Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zájem o auta na CNG roste jen pomalu, škodí jim i nižší ceny nafty

Prodeje aut na stlačený zemní plyn rostou pomaleji než celý trh. Automobilky investují raději do elektromobilů a vodíku, které budou mít podle analytiků mnohem větší význam i v budoucnu. Pokles zájmu o auta na zemní plyn způsobily i nižší ceny klasických pohonných hmot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11í59t 70S35p39i76s96a48r 7221521475624

Pane Zýka nedělejte tady bububu. To neznamená, že když koncern neumí auta na cng, tak že to neumí nikdo. Mám Fiata rok výroby 2004!! platnost bomb 20 roků a mám ho teprv 4 roky a asi to má najeto 172000km a ventily stále šlapou. Je to divné ale ti italové to nějak zvládli. Jo a po 20ti letech to auto půjde do šrotu a né na výměnu bomb. Pak půjdu a koupím dalšího ojetého itala s CNG a budu jezdit za 1,5kč za km. ;-D

0/0
6.4.2017 17:17
Foto

D79u58d59á16k 61V51l95a93d62i19m57í25r 4705473432533

Fleetove flotily? To už je trochu moc ne? Nemělo by tam být firemní flotily nebo firemní fleety? :)

0/0
2.3.2017 14:25

V84l93a52d55i89m51í55r 98R19e44t96t88i86n36g61e38r 5575146485625

Já jsem příznivec alternativních pohonů, najezdím ročně 48 000 Kč a mám nyní tovární zástavbu LPG Octavia. Hyckam si to auto, neboť něco takového už Škoda nevyrábí. Auto je kvalitnější než Octavia III včetně motoru, dojezd na nádrž 560 km, LPG všude, ale i v zahraničí! A cena v létě 10,90 Kč, teď v zimě 13,90. CNG ovšem stojí v cca 17,90 Kč v době, kdy tam ta spotřební daň jako u LPG ještě není. Takže ani já velký příznivec alternativy se na CNG moc netvářim.

+2/0
1.3.2017 14:49

V90á71c65l18a48v 97M18r94á47z 9331984636446

Tak je třeba si spočítat cenu na 1km. Cena CNG je kolem 24Kč/kg přičemž většina továrních aut na CNG má spotřebu kolem 4kg/100km. Takže cena na 1km je pod 1Kč. Cena LPG je naopak momentálně zhruba 13Kč za litr, přičemž i u továrních úprav se liší podle modelu, vámi zmíněná tovární LPG Octavia má při motoru 1,6MPI kombinovanou spotřebu 8l/100km, takže cena za 1km je něco nad 1Kč, ale řeněme že zhruba stejně.

Pro CNG může být rozhodující to pozdější zdanění, ale já si třeba auto nevolím na deset let, takže jsem si před rokem to CNG ještě vybral. Pravdou je, že z proklamovaných dalších úlev pro tyto vozy zůstala jen schválená strategie a skutek utek, ale já nikdy moc nevěřil tomu, že budu mít zadarmo dálniční známku nebo parkování v modrých zónách ;-) Spíš do budoucna vidím pro tento pohon jako konečnou to, že s ním moc nepočítají automobilky a soustředí se hlavně na elektřinu.

0/0
1.3.2017 19:26

V51l52a24d37i67m40í37r 12R69e64t16t52i85n59g65e29r 5695886195185

Co se týče továrního LPG, na vzorku 227 000 Km skutečně vychází kombinovaná spotřeba LPG na 8l/100 km. Spotřeba mně vychází na 80-90 kč na 1km LPG. Potíž je, že studené auto startuje na benzín, i když to řeším tím, že se nerozjedu 2min v létě až 15 min v -20C ,a bych mohl přepnout na plyn, dohromady za 6 let jsem vzal asi 8 plných nádrží benzínu a to po rozpuštění činí 1,30 Kč na 1Km. Další potíž s CNG je ta, že není v cizině. Jezdívám do Francie a GPL je všude, byl jsem v Chorvatsku s karavanem a kromě jedne pumpy v Rakousku LPG ve zbylých zemích bylo LPG všude (Chorvatsko, Slovinsko, Slovensko) což při vyšší spotřebě s karavanem bylo důležité. Navíc si kupuji auta vždy nová po delší době, kdy je vidět obrovský technologický skok (vyměnit tvary svetel a blatníku se mně nechce). A na to požaduji, aby ten vůz vydržel zápřah. Jenže u dnešních vozů si myslím, že šlápli vedle asi dotlačeni předpisy. Okukoval jsem Octavii III G-tech, jenže kromě CNG s problímy výše je tam navíc i vidět škodovácky "cut cost" a ten CNG motor je motor do sekačky s turbem. Jezdí to hezky, ale únava materiálu bude značná. Ten záhul nemůže vydržet víc než 100 až 150 000 km.

0/0
1.3.2017 20:45

V85á49c45l40a60v 83M33r43á17z 9101114496586

Továrních LPG si ale už moc neužijete. Právě proto, že LPG není obnovitelné palivo, ale CNG ano a prostě už dnes funguje jako alternativa. Automobilky cestou alternativních ale neobnovitelných paliv jako je LPG prostě dlouhodobě nepůjdou, ostatně už to jde nějakých těch pár let pozorovat. Nevylučuji ale, že CNG se nakonec nechytne a ukáže se jen jako slepá ulička.

Já najezdím 250km denně a na to mi stačí CNG "Cígo", které má jednoduchý nepřeboostovaný tříválec, pevně upevněný - co jsem to tak študoval, měl by vydržet hodně ;-) Naopak ty 1,4TSI G-Tecu Octavie mě stejně jako vás moc nepřesvědčily.

0/0
1.3.2017 20:55

V65á86c71l27a86v 15M88r20á94z 9601444626486

Tím "pevně upevněný" jsem chtěl říct, že je to tříválec napříč uložený v pomocném rámu.

0/0
1.3.2017 20:57

V82l91a65d18i86m66í79r 93R54e42t43t38i87n31g98e75r 5285456315985

No asi jezdíte po městě. Tam to stačí. Já jezdím obvykle denně po dálnicích a musí říct, že jednou jsem si půjčil bratrovo T. Aygo a chování řidičů bylo hodně agresivní včetně třeba lepení kamionu na zád. To si u černé Octavie nikdo netroufnul a jezdím stejně. Necítil jsem se vůbec bezpečně v tom prckovi. A jinak zánik LPG už mně předpovídají dlouho. Jezdím na něj už 22 let. nejprve Škoda 105 S přestavba BRC, pak Skoda Felicia Lovato a ted tovární Skoda Octavia LPG. Už v tom roce 1994 mně říkali, že LPG končí. No zatím tu je.

0/0
1.3.2017 21:20

V52á84c20l16a63v 81M26r90á30z 9791594356446

Jezdím 80% po dálnici. Aygo se s tím nedá srovnávat. Uvnitř je to Citigo pocitově auto na úrovni fabie, zhruba. A jízdní vlastnosti a pohodlí jsou "dospělé", není to vyloženě svezení jako v nákupní tašce. Ale jinak ani to Citigo není auto primárně dělané pro dálniční provoz, takže má kratší zpřevodování. A pak samozřejmě ostatní účastníci provozu předpokládají, že jste důchodce, který se k nim blíží stovkou...

Rozhodně se víc uplatní jako rozvozové auto do města pro pizzerie apod - tak je také nejčastěji vidím.

Já ale tehdy měl jasné zadání, že chci auto pod 1Kč/km, nové, do ideálně do 300tis, s dobrou předpokládanou životností, pokud na alternativní palivo, tak už z továrny a že to nesmí být LPG hyundai :-)

A kupodivu nebylo moc z čeho vybírat. Cígo už jsem znal z dřívějška, tak jsem věděl, že jezdit se s tím dá fajn, jinak bych asi pochyboval.

Jinak bych něco většího od VW klidně bral, ale vadí mi tam ten použitý motor u CNG verzí.

LPG tady bude ještě dlouho, ale tovární vymizí (to je znatelné už nyní) a tím pádem to nebude zajímavé pro mne. Plus mě tam štve to startování na benzín.

Abych pravdu řekl, momentálně vlastně vůbec nevím, za co bych své auto měnil. Ale zatím to má čas.

0/0
1.3.2017 21:43

V98l49a69d94i33m17í45r 40R71e97t17t77i71n54g70e60r 5315736615675

Toto za c bych ho vyměnil jsem řešil též. Cistě teoreticky nehoda a auto do šrotu nebo odcizení. Tovární Opel Astra ,ale předchozí generace je ještě na trhu a hlavně mně zaujmul tovární LPG ted od nového Fiatu Tipo. (jediné co by mně omezilo byl kufr. Já ho hojně využívám po té co jsem se oženil :-) Hundayi nee, pác to není tovární zástavba, ale přestavba se zárukou továrny. A rovněž doufám, že to má čas.

0/0
1.3.2017 22:06
Foto

J44a12k61u91b 22L33n76ě60n25i21č38k50a 1235572387951

Dobrý den,

byl jsem nucen pořídit si nové auto, hledat atmosférické motory vhodné na přestavbu LPG je dost náročné, ale i takové se najdou, protože se k nim bude postupně vracet.

Vytrvejte ;) a stále hýčkejte své vozítko ;)

+1/0
2.3.2017 8:10

M63i76r78o74s36l75a44v 49R78a44j64s74k48ý 9285756198974

Jezdím na návštěvu do Holandska, moje auto má spotřebu 8,5 litrů benzínu, tak jsem nedávno vyzkoušel CNG, auto Fiat Punto z půjčovny. Co se nákladů týká, není o čem, pečlivě jsem si to počítal, najel jsem s tím dva tisíce km a vyšlo mi 1,20 Kč na kilometr, průšvih je dojezd tohoto auta ( menší nádrž, než u Octavie), musel jsem si předem na netu vyhledat CNG stanice na celé trase a dobře naplánovat, kde zastavím, celkem 9x. Ovšem složité plánování to nebylo, lehce lze nalézt německé webovky se spolehlivými informacemi a plánovačem trasy, na Google Play je ( mimo jiné) zdarma dobrá italská aplikace na tankování plynu po Evropě, bohužel nefunguje offline, vyřešil jsem to screenem obrazovky mapy s pumpami CNG, kde jsem plánoval tankovat. Takže závěr : pokud něko najezdí autem alespoň 20 tisíc km ročně, nevadí mu o cestě předem přemýšlet, plánovat a častěji zastavovat, občas např. sjet 2-3 km z dálnice, pak CNG ano. Já sám bych do toho šel, ovšem to by museli dávat originál CNG ve fabrice do Yetiho, případně do jiného SUV 4x4....

0/0
1.3.2017 12:09

A13n70t47o80n35í91n 70S25v32o17b93o47d90a 3664433139572

V SUV 4x4 to nebude kam dát, nádrže na CNG montují mezi zadní kola, octavie cng má proto jinou zadní nápravu

0/0
1.3.2017 12:15

M12i91c77h96a90l 65M36a35r26e77k 2827960254599

Mám auto na tento pohon dva roky, jsem maximálně spokojen,1 km jezdím cca za 90 haléřů, čerpací stanici mám při cestě do práce. Denně najedu zhruba 130 km, pro mě je tento pohon velká úspora a nemůžu říct nic negativního ohledně pohonu CNG.Problém je spíš v tom že spousta lidi vůbec neví, že něco takového existuje a spousta lidí co o tom něco ví od někoho tak neví vlastně vůbec nic, jen že by to nechtěli....;-O:-)

+1/0
1.3.2017 11:29

J45a88n 31H46r47u40z91a 8924388969497

Spousta lidí to ví a také si umí spočítat klady a zápory. Zatím co přestavba zážehových motorů na LPG je relativně jednoduchá a levná záležitost u zemního plynu je lepší kupovat továrně postavený vůz. Problémem je objem nádrže, nedostatečná sít čerpacích stanic, pro někoho i obava z tlakové nádoby s provozním tlakem 200 bar (oproti 10 u LPG) a výrazně vyšší pořizovací cena. Z hlediska bezpečnosti je ZP ideální pro autobusy, které mají nádrž na střeše. Dále je zde velká komunita majitelů aut se vznětovými mototory, pro které přestavba nepřichází vůbec v úvahu.

+1/0
1.3.2017 11:39

V43á14c29l26a71v 49K27o82v81á84ř 9712610949213

Nedostatečná síť je už omleté téma. Ruku na srdce ......... Z mé zkušenosti vím (roční nájezd 30 tkm), že minimálně 30% aktivních řidičů mine jednou za 300 km jízdy plničku CNG.

Aktivními řidiči myslím řidiče, kteří najedou více než 10 tkm a nejezdí jen stylem domov/práce či domov/obchod a nebydlí ve venkovských oblastech.

A taky je neoficiální firemní stanice, kde se dá po domluvě s firmou natankovat (složení paušální zálohy předem a pak ti to odečítají).

0/0
1.3.2017 11:50

A91n49t88o68n65í44n 97S54v33o96b31o40d30a 3544813209642

soused není nadšen z G-Tec , snížený výkon, dojezd max 400 km, výhoda je v zadní nápravě(lepší provedení), proti naftové horší rozjezdy, musí se dost točit, jezdí po Praze

0/0
1.3.2017 12:10

V61á85c14l61a67v 85K91o21v57á66ř 9352740429623

Pokud srovnáváš 110 kW naftu, tak s rozjezdy souhlasím ale u 85 kW to je prakticky stejné.

Taky jsem si vnitřně argumentoval nižším výkonem ale pak jsem si dal práci a zjistil jsem, že v malé rodinné fabii 66 kW jezdím se stejnou průměrnou rychlostí jako s původní 92 kW oktávkou.

0/0
1.3.2017 12:15

V17á46c73l85a44v 80K10o88v17á79ř 9762680319713

Souhlasím. Já když se rozhodoval, že vezmu cng, tak jsem oslovil dva lidi v mém okolí, kteří mají služební octavii g-tec a jako první argument mně ukázali na parkoviště před prací, kde stála jeden g-tec a jedno citigo na cng. Oba dva si auta na cng koupili i do rodiny.

0/0
1.3.2017 11:55

V47á52c94l51a61v 40K89o50v40á58ř 9162440379113

Mimochodem při mém tarifu plynu vyjdou při domácí plničce náklady na 0,75 Kč na 1 km.

0/0
1.3.2017 10:57

A79n52t85o95n66í70n 55S97v66o46b44o46d77a 3264153149722

plus pořizovací náklady na plničku a její servis

+1/0
1.3.2017 11:48

V60á16c24l52a36v 93K86o31v46á20ř 9552160829443

Náklady na plničku se dají srazit do 100 tis korun. A povinné prohlídky jsou v řádech stokorun.

0/0
1.3.2017 11:52

A13n31t92o53n79í78n 96S26v44o74b80o81d49a 3534933929552

pro jedno auto dost luxus

0/0
1.3.2017 11:58

V14á61c41l11a40v 63K50o73v37á43ř 9692720839333

A TDI Vám jako rodinné auto nepřijde jako luxus. Než dojedu do práce, nebo odvezu dceru do školky, tak ani pomalu netopí a to je vzdálenost cca 15 km.

0/0
1.3.2017 12:18

A60n55t90o38n62í43n 23S82v20o29b79o36d27a 3354903289162

pro sebe mám tovární LPG :-), chtěl jsem vyměnit za CNG, zdá se mně to zbytečné, sousedovo G-Tec mne nepřesvědčilo

+1/0
1.3.2017 12:35

V49á96c66l60a23v 37K39o50v88á91ř 9232250389333

Nedej na souseda a puč si auto u prodejce na delší dobu. Dá se domluvit i týden.

0/0
1.3.2017 12:39

A87n11t15o18n96í25n 91S47v11o26b51o28d28a 3274293449692

mně stačí LPG, ještě 5 roků vydrží, než se bude měnit nádrž :-), komfort vyšší než běžných OIII, měl jsem půjčenou OIII na 14 dnů s TDI.....

+1/0
1.3.2017 13:07

M46a19r17e77k 53J76a82n63e88č40k24a 1277636973691

Držte se LPG, také jsem to před cca. 2 roky zvažoval, ale negativa u CNG převážilo jeho jediné pozitivum. Měl jsem možnost jezdit ve služební Oktě na CNG od kamaráda a mohu říci, že bych ani za jeden vůz na LPG, které máme v rodině to nevyměnil. Už jenom ten opruz při plánování delších tras kvůli tankování a s tím spojené zajížďky a ten hukot při tankování taky nic příjemného. Jízdní vlastnosti znatelně horší, než stejný vůz bez CNG.

0/0
2.3.2017 3:57

V21á86c32l70a74v 92K80o67v85á77ř 9922370639303

Nyní dává Škodovka na g-tec velký bonus a cenově vyjde skoro jako 1.0 TSI a v nákladech na benzín lze při klidné jízdě ušetřit cca 0,8 Kč za km. Při mém pětiletém cyklu výměny aut je to 80 tis Kč k dobru a pak budu zvažovat zda ty peníze dám do vlastní plničky a znovu cng, nebo zvolím jiný alternativní pohon. Jízdně je sice 1.0 TSI trochu svižnější, ale komfortním řízením a tichostí jasně vítězí g-tec. Tankování neřeším, protože denně jezdím kolem dvou plniček a týdně deset minut navíc přežiji. Další úspora je, že už nemůžeme jezdit do obchodních center. Takže Karolína v Ostravě padá a bude už jen Futurum a společné nákupy s ženou se ztenčí na třetinu času (pokud nebude chtít jet do Ikey).

Pro šťoury taky doporučuji zvolit Servis full za 40 tis. Kč. Vleze se do toho 7 garančních prohlídek a v ceně je vše vč. výměny stěračů, čistění klimy, dolití vody do odstřikovačů atd. Tzn. 5 let kromě CNG a pár desítek litrů benalu do auta nic nedám.

0/0
1.3.2017 10:27

O86n39d78ř40e81j 24M27u12s23i26l 9487335516224

Bonus? Ať koukám jak koukám, vidím v ceníku mezi 1.0 a 1.4 G-Tec rozdíl 53.000. Pokud budou nějaké CNG dotace, měly by právě ten rozdíl víceméně vyrovnat. Ale bez dotací je to poměrně sporná investice.

0/0
1.3.2017 11:12

V82á39c82l67a96v 85K43o31v49á46ř 9642500199693

Zajdi si k jakémukoli prodejci. U některých je to až 40t Kč plus nějakých 7% dolů z marže prodejce (to dají jak na 1.0 ta i na g-tec). Ve finále je rozdíl jen něco mezi 10 a 20t Kč. Když budeš šikovný tak celkově stáhneš ceníkovou cenu až o 70t Kč (vyzkoušeno na výbavě style + pár dalších drobností). Toto se ti ale podaří jen pokud bereš navíc balíček Servis plus, protože prodejce si zajistí příjem na 5 let od škodovky za servis, takže může jít do prodeje i z trochu zápornou marží.

0/0
1.3.2017 11:21

M43a53r98t14i96n 17V98š58e26t32u19l65a 2121899535455

Ten zákaz vjezdu v těch garážích nikdo nekontroluje, navíc zakazovat vjezd CNG aut je nesmysl, je to kvůli LPG, který je těžší než vzduch a při případném úniku zateče do nejnižšího místa a pokud to garáž nemá odvětrané, může se tam někdo udusit.

0/0
1.3.2017 12:59

K73a45r19e80l 48P89l30š96e20k 9648218168517

U osobních aut už řekli evropští řidiči CNG ne, viz příklad Německa jako největšího automobilového trhu a ostatně zcela zanedbatelné počty CNG aut u nás. N. spustilo v r. 2004 zcela nevídanou kampaň s cílem mít v r. 2020 už 1,4 mil. těchto aut, navíc s podporou, kterou si náš občan vůbec nedokáže představit. Výsledek: právě naopak již od r. 2014 jejich počty stále klesají (v současnosti jich je přihlášených méně než 100.000, tj. jen 0,2% všech aut!!!), většina majitelů se už k nim zde nevrací, ruší se CNG stojany atd. a ostatně i u nás se pohybují jejich počty jen v řádu statistické chyby.

Důvody proti: v průměru vyšší váha auta o 120 kg, menší kufr, velký diskomfort při tankování, omezování při parkování a závislost na státním rozhodnutí o časově omezeném daňovém zvýhodnění ceny.

Jediný segment, kde počítá s udržením provozu na CNG je autobusová doprava ve velkých městech.

jak ukazuje zejména příklad N., tak masový rozvoj provozu těchto vozů rozhodně nenastane a spíše se počítá s jejich pomalým přirozeným koncem. Tento proces již začal a je podpořen i faktem, že po aféře "VW dieselgate" EU za nás všechny rozhodla, že jediným správným pohonem budoucnosti bude elektropohon...

+1/0
1.3.2017 9:20

V10á49c76l89a58v 94K91o42v30á71ř 9262180359383

CNG byl a vždy bude alternativní pohon, který si volí lidé podle své vlastní vnitřní potřeby a priorit (ušetřené peníze, ekologie atd.).

Proč třeba nezmíníš Itálii, kde je přes milión aut na CNG a historie CNG je tam více než padesátiletá.

+2/0
1.3.2017 10:31

K85a38r74e57l 75P63l16š72e64k 9708398618827

Jen malé upřesnění: Itálie jako číslo 1 v Evropě v počtu CNG aut jich má v současnosti 746.000, což tvoří 2,1 % ze všech registrovaných. Když přihlédneme ke zhruba 50leté historii, tak se také nejedná o žádný super výsledek...

Poznámka: nic osobně nemám proti CNG autům a z hlediska životního prostředí bych byl rád, kdyby jich bylo více. Ale bohužel nebude...

0/0
1.3.2017 11:25

V39á47c95l51a57v 42K71o78v62á31ř 9772580819163

746.000 je z roku 2013. Nyní dle informací co mám od známých v Itálii je to přes milion.

PS: Bohužel na životní prostředí tady všichni v ČR a EU prdí. Jen jsem zvědav jak se budou tvářit majitelé dnešních TDI když za 5 let nebudou moci vjíždět do velkých měst, nebo budou mít 4 x dražší dálniční známky atd.

0/0
1.3.2017 11:33

K58a56r87e11l 17P87l94š24e15k 9728318968627

Používat informaci "co mám od známých v Itálii" je trochu zavádějící, ale ani případná necelá 3% nepředstavují žádnou závratnou cifru...

0/0
1.3.2017 13:09

J52a66n 94H94r53u84z56a 8894578219817

Itálie je velmocí pohonů na LPG. Je to dáno blízkostí rafinérií v Africe, kde doprava tohoto odpadního plynu púři těžbě ropy vyjde levně.

0/0
1.3.2017 11:42

M72i80c32h59a10l 36P51i69n49d81j98a86k 5653804337847

Navic benzin tam stoji pres 40 kc/l.

0/0
1.3.2017 12:51

V31á97c25l15a12v 23M96r15á89z 9771774406666

Menší kufr u továrních CNG vozů téměř není a diskomfort při tankování tedy skutečně nepozoruji, naopak jsem rád, že u CNG nemusím zvonit na obsluhu a čekat, až se přišourá "dědek" a natankuje to :-)

Jinak souhlas, nečekám větší rozšíření CNG u osobních vozů, ale pro nákladní i městskou dopravu a případně fleet je to zajímavá cesta.

0/0
1.3.2017 19:31

B66o29ř75i66v71o89j 83K56u74b29í45č13e31k 2619900719501

Jezdím na LPG a domnívám se že na plyn se s náklady jde bez problémů dostat pod cenu vozu spalujícím naftu. Hlavně množství pump je veliké vůči CNG. Navíc. LPG je rozšířeno i v Evropě viz Slovinsko Chorvatsko Polsko i Slovensko. Jediná nevýhoda. Je parkování. V podzemí.

+1/0
1.3.2017 8:34

M95i11k34u94l23á52š 52L11é72v34y 5722165554161

To je argument jak noha: počet plnících stanic v ČR je 145. Mne by přece zajímalo kde natankuji já a ne kolik je stanic celkově. Plnící stanice na CNG jsem snad ani neviděl. Když už, tak LPG.

Za sebe: Problém vidím v poměrně krátkém dojezdu, pokud někdo najezdí týdně přes 500 km jako já tak to aby tankoval každý druhý den. A ani to tankování není tak "user friendly" - musíte čekat u pumpy než přijede obsluha - při tankování každý druhý den docela opruz.

+1/−1
1.3.2017 8:01

P65a75v37e88l 93M96a25l96i81n46a 9159293179289

CNG si natankujete i sám. Jinak třeba ve Zlíně nebyla před 2 lety žádná čerpačka a teď jsou 3. Mě odradil ten nízký dojezd a problémy s nádrží a ventily. Zprávy o výbuších při čerpání taky moc nepřidají na klidu.

+1/0
1.3.2017 8:13

M51i54c89h44a43l 13S68e80m89i81k 7517469389886

na cng.cz je mapa kde zjistíte, kde jsou jaké pumpy včetně dalších informací. Většinou je otevřeno nonstop.Jsou tam i ceny, nevím jestli aktuální.

Mam takový dojem že Škoda Octavia má na CNG dojezd cca 350 km a tankování je bezobslužné. Jen snad musíte mít ve většině případů jejich CNG kartu nebo tak něco. Akorát 500 tis. kc v základu mi připadá moc:(

0/0
1.3.2017 8:14

O18n83d53ř66e78j 40L59o41š40o34t77h 1445735335331

Ano a v mém okrese je počet stanic 0. Musel bych jezdit 40 km daleko tankovat, nemám to ani po cestě do Prahy po D6.

0/0
1.3.2017 8:27

M72i46c43h11a26l 11S83e32m31i10k 7447259329726

mam stejný problém ... nejbližší 30 km

0/0
1.3.2017 8:31

M67a17r14t24i72n 60K52a56r95á45s62e61k 9718243408138

1,4 CNG stoji stejne stejne jako nafta 1,6, celkem srovnatelne parametry. Je to jen o tom jestli chce clovek jeste neco navic usetrit (cng) nebo mi vetsi pohodli s tankovanim (nafta)

0/0
1.3.2017 9:35

V13á77c90l45a25v 58M27r73á91z 9551174676526

Ta CNG karta není potřeba téměř nikde, zatím jsem všude potkal čtečku i na klasické platební karty, někde automat bral i bankovky. A jinak hodně CNG zaváděla Benzina Plus a má je i Mol, tam se pak platí normálně u obsluhy.

Jen nevím, jak je to se způsobem lacení na těch alternativních místech třeba u dopravních podniků, kde se taky dá nabírat.

0/0
1.3.2017 20:11

V82á56c19l58a95v 25M12r14á75z 9651294196986

Tankování s obsluhou je u toho vašeho "když už tak LPG", CGN si tankujete sám. Můžu posoudit dálnice D10, D1 a D5 a tam jsou CNG stanice od sebe vzdáleny do 200km. V každé krajském městě je také min jedna taková stanice, většinou víc.

Ta síť zatím odpovídá počtu vozů, v ČR jich jezdí kolem 10 tis a čerpacích stanic je 145. Naopak na LPG jezdí u nás asi 250 000 aut a počet stanic je 10 000.

Pokud CNG vozů bude přibývat, přibyde i stanic, ale ani teď se vám kdekoli cestou po ČR nestane, že kvůli chybějící stanici nedojedete, jen si prostě občas tu stanici nemůžete dovolit minout a čekat na další, protože o ně prostě tolik nezakopáváte.

Samozřejmě ten menší dojezd u osobáků je trošku opruz, znamená častější tankování u lidí, kteří logicky mají asi spíš větší nájezd, když volí ekonomičtější palivo. Ono je to trošku dáno i tím, že ty tovární CNG vozy mají zbytečně velkou "záožní" benzinovou nádrž, Octavia G-tec má tak krom 400km dojezdu na CNG i vlastně zbytečně velkou 50litrovou nádrž na benzín.

0/0
1.3.2017 19:53
Foto

P85a89v53e29l 65M30a70k58o85v14e22c 8288945761

Naftové motory způsobují největší znečišťování a jsou hlavní příčinou letošních smogových kalamit, přesto je spotřební daň u nafty nesmyslně o 2 koruny nižší než u benzínu...

+2/0
1.3.2017 7:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.