Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Autobusy ani vlaky nejsou potřeba, pošleme dotace letadlům

Není to tak dávno, co politici měli jako hračku České aerolinie. Od krachu je zachránila jednak pomoc jiné státní firmy a jednak privatizace. Letadla ale politiky nepřestávají lákat. V některých krajích či městech pro změnu vymýšlí, jak je začít dotovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a93r47e95k 33K10a36l84i65v33o31d90a 7766213251296

Největší vidlák je autor....

0/0
5.3.2017 2:45

J47a90r10o10s47l71a89v 12T25í23n91e22k 4244248650482

Co tam napsal nevhodného ? Asi máte pro to nějaký důvod.

0/0
5.3.2017 15:49

V97l88a72d19i57m97í75r 62M85a98r65y77š14k28a 4676896750882

No jo, takový ten typický článek od někoho, kdo bez znalostí širších souvislostí píše nesmysly. :-) "Vidlákov" snad ani komentovat nebudu.

0/−2
3.3.2017 9:17

R47a23d48e15k 21J96a95n54a12t46a 9345196694712

A s čím konkrétně nesouhlasíte? Že Ryanair často "vydírá" malá letiště požadavky na dotace, je docela známá věc. Stejně jakože mnozí lokální politici mají přebujelé ego. Pokud by ta letiště byla komerčně zajímavá, už dávno by se tam létalo. Letecká doprava je v EU liberalizována, dopravci si mohou zavést linku kam chtějí.

+4/0
3.3.2017 18:22

P58e87t79r 15K22o27z65o54h71o37r24s20k32ý 6351793501687

To Milan Illek

Kdybyste sepřed napsáním článku podíval do mapy, tak byste zjistil, že ostravské letištěje jediným v ČR, ke kterému vede železnice – železniční terminál je spojens letištní halou 75 m dlouhým tunelem.

Prodiskutující, neznalé místní situace s přístupností na ostravské letiště:

Ze zastávky uobce Sedlnice, ležící na lokální trati Studénka – Veřovice, je vyvedena odbočkapřímo k terminálu letiště Mošnov (pozn: na název Letiště Leoše Janáčkajsem si nikdy nezvykl). Celá trať ze Studénky až po letištní terminál jeelektrifikována, takže jezdí příme spoje ze severu, z oblasti Ostravska,dostupnost OK. Potíž je v tom, že z jižního směru, tedy z oblastiValašského Meziříčí, Kopřivnicka atd. je letiště po železnici nepřístupné. A topřesto, že v zastávce Sedlnice je vybudován železniční triangl a vlaky bytak mohly k terminálu zajíždět i z tohoto směru. Jenže nezajíždí, spojeprojedou kolem letiště zastávkou Sedlnice a pokračují do Studénky. Takžecestující z jižních oblastí, kteří by chtěli letět z Ostravy, sevelice obtížně dostávají na letiště za pomoci taxíků, osobních aut svých isvých přátel (ti mají v noci a nad ránem radost), veřejná autobusová dopravaz tohoto směru se moc nekoná. Upozornil jsem na to někdy před rokem tiskovoumluvčí letiště a odpovědí mi bylo, že se tím možná budou zabývat. Kraj, vedeníletiště a nakonec i ČSD se tak vědomě zříkají spousty možných zákazníků z aglomerace,která dle mých propočtů představuje cca 42 – 450 tis. obyvatel. Takže nač sivlastně stěžují, že?

+1/−3
3.3.2017 9:03

L27u65b79o39š 35H61o86l91í46k 5837630152760

Skvělé. Dubajští šejci mířící do lázní Klimkovice (kterých budou přilétat plná letadla) jistě přímé železniční spojení využijí...

+2/0
3.3.2017 9:54

I46v41a96n 20H43o98l68a10s 5587317588917

> a nakonec i ČSD

To se opravdu vědomě (ba ani nevědomě) nezříká vůbec ničeho.

0/0
4.3.2017 22:12

M51i20r90o10s74l69a74v 60Z76i17k52m88u42n33d 6358912237758

Kdybyste se podíval do mapy, zjistil byste, že i v Brně vede k letišti železnice (ze stanice Brno Slatina a je vzdálena jen několik desítek metrů od odbavovací haly ... proč se technicky neupraví tak, aby tam mohly jezdit osobní vlaky z hlavního nádraží, což je rychlejší než BUS MHD těžko říci ... asi to nikdo nechce ... rovněž k pardubickému letišti vede železnice.

Letiště v Ostravě je relativně nedostupné i pro občany z Hranic na Moravě, Přerova či Olomouce, což je patrné z vyhledávače spojení ...

Nicméně z hlediska pohodlí cestujících je ten spojovací tunel dlouhý sice jen 75 metrů, ale to je jen na začátek, příletový cestující to má minimálně dalších 75 metrů. Informace o železničním spojení jsou poměrně bídné, jízdenky se prodávají v informačním centru, které příletový cestující mine a o jeho existenci se dozví až na začátku tunelu. Jízdenkový automat "tam" není, jednak patrně proto, že by si na svůj provoz nevydělal, jednak proto, že výdej jízdenek je z hlediska tarifních pravidel tak složitý, že s ním mají problém i vlastní vyškolení zaměstnanci, tím spíše "laik" a navíc ze zahraničí, který česky neumí ... Převést tarifní pravidla nesrozumitelná i v češtině do cizího jazyka je pouze iluze ...

0/0
5.3.2017 5:09
Foto

M42i11c48h93a90l 81B23r21e91š80k81o68v67e44c 4311468824516

Linka do Dubaje je skutečně nesmysl, ale jsou tu jiné destinace, jejichž podpora by byla vhodná, tedy aspoň po nějakou dobu, aby se ukázalo zda mohou být rentabilní a přilákat komerčního zájemce a nebo ne a pak má smysl je opustit.

0/0
3.3.2017 8:59

M95a90r70t23i88n 54H10o38r87á18č76e19k 7726754855814

Předpokládám, že pan Sůra je z Prahy, protože nikde nevidím, že by kritizoval několikanásobně vyšší šikovně skryté dotace na to, aby se zachránila firma bez budoucnosti - ČSA. Tuším, že přes Osinek tam stát nalil 2 miliardy, kolik šlo přes Český aeroholding místo toho aby zisky letiště Praha šly do státního rozpočtu a mohly dotovat třeba rychlejší výstavbu dálniční sítě - například D35 na Olomouc, to už asi nezjistíme. No nic, výsledkem těchto extrémních dotací byl prodej 1/3 za symbolickou cenu korejcům a druhé 1/3 TVS, který z velké části koupili od Šimáněho číňané.

V žádném případě nechci tímto říct, že současná podoba podpory linek v Ostravě je v pořádku. Kdyby totiž linku 1-2x týdně rozlítal FlyDubai nebo Emirates - tj. firmy, které umí nabídnout v Dubaji přestup na své spoje do světa, zejména Asie, pak by linka smysl měla a do Ostravy by jezdili lidé ze sousedního Slezka. Takto

Podle mne totiž existuje potenciál na 2-3 spojení mimopražských letišť na velké letiště typu Londýn-Heathrow, Paříž-Charles de Gaulle, Frankfurt, Moskva, Dubaj ale jen tehdy pokud se bude jednat o dopravce, který zajistí přestup na linky dál. Díky tomu pak po několika letech přijdou do oblasti firmy s vyšší přidanou hodnotou, nejen montovny. Jinak leteckou konektivitu nemá smysl dotovat.

+1/0
3.3.2017 7:50

J56a53n 56S29ů18r86a 4625773923772

Pan Sůra je z Liberce. statní záchranu ČSA kritizoval x krát.tolik fakta

+3/0
3.3.2017 8:42

M18a48r18t66i94n 49H83o95r32á15č28e21k 7936934625934

díky za objasnění

0/0
3.3.2017 11:28

K15a43r82e18l 16B81a85r55t74á92č36e31k 9862149172455

co kdyby linku z Dubaje dotovali sami arabi???

+2/0
3.3.2017 6:56

J95a75r90o88s79l50a80v 68T87í79n63e76k 4684448580612

To nejde. Arabové neznají slovo DOTACE.

0/0
5.3.2017 15:52

P66a24v81e28l 94Z84a71j36í62č61e91k 8124230616180

to letiste melo vzdycky zustat jako letiste se smisenym provozem protoze jako civilni jen chatra a nema sanci se uzivit asi jako ta vlakova linka kterou skoro nikdo nejezdi. A par arabacu, sem tam nejaci manageri a v dobe dovolenych nejake nepravidelne linky to nevytrhnou...

+5/0
3.3.2017 6:47
Foto

B28r96o81n25i27s12l72a24v 63G61a23b29r35y28š 2182859401

"...Aerolinky měly dlouhou dobu na to, aby zjistily, jak skvělý byznys nabízí spojení z Ostravy či Pardubic."

Jak může někdo letět z Ostravy, když v Ostravě žádné letiště není?

+1/−3
2.3.2017 22:53

K43a73r64e72l 31N87o50v20ý 4149649363279

je,již bývalé,město ho polklo,ale nějaké stavby zůstaly a jsou využívané

0/0
2.3.2017 23:26

P58e78t55r 35P70e44t78r 6853282418593

vzhledem k tomu, že na Ostravské letiště v posledních letech začaly jezdit pravidelné vlakové linky tak tam asi někde bude. Ty vlaky určitě nebudou končit v poli

0/−1
3.3.2017 0:15

P92a10v27e65l 80Z65a45j17í53č75e61k 8684480966440

pan asi narazi na to ze je v mosnove ne v ostrave

+5/0
3.3.2017 6:44
Foto

B95r18o41n14i23s46l46a95v 15G82a67b92r64y82š 2392989211

Prohledal jsem celé území Ostravy a žádné jsem nenašel. To, o němž se mluví, patrně je letiště v Mošnově. A Mošnov v Ostravě není. Dokonce je v jiném okrese.

+1/−4
3.3.2017 8:03

D12a24n 71M72a14c31h68o54l68d57a 8817512954202

pane jo, tak halvne ze jste neco napsal :)

+2/−1
3.3.2017 8:57
Foto

B16r38o36n48i69s54l24a28v 22G56a13b21r82y23š 2712809341

Váš komentář je zde jistě taky nezbytný... :-)

+1/0
3.3.2017 9:10

D24a75n 49M65a34c35h71o90l86d72a 8587532884632

to je asi pravda, aspon nebyl de...ní

0/0
3.3.2017 11:11

V54l18a72d60i63m37í43r 68M54a96r83y11š24k68a 4926486550822

Marjá... než začnete psát, zkuste se naučit číst, alespoň z mapy. ;-O

0/−2
3.3.2017 9:21
Foto

B87r32o67n74i55s53l81a13v 63G56a82b81r64y73š 2332919571

Zřejmě to neumím. Můžete mi prosím poslat souřadnice toho letiště?

Žádné letiště jsem v Ostravě opravdu nenašel. Ale třeba se pletu.

+1/−1
3.3.2017 11:14

J12a19n 61S17ů52r89a 4545303523812

Počet hostů v Moravskoslezském kraji loni ze Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

informace pro fanklub lázní Darkov a Klimkovice.

+6/0
2.3.2017 21:44

D33a20n 12M97a47c26h75o65l66d95a 8787622294782

tak to číslo nemusí být úplně přesné, arabové vlastní např. v klimkovicích domy, kde jsou ubytování, to se určitě nebere jako lázeňské ubytování. Nicméně samořejmě to nejsou nájezdy lidí.

+1/0
2.3.2017 21:50

J60a73n 86S84ů72r41a 4195763323212

V tom případě tam nejsou nahlášení

0/0
2.3.2017 21:50

D89a39n 93M74a44c41h22o53l12d70a 8577922604572

ja videl tabulku s lazenskym ubytovanim a tam urcite nejsou vsichni, proste nebydli vsichni primo v lazenskem komlexu

0/0
2.3.2017 21:55

J45a64n 88S17ů66r95a 4775493883812

tak se o ni podělte:)

0/0
2.3.2017 21:56

D56a78n 13M69a57c21h71o55l87d90a 8187182324112

mluvim o tabulce co jste tady postnul vy, teda jednu z tech mnoha ruznych co tam byla a tykala se lazenskeho ubytovani

0/0
2.3.2017 22:00

D31a34n 82M35a59c58h30o66l22d38a 8497172524122

jinak na Klimkovice se muzu optat, znam tam reditelku, ktera je mimo jine kurdka. Na cestach v letadle je temer furt, to jen k tomu ze tu u nas jsme vidlaci a pomalu nevime co je letadlo :)

0/0
2.3.2017 22:03

K20a35r42e49l 49B21a27r65t38á52č95e90k 9972129152695

a taky nevime co je metro a moře...

0/0
3.3.2017 7:00

J49o36s42e87f 85T41r22ö52g89l 8409602886666

K nám do Teplic jich jezdí nepochybně více, že bychom si také postavili letiště :-)

0/0
3.3.2017 13:56

J73a30n 50S68ů69r44a 4615583673682

Je na čase:-)

0/0
3.3.2017 16:48

O21t82t64o 94P40o38s67p59í28š61i51l 4884225747648

Ale někde hodně daleko za městem a postavte k tomu za "ničí peníze" železniční trať...EU

:-)

+1/−1
4.3.2017 9:04

K25a77m22i88l 59D18o59l37e97z64e31l 6552326374662

hlavne aby latadla zase nelakali skveleho delitanta Tvrdika, to by bylo bankrotu....

0/0
2.3.2017 21:00

A52l21e80š 67M30a14t30e46r81n23a 7311798424374

Autor mi připomíná malé závistivé dítě:-) již v některých minulých článcích se neustále navážel do Ostravy, např. do vlakového spojení Ostravy a letiště, a bylo vidět jak jej evidentně štve, že např. Praha na takové spojení čeká desítky let a stále nic;-D Zajímalo by mně, zda se autor vůbec někdy byl podívat v Ostravě a jak zná zdejší letiště a region...a zda vůbec létá letadlem:-) Nebo jen všude jezdí autem a leteckou a vlakovou dopravu si vybral jako cíl svých útoků, neboť je to tak snadné vše jen kritizovat...létám z Ostravy do Londýna docela často a lety jsou téměř vždy plné...co by autor navrhoval?

Má nějaký nápad jak letiště v Ostravě a Pardubicích pozvednout? Myslím že ne a přijde mi, že by obě nejradši nechal zrušit a zbourat...to bych ale našemu regionu nepřál...kodrcat se po těch strašných silnicích do Katowic ;-( Možná bývalí politici zaspali, ale ti současní se alespoň něco k pozvednutí regionu snaží dělat...nebo máme všichni rezignovat a nechat se převálcovat Poláky a Prahou? Netrvdím, že dotace do ztrátových spojů zcela bez výhrad podporuju, ale zcela souhlasím s Tomášem Krainou...lázně v Klimkovicích jsou plné pacientů z Emirátů a Arábie, ale takový vidlákov přeci pan autor nezná...:-)

Myslím že pan Sůra sám nejspíš pochází z nějakého vidlákova, sám je možná obyčejný lopaťák a zde si jen léčí své komplexy urážlivými útoky na jiná města a regiony:-/

+5/−18
2.3.2017 20:55

D24a83n 17M74a14c54h65o49l68d18a 8597602544652

vcelku bych souhlasil, jen do Katovic vede dalnice uz nejaky rok

+6/0
2.3.2017 20:58

J40a18n 82S45ů32r60a 4195403183532

Mohu vás uklidnit, nikomu nic nezávidím. Jen jsem alergický na vyhazování peněz. Zkuste řešit fakta, nikoliv osobu autora. V Ostravě jsem byl letos dokonce čtyři dny na dovolené. Velmi zajímavý zážitek.

+7/−3
2.3.2017 21:06

T53o59m94á41š 40T74a37t37í27č10e83k 5800242790278

Hardcore. R^

+2/−1
2.3.2017 22:28

V82l11a13d51i71m18í69r 58M63a15r72y40š85k57a 4806276820742

Někdo je zase alergický, když se jeho rodišti říká "vidlákov" a pro něj zůstanete navždy jen obyčejným buranem (který píše nesmysly, aniž by si zjistil souvislosti - to není novinařina, ale bulvár).

0/0
3.3.2017 9:23

J63a30n 53S58ů33r18a 4925803313422

Vy jste se narodil na letišti?

+1/0
3.3.2017 9:34

J54a81n 58T93u12r27o48ň 3591150880465

Btw. do Katovic vede luxusní dálnice, nejhorší úsek této komunikace je mezi Ostravou a statní hranicí...

+11/0
2.3.2017 21:40

J45a83n 10S40ů36r66a 4445513793462

Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

počet hostů za celý rok a v celém kraji. Davy.

+5/−1
2.3.2017 21:45

P81a10v15e60l 58Š73m33í76d93e57k 6909850373148

No jo, Saudská Arabie Získání saudskoarabského víza bez místního sponsora je prakticky vyloučeno. Individuální turistická víza se nevydávají.e, letenka je jedna věc, ale dostat se tam zdroj www.mzv.cz. Možná, jako poutník do Mekky.Ale bude to abstinenční odvykající kůra.

+1/0
3.3.2017 6:18

Z21b93i38g27n46i52e28w 96K51o58l39a51n95o 9716804532431

Strasne silnice z Ostravy do Katowic? Z Ostravy mate dobre dalnice ( po polske strane ) do Katowic - A1 i sjezd na A4 .Mate tez dobry dojezd do Krakova . Z tich 2 letist cestuje kazdy rok vice nez 9 milionu lidi.

+3/0
2.3.2017 22:23

J52a53n 24N81o21v40á55k 8590556957580

Holt se budete muset smířit s tím, že Ostrava už dávno není pupek ČR s desítkami tisíc protekčních horníků, ale řadové město.

+7/0
2.3.2017 22:29

P79e87t16r 82M70a24r69š15o76u42n 5225308156786

Může autor k Pardubicím říci kam jinam létají bývalé linky z Ruska v naší republice?... prozradím mu, že nikam. Krachla letecká spolecnost. Takze úvaha, že na vině je konec konkurence na trasách asi nebude tak úplně presna. Ono totiž díky sankcím a tím ekonomice Ruska jaksi ubylo ruských turistů obecně. To pohřbilo pardubické letiště. Navíc v době kdy se město s krajem jen několik let o terminál dohadovali, zda to stojí za to ho stavět místo jedné boudy. No u chatrče nebude zastovat ani rychlovlak...

Pardubice mají teoreticky potenciál jako letiště "pražské". Je to divné, ale je to tak. Hodina do centra prahy není žádný čas. A pokud se podíváte na mnoha letiště nízkonákladové, zjsotite, že mají do ubadenych měst také daleko. (Beauvais je také 80 km od Paříže)

+6/0
2.3.2017 20:50

J52a98n 60S44ů40r41a 4105123443832

Ruských turistů je už nyní jako před krizí. Jen se také uvolnila konkurence, takže už může mezi Prahou a Moskvou létat více aerolinek, nejen Aeroflot a ČSA, jako dříve. Tím ztratily Pardubice výhodu. Ona to ale hodina není, musíte se ještě dostat na nádraží.

+1/−3
2.3.2017 21:35



Najdete na iDNES.cz