Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

GLOSA: Nekončící pohádka o rychlovlacích

V pohádkách pro děti z železničního prostředí příběh obvykle vypráví vysloužilý přednosta stanice. Existují však i pohádky o vlacích pro dospělé, kde zkušené železničáře nahrazují politici. Nejoblíbenější se jmenuje Budeme jezdit rychlovlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V32í91t 60J83ů98z53a 8382306911638

Ta dlouhá nástupiště u lokálek bych chtěl vidět, spíš vidím zkrácená podle aktuálního jízdního řádu, a když se pak objeví delší vlak, dává se poznámka "Výstup a nástup jen u prvních dvou vozů."

0/0
2.3.2017 11:17

A19n57t70o65n14i55n 72N33e39m18e78c 7328303981380

Zbytecna diskuze.

Obcane jsou bohati (hlavne OSVC a Svarcsystemaci), nemini platit dane a stat je chudy.

Proto je infrastruktura spatna, zdravotnictvi a skolstvi ma problemy s platy sester a ucitelu,

V Nemecku jsou lide ochotni platit dane, protoze chteji mit vsude poradek.

Ceskym obcanum neporadek a nedostatky nevadi, hlavni je neplatit dane.

S tim se neda nic delat. - smerem na vychod (Ukrajina, Bulharsko, Rusko)je to horsi.

+2/−3
27.2.2017 13:07

R59a19d26e35k 87J33a94n84a22t50a 9495706644562

"hlavne OSVC a Svarcsystemaci"

Nejenom ti. Například daň z dividend je v Německu 27%, u nás 15% (bez přílepků v podobě pojištění). Ovšem daň z práce je u nás více jako 50%.

0/0
27.2.2017 14:35

A17n36t74o66n16i80n 64N44e12m84e93c 7738123651690

Pane Janata, jste jeden z mala na diskuzi, ktery vi o problemu a dovede o nem diskutovat.

Zdaneni 50 % myslite asi i se zdravotnim pojistenim, coz ovsem neni dan.#

Dan zde je rovna a i milionari plati z prijmu mene, nez v civvilizovanem svete.

Na pr. i v USA je doposud dan i 35 %, v Nemecku az 45 %.

Vzhledem k tomu, ze v Cesku lide maji lide prijmy podstatne mensi, nez v Evrope, vznikl dojem, ze i zdravotni pojisteni je prilis vysoke.

Pokud ovsem chceme mit zdravotnictvi trochu podobne Nemecku, museli bychom platit podstatne vice, protoze pristroje a stavby jjsou podobne drahe, pouze platy ve zdravotnictvi jsou male.

V Nemecku plati i duchodci z duchodu na zdrav.pojisteni, zhruba 8 - 10 %.

A to plati i lide z malych duchodu, na pr z duchodu 500 €.

Pokud tedy v Cesku plati OSVC z minima, 5 milionu duchodcu a deti neplati nic a stat za ne plati komickou castku asi 30 € mesicne, nemuzeme mit zdravotnictvi na urovni.Potom musi ti zamestnanci, kteri nejsou ve Svarc systemu, zaplatit procentualne vice, nez v Nemecku.

Bohati si to zaridi v korupci (obalky, sponzorske dary) a pro a chude je to slabsi.

0/0
27.2.2017 14:48

A66n98t70o60n55i49n 44N21e94m14e39c 7248713571240

navic dodavam, v Nemecku neznaji slovo pausal.

Tedy pronajimate byt, vydelek z najmu si pripocitate ke svemu prijmu a zaplatite progresivni dan,

OSVC musi kazdy vydaj prokazat, neexistuje pausal a uz vube ne 80 %

0/−1
27.2.2017 14:51

R63a83d17e75k 32J81a13n65a23t28a 9735246174402

"Zdaneni 50 % myslite asi i se zdravotnim pojistenim, coz ovsem neni dan."

------

Charakter daně to má. Jeho výše není závisl na riziku (jakože by např. kuřáci platili víc), ale na příjmech. Ale já to hlavně uvedl kvůli tomu, že pokud máte příjmy z dividend, zaplatíte 15% a to je všechno. Sociální a zdravotní pak stačí v minimálni výši. Kdežto, pokud se živíte prací, odvádíte nejen vyšší daň, ale i sociální a zdravotní podílem ze mzdy.

+1/0
27.2.2017 15:52

A40n24t30o38n25i54n 51N77e20m19e17c 7728243791620

Totez je u pronajimani, do progrese se nedostanete i kdyz pronajimate deset bytu.

0/0
27.2.2017 21:57

M75i66c91h86a86l 30Ř20e65z36n43í87č63e43k 1571418817340

jen tak pro zajímavost, když se kolem roku 1960 rozhodovalo o přestavě a dostavbě dálnice D1, bylo u nás necelých 250tisíc osobních automobilů. Dnes jich je něco přes 5milionů. Při pohledu z roku 1960 neměla dálnice příliš velký význam - neměl po ni kdo jezdit. Při pohledu z dneška měli být naši předci velkorysejší a stavět 3 pruhy jako minimum. Zkusme se na VRT podívat očima lídí z roku třeba 2060. Nebudou chápat, proč jsme s tím tak dlouho otáleli a proč jsme nebyli velkorysejší.

+14/−2
26.2.2017 14:08

J36a79k63u88b 19S84t56a12n72ě85k 8720976674591

To je právě největší problém infrastruktury obecně. Zavádí se vždy něco (a je jdeno zda to bude komunikace, elektrárna nebo zdravotní systém), u čeho budeme moci dopady hodnotit až po desítkách let. To je více než životnost soukromého investora, takže pro něj takový projekt nemá význam. Veškeré i sebelepší studie toho, co bude za deset let jsou jen kvalifikovaným odhadem, toho co bude za 30 let už jen věštěním. Stačí si dohledat studie o dopravě z počátku 90-tých let a porovnat s dnešní realitou (a to nejen u nás na východě, ale i na západě).

Když se k tomu přidá sofistikovaná korupce (různé eko-enviro-socio-spolky), prodlouží to rozhodování a navýší náklady. Pk se k tomu přidá nějaký jouda většinou se slovy "tohle je vlatnsě zbytečné, to se nikdy nevyplatí", takže s to opět zdrží. No a s výstavbou se začne o x let později, než bylo v plánu ...

+7/0
26.2.2017 14:57

M67i32c12h46a61l 80Ř37e29z20n30í58č93e94k 1361898187300

to je samozřejmě problém politiků. Z jejich pohledu je snaha o cokoliv, co přesahuje jejich volební období, zbytečnost.

+2/0
26.2.2017 15:27

R77a37d82e45k 43J26a73n66a80t45a 9835246444462

To máte pravdu, ale krokem do neznáma byly VRT pro Francouze před 50 lety. Dneska už to neznámé není, dvě generace inženýru mají zkušenosti, a především - žádný stát této investice nelituje. Připadá mi to jako diskuze o tom, jestli se vyplatí postavit mobilní telefonní síť, vždyť jsme přece chudí a měla by nám stačit pevná linka.

+5/0
26.2.2017 16:22

J67a67n 82J30e41m40e20l79k11a 1965160

Jenže ta představa, že někdo bude jezdit třeba jen do Brna do divadla, že to bude hodinu. Nebo, že bude denně dojíždět je celkem nesmysl, protože se prostě jednoduše nedoplatí, nevyplatí (600 Kč jedna cesta). Zejména pokud se povede politikům prosadit soutěže/koncese bez regulace ceny jízdného.

0/−4
26.2.2017 15:11

M69i42c40h24a89l 29Ř21e64z64n94í69č84e23k 1331158377780

a myslíte, že motoristé zaplatí všechny silnice ze silniční daně? Samozřejmě že ne. Infrastruktůru má zaplatit stát, cestující by měl platit provoz, tedy náklady na jednu cestu.

+4/0
26.2.2017 15:25

J79a44n 52J15e74m82e90l36k21a 1165580

To ani ne, ta cena v liberalizované železnici může být spíš určena tím co jde z cestujících vybrat. Čím rychlejší vůči ostatním druhům dopravy, tím vyšší cena. A prostě v Polsku stojí 3 Kč/km (málo dotací), Německo 4Kč/km, Anglie špička 16 Kč/km (soutěže, malá regulace, vysoká rychlost proti autobusům)

+1/0
26.2.2017 15:38

R76a19d96e36k 85J38a72n82a42t51a 9905256714592

To záleží jaký model se zvolí. Pokud britský (vysoutěž jedné firmě a nereguluj jízdné), tak může jízdné růst až k maximu, co bude cestující ochoten dát.

Ale taky tam může být konkurence nebo licence s rozumně regulovanou cenou maximálního jízdného. Pak může jízdné zhruba odpovídat nákladům.

+2/0
26.2.2017 17:35

M79a50r96t81i69n 95H35o12u41b98a 6653531119948

ano, motoriste si sve silnice zaplati.

za silnicni dane se vybira cca 6mld, spotrebni dan z paliv vvice nez 140mld, k tomu jeste vyber mytneho. celkovy rozpocet SFDI je necelych 50mld

0/−1
27.2.2017 10:14

R59a49d87e77k 23J62a86n54a97t43a 9985846604312

Ale kdepak. Za prvé to není tolik. 140mld jsou všechny spotřební daně. Daň z minerálních olejů je asi 75 mld. Za druhé ji neplatí jen motoristé, ale i jiní spotřebitelé, třeba dieselové vlaky. Za třetí, účelem spotřební daní obecně není se vrace do oboru, odkub byly vybrány, ale plnit rozpočet a omezovat spotřebu (proto se tak jmenují). Za čtrvté, automobilová doprava způsobuje mnoho dalších nákladů, než stavba a údržba silnic. Policie, zdravotnictví, atd. Železnice nehody téměř nezpůsobuje a řídí si provoz sama.

+2/0
27.2.2017 10:45

M94i36c88h28a80l 55M94a41l93ý 5532514199323

D1 se stavěla, protože tereziánské silnice vedoucí středem měst už tu dopravu nepobíraly, komunisti neměli prachy nazbyt a pokud by nemuseli, dálnici budou dál odkládat...

0/0
26.2.2017 16:09

R73a77d96e69k 41J37a77n33a92t63a 9225126194712

Však současné tratě taku dopravu nepobírají. Jen, narozdíl od komunistů, si to politici neuvědomují.

+4/0
26.2.2017 16:24

M34a52r62t81i83n 45H13o17u14b20a 6463711549988

trate v okoli prahy a trat na ostravu. ostatni maji kapacitni rezervy. clanek neni o kapacite ci propustnosti trati, ale o rychlosti

0/−1
27.2.2017 10:17

R27a55d43e36k 14J39a23n76a10t73a 9665566814972

Nejenom ty. Tratě v okolí Brna jsou taky plné, trať mezi Ústím a Drážďany taky. Kapacitní problém nelze oddělovat od problému rychlosti (protože VRT jsou řešením obojího a je třeba si uvědomovat).

+4/0
27.2.2017 10:30

M11a72r75t26i71n 83N70o88v40á71k 6663727289651

váš příspěvek je totálně MIMO.. už jenom proto, že důležitost VRT uznávají nejrůznější politici více jak 10 let.. od roku 2000 nejsem schopen ve veřejných zdrojích dohledat NIKOHO (z politiku - at již vládních či opozičních v té době), kdo by měl názor typu "VRT je nerentabilní - vyplatí se pouze pro nějakou ELITU".. takže se tu nesnažte rádoby srovnávat jablka s hruškami..

0/−1
27.2.2017 2:17

M73i86c32h69a81l 77Ř16e47z29n84í96č78e57k 1561528877240

mimo jste spíše vy. Zkuste najít jednoho jediné politika, který udělal něco konkrétního, aby VRT byla. Ulehčím vám práci, nikdo nic neudělal. Politici jsou pozici pozorovatelů zločinu - jsou pro to, aby se něco udělalo, ale jen stojí a čumí.

Tu ELITU nevím odkud máte, ode mě určitě ne.

Jinak pokud jde o porovnávání, porovnává starou a novou odrůdu jablek. Můžeme pořád jíst staré odrůdy, ale nové jsou chutnější, výnosnější a odolnější. Pokrok nejde zastavit, jde jen za nim zaostávat.

+4/0
27.2.2017 8:51

M37a62r15t16i40n 43H29o10u70b38a 6383241719698

politici pred volbami uznavaji vzdy to, na co lidi slysi. a lidi slysi a voli podle toho, co jim politici slibuji.

politici totiz moc dobre vedi, ze lidi (ta obrovska masa) jsou tupci, ktery staci nahodit udicku. jak se rika, slibem neurazis. a kdyz by nahodou ten slib zacali plnit, tak uspokoji velmi nicotny vzorek volicu, ale ten jim nenaplni volebni urny. protoze jetreba setrit penize na plneni jinych slibu, kterymi nakrmu tu obrovskou tupou masu

+2/0
27.2.2017 10:21

M40i21r56o13s22l50a96v 73Z14i91k63m52u89n28d 6918352237458

Dovolím si poznamenat, že o nutnosti dálnice psal v polovině 30. let minulého století podnikatel Jan Antonín Baťa ve své skvělé knize "Budujeme stát pro 40 milionů", Tahle kniha by měla být povinnou četbou k maturitě ... resp. na předvolebních schůzích by se měli voliči lídrů kandidátek ptát na tuto pozoruhodnou knihu ...

Kolik aut bylo v době kdy kniha vznikala ... dálnice se skutečně začala stavět, důkazem je několik mostů ve Zlínském kraji.

Autor rovněž předpokládal vznik železniční magistrály vedené - jak jinak než přes Zlín - na Slovensko v trase kratší než dnešní "nejkratší" spojení přes Hranice na Moravě a Vsetín ...

+1/0
28.2.2017 7:28

L52u56k38á19š 23S59e42d52l12á68č21e48k 1773327577250

Jak to tady čtu, tak kdyby takhle uvažovali naší předci - co to bude stát -, tak by tu nebyla žádná železnice, protože koňské povozy byly levnější. Prostě pokud se nechceme stát skanzenem v Evropě, je potřeba do VRT zainvestovat a neptat se, co to bude stát. Samozřejmě je potřeba, aby náklady na údržbu pro její provoz na další léta byly co nejnižší a trať byla tím pádem vhodně umístěna a byla zároveň i co nejkratší a napřímená od bodu A, do bodu B. Jenom tohle má smysl. Pokud to neumíme, nechme si to postavit třebas od Japonců. Vůbec by mi nevadilo, kdyby v Česku jezdil poslední model Šinkanzenu, byla by to i zajímavá atrakce pro turisty z okolních zemí.

+5/0
26.2.2017 12:09

M66i66c10h53a39l 46M27a62l58ý 5232514879523

Tak až si budete kupovat příští auto, tak si kupte Ferrari a neptejte se, co to bude stát... Připomínate mi hasiče z Formanova filmu...

+2/−2
26.2.2017 12:12

L10u17k45á25š 91S70e25d40l30á96č96e70k 1693487387620

Tohle porovnání je nesmysl. Tady jde především o to, aby než se dostaví VRT a k tomu koupí plánované vlaky, aby se nakonec nezjistilo, že to je zastaralé a technika pochází z osmdesátých let minulého století, což je dneska i ICE v Německu. To je doklad, o kolik let jsme pozadu. A ještě jedna ekonomická maličkost z pohledu nákupu. Čím rychlejší vlaky budou, tím méně souprav potřebujete.

+4/0
26.2.2017 13:01

M64i23c40h94a74l 61M34a34l69ý 5152154389753

Dohnat a předehnat, jasně. :-) Jak říká soudruh Šlegr, Německo je špatný příklad.

0/0
26.2.2017 13:08

L60u98k17á53š 98S11e60d74l33á84č60e42k 1843467697130

Netvrdím, že Německo je špatný příklad, ale pokud existuje modernější technologie, proč budovat technologii vyvinutou v osmdesátých létech?

0/0
26.2.2017 13:17

M81i69c97h88a10l 93M98a20l92ý 5772484829213

Na technologii je ještě brzo - záleží i na výsledném provozním modelu a etapizaci stavby. V Německu jezdí na VRT tratích regionální push-pull vlaky (teda jezdí dvoustovkou)., i to by po tom mohlo jezdit než se to celé dostaví..

+2/0
26.2.2017 13:32

M55i86r65o85s64l69a97v 88Z26i69k46m76u87n40d 6388782627898

Co je na ICE3 zastaralé ...

ICE1 jsou ze začátku 90. let minulého století, všech 59 existujících souprav (šedesátá byla zničena při nehodě u Eschede) bylo modernizováno ... Modernizace čeká ICE2.

Samozřejmě, že DB předpokládají výhledově jejich náhradu. Podobně jsou nebo byla vyřazena první generace souprav TGV z 80. let minulého století ...

Zrychlování vlaků má svoji hranici, ve vratné stanici je taky třeba nějaká doba na jednoduché vyčistění spočívající v tom, že "někdo" projde soupravu, vybere odpadkové koše, hadrem se utře stolek, na WC se doplní toaletní papír a doplní se voda ... to zabere při dobré organizaci práce - Švýcarsko je příkladem - takových 20 minut, takže doba pobytu ve vratné stanici je tak kolem 30 minut ...

Ta "zastaralá" německá technika ICE1 dovede během dvou hodin v depu Eidelstedt vyměnit kompletně podvozek.

Souprava je diagnostikována za jízdy a případné závady jsou hlášeny "vzduchem" do technického centra, které je při příjezdu soupravy připraveno na provedení opravy, případně je nachystána "záložní" souprava ...

+2/0
26.2.2017 13:49

M24i64r30o86s45l16a49v 75Z65i10k96m60u31n62d 6778632777978

Když se před 24 lety začalo s "modernizací" koridoru, což nebylo v podstatě nic jiného než uvedení tratí do tzv. normového stavu, tak "ekonomicky odpovědné vlády" ekonomického odborníka Václava Klause nutily MD, potažmo ČD, aby modernizace byla "co nejlevnější" a podle toho taky výsledek vypadá.

Za 24 let není trasa z Ostravska do Prahy hotová (chybí úsek z Ústí nad Orlicí do Chocně) ... v Německu od roku 1990 byla trasa Hamburg - Berlín 2x modernizována. V roce 1990 se jezdilo po neelektrifikované trati přes 4 hodiny, v první etapě se trať elektrifikovala a rychlost zvýšila na 160 km/h, takže se jezdilo kolem dvou hodin, ve druhé etapě cca po 10 letech se provedla "generální" oprava spojená se zvýšením rychlosti na 250 km/h ... a spousta dalších tratí, např. VRT Frankfurt - Köln, Nürnberg - Ingolstadt ...

Za stejnou dobu ve Švýcarsku vyrazili cca 100 km tunelů (základnové tunely Lötschberg a Gotthard, dále tunel Vereina, Engelberg a mnoho dalších krátkých tunelů napřimujících oblouky, dva tunelové komplexy přímo v Zürichu). VRT Olten - Bern, třetí kolej Geneve - Coppet (pro místní S-Bahn) ...

Co se postavilo v tuzemsku - to není vina ani ČD a.s., ani SŽDC ...

Příkladem "politické" neschopnosti může být i železnice na letiště v Praze Ruzyni, jehož výbornou studii včetně tunelem pod Ořechovkou v Praze 6 jsem viděl už v roce 1996 !!!

+11/0
26.2.2017 14:01

M94i55c29h76a70l 24Ř65e10z61n21í21č63e69k 1411398877330

A jedna malá poznám pro ty, kteří zde hlásají, jak je jednoduché přes naši plochou krajinu vést železnici. Opak je pravdou. V naší zemi je hustá sít železnic a s trasováním měli problém už naši předci. Všude, kde mohla být železnice vedena, tak tam byla většinou již postavena.

Pro představu, jaké jsou možnosti je koukněte na spojení Praha Beroun. Jsou tam 2 stávající trasy, jedna údolím Vltavy, druhá Prokopským údolím. Ani jedna nejde přestavět na rychlost vyšší než 90km/h. Vše vyřeší stavba jednoho 25km dlouhého tunelu. Ani na to se u nás nenajde vůle takovou stavbu realizovat.

+1/−1
26.2.2017 12:01

M27i89l67a51n 58V45o87l13e96k 5919653486829

Na to se právě vůle (bohužel) najde. Tunely jsou drahé na výstavbu i provoz a do ceny se započítá uložení odpadu (vápenec)..., takový výdělek si už někdo prosadí.

0/0
26.2.2017 12:05

J98a34k62u40b 83S16t69a47n92ě16k 8310446544381

Tohle je asi 1000000000X vyvrácený mýtus. Jedniný problém, který u nás je, je naprosá vyčůranost a to už od R-U. Tehdejší zeměměřiči byli velmi ochotni měnit místní trasy železnice za přímluvy místních, například odklony železnice z pozemků statkářů, naopak připblížení k majitelům fabrik.

A jestli je pro naši republiku nadliský úkol 25 km železničního tunelu, tak to můžem rovnou zabalit a poslední ať předá klíče komukoliv, horší to být nemůže.

+7/0
26.2.2017 12:11

M63i12c39h64a30l 42M38a60l72ý 5192554459193

Národní cíl 25 km železničního tunelu? Pak budete opravdu šťastnější?

+3/0
26.2.2017 12:14

J40a72k73u31b 98S61t77a21n86ě11k 8390576334281

Ano, pokud tenhle stát zvládne dokončit alepoň jeden projetk v termínu a nenavýší u toho náklady o více než 15%, budu štastnější člověk.

Máte s tím problém?

+2/0
26.2.2017 12:16

M85i33c83h46a16l 14M17a34l11ý 5662364449153

Mám-zaprvé tu vidím prioritnější stavby a zadruhé má stát mnohem zásadnější role než kopání tunelů...

+1/0
26.2.2017 12:21

J54a48k60u52b 83S47t95a38n74ě29k 8830316824751

Jaké? Jmenujte tři i s důvody, proč jsou důležitější.

Zatím tu jen mlátíte prázdnou slámu,ale argumenty nikde.

Jaké je zásadnější role státu, než je fungováni infrastruktury? 8-o

+1/0
26.2.2017 12:39

M26i75c11h10a17l 96M24a52l36ý 5872724499413

Transparentnost, justice, školství, zdravotnictví... Stát by toho měl dělat míň a výrazně líp, problém je, že ovčanstvo lze snadno rozptylovat pseudotématy typu VRT...

0/−3
26.2.2017 12:46

J12a16k70u16b 93S64t55a33n72ě36k 8570546194361

Co je to transparetnost jako role státu? Co je to justice jako role státu? Nebo školství? Chápete rozdíl mezí rolí a oblastí? Uvědomujete si, že to co jmenujete jsou i oblasti, které do inrastruktury spadají?

+2/0
26.2.2017 12:50

M88i20c13h98a24l 32M37a90l58ý 5102664289473

No a kam nás to posouvá dál?

0/0
26.2.2017 12:54

J89a11k21u72b 79S44t15a93n32ě13k 8230886654361

Vás očividně nikam, je to asi jako bych se vá zeptal kolik je 5 plus 5 a vy mi odpovídáte zelená....

+2/0
26.2.2017 12:54

M52i52c49h52a54l 96M69a34l41ý 5332884579263

No jistě, takže díky tomu, že jste líný překlopit přídavná jména na podstatná (tzn. v názvy "oblastí"), tak jste vyhrál a za odměnu si můžete postavit 25 km tunel?

Mimochodem, o jakém tunelu se to bavíme? O tom krušnohorském?

0/−1
26.2.2017 13:07

T14o21m56á69š 48M74o27r64a31v61č63í77k 3207146423665

Zkuste si alespoň jednou přečíst vlákno, ve kterém diskutujete. Je to dokonce hned v prvním příspěvku.

+1/0
26.2.2017 13:10

J16a89k19u57b 95S83t47a18n57ě22k 8310766654681

Vy jste tu tvrdil, že stát má "prioritnější stavby". Tu jste nedokázal jmenovat jedinou.

Pak jte tu mluvil o roli státu a vyjmenoval jste složky infrastruktury a přidal k tomu transparentnost, což není nic.

Opravdu nemohu za to, že nechápete psaný text a nejspíše ani vlastní myšlenky.

+1/0
26.2.2017 13:10

M87i82c31h27a11l 82M74a43l73ý 5242484709313

Já se zase domnívám, že hledáte formální chyby, abyste si mohl dokázat, že máte pravdu. Zajímalo by mě, co v životě děláte a kam jste s tímhle přístupem došel.

Prioritnější stavby byste snad mohl znát, když se pouštíte do vyšší dívčí typu VRT - dálnice D0, D35, D3, D52? Na železnici Brno uzel, trať 300, Praha-tratě 171,120, 231...

0/0
26.2.2017 13:28

J89a85k73u43b 92S37t66a35n42ě78k 8980306294721

To nejsou formální chyby, to, že ani nevíte, co je to infrastruktura státu není formalita, Nechápu jak se s takovými neznalostmi vůbě můžete pouštět do takové dikuze.

Tak zatím jste tu nepředvedl žádný argument.

Dálnice se již staví, případně alespoň běží papírová válka, avšak jsm přesvědčen, že kvalitní propojení Prahy a Brna je mnohem důležitější pro další rozvoj ČR jako celku.

Tunel na Beroun je rozhodně také prioritnější, než dálnice do jižních čech (a to je situace v regionu šílená), protože bez něj se Praha nikdy Bavorsko nepřipojí a dálnice na Jih se už alepoň částčně řeší.

Pokud by se vyřešli 30 slibované VRT, současně se tím například vyřeší i problém železnice v Brně (který už se ale aktuálně také částečně řeší)

+1/0
26.2.2017 13:43

M47i22c36h53a50l 98M61a73l79ý 5562924139593

No výborně, takže se jste se sám dostal do další praktické otázky, a tou je vyjednatelnost průchodu liniových staveb územím. Ale to samozřejmě není showstopper.

Tunel do Berouna není v poslední variantě ani uvažován, VRT by dokonce Beroun měla minout. Problém s připojením do Bavorska je ten, že oni se moc nechtějí připojit k nám. :-)

Tvrdit, že se "částečně řeší" situace v Brně je jako kdybych řekl, že jsem "částečně" miliardář. :-)

0/0
26.2.2017 16:08







Najdete na iDNES.cz