Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další krok k rychlovlakům do Drážďan: studii zpracují projektanti TGV

Velká francouzská společnost Egis Rail, která se podílela například na projektování tras pro rychlovlaky TGV, se začne podílet i na přípravě českých vysokorychlostních tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66u13b22o97š 62H92o28l10í51k 5827140332510

Už se těším na slavnostní otevření. Když radí Francouzi, přijede se podívat francouzský prezident? A přiveze si vlastní ochranku, nebo alespoň "ostřelovače"? ;-)

0/0
1.3.2017 12:18

R62a53d10e49k 70J21a70n46a38t55a 9515166934232

Jedná se o hloupých 130 km tratě. Budem se s tím mořit 10 let.

Ve Francii jen behěm letoška otevřou 600 km nových tratí.

Co myslíte, přijede?

0/0
1.3.2017 12:40

J36a30n 28J37e12m25e38l15k12a 1765900

Otázka, zda nebudou preferovat francouzské dodavatele.

0/−5
28.2.2017 21:44

J92i46r39k23a 20D62v72o19ř96á39k 4555870813668

Otázka je, jestli chceme preferovat dodavatele co umí stavět VRT nebo ty "české" - ovšem třeba se sídlem v daňovém ráji. Pokud budem chtít preferovat ty co mají v ČR aspoň pobočku (platba daní), není problém to do VŘ dát jako podmínku.

0/0
1.3.2017 11:23

R59a45d90e38k 56J70a91n68a78t90a 9795326544122

A proč by to měly dělat? Kromě toho, že takové kšefty nejsou ve Francii takovým zvykem jako u nás, to nedává smysl. Francouzské firmy nemusí nějaká zakázka v ČR moc zajímat, navíc s realizací na mnoho let. Zatímco opačně, pro české firmy je to důležité, protože se v zahraničí moc neuplatní.

0/0
1.3.2017 12:28

M17a22r57t51i32n 58S76v74o41b32o28d92a 7779957952835

Studii na VRT do každé rodiny.

0/−1
28.2.2017 21:33

P80e42t46r 70S51p79o47r76e54r 6163983346662

Ale ne! Kam se poděla naše národní hrdost? To si sem pozveme nějaké cizáky? Copak nemáme vlastní firmy, které vyprojektují rychlodráhu, postaví ji a vyrobí i vlaky?Kde jsou zlaté české ručičky? 8-o

+1/−9
28.2.2017 20:40

R47a43d86e17k 70J11a84n80a13t64a 9335896834142

To víte, že tu máme české firmy. Ale ony by nejradši tu trať naprojektovaly schválně pomalou, aby si byly jisté, že budou pro ni schopny dodat technologii a vozidla ( http://ekonomika.idnes.cz/stat-opet-brzdi-s-pripravou-vysokorychlostnich-vlaku-p16-/eko-doprava.aspx?c=A150828_175726_eko-doprava_suj ).

A to se nevyplatí. V jiných oborech vám také vadí, že většina výrobku je zahraniční (mobily, počítače?). Raději byste něco českého, ale horšího?

+11/0
28.2.2017 21:21

J67i20r63k92a 94D71v93o20ř47á85k 4835590373738

A tou rychlodráhou myslíte lochnesku?

0/0
1.3.2017 11:24

J80a95n 26W58a51c17l92a88v 7404855177948

Dodá rodina Kočkova z Holešovic.

0/0
5.3.2017 9:01

J21i12r76k76a 23D80v66o74ř79á66k 4905230143628

Zkuste zrevidovat svůj vlastní genetický kód a zamyslet se nad tím, kdo by měl být ten "cizák". Zvlášť v ČR by to mohlo dopadnout dost dobrodružně.

+1/0
1.3.2017 12:02

T72o37m94á11š 32T20a73t20í10č17e48k 5730472760218

V ČR chybí ta zkušenost se stavbou rychlodráh. Nic proti veškerému železničnímu průmyslu, ale přece jenom lze očekávat, že firmám, které se tím zabývají už dlouhá desetiletí, to půjde líp od ruky.

+1/0
1.3.2017 12:16

J77a78n 76Č84e98k59a91l 7429695714134

Tak to je snad první krok, který má smysl.

Udav se, SUDOPe, se svými cinklými "studiemi"!!!

+11/−1
28.2.2017 18:04
Foto

J91a62n 92V24a14l13a54l88í44k 6646929390626

Bohužel se toho nedožiji :-((

0/0
28.2.2017 17:44

J95i31ř11í 12V69o37s48t42ř89á62k 2111868239371

Absence rychlých dopravních spojení je velkým zklamáním. Technologie existuje desítky let, spojitost rychlá doprava - ekonomický rozvoj, také známá věc. Jak vůbec může kdokoliv z politiků, úředníků a pseudo odborníků kázat o zbytečnosti rychlovlaků? Logiku mi dává vyčistit zemi od stovek kilometrů zbytečných tratí, které využívají často doslova jednotlivci. Přestat utrácet neskutečné peníze za mega modernizace s cílem zkrátit dojezd o 5 min. Místo utrácení peněz za stovky zbytečných projektů upřednostnit rychlovlaky. To je pokrok, ekologie, ulehčení silnicím a ekonomický rozvoj.

+11/−2
28.2.2017 17:06

J14a12n 80J93e35m38e28l28k21a 1265850

Španělsko, VRT a ekonomický rozvoj?

0/0
28.2.2017 21:57

J12a45n 28J57e42m55e84l49k24a 1885770

Já u nás moc tratí na zrušení nevidím.. Na příměstských tratích se převáží víc lidí, než na VRT. Jsou ekonomicky vyrovnanější. Švýcarsko nemá VRT a má nejúspěšnější veřejnou dopravu. Rozhodně neruší všechny tratě kromě "VRT"

+2/−1
28.2.2017 22:05

P57e89t71r 41Š33l69e12g98r 5914362908747

Švýcarsko má dvě tratě s rychlostí odpovídající VRT a jednu páteřní trať momentálně provozovanou rychlostí 200 km/h, trasovanou na rychlost kategorie VRT.

Švýcarsko má jinou výchozí pozici (stav železniční sítě).

Řešením pro ČR je postavit páteřní VRT, které budou začleněny do železniční sítě tak jako VRT/páteřní trať ve Švýcarsku, A spolu s dalšími opatřeními typu "jedna jízdenka na vše" pak máme šanci Švýcary dohánět...

+5/0
1.3.2017 0:39

J49a86n 63J69e67m10e43l77k20a 1845250

200 a trasovanou na rychlost VRT.. Ideální si myslím pro současnost. Ale srovnejme si rychlostní průměry na hlavních tratích.

0/−2
1.3.2017 8:28

J67i91r29k84a 57D17v26o47ř98á48k 4355530893328

A jaké průměry na hlavních tratích myslíte? Těch 110 km/h co vlastně víceméně jede i kontejnerák?

+1/0
1.3.2017 11:26

P92e15t58r 26D21v34o58ř21á69k 9784707782840

V roce 2017 se bude dělat studie k rychlovlakům. Opravdu dechberoucí nasazení při přípravě infrastruktury :-/.

0/0
28.2.2017 16:52

J26i48ř79í 20K67o72c73u14r49e13k 6845544915748

Není možné, ledy se hnuly. Nemusíme to vynalézat celé sami odznova, ten velocipéd. Můžeme si od frantíků vzít návod, jak vyrobit pneumatiku (patent bratří Mišelínů).

+7/0
28.2.2017 16:31

A87d90a36m 24H42r72n47č74i94ř84í60k 1977591661558

Konečně. Trať pro VRT by měl dělat někdo, kdo s tím má zkušenosti a stavba tratí pro TGV je nejlepší zkušenost. Teď už stačí jen překonat všechny možné posudky, protesty, námitky, stížnosti, obstrukce atd. a může se jezdit.

+14/0
28.2.2017 16:30

J32a50n 24Z77a31h10r98a29d37n66i79k 3264270527121

Je to nesmysl stavět rychlovlak do Drážďan.Zrovna když my potřebuje vykládat v Hodoníně na Slovácku Čínské tankery na řece Moravě.TaM ten rychlovlak nasměrujte :-P:-P:-P

+5/0
28.2.2017 16:24

J72i71r29k59a 70D29v42o63ř37á15k 4475510533938

;-D;-D;-DR^

0/0
1.3.2017 11:27
Foto

M59i69c23h17a57l 26V61o69t75r69u74b88e71c 3980561615

- Jsem rád, že studii zpracuje někdo, kdo s tím má zkušenosti.

- A Sudop by měl zacvakat nějaký penále, že to celé zdržel!

+3/−1
28.2.2017 16:22

O55n30d31r91a 22P88a77ř10í94z36e88k 7851859725832

Velmi smutná realita dopravní inrastruktury v Česku. Vše jde strašně pomalu, zpoždění 20 let není výjímkou. Avšak přidat zákonodárcům a politikům, to jde v této zemi nejrychleji.

+6/0
28.2.2017 16:20

J58i54ř34í 77K96o66c19u68r36e50k 6125954595848

A zvýšit DPH. Na Milukáše odhlasováno, po Vánocích podepisuje pan Prezident.

+1/0
28.2.2017 16:33

J80i57r43k17a 75D59v26o29ř60á81k 4695910223218

Čím pomaleji tím dráž, tenhle princip se opakuje.

0/0
1.3.2017 11:40

J31i37r74k83a 12D85v25o43ř46á30k 4595930453618

No, nechci podrážet vaše fňukání tak moc, je to opravdu ostuda. Ale i v zahraničí takové zdržení umí udělat.

0/0
1.3.2017 11:29

M94i51l19a92n 28N25ě24m77e55c 1785200226666

Snad to jednou nedopadne jako s D8, u níž se po zhruba čtvrt století studování, projektování a budování ukazuje, že měla vést úplně jinudy :)

+11/0
28.2.2017 16:11

M38a93r52t18i14n 53R97u46z98i74c28k92a 1722688476207

To u zeleznice az tak moc nehrozi, a tady urcite ne, je to hlavni tah na Berlin, Hamburk, Kodan,... a na druhe strane Praha, Brno, Viden, Budapest, ...

Podle me bude dulezitejsi, aby se mohli mijet vlaky pomalejsi (zastavkove) a vyskokorychlostni (prime)...

0/0
28.2.2017 16:31

P22e57t80r 23D64v34o19ř72á75k 9724967952530

Jaké pomalejší?

0/0
28.2.2017 17:11

M80a94r72t89i29n 86R49u93z22i54c50k46a 1242958756897

Mate pravdu, ze na tomto useku neni zrovna moc kde stavet, ale smerem na Brno jsou mesta, ktera stoji za uvahu se zastavkami.

To mate tak, poslete na trat vlak zastavkovy nebo nakladni s rychlosti 200km/h, pak za nim poslete vlak primy s rychlosti 350km/h, aby se nebrzdily, tak ten pomaly musi mit zastavku tak aby ho rychly predjel, je to jako na soucasnych tratich, kdy osobak zastavi v hormi dolni a kolem nej projede IC/EC co nestavi...

On ten vlak muze byt vlastne stejny, :-)

+3/0
28.2.2017 23:25

P10e54t56r 75D66v42o31ř39á97k 9114147832780

Moc nevěřím, že by tohle mohlo fungovat. Rozdíl v rychlostech je příliš velký, křížení by bylo časté, hrozilo by zpomalování rychlejších.

0/−3
1.3.2017 14:01

R41a41d56e11k 92J27a78n55a12t52a 9805966264982

To víte, že to funguje. Mezi Norimberkem a Ingolstadtem souběžný provoz 300 km/h a 200 km/h probíhá. LGV EST, jedna z nejrychlejších evropská trať, má také zastávky.

V ČR máte po stejných kolejích linky, jejich cestovní rychlost se liší i 2,7x a funguje to. Tak proč by nemohl fungovat rozdíl 350/200 = 1,75x. Vy se za každou cenu snažíte ukázat, že něco nejde, přitom se to v cizině dělá. Nechcete to raději říct jim?

+3/0
1.3.2017 15:58

J13i40t75k50a 37J42a81n74ý27r50o29v85á 6488733430906

Např. Odolena voda už asi 5 let plánuje stavbu nádraží. Možné déle, ale když jsem to před pěti lety četla znělo to jako dobrý vtip.

0/0
1.3.2017 7:59

J27i82r64k24a 80D23v93o45ř31á78k 4965440963118

A mluvíme o VRT nebo klasické trati po které mohou jezdit i VR vlaky? Jestli o VRT, tak ty "pomalejší" jsou na nějakých 200 km/h a určitě nemá smysl dělat rozestup zastávek kratší než 30 km.

+1/0
1.3.2017 11:38

T74o77m50á42š 28T98a31t60í75č51e95k 5650232150808

Zakládám spořicí účet pro ještě nepočetého pravnuka. Vkládám 1,- Kč. Svatební cestu do Berlína ve vlaku skvícím se novotou bude mít i v první třídě se šampaňským.

+7/0
28.2.2017 16:09

J16i77r14k22a 21D35v97o42ř11á28k 4885460403288

Jen aby tam nenašel 0,91 Kč...

+1/0
1.3.2017 11:41

L58u45b47o76š 25H75o50l45í15k 5557440682650

On se bude ženit až v sedmdesáti?

0/0
1.3.2017 12:27

P16e23t28r 24P10o87l63á25k 1107915326858

A nebylo by lepsi vest tu rychlotrat rovnou smerem na Mnichov? Tam by snad ani nemusely byt tunely, ne?

+1/0
28.2.2017 16:07

T75o75m45á48š 24T38a61t90í42č26e16k 5570882960398

Bavorská strana neprojevuje zájem.

+1/0
28.2.2017 16:11

J39i69r72k58a 77D51v68o91ř28á82k 4135880573768

Bavorská strana projevuje, ale pro německou to není priorita.:-P

0/0
1.3.2017 11:42

J13i58ř52í 25K90o49c98u15r95e90k 6275814775338

Hmm hned první je Praha-Beroun. Cirka 25-40 km délky podle varianty.

+6/0
28.2.2017 16:29

T88o17m69á35š 12M58o33r54a36v43č54í43k 3177836273655

Bylo by to fajn pro Beroun a Plzeň, ale musím vás zklamat, hned u Prahy by musel být na české poměry velmi dlouhý tunel.

+2/0
28.2.2017 16:50

R20a48d14e23k 38J67a62n42a97t56a 9395346734812

Tím směrem by VRT měla vést určitě také, ale je to dál je to složitější projednat. Viz hned ten úsek Praha-Beroun.

+1/0
28.2.2017 16:55

J40i94r73k44a 12D21v23o77ř85á98k 4525580313198

Tímhle směrem možná za půl století až vlaky na 350km/h vyjdou z ekonomické módy a budou je nahrazovat zas nějaké dvojnásob rychlé...

0/0
1.3.2017 11:46

M70i56l41a24n 87V40o79l78e76k 5639943316549

Proveditelné to je, postavit se to (někomu) vyplatí, ale ekonomická návratnost je o něčem jiném.

+1/0
28.2.2017 15:50

J36i37ř55í 28H97o79v54o12r58k69a 8717806152525

I o tom by se dalo polemizovat. Pokud budeme ale "banánovou" republikou, o prodělečnosti jsem přesvědčen i tak...

0/0
28.2.2017 16:05







Najdete na iDNES.cz