Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy dají do starých vozů čidla kvůli otevírání dveří za jízdy

Nejstarší vozy Českých drah s otočnými sklopnými dveřmi, ze kterých v minulosti za jízdy vypadli lidé, pomalu u státního dopravce končí. Zbývající vozy ale ČD vybaví novým zařízením, které by mělo nehodám zabránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a45r31t11i34n 74D17o55h39n96a76l 5707713598288

Nejstarší vozy s otočnými sklopnými dveřmi by v roce 2017 měl být leda tak v muzeu a ne na tratích.

0/−2
2.3.2017 9:15

J64a88n 69J98e83m54e72l72k86a 1325310

Nevím, jestli by nebylo lepší vagony vybavit rovnou automatickýma dveřma. Například na příměstské 323 by to i urychlilo provoz. Na druhou stranu tady v tomto bordelu nikdo neví, co bude po 2019, zda ty vagony někdo ještě bude chtít.

Přitom jsou podle mě hodně pohodlné, prostorné a flexibilní - při změně počtu pasažéru lze přidat/ubrat.

0/0
1.3.2017 18:59

F61r34a82n26t47i43š87e74k 97M13a97t95ě60j51č35e90k 7463252823681

ČD tím přiznaly závadu a mělo by být zastaveno trestní stíhání průvodčí!

+1/−1
1.3.2017 17:09

R35o82b31e48r18t 68P87r95a41ž18á72k 4448786135230

Jakou závadu? Na těch dveřích není nic rozbitého. Jen nemají centrální blokování.

+2/0
1.3.2017 18:21

M81i72r22o58s42l81a96v 61Z24i66k92m18u56n58d 6628362567138

Zbytečně vyhozené peníze ... v balkánských zemích (členové EU), počínaje Maďarskem si s podobnými hloupostmi nikdo starosti nedělá ... tam jezdí vlaky s otevřenými dveřmi běžně ...

Konec konců podle ideologie ODS se má každý starat o sebe sám, stát není nějaká opatrovna, tím spíše dopravce ...

+2/−1
1.3.2017 16:38

M62i95r77e13k 43G17a77j54e90r 5431886409620

Bohuzel ta cidla nezabrani strojvudci, aby se rozjel. Stejne tak jako mu v tom nezabranily viditelne otevrene dvere.

0/0
1.3.2017 16:14

P26e57t38r 52N28o33v66o49t85n38y 1311160811

Ne, ale je větší pravděpodobnost, že mu nedá nikdo souhlas k odjezdu.

+3/0
1.3.2017 16:26
Foto

J25i60ř40í 47R77o80h26a40n 5254168447775

A nebylo by lepší dát tam místo čidla pořádné dveře? Dnes jsem jel do práce vagónem, kde jedny dveře nešly otevřít, a ty druhé zase zavřít.

+1/0
1.3.2017 14:00

A38l15a79n 87Ř89e63p71k83a 4135756

Ono vyměnit dveře je náročnější a taky dražší, než jen doplnit čidla. Navíc otázkou je, jak dlouho ty vagony ještě budou sloužit a jestli by dražší investice do celých nových dveří nebyla mrháním penězi..

+4/0
1.3.2017 15:55

J59i28ř15í 44P13r89a63ž75á66k 9560962611912

Ano, malé dítě bude sledovat nějaké kontrolky, o nichž nebude stejně vědět k čemu jsou. Tragédie byla zaviněna rodiči, kteří se nestarají o své děti.

"Tímto světelným signálem budou varováni i naši zákazníci uvnitř vozu,“

0/0
1.3.2017 13:51

P27e23t53r 64N18o23v32o11t51n92y 1731880281

Konkrétně v tomto případě by rozvícenou signalizaci viděla průvodčí/vlakvedoucí v Olomouci poté, co cestující za sebou špatně zavřel dveře.

+6/0
1.3.2017 14:03

M85i61l95a73n 58V31o78l48e11k 5229423436779

V dlouhodobé praxi žádné jištění nefunguje na 100%, to byste tomu museli dělat servis jako letadlům.

0/0
1.3.2017 11:57
Foto

J36a76n 48V48a87l80a76l22í62k 6736469970636

ani to ne... nedávno jsem četl článek jak nějaké letadlo se muselo vrátit neb mělo otevřené dveře...

0/0
1.3.2017 13:06

J69a80k74u18b 34M40a54t83o13u12š 3795922962743

Tak když se rozbije klimatizace a okýnka nejdou otevřít tak nic jiného než větrat dveřmi nejde ;-D.

+3/0
1.3.2017 14:05

P82e52t25r 11N21o30v39o86t55n61y 1121150921

Mně spíš nejde do hlavy, proč u vozů(ten vůz, ze kterého vypadlo dítě byl), které jsou vybavené centrálním ovládáním dveří, se toto nepoužívá přednostně. Cestující a průvodčí mlátí dveřma ručně a pak se stane takový průšvih.

0/0
1.3.2017 11:19

J22i15ř32í 87E59r74b94e61n 1973734916867

Hernajs, to mi asi něco ušlo, že se tyhle lámací dveře uzavírají i automaticky nebo dálkově. Dosud jsem to neviděl a měl jsem za to, že to je prakticky nemožné kvůli tomu, že by to mohlo někoho důkladně skřípnout...

0/0
1.3.2017 11:24

P11e88t92r 32N74o68v55o89t16n93y 1681460711

Y/B70 to měly z výroby, u některých(určených pro vnitrostátní provoz) se to odebralo. Ale ten vůz, ze kterého vypadla to holka to měl.

+2/0
1.3.2017 11:32

J34a76n 33V81a34l22o16u29c47h 6422787808230

Je otázka, jak to bylo propojené dál, když leckdy jsou rychlíky řazeny "každý pes - jiná ves". Centrálně zavírané (a při otevírání pomohou vzduchem) "lámačky" jsou na "tornádech", tedy soupravách příměstských jednotek 460/560. Jenže při propjení vozů ucelené soupravy se dá "rozmáchnout" víc než u vagonu, kde se předpokládá každodenní odpojování a konetorů / hadic musí být co nejméně.

Ale to nic nemění na faktu, že alespoň nyní zaváděná signalizace už měla být instalována po takřka shodné nehodě před 10 lety.

+6/0
1.3.2017 11:41

P30e27t12r 22N83o77v33o23t19n41y 1461640791

"u vagonu, kde se předpokládá každodenní odpojování a konetorů" Myslím, že ty soupravy se zas tak často nerozhazují na jednotlivé vozy. A až na lokomotivu to nevede, ovládá to průvodčí někde od dveří.

0/0
1.3.2017 14:06

M92a55r24t86i28n 45B84ř25e34z97i70n78a 8728615850672

Ono to není tak složité. Vozy jsou mezi sebou propojeny: 2x vzduchové potrubí (červeně a žlutě označené hadice na čelech ), topná spojka a UIC kabel.

0/0
1.3.2017 16:07

J63i56ř24í 50E60r47b38e87n 1923194896237

Díky za informaci, zas vím něco nového :-)

+1/0
1.3.2017 12:15
Foto

P58e25t45r 86M26o54o29s 6592145597

Nebude lepší tyto staré vozy rovnou vyřadit z provozu? Nějak neslyším v obdobných případech frekventované zaklínadlo "i kdyby by to mělo zachránit jediný lidský život".:-/Rv[>-]

0/−10
1.3.2017 11:08

J23a42n 94Ř97e95z29n40í43č21e26k 3461551543840

Je jich moc, najednou to nikdo nezaplatí.

+6/0
1.3.2017 11:09
Foto

P31e24t29r 55M27o36o93s 6182555707

To je ovšem problém dopravce, v tomto případě ČD. K čemu potom máme instituce typu Drážní úřad, či Drážní inspekce, když nekonají? Uběhlo již dost času, aby dopravci stihli připravit svůj vozový park ohledně bezpečnosti cestujících. Pro srovnání, automobil nevybavený funkční dětskou pojistkou u zadních dveří již neprojde STK. Pokud ČD nebudou schopni po případném vyřazení starých vozů plnit objednané přepravní výkony, nechť je nahradí někdo jiný.

0/−10
1.3.2017 11:22

J66a18n 62Ř83e61z28n42í35č62e13k 3421801543610

Projde. Protože se berou předpisy vždy platné v době homologace. A je to dobře, páč jinak byste musel sešrotovat všechny auta neplnící Euro 6, což je tak 95% vozového parku u nás.

+9/0
1.3.2017 11:25
Foto

P50e19t57r 59M96o73o76s 6122695597

Pokud narážíte na mou poznámku o dětské pojistce zadních dveří, to měly již vozy Škoda 105/120 od roku 1976. Emisní norma není bezpečnostní kriterium, to jste poněkud vedle.;-)

0/−2
1.3.2017 11:29

J65a12n 34Ř73e42z77n65í15č86e33k 3411861663560

Škoda 1000 MB jí neměla. A pokud bude jinak technicky v pořádku, projdete STK i dnes, to vám garantuji.

+7/0
1.3.2017 11:31
Foto

P80e92t83r 20M91o51o52s 6492685667

Škoda 1000 MB z roku 1964 je dnes již provozována pouze jako veterán. S tím, že jeho majitel si je vědom technických omezení poplatných době vzniku vozu. Embéčko nemá ani bezpečnostní pásy na zadních sedadlech ( o ISOFIXu se tehdy nevědělo ani na Západě), takže zde není možno přepravovat dítě do 12 let v dětské sedačce (není jak ji na zadních sedadlech uchytit).

0/−1
1.3.2017 11:39

J14a18n 78Ř43e20z81n93í63č48e12k 3281591923680

Můžete jí provozovat i dnes, nejen jako veterána. Pásy na zadních sedadlech neměla ani Škoda 105 S, která je z 80. let. Ale to odbočujeme. Chtěl jsem říct, že způsobilost k provozu se vždy posuzuje optikou pravidel platící v té dané době. Ne současné. To byste pak nemohl používat skoro nic, páč pokrok nezastavíte. Dnes se nesmí v Evropě prodávat auta bez aspoň 2 airbagů, přesto jich jezdí alespoň třetita. Tam jde o ten logický proces.

+5/0
1.3.2017 11:44

P91e84t46r 37N93o30v30o62t51n10y 1771140881

A někdo jiný ty vozy vezme kde?

0/0
1.3.2017 11:25

V65l20a28d16i25m43í66r 68K34r97y31c93h15t39á76l48e63k 4382319987252

A kdo by je nahradil? V Evropě je někde dopravce s tisícovkou nevyužitých, moderních vozů? ;-D

+3/0
1.3.2017 11:33
Foto

P27e16t14r 25M55o47o46s 6502655777

Stačilo by vyřadit vozy řady Bdt a Bp, o těch je řeč. Například vozy řady Bmee mají centrální zajištění dveří, stejně jako motorová/přípojná jednotka 810/010.

0/−7
1.3.2017 11:42

V65l16a91d38i53m30í95r 12K25r35y98c67h85t24á42l88e90k 4532249877712

;-D;-D;-D;-D

Takže tohle byl klasický vůz "B".

http://www.zelpage.cz/razeni/16/vlaky/cd-884

Fakt jsem ještě neslyšel o tom, že by OBB prodávaly tisíc vozů najednou.

+1/0
1.3.2017 11:50

P56e14t72r 47N13o23v90o69t95n30y 1281680301

Zajištění dveří a možnost centrálního uzavření měl i ten vůz, ze kterého vypadlo to dítě. Jenže ČD nemají žádný předpis, který by jeho použití výslovně nařizoval. A zaměstnanci holt bez výslovného nařízení nic sami dělat nebudou.

0/0
1.3.2017 14:18

M65i86r22o10s32l28a67v 35Z15i73k26m59u30n89d 6818652557918

Ale zaměstnanci to centrální zavírání dveří používají .... problém je v tom, že když dveře nějaký "opozdilec" znovu otevře a za sebou nedokonale doklepne, tak proud vzduchu při vyšší rychlosti dveře sám otevře. V balkánském zahraničí si s podobnými hlupotinami problém nedělají ...

0/0
1.3.2017 16:42

P35e77t16r 18N11o29v90o50t16n14y 1421290141

Jenže v tomto případě obě zaměstnankyně toho cestujícího viděly. A spoléhaly se na to, že ty dveře zavřel. Kdyby ještě za ním použity centrál, tak se to bud vubec nemuselo stát(central by zafungoval, dveře by otevřel a znovu zavřel) nebo by nezafungoval a měly by aspoň o dost výhodnější pozici u soudu.

0/0
1.3.2017 17:02
Foto

P79e97t65r 57M54o75o90s 6302945297

Například ČD nakupuje vyřazené vozy řady Bmz od OBB. Ty už mají nejen centrální zajišťování dveří, ale třeba i klimatizaci a zásuvky na 230V - přestože byly vyrobeny v 80.letech.

0/0
1.3.2017 11:47

P45e50t40r 55R86i82h33a18k 7131498378916

a co tem obb asi tak drahy reknou? prosim vas pockejte nam asi tak 100 let pak vam tech 600 vozu zaplatime. to je proste nerealizovatelne.

0/0
1.3.2017 12:23

J90i23ř57í 85E92r19b81e21n 1623924856687

Nesmysl. Pokud vůz splňuje podmínky platné v době jeho schvalování do provozu, má to "nafurt". Stejně tak mohou dodnes jezdit po silnici embéčka bez pásů, bez vyhřívání oken a bez pravého zrcátka.

Mimochodem když máte na srdci bezpečnost, tak doufám bombardujete drážní úřad žádostmi o odebrání technické způsobilosti všem pantografům řady 451/452 a tramvajím T3 a T6, dosud hojně provozovaným. Ty se už při malém nárazu štosují i s cestujícími.

0/0
1.3.2017 12:15

J46i61ř63í 41E36r89b64e71n 1403574696667

Ony se taky postupně vyřazují nebo přestavují, zkuste si přečíst článek. Jen za loňský rok jich zlikvidovali pětinu a další pětina se téměř nepoužívá.

0/0
1.3.2017 11:26
Foto

J69a72n 13V67a82l94a39l78í76k 6866179510106

když lidi naskakují do vlaku nebo vystupují když se vlak rozjede nebo otvírají před zastavením tak ty dveře za to nemohou...

v první řadě je chyba v neukázněných cestujících...

0/0
1.3.2017 13:11

M68i82r80o48s82l66a52v 64Z71i19k35m28u90n81d 6238842657618

Jste příliš velký humanista ...

0/0
1.3.2017 16:42

J43a52n 89Ř25e29z16n24í38č66e62k 3161901583530

Zajímavé je, že od 70. let, kdy tyto vozy jezdí, se spoléhalo jaksi na zdravý rozum a fungovalo to. Dnes nahradíme zdravý rozum čidly. Co dál? Čidla do oken, jestli někdo nevystrkuje hlavu za jízdy?

+13/−4
1.3.2017 10:51

V21l40a67d16i82m33í56r 90K27r12y97c63h76t48á90l23e26k 4932209357732

Honzíku, v 70. letech ty vozy jezdily trochu jinými rychlostmi než dnes, víš? Musíš trošku přemýšlet, než něco napíšeš.

+2/−11
1.3.2017 10:58

J97a20n 53Ř63e74z34n54í98č88e57k 3791601803160

Vládíku, teď se zas zamysli ty. Je totiž úplně jedno, jestli vypadneš z vlaku v 80 km rychlosti nebo 110 km rychlosti.

+14/−1
1.3.2017 11:00

J60i24ř16í 11Z41á14h51o35r87a 5263655382749

A co když se ty dveře otevřou až při rychlosti nad 80kmh?

0/−4
1.3.2017 11:13

J46a53n 46Ř21e79z32n79í23č30e23k 3521171983110

Jezdíte někdy vlakem? V těchto vozech? Ty dveře se neotevřou samy. Mají zajišťovač. Možné to bylo u těch nejstarších vozů této řady, ale i sem byly zajišťovače před cca 5 lety domontovány. Jediná možnost je, že dveře nebyly zavřeny/dovřeny. Je technicky nemožné, aby byly při pomalé jízdě zavřené a otevřely se až v rychlosti.

+5/−2
1.3.2017 11:17

J91i37ř53í 27Z13á95h42o40r97a 5193925782309

no commnent :-/

+1/−5
1.3.2017 11:25

J31a72n 32Ř36e97z46n58í18č54e51k 3451981373100

Jo, mínus a "no comment", to jsou,panečku, argumenty.... :-D

+6/0
1.3.2017 11:28

O92n39d10ř63e92j 42Z12d59e97r43a98d62i41č41k15a 6544375283118

Toho hlupáka tady ze sebe děláte dobrovolně...?

0/−5
1.3.2017 11:53







Najdete na iDNES.cz