!![>-]V

+9/0
24.2.2017 17:44

J60i69ř97í 54K47o40c31u45r62e71k 6625334375748

Třeba zrovna DB Regio nakupovalo u Škodovky, Bombardieru, Alstomu. A nebylo to zrovna 7 kusů ověřovací série.

+1/0
24.2.2017 20:19

P12e37t68r 35N12o19v25o86t15n14y 1231270301

Takže to UOHS u soudu projede a bude klid. Proč by si zákazník nemohl stanovit lhuty, které potřebuje? Ostatní výrobci si muzou vozidla nechat včas schválit.

+1/−1
24.2.2017 17:36

J85a58n 14S61ů52r92a 4255143123322

Jestli jste si nevšiml, ČD samy soutěže zrušily, i když rozhodnutí ÚOHS neni ještě pravomocné.

+1/0
24.2.2017 20:43

J68i28r10k69a 38P83a15k34o97s40t90a 9632465776735

Zase si pan Sura kopnul do ceske firmy. Je to jasny, protoze byl zrusen i tendr na dieselove jednotky. Proc nepise o tom? Co se tyka dodacich lhut, tak ve svete nejsou vyjimkou lhuty 12 mesicu. Priklad Polska nebo Madarska. Tak co je tak divnyho na 15 mesicich? Proc nenapisete, ze tendr na dieselove jednotky byl taky zrusen? Tam nefiguruje ceska firma? Nechapu, proc bychom meli podporovat zahranicni firmy - to nedava smysl.

+7/−5
24.2.2017 17:33

J89a69n 45S45ů81r92a 4505343223102

Tendr na dieselové jednotky je menší, ale máte pravdu, doplním to. Nechápu, proč máme podporovat neprůhledné soutěže.

+5/0
24.2.2017 17:38

M58i14l66a11n 80K44a58s96a35l 1468669835185

Sůra obchodní zástupce zahraničního výrobce ? :-)

0/−3
24.2.2017 19:50

J55a58n 30S97ů87r29a 4895933943672

Zkuste fakta,pane Kasale.nebo lékaře.

+4/0
24.2.2017 19:58

J83i77ř12í 54S67c65h49m75i76d74t 5560383354115

Ono to není zas tak jednoduché a nemůže se brát jen holá cena jednotky, ČD má nějakou síť opraven a zaškolené lidi, zásobu náhradních dílů atd. a tak je pro dráhy výhodné neměnit dodavatele, bohužel je svazováno debilními předpisy s důrazem na nejnižší cenu a pak to vypadá "musíme ušetřit korunu i kdyby to stálo milion";-).

+4/−1
24.2.2017 17:28

J66a96n 58S56ů14r48a 4515373333852

Rozhodně nedá. Viz zkušenost s InterPantery na trase Praha - Brno, kde musely postupně více než třetinu odstavit pro poruchy. Porovnejte s disponibilitou Flirtů.

+5/0
24.2.2017 17:32

J36i89ř33í 71S52c45h92m19i63d19t 5980263134415

Tak své dětské nemoci měly i pendolina, až na to vznikla i písnička v podání Nohavici, to zas není až tak mimořádná věc u nových vlaků.

0/0
24.2.2017 18:37

J13a39n 69S95ů89r16a 4425973303942

to pro mě není příliš argument.

+2/0
24.2.2017 18:38

R96o31b32e41r47t 89P28r41a50ž78á68k 4408746265130

Nejen pendolina. Vzpomínám si jaký porod byl učinit z ř. 363 spolehlivou mašinu.

+2/0
24.2.2017 18:43

J34i39ř63í 28K70o91c67u79r55e25k 6105194815408

Říkalo se jim Peršing: Rychlý start, krátký dolet.

+2/0
24.2.2017 20:24

V42í78t92ě90z13s76l55a24v 70K77l26o28z80í84k 3621629444977

to se říkalo 161 ne esům

+1/0
25.2.2017 18:36

V93a79c86l81a13v 44H11a34j14e63k 3516849329

ta souvislost byla myslím jiná

0/0
25.2.2017 22:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.