Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíky dál zajistí České dráhy. Konkurenci vadí, že stát nevypsal tendry

Na více než polovině tratí, kde jezdí rychlíky, už měly cestující vozit vlaky dopravců vybraných ve veřejné soutěži. Tak aspoň hovořily plány ministerstva dopravy v roce 2010. Realita je ale jiná: České dráhy naopak získaly jistotu, že většinu rychlíků budou pro stát provozovat dál bez tendrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R63o57m22a60n 66J21e19s73c82h72k91e 9478105277105

Jančura má představu, že mu kraj předá nové soupravy zakoupené na dotaci. Dotace nejsou 100 %. Stejně jako hypotéky. Je ochoten vůbec zaplatit pořizovací cenu ?

Já bych se nebránil soukromníkům. Ale se vším všudy. Vlastní koleje, vozidla i budovy. Jak to bylo dříve. Takhle to funguje na JMHD. Za 1.republiky si i soukromníci uznávali slevy.

Soukromníci si vyberou lukrativní trasy a časy. A kdo odjezdí ten zbytek ? Rezervu nemají ani ve vozidlech.

0/−1
4.3.2017 6:50

R24o21m43a49n 20P39o91l28á83č69e85k 5586229685

Dokud není jednotný tarif, tak si strčte soutěže do...

Pak to bude "bordel" jako na trase Most - Plzen...

+1/0
2.3.2017 22:41

V21a79c77l25a12v 11H26a42j69e98k 3146409489

Nevím na čem chce pan ministr soutěžemi ušetřit. Vozy stojí stejně jako na západě, lokomotivy a energie taky, takže jedině na platech zaměstnanců, Přitom platby od státu např DB za vlkm jsou téměř dvojnásobné, v Rakousku je to podobné. Takže budeme dál budovat muzeum železničních vozidel nákupem ojetin, protože takto dopravci na nová nikdy mít nebudou.

+4/0
2.3.2017 16:43

J31o74s35e91f 89K35a79r79f39í66k 7982815516700

Teda koukám, že odboráři ČD mají za povinnost strestat mínusem všechny, kdo neopěvují monopol, ČD, SocDem a režijky;-D:-P

+1/−4
2.3.2017 11:09

V39a38c90l79a62v 95H14a70j91e23k 3316969259

Je třeba zavést osvědčený model z linkové autobusové dopravy. Konkurence se vyřadí nabídkou nejnižší ceny díky nízkým platům zaměstnancům a pak se vystávkují vyšší platy zadotované státem. Ale účel byl splněn a konkurence zlikvidována.

+12/−1
2.3.2017 8:41

P83e80t51r 44V45i79n89a69ř 6533573773957

Snad se jednou najde ministr dopravy takový, který tu modrou chátru z českých kolejí vypráská.

Je ostuda, kolik stojí dotování ČD a živení jejího trapně zkostnatělého aparátu, a plesnivých špínovraků, kterými se nám vysmívají, aby dotace shrábli na platy managementu.

Ale zde v diskuzi vidím, že režijku, a tedy pádný argument pro "ČD jsou jedničky", má stále ještě hodně lidí

0/−17
2.3.2017 8:31

M32a42r88e81k 23V77y43m59a39z86a13l 5788286502430

Vás je na světě skutečně škoda.....

+2/0
2.3.2017 18:42

J44o59s81e21f 69K91a20r94f97í86k 7312625126600

ČD ovládají odbory. Odbory = ČSSD. Dokud bude SocDem u koryta nic se nezmění...

+2/−8
2.3.2017 7:41

J11a84k80u22b 82S39t63a25n88ě78k 8450876464841

A co se změnilo za x let vlády bez CSSD?

+13/−1
2.3.2017 7:55

J96o76s72e25f 93K45a55r19f70í46k 7172145226460

No kupříkladu začala jezdit konkurence na trase Praha-Ostrava...

0/−8
2.3.2017 8:14

V89o93j90t24ě41c98h 38H11a32n65á45k 8205781281704

Ta mohla vyjet i mnohem dřív. Třeba JHMD a Viamont vyjeli v roce 1997 na lokálkách.

+6/0
2.3.2017 8:43

J13i75ř81í 54V35o97s31t24ř16á68k 2651158909241

Praha - Ostrava CD Pendolino 1 třída 769, skoro prázdno, k jízdence voda, káva z termosky, ošklivý toust. Vše na začátku, pak žádný servis. Leo Express, 649, neomezené nealko, 2xalko, teplé jídlo, svačina, zákusky, neustálý servis. Z tohoto snad každý pocítí, že je něco špatně, tedy na prázdných, předražených vlacích od CD. Nějaký jejich šéfík by se měl projet a porovnat, alespoň servis zvednout.

+2/−16
2.3.2017 7:26

V44o15j77t27ě27c34h 93H86a30n55á47k 8555941531164

A proč tak draho? Praha - Ostrava Pendolinem 1. třídou za 475,-, odjezd za 2 hodiny. 295 - akční jízdenka, 35 - místenka, 145 - doplatek do 1. třídy.

+9/0
2.3.2017 7:55

M79i82c65h36a48l 66N69o34v59o86t47n68ý 8793849553746

Pendolino v 11:37 1. tridou mi vyskocilo za 729kc podle aplikace. Kde delam chybu?

0/−1
2.3.2017 9:12

V92o47j86t87ě59c66h 92H61a92n76á26k 8555351161784

Koupí se Akční Praha - Ostrava spolu s místenkou přes aplikaci a pak samostatně doplatek do 1. třídy Praha - Ostrava. Je to kvůli tomu, že Akční jízdenka nejde koupit do první třídy. Samostatně k tomu doplatek jde.

+1/0
2.3.2017 10:08
Foto

J12a76n 17V36a84l98a77l52í56k 6736799280406

místenka vám platí do 2třídy na určité místo nikoliv do 1třídy...

+1/0
2.3.2017 10:26

M78a65r24e12k 73M79a54r18t17i64n 8569224896140

Samozřejmě, že se místenky prodávají i místenky na 1. třídu ;-)

+1/0
2.3.2017 12:34

V43o70j50t24ě98c52h 17H44a90n71á57k 8705741251934

Opravím se... Akční + místenka 1.trida + doplatek.

0/0
2.3.2017 12:51
Foto

J40a24n 79V47a62l81a37l62í23k 6806549610706

V 1. třídě také nelze využít některé cenově výhodné jízdenky pro 2. třídu (například Akční jízdenku nebo Včasnou jízdenku), u těchto jízdenek je nutné doplatit celý rozdíl mezi jízdenkou 1. třídy a zaplacenou cenou za jízdenku 2. třídy.

0/0
2.3.2017 14:09
Foto

J94a22n 60V23a93l94a44l80í15k 6596809740326

jinak místenka na SC511 ojezd v 15.37 je 150Kč nikoliv 35 jak jste psal...

0/0
2.3.2017 14:14

V44o73j51t53ě12c14h 38H23a76n50á75k 8745371311164

Místenka do SCP je variabilní... Doplatek lze koupit, mnohokrát odzkoušeno. Ale pokud nevěříte, nevěřte a jezděte dráž.

0/0
2.3.2017 17:14
Foto

J18a37n 42V53a90l46a49l78í21k 6446759790806

není tomu tak...

0/0
2.3.2017 9:38

V23o34j64t98ě71c39h 47H62a20n68á77k 8505321571274

Když není, tak není. Já si klidně budu jezdit za menší peníze než vy. ;-)

0/0
2.3.2017 10:09
Foto

J70a83n 48V65a73l37a71l77í26k 6376839850936

Pro cestování 1. třídou je třeba zakoupit jízdenky platné v této vozové třídě. Pokud cestujete 1. třídou z nástupní stanice až do stanice cílové, zakoupíte si rovnou jízdenku 1. třídy pro celou cestu. Pokud využijete 1. třídu pouze v části cesty (po cestě například přestoupíte do osobního vlaku, který 1. třídu nenabízí), koupíte si jízdenku 2. třídy pro celou vaši cestu a k tomu ještě jednorázový doplatek do 1. třídy pro část cesty, ve které pojedete 1. třídou.

V 1. třídě také nelze využít některé cenově výhodné jízdenky pro 2. třídu (například Akční jízdenku nebo Včasnou jízdenku), u těchto jízdenek je nutné doplatit celý rozdíl mezi jízdenkou 1. třídy a zaplacenou cenou za jízdenku 2. třídy.

0/0
2.3.2017 10:24

J94a40n 19K36o34b57ě98r51s85k76ý 1120976821523

Předražené? 8-o Jinak aktuálně na SC 241 1. třída prázdná rozhodně není. Nechápu jak můžete posuzovat podle jednoho spoje.

+2/0
2.3.2017 9:07

P97e67t63r 13V68i87n32a17ř 6363953203157

Sedíte tam tři a všichni to máte v rámci režijky, že? ;-D

Btw. poměr cena/služba budou ČD vždycky u dna i s jejich slavnými IC a Railjety, které nejsou ničím jiným, než zatím neznečištěným rychlíkem nižší kategorie.

0/−10
2.3.2017 9:10

J52a50n 56K47o71b87ě52r53s66k79ý 1590516251733

V Pendolinu režijky neplatí chytolíne ;-D

+4/0
2.3.2017 9:11

V57a74c84l17a46v 67H89a84j73e20k 3616339249

platí, ale nejlevnější místenka je za 100 Kč

0/0
2.3.2017 16:45

M96a71r86e13k 23M25a29r15t58i94n 8479154236540

Nejdřív myslet, potom psát!

0/−1
2.3.2017 12:35

P39e84t27r 17V21i86n93a40ř 6563323293587

Tak proč to neděláš? :)

0/0
2.3.2017 13:58
Foto

J51a24n 67V75a45l84a47l72í55k 6816799750466

zaleží v kolik ale jedete s tím LEO ve 14:13 za 868

0/0
2.3.2017 9:36

D35a95v68i98d 78H47i12r32e23š 7608980553128

Nesouhlasím s rušením režijek.Jsou pro zaměstnance ČD a SŽDC,těm by měly zůstat a ne jim brát tuto výhodu.To by pak museli všichni platit jízdné!!!

+3/−9
2.3.2017 7:24

V50o46j30t66ě24c64h 83H63a73n14á47k 8815591611674

1)Já zas nesouhlasím s vámi. Nevim prč by to měla mít SŽDC - je to jiný podnik, tvrdě se mu platí poplatky za dopravní cestu, za to že výpravčí prodávají jízdenky. Stejně tak MD a nevim kdo ještě má nárok.

Prostě zrušit a pokud se ČD rozhodnou, že je dají svým zaměstnancům, proč ne, je to jejich volba. Ale nesouhlasim, aby je měli rodiní příslušníci, proč by si dítě mělo do 26 let vozit zadek zadarmo, k tomu stačí potvrzení o studiu, ani tam nemusí chodit.

2) Jen at platí. Znám kluka co dojíždí do školy, kdyby měl týdenku, platí cca 250/týden, takhle zaplatí 500/rok. Ročně by z něj bylo cca 9000, ̈- jenom z dojíždění do školy.

+4/−1
2.3.2017 8:00

P49e97t57r 15N51i69v84n90i35c40k76ý 3832264365377

Jestli chtějí zaměstnanci SŽDC režijky, ať jim je SŽDC od ČD koupí za množstevní slevu a dá svým zaměstnancům jako benefit.

Co se týká ČD, budiž to benefit, aleale POUZE zaměstnancům, nikoli rodinným příslušníklům!

+2/0
2.3.2017 9:06

J63a68k29u42b 44S10t52a87n66ě24k 8900826614901

Je velmi pravděpodobné, že Leo Express zde po polovině roku už nebude (respektive ne se současnými majiteli). Jančura s regiojetem má zájem maximálně o pár linek a vzhledem k jeho opatrnosti nepředpokládám nějaký raketový růst ve vlacích dělat nebude. Takže ono to s tou "konkurencí " zas není tak horké.

MD by si nejdříve mělo ujasnit, co vlastně na železnici chce a alespoň na deset let tu koncepci pak udržet. Teprve potom se lze baVítejte o nějaké reálné konkurenci na železnici. Jenže to by neměli hájit zájmy ruzných dodavatelů, ale věnovat se dopravě.

+7/0
2.3.2017 7:06
Foto

P30a26t29r84i43k 82H24e13r92i14n41g 6649540930359

ČD mafie v akci ;-D kde se točí miliardy je vždy korupce.........

+1/−14
2.3.2017 6:55

P46e79t66r 37N46e50c78h61a26n27i66c95k20ý 7893896608860

MD nemá hlavně tarifní koncepci a vyrobit bordel, kde na každou trať je potřeba jinak jizdenka snad nechtějí.

+10/0
2.3.2017 6:50

J33a98n 14J24e57m97e82l52k22a 1595740

To je pouze jedna část problému, ta druhá je, že když dáte někomu monopol na 15 let, tak Vás začne jako zákazníka dojit ( což není omyl, ale většinou promyšlený tah politiků, lobistů, viz Anglie.). A "pro-zákaznický" přístup nemusí být pak "vysoký". Proto druhá část musí být regulace jízdného. Jasně stanoveného ve smlouvě. Jinak je to past.

+1/0
2.3.2017 7:11

J25a10k79u55b 57S61t30a44n33ě55k 8250506514631

Jenže vlak není zrovna levná investice a ve světle moderní ekonomie, kdy finanční instituce požadují garanci návratnosti (dle metodik Basel což je opět výplod politiků ) to prostě bez dlouhých smluv nejde. Pak je otázkou, co vlastně stát chce...

+1/0
2.3.2017 7:21

J13a67n 76J85e14m23e12l53k54a 1405550

Otázka, zda někdo chce tento typ soutěží. Ať si o tak zásadní otázce udělají politici referendum. Nebo dají nebo nedají do volebního programu. Volby se blíží.

Jak to pro cestujícího (ne)funguje vidíme např.tady. BBC -. žádný bulvár. https://www.youtube.com/watch?v=k0nUdOar8KQ

The Trouble With Our Trains 2016

Nebo na Bratislavě Komárnu. A dále to uvidíme na vysoutěžených šumavských tratích jihočeského kraje, kde věřím budou jezdit lidi v sezóně také jako sardinky.

+5/0
2.3.2017 6:45

M89i21l88a80n 83H83l33a89d13k46ý 8252478210

Jako že by lidi v referendu rozhodli, kolik bude stát jízdenka z Ostravy do Prahy a jak dlouho rychlík pojede ? Tak já navrhují cenu 20,- a dobu jízdy na 20 minut ! ;-D

0/−1
2.3.2017 8:01

D48a58v69i55d 36P41e18š57e61k 3593531408150

vzdyt ty CD jsou uz zrale na zruseni. Kdyby nedostavaly prachy od statu, tak uz by nebyly.

Soukromnici obsadi dalkove trate a primestske se daji poresit levnejsimi autobusy (ktere navic mohou jezdit kamkoli a nepotrebuji koleje).

+1/−23
2.3.2017 6:38

J66a18n 45J71e71m55e48l98k67a 1495400

Ale železniční doprava je dotovaná, to je normální.

+9/0
2.3.2017 6:47

J62a48k71u91b 59S48t27a86n30ě65k 8470546534561

Davide dopravní dostupnost je klíčová pro jakékoliv fungování státu, lidé se musí dostat do práce, lékaři atd. Proto stát dotuje nejen dráhy, ale i jiné typy dopravy, jelikož bez těchto dotací by prostě provoz hromadné dopravy nebyl možný. Železnice přeprava osob je ztrátový byznys kdekoli jinde na světě, ale zatím je to jedna z mála možností, jak vůbec dopravu zajistit. Pokud víte o jiné možnosti, jak na jedné trase současně přepravovat stovky osob, určitě si to nenechávejte pro sebe, jelikož by to byl pro lidstvo neskutečný přínos a Nobelovy ceny za fyziku a ekonomii by vás určitě ne minuly.

+13/0
2.3.2017 6:57

D26a23v32i96d 37P61e44š50e78k 3273241548400

ztratove jsou ty, ktere jsou kratke... primestske

dalkove jsou ziskove, protoze tvori paterni sit na kterou se vaze dalsi doprava (autobusy, tramvaje, metro, letadla)

CR ma jednu z nejustsich zel. siti v Evrope a je k zamysleni jestli vesnicky s par stovkami obyvatel (mala mesta) nutne potrebuji vlaky nebo by jim stacily autobusy. I autobusy jsou ztratove, ale ne tak moc a hlavne by SŽDC nemusela udrzovat takove mnozstvi trati a mohla by prachy investovat do vysokorochlostnich koridoru, ktere se u nas stavi naprosto chaoticky a podle SZDC nejsou potreba...

0/−1
2.3.2017 19:03

V73a69c97l21a80v 18H38a92j86e68k 3266979239

tenhle nápad měl už před rokem 2003 soc.dem. ministr dopravy Ing.Peltrám, když ukecal kraje, aby si pod svá křídla vzaly regionální železniční dopravu. Očekával, že kraje udělají to co vy navrhujete, protože jim podléhá jak autobusová, tak železniční regionální doprava a oni si to sami zoptimalizují.

0/0
2.3.2017 19:53

J41o66s20e48f 29T63r91ö25g54l 8419262126396

Chtěl bych vidět, jak byste pořešil autobusy třeba příměstskou dopravu Kolín-Praha, kde jen v ranní špičce potřebuje dojet do Prahy několik desítek tisíc lidí. O rychlosti (pomalosti) autobusu ve srovnání s vlakem nemluvě.

A nemusí to být jen "velká" Praha. Mezi Teplicemi a Ústím čas od času díky firmě Dežomont nejezdí vlaky a i když náhradou pošlou několik autobusů, tak dav cestujících nepoberou.

Vlaky mají v dopravním systému svoje významné místo.

+1/0
2.3.2017 23:22

J86i94ř22í 69N53e76v15r17l53a 8272313539667

To by mě zajímalo, čím by do toho Mnichova chtěl jezdit, když se v Plzni mění na vlacích směr Domažlice, Furth atd. mašina ma dieselovou, ale jeho švýcarská kvalita jezdí na dráty.;-D

Opravdu nechápu, proč se tam s Jancurou oba cpou, když 1.) nemají na to vozy a když 2.) na to nemají ani dostatek personálu (viz novinka u Regiojetu o vozech bez obsluhy). Snílci prostě.:-P

+6/0
2.3.2017 6:08

M45i24l63a38n 53H15l98a23d30k77ý 8402398970

A proč by si měli kupovat vlaky, když není šance, že je budou moct použít. To snad nikdo kromě "prosperujících ČD" neudělá ...

0/0
2.3.2017 8:03

Š59t61e25f29a37n 81F19r50i30č42a 7792278253486

Co to tady vyrábíte za falešné představy o konkurenci ČD? Kdo to je, ta konkurence? Ty ostatní firmy, které i kdyby se spojily dohromady, tak co do počtu sedadel či počtu osobních vozů nedosáhnou ani 1 % kapacity Českých drah?

+18/−3
2.3.2017 5:58







Najdete na iDNES.cz