Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zájem o auta na CNG roste jen pomalu, škodí jim i nižší ceny nafty

Prodeje aut na stlačený zemní plyn rostou pomaleji než celý trh. Automobilky investují raději do elektromobilů a vodíku, které budou mít podle analytiků mnohem větší význam i v budoucnu. Pokles zájmu o auta na zemní plyn způsobily i nižší ceny klasických pohonných hmot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31í53t 45S41p19i86s81a53r 7301791165554

Pane Zýka nedělejte tady bububu. To neznamená, že když koncern neumí auta na cng, tak že to neumí nikdo. Mám Fiata rok výroby 2004!! platnost bomb 20 roků a mám ho teprv 4 roky a asi to má najeto 172000km a ventily stále šlapou. Je to divné ale ti italové to nějak zvládli. Jo a po 20ti letech to auto půjde do šrotu a né na výměnu bomb. Pak půjdu a koupím dalšího ojetého itala s CNG a budu jezdit za 1,5kč za km. ;-D

0/0
6.4.2017 17:17
Foto

D50u42d21á97k 86V58l50a37d49i94m15í55r 4895533592643

Fleetove flotily? To už je trochu moc ne? Nemělo by tam být firemní flotily nebo firemní fleety? :)

0/0
2.3.2017 14:25

V15l68a26d94i57m12í30r 17R77e43t23t24i62n70g91e22r 5155246115345

Já jsem příznivec alternativních pohonů, najezdím ročně 48 000 Kč a mám nyní tovární zástavbu LPG Octavia. Hyckam si to auto, neboť něco takového už Škoda nevyrábí. Auto je kvalitnější než Octavia III včetně motoru, dojezd na nádrž 560 km, LPG všude, ale i v zahraničí! A cena v létě 10,90 Kč, teď v zimě 13,90. CNG ovšem stojí v cca 17,90 Kč v době, kdy tam ta spotřební daň jako u LPG ještě není. Takže ani já velký příznivec alternativy se na CNG moc netvářim.

+2/0
1.3.2017 14:49

V93á91c95l16a75v 28M70r87á63z 9361494706866

Tak je třeba si spočítat cenu na 1km. Cena CNG je kolem 24Kč/kg přičemž většina továrních aut na CNG má spotřebu kolem 4kg/100km. Takže cena na 1km je pod 1Kč. Cena LPG je naopak momentálně zhruba 13Kč za litr, přičemž i u továrních úprav se liší podle modelu, vámi zmíněná tovární LPG Octavia má při motoru 1,6MPI kombinovanou spotřebu 8l/100km, takže cena za 1km je něco nad 1Kč, ale řeněme že zhruba stejně.

Pro CNG může být rozhodující to pozdější zdanění, ale já si třeba auto nevolím na deset let, takže jsem si před rokem to CNG ještě vybral. Pravdou je, že z proklamovaných dalších úlev pro tyto vozy zůstala jen schválená strategie a skutek utek, ale já nikdy moc nevěřil tomu, že budu mít zadarmo dálniční známku nebo parkování v modrých zónách ;-) Spíš do budoucna vidím pro tento pohon jako konečnou to, že s ním moc nepočítají automobilky a soustředí se hlavně na elektřinu.

0/0
1.3.2017 19:26

V95l27a59d97i77m17í29r 96R44e26t65t37i31n35g92e80r 5615966565535

Co se týče továrního LPG, na vzorku 227 000 Km skutečně vychází kombinovaná spotřeba LPG na 8l/100 km. Spotřeba mně vychází na 80-90 kč na 1km LPG. Potíž je, že studené auto startuje na benzín, i když to řeším tím, že se nerozjedu 2min v létě až 15 min v -20C ,a bych mohl přepnout na plyn, dohromady za 6 let jsem vzal asi 8 plných nádrží benzínu a to po rozpuštění činí 1,30 Kč na 1Km. Další potíž s CNG je ta, že není v cizině. Jezdívám do Francie a GPL je všude, byl jsem v Chorvatsku s karavanem a kromě jedne pumpy v Rakousku LPG ve zbylých zemích bylo LPG všude (Chorvatsko, Slovinsko, Slovensko) což při vyšší spotřebě s karavanem bylo důležité. Navíc si kupuji auta vždy nová po delší době, kdy je vidět obrovský technologický skok (vyměnit tvary svetel a blatníku se mně nechce). A na to požaduji, aby ten vůz vydržel zápřah. Jenže u dnešních vozů si myslím, že šlápli vedle asi dotlačeni předpisy. Okukoval jsem Octavii III G-tech, jenže kromě CNG s problímy výše je tam navíc i vidět škodovácky "cut cost" a ten CNG motor je motor do sekačky s turbem. Jezdí to hezky, ale únava materiálu bude značná. Ten záhul nemůže vydržet víc než 100 až 150 000 km.

0/0
1.3.2017 20:45

V88á61c43l80a61v 67M17r41á42z 9211594836246

Továrních LPG si ale už moc neužijete. Právě proto, že LPG není obnovitelné palivo, ale CNG ano a prostě už dnes funguje jako alternativa. Automobilky cestou alternativních ale neobnovitelných paliv jako je LPG prostě dlouhodobě nepůjdou, ostatně už to jde nějakých těch pár let pozorovat. Nevylučuji ale, že CNG se nakonec nechytne a ukáže se jen jako slepá ulička.

Já najezdím 250km denně a na to mi stačí CNG "Cígo", které má jednoduchý nepřeboostovaný tříválec, pevně upevněný - co jsem to tak študoval, měl by vydržet hodně ;-) Naopak ty 1,4TSI G-Tecu Octavie mě stejně jako vás moc nepřesvědčily.

0/0
1.3.2017 20:55

V45á55c50l93a77v 87M57r72á12z 9671974256546

Tím "pevně upevněný" jsem chtěl říct, že je to tříválec napříč uložený v pomocném rámu.

0/0
1.3.2017 20:57

V77l70a27d97i12m92í68r 18R28e87t85t26i86n28g32e15r 5615876755705

No asi jezdíte po městě. Tam to stačí. Já jezdím obvykle denně po dálnicích a musí říct, že jednou jsem si půjčil bratrovo T. Aygo a chování řidičů bylo hodně agresivní včetně třeba lepení kamionu na zád. To si u černé Octavie nikdo netroufnul a jezdím stejně. Necítil jsem se vůbec bezpečně v tom prckovi. A jinak zánik LPG už mně předpovídají dlouho. Jezdím na něj už 22 let. nejprve Škoda 105 S přestavba BRC, pak Skoda Felicia Lovato a ted tovární Skoda Octavia LPG. Už v tom roce 1994 mně říkali, že LPG končí. No zatím tu je.

0/0
1.3.2017 21:20

V59á43c76l29a77v 92M97r41á97z 9211894256816

Jezdím 80% po dálnici. Aygo se s tím nedá srovnávat. Uvnitř je to Citigo pocitově auto na úrovni fabie, zhruba. A jízdní vlastnosti a pohodlí jsou "dospělé", není to vyloženě svezení jako v nákupní tašce. Ale jinak ani to Citigo není auto primárně dělané pro dálniční provoz, takže má kratší zpřevodování. A pak samozřejmě ostatní účastníci provozu předpokládají, že jste důchodce, který se k nim blíží stovkou...

Rozhodně se víc uplatní jako rozvozové auto do města pro pizzerie apod - tak je také nejčastěji vidím.

Já ale tehdy měl jasné zadání, že chci auto pod 1Kč/km, nové, do ideálně do 300tis, s dobrou předpokládanou životností, pokud na alternativní palivo, tak už z továrny a že to nesmí být LPG hyundai :-)

A kupodivu nebylo moc z čeho vybírat. Cígo už jsem znal z dřívějška, tak jsem věděl, že jezdit se s tím dá fajn, jinak bych asi pochyboval.

Jinak bych něco většího od VW klidně bral, ale vadí mi tam ten použitý motor u CNG verzí.

LPG tady bude ještě dlouho, ale tovární vymizí (to je znatelné už nyní) a tím pádem to nebude zajímavé pro mne. Plus mě tam štve to startování na benzín.

Abych pravdu řekl, momentálně vlastně vůbec nevím, za co bych své auto měnil. Ale zatím to má čas.

0/0
1.3.2017 21:43

V59l74a48d33i24m32í73r 66R37e27t33t45i42n88g22e85r 5235686905785

Toto za c bych ho vyměnil jsem řešil též. Cistě teoreticky nehoda a auto do šrotu nebo odcizení. Tovární Opel Astra ,ale předchozí generace je ještě na trhu a hlavně mně zaujmul tovární LPG ted od nového Fiatu Tipo. (jediné co by mně omezilo byl kufr. Já ho hojně využívám po té co jsem se oženil :-) Hundayi nee, pác to není tovární zástavba, ale přestavba se zárukou továrny. A rovněž doufám, že to má čas.

0/0
1.3.2017 22:06
Foto

J46a60k78u39b 29L86n21ě77n85i58č53k49a 1615122637531

Dobrý den,

byl jsem nucen pořídit si nové auto, hledat atmosférické motory vhodné na přestavbu LPG je dost náročné, ale i takové se najdou, protože se k nim bude postupně vracet.

Vytrvejte ;) a stále hýčkejte své vozítko ;)

+1/0
2.3.2017 8:10

M65i76r44o64s39l38a70v 30R89a16j19s12k29ý 9945476418604

Jezdím na návštěvu do Holandska, moje auto má spotřebu 8,5 litrů benzínu, tak jsem nedávno vyzkoušel CNG, auto Fiat Punto z půjčovny. Co se nákladů týká, není o čem, pečlivě jsem si to počítal, najel jsem s tím dva tisíce km a vyšlo mi 1,20 Kč na kilometr, průšvih je dojezd tohoto auta ( menší nádrž, než u Octavie), musel jsem si předem na netu vyhledat CNG stanice na celé trase a dobře naplánovat, kde zastavím, celkem 9x. Ovšem složité plánování to nebylo, lehce lze nalézt německé webovky se spolehlivými informacemi a plánovačem trasy, na Google Play je ( mimo jiné) zdarma dobrá italská aplikace na tankování plynu po Evropě, bohužel nefunguje offline, vyřešil jsem to screenem obrazovky mapy s pumpami CNG, kde jsem plánoval tankovat. Takže závěr : pokud něko najezdí autem alespoň 20 tisíc km ročně, nevadí mu o cestě předem přemýšlet, plánovat a častěji zastavovat, občas např. sjet 2-3 km z dálnice, pak CNG ano. Já sám bych do toho šel, ovšem to by museli dávat originál CNG ve fabrice do Yetiho, případně do jiného SUV 4x4....

0/0
1.3.2017 12:09

A94n94t47o95n62í73n 70S82v21o64b72o72d67a 3674963349822

V SUV 4x4 to nebude kam dát, nádrže na CNG montují mezi zadní kola, octavie cng má proto jinou zadní nápravu

0/0
1.3.2017 12:15

M51i48c10h71a36l 57M59a43r80e54k 2607810894209

Mám auto na tento pohon dva roky, jsem maximálně spokojen,1 km jezdím cca za 90 haléřů, čerpací stanici mám při cestě do práce. Denně najedu zhruba 130 km, pro mě je tento pohon velká úspora a nemůžu říct nic negativního ohledně pohonu CNG.Problém je spíš v tom že spousta lidi vůbec neví, že něco takového existuje a spousta lidí co o tom něco ví od někoho tak neví vlastně vůbec nic, jen že by to nechtěli....;-O:-)

+1/0
1.3.2017 11:29

J56a85n 87H41r80u42z10a 8144718969707

Spousta lidí to ví a také si umí spočítat klady a zápory. Zatím co přestavba zážehových motorů na LPG je relativně jednoduchá a levná záležitost u zemního plynu je lepší kupovat továrně postavený vůz. Problémem je objem nádrže, nedostatečná sít čerpacích stanic, pro někoho i obava z tlakové nádoby s provozním tlakem 200 bar (oproti 10 u LPG) a výrazně vyšší pořizovací cena. Z hlediska bezpečnosti je ZP ideální pro autobusy, které mají nádrž na střeše. Dále je zde velká komunita majitelů aut se vznětovými mototory, pro které přestavba nepřichází vůbec v úvahu.

+1/0
1.3.2017 11:39

V40á45c46l42a63v 70K12o56v67á88ř 9812270249503

Nedostatečná síť je už omleté téma. Ruku na srdce ......... Z mé zkušenosti vím (roční nájezd 30 tkm), že minimálně 30% aktivních řidičů mine jednou za 300 km jízdy plničku CNG.

Aktivními řidiči myslím řidiče, kteří najedou více než 10 tkm a nejezdí jen stylem domov/práce či domov/obchod a nebydlí ve venkovských oblastech.

A taky je neoficiální firemní stanice, kde se dá po domluvě s firmou natankovat (složení paušální zálohy předem a pak ti to odečítají).

0/0
1.3.2017 11:50

A86n23t71o62n23í95n 33S33v91o40b66o63d35a 3374213269162

soused není nadšen z G-Tec , snížený výkon, dojezd max 400 km, výhoda je v zadní nápravě(lepší provedení), proti naftové horší rozjezdy, musí se dost točit, jezdí po Praze

0/0
1.3.2017 12:10

V11á66c18l65a55v 12K74o90v72á42ř 9672490339433

Pokud srovnáváš 110 kW naftu, tak s rozjezdy souhlasím ale u 85 kW to je prakticky stejné.

Taky jsem si vnitřně argumentoval nižším výkonem ale pak jsem si dal práci a zjistil jsem, že v malé rodinné fabii 66 kW jezdím se stejnou průměrnou rychlostí jako s původní 92 kW oktávkou.

0/0
1.3.2017 12:15

V24á34c28l83a19v 75K22o41v39á17ř 9152180349263

Souhlasím. Já když se rozhodoval, že vezmu cng, tak jsem oslovil dva lidi v mém okolí, kteří mají služební octavii g-tec a jako první argument mně ukázali na parkoviště před prací, kde stála jeden g-tec a jedno citigo na cng. Oba dva si auta na cng koupili i do rodiny.

0/0
1.3.2017 11:55

V57á68c44l48a11v 43K78o51v32á77ř 9532550329393

Mimochodem při mém tarifu plynu vyjdou při domácí plničce náklady na 0,75 Kč na 1 km.

0/0
1.3.2017 10:57

A78n81t97o15n17í30n 89S51v93o96b14o21d96a 3754503609962

plus pořizovací náklady na plničku a její servis

+1/0
1.3.2017 11:48

V20á63c73l56a92v 90K44o70v78á86ř 9902940489123

Náklady na plničku se dají srazit do 100 tis korun. A povinné prohlídky jsou v řádech stokorun.

0/0
1.3.2017 11:52

A21n70t14o20n48í65n 20S20v30o14b59o91d93a 3874143339252

pro jedno auto dost luxus

0/0
1.3.2017 11:58

V76á74c84l61a21v 60K59o91v90á12ř 9662140199293

A TDI Vám jako rodinné auto nepřijde jako luxus. Než dojedu do práce, nebo odvezu dceru do školky, tak ani pomalu netopí a to je vzdálenost cca 15 km.

0/0
1.3.2017 12:18

A46n83t58o48n10í86n 55S45v10o14b25o75d69a 3334773239682

pro sebe mám tovární LPG :-), chtěl jsem vyměnit za CNG, zdá se mně to zbytečné, sousedovo G-Tec mne nepřesvědčilo

+1/0
1.3.2017 12:35

V85á26c75l39a44v 56K21o18v13á98ř 9102290289363

Nedej na souseda a puč si auto u prodejce na delší dobu. Dá se domluvit i týden.

0/0
1.3.2017 12:39

A61n81t14o72n46í58n 86S98v17o48b17o51d16a 3474513749432

mně stačí LPG, ještě 5 roků vydrží, než se bude měnit nádrž :-), komfort vyšší než běžných OIII, měl jsem půjčenou OIII na 14 dnů s TDI.....

+1/0
1.3.2017 13:07

M25a60r67e20k 92J11a25n46e82č39k29a 1737346723411

Držte se LPG, také jsem to před cca. 2 roky zvažoval, ale negativa u CNG převážilo jeho jediné pozitivum. Měl jsem možnost jezdit ve služební Oktě na CNG od kamaráda a mohu říci, že bych ani za jeden vůz na LPG, které máme v rodině to nevyměnil. Už jenom ten opruz při plánování delších tras kvůli tankování a s tím spojené zajížďky a ten hukot při tankování taky nic příjemného. Jízdní vlastnosti znatelně horší, než stejný vůz bez CNG.

0/0
2.3.2017 3:57

V37á66c66l88a69v 25K38o16v27á78ř 9772340649113

Nyní dává Škodovka na g-tec velký bonus a cenově vyjde skoro jako 1.0 TSI a v nákladech na benzín lze při klidné jízdě ušetřit cca 0,8 Kč za km. Při mém pětiletém cyklu výměny aut je to 80 tis Kč k dobru a pak budu zvažovat zda ty peníze dám do vlastní plničky a znovu cng, nebo zvolím jiný alternativní pohon. Jízdně je sice 1.0 TSI trochu svižnější, ale komfortním řízením a tichostí jasně vítězí g-tec. Tankování neřeším, protože denně jezdím kolem dvou plniček a týdně deset minut navíc přežiji. Další úspora je, že už nemůžeme jezdit do obchodních center. Takže Karolína v Ostravě padá a bude už jen Futurum a společné nákupy s ženou se ztenčí na třetinu času (pokud nebude chtít jet do Ikey).

Pro šťoury taky doporučuji zvolit Servis full za 40 tis. Kč. Vleze se do toho 7 garančních prohlídek a v ceně je vše vč. výměny stěračů, čistění klimy, dolití vody do odstřikovačů atd. Tzn. 5 let kromě CNG a pár desítek litrů benalu do auta nic nedám.

0/0
1.3.2017 10:27

O40n59d49ř92e16j 97M13u81s52i32l 9627395476734

Bonus? Ať koukám jak koukám, vidím v ceníku mezi 1.0 a 1.4 G-Tec rozdíl 53.000. Pokud budou nějaké CNG dotace, měly by právě ten rozdíl víceméně vyrovnat. Ale bez dotací je to poměrně sporná investice.

0/0
1.3.2017 11:12

V27á59c41l50a59v 47K35o77v41á34ř 9942640909953

Zajdi si k jakémukoli prodejci. U některých je to až 40t Kč plus nějakých 7% dolů z marže prodejce (to dají jak na 1.0 ta i na g-tec). Ve finále je rozdíl jen něco mezi 10 a 20t Kč. Když budeš šikovný tak celkově stáhneš ceníkovou cenu až o 70t Kč (vyzkoušeno na výbavě style + pár dalších drobností). Toto se ti ale podaří jen pokud bereš navíc balíček Servis plus, protože prodejce si zajistí příjem na 5 let od škodovky za servis, takže může jít do prodeje i z trochu zápornou marží.

0/0
1.3.2017 11:21

M65a78r42t60i31n 39V84š35e46t31u12l20a 2111889925495

Ten zákaz vjezdu v těch garážích nikdo nekontroluje, navíc zakazovat vjezd CNG aut je nesmysl, je to kvůli LPG, který je těžší než vzduch a při případném úniku zateče do nejnižšího místa a pokud to garáž nemá odvětrané, může se tam někdo udusit.

0/0
1.3.2017 12:59

K38a38r74e78l 67P90l11š45e98k 9688468498627

U osobních aut už řekli evropští řidiči CNG ne, viz příklad Německa jako největšího automobilového trhu a ostatně zcela zanedbatelné počty CNG aut u nás. N. spustilo v r. 2004 zcela nevídanou kampaň s cílem mít v r. 2020 už 1,4 mil. těchto aut, navíc s podporou, kterou si náš občan vůbec nedokáže představit. Výsledek: právě naopak již od r. 2014 jejich počty stále klesají (v současnosti jich je přihlášených méně než 100.000, tj. jen 0,2% všech aut!!!), většina majitelů se už k nim zde nevrací, ruší se CNG stojany atd. a ostatně i u nás se pohybují jejich počty jen v řádu statistické chyby.

Důvody proti: v průměru vyšší váha auta o 120 kg, menší kufr, velký diskomfort při tankování, omezování při parkování a závislost na státním rozhodnutí o časově omezeném daňovém zvýhodnění ceny.

Jediný segment, kde počítá s udržením provozu na CNG je autobusová doprava ve velkých městech.

jak ukazuje zejména příklad N., tak masový rozvoj provozu těchto vozů rozhodně nenastane a spíše se počítá s jejich pomalým přirozeným koncem. Tento proces již začal a je podpořen i faktem, že po aféře "VW dieselgate" EU za nás všechny rozhodla, že jediným správným pohonem budoucnosti bude elektropohon...

+1/0
1.3.2017 9:20

V82á24c72l46a80v 51K67o95v25á18ř 9442620259693

CNG byl a vždy bude alternativní pohon, který si volí lidé podle své vlastní vnitřní potřeby a priorit (ušetřené peníze, ekologie atd.).

Proč třeba nezmíníš Itálii, kde je přes milión aut na CNG a historie CNG je tam více než padesátiletá.

+2/0
1.3.2017 10:31

K47a11r30e19l 60P98l73š42e92k 9288908368297

Jen malé upřesnění: Itálie jako číslo 1 v Evropě v počtu CNG aut jich má v současnosti 746.000, což tvoří 2,1 % ze všech registrovaných. Když přihlédneme ke zhruba 50leté historii, tak se také nejedná o žádný super výsledek...

Poznámka: nic osobně nemám proti CNG autům a z hlediska životního prostředí bych byl rád, kdyby jich bylo více. Ale bohužel nebude...

0/0
1.3.2017 11:25

V38á79c77l17a66v 47K54o94v63á16ř 9942910549403

746.000 je z roku 2013. Nyní dle informací co mám od známých v Itálii je to přes milion.

PS: Bohužel na životní prostředí tady všichni v ČR a EU prdí. Jen jsem zvědav jak se budou tvářit majitelé dnešních TDI když za 5 let nebudou moci vjíždět do velkých měst, nebo budou mít 4 x dražší dálniční známky atd.

0/0
1.3.2017 11:33

K33a68r89e73l 57P58l40š12e71k 9668758278587

Používat informaci "co mám od známých v Itálii" je trochu zavádějící, ale ani případná necelá 3% nepředstavují žádnou závratnou cifru...

0/0
1.3.2017 13:09

J36a63n 84H92r68u72z84a 8294518299547

Itálie je velmocí pohonů na LPG. Je to dáno blízkostí rafinérií v Africe, kde doprava tohoto odpadního plynu púři těžbě ropy vyjde levně.

0/0
1.3.2017 11:42

M38i67c33h25a17l 76P61i28n86d51j24a12k 5903554337607

Navic benzin tam stoji pres 40 kc/l.

0/0
1.3.2017 12:51

V12á79c52l24a31v 72M78r80á20z 9431644746466

Menší kufr u továrních CNG vozů téměř není a diskomfort při tankování tedy skutečně nepozoruji, naopak jsem rád, že u CNG nemusím zvonit na obsluhu a čekat, až se přišourá "dědek" a natankuje to :-)

Jinak souhlas, nečekám větší rozšíření CNG u osobních vozů, ale pro nákladní i městskou dopravu a případně fleet je to zajímavá cesta.

0/0
1.3.2017 19:31

B26o71ř10i53v81o95j 94K39u53b60í57č64e83k 2709340749611

Jezdím na LPG a domnívám se že na plyn se s náklady jde bez problémů dostat pod cenu vozu spalujícím naftu. Hlavně množství pump je veliké vůči CNG. Navíc. LPG je rozšířeno i v Evropě viz Slovinsko Chorvatsko Polsko i Slovensko. Jediná nevýhoda. Je parkování. V podzemí.

+1/0
1.3.2017 8:34

M15i49k54u51l21á50š 69L19é21v73y 5912855984451

To je argument jak noha: počet plnících stanic v ČR je 145. Mne by přece zajímalo kde natankuji já a ne kolik je stanic celkově. Plnící stanice na CNG jsem snad ani neviděl. Když už, tak LPG.

Za sebe: Problém vidím v poměrně krátkém dojezdu, pokud někdo najezdí týdně přes 500 km jako já tak to aby tankoval každý druhý den. A ani to tankování není tak "user friendly" - musíte čekat u pumpy než přijede obsluha - při tankování každý druhý den docela opruz.

+1/−1
1.3.2017 8:01

P76a18v46e89l 55M83a57l40i97n68a 9759403549779

CNG si natankujete i sám. Jinak třeba ve Zlíně nebyla před 2 lety žádná čerpačka a teď jsou 3. Mě odradil ten nízký dojezd a problémy s nádrží a ventily. Zprávy o výbuších při čerpání taky moc nepřidají na klidu.

+1/0
1.3.2017 8:13

M62i26c33h33a39l 97S92e93m65i35k 7517799249536

na cng.cz je mapa kde zjistíte, kde jsou jaké pumpy včetně dalších informací. Většinou je otevřeno nonstop.Jsou tam i ceny, nevím jestli aktuální.

Mam takový dojem že Škoda Octavia má na CNG dojezd cca 350 km a tankování je bezobslužné. Jen snad musíte mít ve většině případů jejich CNG kartu nebo tak něco. Akorát 500 tis. kc v základu mi připadá moc:(

0/0
1.3.2017 8:14

O46n28d85ř92e62j 14L72o16š53o72t64h 1975305605711

Ano a v mém okrese je počet stanic 0. Musel bych jezdit 40 km daleko tankovat, nemám to ani po cestě do Prahy po D6.

0/0
1.3.2017 8:27

M91i35c87h26a40l 20S28e78m36i59k 7567649629636

mam stejný problém ... nejbližší 30 km

0/0
1.3.2017 8:31

M71a68r90t94i36n 35K62a32r67á88s78e41k 9648613418148

1,4 CNG stoji stejne stejne jako nafta 1,6, celkem srovnatelne parametry. Je to jen o tom jestli chce clovek jeste neco navic usetrit (cng) nebo mi vetsi pohodli s tankovanim (nafta)

0/0
1.3.2017 9:35

V20á75c62l54a17v 72M52r63á96z 9801644326926

Ta CNG karta není potřeba téměř nikde, zatím jsem všude potkal čtečku i na klasické platební karty, někde automat bral i bankovky. A jinak hodně CNG zaváděla Benzina Plus a má je i Mol, tam se pak platí normálně u obsluhy.

Jen nevím, jak je to se způsobem lacení na těch alternativních místech třeba u dopravních podniků, kde se taky dá nabírat.

0/0
1.3.2017 20:11

V89á44c81l20a27v 47M12r75á62z 9701914606696

Tankování s obsluhou je u toho vašeho "když už tak LPG", CGN si tankujete sám. Můžu posoudit dálnice D10, D1 a D5 a tam jsou CNG stanice od sebe vzdáleny do 200km. V každé krajském městě je také min jedna taková stanice, většinou víc.

Ta síť zatím odpovídá počtu vozů, v ČR jich jezdí kolem 10 tis a čerpacích stanic je 145. Naopak na LPG jezdí u nás asi 250 000 aut a počet stanic je 10 000.

Pokud CNG vozů bude přibývat, přibyde i stanic, ale ani teď se vám kdekoli cestou po ČR nestane, že kvůli chybějící stanici nedojedete, jen si prostě občas tu stanici nemůžete dovolit minout a čekat na další, protože o ně prostě tolik nezakopáváte.

Samozřejmě ten menší dojezd u osobáků je trošku opruz, znamená častější tankování u lidí, kteří logicky mají asi spíš větší nájezd, když volí ekonomičtější palivo. Ono je to trošku dáno i tím, že ty tovární CNG vozy mají zbytečně velkou "záožní" benzinovou nádrž, Octavia G-tec má tak krom 400km dojezdu na CNG i vlastně zbytečně velkou 50litrovou nádrž na benzín.

0/0
1.3.2017 19:53
Foto

P36a84v36e10l 51M26a80k51o83v22e97c 8658285161

Naftové motory způsobují největší znečišťování a jsou hlavní příčinou letošních smogových kalamit, přesto je spotřební daň u nafty nesmyslně o 2 koruny nižší než u benzínu...

+2/0
1.3.2017 7:59







Najdete na iDNES.cz