Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme vlaky na 300 km/h a už v roce 2025, zaúkolovali poslanci vládu

Do debat o vysokorychlostních tratích v Česku zásadně vstoupili poslanci napříč všemi stranami. Ve Sněmovně protlačili usnesení, které vládu zaváže, aby zrychlila přípravy a výstavbu rychlých tratí. Zároveň má vláda zakázat ministerstvu dopravy a SŽDC vymýšlet tratě s rychlostí nižší než 300 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42i61ř71í 10M16a88k75o75ň 2715958564450

Dobrý, a čím se po nich bude jezdit? Řadu let máme tratě na 160, ale ne každý vlak může tak jet. Ještě polovina vozů a lokomotiv je jen na 140. :-P

0/−1
5.3.2017 12:12

R44a60d87e74k 86J14a35n46a27t44a 9585616454622

A taky máme hodně vozidel s vmax. 200 km/h a 230 km/h. Dokonce i ty ojeté vozy z Rakouska, co kupují ČD i Regiojet, mají vmax 200 km/h.

A proč vlastně stavěli v 60. letech tu dálnici, když ji tehdy málokterý vůz rychlostně využil? Že by proto, že to jsou stavby s životností třeba sto let, narozdíl od vozidel?

+1/0
5.3.2017 17:42

P21e27t67r 91H64a87n24á21k 2738404736213

Až na to že trať Brno-Přerov nemá být klasická vysokorychlostní, ale má se stávající přeložkami narovnat a zrychlit. Je to logické. už přes 10 let se tato modernizace pro až 200 km/h připravuje, aby umožnila zrychlit jízdu a navýšit počty regionálních vlaků z Vyškovska do Brna, které mají obrovský potenciál, dále rychlíků, které spojují a budou spojovat krajská města Brno s Olomoucí, Ostravou, Zlínem, případně Žilinou, Košicemi, Katowicemi nebo Waršavou. Bude možné zde provozovat i vysokorychlostní vlaky, které budou díky tomu, že tento úsek je relativně krátký (a naváže na něj úsek pro 300 km/h Přerov-Ostrava) jen o několik málo minutek pomalejší než by byla VRT v úseku Brno Přerov(téměř stejná jízdní doba), ale díky přínosu pro rychlíky a osobní vlaky (tudíž i pro menší regiony) bude mít daleko větší přínos než čistá VRT. Čistá VRT Brno-Přerov by problém s kapacitou pro rychlíky za Vyškovem a osobní vlaky vůbec neřešila a tudíž se současná jednokolejka musí zmodernizovat tak jako tak viz studie proveditelnosti. Panu Sůrovi ji doporučuji důkladně přečíst, než začne psát bludy.

+1/0
4.3.2017 19:06

R95a16d15e34k 30J16a29n27a80t26a 9665296504272

Pokud se budete snažit na jednu dvojkolejnou trať nacpat veškerý provoz od příměstských vlaků až po mezinárodní spoje, vyrobíte kapacitní problém, asi takový jako je dnes mezi Prahou a Kolínem nebo Benešovem. A pokud tato trať bude mít maximální traťovou rychlost 200 km/h, bude mít menší kapacitu, než kdyby měla rychlost 160 km/h, jelikož budete mít méně rovnoběžný grafikon. Navíc, pokud tut modernizaci zmršíte až tak, že se tudy nevyplatí vést spoje Praha-Brno-Ostrava, tak ohrozíte i efektivitu samotné VRT Praha-Brno, protože ji izolujete od části provozu.

To, že potřebuje modernizaci trať Brno-Břerov kvůli příměstké dorpavě, nijak nevylučuje postavit zároveň VRT. To jsou prostě dvě různé dopravní cesty, asi jako má význam jak dánice, tak okreska. Pak ani nemusíte tu modernizaci dělat nákladnou, přeložek uděláte jen málo. Němci taky necpou vše na stejné koleje, tam kde je provoz, je kolejí víc.

0/0
4.3.2017 20:27
Foto

J22a65r19o96m13í20r 63P53r77a57u17s 9797407670306

Scifi. ;-D a vypatlaní poslanci.

+3/−4
3.3.2017 9:24

R32a86d56e10k 75J18a29n41a92t23a 9515426274812

A vy jste rohaté domácí zvíře. Pokud nedokážete vyjádřit názor lépe.

0/−1
3.3.2017 9:49
Foto

J94a60r47o51m47í75r 58P12r75a37u63s 9567527380576

Pane Janato. Vám snad poslanci udělali něco dobrého? Leda tak tunel, to ano. Tunel do rozpočtu a daní. Za to by zasloužili jiná pojmenování.

A pokud víte, co znamená zajistit trať pro vlaky s rychlostí 300 km/h, a navíc do roku 2025 jste ;-D skutečně fantasta.

A jestli poslanec zaúkoluje vládu tímto nesmyslem, je opravdu vypatlanec. Vždyť nemají tucha, co to obnáší.

Jestliže má být pro železniční dopravu něco uděláno, pak je třeba dát dohromady celou síť železnic, aby Pendolíno mezi Chocní a Ústím nemuselo jet sotva šedesát a mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi třicet! Aby vlak jezdil pravidelně i do zapadlých obcí, aby odlehčily silnicím ....

0/−3
3.3.2017 17:35

R26a50d75e61k 96J58a38n19a29t74a 9195926344262

Za prvé, pokud si článek pozorně přečtete, zjistíte, že poslanci požadují v roce 2025 začít stavět. Nikoliv zprovoznit. Nicméně, např. ve Španělsku by to za 8 let stihli i zprovoznit. Takže to reálný termín je. Pokud se nebude těch 8 let jen kecat, jako doteď.

Za druhé, opravdu není nutno podmiňovat výstavbu VRT opravou trati z Hanušovic do Dolní Lipky, která by měla být spíš zrušena (však tam nějakou dobu ani kraj neobjednával dopravu). To je jako odmítal stavět daálnic, dokud nebudou mít všechny vesnice chodníky. Myslíte, že když před 40 lety začínali ve Francii stavět první rychlou trať, že měli jinak všechno hotovo? VRT není luxus. VRT je způsob, jak zefektivnit železnici.

+4/0
3.3.2017 17:51

R82o61m76a46n 71J81e95s68c37h92k91e 9718305207295

Pokud není mimořádnost tak ani pendolino nejede pouze 60 .

0/0
4.3.2017 6:53
Foto

J45a29r64o90m82í76r 72P74r79a30u33s 9657507280766

A jestě k těm poslancům - docela zajímavá čísla :

http://zpravy.idnes.cz/poslaneckeNahrady/seznam.aspx

0/0
3.3.2017 19:55

P37a81v34e84l 92M74o85r20a80v55e60c 3562229822688

Zkuste si přečíst TENTO článek. Co za aktivitu poslanců v TOMTO článku vidíte jako problematickou?

Jasně, poslanci shcvalují legislativní zmetky, zatemnili registr smluv, mají náhrady atd. atd., ale o tom si běžte diskutovat jinam. Teď konečně udělali dobrou věc.R^

+1/−1
3.3.2017 22:30

R34o37m28a89n 82J54e54s11c50h48k20e 9858965257485

Bohaté Rakousko staví a provozuje VRT na 250 km. Ono těch 300 je hodně náročné. Bohužel odborníků je tam hodně málo stejně jako jejich poradců.

Já byl v pondělí na návštěvě u poslanců a hned jsem dva upozornil, že sami nedodržují zákon o obcích 326/2000 o označování domu, kde mají poslaneckou kancelář.

0/0
4.3.2017 7:01

R26i54c50h60a64r19d 47M44i27c53h58a18l82o44w31s29k59i 1911219945946

Na tak malou zemi jako je Česko je vysokorychlostní dráha nesmysl a plýtvání zdroji. Úplně by nám stačila pomalurychlosrní dráha, která bude jezdit proklamovaných 160km/hod.

+2/−8
3.3.2017 6:51

R47a59d44e31k 82J80a82n46a81t88a 9885936424392

Podívejte se níže do diskuze. Najdete tam tam mnoho argumentů, které vyvrací váš laický názor.

Hlavní argument je: i na 160 km/h potřebujete nové tratě a když už stavíte nové tratě, má takto nízká rychlost špatný poměr cena/výkon.

+3/0
3.3.2017 9:46

R16o16m61a27n 59J86e92s11c46h34k45e 9708655287295

Ono je rozdíl mezi 250 a 300 km. Ani ne tak trať ale vozidla. Pokud je dálnice Brno - Praha 200 km , vzdušnou čarou vlak by mohl být 180-190 km. Ovšem pokud je vize VRT na dojíždění ze středočeského kraje z 5 - 6 zastávkami, tak jsem mimo mísu. Dnes je Brno - Praha 1 -2 zastávky.

V taktu by nám stačilo oněch 250 km.

+1/−2
3.3.2017 16:14

R59a92d84e29k 52J78a93n15a39t80a 9385636974442

VRT Praha-Brno nelze postavit zcela rovně. Bude dlouhá tak 210 km. Takže s maximální traťovou rychlostí 250 km/h, tj. při započítání uzlových peřstupních dob, akcelerace, brzdění a rezerv systémovou hodinu nedosáhnete. Je pravda, že vozidla na 300 km/h narozdíl od vozidel na 249 km/h jsou mírně dražší, protože platí přísnější normy. Jenže to je stav dnes a trať stavíme na mnoho desítek let a sám píšete, že v trati není velký rozdíl. Rovněž části spojů, těm zastávkovým, ta 249 km/h stačí navždy. A ty nonstop spoje budou vedeny jednotkami s vmax 300 km/h.

+3/0
3.3.2017 16:22

J63i69r24k50a 15D25v23o97ř74á60k 4175120463238

Železniční dálnice jsou potřeba stejně jako dálnice silniční. Jsme moc malá země na silniční dálnice?

+3/0
3.3.2017 11:32

L20u84b22o24š 64C27h31l94u13m74s88k60ý 2220105318455

Přestaňte žvanit o dobývání Marsu a pro začátek dobudujte dálniční síť.

+3/−6
2.3.2017 21:08

J30i33r94k65a 82D64v31o29ř60á13k 4155610283348

Jde jen o to aspoň začít se stavbou železničních dálnic dřív než se úplně dokončí (nikdy nekončící) dálnice automobilové. Připadá vám jako dobývání Marsu to co je v jiných zemích osvědčené a normální? To se dá označit jedině jako zaostalost.

+4/−1
2.3.2017 21:56

L21u50b41o80š 94C53h68l23u98m80s22k68ý 2650485608545

Jenomže v těch zemích měli nejdříve, nejméně 20 let, vybudovanou funkční (téměř) kompletní dálniční síť, která je v podstatě využitelná všemi občany. Pak teprve začali řešit rychlostní železnici, která je ale jen pro ty, kteří se nachází v její blízkosti. Asi takhle. Kolik bude mít ta vysokorychlostní železnice na trase Praha - Brno zastávek? K čemu bude dobrá lidem ze Žamberka, nebo ze Šumperka?

+2/−4
2.3.2017 23:15

R13a23d75e38k 39J83a17n79a40t55a 9625926634612

V budování dálnic jsme za Západem pozadu řekněme 15, max 20 let. V železniční infrastruktuře 40 let.

VRT Praha-Brno bude mít zastávek cca 5 a další spoje mohou na Vysočině z trsti sjet, případně tam bude návazný vlak/bus. A lidem ze Šumperka to bude asi tak platné jako dálnice Praha-Brno, takže to je argument jak noha.

+4/−1
2.3.2017 23:22

L21u69b75o78š 62C47h28l41u15m76s76k17ý 2330235538245

Říkáte to přesně. Lidem ze Šumperka to bude platné stejně, jako dálnice Praha - Brno. Že by i ze Šumperka chtěl jet někdo někam po dálnici, z Hradce Králové do Ostravy, či ze Svitav do Brna (naprosté zoufalství) Vás nenapadlo?

0/−2
3.3.2017 10:33

R97a81d67e15k 98J91a84n89a93t37a 9435616494482

Aha, takže dokud nebude mít i člověk ze Šumperka dálnici, tak železniční síť bude 40 let pozadu? Ignorujete fakt, že stavět dálnici Hradec-Olomouc se nijak nevylučuje se stavbou VRT Praha-Brno. To není buď a nebo. Problém (ne)výstavby tratí není finanční, ale mentální.

+2/−1
3.3.2017 10:45

L90u75b59o47š 68C52h91l85u85m23s36k71ý 2170985608325

Aha. Zdroje jsou. Máte pravdu, nevylučuje se to. Ono se jim doteď jen nechtělo.

0/−2
3.3.2017 16:00

R59a92d36e26k 56J79a34n57a61t29a 9835856844342

Vy si z toho děláte srandu, ale je to tak.

Když u železničních projektů EU proplácí 80% (a ten zbytek se vrátí státu na daních a zaměstanosti), tak je to opravdu de facto tak, že by to byl pro ČR dárek od Němců a Francouzů (ti táhnou rozpočet EU).

A hlavní blok je ten mentální, v myslích politiků a jejich voličů.

Úroveň politiků je obecně zoufalá.

I politici, kteří by měli mít odborné poradce, jsou opravdu dokola schopni prohlašovat ten nesmysl, že ČR je malá.

Něco jako náměstek ministra je schopen prohlásit "vy už jste někdo šifroval?" (https://blog.eischmann.cz/2016/05/29/vy-uz-jste-nekdy-sifroval/) Atd.

Prostě kdykoliv slyšíte politika mluvit o oboru, kterému rozumíte, tak se chytáte za hlavu.

+2/0
3.3.2017 16:39

J14i65ř90í 65P85a11u56l 3856545117312

7 mesicu pred volbami poslanci ukoluji vladu, ktera v rijnu skonci? Jsou opravdu svepravni?

+3/−1
2.3.2017 17:31

R22a95d54e78k 37J83a85n39a70t76a 9505356334902

Tatako vláda může začít konečně něco dělat a další vláda to dokončí. Pokud to bude shoda napříč stranama (což asi je, viz článek) tak v tom nevidím problém. To byste tu vládu rovnou mohl rozpustit, pokud by 7 měsíců před volbama neměla už nic dělat.

+1/−1
2.3.2017 17:43

J20i50ř11í 84P49a67u15l 3106605187692

Řešit úkol na desítky let tato vláda už opravdu řešit nebude.

0/−1
2.3.2017 19:19

R80a50d22e58k 75J72a47n34a93t44a 9835786784332

Tento úkol stejně z principu nevyřeší jedna vláda. Tj. není to důvod nezačít. Navíc ona se ta příští vláda moc lišit nebude. Babiš a spol.tam bude pořád.

0/0
2.3.2017 23:26

R44i97c56h24a57r62d 39M66i74c75h60a54l11o15w42s26k21i 1441459185566

Nejsou sveprávní, to je jen touha po dalších letech nic nedělání.

+1/0
3.3.2017 6:48

V42o73j79t93a 13P12r10o39s55e35c70k32y 6618150695589

tak uprostred tokia to opravdu nejezdi 300-))

0/0
2.3.2017 17:03

J85i13r55k39a 23D75v45o97ř30á71k 4425910773338

Vy víte kolik se jezdí uvnitř Tokia? A proč uprostřed?

+1/0
2.3.2017 21:58

Z49d43e70n75e11k 33S75l29a53n59i39n36a 1284496883324

Skutecne, pred Tokiem se rychlost dost snizuje. Zajimave je, ze nemuze existovat primy rychlovlak z jihu az na sever, protoze v Japonsku jsou dve elektricke rozvodne site s ponekud odlisnymi frekvencemi Podobne se rychlost snizuje pri snezeni nebo privalovych destich. Ale cesta shinkansenem je jeden z nejvetsich japonskych pozitku, podobne jako relax v horkem mineralnim prameni, bezchybne jednani japonske administrativy, ba i zeleny caj a dokonce i japonska piva.

0/0
3.3.2017 10:36

V49o98j72t66a 34P41r89o77s43e66c37k81y 6728410695189

1 aprila jeste neni [>-]EUV

+2/−1
2.3.2017 16:43

P61e32t85r 37N60o84v13o45t82n65ý 9581949100855

Pořád dokola tu lidi melou, že tomu nebrání peníze, ale legislative - to dálnicím taky nebrání peníze, nýbrž ŘSD. Ve finale je to jedno, co tomu brání.

0/0
2.3.2017 16:00

J57i95ř19í 97V32o42l28k20a 8977173524916

V Česku před volbami bude ráj, po volbách prdlačka. Už budou volby o zodpovědnosti?

+4/0
2.3.2017 14:18

J42o44s95e93f 55L21e89b30d74u94š63k60a 4702643953365

300 km/hod? Největší délka území ČR od západu k východu je 493 km a od severu k jihu 278 km. To znamená že se rozjede a už bude brzdit. A bude-li mít tři, čtyři zastávky, pak se ani nestačí rozjet. Ledaže by pro nastupování a vystupování jen přibrzdili. ;-D

+3/−17
2.3.2017 14:10

M83i68c81h94a76l 56T18u41r71e74k 9191360882509

Opravdu hloupy prispevek. Nebudte tak zabedneny. Co treba napojeni na Nemecko, na Rakousko?

+10/−1
2.3.2017 14:12

J33o77s83e67f 51L68e49b87d19u47š14k78a 4212623413575

Jo,když Rakušané pojedou z Rakous pojedou do Waršavy, pak bude dobrý. Jinak k čemu bude obyvatelům třeba H. Brodu rychlovlak, když tam stavět nebude a bude stavět leda tak v Praze a Brně a než se k němu dostane, tak stráví den v lokálkách. Takový rychlovlak pro ČR je k ničemu, leda bude dobrý pro europoslance při cestách do Bruselu. 99% obyvatel ČR na něj budou jenom platit daně a nikam se s ním stejně nedostanou. K čemu je takový rychlovlak obyvateli menšího městečka, když mu z městečka jede 2x denně autobus a pak musí půl dne čekat na přípoj. Za tu dobu bude 3x vlastním autem v Praze, nebo v Brně a laciněji.

+1/−14
2.3.2017 14:22

J36a66n 46V90o36j39t35í57š24e85k 6352631315806

A mezi Brnem a Prahou se snad lidi nepřesouvaj? Já mám třeba v Praze ve škole několik spolužáků z Moravy. A několik dalších třeba ze Slovenska.Ti třeba momentálně jezdí domů jen na Vánoce a na konci semestru, protože jim cesta zabere 9 hodin, takže jet domů na víkend se nevyplatí.

+6/0
2.3.2017 14:28

M12i63c40h34a70l 84T75u13r22e36k 9861940592449

Jasny, v jinych statech nemaji vesnicky a mala mesta. To je takova ceska specialita, ze? Vase nazory jsou opravdu vesnicke. Vy asi musite nesnaset i letadla, ze jo? Kdyz spojuji vetsinou jen velkomesta, to je dle vasi teorie preci uplne zbytecne...

+10/0
2.3.2017 14:29

R90a97d45e55k 98J24a48n51a88t97a 9245936514362

"Jinak k čemu bude obyvatelům třeba H. Brodu rychlovlak,"

----

Za 20 minut dojede vlakem do Jihlavy nebo autobusem do Humpolce. Odtamud bude za 40 minut v Praze. Tj. 60 minut místo dnešních 110 minut.

"když mu z městečka jede 2x denně autobus"

----

Zavést autobus na nejbližší stanici VRT je velmi snadné. Dnes jezdí autobus 2x denně proto, že není poptávka. Ale po cestě na stanici VRT poptávka bude.

"Za tu dobu bude 3x vlastním autem v Praze, nebo v Brně a laciněji."

-----

Nebude to ani rychleji, ani laciněji.

+4/0
2.3.2017 14:30

J52o64s42e84f 66L38e44b49d47u86š90k56a 4802333533205

Jo, a ten rychlovlak bude čekat v Jihlavě na lokálku z Brodu. Ten vlak z Jihlavy Jinak, když si obyvatel H. Brodu sedne do auta, je v Praze za hodinu také. Jinak HB - Jihlava trvá 40 minut, a dnes zpoždění 12 minut. A pokud rychlovlak bude stavět na každé mezi, je mu rychlost k ničemu. Rychlík dnes jede z Brna 3, 5 hodiny. Pokud by rychlovlak měl namísto 10 zastávek cestou jenom 4 zastávky a na každé by stál pouhé 3 minuty, pak by cesta mez Brnem a Prahou trvala zhruba dvě hodiny. Když k tomu připočtu náklady, které by se nutně promítly do jízdenky, pak by ta jízdenka rozhodně nestála 350 korun jako dnes rychlíkem, ale byla by minimálně trojnásobná. A to by s radostí každý zaplatil, aby ušetřil hodinu a půl za 7 stovek.

+1/−1
2.3.2017 15:37

R13a41d79e90k 66J26a50n79a64t17a 9415596734422

"Jinak, když si obyvatel H. Brodu sedne do auta, je v Praze za hodinu také"

Mapy.cz mi ukazují 1:17.

"A pokud rychlovlak bude stavět na každé mezi, je mu rychlost k ničemu. "

Však těch 40 minut by byl zastávkový spoj (protože jen ten by stavěl v Humpolci).

"Rychlík dnes jede z Brna 3,5 hodiny. Pokud by rychlovlak měl namísto 10 zastávek cestou jenom 4 zastávky a na každé by stál pouhé 3 minuty, pak by cesta mez Brnem a Prahou trvala zhruba dvě hodiny."

To jsou nějaké divné počty. Nonstop spoj Praha-Brno by jel zhruba hoidnu. Každá ze cca 5 zastávek přidá zhruba 5-6 minut, takže jízdní doba zastávkového spoje by byla zhruba hodinu a půl. Nechápu, proč do toho vypočtu motáte nějaký rychlík.

"Když k tomu připočtu náklady, které by se nutně promítly do jízdenky,"

Jaké náklady? Myslíte stavbu? Ty se do ceny jízdneky nepromítnou. Myslíte provoz? Ten je levnější než u pomalého vlaku.

+2/0
2.3.2017 15:53

R20a76d42e49k 59J57a92n12a38t30a 9985506594582

"Jo, a ten rychlovlak bude čekat v Jihlavě na lokálku z Brodu."

Nejspíš nebude, no a co? Pokud by bylo zpoždění, pojedete dalším spojem. Ten by jel dejme tomu za 30 minut.

"Jinak HB - Jihlava trvá 40 minut,"

Rychlík, co nestaví, to jede 20 minut. Pokud bude poptávka, vyplatí se zavést spěšňáky - napaječe VRT, které nebudou mít zastávky. Může se tayky vyplatit zavést spoj bez přestupu HB-Jihlava-Praha vedený vysokorychlostní soupravou. Vysokorychlostní soupravy jsou kompatiblní se stávajicí železnicí, mohou sjet mimo VRT a v Německu a Francii se tak běžně děje.

+1/0
2.3.2017 17:47

M64i52c42h25a96l 78T93u81r24e60k 9691360242619

mimochodem vzhledem k cenam zpatecnich letenek do Bruselu bezne i pod 2000 Kc bych chtel videt blazna, co by jel skoro 1000 km rychlovlakem ;-D

0/−1
2.3.2017 14:49

R30a58d95e84k 74J15a76n23a23t41a 9725956264112

To si nedokážete představit jen proto, že vysokorychlostní vlak v této relaci nejezdí. Ve Francii totiž i na 1000 km vzdálenost vlaky jezdí (Lille-Marseille) a skutečně vážně konkurují letadlům. A tam kde to je kolem 400-500 km, tak tam se letadla nechytají a letecké linky jsou rušeny (Paris-Strasbourg).

+6/0
2.3.2017 15:08

M13i58c90h25a66l 91T25u21r74e25k 9611940482379

Verte mi, ze predstavit si to dokazu, protoze jsem velmi realne uvazoval o ceste z Bruselu do Marseille prave primym rychlovlakem :-) Ale cena jizdenky vysla nastejno jako letenka, cesta trva 6 hodin a nakonec jedina vyhoda me vysla, ze nadrazi je primo v Marseille, a ne jako letiste 35 km od Marseille.

Spise jsem to myslel tak, ze z Prahy do Bruselu jednoznacne vyhraje letadlo, protoze cenove by to bylo asi nastejno, ale casove proste bude letadlo mnohem lepsi

0/0
2.3.2017 15:20

M61a81r79e33k 43Š41i81m78o34n 2244747548818

Hmm, k čemu je obyvateli Havlíčkova Brodu metro v Praze? K ničemu. Tak ho zrušíme.

+1/−1
2.3.2017 16:28

R50o39m11a51n 11J62e91s78c64h68k53e 9688315467185

Já bydlím na lontě v Doubravici a vlak jezdí ve všední den 30 krát a o víkendu jenom 20 krát. TO JE MÁLO ?

0/0
4.3.2017 7:07







Najdete na iDNES.cz