Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Nekončící pohádka o rychlovlacích

V pohádkách pro děti z železničního prostředí příběh obvykle vypráví vysloužilý přednosta stanice. Existují však i pohádky o vlacích pro dospělé, kde zkušené železničáře nahrazují politici. Nejoblíbenější se jmenuje Budeme jezdit rychlovlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V26í76t 51J18ů98z43a 8112266301748

Ta dlouhá nástupiště u lokálek bych chtěl vidět, spíš vidím zkrácená podle aktuálního jízdního řádu, a když se pak objeví delší vlak, dává se poznámka "Výstup a nástup jen u prvních dvou vozů."

0/0
2.3.2017 11:17

A66n45t23o96n15i91n 49N42e91m98e86c 7878403561700

Zbytecna diskuze.

Obcane jsou bohati (hlavne OSVC a Svarcsystemaci), nemini platit dane a stat je chudy.

Proto je infrastruktura spatna, zdravotnictvi a skolstvi ma problemy s platy sester a ucitelu,

V Nemecku jsou lide ochotni platit dane, protoze chteji mit vsude poradek.

Ceskym obcanum neporadek a nedostatky nevadi, hlavni je neplatit dane.

S tim se neda nic delat. - smerem na vychod (Ukrajina, Bulharsko, Rusko)je to horsi.

+2/−3
27.2.2017 13:07

R25a13d79e17k 35J33a42n92a75t59a 9675646844982

"hlavne OSVC a Svarcsystemaci"

Nejenom ti. Například daň z dividend je v Německu 27%, u nás 15% (bez přílepků v podobě pojištění). Ovšem daň z práce je u nás více jako 50%.

0/0
27.2.2017 14:35

A70n65t80o90n23i34n 95N77e90m36e89c 7188963751240

Pane Janata, jste jeden z mala na diskuzi, ktery vi o problemu a dovede o nem diskutovat.

Zdaneni 50 % myslite asi i se zdravotnim pojistenim, coz ovsem neni dan.#

Dan zde je rovna a i milionari plati z prijmu mene, nez v civvilizovanem svete.

Na pr. i v USA je doposud dan i 35 %, v Nemecku az 45 %.

Vzhledem k tomu, ze v Cesku lide maji lide prijmy podstatne mensi, nez v Evrope, vznikl dojem, ze i zdravotni pojisteni je prilis vysoke.

Pokud ovsem chceme mit zdravotnictvi trochu podobne Nemecku, museli bychom platit podstatne vice, protoze pristroje a stavby jjsou podobne drahe, pouze platy ve zdravotnictvi jsou male.

V Nemecku plati i duchodci z duchodu na zdrav.pojisteni, zhruba 8 - 10 %.

A to plati i lide z malych duchodu, na pr z duchodu 500 €.

Pokud tedy v Cesku plati OSVC z minima, 5 milionu duchodcu a deti neplati nic a stat za ne plati komickou castku asi 30 € mesicne, nemuzeme mit zdravotnictvi na urovni.Potom musi ti zamestnanci, kteri nejsou ve Svarc systemu, zaplatit procentualne vice, nez v Nemecku.

Bohati si to zaridi v korupci (obalky, sponzorske dary) a pro a chude je to slabsi.

0/0
27.2.2017 14:48

A46n37t46o94n47i82n 40N30e19m93e51c 7338523471460

navic dodavam, v Nemecku neznaji slovo pausal.

Tedy pronajimate byt, vydelek z najmu si pripocitate ke svemu prijmu a zaplatite progresivni dan,

OSVC musi kazdy vydaj prokazat, neexistuje pausal a uz vube ne 80 %

0/−1
27.2.2017 14:51

R46a36d64e43k 30J43a16n96a26t31a 9745476214532

"Zdaneni 50 % myslite asi i se zdravotnim pojistenim, coz ovsem neni dan."

------

Charakter daně to má. Jeho výše není závisl na riziku (jakože by např. kuřáci platili víc), ale na příjmech. Ale já to hlavně uvedl kvůli tomu, že pokud máte příjmy z dividend, zaplatíte 15% a to je všechno. Sociální a zdravotní pak stačí v minimálni výši. Kdežto, pokud se živíte prací, odvádíte nejen vyšší daň, ale i sociální a zdravotní podílem ze mzdy.

+1/0
27.2.2017 15:52

A26n27t35o66n78i38n 32N31e69m47e26c 7408453711950

Totez je u pronajimani, do progrese se nedostanete i kdyz pronajimate deset bytu.

0/0
27.2.2017 21:57

M71i10c53h40a54l 88Ř63e53z63n54í80č40e40k 1291728717450

jen tak pro zajímavost, když se kolem roku 1960 rozhodovalo o přestavě a dostavbě dálnice D1, bylo u nás necelých 250tisíc osobních automobilů. Dnes jich je něco přes 5milionů. Při pohledu z roku 1960 neměla dálnice příliš velký význam - neměl po ni kdo jezdit. Při pohledu z dneška měli být naši předci velkorysejší a stavět 3 pruhy jako minimum. Zkusme se na VRT podívat očima lídí z roku třeba 2060. Nebudou chápat, proč jsme s tím tak dlouho otáleli a proč jsme nebyli velkorysejší.

+14/−2
26.2.2017 14:08

J28a76k91u76b 25S66t72a18n23ě25k 8660276264891

To je právě největší problém infrastruktury obecně. Zavádí se vždy něco (a je jdeno zda to bude komunikace, elektrárna nebo zdravotní systém), u čeho budeme moci dopady hodnotit až po desítkách let. To je více než životnost soukromého investora, takže pro něj takový projekt nemá význam. Veškeré i sebelepší studie toho, co bude za deset let jsou jen kvalifikovaným odhadem, toho co bude za 30 let už jen věštěním. Stačí si dohledat studie o dopravě z počátku 90-tých let a porovnat s dnešní realitou (a to nejen u nás na východě, ale i na západě).

Když se k tomu přidá sofistikovaná korupce (různé eko-enviro-socio-spolky), prodlouží to rozhodování a navýší náklady. Pk se k tomu přidá nějaký jouda většinou se slovy "tohle je vlatnsě zbytečné, to se nikdy nevyplatí", takže s to opět zdrží. No a s výstavbou se začne o x let později, než bylo v plánu ...

+7/0
26.2.2017 14:57

M97i44c10h54a30l 31Ř16e66z63n62í73č71e22k 1961978917110

to je samozřejmě problém politiků. Z jejich pohledu je snaha o cokoliv, co přesahuje jejich volební období, zbytečnost.

+2/0
26.2.2017 15:27

R95a74d80e21k 67J79a29n55a43t79a 9325416724952

To máte pravdu, ale krokem do neznáma byly VRT pro Francouze před 50 lety. Dneska už to neznámé není, dvě generace inženýru mají zkušenosti, a především - žádný stát této investice nelituje. Připadá mi to jako diskuze o tom, jestli se vyplatí postavit mobilní telefonní síť, vždyť jsme přece chudí a měla by nám stačit pevná linka.

+5/0
26.2.2017 16:22

J36a47n 64J82e95m40e73l52k50a 1385610

Jenže ta představa, že někdo bude jezdit třeba jen do Brna do divadla, že to bude hodinu. Nebo, že bude denně dojíždět je celkem nesmysl, protože se prostě jednoduše nedoplatí, nevyplatí (600 Kč jedna cesta). Zejména pokud se povede politikům prosadit soutěže/koncese bez regulace ceny jízdného.

0/−4
26.2.2017 15:11

M22i38c13h53a53l 75Ř19e31z24n69í51č45e77k 1391638797970

a myslíte, že motoristé zaplatí všechny silnice ze silniční daně? Samozřejmě že ne. Infrastruktůru má zaplatit stát, cestující by měl platit provoz, tedy náklady na jednu cestu.

+4/0
26.2.2017 15:25

J85a50n 83J34e90m65e47l33k57a 1235120

To ani ne, ta cena v liberalizované železnici může být spíš určena tím co jde z cestujících vybrat. Čím rychlejší vůči ostatním druhům dopravy, tím vyšší cena. A prostě v Polsku stojí 3 Kč/km (málo dotací), Německo 4Kč/km, Anglie špička 16 Kč/km (soutěže, malá regulace, vysoká rychlost proti autobusům)

+1/0
26.2.2017 15:38

R61a36d53e33k 51J59a55n51a25t12a 9895136224192

To záleží jaký model se zvolí. Pokud britský (vysoutěž jedné firmě a nereguluj jízdné), tak může jízdné růst až k maximu, co bude cestující ochoten dát.

Ale taky tam může být konkurence nebo licence s rozumně regulovanou cenou maximálního jízdného. Pak může jízdné zhruba odpovídat nákladům.

+2/0
26.2.2017 17:35

M58a36r83t11i85n 53H41o59u75b65a 6983541369318

ano, motoriste si sve silnice zaplati.

za silnicni dane se vybira cca 6mld, spotrebni dan z paliv vvice nez 140mld, k tomu jeste vyber mytneho. celkovy rozpocet SFDI je necelych 50mld

0/−1
27.2.2017 10:14

R71a65d29e95k 61J17a68n86a26t27a 9925286824222

Ale kdepak. Za prvé to není tolik. 140mld jsou všechny spotřební daně. Daň z minerálních olejů je asi 75 mld. Za druhé ji neplatí jen motoristé, ale i jiní spotřebitelé, třeba dieselové vlaky. Za třetí, účelem spotřební daní obecně není se vrace do oboru, odkub byly vybrány, ale plnit rozpočet a omezovat spotřebu (proto se tak jmenují). Za čtrvté, automobilová doprava způsobuje mnoho dalších nákladů, než stavba a údržba silnic. Policie, zdravotnictví, atd. Železnice nehody téměř nezpůsobuje a řídí si provoz sama.

+2/0
27.2.2017 10:45

M63i94c95h46a70l 25M41a39l62ý 5312704699693

D1 se stavěla, protože tereziánské silnice vedoucí středem měst už tu dopravu nepobíraly, komunisti neměli prachy nazbyt a pokud by nemuseli, dálnici budou dál odkládat...

0/0
26.2.2017 16:09

R12a60d86e33k 96J32a34n78a59t81a 9935516154502

Však současné tratě taku dopravu nepobírají. Jen, narozdíl od komunistů, si to politici neuvědomují.

+4/0
26.2.2017 16:24

M71a19r65t18i67n 69H28o94u79b69a 6613821219888

trate v okoli prahy a trat na ostravu. ostatni maji kapacitni rezervy. clanek neni o kapacite ci propustnosti trati, ale o rychlosti

0/−1
27.2.2017 10:17

R41a12d96e34k 91J46a66n35a39t93a 9955956574432

Nejenom ty. Tratě v okolí Brna jsou taky plné, trať mezi Ústím a Drážďany taky. Kapacitní problém nelze oddělovat od problému rychlosti (protože VRT jsou řešením obojího a je třeba si uvědomovat).

+4/0
27.2.2017 10:30

M14a22r11t94i65n 73N69o30v96á23k 6133987509161

váš příspěvek je totálně MIMO.. už jenom proto, že důležitost VRT uznávají nejrůznější politici více jak 10 let.. od roku 2000 nejsem schopen ve veřejných zdrojích dohledat NIKOHO (z politiku - at již vládních či opozičních v té době), kdo by měl názor typu "VRT je nerentabilní - vyplatí se pouze pro nějakou ELITU".. takže se tu nesnažte rádoby srovnávat jablka s hruškami..

0/−1
27.2.2017 2:17

M79i26c70h23a20l 45Ř46e56z84n69í58č67e82k 1451798717210

mimo jste spíše vy. Zkuste najít jednoho jediné politika, který udělal něco konkrétního, aby VRT byla. Ulehčím vám práci, nikdo nic neudělal. Politici jsou pozici pozorovatelů zločinu - jsou pro to, aby se něco udělalo, ale jen stojí a čumí.

Tu ELITU nevím odkud máte, ode mě určitě ne.

Jinak pokud jde o porovnávání, porovnává starou a novou odrůdu jablek. Můžeme pořád jíst staré odrůdy, ale nové jsou chutnější, výnosnější a odolnější. Pokrok nejde zastavit, jde jen za nim zaostávat.

+4/0
27.2.2017 8:51

M70a21r84t89i66n 67H66o27u46b29a 6213151829308

politici pred volbami uznavaji vzdy to, na co lidi slysi. a lidi slysi a voli podle toho, co jim politici slibuji.

politici totiz moc dobre vedi, ze lidi (ta obrovska masa) jsou tupci, ktery staci nahodit udicku. jak se rika, slibem neurazis. a kdyz by nahodou ten slib zacali plnit, tak uspokoji velmi nicotny vzorek volicu, ale ten jim nenaplni volebni urny. protoze jetreba setrit penize na plneni jinych slibu, kterymi nakrmu tu obrovskou tupou masu

+2/0
27.2.2017 10:21

M91i94r59o54s22l32a82v 84Z22i95k56m37u41n45d 6968902337508

Dovolím si poznamenat, že o nutnosti dálnice psal v polovině 30. let minulého století podnikatel Jan Antonín Baťa ve své skvělé knize "Budujeme stát pro 40 milionů", Tahle kniha by měla být povinnou četbou k maturitě ... resp. na předvolebních schůzích by se měli voliči lídrů kandidátek ptát na tuto pozoruhodnou knihu ...

Kolik aut bylo v době kdy kniha vznikala ... dálnice se skutečně začala stavět, důkazem je několik mostů ve Zlínském kraji.

Autor rovněž předpokládal vznik železniční magistrály vedené - jak jinak než přes Zlín - na Slovensko v trase kratší než dnešní "nejkratší" spojení přes Hranice na Moravě a Vsetín ...

+1/0
28.2.2017 7:28

L34u11k41á86š 65S26e23d58l14á94č73e26k 1353507117480

Jak to tady čtu, tak kdyby takhle uvažovali naší předci - co to bude stát -, tak by tu nebyla žádná železnice, protože koňské povozy byly levnější. Prostě pokud se nechceme stát skanzenem v Evropě, je potřeba do VRT zainvestovat a neptat se, co to bude stát. Samozřejmě je potřeba, aby náklady na údržbu pro její provoz na další léta byly co nejnižší a trať byla tím pádem vhodně umístěna a byla zároveň i co nejkratší a napřímená od bodu A, do bodu B. Jenom tohle má smysl. Pokud to neumíme, nechme si to postavit třebas od Japonců. Vůbec by mi nevadilo, kdyby v Česku jezdil poslední model Šinkanzenu, byla by to i zajímavá atrakce pro turisty z okolních zemí.

+5/0
26.2.2017 12:09

M72i33c89h66a49l 38M85a98l88ý 5432384359303

Tak až si budete kupovat příští auto, tak si kupte Ferrari a neptejte se, co to bude stát... Připomínate mi hasiče z Formanova filmu...

+2/−2
26.2.2017 12:12

L30u55k94á70š 80S81e87d15l39á43č41e62k 1273867217950

Tohle porovnání je nesmysl. Tady jde především o to, aby než se dostaví VRT a k tomu koupí plánované vlaky, aby se nakonec nezjistilo, že to je zastaralé a technika pochází z osmdesátých let minulého století, což je dneska i ICE v Německu. To je doklad, o kolik let jsme pozadu. A ještě jedna ekonomická maličkost z pohledu nákupu. Čím rychlejší vlaky budou, tím méně souprav potřebujete.

+4/0
26.2.2017 13:01

M69i16c36h92a78l 33M67a42l82ý 5842724559873

Dohnat a předehnat, jasně. :-) Jak říká soudruh Šlegr, Německo je špatný příklad.

0/0
26.2.2017 13:08

L75u82k83á32š 83S74e27d30l64á69č29e59k 1603427887580

Netvrdím, že Německo je špatný příklad, ale pokud existuje modernější technologie, proč budovat technologii vyvinutou v osmdesátých létech?

0/0
26.2.2017 13:17

M14i32c51h74a12l 28M36a12l42ý 5502954879613

Na technologii je ještě brzo - záleží i na výsledném provozním modelu a etapizaci stavby. V Německu jezdí na VRT tratích regionální push-pull vlaky (teda jezdí dvoustovkou)., i to by po tom mohlo jezdit než se to celé dostaví..

+2/0
26.2.2017 13:32

M87i95r18o42s26l62a60v 57Z39i42k22m92u74n15d 6458162427278

Co je na ICE3 zastaralé ...

ICE1 jsou ze začátku 90. let minulého století, všech 59 existujících souprav (šedesátá byla zničena při nehodě u Eschede) bylo modernizováno ... Modernizace čeká ICE2.

Samozřejmě, že DB předpokládají výhledově jejich náhradu. Podobně jsou nebo byla vyřazena první generace souprav TGV z 80. let minulého století ...

Zrychlování vlaků má svoji hranici, ve vratné stanici je taky třeba nějaká doba na jednoduché vyčistění spočívající v tom, že "někdo" projde soupravu, vybere odpadkové koše, hadrem se utře stolek, na WC se doplní toaletní papír a doplní se voda ... to zabere při dobré organizaci práce - Švýcarsko je příkladem - takových 20 minut, takže doba pobytu ve vratné stanici je tak kolem 30 minut ...

Ta "zastaralá" německá technika ICE1 dovede během dvou hodin v depu Eidelstedt vyměnit kompletně podvozek.

Souprava je diagnostikována za jízdy a případné závady jsou hlášeny "vzduchem" do technického centra, které je při příjezdu soupravy připraveno na provedení opravy, případně je nachystána "záložní" souprava ...

+2/0
26.2.2017 13:49

M90i77r83o77s61l31a79v 84Z56i55k80m89u42n78d 6398672767738

Když se před 24 lety začalo s "modernizací" koridoru, což nebylo v podstatě nic jiného než uvedení tratí do tzv. normového stavu, tak "ekonomicky odpovědné vlády" ekonomického odborníka Václava Klause nutily MD, potažmo ČD, aby modernizace byla "co nejlevnější" a podle toho taky výsledek vypadá.

Za 24 let není trasa z Ostravska do Prahy hotová (chybí úsek z Ústí nad Orlicí do Chocně) ... v Německu od roku 1990 byla trasa Hamburg - Berlín 2x modernizována. V roce 1990 se jezdilo po neelektrifikované trati přes 4 hodiny, v první etapě se trať elektrifikovala a rychlost zvýšila na 160 km/h, takže se jezdilo kolem dvou hodin, ve druhé etapě cca po 10 letech se provedla "generální" oprava spojená se zvýšením rychlosti na 250 km/h ... a spousta dalších tratí, např. VRT Frankfurt - Köln, Nürnberg - Ingolstadt ...

Za stejnou dobu ve Švýcarsku vyrazili cca 100 km tunelů (základnové tunely Lötschberg a Gotthard, dále tunel Vereina, Engelberg a mnoho dalších krátkých tunelů napřimujících oblouky, dva tunelové komplexy přímo v Zürichu). VRT Olten - Bern, třetí kolej Geneve - Coppet (pro místní S-Bahn) ...

Co se postavilo v tuzemsku - to není vina ani ČD a.s., ani SŽDC ...

Příkladem "politické" neschopnosti může být i železnice na letiště v Praze Ruzyni, jehož výbornou studii včetně tunelem pod Ořechovkou v Praze 6 jsem viděl už v roce 1996 !!!

+11/0
26.2.2017 14:01

M20i26c44h79a38l 10Ř73e88z38n81í36č23e90k 1941988337150

A jedna malá poznám pro ty, kteří zde hlásají, jak je jednoduché přes naši plochou krajinu vést železnici. Opak je pravdou. V naší zemi je hustá sít železnic a s trasováním měli problém už naši předci. Všude, kde mohla být železnice vedena, tak tam byla většinou již postavena.

Pro představu, jaké jsou možnosti je koukněte na spojení Praha Beroun. Jsou tam 2 stávající trasy, jedna údolím Vltavy, druhá Prokopským údolím. Ani jedna nejde přestavět na rychlost vyšší než 90km/h. Vše vyřeší stavba jednoho 25km dlouhého tunelu. Ani na to se u nás nenajde vůle takovou stavbu realizovat.

+1/−1
26.2.2017 12:01

M20i77l19a43n 86V62o41l16e14k 5759493106439

Na to se právě vůle (bohužel) najde. Tunely jsou drahé na výstavbu i provoz a do ceny se započítá uložení odpadu (vápenec)..., takový výdělek si už někdo prosadí.

0/0
26.2.2017 12:05

J63a16k38u71b 95S25t82a21n48ě82k 8140726914971

Tohle je asi 1000000000X vyvrácený mýtus. Jedniný problém, který u nás je, je naprosá vyčůranost a to už od R-U. Tehdejší zeměměřiči byli velmi ochotni měnit místní trasy železnice za přímluvy místních, například odklony železnice z pozemků statkářů, naopak připblížení k majitelům fabrik.

A jestli je pro naši republiku nadliský úkol 25 km železničního tunelu, tak to můžem rovnou zabalit a poslední ať předá klíče komukoliv, horší to být nemůže.

+7/0
26.2.2017 12:11

M57i43c63h84a90l 19M72a29l89ý 5662394329633

Národní cíl 25 km železničního tunelu? Pak budete opravdu šťastnější?

+3/0
26.2.2017 12:14

J12a72k33u34b 33S88t94a28n30ě84k 8280986824491

Ano, pokud tenhle stát zvládne dokončit alepoň jeden projetk v termínu a nenavýší u toho náklady o více než 15%, budu štastnější člověk.

Máte s tím problém?

+2/0
26.2.2017 12:16

M93i70c93h14a69l 94M64a82l72ý 5502894589893

Mám-zaprvé tu vidím prioritnější stavby a zadruhé má stát mnohem zásadnější role než kopání tunelů...

+1/0
26.2.2017 12:21

J69a43k26u70b 41S73t61a79n47ě24k 8580796834951

Jaké? Jmenujte tři i s důvody, proč jsou důležitější.

Zatím tu jen mlátíte prázdnou slámu,ale argumenty nikde.

Jaké je zásadnější role státu, než je fungováni infrastruktury? 8-o

+1/0
26.2.2017 12:39

M79i37c58h45a85l 17M69a78l57ý 5942624699373

Transparentnost, justice, školství, zdravotnictví... Stát by toho měl dělat míň a výrazně líp, problém je, že ovčanstvo lze snadno rozptylovat pseudotématy typu VRT...

0/−3
26.2.2017 12:46

J98a29k10u82b 43S74t97a35n83ě13k 8230866344311

Co je to transparetnost jako role státu? Co je to justice jako role státu? Nebo školství? Chápete rozdíl mezí rolí a oblastí? Uvědomujete si, že to co jmenujete jsou i oblasti, které do inrastruktury spadají?

+2/0
26.2.2017 12:50

M68i55c55h45a33l 85M97a84l55ý 5232144149503

No a kam nás to posouvá dál?

0/0
26.2.2017 12:54

J30a89k85u30b 18S71t46a61n60ě46k 8410256144841

Vás očividně nikam, je to asi jako bych se vá zeptal kolik je 5 plus 5 a vy mi odpovídáte zelená....

+2/0
26.2.2017 12:54

M70i94c34h44a58l 60M85a10l32ý 5112594389823

No jistě, takže díky tomu, že jste líný překlopit přídavná jména na podstatná (tzn. v názvy "oblastí"), tak jste vyhrál a za odměnu si můžete postavit 25 km tunel?

Mimochodem, o jakém tunelu se to bavíme? O tom krušnohorském?

0/−1
26.2.2017 13:07

T38o24m73á85š 77M38o34r77a44v96č81í15k 3247876683185

Zkuste si alespoň jednou přečíst vlákno, ve kterém diskutujete. Je to dokonce hned v prvním příspěvku.

+1/0
26.2.2017 13:10

J19a24k29u28b 10S37t88a30n78ě55k 8520646304661

Vy jste tu tvrdil, že stát má "prioritnější stavby". Tu jste nedokázal jmenovat jedinou.

Pak jte tu mluvil o roli státu a vyjmenoval jste složky infrastruktury a přidal k tomu transparentnost, což není nic.

Opravdu nemohu za to, že nechápete psaný text a nejspíše ani vlastní myšlenky.

+1/0
26.2.2017 13:10

M84i70c78h87a17l 47M86a59l62ý 5852794179353

Já se zase domnívám, že hledáte formální chyby, abyste si mohl dokázat, že máte pravdu. Zajímalo by mě, co v životě děláte a kam jste s tímhle přístupem došel.

Prioritnější stavby byste snad mohl znát, když se pouštíte do vyšší dívčí typu VRT - dálnice D0, D35, D3, D52? Na železnici Brno uzel, trať 300, Praha-tratě 171,120, 231...

0/0
26.2.2017 13:28

J97a51k39u43b 71S26t91a23n85ě40k 8190826114351

To nejsou formální chyby, to, že ani nevíte, co je to infrastruktura státu není formalita, Nechápu jak se s takovými neznalostmi vůbě můžete pouštět do takové dikuze.

Tak zatím jste tu nepředvedl žádný argument.

Dálnice se již staví, případně alespoň běží papírová válka, avšak jsm přesvědčen, že kvalitní propojení Prahy a Brna je mnohem důležitější pro další rozvoj ČR jako celku.

Tunel na Beroun je rozhodně také prioritnější, než dálnice do jižních čech (a to je situace v regionu šílená), protože bez něj se Praha nikdy Bavorsko nepřipojí a dálnice na Jih se už alepoň částčně řeší.

Pokud by se vyřešli 30 slibované VRT, současně se tím například vyřeší i problém železnice v Brně (který už se ale aktuálně také částečně řeší)

+1/0
26.2.2017 13:43

M52i17c32h85a68l 57M76a22l21ý 5362354809303

No výborně, takže se jste se sám dostal do další praktické otázky, a tou je vyjednatelnost průchodu liniových staveb územím. Ale to samozřejmě není showstopper.

Tunel do Berouna není v poslední variantě ani uvažován, VRT by dokonce Beroun měla minout. Problém s připojením do Bavorska je ten, že oni se moc nechtějí připojit k nám. :-)

Tvrdit, že se "částečně řeší" situace v Brně je jako kdybych řekl, že jsem "částečně" miliardář. :-)

0/0
26.2.2017 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.