- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
VRT ano. Ať vychází dnes ekonomika jak chce / levná ropa/ jak to bude za 20 či 50 let? A kolik pak budou ty tratě stát? I ti Číňané to takto vidí!
Ono je to o cele infrastrukture, VRT by mela byt paterni siti, spojovat mesta v CR nad 100tis. obyvatel, ev. regiony kde bude snadne dojet na zastavku VRT, a ta navazujici zel. infrastruktura take chybi, snad krome Prahy, Brna a Ostravy, kde budou prestupni uzly,...
Ale treba v regionu Vysocina je planovana zastavka mezi Humpolcem a Pelhrimovem, ale tam musi navazovat regionalni doprava z techto mest a H.Brodu,... to plati vsude,...
Ta návazná doprava mohou být i autobusy, to lze zavést během pár týdnů.
Všude v Evropě to jde.. jen u nás je cestování vlakem spíše za trest..O výstavbě a modernizaci tratí ani nemluvím...
Ti co zde srovnávají s levnými letenkami, že na větší vzdálenost je letadlo lepší. POZOR - je třeba si uvědomit čas jízdy na letiště a z letiště + čas odbavení na letišti, ev. počasí. Vlak jede z centra města zase do centra a nastoupit můžete krátce před odjezdem. Tam je další časový zisk.
Navíc letadlo spojuje pouze dvě města. Vlak, a to i vysokorychlostní, má zastávky, často ve městech, kde letiště ani není, nebo je to letiště s malým počtem linek.
Konkrétně - pokud chcete z Prahy do Paříže, tak letadlo je volba. Ale co pokud chcete z Plzně do Štrasburku? Vlak vám tam cestou zastaví ale pokud tuto trasu chcete letět, musíte se "vrátit" z Plzně do Prahy a pak se "vracet" z Paříže do Štrasburku.
Ty než nás doženou, tak budeme mít možná rychlodráhu na letiště....
Myslíte v územním plánu, nebo už i postavenou? :)
Stuttgart - Paříž. Spojení TGV nebo ICE skoro každé dvě hodiny, doba jízdy 3:11 hodiny a cena, pokud zakoupeno ne na poslední chvíli, okolo 40 €.
To se musí každá nízkonákladová letecká společnost opravdu schovat.
V Belgii jsou dokonce zastavky po cca 50-60km, Holandsko to same, to jen tak na okraj pro ty, co tvrdi, ze jsme mala zeme pro VRT. Nemluve o tom, ze hlavni prinos je mezinarodni spojeni. Ta deviza, ze za par hodin budeme z Prahy v Rime, ci Parizi, je neskutecna...
Opravdu byste chtěl jet vlakem z Prahy do Říma, nebo do Paříže? V tomhle já ten přínos nevidím. Protože letenka bude za podobnou cenu jako jízdenka, takže bude rozhodovat čas, který na takové vzdálenosti bude ve prospěch letecké dopravy. Já vidím obrovskou výhodu ve vzdálenostech tak do 500 km. Jakmile je to víc, už se vyplatí letecká doprava.
Protože není dostatečná politická vůle a navíc to brzdí byrokracie. Ale povídá se o tom hezky, tak se konají konference o budoucnosti VRT v ČR a jinak se nic neděje.
Kdyby tak raději posilovala vlastní hranice a bezpečnost.. v tom jak ted bezpečnostní situace vypadá žádné rychlovlaky nepomohou !
Tohle se vyresi samo a kdyz to preroste pres nejakou mez, tak VUML. Nebo si vazne myslite, ze vlady po Erope pripusti nejake problemy ve vetsim meritku? A i kdyby doslo na tu vasi treti svetovou a vsichni migranti byli skutecne bojovnici za nejaky nesmyslny islamsky stat, tak stejne nemaji nejmensi sanci na uspech .....
Pokud to skutecne berete jako stret civilizacinase, tak ta nase "zapadni kultura" uz davno vyhrala, protoze "money rules the wolrd" a ne vira. Uz jen to, ze migranti jsou ochotni odejit ze sve zeme naznacuje, ze mnohem vic jsou pro ne dulezitejsi materialni jistoty, nez vira. Na druhou stranu z vas ani ze me se muslim dobrovolne nestane, totez lze s velkou pravdepodobnosti rict o vetsine obyvatel Evropy a tak je vysledek predem jasny Jen se zbytecne trapite necim co uz vas davno trapit nemusi, protoze jste se narodil v te lepsi casti planety