Diskuze

Rychlíky dál zajistí České dráhy. Konkurenci vadí, že stát nevypsal tendry

Na více než polovině tratí, kde jezdí rychlíky, už měly cestující vozit vlaky dopravců vybraných ve veřejné soutěži. Tak aspoň hovořily plány ministerstva dopravy v roce 2010. Realita je ale jiná: České dráhy naopak získaly jistotu, že většinu rychlíků budou pro stát provozovat dál bez tendrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jančura má představu, že mu kraj předá nové soupravy zakoupené na dotaci. Dotace nejsou 100 %. Stejně jako hypotéky. Je ochoten vůbec zaplatit pořizovací cenu ?

Já bych se nebránil soukromníkům. Ale se vším všudy. Vlastní koleje, vozidla i budovy. Jak to bylo dříve. Takhle to funguje na JMHD. Za 1.republiky si i soukromníci uznávali slevy.

Soukromníci si vyberou lukrativní trasy a časy. A kdo odjezdí ten zbytek ? Rezervu nemají ani ve vozidlech.

0 1
možnosti

Dokud není jednotný tarif, tak si strčte soutěže do...

Pak to bude "bordel" jako na trase Most - Plzen...

1 0
možnosti

Nevím na čem chce pan ministr soutěžemi ušetřit. Vozy stojí stejně jako na západě, lokomotivy a energie taky, takže jedině na platech zaměstnanců, Přitom platby od státu např DB za vlkm jsou téměř dvojnásobné, v Rakousku je to podobné. Takže budeme dál budovat muzeum železničních vozidel nákupem ojetin, protože takto dopravci na nová nikdy mít nebudou.

4 0
možnosti

Teda koukám, že odboráři ČD mají za povinnost strestat mínusem všechny, kdo neopěvují monopol, ČD, SocDem a režijky;-D:-P

1 4
možnosti

Je třeba zavést osvědčený model z linkové autobusové dopravy. Konkurence se vyřadí nabídkou nejnižší ceny díky nízkým platům zaměstnancům a pak se vystávkují vyšší platy zadotované státem. Ale účel byl splněn a konkurence zlikvidována.

12 1
možnosti

P63e66t57r 61V21i94n51a72ř

2. 3. 2017 8:31

Snad se jednou najde ministr dopravy takový, který tu modrou chátru z českých kolejí vypráská.

Je ostuda, kolik stojí dotování ČD a živení jejího trapně zkostnatělého aparátu, a plesnivých špínovraků, kterými se nám vysmívají, aby dotace shrábli na platy managementu.

Ale zde v diskuzi vidím, že režijku, a tedy pádný argument pro "ČD jsou jedničky", má stále ještě hodně lidí

0 17
možnosti

Vás je na světě skutečně škoda.....

2 0
možnosti

ČD ovládají odbory. Odbory = ČSSD. Dokud bude SocDem u koryta nic se nezmění...

2 8
možnosti

A co se změnilo za x let vlády bez CSSD?

13 1
možnosti

Praha - Ostrava CD Pendolino 1 třída 769, skoro prázdno, k jízdence voda, káva z termosky, ošklivý toust. Vše na začátku, pak žádný servis. Leo Express, 649, neomezené nealko, 2xalko, teplé jídlo, svačina, zákusky, neustálý servis. Z tohoto snad každý pocítí, že je něco špatně, tedy na prázdných, předražených vlacích od CD. Nějaký jejich šéfík by se měl projet a porovnat, alespoň servis zvednout.

2 16
možnosti

A proč tak draho? Praha - Ostrava Pendolinem 1. třídou za 475,-, odjezd za 2 hodiny. 295 - akční jízdenka, 35 - místenka, 145 - doplatek do 1. třídy.

9 0
možnosti

Nesouhlasím s rušením režijek.Jsou pro zaměstnance ČD a SŽDC,těm by měly zůstat a ne jim brát tuto výhodu.To by pak museli všichni platit jízdné!!!

3 9
možnosti

1)Já zas nesouhlasím s vámi. Nevim prč by to měla mít SŽDC - je to jiný podnik, tvrdě se mu platí poplatky za dopravní cestu, za to že výpravčí prodávají jízdenky. Stejně tak MD a nevim kdo ještě má nárok.

Prostě zrušit a pokud se ČD rozhodnou, že je dají svým zaměstnancům, proč ne, je to jejich volba. Ale nesouhlasim, aby je měli rodiní příslušníci, proč by si dítě mělo do 26 let vozit zadek zadarmo, k tomu stačí potvrzení o studiu, ani tam nemusí chodit.

2) Jen at platí. Znám kluka co dojíždí do školy, kdyby měl týdenku, platí cca 250/týden, takhle zaplatí 500/rok. Ročně by z něj bylo cca 9000, ̈- jenom z dojíždění do školy.

4 1
možnosti

Je velmi pravděpodobné, že Leo Express zde po polovině roku už nebude (respektive ne se současnými majiteli). Jančura s regiojetem má zájem maximálně o pár linek a vzhledem k jeho opatrnosti nepředpokládám nějaký raketový růst ve vlacích dělat nebude. Takže ono to s tou "konkurencí " zas není tak horké.

MD by si nejdříve mělo ujasnit, co vlastně na železnici chce a alespoň na deset let tu koncepci pak udržet. Teprve potom se lze baVítejte o nějaké reálné konkurenci na železnici. Jenže to by neměli hájit zájmy ruzných dodavatelů, ale věnovat se dopravě.

7 0
možnosti