- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už se těším na slavnostní otevření. Když radí Francouzi, přijede se podívat francouzský prezident? A přiveze si vlastní ochranku, nebo alespoň "ostřelovače"?
Jedná se o hloupých 130 km tratě. Budem se s tím mořit 10 let.
Ve Francii jen behěm letoška otevřou 600 km nových tratí.
Co myslíte, přijede?
Otázka, zda nebudou preferovat francouzské dodavatele.
Otázka je, jestli chceme preferovat dodavatele co umí stavět VRT nebo ty "české" - ovšem třeba se sídlem v daňovém ráji. Pokud budem chtít preferovat ty co mají v ČR aspoň pobočku (platba daní), není problém to do VŘ dát jako podmínku.
Studii na VRT do každé rodiny.
Ale ne! Kam se poděla naše národní hrdost? To si sem pozveme nějaké cizáky? Copak nemáme vlastní firmy, které vyprojektují rychlodráhu, postaví ji a vyrobí i vlaky?Kde jsou zlaté české ručičky?
To víte, že tu máme české firmy. Ale ony by nejradši tu trať naprojektovaly schválně pomalou, aby si byly jisté, že budou pro ni schopny dodat technologii a vozidla ( http://ekonomika.idnes.cz/stat-opet-brzdi-s-pripravou-vysokorychlostnich-vlaku-p16-/eko-doprava.aspx?c=A150828_175726_eko-doprava_suj ).
A to se nevyplatí. V jiných oborech vám také vadí, že většina výrobku je zahraniční (mobily, počítače?). Raději byste něco českého, ale horšího?
Tak to je snad první krok, který má smysl.
Udav se, SUDOPe, se svými cinklými "studiemi"!!!
Absence rychlých dopravních spojení je velkým zklamáním. Technologie existuje desítky let, spojitost rychlá doprava - ekonomický rozvoj, také známá věc. Jak vůbec může kdokoliv z politiků, úředníků a pseudo odborníků kázat o zbytečnosti rychlovlaků? Logiku mi dává vyčistit zemi od stovek kilometrů zbytečných tratí, které využívají často doslova jednotlivci. Přestat utrácet neskutečné peníze za mega modernizace s cílem zkrátit dojezd o 5 min. Místo utrácení peněz za stovky zbytečných projektů upřednostnit rychlovlaky. To je pokrok, ekologie, ulehčení silnicím a ekonomický rozvoj.
V roce 2017 se bude dělat studie k rychlovlakům. Opravdu dechberoucí nasazení při přípravě infrastruktury .
Není možné, ledy se hnuly. Nemusíme to vynalézat celé sami odznova, ten velocipéd. Můžeme si od frantíků vzít návod, jak vyrobit pneumatiku (patent bratří Mišelínů).
Konečně. Trať pro VRT by měl dělat někdo, kdo s tím má zkušenosti a stavba tratí pro TGV je nejlepší zkušenost. Teď už stačí jen překonat všechny možné posudky, protesty, námitky, stížnosti, obstrukce atd. a může se jezdit.