Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SŽDC chybí drezíny na údržbu tratí. Nešly opravit, tvrdí dodavatel

Blamáží skončila zakázka Správy železniční dopravní cesty na modernizaci drezín u Traťové strojní společnosti. Firma, kterou měli podle původních plánů koupit čínští investoři, vozidla státní organizaci vůbec nedodala. Nyní jí hrozí penále v řádu desítek milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50a88v25e32l 61N62o86c23a68r 6519159946875

jj, bratři Šuškové a jejich velmi blízký přítel Kalousek který si do TSS chodil pro pravidelné výplaty ;-D

0/0
26.4.2017 5:50

M30i24c51h47a70e79l 42C93h87a85r67v98á90t 9719978403672

Žijeme v divné době. Je normální dluhy neplatit a platit penále dodavatelům, kteří neododadaly zaplacené zboží... :-/

0/0
28.2.2017 19:33

V24l84a87d83i26m66í74r 14F42i12b12i12g39e38r 5414431901624

S TSS si číňani naběhli. Nevím jak funguje firma jako celek ale tam kde jsem byl to bylo šílené. Občas nám dělali nějaké drobnosti, ale už 3 roky jsme tam nebyli. Když jsme byli objednat výrobky, v hale ticho, jedna rozestavěná drezína a zaměstnanci se nudili. Pak po několika měsících úplně to samé, ta rozestavěná drezána byla ve stejném stavu. Zaměstnanci ne že by neuměli, ale byla tam tragická organizace práce. Kolikrát jim dali úkol, ale neměli materiál ze kterého by vyráběli, sami pro to jet nemohli, tak čekali. Někteří se tam dočkali do důchodu.

+1/0
28.2.2017 18:41

J71o78s19e27f 67L81a45n61z 8125571324698

50 nových drezín za 0,5mld je docela dost za "multikáru" na koleje

+1/−2
28.2.2017 9:06

J89i87ř81í 10E36r29b16e14n 1133564766427

Neumím posoudit, za 10 milionů za novou MUVku je hodně nebo málo. Nebo jinak: umíte to vyrobit levněji tak, aby to umělo všechno podle požadavku zadavatele a zároveň splňovalo technické standardy?

Ono jsou docela velké rozdíly, jestli máte rozpočítat vývoj na 10, 50 nebo 100 kusů...

+1/0
28.2.2017 10:52

J37i77ř39í 91K57o57c36u64r10e19k 6365604585968

Jde o to, že multukáry se vyrábějí po 1000 kusech. Tohle bude prakticky ruční stavba v malosériové výrobě. Jako je tomu třeba u hasičských cisteren. Ale i ty jdou na odbyt v řádově větších sériích. 10 miliónů za jeden kus?, přičemž nejlepší bude vyvinout to vozidlo odznova? Svařit pár íček na rám je to nejjednodušší. Vrtat do nich dodatečně otvory pro hydraulické hadice ta největší kravina.

+2/0
28.2.2017 11:02

P26e16t47r 63N63o26v80o72t21n24y 1291380111

Jetá multikára s nějakou větší výbavou stojí stovky tisíc. Nová teda možná přes milion, i hodně. Takže malosériová "multikára na koleje" s většími nároky pro železniční vozidlo proč ne 10 M.

0/0
28.2.2017 11:12

F21a37b86i58o 24S12g75a88t89t51o52n13i 9531300677690

SŽDC proto vypsala novou soutěž na 50 vozidel za zhruba půl miliardy korun - to jako drezína stojí 10 mega ???

0/−1
28.2.2017 8:46

J79a61n 31C51r39h13á98n 4652493913

Asi ano, když 6 mega za opravu (83/14) nestačilo. Nejdražší na tom asi je razítko od drážního úřadu, že to může na koleje. Hádám, že to byl důvod proč ty drezíny nešly opravit, TSS nedokázal vyběhat schválení opravy na úřadu. Proč novináři, takové zajímavé téma nechají nedokončené? Dále se pořád píše o zavádění evropského zabezpečovacího systému ETCS a GSM-R na SŽDC, kde palubní jednotka má stát taky kolem 10 mega. Otázka, jestli drezína může bez toho jezdit?

+2/0
28.2.2017 9:46

J59i61ř64í 65E25r71b29e55n 1243364226607

Razítko od drážního úřadu je za pár tisíc. Ale ty certifikáty od notifikovaných osob na základě technického posouzení akreditovanou osobou, to jsou pálky v řádu statisíců.

0/0
28.2.2017 10:59

J21i58ř81í 18K35o63c94u59r20e95k 6235134405618

Jenže ta osoba, která to bude sepisovat, vyřizovat atd. bude zcela určitě chtít za tuto práci víc než kolik bere šofér autobusu.

+2/0
28.2.2017 11:04

P97e86t71r 17P37e30t19r 6313512248333

A kolik si myslíte, že drezína stojí pokud i obyčejná malá tramvaj stojí 2-3x tolik? To není, jak když si jde Pepik z Horní Lhotky koupit nový trakař do Obi.

+2/0
28.2.2017 10:38

P33e35t79r 83N96o16v40o56t29n49y 1711680301

Komplet nový pohon, brzdy, hydraulika(hydraulická ruka), skříň. No a hlavně schválení.

+2/0
28.2.2017 10:41
Foto

P76a45v70e88l 81P63o48k61o35r62n73ý 2426834170982

Jak dlouho běží penále 41 500 Kč denně? Když SŽDC odstoupí od smlouvy, přestává penále běžet?

0/0
28.2.2017 8:45

D91a51v88i16d 67Z84a11j38d24á74k 8225882820551

Smlouvu nikdo nevidel, prubeh dvaceti mesicu taky ne, ale vsichni vi, kdo to podelal. Uplne cernobily to asi nebude.

+1/0
28.2.2017 8:03

P21e22t35r 27N51i39v91n59i29c49k87ý 3742704975727

Takže firma podepíše smlouvu a pak si klidně řekne, že na to kašle? 8-o

+4/0
28.2.2017 7:40

T15o51m23á98š 40Š64v76a60g65e11r45a 2759160554233

Jak to bylo za Bazaly, tak to muselo být ohromně výhodné.

+10/0
28.2.2017 6:52

P69e73t65r 15R24i50h48a24k 7421768168416

Jasne, prodejte vsechno cinanum. nejlepe celou republiku i s obcanama, ze jo?

+3/0
28.2.2017 6:45

J32i49ř28í 91E23r13b64e18n 1333974896517

Vy chcete mluvit majitelům do toho, komu co prodají?

+1/0
28.2.2017 11:01

P90e43t60r 68R26i15h63a84k 7131158788236

to jiste nechci jen je to smutne.

0/0
2.3.2017 18:08

J19a64n 83K31a66l36a80b31z34a 6322541208479

Zlatý komunisti!! Tohle by se za nich nestalo.....

+5/−15
28.2.2017 6:11

M18i31l72a51n 47V89o71l82e23k 5249803886789

Samozřejmě, že se podobné věci také stávaly. Akorát se dnes považují za důkaz nefunkčnosti socialismu, zatímco funkčnost kapitalismu tímto zůstane nedotčena.

+3/0
28.2.2017 7:33

J97i36ř22í 30E38r26b70e14n 1823574286437

Myslíte ty komunisty, kvůli kterým se i na delších tratích kodrcáme v orchestrionech a regionovách, původně určených jen pro lokálky? Protože komunisti nedokázali zavést výrobu pořádných čtyřnápravových motoráčků?

+2/0
28.2.2017 11:03

M51i95l27a67n 26V68o87l50e31k 5179833906439

Vždyť už jet 27 let od sametu. To už ani komunisti v roce 1972 neomlouvali nedostatky na železnici 2. světovou válkou...

+1/−1
28.2.2017 11:11

R65o25m17a40n 94J50e13s41c86h37k54e 9198135937385

Za komunistů se vyrábělo mnoho čtyřnápravových motoráků odborníku.

M 262.0, M 240.0, M 286.0 a mnoho dalších.

0/0
1.3.2017 19:19

A49l42o35i73s 53S18l95á92m54e24č96k55a 2916482562902

Opravárenská firma vám de facto ukradne majetek, vrátit jej nehodlá a ještě vydává drzá prohlášení.

Měl jsem za to, že tyhle praktiky ze "zlatých devadesátek" už jsou minulostí, ale zřejmě ještě ne...

+13/0
28.2.2017 5:34

M71a10r62e73k 86K17a25l11i63n68a 3729584235738

Cože? Tak pokud je oprava reálně vyloučena, tak to prostě opravárenská firma opravit ani nemůže... A ́t prostě koupí nové... JIného se nedá dělat nic...

+1/−2
28.2.2017 6:06

J58a10k88u81b 19K46a35m69e32n62i25c97k94ý 4209922397466

tak to si snad meli zjistit pri podpisu smlouvy, jestli se to opravovat da nebo ne, snad byla nejaka obhlidka treba aspon 1 dreziny...

+17/0
28.2.2017 6:25
Foto

M11i86c25h31a38l 85N68a48j66m38a16n 7419333816640

Firma převzala drezíny k opravě, 20 měsíců je nechala někde stát a nehrábla na ně a po těch 20 měsících prohlašuje, že je to neopravitelné a nic se neděje.

Vám tento postup přijde normální?

Pokud jdu do podobné zakázky tak se snad seznámím se stavem drezín a následně nabídnu cenu za opravu/modernizaci. Pokud během oprav zjistím další poškození, tak se to snad snažím ihned se zadavatelem.

+20/0
28.2.2017 6:48

J82i80ř42í 48K67o19c42u83r61e12k 6765104575878

A nebo se pojistím a nasmlouvám si pilotní projekt na dva kusy - posouzení proveditelnosti zakázky. Držku si může rozdít klidně někdo jiný.

0/0
28.2.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz