Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy dají do starých vozů čidla kvůli otevírání dveří za jízdy

Nejstarší vozy Českých drah s otočnými sklopnými dveřmi, ze kterých v minulosti za jízdy vypadli lidé, pomalu u státního dopravce končí. Zbývající vozy ale ČD vybaví novým zařízením, které by mělo nehodám zabránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a60r37t28i71n 71D35o46h85n81a55l 5887173638248

Nejstarší vozy s otočnými sklopnými dveřmi by v roce 2017 měl být leda tak v muzeu a ne na tratích.

0/−2
2.3.2017 9:15

J38a54n 32J83e80m26e19l45k69a 1855220

Nevím, jestli by nebylo lepší vagony vybavit rovnou automatickýma dveřma. Například na příměstské 323 by to i urychlilo provoz. Na druhou stranu tady v tomto bordelu nikdo neví, co bude po 2019, zda ty vagony někdo ještě bude chtít.

Přitom jsou podle mě hodně pohodlné, prostorné a flexibilní - při změně počtu pasažéru lze přidat/ubrat.

0/0
1.3.2017 18:59

F34r25a13n86t69i34š83e36k 16M60a87t12ě34j23č60e30k 7353762903231

ČD tím přiznaly závadu a mělo by být zastaveno trestní stíhání průvodčí!

+1/−1
1.3.2017 17:09

R73o68b33e49r49t 85P24r80a30ž95á24k 4678416595470

Jakou závadu? Na těch dveřích není nic rozbitého. Jen nemají centrální blokování.

+2/0
1.3.2017 18:21

M19i42r98o22s30l14a80v 56Z63i50k51m97u69n30d 6958822687778

Zbytečně vyhozené peníze ... v balkánských zemích (členové EU), počínaje Maďarskem si s podobnými hloupostmi nikdo starosti nedělá ... tam jezdí vlaky s otevřenými dveřmi běžně ...

Konec konců podle ideologie ODS se má každý starat o sebe sám, stát není nějaká opatrovna, tím spíše dopravce ...

+2/−1
1.3.2017 16:38

M72i47r64e91k 63G47a82j19e13r 5151196459300

Bohuzel ta cidla nezabrani strojvudci, aby se rozjel. Stejne tak jako mu v tom nezabranily viditelne otevrene dvere.

0/0
1.3.2017 16:14

P69e74t74r 50N86o36v64o69t19n92y 1211690971

Ne, ale je větší pravděpodobnost, že mu nedá nikdo souhlas k odjezdu.

+3/0
1.3.2017 16:26
Foto

J96i87ř54í 60R33o22h55a88n 5684228827275

A nebylo by lepší dát tam místo čidla pořádné dveře? Dnes jsem jel do práce vagónem, kde jedny dveře nešly otevřít, a ty druhé zase zavřít.

+1/0
1.3.2017 14:00

A78l61a38n 21Ř10e74p47k28a 4295806

Ono vyměnit dveře je náročnější a taky dražší, než jen doplnit čidla. Navíc otázkou je, jak dlouho ty vagony ještě budou sloužit a jestli by dražší investice do celých nových dveří nebyla mrháním penězi..

+4/0
1.3.2017 15:55

J32i94ř78í 19P56r13a17ž62á53k 9520312641492

Ano, malé dítě bude sledovat nějaké kontrolky, o nichž nebude stejně vědět k čemu jsou. Tragédie byla zaviněna rodiči, kteří se nestarají o své děti.

"Tímto světelným signálem budou varováni i naši zákazníci uvnitř vozu,“

0/0
1.3.2017 13:51

P94e64t52r 81N96o88v41o11t61n91y 1331170741

Konkrétně v tomto případě by rozvícenou signalizaci viděla průvodčí/vlakvedoucí v Olomouci poté, co cestující za sebou špatně zavřel dveře.

+6/0
1.3.2017 14:03

M35i58l18a27n 73V50o78l25e64k 5599803246649

V dlouhodobé praxi žádné jištění nefunguje na 100%, to byste tomu museli dělat servis jako letadlům.

0/0
1.3.2017 11:57
Foto

J52a81n 15V67a39l94a24l21í42k 6566579920496

ani to ne... nedávno jsem četl článek jak nějaké letadlo se muselo vrátit neb mělo otevřené dveře...

0/0
1.3.2017 13:06

J38a87k79u70b 12M55a11t81o76u57š 3545352782803

Tak když se rozbije klimatizace a okýnka nejdou otevřít tak nic jiného než větrat dveřmi nejde ;-D.

+3/0
1.3.2017 14:05

P84e33t40r 15N70o66v41o46t59n94y 1931610371

Mně spíš nejde do hlavy, proč u vozů(ten vůz, ze kterého vypadlo dítě byl), které jsou vybavené centrálním ovládáním dveří, se toto nepoužívá přednostně. Cestující a průvodčí mlátí dveřma ručně a pak se stane takový průšvih.

0/0
1.3.2017 11:19

J91i62ř91í 12E59r34b33e22n 1903454936567

Hernajs, to mi asi něco ušlo, že se tyhle lámací dveře uzavírají i automaticky nebo dálkově. Dosud jsem to neviděl a měl jsem za to, že to je prakticky nemožné kvůli tomu, že by to mohlo někoho důkladně skřípnout...

0/0
1.3.2017 11:24

P34e22t82r 74N33o60v41o60t24n38y 1861120501

Y/B70 to měly z výroby, u některých(určených pro vnitrostátní provoz) se to odebralo. Ale ten vůz, ze kterého vypadla to holka to měl.

+2/0
1.3.2017 11:32

J85a35n 18V90a38l84o76u50c28h 6192297838550

Je otázka, jak to bylo propojené dál, když leckdy jsou rychlíky řazeny "každý pes - jiná ves". Centrálně zavírané (a při otevírání pomohou vzduchem) "lámačky" jsou na "tornádech", tedy soupravách příměstských jednotek 460/560. Jenže při propjení vozů ucelené soupravy se dá "rozmáchnout" víc než u vagonu, kde se předpokládá každodenní odpojování a konetorů / hadic musí být co nejméně.

Ale to nic nemění na faktu, že alespoň nyní zaváděná signalizace už měla být instalována po takřka shodné nehodě před 10 lety.

+6/0
1.3.2017 11:41

P93e11t54r 67N93o87v46o58t46n54y 1581710361

"u vagonu, kde se předpokládá každodenní odpojování a konetorů" Myslím, že ty soupravy se zas tak často nerozhazují na jednotlivé vozy. A až na lokomotivu to nevede, ovládá to průvodčí někde od dveří.

0/0
1.3.2017 14:06

M43a61r11t23i62n 74B89ř60e72z97i25n30a 8628605270152

Ono to není tak složité. Vozy jsou mezi sebou propojeny: 2x vzduchové potrubí (červeně a žlutě označené hadice na čelech ), topná spojka a UIC kabel.

0/0
1.3.2017 16:07

J16i13ř62í 89E76r66b40e15n 1553444986657

Díky za informaci, zas vím něco nového :-)

+1/0
1.3.2017 12:15
Foto

P91e49t80r 58M29o12o50s 6242485157

Nebude lepší tyto staré vozy rovnou vyřadit z provozu? Nějak neslyším v obdobných případech frekventované zaklínadlo "i kdyby by to mělo zachránit jediný lidský život".:-/Rv[>-]

0/−10
1.3.2017 11:08

J55a53n 93Ř93e30z12n38í47č41e37k 3291521403500

Je jich moc, najednou to nikdo nezaplatí.

+6/0
1.3.2017 11:09
Foto

P94e80t58r 76M31o94o66s 6282755347

To je ovšem problém dopravce, v tomto případě ČD. K čemu potom máme instituce typu Drážní úřad, či Drážní inspekce, když nekonají? Uběhlo již dost času, aby dopravci stihli připravit svůj vozový park ohledně bezpečnosti cestujících. Pro srovnání, automobil nevybavený funkční dětskou pojistkou u zadních dveří již neprojde STK. Pokud ČD nebudou schopni po případném vyřazení starých vozů plnit objednané přepravní výkony, nechť je nahradí někdo jiný.

0/−10
1.3.2017 11:22

J68a33n 27Ř66e10z60n20í12č66e10k 3571191943820

Projde. Protože se berou předpisy vždy platné v době homologace. A je to dobře, páč jinak byste musel sešrotovat všechny auta neplnící Euro 6, což je tak 95% vozového parku u nás.

+9/0
1.3.2017 11:25
Foto

P45e37t76r 18M13o71o45s 6492185397

Pokud narážíte na mou poznámku o dětské pojistce zadních dveří, to měly již vozy Škoda 105/120 od roku 1976. Emisní norma není bezpečnostní kriterium, to jste poněkud vedle.;-)

0/−2
1.3.2017 11:29

J62a47n 52Ř72e92z53n47í36č76e69k 3341961843710

Škoda 1000 MB jí neměla. A pokud bude jinak technicky v pořádku, projdete STK i dnes, to vám garantuji.

+7/0
1.3.2017 11:31
Foto

P46e79t26r 26M85o39o92s 6852845747

Škoda 1000 MB z roku 1964 je dnes již provozována pouze jako veterán. S tím, že jeho majitel si je vědom technických omezení poplatných době vzniku vozu. Embéčko nemá ani bezpečnostní pásy na zadních sedadlech ( o ISOFIXu se tehdy nevědělo ani na Západě), takže zde není možno přepravovat dítě do 12 let v dětské sedačce (není jak ji na zadních sedadlech uchytit).

0/−1
1.3.2017 11:39

J41a93n 28Ř57e24z14n87í29č24e86k 3131611173460

Můžete jí provozovat i dnes, nejen jako veterána. Pásy na zadních sedadlech neměla ani Škoda 105 S, která je z 80. let. Ale to odbočujeme. Chtěl jsem říct, že způsobilost k provozu se vždy posuzuje optikou pravidel platící v té dané době. Ne současné. To byste pak nemohl používat skoro nic, páč pokrok nezastavíte. Dnes se nesmí v Evropě prodávat auta bez aspoň 2 airbagů, přesto jich jezdí alespoň třetita. Tam jde o ten logický proces.

+5/0
1.3.2017 11:44

P19e22t62r 30N41o35v57o48t51n14y 1711320541

A někdo jiný ty vozy vezme kde?

0/0
1.3.2017 11:25

V28l62a78d46i75m61í76r 41K98r35y89c21h72t80á15l81e96k 4672839727792

A kdo by je nahradil? V Evropě je někde dopravce s tisícovkou nevyužitých, moderních vozů? ;-D

+3/0
1.3.2017 11:33
Foto

P17e72t76r 71M54o59o27s 6912515237

Stačilo by vyřadit vozy řady Bdt a Bp, o těch je řeč. Například vozy řady Bmee mají centrální zajištění dveří, stejně jako motorová/přípojná jednotka 810/010.

0/−7
1.3.2017 11:42

V85l91a58d69i65m45í50r 37K98r39y15c20h86t71á19l67e54k 4512669547462

;-D;-D;-D;-D

Takže tohle byl klasický vůz "B".

http://www.zelpage.cz/razeni/16/vlaky/cd-884

Fakt jsem ještě neslyšel o tom, že by OBB prodávaly tisíc vozů najednou.

+1/0
1.3.2017 11:50

P86e58t74r 21N89o11v74o31t12n59y 1481560211

Zajištění dveří a možnost centrálního uzavření měl i ten vůz, ze kterého vypadlo to dítě. Jenže ČD nemají žádný předpis, který by jeho použití výslovně nařizoval. A zaměstnanci holt bez výslovného nařízení nic sami dělat nebudou.

0/0
1.3.2017 14:18

M14i29r23o21s48l45a56v 40Z83i43k73m96u85n14d 6628852147748

Ale zaměstnanci to centrální zavírání dveří používají .... problém je v tom, že když dveře nějaký "opozdilec" znovu otevře a za sebou nedokonale doklepne, tak proud vzduchu při vyšší rychlosti dveře sám otevře. V balkánském zahraničí si s podobnými hlupotinami problém nedělají ...

0/0
1.3.2017 16:42

P35e96t76r 97N42o83v57o75t44n75y 1151960791

Jenže v tomto případě obě zaměstnankyně toho cestujícího viděly. A spoléhaly se na to, že ty dveře zavřel. Kdyby ještě za ním použity centrál, tak se to bud vubec nemuselo stát(central by zafungoval, dveře by otevřel a znovu zavřel) nebo by nezafungoval a měly by aspoň o dost výhodnější pozici u soudu.

0/0
1.3.2017 17:02
Foto

P66e62t74r 67M88o53o43s 6122305967

Například ČD nakupuje vyřazené vozy řady Bmz od OBB. Ty už mají nejen centrální zajišťování dveří, ale třeba i klimatizaci a zásuvky na 230V - přestože byly vyrobeny v 80.letech.

0/0
1.3.2017 11:47

P15e13t25r 10R23i13h95a21k 7451978838226

a co tem obb asi tak drahy reknou? prosim vas pockejte nam asi tak 100 let pak vam tech 600 vozu zaplatime. to je proste nerealizovatelne.

0/0
1.3.2017 12:23

J59i44ř16í 85E39r62b72e11n 1803354866637

Nesmysl. Pokud vůz splňuje podmínky platné v době jeho schvalování do provozu, má to "nafurt". Stejně tak mohou dodnes jezdit po silnici embéčka bez pásů, bez vyhřívání oken a bez pravého zrcátka.

Mimochodem když máte na srdci bezpečnost, tak doufám bombardujete drážní úřad žádostmi o odebrání technické způsobilosti všem pantografům řady 451/452 a tramvajím T3 a T6, dosud hojně provozovaným. Ty se už při malém nárazu štosují i s cestujícími.

0/0
1.3.2017 12:15

J17i43ř21í 46E72r41b70e71n 1153984706937

Ony se taky postupně vyřazují nebo přestavují, zkuste si přečíst článek. Jen za loňský rok jich zlikvidovali pětinu a další pětina se téměř nepoužívá.

0/0
1.3.2017 11:26
Foto

J26a82n 44V72a47l63a69l97í94k 6536139390616

když lidi naskakují do vlaku nebo vystupují když se vlak rozjede nebo otvírají před zastavením tak ty dveře za to nemohou...

v první řadě je chyba v neukázněných cestujících...

0/0
1.3.2017 13:11

M12i24r80o39s29l25a79v 26Z61i92k78m90u59n48d 6138372217178

Jste příliš velký humanista ...

0/0
1.3.2017 16:42

J59a73n 21Ř68e55z28n10í63č27e64k 3871671623400

Zajímavé je, že od 70. let, kdy tyto vozy jezdí, se spoléhalo jaksi na zdravý rozum a fungovalo to. Dnes nahradíme zdravý rozum čidly. Co dál? Čidla do oken, jestli někdo nevystrkuje hlavu za jízdy?

+13/−4
1.3.2017 10:51

V81l84a69d26i89m42í84r 82K89r77y64c89h64t80á86l25e66k 4702839467522

Honzíku, v 70. letech ty vozy jezdily trochu jinými rychlostmi než dnes, víš? Musíš trošku přemýšlet, než něco napíšeš.

+2/−11
1.3.2017 10:58

J64a50n 42Ř68e62z39n65í97č25e37k 3931401483190

Vládíku, teď se zas zamysli ty. Je totiž úplně jedno, jestli vypadneš z vlaku v 80 km rychlosti nebo 110 km rychlosti.

+14/−1
1.3.2017 11:00

J74i77ř85í 47Z77á31h75o82r42a 5143645622289

A co když se ty dveře otevřou až při rychlosti nad 80kmh?

0/−4
1.3.2017 11:13

J75a11n 97Ř26e82z25n86í26č43e37k 3571361133290

Jezdíte někdy vlakem? V těchto vozech? Ty dveře se neotevřou samy. Mají zajišťovač. Možné to bylo u těch nejstarších vozů této řady, ale i sem byly zajišťovače před cca 5 lety domontovány. Jediná možnost je, že dveře nebyly zavřeny/dovřeny. Je technicky nemožné, aby byly při pomalé jízdě zavřené a otevřely se až v rychlosti.

+5/−2
1.3.2017 11:17

J84i74ř49í 70Z59á25h71o22r47a 5793335152249

no commnent :-/

+1/−5
1.3.2017 11:25

J76a81n 17Ř38e14z98n20í89č95e26k 3201201243600

Jo, mínus a "no comment", to jsou,panečku, argumenty.... :-D

+6/0
1.3.2017 11:28

O91n40d50ř38e20j 74Z11d90e17r91a43d15i46č56k62a 6634285923778

Toho hlupáka tady ze sebe děláte dobrovolně...?

0/−5
1.3.2017 11:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.