Diskuze
Zájem o auta na CNG roste jen pomalu, škodí jim i nižší ceny nafty
Děkujeme za pochopení.
V46í33t 70S92p14i14s48a21r
Pane Zýka nedělejte tady bububu. To neznamená, že když koncern neumí auta na cng, tak že to neumí nikdo. Mám Fiata rok výroby 2004 platnost bomb 20 roků a mám ho teprv 4 roky a asi to má najeto 172000km a ventily stále šlapou. Je to divné ale ti italové to nějak zvládli. Jo a po 20ti letech to auto půjde do šrotu a né na výměnu bomb. Pak půjdu a koupím dalšího ojetého itala s CNG a budu jezdit za 1,5kč za km.
D83u26d47á11k 22V77l38a32d21i84m72í22r
Fleetove flotily? To už je trochu moc ne? Nemělo by tam být firemní flotily nebo firemní fleety? :)
V81l48a88d53i44m26í29r 30R11e98t34t34i15n55g64e21r
Já jsem příznivec alternativních pohonů, najezdím ročně 48 000 Kč a mám nyní tovární zástavbu LPG Octavia. Hyckam si to auto, neboť něco takového už Škoda nevyrábí. Auto je kvalitnější než Octavia III včetně motoru, dojezd na nádrž 560 km, LPG všude, ale i v zahraničí! A cena v létě 10,90 Kč, teď v zimě 13,90. CNG ovšem stojí v cca 17,90 Kč v době, kdy tam ta spotřební daň jako u LPG ještě není. Takže ani já velký příznivec alternativy se na CNG moc netvářim.
V53á23c30l38a28v 43M67r61á96z
Tak je třeba si spočítat cenu na 1km. Cena CNG je kolem 24Kč/kg přičemž většina továrních aut na CNG má spotřebu kolem 4kg/100km. Takže cena na 1km je pod 1Kč. Cena LPG je naopak momentálně zhruba 13Kč za litr, přičemž i u továrních úprav se liší podle modelu, vámi zmíněná tovární LPG Octavia má při motoru 1,6MPI kombinovanou spotřebu 8l/100km, takže cena za 1km je něco nad 1Kč, ale řeněme že zhruba stejně.
Pro CNG může být rozhodující to pozdější zdanění, ale já si třeba auto nevolím na deset let, takže jsem si před rokem to CNG ještě vybral. Pravdou je, že z proklamovaných dalších úlev pro tyto vozy zůstala jen schválená strategie a skutek utek, ale já nikdy moc nevěřil tomu, že budu mít zadarmo dálniční známku nebo parkování v modrých zónách ;-) Spíš do budoucna vidím pro tento pohon jako konečnou to, že s ním moc nepočítají automobilky a soustředí se hlavně na elektřinu.
M88i69r55o83s31l61a31v 95R22a96j43s26k58ý
Jezdím na návštěvu do Holandska, moje auto má spotřebu 8,5 litrů benzínu, tak jsem nedávno vyzkoušel CNG, auto Fiat Punto z půjčovny. Co se nákladů týká, není o čem, pečlivě jsem si to počítal, najel jsem s tím dva tisíce km a vyšlo mi 1,20 Kč na kilometr, průšvih je dojezd tohoto auta ( menší nádrž, než u Octavie), musel jsem si předem na netu vyhledat CNG stanice na celé trase a dobře naplánovat, kde zastavím, celkem 9x. Ovšem složité plánování to nebylo, lehce lze nalézt německé webovky se spolehlivými informacemi a plánovačem trasy, na Google Play je ( mimo jiné) zdarma dobrá italská aplikace na tankování plynu po Evropě, bohužel nefunguje offline, vyřešil jsem to screenem obrazovky mapy s pumpami CNG, kde jsem plánoval tankovat. Takže závěr : pokud něko najezdí autem alespoň 20 tisíc km ročně, nevadí mu o cestě předem přemýšlet, plánovat a častěji zastavovat, občas např. sjet 2-3 km z dálnice, pak CNG ano. Já sám bych do toho šel, ovšem to by museli dávat originál CNG ve fabrice do Yetiho, případně do jiného SUV 4x4....
A83n27t19o84n90í22n 95S66v23o27b77o96d64a
V SUV 4x4 to nebude kam dát, nádrže na CNG montují mezi zadní kola, octavie cng má proto jinou zadní nápravu
M44i92c48h79a37l 55M46a37r59e73k
Mám auto na tento pohon dva roky, jsem maximálně spokojen,1 km jezdím cca za 90 haléřů, čerpací stanici mám při cestě do práce. Denně najedu zhruba 130 km, pro mě je tento pohon velká úspora a nemůžu říct nic negativního ohledně pohonu CNG.Problém je spíš v tom že spousta lidi vůbec neví, že něco takového existuje a spousta lidí co o tom něco ví od někoho tak neví vlastně vůbec nic, jen že by to nechtěli....
J27a76n 71H13r19u43z67a
Spousta lidí to ví a také si umí spočítat klady a zápory. Zatím co přestavba zážehových motorů na LPG je relativně jednoduchá a levná záležitost u zemního plynu je lepší kupovat továrně postavený vůz. Problémem je objem nádrže, nedostatečná sít čerpacích stanic, pro někoho i obava z tlakové nádoby s provozním tlakem 200 bar (oproti 10 u LPG) a výrazně vyšší pořizovací cena. Z hlediska bezpečnosti je ZP ideální pro autobusy, které mají nádrž na střeše. Dále je zde velká komunita majitelů aut se vznětovými mototory, pro které přestavba nepřichází vůbec v úvahu.
V76á37c64l42a53v 10K33o81v69á84ř
Mimochodem při mém tarifu plynu vyjdou při domácí plničce náklady na 0,75 Kč na 1 km.
A21n59t34o53n91í18n 28S18v86o33b55o50d50a
plus pořizovací náklady na plničku a její servis
V12á45c21l53a74v 26K16o69v50á69ř
Nyní dává Škodovka na g-tec velký bonus a cenově vyjde skoro jako 1.0 TSI a v nákladech na benzín lze při klidné jízdě ušetřit cca 0,8 Kč za km. Při mém pětiletém cyklu výměny aut je to 80 tis Kč k dobru a pak budu zvažovat zda ty peníze dám do vlastní plničky a znovu cng, nebo zvolím jiný alternativní pohon. Jízdně je sice 1.0 TSI trochu svižnější, ale komfortním řízením a tichostí jasně vítězí g-tec. Tankování neřeším, protože denně jezdím kolem dvou plniček a týdně deset minut navíc přežiji. Další úspora je, že už nemůžeme jezdit do obchodních center. Takže Karolína v Ostravě padá a bude už jen Futurum a společné nákupy s ženou se ztenčí na třetinu času (pokud nebude chtít jet do Ikey).
Pro šťoury taky doporučuji zvolit Servis full za 40 tis. Kč. Vleze se do toho 7 garančních prohlídek a v ceně je vše vč. výměny stěračů, čistění klimy, dolití vody do odstřikovačů atd. Tzn. 5 let kromě CNG a pár desítek litrů benalu do auta nic nedám.
O63n14d79ř82e87j 48M71u45s82i33l
Bonus? Ať koukám jak koukám, vidím v ceníku mezi 1.0 a 1.4 G-Tec rozdíl 53.000. Pokud budou nějaké CNG dotace, měly by právě ten rozdíl víceméně vyrovnat. Ale bez dotací je to poměrně sporná investice.
K59a33r13e54l 69P82l52š81e58k
U osobních aut už řekli evropští řidiči CNG ne, viz příklad Německa jako největšího automobilového trhu a ostatně zcela zanedbatelné počty CNG aut u nás. N. spustilo v r. 2004 zcela nevídanou kampaň s cílem mít v r. 2020 už 1,4 mil. těchto aut, navíc s podporou, kterou si náš občan vůbec nedokáže představit. Výsledek: právě naopak již od r. 2014 jejich počty stále klesají (v současnosti jich je přihlášených méně než 100.000, tj. jen 0,2% všech aut!!!), většina majitelů se už k nim zde nevrací, ruší se CNG stojany atd. a ostatně i u nás se pohybují jejich počty jen v řádu statistické chyby.
Důvody proti: v průměru vyšší váha auta o 120 kg, menší kufr, velký diskomfort při tankování, omezování při parkování a závislost na státním rozhodnutí o časově omezeném daňovém zvýhodnění ceny.
Jediný segment, kde počítá s udržením provozu na CNG je autobusová doprava ve velkých městech.
jak ukazuje zejména příklad N., tak masový rozvoj provozu těchto vozů rozhodně nenastane a spíše se počítá s jejich pomalým přirozeným koncem. Tento proces již začal a je podpořen i faktem, že po aféře "VW dieselgate" EU za nás všechny rozhodla, že jediným správným pohonem budoucnosti bude elektropohon...
V26á21c21l73a96v 31K23o27v20á85ř
CNG byl a vždy bude alternativní pohon, který si volí lidé podle své vlastní vnitřní potřeby a priorit (ušetřené peníze, ekologie atd.).
Proč třeba nezmíníš Itálii, kde je přes milión aut na CNG a historie CNG je tam více než padesátiletá.
B57o64ř91i24v57o75j 53K81u16b94í69č77e24k
Jezdím na LPG a domnívám se že na plyn se s náklady jde bez problémů dostat pod cenu vozu spalujícím naftu. Hlavně množství pump je veliké vůči CNG. Navíc. LPG je rozšířeno i v Evropě viz Slovinsko Chorvatsko Polsko i Slovensko. Jediná nevýhoda. Je parkování. V podzemí.
M74i41k97u44l10á33š 26L46é88v32y
To je argument jak noha: počet plnících stanic v ČR je 145. Mne by přece zajímalo kde natankuji já a ne kolik je stanic celkově. Plnící stanice na CNG jsem snad ani neviděl. Když už, tak LPG.
Za sebe: Problém vidím v poměrně krátkém dojezdu, pokud někdo najezdí týdně přes 500 km jako já tak to aby tankoval každý druhý den. A ani to tankování není tak "user friendly" - musíte čekat u pumpy než přijede obsluha - při tankování každý druhý den docela opruz.
P15a98v30e36l 36M63a40l23i83n32a
CNG si natankujete i sám. Jinak třeba ve Zlíně nebyla před 2 lety žádná čerpačka a teď jsou 3. Mě odradil ten nízký dojezd a problémy s nádrží a ventily. Zprávy o výbuších při čerpání taky moc nepřidají na klidu.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...