Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlíky dál zajistí České dráhy. Konkurenci vadí, že stát nevypsal tendry

Na více než polovině tratí, kde jezdí rychlíky, už měly cestující vozit vlaky dopravců vybraných ve veřejné soutěži. Tak aspoň hovořily plány ministerstva dopravy v roce 2010. Realita je ale jiná: České dráhy naopak získaly jistotu, že většinu rychlíků budou pro stát provozovat dál bez tendrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R81o38m49a60n 31J45e22s63c53h11k59e 9628445407185

Jančura má představu, že mu kraj předá nové soupravy zakoupené na dotaci. Dotace nejsou 100 %. Stejně jako hypotéky. Je ochoten vůbec zaplatit pořizovací cenu ?

Já bych se nebránil soukromníkům. Ale se vším všudy. Vlastní koleje, vozidla i budovy. Jak to bylo dříve. Takhle to funguje na JMHD. Za 1.republiky si i soukromníci uznávali slevy.

Soukromníci si vyberou lukrativní trasy a časy. A kdo odjezdí ten zbytek ? Rezervu nemají ani ve vozidlech.

0/−1
4.3.2017 6:50

R14o79m57a60n 15P83o14l46á60č26e84k 5216129315

Dokud není jednotný tarif, tak si strčte soutěže do...

Pak to bude "bordel" jako na trase Most - Plzen...

+1/0
2.3.2017 22:41

V51a12c22l75a37v 44H16a77j72e42k 3326189129

Nevím na čem chce pan ministr soutěžemi ušetřit. Vozy stojí stejně jako na západě, lokomotivy a energie taky, takže jedině na platech zaměstnanců, Přitom platby od státu např DB za vlkm jsou téměř dvojnásobné, v Rakousku je to podobné. Takže budeme dál budovat muzeum železničních vozidel nákupem ojetin, protože takto dopravci na nová nikdy mít nebudou.

+4/0
2.3.2017 16:43

J44o44s91e77f 35K96a88r92f53í16k 7662255306310

Teda koukám, že odboráři ČD mají za povinnost strestat mínusem všechny, kdo neopěvují monopol, ČD, SocDem a režijky;-D:-P

+1/−4
2.3.2017 11:09

V64a48c28l23a70v 60H41a35j31e28k 3386629459

Je třeba zavést osvědčený model z linkové autobusové dopravy. Konkurence se vyřadí nabídkou nejnižší ceny díky nízkým platům zaměstnancům a pak se vystávkují vyšší platy zadotované státem. Ale účel byl splněn a konkurence zlikvidována.

+12/−1
2.3.2017 8:41

P71e57t48r 58V69i49n21a68ř 6353283943277

Snad se jednou najde ministr dopravy takový, který tu modrou chátru z českých kolejí vypráská.

Je ostuda, kolik stojí dotování ČD a živení jejího trapně zkostnatělého aparátu, a plesnivých špínovraků, kterými se nám vysmívají, aby dotace shrábli na platy managementu.

Ale zde v diskuzi vidím, že režijku, a tedy pádný argument pro "ČD jsou jedničky", má stále ještě hodně lidí

0/−17
2.3.2017 8:31

M58a25r84e85k 90V53y25m79a66z58a58l 5718706752760

Vás je na světě skutečně škoda.....

+2/0
2.3.2017 18:42

J22o26s63e24f 89K35a41r54f94í45k 7262145616950

ČD ovládají odbory. Odbory = ČSSD. Dokud bude SocDem u koryta nic se nezmění...

+2/−8
2.3.2017 7:41

J93a68k31u68b 97S84t73a50n81ě16k 8470716144851

A co se změnilo za x let vlády bez CSSD?

+13/−1
2.3.2017 7:55

J98o86s72e80f 57K32a57r53f44í91k 7622725636780

No kupříkladu začala jezdit konkurence na trase Praha-Ostrava...

0/−8
2.3.2017 8:14

V67o81j39t57ě30c20h 44H88a59n85á95k 8355931151774

Ta mohla vyjet i mnohem dřív. Třeba JHMD a Viamont vyjeli v roce 1997 na lokálkách.

+6/0
2.3.2017 8:43

J90i20ř13í 36V54o80s23t86ř92á55k 2171608129151

Praha - Ostrava CD Pendolino 1 třída 769, skoro prázdno, k jízdence voda, káva z termosky, ošklivý toust. Vše na začátku, pak žádný servis. Leo Express, 649, neomezené nealko, 2xalko, teplé jídlo, svačina, zákusky, neustálý servis. Z tohoto snad každý pocítí, že je něco špatně, tedy na prázdných, předražených vlacích od CD. Nějaký jejich šéfík by se měl projet a porovnat, alespoň servis zvednout.

+2/−16
2.3.2017 7:26

V57o15j28t27ě91c20h 34H85a36n36á24k 8355231891464

A proč tak draho? Praha - Ostrava Pendolinem 1. třídou za 475,-, odjezd za 2 hodiny. 295 - akční jízdenka, 35 - místenka, 145 - doplatek do 1. třídy.

+9/0
2.3.2017 7:55

M86i52c54h65a43l 41N65o18v90o50t91n73ý 8353329953286

Pendolino v 11:37 1. tridou mi vyskocilo za 729kc podle aplikace. Kde delam chybu?

0/−1
2.3.2017 9:12

V14o86j82t41ě68c13h 24H69a29n50á64k 8945761231634

Koupí se Akční Praha - Ostrava spolu s místenkou přes aplikaci a pak samostatně doplatek do 1. třídy Praha - Ostrava. Je to kvůli tomu, že Akční jízdenka nejde koupit do první třídy. Samostatně k tomu doplatek jde.

+1/0
2.3.2017 10:08
Foto

J44a36n 44V48a89l72a28l46í96k 6656649360526

místenka vám platí do 2třídy na určité místo nikoliv do 1třídy...

+1/0
2.3.2017 10:26

M65a87r37e66k 31M48a40r93t53i85n 8329264326130

Samozřejmě, že se místenky prodávají i místenky na 1. třídu ;-)

+1/0
2.3.2017 12:34

V11o48j64t51ě54c56h 23H56a34n45á58k 8775811171314

Opravím se... Akční + místenka 1.trida + doplatek.

0/0
2.3.2017 12:51
Foto

J28a15n 25V47a35l42a61l29í25k 6636819680766

V 1. třídě také nelze využít některé cenově výhodné jízdenky pro 2. třídu (například Akční jízdenku nebo Včasnou jízdenku), u těchto jízdenek je nutné doplatit celý rozdíl mezi jízdenkou 1. třídy a zaplacenou cenou za jízdenku 2. třídy.

0/0
2.3.2017 14:09
Foto

J21a20n 21V45a88l34a63l93í52k 6186509780276

jinak místenka na SC511 ojezd v 15.37 je 150Kč nikoliv 35 jak jste psal...

0/0
2.3.2017 14:14

V30o39j59t84ě24c27h 22H88a37n48á95k 8825701831844

Místenka do SCP je variabilní... Doplatek lze koupit, mnohokrát odzkoušeno. Ale pokud nevěříte, nevěřte a jezděte dráž.

0/0
2.3.2017 17:14
Foto

J83a81n 82V76a44l13a45l88í55k 6346249870646

není tomu tak...

0/0
2.3.2017 9:38

V22o76j35t97ě26c95h 82H75a14n96á50k 8915401371244

Když není, tak není. Já si klidně budu jezdit za menší peníze než vy. ;-)

0/0
2.3.2017 10:09
Foto

J36a50n 61V13a49l80a20l74í72k 6476429380736

Pro cestování 1. třídou je třeba zakoupit jízdenky platné v této vozové třídě. Pokud cestujete 1. třídou z nástupní stanice až do stanice cílové, zakoupíte si rovnou jízdenku 1. třídy pro celou cestu. Pokud využijete 1. třídu pouze v části cesty (po cestě například přestoupíte do osobního vlaku, který 1. třídu nenabízí), koupíte si jízdenku 2. třídy pro celou vaši cestu a k tomu ještě jednorázový doplatek do 1. třídy pro část cesty, ve které pojedete 1. třídou.

V 1. třídě také nelze využít některé cenově výhodné jízdenky pro 2. třídu (například Akční jízdenku nebo Včasnou jízdenku), u těchto jízdenek je nutné doplatit celý rozdíl mezi jízdenkou 1. třídy a zaplacenou cenou za jízdenku 2. třídy.

0/0
2.3.2017 10:24

J15a45n 96K58o15b45ě62r39s32k10ý 1980936781863

Předražené? 8-o Jinak aktuálně na SC 241 1. třída prázdná rozhodně není. Nechápu jak můžete posuzovat podle jednoho spoje.

+2/0
2.3.2017 9:07

P42e89t51r 48V29i75n94a37ř 6523833423767

Sedíte tam tři a všichni to máte v rámci režijky, že? ;-D

Btw. poměr cena/služba budou ČD vždycky u dna i s jejich slavnými IC a Railjety, které nejsou ničím jiným, než zatím neznečištěným rychlíkem nižší kategorie.

0/−10
2.3.2017 9:10

J89a48n 39K91o69b51ě89r47s78k54ý 1910156381113

V Pendolinu režijky neplatí chytolíne ;-D

+4/0
2.3.2017 9:11

V15a24c36l55a81v 26H16a90j67e35k 3526709479

platí, ale nejlevnější místenka je za 100 Kč

0/0
2.3.2017 16:45

M10a31r30e12k 30M68a65r15t70i69n 8799194616240

Nejdřív myslet, potom psát!

0/−1
2.3.2017 12:35

P33e93t36r 60V50i42n15a49ř 6483543363767

Tak proč to neděláš? :)

0/0
2.3.2017 13:58
Foto

J51a18n 63V95a68l53a68l30í69k 6456589850366

zaleží v kolik ale jedete s tím LEO ve 14:13 za 868

0/0
2.3.2017 9:36

D98a67v40i35d 14H74i40r58e31š 7798390263918

Nesouhlasím s rušením režijek.Jsou pro zaměstnance ČD a SŽDC,těm by měly zůstat a ne jim brát tuto výhodu.To by pak museli všichni platit jízdné!!!

+3/−9
2.3.2017 7:24

V46o30j98t55ě94c52h 59H21a15n69á46k 8265111581494

1)Já zas nesouhlasím s vámi. Nevim prč by to měla mít SŽDC - je to jiný podnik, tvrdě se mu platí poplatky za dopravní cestu, za to že výpravčí prodávají jízdenky. Stejně tak MD a nevim kdo ještě má nárok.

Prostě zrušit a pokud se ČD rozhodnou, že je dají svým zaměstnancům, proč ne, je to jejich volba. Ale nesouhlasim, aby je měli rodiní příslušníci, proč by si dítě mělo do 26 let vozit zadek zadarmo, k tomu stačí potvrzení o studiu, ani tam nemusí chodit.

2) Jen at platí. Znám kluka co dojíždí do školy, kdyby měl týdenku, platí cca 250/týden, takhle zaplatí 500/rok. Ročně by z něj bylo cca 9000, ̈- jenom z dojíždění do školy.

+4/−1
2.3.2017 8:00

P26e65t47r 67N36i91v20n17i11c74k17ý 3952154965217

Jestli chtějí zaměstnanci SŽDC režijky, ať jim je SŽDC od ČD koupí za množstevní slevu a dá svým zaměstnancům jako benefit.

Co se týká ČD, budiž to benefit, aleale POUZE zaměstnancům, nikoli rodinným příslušníklům!

+2/0
2.3.2017 9:06

J90a70k58u47b 54S22t35a26n85ě47k 8790666624511

Je velmi pravděpodobné, že Leo Express zde po polovině roku už nebude (respektive ne se současnými majiteli). Jančura s regiojetem má zájem maximálně o pár linek a vzhledem k jeho opatrnosti nepředpokládám nějaký raketový růst ve vlacích dělat nebude. Takže ono to s tou "konkurencí " zas není tak horké.

MD by si nejdříve mělo ujasnit, co vlastně na železnici chce a alespoň na deset let tu koncepci pak udržet. Teprve potom se lze baVítejte o nějaké reálné konkurenci na železnici. Jenže to by neměli hájit zájmy ruzných dodavatelů, ale věnovat se dopravě.

+7/0
2.3.2017 7:06
Foto

P39a76t63r58i74k 20H62e52r47i16n84g 6459550900589

ČD mafie v akci ;-D kde se točí miliardy je vždy korupce.........

+1/−14
2.3.2017 6:55

P89e55t47r 29N43e20c98h70a87n33i32c39k28ý 7663106738500

MD nemá hlavně tarifní koncepci a vyrobit bordel, kde na každou trať je potřeba jinak jizdenka snad nechtějí.

+10/0
2.3.2017 6:50

J80a39n 46J26e42m84e51l54k73a 1845840

To je pouze jedna část problému, ta druhá je, že když dáte někomu monopol na 15 let, tak Vás začne jako zákazníka dojit ( což není omyl, ale většinou promyšlený tah politiků, lobistů, viz Anglie.). A "pro-zákaznický" přístup nemusí být pak "vysoký". Proto druhá část musí být regulace jízdného. Jasně stanoveného ve smlouvě. Jinak je to past.

+1/0
2.3.2017 7:11

J22a90k63u63b 44S70t48a27n46ě55k 8620796504521

Jenže vlak není zrovna levná investice a ve světle moderní ekonomie, kdy finanční instituce požadují garanci návratnosti (dle metodik Basel což je opět výplod politiků ) to prostě bez dlouhých smluv nejde. Pak je otázkou, co vlastně stát chce...

+1/0
2.3.2017 7:21

J40a28n 55J53e62m77e96l34k54a 1975390

Otázka, zda někdo chce tento typ soutěží. Ať si o tak zásadní otázce udělají politici referendum. Nebo dají nebo nedají do volebního programu. Volby se blíží.

Jak to pro cestujícího (ne)funguje vidíme např.tady. BBC -. žádný bulvár. https://www.youtube.com/watch?v=k0nUdOar8KQ

The Trouble With Our Trains 2016

Nebo na Bratislavě Komárnu. A dále to uvidíme na vysoutěžených šumavských tratích jihočeského kraje, kde věřím budou jezdit lidi v sezóně také jako sardinky.

+5/0
2.3.2017 6:45

M57i73l48a10n 72H44l57a96d18k16ý 8342878610

Jako že by lidi v referendu rozhodli, kolik bude stát jízdenka z Ostravy do Prahy a jak dlouho rychlík pojede ? Tak já navrhují cenu 20,- a dobu jízdy na 20 minut ! ;-D

0/−1
2.3.2017 8:01

D90a11v30i53d 21P69e39š85e16k 3963861418880

vzdyt ty CD jsou uz zrale na zruseni. Kdyby nedostavaly prachy od statu, tak uz by nebyly.

Soukromnici obsadi dalkove trate a primestske se daji poresit levnejsimi autobusy (ktere navic mohou jezdit kamkoli a nepotrebuji koleje).

+1/−23
2.3.2017 6:38

J76a76n 59J39e24m60e16l88k95a 1705740

Ale železniční doprava je dotovaná, to je normální.

+9/0
2.3.2017 6:47

J82a87k57u54b 73S26t64a78n36ě54k 8330186664361

Davide dopravní dostupnost je klíčová pro jakékoliv fungování státu, lidé se musí dostat do práce, lékaři atd. Proto stát dotuje nejen dráhy, ale i jiné typy dopravy, jelikož bez těchto dotací by prostě provoz hromadné dopravy nebyl možný. Železnice přeprava osob je ztrátový byznys kdekoli jinde na světě, ale zatím je to jedna z mála možností, jak vůbec dopravu zajistit. Pokud víte o jiné možnosti, jak na jedné trase současně přepravovat stovky osob, určitě si to nenechávejte pro sebe, jelikož by to byl pro lidstvo neskutečný přínos a Nobelovy ceny za fyziku a ekonomii by vás určitě ne minuly.

+13/0
2.3.2017 6:57

D94a68v91i41d 70P41e58š33e95k 3833271828560

ztratove jsou ty, ktere jsou kratke... primestske

dalkove jsou ziskove, protoze tvori paterni sit na kterou se vaze dalsi doprava (autobusy, tramvaje, metro, letadla)

CR ma jednu z nejustsich zel. siti v Evrope a je k zamysleni jestli vesnicky s par stovkami obyvatel (mala mesta) nutne potrebuji vlaky nebo by jim stacily autobusy. I autobusy jsou ztratove, ale ne tak moc a hlavne by SŽDC nemusela udrzovat takove mnozstvi trati a mohla by prachy investovat do vysokorochlostnich koridoru, ktere se u nas stavi naprosto chaoticky a podle SZDC nejsou potreba...

0/−1
2.3.2017 19:03

V98a44c90l90a26v 27H41a95j65e94k 3236319369

tenhle nápad měl už před rokem 2003 soc.dem. ministr dopravy Ing.Peltrám, když ukecal kraje, aby si pod svá křídla vzaly regionální železniční dopravu. Očekával, že kraje udělají to co vy navrhujete, protože jim podléhá jak autobusová, tak železniční regionální doprava a oni si to sami zoptimalizují.

0/0
2.3.2017 19:53

J70o41s18e80f 20T49r64ö70g32l 8289452566466

Chtěl bych vidět, jak byste pořešil autobusy třeba příměstskou dopravu Kolín-Praha, kde jen v ranní špičce potřebuje dojet do Prahy několik desítek tisíc lidí. O rychlosti (pomalosti) autobusu ve srovnání s vlakem nemluvě.

A nemusí to být jen "velká" Praha. Mezi Teplicemi a Ústím čas od času díky firmě Dežomont nejezdí vlaky a i když náhradou pošlou několik autobusů, tak dav cestujících nepoberou.

Vlaky mají v dopravním systému svoje významné místo.

+1/0
2.3.2017 23:22

J47i77ř97í 70N74e97v73r80l73a 8862203369907

To by mě zajímalo, čím by do toho Mnichova chtěl jezdit, když se v Plzni mění na vlacích směr Domažlice, Furth atd. mašina ma dieselovou, ale jeho švýcarská kvalita jezdí na dráty.;-D

Opravdu nechápu, proč se tam s Jancurou oba cpou, když 1.) nemají na to vozy a když 2.) na to nemají ani dostatek personálu (viz novinka u Regiojetu o vozech bez obsluhy). Snílci prostě.:-P

+6/0
2.3.2017 6:08

M21i10l41a80n 47H64l70a38d33k77ý 8222558290

A proč by si měli kupovat vlaky, když není šance, že je budou moct použít. To snad nikdo kromě "prosperujících ČD" neudělá ...

0/0
2.3.2017 8:03

Š55t60e37f63a86n 53F53r47i29č70a 7302678313416

Co to tady vyrábíte za falešné představy o konkurenci ČD? Kdo to je, ta konkurence? Ty ostatní firmy, které i kdyby se spojily dohromady, tak co do počtu sedadel či počtu osobních vozů nedosáhnou ani 1 % kapacity Českých drah?

+18/−3
2.3.2017 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.