Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

SŽDC chybí drezíny na údržbu tratí. Nešly opravit, tvrdí dodavatel

Blamáží skončila zakázka Správy železniční dopravní cesty na modernizaci drezín u Traťové strojní společnosti. Firma, kterou měli podle původních plánů koupit čínští investoři, vozidla státní organizaci vůbec nedodala. Nyní jí hrozí penále v řádu desítek milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a85v14e96l 55N65o49c13a21r 6169799786585

jj, bratři Šuškové a jejich velmi blízký přítel Kalousek který si do TSS chodil pro pravidelné výplaty ;-D

0/0
26.4.2017 5:50

M38i96c38h37a28e53l 22C37h20a47r11v42á27t 9589798683362

Žijeme v divné době. Je normální dluhy neplatit a platit penále dodavatelům, kteří neododadaly zaplacené zboží... :-/

0/0
28.2.2017 19:33

V29l46a56d71i11m52í66r 85F48i38b74i17g79e18r 5394341651654

S TSS si číňani naběhli. Nevím jak funguje firma jako celek ale tam kde jsem byl to bylo šílené. Občas nám dělali nějaké drobnosti, ale už 3 roky jsme tam nebyli. Když jsme byli objednat výrobky, v hale ticho, jedna rozestavěná drezína a zaměstnanci se nudili. Pak po několika měsících úplně to samé, ta rozestavěná drezána byla ve stejném stavu. Zaměstnanci ne že by neuměli, ale byla tam tragická organizace práce. Kolikrát jim dali úkol, ale neměli materiál ze kterého by vyráběli, sami pro to jet nemohli, tak čekali. Někteří se tam dočkali do důchodu.

+1/0
28.2.2017 18:41

J52o42s69e31f 87L50a35n10z 8745661944228

50 nových drezín za 0,5mld je docela dost za "multikáru" na koleje

+1/−2
28.2.2017 9:06

J47i90ř33í 51E79r60b41e11n 1653954846697

Neumím posoudit, za 10 milionů za novou MUVku je hodně nebo málo. Nebo jinak: umíte to vyrobit levněji tak, aby to umělo všechno podle požadavku zadavatele a zároveň splňovalo technické standardy?

Ono jsou docela velké rozdíly, jestli máte rozpočítat vývoj na 10, 50 nebo 100 kusů...

+1/0
28.2.2017 10:52

J41i15ř82í 62K12o66c92u12r91e91k 6235264935588

Jde o to, že multukáry se vyrábějí po 1000 kusech. Tohle bude prakticky ruční stavba v malosériové výrobě. Jako je tomu třeba u hasičských cisteren. Ale i ty jdou na odbyt v řádově větších sériích. 10 miliónů za jeden kus?, přičemž nejlepší bude vyvinout to vozidlo odznova? Svařit pár íček na rám je to nejjednodušší. Vrtat do nich dodatečně otvory pro hydraulické hadice ta největší kravina.

+2/0
28.2.2017 11:02

P24e68t30r 75N52o90v29o52t25n36y 1251550651

Jetá multikára s nějakou větší výbavou stojí stovky tisíc. Nová teda možná přes milion, i hodně. Takže malosériová "multikára na koleje" s většími nároky pro železniční vozidlo proč ne 10 M.

0/0
28.2.2017 11:12

F59a72b33i63o 85S45g83a60t55t45o51n47i 9721980117200

SŽDC proto vypsala novou soutěž na 50 vozidel za zhruba půl miliardy korun - to jako drezína stojí 10 mega ???

0/−1
28.2.2017 8:46

J54a97n 19C35r84h11á26n 4412453303

Asi ano, když 6 mega za opravu (83/14) nestačilo. Nejdražší na tom asi je razítko od drážního úřadu, že to může na koleje. Hádám, že to byl důvod proč ty drezíny nešly opravit, TSS nedokázal vyběhat schválení opravy na úřadu. Proč novináři, takové zajímavé téma nechají nedokončené? Dále se pořád píše o zavádění evropského zabezpečovacího systému ETCS a GSM-R na SŽDC, kde palubní jednotka má stát taky kolem 10 mega. Otázka, jestli drezína může bez toho jezdit?

+2/0
28.2.2017 9:46

J42i77ř22í 61E67r35b85e20n 1373514286687

Razítko od drážního úřadu je za pár tisíc. Ale ty certifikáty od notifikovaných osob na základě technického posouzení akreditovanou osobou, to jsou pálky v řádu statisíců.

0/0
28.2.2017 10:59

J58i39ř58í 73K63o23c84u33r14e28k 6295514145808

Jenže ta osoba, která to bude sepisovat, vyřizovat atd. bude zcela určitě chtít za tuto práci víc než kolik bere šofér autobusu.

+2/0
28.2.2017 11:04

P27e45t39r 74P71e16t32r 6503252518813

A kolik si myslíte, že drezína stojí pokud i obyčejná malá tramvaj stojí 2-3x tolik? To není, jak když si jde Pepik z Horní Lhotky koupit nový trakař do Obi.

+2/0
28.2.2017 10:38

P42e82t82r 21N85o87v73o67t36n39y 1601940361

Komplet nový pohon, brzdy, hydraulika(hydraulická ruka), skříň. No a hlavně schválení.

+2/0
28.2.2017 10:41
Foto

P36a62v28e60l 95P37o59k91o20r62n54ý 2686734960762

Jak dlouho běží penále 41 500 Kč denně? Když SŽDC odstoupí od smlouvy, přestává penále běžet?

0/0
28.2.2017 8:45

D56a61v36i88d 42Z32a80j79d12á50k 8925412410761

Smlouvu nikdo nevidel, prubeh dvaceti mesicu taky ne, ale vsichni vi, kdo to podelal. Uplne cernobily to asi nebude.

+1/0
28.2.2017 8:03

P45e54t87r 84N43i48v44n53i14c88k28ý 3242324505717

Takže firma podepíše smlouvu a pak si klidně řekne, že na to kašle? 8-o

+4/0
28.2.2017 7:40

T29o65m27á24š 75Š90v78a76g34e16r92a 2149800474583

Jak to bylo za Bazaly, tak to muselo být ohromně výhodné.

+10/0
28.2.2017 6:52

P55e43t27r 60R42i26h98a80k 7881628378226

Jasne, prodejte vsechno cinanum. nejlepe celou republiku i s obcanama, ze jo?

+3/0
28.2.2017 6:45

J18i32ř98í 24E17r58b39e39n 1303364246267

Vy chcete mluvit majitelům do toho, komu co prodají?

+1/0
28.2.2017 11:01

P10e54t75r 20R60i37h54a39k 7711658408726

to jiste nechci jen je to smutne.

0/0
2.3.2017 18:08

J79a14n 88K38a12l66a46b34z23a 6622651688129

Zlatý komunisti!! Tohle by se za nich nestalo.....

+5/−15
28.2.2017 6:11

M16i78l95a32n 18V28o35l16e13k 5439413716339

Samozřejmě, že se podobné věci také stávaly. Akorát se dnes považují za důkaz nefunkčnosti socialismu, zatímco funkčnost kapitalismu tímto zůstane nedotčena.

+3/0
28.2.2017 7:33

J69i38ř35í 82E82r46b65e67n 1503364546497

Myslíte ty komunisty, kvůli kterým se i na delších tratích kodrcáme v orchestrionech a regionovách, původně určených jen pro lokálky? Protože komunisti nedokázali zavést výrobu pořádných čtyřnápravových motoráčků?

+2/0
28.2.2017 11:03

M10i27l69a77n 90V86o90l19e51k 5579303756429

Vždyť už jet 27 let od sametu. To už ani komunisti v roce 1972 neomlouvali nedostatky na železnici 2. světovou válkou...

+1/−1
28.2.2017 11:11

R49o57m22a47n 73J10e55s96c40h42k75e 9958875797825

Za komunistů se vyrábělo mnoho čtyřnápravových motoráků odborníku.

M 262.0, M 240.0, M 286.0 a mnoho dalších.

0/0
1.3.2017 19:19

A32l45o48i37s 68S76l67á28m18e46č35k51a 2546802242282

Opravárenská firma vám de facto ukradne majetek, vrátit jej nehodlá a ještě vydává drzá prohlášení.

Měl jsem za to, že tyhle praktiky ze "zlatých devadesátek" už jsou minulostí, ale zřejmě ještě ne...

+13/0
28.2.2017 5:34

M79a14r16e49k 95K17a55l13i62n54a 3939134855378

Cože? Tak pokud je oprava reálně vyloučena, tak to prostě opravárenská firma opravit ani nemůže... A ́t prostě koupí nové... JIného se nedá dělat nic...

+1/−2
28.2.2017 6:06

J11a93k97u20b 36K29a22m81e47n73i71c89k92ý 4399362747136

tak to si snad meli zjistit pri podpisu smlouvy, jestli se to opravovat da nebo ne, snad byla nejaka obhlidka treba aspon 1 dreziny...

+17/0
28.2.2017 6:25
Foto

M51i59c28h57a26l 82N73a43j35m38a91n 7349153326730

Firma převzala drezíny k opravě, 20 měsíců je nechala někde stát a nehrábla na ně a po těch 20 měsících prohlašuje, že je to neopravitelné a nic se neděje.

Vám tento postup přijde normální?

Pokud jdu do podobné zakázky tak se snad seznámím se stavem drezín a následně nabídnu cenu za opravu/modernizaci. Pokud během oprav zjistím další poškození, tak se to snad snažím ihned se zadavatelem.

+20/0
28.2.2017 6:48

J25i31ř19í 33K56o55c69u86r97e67k 6325674755338

A nebo se pojistím a nasmlouvám si pilotní projekt na dva kusy - posouzení proveditelnosti zakázky. Držku si může rozdít klidně někdo jiný.

0/0
28.2.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.