Diskuse k článku

Chceme vlaky na 300 km/h a už v roce 2025, zaúkolovali poslanci vládu

Do debat o vysokorychlostních tratích v Česku zásadně vstoupili poslanci napříč všemi stranami. Ve Sněmovně protlačili usnesení, které vládu zaváže, aby zrychlila přípravy a výstavbu rychlých tratí. Zároveň má vláda zakázat ministerstvu dopravy a SŽDC vymýšlet tratě s rychlostí nižší než 300 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42i87ř32í 30M73a22k84o95ň 2455238494380

Dobrý, a čím se po nich bude jezdit? Řadu let máme tratě na 160, ale ne každý vlak může tak jet. Ještě polovina vozů a lokomotiv je jen na 140. :-P

0/−1
5.3.2017 12:12

R60a57d15e88k 88J24a57n69a84t88a 9425946724102

A taky máme hodně vozidel s vmax. 200 km/h a 230 km/h. Dokonce i ty ojeté vozy z Rakouska, co kupují ČD i Regiojet, mají vmax 200 km/h.

A proč vlastně stavěli v 60. letech tu dálnici, když ji tehdy málokterý vůz rychlostně využil? Že by proto, že to jsou stavby s životností třeba sto let, narozdíl od vozidel?

+1/0
5.3.2017 17:42

P11e79t77r 71H77a38n45á10k 2288854656603

Až na to že trať Brno-Přerov nemá být klasická vysokorychlostní, ale má se stávající přeložkami narovnat a zrychlit. Je to logické. už přes 10 let se tato modernizace pro až 200 km/h připravuje, aby umožnila zrychlit jízdu a navýšit počty regionálních vlaků z Vyškovska do Brna, které mají obrovský potenciál, dále rychlíků, které spojují a budou spojovat krajská města Brno s Olomoucí, Ostravou, Zlínem, případně Žilinou, Košicemi, Katowicemi nebo Waršavou. Bude možné zde provozovat i vysokorychlostní vlaky, které budou díky tomu, že tento úsek je relativně krátký (a naváže na něj úsek pro 300 km/h Přerov-Ostrava) jen o několik málo minutek pomalejší než by byla VRT v úseku Brno Přerov(téměř stejná jízdní doba), ale díky přínosu pro rychlíky a osobní vlaky (tudíž i pro menší regiony) bude mít daleko větší přínos než čistá VRT. Čistá VRT Brno-Přerov by problém s kapacitou pro rychlíky za Vyškovem a osobní vlaky vůbec neřešila a tudíž se současná jednokolejka musí zmodernizovat tak jako tak viz studie proveditelnosti. Panu Sůrovi ji doporučuji důkladně přečíst, než začne psát bludy.

+1/0
4.3.2017 19:06

R21a17d25e50k 53J44a29n40a57t82a 9125786154482

Pokud se budete snažit na jednu dvojkolejnou trať nacpat veškerý provoz od příměstských vlaků až po mezinárodní spoje, vyrobíte kapacitní problém, asi takový jako je dnes mezi Prahou a Kolínem nebo Benešovem. A pokud tato trať bude mít maximální traťovou rychlost 200 km/h, bude mít menší kapacitu, než kdyby měla rychlost 160 km/h, jelikož budete mít méně rovnoběžný grafikon. Navíc, pokud tut modernizaci zmršíte až tak, že se tudy nevyplatí vést spoje Praha-Brno-Ostrava, tak ohrozíte i efektivitu samotné VRT Praha-Brno, protože ji izolujete od části provozu.

To, že potřebuje modernizaci trať Brno-Břerov kvůli příměstké dorpavě, nijak nevylučuje postavit zároveň VRT. To jsou prostě dvě různé dopravní cesty, asi jako má význam jak dánice, tak okreska. Pak ani nemusíte tu modernizaci dělat nákladnou, přeložek uděláte jen málo. Němci taky necpou vše na stejné koleje, tam kde je provoz, je kolejí víc.

0/0
4.3.2017 20:27
Foto

J19a10r64o53m55í37r 57P73r21a14u28s 9737447200926

Scifi. ;-D a vypatlaní poslanci.

+3/−4
3.3.2017 9:24

R59a38d29e32k 38J12a50n54a44t44a 9965746414512

A vy jste rohaté domácí zvíře. Pokud nedokážete vyjádřit názor lépe.

0/−1
3.3.2017 9:49
Foto

J28a77r97o66m39í29r 44P45r73a40u38s 9137477950216

Pane Janato. Vám snad poslanci udělali něco dobrého? Leda tak tunel, to ano. Tunel do rozpočtu a daní. Za to by zasloužili jiná pojmenování.

A pokud víte, co znamená zajistit trať pro vlaky s rychlostí 300 km/h, a navíc do roku 2025 jste ;-D skutečně fantasta.

A jestli poslanec zaúkoluje vládu tímto nesmyslem, je opravdu vypatlanec. Vždyť nemají tucha, co to obnáší.

Jestliže má být pro železniční dopravu něco uděláno, pak je třeba dát dohromady celou síť železnic, aby Pendolíno mezi Chocní a Ústím nemuselo jet sotva šedesát a mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi třicet! Aby vlak jezdil pravidelně i do zapadlých obcí, aby odlehčily silnicím ....

0/−3
3.3.2017 17:35

R31a79d10e18k 47J97a53n82a56t76a 9455686554292

Za prvé, pokud si článek pozorně přečtete, zjistíte, že poslanci požadují v roce 2025 začít stavět. Nikoliv zprovoznit. Nicméně, např. ve Španělsku by to za 8 let stihli i zprovoznit. Takže to reálný termín je. Pokud se nebude těch 8 let jen kecat, jako doteď.

Za druhé, opravdu není nutno podmiňovat výstavbu VRT opravou trati z Hanušovic do Dolní Lipky, která by měla být spíš zrušena (však tam nějakou dobu ani kraj neobjednával dopravu). To je jako odmítal stavět daálnic, dokud nebudou mít všechny vesnice chodníky. Myslíte, že když před 40 lety začínali ve Francii stavět první rychlou trať, že měli jinak všechno hotovo? VRT není luxus. VRT je způsob, jak zefektivnit železnici.

+4/0
3.3.2017 17:51

R18o57m61a25n 31J91e35s30c17h15k90e 9578245637875

Pokud není mimořádnost tak ani pendolino nejede pouze 60 .

0/0
4.3.2017 6:53
Foto

J93a34r63o53m42í22r 64P96r66a93u53s 9747947500896

A jestě k těm poslancům - docela zajímavá čísla :

http://zpravy.idnes.cz/poslaneckeNahrady/seznam.aspx

0/0
3.3.2017 19:55

P92a59v88e25l 65M82o75r87a26v14e84c 3112729932268

Zkuste si přečíst TENTO článek. Co za aktivitu poslanců v TOMTO článku vidíte jako problematickou?

Jasně, poslanci shcvalují legislativní zmetky, zatemnili registr smluv, mají náhrady atd. atd., ale o tom si běžte diskutovat jinam. Teď konečně udělali dobrou věc.R^

+1/−1
3.3.2017 22:30

R89o82m88a93n 62J51e81s24c22h16k53e 9598945307775

Bohaté Rakousko staví a provozuje VRT na 250 km. Ono těch 300 je hodně náročné. Bohužel odborníků je tam hodně málo stejně jako jejich poradců.

Já byl v pondělí na návštěvě u poslanců a hned jsem dva upozornil, že sami nedodržují zákon o obcích 326/2000 o označování domu, kde mají poslaneckou kancelář.

0/0
4.3.2017 7:01

R27i40c78h26a21r41d 67M97i97c15h27a46l47o49w57s21k90i 1121499145696

Na tak malou zemi jako je Česko je vysokorychlostní dráha nesmysl a plýtvání zdroji. Úplně by nám stačila pomalurychlosrní dráha, která bude jezdit proklamovaných 160km/hod.

+2/−8
3.3.2017 6:51

R84a10d87e48k 21J44a76n18a21t33a 9805666474852

Podívejte se níže do diskuze. Najdete tam tam mnoho argumentů, které vyvrací váš laický názor.

Hlavní argument je: i na 160 km/h potřebujete nové tratě a když už stavíte nové tratě, má takto nízká rychlost špatný poměr cena/výkon.

+3/0
3.3.2017 9:46

R54o31m55a82n 84J31e84s89c88h45k14e 9448745647935

Ono je rozdíl mezi 250 a 300 km. Ani ne tak trať ale vozidla. Pokud je dálnice Brno - Praha 200 km , vzdušnou čarou vlak by mohl být 180-190 km. Ovšem pokud je vize VRT na dojíždění ze středočeského kraje z 5 - 6 zastávkami, tak jsem mimo mísu. Dnes je Brno - Praha 1 -2 zastávky.

V taktu by nám stačilo oněch 250 km.

+1/−2
3.3.2017 16:14

R56a54d26e17k 41J39a90n77a10t95a 9905886864812

VRT Praha-Brno nelze postavit zcela rovně. Bude dlouhá tak 210 km. Takže s maximální traťovou rychlostí 250 km/h, tj. při započítání uzlových peřstupních dob, akcelerace, brzdění a rezerv systémovou hodinu nedosáhnete. Je pravda, že vozidla na 300 km/h narozdíl od vozidel na 249 km/h jsou mírně dražší, protože platí přísnější normy. Jenže to je stav dnes a trať stavíme na mnoho desítek let a sám píšete, že v trati není velký rozdíl. Rovněž části spojů, těm zastávkovým, ta 249 km/h stačí navždy. A ty nonstop spoje budou vedeny jednotkami s vmax 300 km/h.

+3/0
3.3.2017 16:22

J45i79r98k62a 12D89v45o29ř64á81k 4845940213528

Železniční dálnice jsou potřeba stejně jako dálnice silniční. Jsme moc malá země na silniční dálnice?

+3/0
3.3.2017 11:32

L43u75b69o22š 24C58h75l36u49m39s53k25ý 2400765828885

Přestaňte žvanit o dobývání Marsu a pro začátek dobudujte dálniční síť.

+3/−6
2.3.2017 21:08

J39i94r13k17a 98D33v45o22ř61á14k 4265360883448

Jde jen o to aspoň začít se stavbou železničních dálnic dřív než se úplně dokončí (nikdy nekončící) dálnice automobilové. Připadá vám jako dobývání Marsu to co je v jiných zemích osvědčené a normální? To se dá označit jedině jako zaostalost.

+4/−1
2.3.2017 21:56

L32u46b27o47š 43C33h35l78u74m37s15k18ý 2400685188865

Jenomže v těch zemích měli nejdříve, nejméně 20 let, vybudovanou funkční (téměř) kompletní dálniční síť, která je v podstatě využitelná všemi občany. Pak teprve začali řešit rychlostní železnici, která je ale jen pro ty, kteří se nachází v její blízkosti. Asi takhle. Kolik bude mít ta vysokorychlostní železnice na trase Praha - Brno zastávek? K čemu bude dobrá lidem ze Žamberka, nebo ze Šumperka?

+2/−4
2.3.2017 23:15

R58a67d46e75k 51J88a91n14a52t20a 9405576594192

V budování dálnic jsme za Západem pozadu řekněme 15, max 20 let. V železniční infrastruktuře 40 let.

VRT Praha-Brno bude mít zastávek cca 5 a další spoje mohou na Vysočině z trsti sjet, případně tam bude návazný vlak/bus. A lidem ze Šumperka to bude asi tak platné jako dálnice Praha-Brno, takže to je argument jak noha.

+4/−1
2.3.2017 23:22

L42u48b47o15š 16C17h96l91u43m58s62k60ý 2290745118905

Říkáte to přesně. Lidem ze Šumperka to bude platné stejně, jako dálnice Praha - Brno. Že by i ze Šumperka chtěl jet někdo někam po dálnici, z Hradce Králové do Ostravy, či ze Svitav do Brna (naprosté zoufalství) Vás nenapadlo?

0/−2
3.3.2017 10:33

R92a75d13e73k 54J57a89n23a91t43a 9545236944332

Aha, takže dokud nebude mít i člověk ze Šumperka dálnici, tak železniční síť bude 40 let pozadu? Ignorujete fakt, že stavět dálnici Hradec-Olomouc se nijak nevylučuje se stavbou VRT Praha-Brno. To není buď a nebo. Problém (ne)výstavby tratí není finanční, ale mentální.

+2/−1
3.3.2017 10:45

L92u77b28o65š 94C65h70l35u61m11s89k66ý 2340875228905

Aha. Zdroje jsou. Máte pravdu, nevylučuje se to. Ono se jim doteď jen nechtělo.

0/−2
3.3.2017 16:00

R26a12d61e27k 64J53a84n63a83t58a 9335236724612

Vy si z toho děláte srandu, ale je to tak.

Když u železničních projektů EU proplácí 80% (a ten zbytek se vrátí státu na daních a zaměstanosti), tak je to opravdu de facto tak, že by to byl pro ČR dárek od Němců a Francouzů (ti táhnou rozpočet EU).

A hlavní blok je ten mentální, v myslích politiků a jejich voličů.

Úroveň politiků je obecně zoufalá.

I politici, kteří by měli mít odborné poradce, jsou opravdu dokola schopni prohlašovat ten nesmysl, že ČR je malá.

Něco jako náměstek ministra je schopen prohlásit "vy už jste někdo šifroval?" (https://blog.eischmann.cz/2016/05/29/vy-uz-jste-nekdy-sifroval/) Atd.

Prostě kdykoliv slyšíte politika mluvit o oboru, kterému rozumíte, tak se chytáte za hlavu.

+2/0
3.3.2017 16:39

J37i33ř43í 11P20a17u46l 3216875497162

7 mesicu pred volbami poslanci ukoluji vladu, ktera v rijnu skonci? Jsou opravdu svepravni?

+3/−1
2.3.2017 17:31

R69a24d31e37k 59J15a47n66a40t59a 9505526104752

Tatako vláda může začít konečně něco dělat a další vláda to dokončí. Pokud to bude shoda napříč stranama (což asi je, viz článek) tak v tom nevidím problém. To byste tu vládu rovnou mohl rozpustit, pokud by 7 měsíců před volbama neměla už nic dělat.

+1/−1
2.3.2017 17:43

J60i55ř32í 22P98a33u71l 3636135377602

Řešit úkol na desítky let tato vláda už opravdu řešit nebude.

0/−1
2.3.2017 19:19

R97a61d67e37k 83J55a35n61a77t28a 9185796724492

Tento úkol stejně z principu nevyřeší jedna vláda. Tj. není to důvod nezačít. Navíc ona se ta příští vláda moc lišit nebude. Babiš a spol.tam bude pořád.

0/0
2.3.2017 23:26

R67i89c53h12a56r86d 80M42i35c59h60a23l98o88w25s43k15i 1211939755616

Nejsou sveprávní, to je jen touha po dalších letech nic nedělání.

+1/0
3.3.2017 6:48

V53o78j38t56a 14P25r89o32s57e51c75k58y 6718410435289

tak uprostred tokia to opravdu nejezdi 300-))

0/0
2.3.2017 17:03

J61i56r49k79a 65D35v17o76ř69á55k 4455460433228

Vy víte kolik se jezdí uvnitř Tokia? A proč uprostřed?

+1/0
2.3.2017 21:58

Z96d84e96n87e24k 21S24l54a52n71i89n19a 1774186833634

Skutecne, pred Tokiem se rychlost dost snizuje. Zajimave je, ze nemuze existovat primy rychlovlak z jihu az na sever, protoze v Japonsku jsou dve elektricke rozvodne site s ponekud odlisnymi frekvencemi Podobne se rychlost snizuje pri snezeni nebo privalovych destich. Ale cesta shinkansenem je jeden z nejvetsich japonskych pozitku, podobne jako relax v horkem mineralnim prameni, bezchybne jednani japonske administrativy, ba i zeleny caj a dokonce i japonska piva.

0/0
3.3.2017 10:36

V27o31j13t16a 14P77r89o55s57e98c91k16y 6298870645289

1 aprila jeste neni [>-]EUV

+2/−1
2.3.2017 16:43

P68e42t41r 12N91o95v49o62t67n93ý 9921469300425

Pořád dokola tu lidi melou, že tomu nebrání peníze, ale legislative - to dálnicím taky nebrání peníze, nýbrž ŘSD. Ve finale je to jedno, co tomu brání.

0/0
2.3.2017 16:00

J63i93ř12í 52V39o59l21k46a 8597753154496

V Česku před volbami bude ráj, po volbách prdlačka. Už budou volby o zodpovědnosti?

+4/0
2.3.2017 14:18

J69o71s68e80f 37L89e87b69d75u22š58k58a 4902303813505

300 km/hod? Největší délka území ČR od západu k východu je 493 km a od severu k jihu 278 km. To znamená že se rozjede a už bude brzdit. A bude-li mít tři, čtyři zastávky, pak se ani nestačí rozjet. Ledaže by pro nastupování a vystupování jen přibrzdili. ;-D

+3/−17
2.3.2017 14:10

M48i19c83h52a34l 24T44u97r13e76k 9581150162319

Opravdu hloupy prispevek. Nebudte tak zabedneny. Co treba napojeni na Nemecko, na Rakousko?

+10/−1
2.3.2017 14:12

J81o64s96e52f 36L77e92b86d66u12š58k60a 4662513443525

Jo,když Rakušané pojedou z Rakous pojedou do Waršavy, pak bude dobrý. Jinak k čemu bude obyvatelům třeba H. Brodu rychlovlak, když tam stavět nebude a bude stavět leda tak v Praze a Brně a než se k němu dostane, tak stráví den v lokálkách. Takový rychlovlak pro ČR je k ničemu, leda bude dobrý pro europoslance při cestách do Bruselu. 99% obyvatel ČR na něj budou jenom platit daně a nikam se s ním stejně nedostanou. K čemu je takový rychlovlak obyvateli menšího městečka, když mu z městečka jede 2x denně autobus a pak musí půl dne čekat na přípoj. Za tu dobu bude 3x vlastním autem v Praze, nebo v Brně a laciněji.

+1/−14
2.3.2017 14:22

J61a19n 77V70o96j50t91í61š24e54k 6362701765606

A mezi Brnem a Prahou se snad lidi nepřesouvaj? Já mám třeba v Praze ve škole několik spolužáků z Moravy. A několik dalších třeba ze Slovenska.Ti třeba momentálně jezdí domů jen na Vánoce a na konci semestru, protože jim cesta zabere 9 hodin, takže jet domů na víkend se nevyplatí.

+6/0
2.3.2017 14:28

M41i82c62h53a39l 93T61u47r93e13k 9571610522809

Jasny, v jinych statech nemaji vesnicky a mala mesta. To je takova ceska specialita, ze? Vase nazory jsou opravdu vesnicke. Vy asi musite nesnaset i letadla, ze jo? Kdyz spojuji vetsinou jen velkomesta, to je dle vasi teorie preci uplne zbytecne...

+10/0
2.3.2017 14:29

R93a72d57e92k 62J59a24n48a37t45a 9345406724442

"Jinak k čemu bude obyvatelům třeba H. Brodu rychlovlak,"

----

Za 20 minut dojede vlakem do Jihlavy nebo autobusem do Humpolce. Odtamud bude za 40 minut v Praze. Tj. 60 minut místo dnešních 110 minut.

"když mu z městečka jede 2x denně autobus"

----

Zavést autobus na nejbližší stanici VRT je velmi snadné. Dnes jezdí autobus 2x denně proto, že není poptávka. Ale po cestě na stanici VRT poptávka bude.

"Za tu dobu bude 3x vlastním autem v Praze, nebo v Brně a laciněji."

-----

Nebude to ani rychleji, ani laciněji.

+4/0
2.3.2017 14:30

J37o80s51e31f 19L15e70b75d97u22š21k50a 4902233243735

Jo, a ten rychlovlak bude čekat v Jihlavě na lokálku z Brodu. Ten vlak z Jihlavy Jinak, když si obyvatel H. Brodu sedne do auta, je v Praze za hodinu také. Jinak HB - Jihlava trvá 40 minut, a dnes zpoždění 12 minut. A pokud rychlovlak bude stavět na každé mezi, je mu rychlost k ničemu. Rychlík dnes jede z Brna 3, 5 hodiny. Pokud by rychlovlak měl namísto 10 zastávek cestou jenom 4 zastávky a na každé by stál pouhé 3 minuty, pak by cesta mez Brnem a Prahou trvala zhruba dvě hodiny. Když k tomu připočtu náklady, které by se nutně promítly do jízdenky, pak by ta jízdenka rozhodně nestála 350 korun jako dnes rychlíkem, ale byla by minimálně trojnásobná. A to by s radostí každý zaplatil, aby ušetřil hodinu a půl za 7 stovek.

+1/−1
2.3.2017 15:37

R23a45d97e20k 67J51a96n42a18t26a 9455916544262

"Jinak, když si obyvatel H. Brodu sedne do auta, je v Praze za hodinu také"

Mapy.cz mi ukazují 1:17.

"A pokud rychlovlak bude stavět na každé mezi, je mu rychlost k ničemu. "

Však těch 40 minut by byl zastávkový spoj (protože jen ten by stavěl v Humpolci).

"Rychlík dnes jede z Brna 3,5 hodiny. Pokud by rychlovlak měl namísto 10 zastávek cestou jenom 4 zastávky a na každé by stál pouhé 3 minuty, pak by cesta mez Brnem a Prahou trvala zhruba dvě hodiny."

To jsou nějaké divné počty. Nonstop spoj Praha-Brno by jel zhruba hoidnu. Každá ze cca 5 zastávek přidá zhruba 5-6 minut, takže jízdní doba zastávkového spoje by byla zhruba hodinu a půl. Nechápu, proč do toho vypočtu motáte nějaký rychlík.

"Když k tomu připočtu náklady, které by se nutně promítly do jízdenky,"

Jaké náklady? Myslíte stavbu? Ty se do ceny jízdneky nepromítnou. Myslíte provoz? Ten je levnější než u pomalého vlaku.

+2/0
2.3.2017 15:53

R29a98d31e27k 19J23a61n35a51t46a 9205276734442

"Jo, a ten rychlovlak bude čekat v Jihlavě na lokálku z Brodu."

Nejspíš nebude, no a co? Pokud by bylo zpoždění, pojedete dalším spojem. Ten by jel dejme tomu za 30 minut.

"Jinak HB - Jihlava trvá 40 minut,"

Rychlík, co nestaví, to jede 20 minut. Pokud bude poptávka, vyplatí se zavést spěšňáky - napaječe VRT, které nebudou mít zastávky. Může se tayky vyplatit zavést spoj bez přestupu HB-Jihlava-Praha vedený vysokorychlostní soupravou. Vysokorychlostní soupravy jsou kompatiblní se stávajicí železnicí, mohou sjet mimo VRT a v Německu a Francii se tak běžně děje.

+1/0
2.3.2017 17:47

M81i21c68h11a34l 62T31u88r42e61k 9751850822189

mimochodem vzhledem k cenam zpatecnich letenek do Bruselu bezne i pod 2000 Kc bych chtel videt blazna, co by jel skoro 1000 km rychlovlakem ;-D

0/−1
2.3.2017 14:49

R22a91d68e78k 30J80a91n22a29t73a 9135116224862

To si nedokážete představit jen proto, že vysokorychlostní vlak v této relaci nejezdí. Ve Francii totiž i na 1000 km vzdálenost vlaky jezdí (Lille-Marseille) a skutečně vážně konkurují letadlům. A tam kde to je kolem 400-500 km, tak tam se letadla nechytají a letecké linky jsou rušeny (Paris-Strasbourg).

+6/0
2.3.2017 15:08

M92i60c10h49a76l 61T60u96r57e44k 9671900932409

Verte mi, ze predstavit si to dokazu, protoze jsem velmi realne uvazoval o ceste z Bruselu do Marseille prave primym rychlovlakem :-) Ale cena jizdenky vysla nastejno jako letenka, cesta trva 6 hodin a nakonec jedina vyhoda me vysla, ze nadrazi je primo v Marseille, a ne jako letiste 35 km od Marseille.

Spise jsem to myslel tak, ze z Prahy do Bruselu jednoznacne vyhraje letadlo, protoze cenove by to bylo asi nastejno, ale casove proste bude letadlo mnohem lepsi

0/0
2.3.2017 15:20

M65a68r50e33k 40Š52i23m59o76n 2404967918528

Hmm, k čemu je obyvateli Havlíčkova Brodu metro v Praze? K ničemu. Tak ho zrušíme.

+1/−1
2.3.2017 16:28

R69o90m93a96n 33J50e44s94c81h61k35e 9188305577255

Já bydlím na lontě v Doubravici a vlak jezdí ve všední den 30 krát a o víkendu jenom 20 krát. TO JE MÁLO ?

0/0
4.3.2017 7:07



Najdete na iDNES.cz