Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Autobusy ani vlaky nejsou potřeba, pošleme dotace letadlům

Není to tak dávno, co politici měli jako hračku České aerolinie. Od krachu je zachránila jednak pomoc jiné státní firmy a jednak privatizace. Letadla ale politiky nepřestávají lákat. V některých krajích či městech pro změnu vymýšlí, jak je začít dotovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a52r84e14k 91K68a84l75i36v73o72d92a 7986393171526

Největší vidlák je autor....

0/0
5.3.2017 2:45

J87a81r10o92s58l72a65v 38T66í94n85e47k 4634858200552

Co tam napsal nevhodného ? Asi máte pro to nějaký důvod.

0/0
5.3.2017 15:49

V15l95a55d15i62m34í88r 50M53a58r54y46š32k12a 4626496270602

No jo, takový ten typický článek od někoho, kdo bez znalostí širších souvislostí píše nesmysly. :-) "Vidlákov" snad ani komentovat nebudu.

0/−2
3.3.2017 9:17

R79a46d67e28k 16J71a86n55a47t95a 9815476214492

A s čím konkrétně nesouhlasíte? Že Ryanair často "vydírá" malá letiště požadavky na dotace, je docela známá věc. Stejně jakože mnozí lokální politici mají přebujelé ego. Pokud by ta letiště byla komerčně zajímavá, už dávno by se tam létalo. Letecká doprava je v EU liberalizována, dopravci si mohou zavést linku kam chtějí.

+4/0
3.3.2017 18:22

P62e27t87r 13K82o12z88o63h92o58r49s98k28ý 6281153631427

To Milan Illek

Kdybyste sepřed napsáním článku podíval do mapy, tak byste zjistil, že ostravské letištěje jediným v ČR, ke kterému vede železnice – železniční terminál je spojens letištní halou 75 m dlouhým tunelem.

Prodiskutující, neznalé místní situace s přístupností na ostravské letiště:

Ze zastávky uobce Sedlnice, ležící na lokální trati Studénka – Veřovice, je vyvedena odbočkapřímo k terminálu letiště Mošnov (pozn: na název Letiště Leoše Janáčkajsem si nikdy nezvykl). Celá trať ze Studénky až po letištní terminál jeelektrifikována, takže jezdí příme spoje ze severu, z oblasti Ostravska,dostupnost OK. Potíž je v tom, že z jižního směru, tedy z oblastiValašského Meziříčí, Kopřivnicka atd. je letiště po železnici nepřístupné. A topřesto, že v zastávce Sedlnice je vybudován železniční triangl a vlaky bytak mohly k terminálu zajíždět i z tohoto směru. Jenže nezajíždí, spojeprojedou kolem letiště zastávkou Sedlnice a pokračují do Studénky. Takžecestující z jižních oblastí, kteří by chtěli letět z Ostravy, sevelice obtížně dostávají na letiště za pomoci taxíků, osobních aut svých isvých přátel (ti mají v noci a nad ránem radost), veřejná autobusová dopravaz tohoto směru se moc nekoná. Upozornil jsem na to někdy před rokem tiskovoumluvčí letiště a odpovědí mi bylo, že se tím možná budou zabývat. Kraj, vedeníletiště a nakonec i ČSD se tak vědomě zříkají spousty možných zákazníků z aglomerace,která dle mých propočtů představuje cca 42 – 450 tis. obyvatel. Takže nač sivlastně stěžují, že?

+1/−3
3.3.2017 9:03

L45u29b13o15š 73H87o85l88í83k 5287160862910

Skvělé. Dubajští šejci mířící do lázní Klimkovice (kterých budou přilétat plná letadla) jistě přímé železniční spojení využijí...

+2/0
3.3.2017 9:54

I68v16a46n 14H83o15l23a59s 5657257708267

> a nakonec i ČSD

To se opravdu vědomě (ba ani nevědomě) nezříká vůbec ničeho.

0/0
4.3.2017 22:12

M53i18r78o17s53l67a49v 82Z63i45k27m18u44n88d 6388122237988

Kdybyste se podíval do mapy, zjistil byste, že i v Brně vede k letišti železnice (ze stanice Brno Slatina a je vzdálena jen několik desítek metrů od odbavovací haly ... proč se technicky neupraví tak, aby tam mohly jezdit osobní vlaky z hlavního nádraží, což je rychlejší než BUS MHD těžko říci ... asi to nikdo nechce ... rovněž k pardubickému letišti vede železnice.

Letiště v Ostravě je relativně nedostupné i pro občany z Hranic na Moravě, Přerova či Olomouce, což je patrné z vyhledávače spojení ...

Nicméně z hlediska pohodlí cestujících je ten spojovací tunel dlouhý sice jen 75 metrů, ale to je jen na začátek, příletový cestující to má minimálně dalších 75 metrů. Informace o železničním spojení jsou poměrně bídné, jízdenky se prodávají v informačním centru, které příletový cestující mine a o jeho existenci se dozví až na začátku tunelu. Jízdenkový automat "tam" není, jednak patrně proto, že by si na svůj provoz nevydělal, jednak proto, že výdej jízdenek je z hlediska tarifních pravidel tak složitý, že s ním mají problém i vlastní vyškolení zaměstnanci, tím spíše "laik" a navíc ze zahraničí, který česky neumí ... Převést tarifní pravidla nesrozumitelná i v češtině do cizího jazyka je pouze iluze ...

0/0
5.3.2017 5:09
Foto

M83i82c76h10a89l 42B61r23e44š10k49o82v78e14c 4411888304796

Linka do Dubaje je skutečně nesmysl, ale jsou tu jiné destinace, jejichž podpora by byla vhodná, tedy aspoň po nějakou dobu, aby se ukázalo zda mohou být rentabilní a přilákat komerčního zájemce a nebo ne a pak má smysl je opustit.

0/0
3.3.2017 8:59

M16a81r39t59i65n 13H38o32r87á38č69e93k 7756214455664

Předpokládám, že pan Sůra je z Prahy, protože nikde nevidím, že by kritizoval několikanásobně vyšší šikovně skryté dotace na to, aby se zachránila firma bez budoucnosti - ČSA. Tuším, že přes Osinek tam stát nalil 2 miliardy, kolik šlo přes Český aeroholding místo toho aby zisky letiště Praha šly do státního rozpočtu a mohly dotovat třeba rychlejší výstavbu dálniční sítě - například D35 na Olomouc, to už asi nezjistíme. No nic, výsledkem těchto extrémních dotací byl prodej 1/3 za symbolickou cenu korejcům a druhé 1/3 TVS, který z velké části koupili od Šimáněho číňané.

V žádném případě nechci tímto říct, že současná podoba podpory linek v Ostravě je v pořádku. Kdyby totiž linku 1-2x týdně rozlítal FlyDubai nebo Emirates - tj. firmy, které umí nabídnout v Dubaji přestup na své spoje do světa, zejména Asie, pak by linka smysl měla a do Ostravy by jezdili lidé ze sousedního Slezka. Takto

Podle mne totiž existuje potenciál na 2-3 spojení mimopražských letišť na velké letiště typu Londýn-Heathrow, Paříž-Charles de Gaulle, Frankfurt, Moskva, Dubaj ale jen tehdy pokud se bude jednat o dopravce, který zajistí přestup na linky dál. Díky tomu pak po několika letech přijdou do oblasti firmy s vyšší přidanou hodnotou, nejen montovny. Jinak leteckou konektivitu nemá smysl dotovat.

+1/0
3.3.2017 7:50

J87a49n 52S27ů45r54a 4395333493422

Pan Sůra je z Liberce. statní záchranu ČSA kritizoval x krát.tolik fakta

+3/0
3.3.2017 8:42

M80a65r23t75i54n 68H58o94r41á69č34e26k 7726704675544

díky za objasnění

0/0
3.3.2017 11:28

K33a53r49e33l 38B46a22r72t53á49č76e61k 9692369982355

co kdyby linku z Dubaje dotovali sami arabi???

+2/0
3.3.2017 6:56

J26a70r57o65s73l61a24v 35T27í26n14e96k 4164708750802

To nejde. Arabové neznají slovo DOTACE.

0/0
5.3.2017 15:52

P58a90v31e84l 83Z26a14j43í53č50e32k 8154900956340

to letiste melo vzdycky zustat jako letiste se smisenym provozem protoze jako civilni jen chatra a nema sanci se uzivit asi jako ta vlakova linka kterou skoro nikdo nejezdi. A par arabacu, sem tam nejaci manageri a v dobe dovolenych nejake nepravidelne linky to nevytrhnou...

+5/0
3.3.2017 6:47
Foto

B14r69o98n98i12s23l11a79v 70G39a24b15r21y42š 2252669811

"...Aerolinky měly dlouhou dobu na to, aby zjistily, jak skvělý byznys nabízí spojení z Ostravy či Pardubic."

Jak může někdo letět z Ostravy, když v Ostravě žádné letiště není?

+1/−3
2.3.2017 22:53

K72a94r12e78l 15N23o51v98ý 4659239223339

je,již bývalé,město ho polklo,ale nějaké stavby zůstaly a jsou využívané

0/0
2.3.2017 23:26

P39e18t43r 30P90e98t36r 6173702728673

vzhledem k tomu, že na Ostravské letiště v posledních letech začaly jezdit pravidelné vlakové linky tak tam asi někde bude. Ty vlaky určitě nebudou končit v poli

0/−1
3.3.2017 0:15

P57a20v59e55l 68Z20a91j10í37č82e49k 8424950926550

pan asi narazi na to ze je v mosnove ne v ostrave

+5/0
3.3.2017 6:44
Foto

B98r55o57n10i45s98l88a56v 41G31a80b84r29y42š 2872599201

Prohledal jsem celé území Ostravy a žádné jsem nenašel. To, o němž se mluví, patrně je letiště v Mošnově. A Mošnov v Ostravě není. Dokonce je v jiném okrese.

+1/−4
3.3.2017 8:03

D98a37n 54M67a54c67h81o87l72d22a 8837492894742

pane jo, tak halvne ze jste neco napsal :)

+2/−1
3.3.2017 8:57
Foto

B47r36o45n10i80s59l70a36v 67G67a63b27r33y87š 2352729661

Váš komentář je zde jistě taky nezbytný... :-)

+1/0
3.3.2017 9:10

D49a33n 38M42a67c48h86o53l87d74a 8217722864142

to je asi pravda, aspon nebyl de...ní

0/0
3.3.2017 11:11

V16l51a56d43i57m82í42r 17M10a49r72y69š85k14a 4366446920622

Marjá... než začnete psát, zkuste se naučit číst, alespoň z mapy. ;-O

0/−2
3.3.2017 9:21
Foto

B10r54o44n26i60s42l78a87v 58G55a92b83r59y63š 2802639561

Zřejmě to neumím. Můžete mi prosím poslat souřadnice toho letiště?

Žádné letiště jsem v Ostravě opravdu nenašel. Ale třeba se pletu.

+1/−1
3.3.2017 11:14

J75a76n 54S76ů88r34a 4425333883692

Počet hostů v Moravskoslezském kraji loni ze Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

informace pro fanklub lázní Darkov a Klimkovice.

+6/0
2.3.2017 21:44

D97a61n 81M26a52c80h58o71l41d69a 8897892234632

tak to číslo nemusí být úplně přesné, arabové vlastní např. v klimkovicích domy, kde jsou ubytování, to se určitě nebere jako lázeňské ubytování. Nicméně samořejmě to nejsou nájezdy lidí.

+1/0
2.3.2017 21:50

J68a34n 85S23ů25r89a 4185883323572

V tom případě tam nejsou nahlášení

0/0
2.3.2017 21:50

D60a66n 48M84a20c30h12o92l71d71a 8807362754392

ja videl tabulku s lazenskym ubytovanim a tam urcite nejsou vsichni, proste nebydli vsichni primo v lazenskem komlexu

0/0
2.3.2017 21:55

J49a12n 10S90ů49r92a 4655843623892

tak se o ni podělte:)

0/0
2.3.2017 21:56

D18a64n 47M28a17c97h61o19l38d34a 8647842424722

mluvim o tabulce co jste tady postnul vy, teda jednu z tech mnoha ruznych co tam byla a tykala se lazenskeho ubytovani

0/0
2.3.2017 22:00

D60a20n 67M96a28c51h82o42l57d55a 8737232884262

jinak na Klimkovice se muzu optat, znam tam reditelku, ktera je mimo jine kurdka. Na cestach v letadle je temer furt, to jen k tomu ze tu u nas jsme vidlaci a pomalu nevime co je letadlo :)

0/0
2.3.2017 22:03

K49a38r90e75l 14B57a76r55t81á82č84e72k 9202719962515

a taky nevime co je metro a moře...

0/0
3.3.2017 7:00

J73o63s69e36f 39T38r35ö68g65l 8219162746166

K nám do Teplic jich jezdí nepochybně více, že bychom si také postavili letiště :-)

0/0
3.3.2017 13:56

J90a53n 92S19ů44r68a 4985423883802

Je na čase:-)

0/0
3.3.2017 16:48

O83t95t15o 38P83o21s54p40í21š45i15l 4814205537618

Ale někde hodně daleko za městem a postavte k tomu za "ničí peníze" železniční trať...EU

:-)

+1/−1
4.3.2017 9:04

K85a20m13i31l 19D91o51l12e48z89e39l 6902636754122

hlavne aby latadla zase nelakali skveleho delitanta Tvrdika, to by bylo bankrotu....

0/0
2.3.2017 21:00

A96l19e84š 81M84a40t34e10r50n57a 7211808944394

Autor mi připomíná malé závistivé dítě:-) již v některých minulých článcích se neustále navážel do Ostravy, např. do vlakového spojení Ostravy a letiště, a bylo vidět jak jej evidentně štve, že např. Praha na takové spojení čeká desítky let a stále nic;-D Zajímalo by mně, zda se autor vůbec někdy byl podívat v Ostravě a jak zná zdejší letiště a region...a zda vůbec létá letadlem:-) Nebo jen všude jezdí autem a leteckou a vlakovou dopravu si vybral jako cíl svých útoků, neboť je to tak snadné vše jen kritizovat...létám z Ostravy do Londýna docela často a lety jsou téměř vždy plné...co by autor navrhoval?

Má nějaký nápad jak letiště v Ostravě a Pardubicích pozvednout? Myslím že ne a přijde mi, že by obě nejradši nechal zrušit a zbourat...to bych ale našemu regionu nepřál...kodrcat se po těch strašných silnicích do Katowic ;-( Možná bývalí politici zaspali, ale ti současní se alespoň něco k pozvednutí regionu snaží dělat...nebo máme všichni rezignovat a nechat se převálcovat Poláky a Prahou? Netrvdím, že dotace do ztrátových spojů zcela bez výhrad podporuju, ale zcela souhlasím s Tomášem Krainou...lázně v Klimkovicích jsou plné pacientů z Emirátů a Arábie, ale takový vidlákov přeci pan autor nezná...:-)

Myslím že pan Sůra sám nejspíš pochází z nějakého vidlákova, sám je možná obyčejný lopaťák a zde si jen léčí své komplexy urážlivými útoky na jiná města a regiony:-/

+5/−18
2.3.2017 20:55

D11a19n 43M49a56c57h58o94l20d78a 8877422934652

vcelku bych souhlasil, jen do Katovic vede dalnice uz nejaky rok

+6/0
2.3.2017 20:58

J47a54n 29S90ů63r19a 4475953953372

Mohu vás uklidnit, nikomu nic nezávidím. Jen jsem alergický na vyhazování peněz. Zkuste řešit fakta, nikoliv osobu autora. V Ostravě jsem byl letos dokonce čtyři dny na dovolené. Velmi zajímavý zážitek.

+7/−3
2.3.2017 21:06

T67o31m61á20š 62T73a97t21í55č71e47k 5790942500168

Hardcore. R^

+2/−1
2.3.2017 22:28

V27l53a11d97i15m93í52r 45M68a61r95y37š30k26a 4846906140232

Někdo je zase alergický, když se jeho rodišti říká "vidlákov" a pro něj zůstanete navždy jen obyčejným buranem (který píše nesmysly, aniž by si zjistil souvislosti - to není novinařina, ale bulvár).

0/0
3.3.2017 9:23

J16a81n 35S95ů47r42a 4465803753852

Vy jste se narodil na letišti?

+1/0
3.3.2017 9:34

J31a27n 66T58u77r83o46ň 3651450970895

Btw. do Katovic vede luxusní dálnice, nejhorší úsek této komunikace je mezi Ostravou a statní hranicí...

+11/0
2.3.2017 21:40

J42a24n 84S91ů57r66a 4455763943702

Saudské Arábie 1086, SAE 110. https://www.czso.cz/csu/czso/cru_cr

počet hostů za celý rok a v celém kraji. Davy.

+5/−1
2.3.2017 21:45

P80a42v66e88l 68Š80m31í15d68e60k 6349270663238

No jo, Saudská Arabie Získání saudskoarabského víza bez místního sponsora je prakticky vyloučeno. Individuální turistická víza se nevydávají.e, letenka je jedna věc, ale dostat se tam zdroj www.mzv.cz. Možná, jako poutník do Mekky.Ale bude to abstinenční odvykající kůra.

+1/0
3.3.2017 6:18

Z50b94i46g59n46i79e29w 55K16o32l72a67n49o 9136884752101

Strasne silnice z Ostravy do Katowic? Z Ostravy mate dobre dalnice ( po polske strane ) do Katowic - A1 i sjezd na A4 .Mate tez dobry dojezd do Krakova . Z tich 2 letist cestuje kazdy rok vice nez 9 milionu lidi.

+3/0
2.3.2017 22:23

J13a80n 25N50o84v98á68k 8190126247590

Holt se budete muset smířit s tím, že Ostrava už dávno není pupek ČR s desítkami tisíc protekčních horníků, ale řadové město.

+7/0
2.3.2017 22:29

P76e46t65r 25M57a70r51š62o29u85n 5405258506346

Může autor k Pardubicím říci kam jinam létají bývalé linky z Ruska v naší republice?... prozradím mu, že nikam. Krachla letecká spolecnost. Takze úvaha, že na vině je konec konkurence na trasách asi nebude tak úplně presna. Ono totiž díky sankcím a tím ekonomice Ruska jaksi ubylo ruských turistů obecně. To pohřbilo pardubické letiště. Navíc v době kdy se město s krajem jen několik let o terminál dohadovali, zda to stojí za to ho stavět místo jedné boudy. No u chatrče nebude zastovat ani rychlovlak...

Pardubice mají teoreticky potenciál jako letiště "pražské". Je to divné, ale je to tak. Hodina do centra prahy není žádný čas. A pokud se podíváte na mnoha letiště nízkonákladové, zjsotite, že mají do ubadenych měst také daleko. (Beauvais je také 80 km od Paříže)

+6/0
2.3.2017 20:50

J35a44n 26S11ů41r27a 4265913603302

Ruských turistů je už nyní jako před krizí. Jen se také uvolnila konkurence, takže už může mezi Prahou a Moskvou létat více aerolinek, nejen Aeroflot a ČSA, jako dříve. Tím ztratily Pardubice výhodu. Ona to ale hodina není, musíte se ještě dostat na nádraží.

+1/−3
2.3.2017 21:35







Najdete na iDNES.cz