Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc, kraje soutěžím brání

Ministerstvo dopravy platí zbytečně moc za zimní údržbu silnic I. tříd. Ukazují to nabídky firem v soutěžích, které vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Odklízení sněhu a solení silnic zadává resort ve většině regionů bez soutěže krajským firmám. Není jisté, zda se neprůhledný systém podaří kvůli postoji krajů změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i43n95d26ř67i17c31h 58Š76k40o49p83e17k 4405481810745

Neplatí zbytečně moc, krajská firma bude vždy levnější než soukromá, a to proto, že nemusí narozdíl od soukromé generovat zisk ...

Jinak ať žijí soukromé firmy, že. V jednom kraji dala stěžovatelka AVE výpověď, protože předchozí zimy byly moc teplé ;-D;-D a ona si maálo nahrabala

0/0
3.3.2017 10:54

V49e58r14o59n89i46k82a 65M20a22r70t13í12n74k55o26v22á 1183973550

S lidmi z Ave co dělali v dotyčném městě jsme mluvili nějaké dva roky před tím, než smlouvu v dotyčném městě vypověděli a při jejich vyprávění jsme jen nevěřícně kroutili hlavou. Tam byl například problém v kompetencích, kdy kterýkoliv radní mohl údržbu řídit a byl nad dispěčerem údržby, v praxi to pak chodilo tak, že začalo sněžit a pluhaři jezdili podle toho, jak jim který radní zavolal aby mu odklidili před barákem než podle toho, aby se dělala nějaká priorita. Ta cena, to už byl jen další z problémů, tam ta smlouva byla od samého začátku postavena špatně a stejnou chybu už Ave nikdy neudělá.

0/0
3.3.2017 12:51

J71i48n19d97ř50i67c89h 92Š70k28o87p15e51k 4415731110425

kompetence byly dané smlouvou, takže podle toho se měly chovat.

Jasný je, že jim zimy málo sypaly, takže mnohem snažší přiznat, že to moc podstřelili (tj. počítali že najedou více za nižší cenu) je říkat, že jim řidiče úkolovali radní

0/0
3.3.2017 17:48

D18a44v53i58d 43D12u96š19e86k 5731387730387

A za co vlastně tento Banánový stát neplatí zbytečně moc ?

+1/−1
3.3.2017 10:06

M90a28r39e83k 29M76a20r94t61i49n 8789914716480

Zřejmě za dotace do agrořepky.

0/0
3.3.2017 11:46

P93e81t96r 60S42c80h24w78a98r62z 7128229143161

Jo, vysoutěží se co nejnižší cena. Pokud bude mírná zima, je to výhra, pokud bude hodně sněhu, zjistí se, že to za ty prachy nejsou schopni udělat. ;-D

+1/−1
3.3.2017 9:29

R10o40m79a26n 64P95o88l96á86č21e56k 5536349325

A co udělá kraj :D

Vzhledem k firmám, které tam jsou to vidím, že v tichosti doplatí 50% navíc a bude reálně v minusu...

0/0
3.3.2017 9:39

V23e81r13o79n50i39k57a 24M15a75r76t41í56n75k48o39v31á 1273633150

Takto vždy fungovaly SUS, tam se při těžké zimě navýšil rozpočet až o 100%. V soutěžích ŘSD mají soukromníci slíbeno maximum 25%, nad to nic.Cokoliv navíc z vlastní kapsy. Tak je smlova postavená. Mírné zimy umožní i ztrátu v zimě tuhé, zimy beztak jedou v cyklu tuhá zima, normální, lehká, lehká, tuhá. normální, lehká, lehká....

0/0
3.3.2017 9:46

R87o61m18a98n 75P17o52l14á83č19e48k 5846379895

A smlouvu jste určitě do detailu četla. Já jsem v tomhle hodně pesimistický...

Hlavně, když v poslední době se zjištuje, že je lepší to mít ve svých rukou (voda), tak to jinde zase prodáváme prakticky stejné partě...

+1/0
3.3.2017 9:52

V56e85r80o97n42i63k75a 51M26a73r49t86í64n41k31o48v80á 1353363690

Četla.

0/0
3.3.2017 9:53

R27o34m29a93n 79P73o32l15á20č30e65k 5386559295

Tak hlavně, aby se tam v tichosti neudělal dodatek ;-)

0/0
3.3.2017 10:16

J85i90n53d50ř28i30c50h 22Š20k91o34p36e29k 4875711620705

když bude mírná zima, firma dá výpověd, jako AVE v jednom kraji

0/0
3.3.2017 10:57

V67e58r10o29n38i61k60a 13M62a88r52t45í15n53k82o58v18á 1223453560

Bylo to město, ne kraj...

0/0
3.3.2017 13:00

J37i84n18d48ř75i21c19h 12Š54k47o13p27e47k 4675941690955

což je víceméně jedno

+1/0
3.3.2017 17:55

P28e65t62r 91K88o24l67o61u68š73e85k 6809528703784

Vypadá to na ten samý zdroj: A úplně jiný titulek, přesto obsah stejný.

iDnes: Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc, kraje soutěžím brání

e15.cz: V obřím tendru na údržbu silnic bodují kraje. Jejich firmy snižují ceny o stamiliony

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/v-obrim-tendru-na-udrzbu-silnic-boduji-kraje-jejich-firmy-snizuji-ceny-o-stamiliony-1329509

Neměl ten titulek na idnes.cz být minulém čase???

Dyť se tam píše, že díky tendrům ministerstva dopravy stát ušetřil, protože kraje museli cenu vysoutěžit? V obou článcích. A odkaz na drahé ceny jsou od NKU z roku 2010 až 2013.

0/0
3.3.2017 9:27

V59e27r24o40n72i91k79a 62M49a51r11t17í51n49k28o67v84á 1873873210

Na Zlínsku mají sokromníci silnice i. třídy 4 roky jezdí se normálně. Kolik se ušetřilo si musí spočítat ti nahoře ale rozhodně to v milionech bude. A hlídáni jsou více než kterékoliv SUS v republice, ikdyž i na ty dojde, pojedou ve stejném režimu.... Pokud nevyjde plán krajů dostat silnice I. tříd zpět pdo kraje... aby se mohlo vesele tunelovat...

0/0
3.3.2017 9:21

J92i78r93i 45B95e92c80v24a52r 7442259736

A proč platí stát moc? Jednoduché vysvětlení: kdysi u nás v okresním městě fungovala stavební společnost -ale okresní politici "povýšili" na kraj a dostali funkci na odboru dopravy. A co se nestalo? Původně stavební "spřátelená" firma nakoupila stroje a vrhla se na údržbu silnic! A vede se jí velmi dobře.. a těm politikům samozřejmě také. To je i odpověď, proč kraje soutěžím brání!

+3/0
3.3.2017 9:01

J93o42s47e86f 50Š79v39e32c 6365856984513

Opet vyberove rizeni na X let?

To za dva roky v zime ridici sypacu budou stavkovat, ze maji malo penez a nikdo se nikam nedostane

+1/0
3.3.2017 8:26

P47e22t60r 19F29o55l28t94ý64n 9814676667486

Tak když potřebujete mít techniku... To období chápu. A jinak stačí dobrá smlouva na ošetření.

0/0
3.3.2017 8:40

J30a93n 76D97l98o48u95h16ý 8856430573170

přesně to jsem chtěl napsat. Pak tu bude stejná situace jako s dopravci. Hlavně nejlevněji. 8-o;-€Rv

0/0
3.3.2017 8:56

J79o79s44e17f 57L87a66n91z 8935921574798

Nevím kolik stát platí za zimní údržbu silnic , ale zajímala by mě jedna věc. Několik předešlých let byly zimi velice mírné , před každou zimou každý rok SÚS vykazovaly nákupy posypového materiálu- tedy by mě zajímalo , kde ten posyp za stovky milionů kumulují , když ho nespotřebovaly? Ať mi nikdo netvrdí , že sypaly inert a sůl na suchý asfalt.

+2/0
3.3.2017 7:33

V29e14r32o88n95i77k38a 59M79a30r12t59í44n55k37o85v60á 1543413360

Nakupuje se jen tolik, aby se doplnil sklad. Ani SUS neprojde aby be skladu na 1500tun měl papírově 5000tun soli...

+2/0
3.3.2017 8:47

M26a61r22t74i47n 60M56a33i78k98s55n35a11r 3294283788432

Sůl asi přeprodávají potravinovým firmám v polsku...

0/0
3.3.2017 9:20

J73i27n88d65ř28i56c10h 59Š42k56o23p42e38k 4155431470265

nakupují průběžně, neznám susku, která by měla sklad pro sůl na celou zimu

0/0
3.3.2017 18:26

J53i13ř51í 20D23o58n26ě81k 2365103306559

Měli své finance jisté a od toho se to odvíjelo,eřejná soutěž znamená že musí cenu optimalizovat.Na druhou stranu pokud zlevní,měli by dodržovat dostatečnou garanci za dílo.

0/0
3.3.2017 7:30

V34e43r35o19n17i26k80a 23M46a60r43t64í73n87k28o98v20á 1463693490

Na Zlínsku a tuším Karlovarsku jezdí soukromníci už 4tý rok. A jsou hlídáni více než klasické SUS přes GPS a další sbírané data. Jede se na Tzv Adekvátnost, kdy ŘSD sbírá data o počasí a spadu, jsou v tom i statistiky minulosti, specifika území a ŘSD má de fakto graf jaký by měl být ideální počet kilometrů při udržbě, kolik soli na takové a takové mnoštví by se mělo spotřebovat a firmy se do těchto dat musí skutečnou prací , nesmí sprobendit zbytečně moc ani šetřit nevysláním vozů. Odchylky jsou možné jen 15 až maximálně 25% kdy jsou platby nejprve kráceny a nad 25% odchylky už ani ŘSD nemusí platit.

+1/0
3.3.2017 8:57

V91á62c13l73a75v 90K62o13p40ř48i46v30a 1104380855321

Poznámka. Jedna jihočeská SÚS. Proč řídiči sypačů mají pohotovost na pracovišti a nikoliv doma, jak tomu bylo dříve? Provoz nocležen, zvýšené náklady na mzdy, ale výsledek naprosto stejný. Vyjedou stejně nad ránem.

0/0
3.3.2017 7:12

R78o16m29a97n 26P65o12l16á51č18e55k 5496699975

Zase Surovi soutěže... To by možná dalo už i léčit :-).

Ono by to chtělo znát i tu druhou stránku. Jake tam jsou podmínky... Po zkušenostech s nejnižší cenou jsem mírně znepokojen...

+3/−4
3.3.2017 7:01

L81u25k63á59š 16K42l79a32z44a40r 1341287203161

Vše je o kontrolovatelnosti podmínek. Mne mírně znepokojuje, že všude (v tomto případě na krajích) fungují politické dojičky peněz, které, když jsou puštěny do konkurenčího prostředí, zázračně "najdou" úspory ve výši 10% a výše.

+1/0
3.3.2017 7:58

R22o96m43a73n 59P41o76l40á39č50e50k 5746969105

Právě... Toho se obávám nejvíc. Navíc při jménech Eurovia, Eltodo atd...

To nebudou smlouvy, to budou umělecká díla a hádejte kdo zapláče...

0/0
3.3.2017 9:40

P66e33t82r 16Š63i69m49e63k 2149457776798

Hlavně to rozvrtejte, zprivatizujte, prodejte na západ jako vodu a teplo. Někdo bude mít pěkný domeček za Prahou a zbytek nefunkční služby. Nedosazujte do řízení těchto firem vyhořelé neschopné politiky a kamarády politiků, ale odborníky s praxí a bude to fungovat.

+13/−8
3.3.2017 5:33

P89e98t82r 84V67o90n47d91r10a39c21e21k 7745201663150

Já jsem v článku četl, že firmy nabídly o 30% nižší cenu - jinak řečeno - to tam dnes jsou tak neschopní vedoucí, kteří nedokáží zjednat pořádek ??

Možná by stačilo, aby vedoucí nejezdili na výlety do Jihoafrické republiky jako borci z Pardubic a aby politici pochopili, že tu nejsou pro svoje chlívečky ale pro lidi

+11/0
3.3.2017 5:46

P84e33t19r 64Š66i82m32e77k 2179517216558

No ale přesně to jsem tím příspěvkem myslel

+1/0
3.3.2017 7:35

J45i71n42d39ř37i80c61h 85Š41k55o64p82e83k 4585181660925

no a ? těch - 30 % je akorát důsledek toho, že uchazeči neřeší nic co bude po skončení smlouvy, je jim jedno, v jakém stavu vráti svěřovaný majetek.

A že se bude dělat údržba co nejlevněji i za cenu mizerné kvality, nám již mnoho firem dokázalo v jiných odvětvích

0/0
3.3.2017 10:59

L71u94m87í59r 82V58i29t22h68a 2247337256602

No jasně. Za Komančů bylo všechno státní, tudíž bylo zaručeno, že všude byli odborníci na svých místech, a lid měl zlaté časy. Pak mi ale není jasný, proč to krachlo...

0/−3
3.3.2017 7:21

L17u59k49á35š 45K63l67a77z81a47r 1381147283521

Spojujete nespojitelné a výsledkem jsou hlouposti. Tady se soutěží práce na údržbu silnic, ne infrastruktura. Žádná privatizace nebo prodej na západ se nekoná. Rizika se soutěžením podobných služeb sice existují, ale ušetřených 10% nákladů vytváří otázku, komu v kapse dnes těch 10% končí? A věřte mi, že nemalá část končí v kasičkách politických stran ovládajících kraje.

+1/−2
3.3.2017 7:48

P76e53t81r 81Š33i23m20e23k 2789267676848

No však právě. Bavím se o údržbě infrastruktury. Stejně jako u vodovodů. Až mi někdo ukáže časové snímky na údržbu 1km zeleně, silnice, kolik stojí metr, metriky produktivity, pak ho budu považovat alespoň za znalého věci. Řízení údržby pomocí gis. Atd.

0/0
3.3.2017 7:56

L87u83k20á25š 22K46l62a25z94a57r 1321447333721

Promiňte, ale nevíte, o čem se bavíte. Infrastruktura u vody (a tepla) byla z velké části prodána, což je ten problém, na který poukazujete. Případně byly uzavřeny smlouvy o provozování na 20+ let, což sice nemusí být pro stát/obce/odběratele moc výhodné, ale 20 let jednou vyprší a lze to změnit. V případě údržby komunikací nejsou prodávány komunikace, jsou jen soutěženy služby. A to (jen) na 8 let - pokud se vám i to zdá jako dlouhá doba, musíte si uvědomit, že ty firmy musí mít pro počáteční investici zajištěno dostatečné období, do něhož ji rozloží. A v našem kocourkově by se jim mohlo stát, že při kratší smlouvě obsadí kraj v dalším volebním období banda politických loupežníků, kteří nebudou posuzovat výhodnost nabídky pro kraj, ale pro jejich vlastní kapsy.

+1/0
3.3.2017 8:11

P13e35t93r 22V50o31n77d39r75a44c24e42k 7505911463950

Až údržbu silnic převezmou soukromníci, tak si paní ministryně Šlechtová může připravit více rakví , protože ty silnice už nebude uklízet nikdo .

V 90tých letech tady nějakej Klaus tvrdil, že soukromník je lepší hospodář než stát a do 10 let byly fabriky rozkradeny .

+8/−7
3.3.2017 5:17

V46á69c18l76a77v 78K92o71p32ř26i67v64a 1374810945581

Do deseti let krachli nekonkurence schopní.

+2/−5
3.3.2017 7:14

P10e50t17r 86V84o13n27d63r19a53c43e79k 7965141213320

Jasně - takže podle tebe byly všechny fabriky nekonkurenční ? To je ale náhodička - a že byly všechny zlikvidovány podle stejného scénáře ti jaksi uniklo ..... nebo jestli víš o fabrice, která přežila koponovou rozkrádačku tak sem s ní 8-o

+4/−1
3.3.2017 7:32

P57a61v84e73l 24N94o34v56á10k 7501286159203

Tak třeba Jitona v Soběslavi.

0/−1
3.3.2017 8:06

P74e47t62r 28V82o13n91d94r88a59c84e14k 7595231683490

Majitelem společnosti JITONA a.s., se sídlem Soběslav, Wilsonova ul. č.222/III, PSČ 392 01, IČ 181 64 439 je společnost Expandia Holding N.V., se sídlem Naritaweg 165, Telestone 8, 1043BW Amsterdam, Nizozemské království - tedy Holandská firma - ještě nějaké nápady

0/0
3.3.2017 11:32

L37u51k28á63š 53K14l33a43z73a72r 1841557813401

V 90tých Klaus tvrdil spousty věcí a v této měl pravdu. Kdyby Škoda zůstala státní, tak je dnes už minulostí. Rozkradená a vytunelovaná státem dosazeným managementem. Tak jako státní banky na konci 90tých. Že bylo spousty firem privatizovaných za klausových vlád vytunelováno vychází jednak z jejich kondice před privatizací ve spojitosti s rozpadem trhů, na něž jsme měli zaměřený export, a jednak s neexistencí vymahatelného práva, kterou Klaus preferoval, protože v jeho snech řešila neviditelná ruka trhu vše právo-neprávo.

+2/0
3.3.2017 7:54

M83a62t98t58e98o 78K95o27u77n30o18v40s62k71y 1350881198443

Stát platí za údržbu silnic zbytečně moc - Ony ty silnice podle toho taky vypadají.:-):-)

+9/−1
3.3.2017 3:59

Z21d86e60n23ě75k 85H56ö30k42l 4381849198407

Karel Poláček, Hostinec U kamenního....: " Ta věc má pozadí". ;-D;-D

+1/0
3.3.2017 3:54

F16i48l17i29p 10N51e60s64p69o69r 6407337498422

Nechapu proc to musi byt na 8 let? Cim mene let bude smlouva platit, tim mene penez zaplatime, protoze muze byt vyberove rizeni casteji a mohou vznikat nove firmy, tyto nove a stare firmy se musi kazdy rok snazit, a take muzete ruzne menit vyberova kriteria, nekdy je to cena, jindy pocet km, ci pocet udrzovanych silnic, stari vozu atd.

+1/0
3.3.2017 1:39

O44l73d69r70i47c82h 75V21y70s52k33o48c32i71l 9515572623876

Pochopit to je velmi jednoduche, cim delsi a drazsi je ta smlouva, tim vic za ni dostanete, kdyz ji uzavrete....

+5/0
3.3.2017 1:54

L92u20d77e33k 23N64o15v88a66k 9836563271897

Predpokladam, ze firma co vyhraje musi nakoupit vozovy park + techniku, takze to musi byt urcite na nekolik let (tipuju tak 2-3), ale souhlas, ze 8 je kravina

+3/0
3.3.2017 1:55

J81i52n46d23ř85i68c68h 23Š71k56o40p37e45k 4755761120375

kupovat ji nebude, jen si ji pronajme

0/0
3.3.2017 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.