Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie posiluje rychlovlaky. Otevřela dalších 300 kilometrů tratí LGV

Evropská velmoc ve vysokorychlostních vlacích dál rozšiřuje svoji síť tratí, kde vlaky mohou jet nejméně třistakilometrovou rychlostí. Od tohoto týdne jezdí ve Francii vlaky po novém úseku Tours - Bordeaux.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K63a12r33e80l 33N52o58v79o33t44n80y 4387734782522

VRT ano. Ať vychází dnes ekonomika jak chce / levná ropa/ jak to bude za 20 či 50 let? A kolik pak budou ty tratě stát? I ti Číňané to takto vidí!

0/0
10.3.2017 9:58

M12a37r90t57i86n 40R17u20z19i46c39k73a 1672238216107

Ono je to o cele infrastrukture, VRT by mela byt paterni siti, spojovat mesta v CR nad 100tis. obyvatel, ev. regiony kde bude snadne dojet na zastavku VRT, a ta navazujici zel. infrastruktura take chybi, snad krome Prahy, Brna a Ostravy, kde budou prestupni uzly,...

Ale treba v regionu Vysocina je planovana zastavka mezi Humpolcem a Pelhrimovem, ale tam musi navazovat regionalni doprava z techto mest a H.Brodu,... to plati vsude,...

+1/0
6.3.2017 18:41

R70a42d29e76k 27J81a98n93a54t73a 9895826624652

Ta návazná doprava mohou být i autobusy, to lze zavést během pár týdnů.

+2/0
6.3.2017 18:57

M73a26r47t26i69n 46R87u88z32i93c22k70a 1862228846227

To ano, ale je navazna a navazna, z vlaku do autobusu je to jaksi mene pohodlne, ale mate pravdu, navazna je ale treba take na klasicne rychliky a spesnaky v regionu idealne z vlaku do vlaku...

Regionalni vlaky to je i 160km/h a to pak stoji za uvahu aby mesta pobliz byly takto napojeny nez autobusy po okreskach (vetsinou silnice 1 a 2 tridy...

0/0
6.3.2017 20:21
Foto

J19a33k79u66b 40B58e74z12n30o37s95k12a 9227503346

Všude v Evropě to jde.. jen u nás je cestování vlakem spíše za trest..O výstavbě a modernizaci tratí ani nemluvím...

+3/−3
6.3.2017 2:43

M56i53c26h64a56l 29M96a50l63ý 5822534959813

A to jezdíš z Vlašimi do Benešova, ne?

+1/0
7.3.2017 14:47

J15i20ř21í 81J69i61n79d59r82a 8979885250506

Ti co zde srovnávají s levnými letenkami, že na větší vzdálenost je letadlo lepší. POZOR - je třeba si uvědomit čas jízdy na letiště a z letiště + čas odbavení na letišti, ev. počasí. Vlak jede z centra města zase do centra a nastoupit můžete krátce před odjezdem. Tam je další časový zisk.

+7/0
5.3.2017 21:25

R44a95d41e50k 84J75a81n69a64t27a 9705566374912

Navíc letadlo spojuje pouze dvě města. Vlak, a to i vysokorychlostní, má zastávky, často ve městech, kde letiště ani není, nebo je to letiště s malým počtem linek.

Konkrétně - pokud chcete z Prahy do Paříže, tak letadlo je volba. Ale co pokud chcete z Plzně do Štrasburku? Vlak vám tam cestou zastaví ale pokud tuto trasu chcete letět, musíte se "vrátit" z Plzně do Prahy a pak se "vracet" z Paříže do Štrasburku.

+7/0
5.3.2017 21:31

T22o81m26á83š 85M61o92r96a19v25č24í41k 3597696733735

Ono se tady hlavně reagovalo na Paříž a Řím, pokud ty argumenty klesly až k přejetí "jen" Německa (Děčín, Plzeň - Štrasburk je jen přejetí Německa), tak se to moc neliší od toho co už jsme tady psali. Proč ne, vždy se najde někdo kdo se bojí létat letadlem nebo někdo kdo miluje 9-15 hodin ve vlaku, ale asi to nebude moc významná skupina. Většinou lidé z pohodlnosti dorazí k nejbližšímu letišti - Morava do Vídně nebo Katovic, většina lidí Praha a pak nějakou tu hoďku do Paříže nebo do Říma. Ono to dokonce souhlasí i s tím co je pozorováno v zahraničí. VRT je nejkonkurenceschopnější na 1-4,5 hodiny. To je dáno po celém světě, Japonci to nazývají 4hodinová zeď, protože na všech tratích do 4h cesty mají vlaky většinou víc než 50% podílu, ale např. Tokyo-Fukuoka 4:47 jen 10% podíl. Ten pád je tam dramaticky pozorovatelný na všech tratích.

+2/0
6.3.2017 1:04

R55a37d49e15k 84J11a18n22a96t76a 9245216494922

Pozor, abyste nekalkuloval se současnými jízdními dobami. Pokud by vysokorychlostní vlak jel dnes z Mnichova do Říma, zvládne to za 8,5h.

Ale ono to ještě není dostavěné.

Rakušané staví tunel pod brennerským průsmykem, což přinese 70 minut.

Italové v návaznosti na to plánují síť rozšířit až do Fortezzy. To by mohlo ubrat 40 minut. Italové taky plánují urychlit a zkapacitnit svoji nejstarší rychlotrať, Florencie-Řím, což dá nějakých 15 minut. Takže Mnichov-Řím bude za 6,5 hodiny.

Ona "4 hodinová zeď" není hranice, která platí všude. To by se jinak dnes tolik nejezdilo vlakem z Prahy do Budapešti (6h45m) nebo z Prahy do Popradu (6h) či Košic (7h15m). Závisí i na zvycích obyvatel. Třeba v ČR lidi vlakem jezdí rádi (i když podle diskuzí na netu to tak nevypadá). Aby měl vlak 50% trhu, stačí, aby se zhruba vyrovnal silnici (Praha-Ostrava). Na Západě ji musí výrazně předhonit, aby dosáhl tohoto podílu.

+1/0
6.3.2017 9:28

T50o34m42á69š 67M76o65r23a12v62č57í46k 3857256353535

Vsak to casove sedi, do toho Mnichova jeste musite nejak dojet z CR. Pokud se tedy diskuze nestocila z Cechu na Nemce.

0/0
6.3.2017 11:12

T26o21m94á90š 70M42o17r32a16v21č72í13k 3857186473805

Jinak Cesi cestuji do Budapeste vlakem proto, ze ceny letenek jsou drazsi nez ty do Rima nebo Parize, nehlede na vlak, ten je vzdy levnejsi. Zacinaji na 2700 Kc, zpatecni cca 5000 Kc, porvnejte si to s Rimem a Parizi. Pochybuji, ze stejny pomer cen bude i na budouci VRT.

0/0
6.3.2017 11:26

R57a25d74e88k 98J88a12n96a18t41a 9345866564472

"Pochybuji, ze stejny pomer cen bude i na budouci VRT. "

---

Jízdné po VRT může být dražší než letadlo i levnější. To vše závisí na poptávce. Např. když si dopravce na lince Paříž-Barcelona spočítá, že mu soupravy s dostatečnou marží zaplní úsekoví cestující Paříž-Lyon, Montpelier-Barcelona apod. nemusí extra lákat cestující Paříž-Barcelona. Pokud je tam bude chtít taky, přizpůsobí tomu cenu.

Hlavní ekonomický argument pro VRT je ale srovnání se současnými tratěmi. Vyšší rychlost znamená úsporu. Již to je dostatečný důvod je tam, kde je poptávka, stavět. To bývají většinou relace kolem těch 200-500 km. Pokud to dají ty kousky dohromady i nějakou pěknou relaci kolem 1000 km, je to bonus. Ale vyplatí se i bez toho.

+1/0
6.3.2017 12:29

J24a91n 86J53e60m12e26l58k31a 1175270

Dobrý článek.

+1/0
5.3.2017 21:13

Ř19e62z55n14í61č37e92k 25P75a88v69e50l 7469538361198

Ty než nás doženou, tak budeme mít možná rychlodráhu na letiště.... 

0/0
5.3.2017 19:48

P97a81v39e18l 29M74o68r95a79v26e42c 3572449642988

Myslíte v územním plánu, nebo už i postavenou? :)

0/0
6.3.2017 8:17

V66á70c88l36a55v 92V55o14s41t71r79a57d54o51v49s98k34ý 5920272755914

Stuttgart - Paříž. Spojení TGV nebo ICE skoro každé dvě hodiny, doba jízdy 3:11 hodiny a cena, pokud zakoupeno ne na poslední chvíli, okolo 40 €.

To se musí každá nízkonákladová letecká společnost opravdu schovat.

+7/0
5.3.2017 16:06

P98ř96e44m92y59s33l 44L93u45k79á21š 2885752830741

V Belgii jsou dokonce zastavky po cca 50-60km, Holandsko to same, to jen tak na okraj pro ty, co tvrdi, ze jsme mala zeme pro VRT. Nemluve o tom, ze hlavni prinos je mezinarodni spojeni. Ta deviza, ze za par hodin budeme z Prahy v Rime, ci Parizi, je neskutecna...

+13/−2
5.3.2017 12:29

M63i10c62h15a36l 35T75u57r93e20k 9511380752429

Opravdu byste chtěl jet vlakem z Prahy do Říma, nebo do Paříže? V tomhle já ten přínos nevidím. Protože letenka bude za podobnou cenu jako jízdenka, takže bude rozhodovat čas, který na takové vzdálenosti bude ve prospěch letecké dopravy. Já vidím obrovskou výhodu ve vzdálenostech tak do 500 km. Jakmile je to víc, už se vyplatí letecká doprava.

+9/−8
5.3.2017 12:35

T33o51m47á32š 11M66o73r54a42v95č68í20k 3197946903685

Asi tak, sousední státy případně Budapešť a něco podobného. Už dnes jsou letenky velmi levné a předpokládám, že se zvýšením koupěschopnosti to pro VRT nad 1000 km nebude vůbec růžové.

0/0
5.3.2017 12:40

M67i77c66h74a44l 33T40u21r49e65k 9331490492829

A do toho všeho ještě letecké nízkonákladovky, které tu cenu neskutečně snižujou.

0/0
5.3.2017 12:44

T17o93m68á61š 22M38o73r66a73v27č11í19k 3677656453255

To taky, mě vyšla letenka z Prahy do Říma levněji než pivo v rakouském Railjetu.

0/0
5.3.2017 12:49

M26i79c65h34a52l 73T71u11r96e98k 9201350822459

já letěl minulý měsíc z Bruselu do Hamburgu a zpět za 9 EUR ;-D;-D

0/0
5.3.2017 12:52

R42a33d14e59k 87J74a51n57a82t62a 9945116134482

Vzhledem k tomu, že odletová taxa v Bruselu je 27.59 EUR a v Hamburku 23.05 EUR, tak vaši cestu zadotovala aerolinka coby marketingovou akci. Vyplatí se jim za tuto cenu prodat pár míst, protože mají co dávat na billboardy a lidi jako vy pak tapetují diskuze.

S ekonomikou provozu samotného nemá cena 9 EUR nic společného.

+2/0
5.3.2017 22:38

M73i35c65h73a74l 34T49u52r82e24k 9391430322669

Zajimave tedy potom je, ze kdyz se podivate na Ryanair a trasu Brusel - Hamburg, tak je tato cena naprosto bezna a opakuje se mnohokrat behem mesice. A vubec nezalezi jestli je to tento tyden, nebo pristi mesic. Proste tam je. Cena tedy neni 9 EUR, ale 9.98 ;-D;-D

Samozrejme je mi jasne, ze s Ekonomikou provozu to nic spolecneho nema. Jen pisu, ze to neni na teto trase nic neobvykleho.

0/0
6.3.2017 9:04

R63a22d27e47k 82J38a83n76a14t18a 9775706724682

Je to (jednosměrně) i 4,99 EUR. Ale hned jak si to rozkliknete, tak je vidět, že za tuto cenu je vždy jen jeden let ze dvou ten den. A nikde není vidět, kolik míst za tu cenu prodají (to je obchodní tajemství).

+2/0
6.3.2017 9:42

M96i13c39h50a69l 32T37u71r42e46k 9591580942899

To je mne celkem jedno kolik tech mist je. Ja jen reaguji na to, ze to nebyla zadna nahoda ci super akce. Naopak naprosto bezne.

0/−2
6.3.2017 11:54

R50a88d29e53k 52J83a92n69a44t56a 9285746634952

Průměrná cena letenky Ryanairu je €46.67, jak bylo zveřejněno.(http://www.independent.ie/life/travel/ryanair-reveals-its-average-fare-and-you-could-soon-fly-for-free-34738539.html)

A do toho průměru se počítají i "lowcost" letiště, kde zhusta poplatky dotuje místní kraj. Což není případ linky HAM-BRU, takže tam předpokládám průměrnou cenu vyšší (tu hodnotu znají jen v Ryanairu, je to obchodní tajemství).

+1/0
6.3.2017 12:07

M30i57r95o14s60l80a55v 79Z84i88k73m98u39n91d 6798802877348

A s jakým předstihem jste si objednával letenku ?

0/0
6.3.2017 8:47

M42i93c36h24a88l 33T28u87r74e36k 9671820312949

viz. vyse. Tato cena je naprosto bezna skoro a dostupna nekolikrat za mesic

0/−1
6.3.2017 9:08

R67a40d50e84k 49J54a97n24a44t70a 9145396794532

Když nevíte, kolik těch letenek je v prodeji, tak z toho nelze dělat závěry. Vy vidíte jen špičku ledovce. Jelikož je průměrná cena letenky Ryanairu €47, tak kromě letenek za €9 musí být prodáno i hodně letenek dražších. Navíc jsem uvedl výši odletových tax, to je číslo, pod které variabilní náklady na pasažéra klesnou nemohou. Ryanair si často vyhádá slevu, ale to bývá připad malých letišť, nečekal bych to v Bruselu.

Argumentace, vidím letenku za 9EUR, tak je to levný, je jako byste argumentoval ochutnávkama v supermarketu zdarma. To je totiž obdobný "freebie" marketingový model.

+1/0
6.3.2017 12:20

P54e11t89r 63D68l93o41u69h69ý 5157689724854

Přesně tak, do Říma či Paříže se člověk dostane letecky doslova za pár stovek, tím rychlovlakem by to bylo pravděpodobně násobně dražší a násobně delší cesta. VRT opravdu spíš na kratší vzdálenosti, řekněme třeba do Berlína či Vídně.

+2/0
5.3.2017 12:49

P71e15t29r 21N11e66c78h40a98n50i93c40k42ý 7353276598650

To je základ, dal už VRT budou a jak jste jednou v síti, můžete jet kam je libo

0/0
5.3.2017 17:45

J20a58r52o73s43l73a45v 13T24í37n62e97k 4694448260762

a co lidé, kteří se bojí létat ? Nebo cestující s větším objemem zavazadel ?

0/0
5.3.2017 15:43

P68e36t19r 24N58e12c71h10a22n55i59c95k33ý 7353676248200

Jenže vy počítáte, že pojedete z Prahy, z Plzně nebo Děčína nebo Budějic to bude zas vycházet jinak. Také cílová destinace nemusí být přesně Paříž nebo Řím ale třeba o 200km dřív. To je výhoda vlaku.

+1/0
5.3.2017 17:44

T14o94m19á29š 21M37o40r82a18v86č39í26k 3427386163765

Z Děčína mají lidé rychlovlaky za humny, v tom jim naše VRT zas tak moc nepomůže. Buď už teď jezdí anebo se to moc v budoucnosti až bude VRT i v ČR nezmění.

0/0
5.3.2017 17:58

R62a73d98e18k 44J16a17n86a51t61a 9875246494792

Pomůže. Protože dnes jezdí EC z Děčína do Drážďan jednou za dvě hodiny a ICE do Frankfurtu mu navíc ujíždí.

Pokud bude do Německa dobrá trať bude interval kratší, cestujících více, a Němcům se vyplatí upravit jízdní řád, tak aby to neujíždělo, popřípadě vést spoje ČR - Dresden - Frankfurt bez přestupu.

+1/0
5.3.2017 21:27

M87i68r48o86s65l49a17v 57Z56i97k77m41u50n25d 6428832797268

Vlak z Česka přijede do DD v x.43, vlak do FFM jede x.13, tohle není o ujíždění přípoje ...

Němci jízdní řád upravovat nebudou, od EC z Česka je v DD za 30 minut přípoj do Leipzig (což je jistá rezerva na případné zpoždění) a tam je za 7 minut přípoj do FFM.

̈

Já jsem toho názoru, že obecně dvouhodinový takt je vhodný leda tak pro příměstskou dopravu "někde" v Rusku, resp. čtyřhodinový takt pro dálkovou dopravu v Rusku (a zemích bývalého SSSR), kde by to bylo považováno za pokrok (v zemi, kde zítra "zavedené" bylo už včera na "západě").

Čili hodinový takt by měl být v mezistátní dopravě počínaje trasou Budapešť - Bratislava - Praha, z Břeclavi v proloženém taktu s trasou Vídeň - Praha = interval mezistátních vlaků 30 minut. Kdo jede "jen" z/do Bratislavy tak vidí jak jsou v současnosti vlaky (v důsledku malého počtu vozů) nacpány, kolik cestujících vystupuje nebo nastupuje v Bratislavě, resp. třeba v Brně ...

Pokud bude vlak jezdit mezi Brnem a Prahou co 30 minut a v Brně bude možnost přestupu na regionální vlak Brno - Česká Třebová a naopak, pak skutečně nemusí podle představ některých zaměstnanců ministerstva dopravy dálkové vlaky zastavovat v České Třebové, aby se dosáhlo úžasného zkrácení cestovní doby o 3 minuty ...

0/0
6.3.2017 9:11

R52a28d69e61k 68J15a75n96a87t32a 9765596484262

"Vlak z Česka přijede do DD v x.43, vlak do FFM jede x.13, tohle není o ujíždění přípoje ... "

------

Já tomuhle teda ujetí přípoje říkám. Přijdetete a čekáte 90 minut, protože spoj vaším směrem odjel přes 30 minutami.

0/0
6.3.2017 11:08

T43o37m97á69š 76M54o71r66a69v15č26í10k 3397136653915

Za pár hodin? Vždyť jen z Norimberka je to do Říma necelých 11 hodin :D To si nechám zajít chuť a pohodlně se proletím letadlem.

+1/0
5.3.2017 12:35

R54a67d81e70k 70J31a19n36a10t42a 9215686614842

Pozor, že Norimberk není po cestě. Správná VRT cesta z Prahy do Říma by vedla přes Mnichov.

0/0
6.3.2017 11:00

T79o96m58á61š 96M22o26r71a16v34č54í85k 3577646443675

Ten Norimberk jsem daval jen jako priklad, ktery se kilometrove pohybuje nejbliz k hranicim CR (tedy Mnichov - Norimber je velmi hrube cca Mnichov nejblizsi hranice CR), je mi jasne, ze k nam to bude jeste vic kilometru.

0/0
6.3.2017 11:31

L75u71k40á94š 77C19v76r77č54e22k 1286714687

Proč tohle nesvedeme u nás?

+6/0
5.3.2017 11:58

V44l43a12d14i84m34í29r 51F76i15b53i74g81e60r 5574251831724

Protože není dostatečná politická vůle a navíc to brzdí byrokracie. Ale povídá se o tom hezky, tak se konají konference o budoucnosti VRT v ČR a jinak se nic neděje.

+7/−1
5.3.2017 12:15

P53a90v42e66l 48Š38m65í17d70e29k 6809160843938

Dobrý článekR^R^R^ .U nás na Svatého Dyndy.Já se toho asi nedožiju.;-DJen jsem poslouchal nedávno debatu poslanců o VRT moc jich v sále nebylo, ale Laudát mluvil zajímavě.Jo číňané jsou taky někde jinde.Možná bude rychleji Hyperloop;-D

0/0
6.3.2017 1:18

M54i13c71h90a52l 80M71a40l25ý 5262974669863

To je jako otázka proč v Brně není metro...

0/0
7.3.2017 14:50

V30á94c58l29a61v 70P48u74l79e35c 7778933736485

Kdyby tak raději posilovala vlastní hranice a bezpečnost.. v tom jak ted bezpečnostní situace vypadá žádné rychlovlaky nepomohou !

https://www.google.cz/search?q=paris+street&espv=2&biw=1280&bih=914&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjPzOyvj7_SAhXCJhoKHXC_A2IQ_AUIBigB#tbm=isch&q=paris+street+refugees&*

0/−14
5.3.2017 11:09

T77o62m98á69š 70K29r59á30l 3778878667729

Tohle se vyresi samo a kdyz to preroste pres nejakou mez, tak VUML. Nebo si vazne myslite, ze vlady po Erope pripusti nejake problemy ve vetsim meritku? A i kdyby doslo na tu vasi treti svetovou a vsichni migranti byli skutecne bojovnici za nejaky nesmyslny islamsky stat, tak stejne nemaji nejmensi sanci na uspech .....

Pokud to skutecne berete jako stret civilizacinase, tak ta nase "zapadni kultura" uz davno vyhrala, protoze "money rules the wolrd" a ne vira. Uz jen to, ze migranti jsou ochotni odejit ze sve zeme naznacuje, ze mnohem vic jsou pro ne dulezitejsi materialni jistoty, nez vira. Na druhou stranu z vas ani ze me se muslim dobrovolne nestane, totez lze s velkou pravdepodobnosti rict o vetsine obyvatel Evropy a tak je vysledek predem jasny;-) Jen se zbytecne trapite necim co uz vas davno trapit nemusi, protoze jste se narodil v te lepsi casti planety

+4/0
5.3.2017 11:40

P12e10t22r 74N26e67c81h50a44n21i21c98k28ý 7453456298730

Přímo od některých muslimů zaznělo, že důvod k odchodu je i ten, že jednotlivec pro jejich země, duchovní, vládce nic neznamená. Jak mate problém, hodí vás přes palubu pokud nedokážete, že z vás bude nějaký užitek.

0/0
5.3.2017 17:48

T76o93m95á77š 42T93a76t26í55č37e46k 5370102270698

A co jsme se tak mimochodem dozvěděli o autorovi: Odklání se od označení "vysokorychlostní tratě", které je zažité mezi ajznboňáky, a používá výraz "rychlé spojení", který tlačí ministerstvo dopravy. Honi soit qui mal y pense! :-)

0/0
5.3.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz