Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další krok k rychlovlakům do Drážďan: studii zpracují projektanti TGV

Velká francouzská společnost Egis Rail, která se podílela například na projektování tras pro rychlovlaky TGV, se začne podílet i na přípravě českých vysokorychlostních tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L87u68b90o77š 20H53o48l11í29k 5447690902550

Už se těším na slavnostní otevření. Když radí Francouzi, přijede se podívat francouzský prezident? A přiveze si vlastní ochranku, nebo alespoň "ostřelovače"? ;-)

0/0
1.3.2017 12:18

R43a31d53e54k 12J23a80n85a93t35a 9515626804282

Jedná se o hloupých 130 km tratě. Budem se s tím mořit 10 let.

Ve Francii jen behěm letoška otevřou 600 km nových tratí.

Co myslíte, přijede?

0/0
1.3.2017 12:40

J28a49n 22J15e26m13e45l23k96a 1685460

Otázka, zda nebudou preferovat francouzské dodavatele.

0/−5
28.2.2017 21:44

J47i71r71k62a 23D73v88o38ř24á85k 4475620903238

Otázka je, jestli chceme preferovat dodavatele co umí stavět VRT nebo ty "české" - ovšem třeba se sídlem v daňovém ráji. Pokud budem chtít preferovat ty co mají v ČR aspoň pobočku (platba daní), není problém to do VŘ dát jako podmínku.

0/0
1.3.2017 11:23

R71a43d43e92k 43J48a25n39a35t30a 9605176394532

A proč by to měly dělat? Kromě toho, že takové kšefty nejsou ve Francii takovým zvykem jako u nás, to nedává smysl. Francouzské firmy nemusí nějaká zakázka v ČR moc zajímat, navíc s realizací na mnoho let. Zatímco opačně, pro české firmy je to důležité, protože se v zahraničí moc neuplatní.

0/0
1.3.2017 12:28

M87a19r30t33i83n 17S63v50o19b33o80d60a 7629337652415

Studii na VRT do každé rodiny.

0/−1
28.2.2017 21:33

P79e85t30r 91S54p68o11r29e63r 6293313186462

Ale ne! Kam se poděla naše národní hrdost? To si sem pozveme nějaké cizáky? Copak nemáme vlastní firmy, které vyprojektují rychlodráhu, postaví ji a vyrobí i vlaky?Kde jsou zlaté české ručičky? 8-o

+1/−9
28.2.2017 20:40

R50a11d15e44k 45J50a14n65a24t78a 9825586304342

To víte, že tu máme české firmy. Ale ony by nejradši tu trať naprojektovaly schválně pomalou, aby si byly jisté, že budou pro ni schopny dodat technologii a vozidla ( http://ekonomika.idnes.cz/stat-opet-brzdi-s-pripravou-vysokorychlostnich-vlaku-p16-/eko-doprava.aspx?c=A150828_175726_eko-doprava_suj ).

A to se nevyplatí. V jiných oborech vám také vadí, že většina výrobku je zahraniční (mobily, počítače?). Raději byste něco českého, ale horšího?

+11/0
28.2.2017 21:21

J20i22r81k85a 90D72v92o50ř74á85k 4475970283188

A tou rychlodráhou myslíte lochnesku?

0/0
1.3.2017 11:24

J10a69n 64W85a55c14l67a31v 7744265267828

Dodá rodina Kočkova z Holešovic.

0/0
5.3.2017 9:01

J61i75r65k17a 47D42v34o44ř90á16k 4815420403448

Zkuste zrevidovat svůj vlastní genetický kód a zamyslet se nad tím, kdo by měl být ten "cizák". Zvlášť v ČR by to mohlo dopadnout dost dobrodružně.

+1/0
1.3.2017 12:02

T52o10m36á28š 96T46a31t95í64č54e23k 5950132250658

V ČR chybí ta zkušenost se stavbou rychlodráh. Nic proti veškerému železničnímu průmyslu, ale přece jenom lze očekávat, že firmám, které se tím zabývají už dlouhá desetiletí, to půjde líp od ruky.

+1/0
1.3.2017 12:16

J87a47n 65Č69e17k21a26l 7849665484144

Tak to je snad první krok, který má smysl.

Udav se, SUDOPe, se svými cinklými "studiemi"!!!

+11/−1
28.2.2017 18:04
Foto

J73a83n 26V92a86l31a55l20í60k 6676949550286

Bohužel se toho nedožiji :-((

0/0
28.2.2017 17:44

J78i61ř64í 21V20o92s50t39ř18á77k 2121688259721

Absence rychlých dopravních spojení je velkým zklamáním. Technologie existuje desítky let, spojitost rychlá doprava - ekonomický rozvoj, také známá věc. Jak vůbec může kdokoliv z politiků, úředníků a pseudo odborníků kázat o zbytečnosti rychlovlaků? Logiku mi dává vyčistit zemi od stovek kilometrů zbytečných tratí, které využívají často doslova jednotlivci. Přestat utrácet neskutečné peníze za mega modernizace s cílem zkrátit dojezd o 5 min. Místo utrácení peněz za stovky zbytečných projektů upřednostnit rychlovlaky. To je pokrok, ekologie, ulehčení silnicím a ekonomický rozvoj.

+11/−2
28.2.2017 17:06

J32a33n 36J25e68m79e91l72k46a 1785700

Španělsko, VRT a ekonomický rozvoj?

0/0
28.2.2017 21:57

J66a91n 49J92e63m97e92l90k46a 1895540

Já u nás moc tratí na zrušení nevidím.. Na příměstských tratích se převáží víc lidí, než na VRT. Jsou ekonomicky vyrovnanější. Švýcarsko nemá VRT a má nejúspěšnější veřejnou dopravu. Rozhodně neruší všechny tratě kromě "VRT"

+2/−1
28.2.2017 22:05

P55e15t73r 72Š96l74e64g16r 5244342718577

Švýcarsko má dvě tratě s rychlostí odpovídající VRT a jednu páteřní trať momentálně provozovanou rychlostí 200 km/h, trasovanou na rychlost kategorie VRT.

Švýcarsko má jinou výchozí pozici (stav železniční sítě).

Řešením pro ČR je postavit páteřní VRT, které budou začleněny do železniční sítě tak jako VRT/páteřní trať ve Švýcarsku, A spolu s dalšími opatřeními typu "jedna jízdenka na vše" pak máme šanci Švýcary dohánět...

+5/0
1.3.2017 0:39

J32a85n 34J51e35m75e36l16k24a 1855490

200 a trasovanou na rychlost VRT.. Ideální si myslím pro současnost. Ale srovnejme si rychlostní průměry na hlavních tratích.

0/−2
1.3.2017 8:28

J53i10r10k45a 53D78v18o77ř78á82k 4775770303518

A jaké průměry na hlavních tratích myslíte? Těch 110 km/h co vlastně víceméně jede i kontejnerák?

+1/0
1.3.2017 11:26

P95e81t27r 17D40v63o46ř94á44k 9274167392550

V roce 2017 se bude dělat studie k rychlovlakům. Opravdu dechberoucí nasazení při přípravě infrastruktury :-/.

0/0
28.2.2017 16:52

J66i25ř20í 82K39o69c64u30r71e96k 6385214365168

Není možné, ledy se hnuly. Nemusíme to vynalézat celé sami odznova, ten velocipéd. Můžeme si od frantíků vzít návod, jak vyrobit pneumatiku (patent bratří Mišelínů).

+7/0
28.2.2017 16:31

A55d91a73m 54H18r13n10č39i92ř18í98k 1837311121588

Konečně. Trať pro VRT by měl dělat někdo, kdo s tím má zkušenosti a stavba tratí pro TGV je nejlepší zkušenost. Teď už stačí jen překonat všechny možné posudky, protesty, námitky, stížnosti, obstrukce atd. a může se jezdit.

+14/0
28.2.2017 16:30

J65a82n 39Z24a33h50r62a68d98n47i17k 3654310337841

Je to nesmysl stavět rychlovlak do Drážďan.Zrovna když my potřebuje vykládat v Hodoníně na Slovácku Čínské tankery na řece Moravě.TaM ten rychlovlak nasměrujte :-P:-P:-P

+5/0
28.2.2017 16:24

J87i95r14k57a 89D12v69o71ř97á36k 4555370313118

;-D;-D;-DR^

0/0
1.3.2017 11:27
Foto

M83i55c48h61a71l 16V23o98t96r13u64b92e33c 3740171115

- Jsem rád, že studii zpracuje někdo, kdo s tím má zkušenosti.

- A Sudop by měl zacvakat nějaký penále, že to celé zdržel!

+3/−1
28.2.2017 16:22

O47n78d15r18a 29P12a79ř72í21z55e95k 7211409865762

Velmi smutná realita dopravní inrastruktury v Česku. Vše jde strašně pomalu, zpoždění 20 let není výjímkou. Avšak přidat zákonodárcům a politikům, to jde v této zemi nejrychleji.

+6/0
28.2.2017 16:20

J23i41ř66í 25K90o68c13u58r27e70k 6885984115928

A zvýšit DPH. Na Milukáše odhlasováno, po Vánocích podepisuje pan Prezident.

+1/0
28.2.2017 16:33

J96i78r94k64a 96D88v76o32ř22á81k 4805750743498

Čím pomaleji tím dráž, tenhle princip se opakuje.

0/0
1.3.2017 11:40

J25i20r12k67a 19D35v51o61ř65á58k 4255410433298

No, nechci podrážet vaše fňukání tak moc, je to opravdu ostuda. Ale i v zahraničí takové zdržení umí udělat.

0/0
1.3.2017 11:29

M86i46l39a13n 77N79ě24m76e10c 1565430976106

Snad to jednou nedopadne jako s D8, u níž se po zhruba čtvrt století studování, projektování a budování ukazuje, že měla vést úplně jinudy :)

+11/0
28.2.2017 16:11

M89a28r84t43i25n 93R62u43z17i68c31k88a 1742518456227

To u zeleznice az tak moc nehrozi, a tady urcite ne, je to hlavni tah na Berlin, Hamburk, Kodan,... a na druhe strane Praha, Brno, Viden, Budapest, ...

Podle me bude dulezitejsi, aby se mohli mijet vlaky pomalejsi (zastavkove) a vyskokorychlostni (prime)...

0/0
28.2.2017 16:31

P45e48t64r 54D56v44o75ř51á77k 9964947352480

Jaké pomalejší?

0/0
28.2.2017 17:11

M19a55r33t21i34n 60R42u80z25i10c47k80a 1842788776187

Mate pravdu, ze na tomto useku neni zrovna moc kde stavet, ale smerem na Brno jsou mesta, ktera stoji za uvahu se zastavkami.

To mate tak, poslete na trat vlak zastavkovy nebo nakladni s rychlosti 200km/h, pak za nim poslete vlak primy s rychlosti 350km/h, aby se nebrzdily, tak ten pomaly musi mit zastavku tak aby ho rychly predjel, je to jako na soucasnych tratich, kdy osobak zastavi v hormi dolni a kolem nej projede IC/EC co nestavi...

On ten vlak muze byt vlastne stejny, :-)

+3/0
28.2.2017 23:25

P23e13t37r 77D64v64o17ř78á52k 9524547522420

Moc nevěřím, že by tohle mohlo fungovat. Rozdíl v rychlostech je příliš velký, křížení by bylo časté, hrozilo by zpomalování rychlejších.

0/−3
1.3.2017 14:01

R65a27d97e36k 94J97a23n96a77t49a 9895126404302

To víte, že to funguje. Mezi Norimberkem a Ingolstadtem souběžný provoz 300 km/h a 200 km/h probíhá. LGV EST, jedna z nejrychlejších evropská trať, má také zastávky.

V ČR máte po stejných kolejích linky, jejich cestovní rychlost se liší i 2,7x a funguje to. Tak proč by nemohl fungovat rozdíl 350/200 = 1,75x. Vy se za každou cenu snažíte ukázat, že něco nejde, přitom se to v cizině dělá. Nechcete to raději říct jim?

+3/0
1.3.2017 15:58

J48i26t73k70a 65J96a42n63ý93r66o56v82á 6548483540676

Např. Odolena voda už asi 5 let plánuje stavbu nádraží. Možné déle, ale když jsem to před pěti lety četla znělo to jako dobrý vtip.

0/0
1.3.2017 7:59

J81i16r89k47a 58D81v48o53ř89á80k 4635210453628

A mluvíme o VRT nebo klasické trati po které mohou jezdit i VR vlaky? Jestli o VRT, tak ty "pomalejší" jsou na nějakých 200 km/h a určitě nemá smysl dělat rozestup zastávek kratší než 30 km.

+1/0
1.3.2017 11:38

T47o75m34á43š 67T61a78t81í88č54e10k 5120332410788

Zakládám spořicí účet pro ještě nepočetého pravnuka. Vkládám 1,- Kč. Svatební cestu do Berlína ve vlaku skvícím se novotou bude mít i v první třídě se šampaňským.

+7/0
28.2.2017 16:09

J21i52r74k52a 19D67v83o21ř91á70k 4655770293808

Jen aby tam nenašel 0,91 Kč...

+1/0
1.3.2017 11:41

L83u43b30o28š 40H29o80l58í20k 5797910882980

On se bude ženit až v sedmdesáti?

0/0
1.3.2017 12:27

P26e45t46r 56P58o17l73á77k 1377885686358

A nebylo by lepsi vest tu rychlotrat rovnou smerem na Mnichov? Tam by snad ani nemusely byt tunely, ne?

+1/0
28.2.2017 16:07

T94o62m63á41š 71T11a83t58í10č14e21k 5780832910228

Bavorská strana neprojevuje zájem.

+1/0
28.2.2017 16:11

J97i62r42k93a 59D30v67o66ř75á54k 4245170693548

Bavorská strana projevuje, ale pro německou to není priorita.:-P

0/0
1.3.2017 11:42

J12i56ř53í 61K91o45c65u26r27e48k 6775184395988

Hmm hned první je Praha-Beroun. Cirka 25-40 km délky podle varianty.

+6/0
28.2.2017 16:29

T22o34m67á72š 65M94o75r25a94v93č18í15k 3367956873855

Bylo by to fajn pro Beroun a Plzeň, ale musím vás zklamat, hned u Prahy by musel být na české poměry velmi dlouhý tunel.

+2/0
28.2.2017 16:50

R56a93d23e14k 97J57a66n27a90t56a 9555806444922

Tím směrem by VRT měla vést určitě také, ale je to dál je to složitější projednat. Viz hned ten úsek Praha-Beroun.

+1/0
28.2.2017 16:55

J54i51r86k51a 51D74v77o86ř61á58k 4525860193698

Tímhle směrem možná za půl století až vlaky na 350km/h vyjdou z ekonomické módy a budou je nahrazovat zas nějaké dvojnásob rychlé...

0/0
1.3.2017 11:46

M38i40l90a83n 93V35o11l64e66k 5499803196489

Proveditelné to je, postavit se to (někomu) vyplatí, ale ekonomická návratnost je o něčem jiném.

+1/0
28.2.2017 15:50

J93i79ř11í 77H66o25v66o50r46k97a 8157526482355

I o tom by se dalo polemizovat. Pokud budeme ale "banánovou" republikou, o prodělečnosti jsem přesvědčen i tak...

0/0
28.2.2017 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.