- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A to řekl kdo, že většina lidí jede na Hbf? Tu trasu trochu znám a na Südkreuzu vystoupí (z Čech) / nastoupí (do Čech) minimálně třetina spíše ale polovina cestujících. On totiž Südkreuz (jižní kříž) je praktičtější pro obsluhu jižní poloviny Berlína. Logicky. A tedy není to žádná marginálie, kterou by nemělo smysl zmínit.
Dalsi nesmyslny clanek od experta Sury.. Nejvic se clovek pobavi v tech jeho komentarich pod svymi clanky
Jen tak dal
Nevím, co je na tomto článku nesmyslného ... Nevidím tam žádný rozpor s realitou. Jezdím na těch trasách totiž hodně často, abych věděl, že v tomto případě p. Sůra ví, co píše
A mají žluté autobusy jídelní vůz? Hospody v podání JLV jsou v poslední době velice kvalitní a alespoň na našem území za slušné ceny.
Zácpy v Německu (ať už na dálnici nebo přímo v Berlíně) bývají častější než zpoždění na železnici, takže těch 7 minut úspory může být v řadě případů teoretických.
Je dobře, že je na výběr. Já volím vlak, je to přeci jen jiná úroveň cestování.
Já si raději dám jídlo v podniku dle vlastního výběru - třeba v ušetřeném čase
Inu ozubená pleš bude muset rychlovlaky začít připravovat hnedle, ne až za třicet let - až už bude v důchodu se svými poslaneckými náhradami...
za 4 hodiny a 15 minut, zatímco vlak jede 4 hodiny a 22 minut
V tomto případě bych se rozhodoval podle komfortu a ten je vyšší ve vlaku. Pokud to tedy nejsou ty starší skákající vlaky
Je to hezký, však to trvalo. Do Prahy je to teď kousek
Vsak o to jde, proste se bude jezdit auty a autobusy... vlakem se to nevyplati, az budou plne dalnice, pristavime dalsi pruhy...
Staci treba autobusem dojet do Drazdan a dal pokracovat po Nemecku vlakem... Nebo do Mnichova autobusem a pak do Parize vlakem...
Kdyz to bude navazovat...
Myslim to ironicky, ale cele roky to tak opravdu vypada...
......Vlaky sice zůstávají rychlejší na trase z Prahy do Berlína na hlavní nádraží, avšak na berlínské stanici Südkreuz, kde je přípoj na městskou železnici a metro, budou už autobusy dříve: za 4 hodiny a 15 minut, zatímco vlak jede 4 hodiny a 22 minut..... Kvůli tomu vznikl tento článek....:-):-):-):-)....NADPIS JAKO BRNO a uvnitř se dozvíme, že to vlastně tak není.... :-):-):-)
Taky je zajímavé, že dělají, jako by na Berlin Hbf přípoje nebyly. Spíš myslím, že je jich tam víc.
Co stojí v jizdním radu je jedna vec, jak se rad dodrzuje je vec jina.
Jezdim pravidelne na trase Viden-Brno. Po otevreni dalnice A5 u Vidne samozrejme zluty autobus zkratil jizdni dobu v radu, tak aby byl papirove rychlejsi nez vlak, ktery ma delsi trasu asi 30km. Ale pokazde, kdyz jsem s zlutym busem jel, mel minimalne 10 minut zpozdeni (zacpa ve Vidni, zacpa v Brne, tankovani po ceste), za kterou on samozrejme podle svych slov neodpovida. Takze jsem nekolikrat v Brne zmeskal pripoj, coz bylo pro me rozhodujici. Navic autobusove nadrazi ve Vidni je dal od centra nez vlakove (asi o 10 minut).
Takze je krasne si dat do jizdniho radu jizdni dobu, ktera se da dodrzet jen v noci nebo v nedeli rano, kdy neni provoz, a tou se ohanet jako vyhodou proti vlaku.
Praha - Berlín jezdím pravidelně a i když jsou nasazovány pěkné vagony, stejně preferuji autobus. V autobuse je paradoxně větší klid než ve vlaku. Jízda po dálnici je poklidná, nikdo se nebaví přes celý vagon, člověk tam nepotká rodinku s dítětem a večer jsou zhasnutá světla. Kafčo potěší a obrazovka s filmy zabaví, když už na německém území člověk nemá wifi ani mobilní internet. Jestliže člověk nemá koupenou včasnou jízdenku nejede prvním ranním EC Alois Negreli, případně koupenou v období slev na danou relaci, tak musí být opravdu vlakový nadšenec, když je relativně stejnou cestovní dobu ochoten zaplatit dvojnásobnou cenu.
Fandím vlakům, tak snad se dožiji VRT na Německo.
No, a je při cestě Praha-Berlín skutečně pro cestujícího důležitých těch 7 minut? Navíc, když každý jede odjinud... nemyslím, že by tohle mělo na cestující tak zásadní dopad. A autobusů sice jede více, ale na počet cestujících vyhrávají vlaky.
A oni to někde tvrdí? Je to prostě konstatování, že to budem teď trvá kratší dobu.