Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Autobusy ani vlaky nejsou potřeba, pošleme dotace letadlům

Není to tak dávno, co politici měli jako hračku České aerolinie. Od krachu je zachránila jednak pomoc jiné státní firmy a jednak privatizace. Letadla ale politiky nepřestávají lákat. V některých krajích či městech pro změnu vymýšlí, jak je začít dotovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a90r60e96k 29K89a35l40i34v10o77d49a 7596453681386

Největší vidlák je autor....

0/0
5.3.2017 2:45

J28a75r52o93s29l64a33v 86T54í57n45e18k 4624598300282

Co tam napsal nevhodného ? Asi máte pro to nějaký důvod.

0/0
5.3.2017 15:49

V33l30a54d65i88m87í43r 95M54a60r12y11š62k50a 4736696260842

No jo, takový ten typický článek od někoho, kdo bez znalostí širších souvislostí píše nesmysly. :-) "Vidlákov" snad ani komentovat nebudu.

0/−2
3.3.2017 9:17

R92a39d72e19k 96J12a67n73a51t70a 9545276774742

A s čím konkrétně nesouhlasíte? Že Ryanair často "vydírá" malá letiště požadavky na dotace, je docela známá věc. Stejně jakože mnozí lokální politici mají přebujelé ego. Pokud by ta letiště byla komerčně zajímavá, už dávno by se tam létalo. Letecká doprava je v EU liberalizována, dopravci si mohou zavést linku kam chtějí.

+4/0
3.3.2017 18:22

P79e58t26r 39K90o13z49o39h42o55r48s67k61ý 6311333141827

To Milan Illek

Kdybyste sepřed napsáním článku podíval do mapy, tak byste zjistil, že ostravské letištěje jediným v ČR, ke kterému vede železnice – železniční terminál je spojens letištní halou 75 m dlouhým tunelem.

Prodiskutující, neznalé místní situace s přístupností na ostravské letiště:

Ze zastávky uobce Sedlnice, ležící na lokální trati Studénka – Veřovice, je vyvedena odbočkapřímo k terminálu letiště Mošnov (pozn: na název Letiště Leoše Janáčkajsem si nikdy nezvykl). Celá trať ze Studénky až po letištní terminál jeelektrifikována, takže jezdí příme spoje ze severu, z oblasti Ostravska,dostupnost OK. Potíž je v tom, že z jižního směru, tedy z oblastiValašského Meziříčí, Kopřivnicka atd. je letiště po železnici nepřístupné. A topřesto, že v zastávce Sedlnice je vybudován železniční triangl a vlaky bytak mohly k terminálu zajíždět i z tohoto směru. Jenže nezajíždí, spojeprojedou kolem letiště zastávkou Sedlnice a pokračují do Studénky. Takžecestující z jižních oblastí, kteří by chtěli letět z Ostravy, sevelice obtížně dostávají na letiště za pomoci taxíků, osobních aut svých isvých přátel (ti mají v noci a nad ránem radost), veřejná autobusová dopravaz tohoto směru se moc nekoná. Upozornil jsem na to někdy před rokem tiskovoumluvčí letiště a odpovědí mi bylo, že se tím možná budou zabývat. Kraj, vedeníletiště a nakonec i ČSD se tak vědomě zříkají spousty možných zákazníků z aglomerace,která dle mých propočtů představuje cca 42 – 450 tis. obyvatel. Takže nač sivlastně stěžují, že?

+1/−3
3.3.2017 9:03

L75u90b76o65š 89H55o24l32í51k 5977250462710

Skvělé. Dubajští šejci mířící do lázní Klimkovice (kterých budou přilétat plná letadla) jistě přímé železniční spojení využijí...

+2/0
3.3.2017 9:54

I51v36a81n 36H31o14l33a44s 5787227458627

> a nakonec i ČSD

To se opravdu vědomě (ba ani nevědomě) nezříká vůbec ničeho.

0/0
4.3.2017 22:12

M95i26r69o38s50l45a49v 46Z86i77k35m10u18n88d 6138112167498

Kdybyste se podíval do mapy, zjistil byste, že i v Brně vede k letišti železnice (ze stanice Brno Slatina a je vzdálena jen několik desítek metrů od odbavovací haly ... proč se technicky neupraví tak, aby tam mohly jezdit osobní vlaky z hlavního nádraží, což je rychlejší než BUS MHD těžko říci ... asi to nikdo nechce ... rovněž k pardubickému letišti vede železnice.

Letiště v Ostravě je relativně nedostupné i pro občany z Hranic na Moravě, Přerova či Olomouce, což je patrné z vyhledávače spojení ...

Nicméně z hlediska pohodlí cestujících je ten spojovací tunel dlouhý sice jen 75 metrů, ale to je jen na začátek, příletový cestující to má minimálně dalších 75 metrů. Informace o železničním spojení jsou poměrně bídné, jízdenky se prodávají v informačním centru, které příletový cestující mine a o jeho existenci se dozví až na začátku tunelu. Jízdenkový automat "tam" není, jednak patrně proto, že by si na svůj provoz nevydělal, jednak proto, že výdej jízdenek je z hlediska tarifních pravidel tak složitý, že s ním mají problém i vlastní vyškolení zaměstnanci, tím spíše "laik" a navíc ze zahraničí, který česky neumí ... Převést tarifní pravidla nesrozumitelná i v češtině do cizího jazyka je pouze iluze ...

0/0
5.3.2017 5:09
Foto

M15i33c91h70a14l 22B85r34e10š29k79o48v96e77c 4401138934386

Linka do Dubaje je skutečně nesmysl, ale jsou tu jiné destinace, jejichž podpora by byla vhodná, tedy aspoň po nějakou dobu, aby se ukázalo zda mohou být rentabilní a přilákat komerčního zájemce a nebo ne a pak má smysl je opustit.

0/0
3.3.2017 8:59

M54a92r10t61i74n 98H83o72r10á81č28e41k 7106314385394

Předpokládám, že pan Sůra je z Prahy, protože nikde nevidím, že by kritizoval několikanásobně vyšší šikovně skryté dotace na to, aby se zachránila firma bez budoucnosti - ČSA. Tuším, že přes Osinek tam stát nalil 2 miliardy, kolik šlo přes Český aeroholding místo toho aby zisky letiště Praha šly do státního rozpočtu a mohly dotovat třeba rychlejší výstavbu dálniční sítě - například D35 na Olomouc, to už asi nezjistíme. No nic, výsledkem těchto extrémních dotací byl prodej 1/3 za symbolickou cenu korejcům a druhé 1/3 TVS, který z velké části koupili od Šimáněho číňané.

V žádném případě nechci tímto říct, že současná podoba podpory linek v Ostravě je v pořádku. Kdyby totiž linku 1-2x týdně rozlítal FlyDubai nebo Emirates - tj. firmy, které umí nabídnout v Dubaji přestup na své spoje do světa, zejména Asie, pak by linka smysl měla a do Ostravy by jezdili lidé ze sousedního Slezka. Takto

Podle mne totiž existuje potenciál na 2-3 spojení mimopražských letišť na velké letiště typu Londýn-Heathrow, Paříž-Charles de Gaulle, Frankfurt, Moskva, Dubaj ale jen tehdy pokud se bude jednat o dopravce, který zajistí přestup na linky dál. Díky tomu pak po několika letech přijdou do oblasti firmy s vyšší přidanou hodnotou, nejen montovny. Jinak leteckou konektivitu nemá smysl dotovat.

+1/0
3.3.2017 7:50

J17a22n 69S35ů22r57a 4525253453302

Pan Sůra je z Liberce. statní záchranu ČSA kritizoval x krát.tolik fakta

+3/0
3.3.2017 8:42

M66a48r80t56i68n 15H94o73r56á22č48e52k 7576924865404

díky za objasnění

0/0
3.3.2017 11:28

K21a13r16e68l 28B57a20r67t70á28č42e67k 9262969502845

co kdyby linku z Dubaje dotovali sami arabi???

+2/0
3.3.2017 6:56

J26a54r42o44s91l52a22v 22T45í36n74e25k 4894638630762

To nejde. Arabové neznají slovo DOTACE.

0/0
5.3.2017 15:52

P48a81v45e49l 18Z75a11j18í38č23e85k 8494710366560

to letiste melo vzdycky zustat jako letiste se smisenym provozem protoze jako civilni jen chatra a nema sanci se uzivit asi jako ta vlakova linka kterou skoro nikdo nejezdi. A par arabacu, sem tam nejaci manageri a v dobe dovolenych nejake nepravidelne linky to nevytrhnou...

+5/0
3.3.2017 6:47
Foto

B59r71o62n35i13s60l51a47v 67G89a92b32r91y82š 2932769161

"...Aerolinky měly dlouhou dobu na to, aby zjistily, jak skvělý byznys nabízí spojení z Ostravy či Pardubic."

Jak může někdo letět z Ostravy, když v Ostravě žádné letiště není?

+1/−3
2.3.2017 22:53

K64a64r29e44l 60N11o75v49ý 4539339163779

je,již bývalé,město ho polklo,ale nějaké stavby zůstaly a jsou využívané

0/0
2.3.2017 23:26

P66e72t49r 18P78e24t53r 6363372598263

vzhledem k tomu, že na Ostravské letiště v posledních letech začaly jezdit pravidelné vlakové linky tak tam asi někde bude. Ty vlaky určitě nebudou končit v poli

0/−1
3.3.2017 0:15

P95a43v77e58l 25Z53a18j35í44č46e78k 8834170176220

pan asi narazi na to ze je v mosnove ne v ostrave

+5/0
3.3.2017 6:44
Foto

B98r69o86n84i59s36l45a69v 10G27a52b23r23y67š 2492499771

Prohledal jsem celé území Ostravy a žádné jsem nenašel. To, o němž se mluví, patrně je letiště v Mošnově. A Mošnov v Ostravě není. Dokonce je v jiném okrese.

+1/−4
3.3.2017 8:03

D15a48n 32M11a81c51h60o95l44d97a 8707412864872

pane jo, tak halvne ze jste neco napsal :)

+2/−1
3.3.2017 8:57
Foto

B42r11o65n24i82s49l52a10v 88G60a73b76r40y71š 2392949661

Váš komentář je zde jistě taky nezbytný... :-)

+1/0
3.3.2017 9:10

D93a96n 10M78a67c83h21o27l27d35a 8887252384732

to je asi pravda, aspon nebyl de...ní

0/0
3.3.2017 11:11

V37l23a38d20i21m56í53r 65M98a35r14y58š71k37a 4146216880652

Marjá... než začnete psát, zkuste se naučit číst, alespoň z mapy. ;-O

0/−2
3.3.2017 9:21
Foto

B48r40o76n44i85s18l74a27v 54G96a64b23r62y84š 2602859451

Zřejmě to neumím. Můžete mi prosím poslat souřadnice toho letiště?

Žádné letiště jsem v Ostravě opravdu nenašel. Ale třeba se pletu.

+1/−1
3.3.2017 11:14

J63a12n 61S27ů48r23a 4385963743732

Počet hostů v Moravskoslezském kraji loni ze Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

informace pro fanklub lázní Darkov a Klimkovice.

+6/0
2.3.2017 21:44

D18a21n 83M23a16c46h32o75l96d96a 8927362304442

tak to číslo nemusí být úplně přesné, arabové vlastní např. v klimkovicích domy, kde jsou ubytování, to se určitě nebere jako lázeňské ubytování. Nicméně samořejmě to nejsou nájezdy lidí.

+1/0
2.3.2017 21:50

J93a11n 55S10ů84r71a 4295973853902

V tom případě tam nejsou nahlášení

0/0
2.3.2017 21:50

D49a18n 36M48a10c27h47o46l21d43a 8657152704832

ja videl tabulku s lazenskym ubytovanim a tam urcite nejsou vsichni, proste nebydli vsichni primo v lazenskem komlexu

0/0
2.3.2017 21:55

J58a75n 40S18ů62r87a 4515373813262

tak se o ni podělte:)

0/0
2.3.2017 21:56

D33a46n 66M37a21c12h54o19l35d91a 8727962204832

mluvim o tabulce co jste tady postnul vy, teda jednu z tech mnoha ruznych co tam byla a tykala se lazenskeho ubytovani

0/0
2.3.2017 22:00

D74a79n 58M55a25c85h77o87l40d71a 8517192414202

jinak na Klimkovice se muzu optat, znam tam reditelku, ktera je mimo jine kurdka. Na cestach v letadle je temer furt, to jen k tomu ze tu u nas jsme vidlaci a pomalu nevime co je letadlo :)

0/0
2.3.2017 22:03

K45a96r49e22l 36B20a24r63t59á20č35e19k 9882559792785

a taky nevime co je metro a moře...

0/0
3.3.2017 7:00

J20o60s65e56f 42T82r39ö95g22l 8949472456156

K nám do Teplic jich jezdí nepochybně více, že bychom si také postavili letiště :-)

0/0
3.3.2017 13:56

J94a84n 12S69ů43r73a 4375523603702

Je na čase:-)

0/0
3.3.2017 16:48

O10t68t21o 29P48o29s15p95í31š17i61l 4604905527838

Ale někde hodně daleko za městem a postavte k tomu za "ničí peníze" železniční trať...EU

:-)

+1/−1
4.3.2017 9:04

K76a61m67i52l 10D40o71l78e57z63e34l 6332486544812

hlavne aby latadla zase nelakali skveleho delitanta Tvrdika, to by bylo bankrotu....

0/0
2.3.2017 21:00

A51l35e59š 89M65a86t31e62r90n75a 7161988254374

Autor mi připomíná malé závistivé dítě:-) již v některých minulých článcích se neustále navážel do Ostravy, např. do vlakového spojení Ostravy a letiště, a bylo vidět jak jej evidentně štve, že např. Praha na takové spojení čeká desítky let a stále nic;-D Zajímalo by mně, zda se autor vůbec někdy byl podívat v Ostravě a jak zná zdejší letiště a region...a zda vůbec létá letadlem:-) Nebo jen všude jezdí autem a leteckou a vlakovou dopravu si vybral jako cíl svých útoků, neboť je to tak snadné vše jen kritizovat...létám z Ostravy do Londýna docela často a lety jsou téměř vždy plné...co by autor navrhoval?

Má nějaký nápad jak letiště v Ostravě a Pardubicích pozvednout? Myslím že ne a přijde mi, že by obě nejradši nechal zrušit a zbourat...to bych ale našemu regionu nepřál...kodrcat se po těch strašných silnicích do Katowic ;-( Možná bývalí politici zaspali, ale ti současní se alespoň něco k pozvednutí regionu snaží dělat...nebo máme všichni rezignovat a nechat se převálcovat Poláky a Prahou? Netrvdím, že dotace do ztrátových spojů zcela bez výhrad podporuju, ale zcela souhlasím s Tomášem Krainou...lázně v Klimkovicích jsou plné pacientů z Emirátů a Arábie, ale takový vidlákov přeci pan autor nezná...:-)

Myslím že pan Sůra sám nejspíš pochází z nějakého vidlákova, sám je možná obyčejný lopaťák a zde si jen léčí své komplexy urážlivými útoky na jiná města a regiony:-/

+5/−18
2.3.2017 20:55

D44a93n 58M84a65c21h69o98l59d39a 8377892634642

vcelku bych souhlasil, jen do Katovic vede dalnice uz nejaky rok

+6/0
2.3.2017 20:58

J23a95n 66S51ů49r65a 4355103113862

Mohu vás uklidnit, nikomu nic nezávidím. Jen jsem alergický na vyhazování peněz. Zkuste řešit fakta, nikoliv osobu autora. V Ostravě jsem byl letos dokonce čtyři dny na dovolené. Velmi zajímavý zážitek.

+7/−3
2.3.2017 21:06

T96o55m98á76š 76T93a41t55í51č14e29k 5400732620878

Hardcore. R^

+2/−1
2.3.2017 22:28

V69l81a36d98i59m37í96r 67M96a76r78y48š56k75a 4706276440912

Někdo je zase alergický, když se jeho rodišti říká "vidlákov" a pro něj zůstanete navždy jen obyčejným buranem (který píše nesmysly, aniž by si zjistil souvislosti - to není novinařina, ale bulvár).

0/0
3.3.2017 9:23

J71a87n 19S22ů92r31a 4655963813472

Vy jste se narodil na letišti?

+1/0
3.3.2017 9:34

J58a45n 82T31u14r62o78ň 3831980100505

Btw. do Katovic vede luxusní dálnice, nejhorší úsek této komunikace je mezi Ostravou a statní hranicí...

+11/0
2.3.2017 21:40

J58a98n 87S11ů98r97a 4545833793792

Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

počet hostů za celý rok a v celém kraji. Davy.

+5/−1
2.3.2017 21:45

P85a84v47e12l 73Š77m57í87d14e43k 6629550583188

No jo, Saudská Arabie Získání saudskoarabského víza bez místního sponsora je prakticky vyloučeno. Individuální turistická víza se nevydávají.e, letenka je jedna věc, ale dostat se tam zdroj www.mzv.cz. Možná, jako poutník do Mekky.Ale bude to abstinenční odvykající kůra.

+1/0
3.3.2017 6:18

Z61b93i56g44n93i95e86w 28K43o51l22a87n31o 9216934332211

Strasne silnice z Ostravy do Katowic? Z Ostravy mate dobre dalnice ( po polske strane ) do Katowic - A1 i sjezd na A4 .Mate tez dobry dojezd do Krakova . Z tich 2 letist cestuje kazdy rok vice nez 9 milionu lidi.

+3/0
2.3.2017 22:23

J22a11n 67N71o59v44á29k 8390836317940

Holt se budete muset smířit s tím, že Ostrava už dávno není pupek ČR s desítkami tisíc protekčních horníků, ale řadové město.

+7/0
2.3.2017 22:29

P93e66t87r 13M50a79r48š14o50u19n 5895828916676

Může autor k Pardubicím říci kam jinam létají bývalé linky z Ruska v naší republice?... prozradím mu, že nikam. Krachla letecká spolecnost. Takze úvaha, že na vině je konec konkurence na trasách asi nebude tak úplně presna. Ono totiž díky sankcím a tím ekonomice Ruska jaksi ubylo ruských turistů obecně. To pohřbilo pardubické letiště. Navíc v době kdy se město s krajem jen několik let o terminál dohadovali, zda to stojí za to ho stavět místo jedné boudy. No u chatrče nebude zastovat ani rychlovlak...

Pardubice mají teoreticky potenciál jako letiště "pražské". Je to divné, ale je to tak. Hodina do centra prahy není žádný čas. A pokud se podíváte na mnoha letiště nízkonákladové, zjsotite, že mají do ubadenych měst také daleko. (Beauvais je také 80 km od Paříže)

+6/0
2.3.2017 20:50

J50a95n 88S84ů56r46a 4925803313502

Ruských turistů je už nyní jako před krizí. Jen se také uvolnila konkurence, takže už může mezi Prahou a Moskvou létat více aerolinek, nejen Aeroflot a ČSA, jako dříve. Tím ztratily Pardubice výhodu. Ona to ale hodina není, musíte se ještě dostat na nádraží.

+1/−3
2.3.2017 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.