Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francie posiluje rychlovlaky. Otevřela dalších 300 kilometrů tratí LGV

Evropská velmoc ve vysokorychlostních vlacích dál rozšiřuje svoji síť tratí, kde vlaky mohou jet nejméně třistakilometrovou rychlostí. Od tohoto týdne jezdí ve Francii vlaky po novém úseku Tours - Bordeaux.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a17r39e63l 75N79o87v13o59t67n29y 4717544382442

VRT ano. Ať vychází dnes ekonomika jak chce / levná ropa/ jak to bude za 20 či 50 let? A kolik pak budou ty tratě stát? I ti Číňané to takto vidí!

0/0
10.3.2017 9:58

M16a12r88t37i53n 94R56u59z23i57c70k72a 1402878736217

Ono je to o cele infrastrukture, VRT by mela byt paterni siti, spojovat mesta v CR nad 100tis. obyvatel, ev. regiony kde bude snadne dojet na zastavku VRT, a ta navazujici zel. infrastruktura take chybi, snad krome Prahy, Brna a Ostravy, kde budou prestupni uzly,...

Ale treba v regionu Vysocina je planovana zastavka mezi Humpolcem a Pelhrimovem, ale tam musi navazovat regionalni doprava z techto mest a H.Brodu,... to plati vsude,...

+1/0
6.3.2017 18:41

R18a26d24e44k 24J94a84n64a33t88a 9515646624782

Ta návazná doprava mohou být i autobusy, to lze zavést během pár týdnů.

+2/0
6.3.2017 18:57

M85a18r83t11i41n 82R57u88z21i82c26k57a 1252158146167

To ano, ale je navazna a navazna, z vlaku do autobusu je to jaksi mene pohodlne, ale mate pravdu, navazna je ale treba take na klasicne rychliky a spesnaky v regionu idealne z vlaku do vlaku...

Regionalni vlaky to je i 160km/h a to pak stoji za uvahu aby mesta pobliz byly takto napojeny nez autobusy po okreskach (vetsinou silnice 1 a 2 tridy...

0/0
6.3.2017 20:21
Foto

J56a25k85u55b 20B55e40z93n29o20s26k34a 9147643536

Všude v Evropě to jde.. jen u nás je cestování vlakem spíše za trest..O výstavbě a modernizaci tratí ani nemluvím...

+3/−3
6.3.2017 2:43

M90i96c44h71a61l 88M39a55l90ý 5632284149413

A to jezdíš z Vlašimi do Benešova, ne?

+1/0
7.3.2017 14:47

J27i66ř79í 79J59i26n41d35r78a 8169675390766

Ti co zde srovnávají s levnými letenkami, že na větší vzdálenost je letadlo lepší. POZOR - je třeba si uvědomit čas jízdy na letiště a z letiště + čas odbavení na letišti, ev. počasí. Vlak jede z centra města zase do centra a nastoupit můžete krátce před odjezdem. Tam je další časový zisk.

+7/0
5.3.2017 21:25

R88a80d30e66k 32J84a55n38a35t59a 9795436524272

Navíc letadlo spojuje pouze dvě města. Vlak, a to i vysokorychlostní, má zastávky, často ve městech, kde letiště ani není, nebo je to letiště s malým počtem linek.

Konkrétně - pokud chcete z Prahy do Paříže, tak letadlo je volba. Ale co pokud chcete z Plzně do Štrasburku? Vlak vám tam cestou zastaví ale pokud tuto trasu chcete letět, musíte se "vrátit" z Plzně do Prahy a pak se "vracet" z Paříže do Štrasburku.

+7/0
5.3.2017 21:31

T27o68m94á91š 90M50o98r75a62v40č45í74k 3877326273225

Ono se tady hlavně reagovalo na Paříž a Řím, pokud ty argumenty klesly až k přejetí "jen" Německa (Děčín, Plzeň - Štrasburk je jen přejetí Německa), tak se to moc neliší od toho co už jsme tady psali. Proč ne, vždy se najde někdo kdo se bojí létat letadlem nebo někdo kdo miluje 9-15 hodin ve vlaku, ale asi to nebude moc významná skupina. Většinou lidé z pohodlnosti dorazí k nejbližšímu letišti - Morava do Vídně nebo Katovic, většina lidí Praha a pak nějakou tu hoďku do Paříže nebo do Říma. Ono to dokonce souhlasí i s tím co je pozorováno v zahraničí. VRT je nejkonkurenceschopnější na 1-4,5 hodiny. To je dáno po celém světě, Japonci to nazývají 4hodinová zeď, protože na všech tratích do 4h cesty mají vlaky většinou víc než 50% podílu, ale např. Tokyo-Fukuoka 4:47 jen 10% podíl. Ten pád je tam dramaticky pozorovatelný na všech tratích.

+2/0
6.3.2017 1:04

R89a75d41e83k 98J57a35n34a41t43a 9585126914162

Pozor, abyste nekalkuloval se současnými jízdními dobami. Pokud by vysokorychlostní vlak jel dnes z Mnichova do Říma, zvládne to za 8,5h.

Ale ono to ještě není dostavěné.

Rakušané staví tunel pod brennerským průsmykem, což přinese 70 minut.

Italové v návaznosti na to plánují síť rozšířit až do Fortezzy. To by mohlo ubrat 40 minut. Italové taky plánují urychlit a zkapacitnit svoji nejstarší rychlotrať, Florencie-Řím, což dá nějakých 15 minut. Takže Mnichov-Řím bude za 6,5 hodiny.

Ona "4 hodinová zeď" není hranice, která platí všude. To by se jinak dnes tolik nejezdilo vlakem z Prahy do Budapešti (6h45m) nebo z Prahy do Popradu (6h) či Košic (7h15m). Závisí i na zvycích obyvatel. Třeba v ČR lidi vlakem jezdí rádi (i když podle diskuzí na netu to tak nevypadá). Aby měl vlak 50% trhu, stačí, aby se zhruba vyrovnal silnici (Praha-Ostrava). Na Západě ji musí výrazně předhonit, aby dosáhl tohoto podílu.

+1/0
6.3.2017 9:28

T98o45m16á97š 24M66o83r24a75v88č77í23k 3277896303565

Vsak to casove sedi, do toho Mnichova jeste musite nejak dojet z CR. Pokud se tedy diskuze nestocila z Cechu na Nemce.

0/0
6.3.2017 11:12

T96o33m20á23š 69M13o12r67a28v68č43í69k 3597576913965

Jinak Cesi cestuji do Budapeste vlakem proto, ze ceny letenek jsou drazsi nez ty do Rima nebo Parize, nehlede na vlak, ten je vzdy levnejsi. Zacinaji na 2700 Kc, zpatecni cca 5000 Kc, porvnejte si to s Rimem a Parizi. Pochybuji, ze stejny pomer cen bude i na budouci VRT.

0/0
6.3.2017 11:26

R82a55d40e10k 67J88a18n60a37t75a 9985526164842

"Pochybuji, ze stejny pomer cen bude i na budouci VRT. "

---

Jízdné po VRT může být dražší než letadlo i levnější. To vše závisí na poptávce. Např. když si dopravce na lince Paříž-Barcelona spočítá, že mu soupravy s dostatečnou marží zaplní úsekoví cestující Paříž-Lyon, Montpelier-Barcelona apod. nemusí extra lákat cestující Paříž-Barcelona. Pokud je tam bude chtít taky, přizpůsobí tomu cenu.

Hlavní ekonomický argument pro VRT je ale srovnání se současnými tratěmi. Vyšší rychlost znamená úsporu. Již to je dostatečný důvod je tam, kde je poptávka, stavět. To bývají většinou relace kolem těch 200-500 km. Pokud to dají ty kousky dohromady i nějakou pěknou relaci kolem 1000 km, je to bonus. Ale vyplatí se i bez toho.

+1/0
6.3.2017 12:29

J40a44n 13J83e45m34e90l78k46a 1945420

Dobrý článek.

+1/0
5.3.2017 21:13

Ř48e79z55n32í23č63e28k 95P80a39v70e58l 7299878181258

Ty než nás doženou, tak budeme mít možná rychlodráhu na letiště.... 

0/0
5.3.2017 19:48

P59a84v92e13l 59M60o42r38a97v66e74c 3212669152148

Myslíte v územním plánu, nebo už i postavenou? :)

0/0
6.3.2017 8:17

V19á45c66l29a19v 61V38o24s22t80r55a35d55o68v85s82k95ý 5370192415934

Stuttgart - Paříž. Spojení TGV nebo ICE skoro každé dvě hodiny, doba jízdy 3:11 hodiny a cena, pokud zakoupeno ne na poslední chvíli, okolo 40 €.

To se musí každá nízkonákladová letecká společnost opravdu schovat.

+7/0
5.3.2017 16:06

P90ř82e87m46y27s33l 56L87u16k38á74š 2355612230621

V Belgii jsou dokonce zastavky po cca 50-60km, Holandsko to same, to jen tak na okraj pro ty, co tvrdi, ze jsme mala zeme pro VRT. Nemluve o tom, ze hlavni prinos je mezinarodni spojeni. Ta deviza, ze za par hodin budeme z Prahy v Rime, ci Parizi, je neskutecna...

+13/−2
5.3.2017 12:29

M68i97c62h30a69l 79T32u13r34e86k 9691220822789

Opravdu byste chtěl jet vlakem z Prahy do Říma, nebo do Paříže? V tomhle já ten přínos nevidím. Protože letenka bude za podobnou cenu jako jízdenka, takže bude rozhodovat čas, který na takové vzdálenosti bude ve prospěch letecké dopravy. Já vidím obrovskou výhodu ve vzdálenostech tak do 500 km. Jakmile je to víc, už se vyplatí letecká doprava.

+9/−8
5.3.2017 12:35

T82o57m73á19š 65M53o83r41a72v44č14í67k 3337736273605

Asi tak, sousední státy případně Budapešť a něco podobného. Už dnes jsou letenky velmi levné a předpokládám, že se zvýšením koupěschopnosti to pro VRT nad 1000 km nebude vůbec růžové.

0/0
5.3.2017 12:40

M29i16c71h30a36l 39T56u20r34e72k 9681780622589

A do toho všeho ještě letecké nízkonákladovky, které tu cenu neskutečně snižujou.

0/0
5.3.2017 12:44

T56o20m72á18š 33M79o11r25a95v69č77í37k 3357276253125

To taky, mě vyšla letenka z Prahy do Říma levněji než pivo v rakouském Railjetu.

0/0
5.3.2017 12:49

M55i57c85h73a66l 62T50u61r51e53k 9111620842919

já letěl minulý měsíc z Bruselu do Hamburgu a zpět za 9 EUR ;-D;-D

0/0
5.3.2017 12:52

R83a14d77e23k 86J93a93n25a50t46a 9585146204122

Vzhledem k tomu, že odletová taxa v Bruselu je 27.59 EUR a v Hamburku 23.05 EUR, tak vaši cestu zadotovala aerolinka coby marketingovou akci. Vyplatí se jim za tuto cenu prodat pár míst, protože mají co dávat na billboardy a lidi jako vy pak tapetují diskuze.

S ekonomikou provozu samotného nemá cena 9 EUR nic společného.

+2/0
5.3.2017 22:38

M51i98c13h38a93l 32T26u20r92e87k 9911930692219

Zajimave tedy potom je, ze kdyz se podivate na Ryanair a trasu Brusel - Hamburg, tak je tato cena naprosto bezna a opakuje se mnohokrat behem mesice. A vubec nezalezi jestli je to tento tyden, nebo pristi mesic. Proste tam je. Cena tedy neni 9 EUR, ale 9.98 ;-D;-D

Samozrejme je mi jasne, ze s Ekonomikou provozu to nic spolecneho nema. Jen pisu, ze to neni na teto trase nic neobvykleho.

0/0
6.3.2017 9:04

R66a78d78e48k 40J13a84n72a58t22a 9405316174402

Je to (jednosměrně) i 4,99 EUR. Ale hned jak si to rozkliknete, tak je vidět, že za tuto cenu je vždy jen jeden let ze dvou ten den. A nikde není vidět, kolik míst za tu cenu prodají (to je obchodní tajemství).

+2/0
6.3.2017 9:42

M17i48c24h62a52l 48T19u52r50e71k 9671620752739

To je mne celkem jedno kolik tech mist je. Ja jen reaguji na to, ze to nebyla zadna nahoda ci super akce. Naopak naprosto bezne.

0/−2
6.3.2017 11:54

R21a89d31e92k 33J82a57n70a66t20a 9725176264772

Průměrná cena letenky Ryanairu je €46.67, jak bylo zveřejněno.(http://www.independent.ie/life/travel/ryanair-reveals-its-average-fare-and-you-could-soon-fly-for-free-34738539.html)

A do toho průměru se počítají i "lowcost" letiště, kde zhusta poplatky dotuje místní kraj. Což není případ linky HAM-BRU, takže tam předpokládám průměrnou cenu vyšší (tu hodnotu znají jen v Ryanairu, je to obchodní tajemství).

+1/0
6.3.2017 12:07

M49i89r97o72s24l84a13v 53Z72i38k51m31u11n23d 6388162807768

A s jakým předstihem jste si objednával letenku ?

0/0
6.3.2017 8:47

M36i21c61h68a90l 46T97u34r81e46k 9811130882449

viz. vyse. Tato cena je naprosto bezna skoro a dostupna nekolikrat za mesic

0/−1
6.3.2017 9:08

R31a40d12e59k 73J94a47n89a69t67a 9265916514122

Když nevíte, kolik těch letenek je v prodeji, tak z toho nelze dělat závěry. Vy vidíte jen špičku ledovce. Jelikož je průměrná cena letenky Ryanairu €47, tak kromě letenek za €9 musí být prodáno i hodně letenek dražších. Navíc jsem uvedl výši odletových tax, to je číslo, pod které variabilní náklady na pasažéra klesnou nemohou. Ryanair si často vyhádá slevu, ale to bývá připad malých letišť, nečekal bych to v Bruselu.

Argumentace, vidím letenku za 9EUR, tak je to levný, je jako byste argumentoval ochutnávkama v supermarketu zdarma. To je totiž obdobný "freebie" marketingový model.

+1/0
6.3.2017 12:20

P80e44t41r 59D39l95o79u14h26ý 5807989604734

Přesně tak, do Říma či Paříže se člověk dostane letecky doslova za pár stovek, tím rychlovlakem by to bylo pravděpodobně násobně dražší a násobně delší cesta. VRT opravdu spíš na kratší vzdálenosti, řekněme třeba do Berlína či Vídně.

+2/0
5.3.2017 12:49

P89e12t65r 71N68e49c16h98a69n21i78c42k84ý 7393466508930

To je základ, dal už VRT budou a jak jste jednou v síti, můžete jet kam je libo

0/0
5.3.2017 17:45

J51a97r94o95s52l47a14v 31T73í92n64e26k 4244308590232

a co lidé, kteří se bojí létat ? Nebo cestující s větším objemem zavazadel ?

0/0
5.3.2017 15:43

P30e57t86r 14N95e57c52h44a12n20i32c61k27ý 7533656438630

Jenže vy počítáte, že pojedete z Prahy, z Plzně nebo Děčína nebo Budějic to bude zas vycházet jinak. Také cílová destinace nemusí být přesně Paříž nebo Řím ale třeba o 200km dřív. To je výhoda vlaku.

+1/0
5.3.2017 17:44

T32o39m11á64š 77M46o64r60a49v94č55í50k 3827556893295

Z Děčína mají lidé rychlovlaky za humny, v tom jim naše VRT zas tak moc nepomůže. Buď už teď jezdí anebo se to moc v budoucnosti až bude VRT i v ČR nezmění.

0/0
5.3.2017 17:58

R28a64d80e58k 46J96a93n54a60t93a 9415256524132

Pomůže. Protože dnes jezdí EC z Děčína do Drážďan jednou za dvě hodiny a ICE do Frankfurtu mu navíc ujíždí.

Pokud bude do Německa dobrá trať bude interval kratší, cestujících více, a Němcům se vyplatí upravit jízdní řád, tak aby to neujíždělo, popřípadě vést spoje ČR - Dresden - Frankfurt bez přestupu.

+1/0
5.3.2017 21:27

M29i36r31o62s91l89a57v 58Z52i21k32m52u55n61d 6958932297648

Vlak z Česka přijede do DD v x.43, vlak do FFM jede x.13, tohle není o ujíždění přípoje ...

Němci jízdní řád upravovat nebudou, od EC z Česka je v DD za 30 minut přípoj do Leipzig (což je jistá rezerva na případné zpoždění) a tam je za 7 minut přípoj do FFM.

̈

Já jsem toho názoru, že obecně dvouhodinový takt je vhodný leda tak pro příměstskou dopravu "někde" v Rusku, resp. čtyřhodinový takt pro dálkovou dopravu v Rusku (a zemích bývalého SSSR), kde by to bylo považováno za pokrok (v zemi, kde zítra "zavedené" bylo už včera na "západě").

Čili hodinový takt by měl být v mezistátní dopravě počínaje trasou Budapešť - Bratislava - Praha, z Břeclavi v proloženém taktu s trasou Vídeň - Praha = interval mezistátních vlaků 30 minut. Kdo jede "jen" z/do Bratislavy tak vidí jak jsou v současnosti vlaky (v důsledku malého počtu vozů) nacpány, kolik cestujících vystupuje nebo nastupuje v Bratislavě, resp. třeba v Brně ...

Pokud bude vlak jezdit mezi Brnem a Prahou co 30 minut a v Brně bude možnost přestupu na regionální vlak Brno - Česká Třebová a naopak, pak skutečně nemusí podle představ některých zaměstnanců ministerstva dopravy dálkové vlaky zastavovat v České Třebové, aby se dosáhlo úžasného zkrácení cestovní doby o 3 minuty ...

0/0
6.3.2017 9:11

R41a42d98e88k 84J83a26n34a45t55a 9145836144482

"Vlak z Česka přijede do DD v x.43, vlak do FFM jede x.13, tohle není o ujíždění přípoje ... "

------

Já tomuhle teda ujetí přípoje říkám. Přijdetete a čekáte 90 minut, protože spoj vaším směrem odjel přes 30 minutami.

0/0
6.3.2017 11:08

T18o46m74á29š 29M29o63r10a70v69č22í69k 3367936513415

Za pár hodin? Vždyť jen z Norimberka je to do Říma necelých 11 hodin :D To si nechám zajít chuť a pohodlně se proletím letadlem.

+1/0
5.3.2017 12:35

R57a65d73e76k 82J19a14n40a50t47a 9455666544112

Pozor, že Norimberk není po cestě. Správná VRT cesta z Prahy do Říma by vedla přes Mnichov.

0/0
6.3.2017 11:00

T53o67m17á82š 43M19o85r76a73v98č11í41k 3707386753255

Ten Norimberk jsem daval jen jako priklad, ktery se kilometrove pohybuje nejbliz k hranicim CR (tedy Mnichov - Norimber je velmi hrube cca Mnichov nejblizsi hranice CR), je mi jasne, ze k nam to bude jeste vic kilometru.

0/0
6.3.2017 11:31

L56u32k81á14š 96C47v19r37č65e98k 1416444777

Proč tohle nesvedeme u nás?

+6/0
5.3.2017 11:58

V80l82a95d54i68m25í53r 62F52i60b42i54g80e90r 5744741511484

Protože není dostatečná politická vůle a navíc to brzdí byrokracie. Ale povídá se o tom hezky, tak se konají konference o budoucnosti VRT v ČR a jinak se nic neděje.

+7/−1
5.3.2017 12:15

P75a63v35e89l 23Š83m50í13d16e58k 6789270443768

Dobrý článekR^R^R^ .U nás na Svatého Dyndy.Já se toho asi nedožiju.;-DJen jsem poslouchal nedávno debatu poslanců o VRT moc jich v sále nebylo, ale Laudát mluvil zajímavě.Jo číňané jsou taky někde jinde.Možná bude rychleji Hyperloop;-D

0/0
6.3.2017 1:18

M51i98c92h25a14l 85M11a22l31ý 5622134709493

To je jako otázka proč v Brně není metro...

0/0
7.3.2017 14:50

V58á26c55l43a61v 23P59u65l79e51c 7908693226145

Kdyby tak raději posilovala vlastní hranice a bezpečnost.. v tom jak ted bezpečnostní situace vypadá žádné rychlovlaky nepomohou !

https://www.google.cz/search?q=paris+street&espv=2&biw=1280&bih=914&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjPzOyvj7_SAhXCJhoKHXC_A2IQ_AUIBigB#tbm=isch&q=paris+street+refugees&*

0/−14
5.3.2017 11:09

T65o19m94á82š 35K26r64á13l 3808978597699

Tohle se vyresi samo a kdyz to preroste pres nejakou mez, tak VUML. Nebo si vazne myslite, ze vlady po Erope pripusti nejake problemy ve vetsim meritku? A i kdyby doslo na tu vasi treti svetovou a vsichni migranti byli skutecne bojovnici za nejaky nesmyslny islamsky stat, tak stejne nemaji nejmensi sanci na uspech .....

Pokud to skutecne berete jako stret civilizacinase, tak ta nase "zapadni kultura" uz davno vyhrala, protoze "money rules the wolrd" a ne vira. Uz jen to, ze migranti jsou ochotni odejit ze sve zeme naznacuje, ze mnohem vic jsou pro ne dulezitejsi materialni jistoty, nez vira. Na druhou stranu z vas ani ze me se muslim dobrovolne nestane, totez lze s velkou pravdepodobnosti rict o vetsine obyvatel Evropy a tak je vysledek predem jasny;-) Jen se zbytecne trapite necim co uz vas davno trapit nemusi, protoze jste se narodil v te lepsi casti planety

+4/0
5.3.2017 11:40

P65e46t62r 42N72e85c51h43a90n86i60c24k27ý 7133836218700

Přímo od některých muslimů zaznělo, že důvod k odchodu je i ten, že jednotlivec pro jejich země, duchovní, vládce nic neznamená. Jak mate problém, hodí vás přes palubu pokud nedokážete, že z vás bude nějaký užitek.

0/0
5.3.2017 17:48

T56o11m55á91š 80T45a13t35í79č77e54k 5840552440568

A co jsme se tak mimochodem dozvěděli o autorovi: Odklání se od označení "vysokorychlostní tratě", které je zažité mezi ajznboňáky, a používá výraz "rychlé spojení", který tlačí ministerstvo dopravy. Honi soit qui mal y pense! :-)

0/0
5.3.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.