Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z hlavní trati Čechy - Morava je jednokolejka, začínají velká zpoždění

Cestující ve vlacích na hlavní spojnici mezi Čechami a Moravou z Prahy do České Třebové čeká od pondělí velké omezení. Dopravci kvůli tomu museli na dva týdny změnit jízdní řády. Některé vlaky jedou jinudy, jiné nahradí autobusy, dají se čekat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62í76t60ě64z20s97l43a80v 97K38l37o34z47í22k 3621119224697

Jel jsem nedavno pindou z Ziliny do Svinova a bylo narváno, takže moc nechápu, a nebyla neděle....

0/0
8.3.2017 21:14

Z53d12e38n60e13k 50Š29i10t94i70n80a 2903718130495

V článku je uvedena výměna jedné traťové koleje a totální kolaps na dráze.

Na stránkách ČD je uvedena výluka jen v pracovní dny. Článek je zřejmě zdramatizován.

Právě koukám na tabuli v Pardubicích a zpoždění 5 minut má jen LE 1367 z Prahy do Karviné a České Třebové RJ 1019 směr Návsí..

0/0
7.3.2017 21:05

J93a32n 45J30o26r70d20a95n 5571797469

Zvláštní, že vlaky Českých drah jezdí skrz výluku a zpoždění nemají, ale vlaky RegioJet musí jet jinudy a mají zpoždění 45 minut!!

Náhoda?

0/0
7.3.2017 13:29

R73a60d77e43k 31J67a92n22a73t73a 9805286884942

A ČD zase musí desítky svých osobních vlaků zcela zrušit a najmout autobusy. Tyto náklady jim nikdo neuhradí.

+2/0
7.3.2017 14:09

J53a44n 14J71o80r74d96a65n 5771527499

Ne, nemusí. Normálně jezdili po trati!!

0/0
4.4.2017 12:44

P75a18v13e74l 49M75a51t15o71u40š45e40k 5100917148954

Možná, že kdyby byl grafikon sestaven rovnoměrně, jako je tomu v některých okolních zemích, kde doprava příkladně funguje, a ne stylem 3 vlaky těsně za sobou - pauza - další 3 vlaky těsně za sebou - pauza atd. skoro po celý den, vešly by se na trať i při výluce, byť s obtížemi, všechny vlaky a jinudy by nemuselo jezdit nic. Pokud se soukromníci musí cpát do nejlukrativnějších časů a pokud možno oba (nebo všichni) naráz, a nikdo jim v tom nezabrání, pak jsou problémy. Ale za ty si mohou v první řadě soukromníci sami (teprve ve druhé řadě ten, kdo jim v tom nezabránil).

+1/−3
7.3.2017 14:16

R63a35d52e34k 32J55a76n23a26t70a 9735956734882

Vedení vlaků ve svazcích naopak kapacitu šetří. Pokud byste expresní vlaky Praha-Třebová rozložil rovmoměrně, už by se na trať nevešly osobáky.

+1/0
7.3.2017 19:31

R67i41c83h84a59r78d 26M93i94c47h75a33l49o95w67s16k34i 1181149925166

A to chtějí komedianti stavět vrt.

0/−3
7.3.2017 12:21

R77a45d36e81k 74J23a73n51a72t88a 9575186534552

Stavba VRT má na provoz menší vliv než údržba předělávání staré tratě. Je to stavba na zelené louce a závěrečné napojení na stávající síť je práce v řádu dnů.

+3/−1
7.3.2017 12:34

J27i37r62k85a 65D70v21o18ř16á37k 4465850923308

Spíš naopak právě proto je potřebná další trať.

+2/0
8.3.2017 16:29

J15i92ř69í 54H66o90v30o13r89k78a 8247956822765

Včera jsem dotčený úsekem projížděl - zpoždění 3 minuty. A pracovalo se i v 19:40

+1/0
7.3.2017 11:19

P12a28v38e80l 11K64u94n39c 9782199298108

"Výluka postihne i soukromé dopravce." Tak tohle se Vám povedlo, pane Sůro - chudák Jančura nemohl vysoutěžit jiné koleje.

+1/−1
7.3.2017 7:52

P55a68v74e72l 75M84a23t82o15u25š26e74k 5450227718554

Ale samozřejmě se dá provoz řídit tak, aby byly dopady na soukromníky minimální, samozřejmě na úkor státního dopravce. Nic nového pod sluncem.

+3/0
7.3.2017 8:04

P88a32v63e93l 95M46a93t90o58u31š80e43k 5530107368424

Zatím se žádná velká zpoždění nekonají. Leckdy to bývá daleko horší.

+2/0
7.3.2017 7:43

V35l93a21s50t26i35m60i58l 93K11o15c67u90r92e52k 4206403410154

Mohl by někdo popsat o o do vlastně jde ?? To se ještě dostavuje tento koridor, měl se tam stavět dlouhý tunel za Ústím n, O. ?? Díky.

+1/0
6.3.2017 21:57

R23a34d91e31k 44J35a15n76a43t58a 9865316654642

Nic se nestaví. Jen se tak dlouho otálí s modernizací posledního mezistaničního úseku I. koridoru, že už se to začalo rozpadat. Předpokládám, že plán byl, že dnes už se mělo jedit těmi tunely.

+7/0
6.3.2017 22:48

R17a67d47e39k 92J38a90n74a50t72a 9535746714102

Vlastně ještě jeden úsek chybí. Na tunely u Nelahozevse se taky nesáhlo.

0/0
6.3.2017 22:49

P66a32v37e27l 61M39a78t12o93u14š18e14k 5600927658764

Vždyť se tam někdy po roce 1995 dělala tzv. optimalizace.

+2/−1
7.3.2017 7:45

P87e44t17r 91N96o58v95o92t40n97y 1621860451

Na ten úsek se nesáhlo. Nebo maximálně tak jako se sáhne teď.

+1/0
7.3.2017 8:21

P47a16v68e11l 22M63a43t68o83u44š33e94k 5910737568574

To by teď vypadal jinak, asi daleko hůř než Úvaly a okolí před nedávnou opravou. Nechci se přít, je to už docela dost dávno, ale pokud vím, tak se tomu tehdy "optimalizace" říkalo.

+1/−1
7.3.2017 8:57

P71e41t35r 16N76o31v49o33t55n13y 1571790161

"Optimalizace" se podle mě říká tomu, co se zatím tomu úseku vyhnulo(protože tam plánují přeložky). http://www.zelpage.cz/news_n/04.jpg to je fotka z roku 2009, staré uchycení(nepružné), staré sloupy "D"(jeden nahnutý, pokud to nedělá zkreslení objektivu). Prostě jak to udělali za socíku. A dělaly se tam akorát(asi už několikrát) ty věci, co jsou na fotce, dosypání(možná vyčištění) štěrku, podbití a výměny kolejnicových pásů.

+2/0
7.3.2017 10:04

P92a50v42e97l 53M35a84t86o93u80š83e90k 5920447688604

Musel bych se podívat do dobové literatury, možná se tomu optimalizace říkalo a chápalo se to v jiném rozsahu úprav než dnes. Každopádně se tehdy (cca 1995) v souvislosti s tímto úsekem o optimalizaci psalo (v odborném tisku) a pak k ní možná v plném rozsahu nedošlo. Fakt už nevím, zase tak do detailů mne to nezajímalo. Fakt ale je, že před tím byl ten úsek (stejně jako celý tzv. hlavní tah) v daleko horším stavu. Tím samozřejmě netvrdím, že je dnešní stav bůhvíjaký.

0/0
7.3.2017 10:25

P28e48t54r 45N71o13v29o51t85n30y 1211670411

Tak to těžko říct. kam sahá moje paměť, tak byla u Bezpráví výhybna(okolo roku 2000) a dělaly se mosty mezi Brandýsem a Bezprávím. Jestli nějak výrazně sahali i na trať dál k Ústí nevím. Ale nijak optimalizovaně to tam nevypadalo. Našel jsem třeba fotku(asi 2006) ještě s nějakým starým ruským PZZ v Bezpráví u zastávky..

0/0
7.3.2017 12:06

P98a46v42e13l 83M61a86t35o89u93š62e49k 5330807488904

Docela podrobně je o tom psáno zde: http://www.szdc.cz/soubory/konference-a-seminare/zdc-2010/08sb.pdf

Ke skutečné optimalizaci z dnešního pohledu v úseku Brandýs n/O. - Ústí n/O. skutečně nedošlo (i když prací se tam provedlo dost), ačkoli se o ní kolem roku 1995 psalo. Možná se již tehdy začalo uvažovat o napřímení celého úseku, podobně jako k tomu později došlo mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Moravě. Těch různých změn a úprav bylo, i z laického pohledu, dost. Kdo si např. dnes vzpomene, že byl dodatečně, už po tzv. "koridorizaci", napřímen oblouk před Přeloučí ze směru od Kolína! Nebo že někde kolem Zámrsku byla již jednou zrekonstruovaná kolej po nedlouhé době znovu snesena a přestavěna.

0/0
7.3.2017 13:12

J47i26r13k10a 77D20v40o54ř60á64k 4165290313398

Kdysi se mluvilo o výměně rozpadajícího se kolejového svršku za nový a zároveň robustnější, aby se odstranily snížené rychlosi a i ta normální se trochu zvýšila, i když ne nějak revolučně. Možná je to ono.

0/0
8.3.2017 16:33

J22o35s48e53f 90T96r32ö13g66l 8549732976786

I když se stát stále nerozhoupal / nerozhodnul k modernizaci tratě, mohla se vybudovat alespoň u Bezpráví výhybna, která by umožnila podobné výluky zrealizovat s daleko menšími následky. Je to otázka 4 výhybek. Podobně byla vybudována provizorní výhybna Žalov při rekonstrukci tratě Praha-Kralupy (úsek Roztoky-Libčice).

+1/0
6.3.2017 19:45

A25n73t96o80n65i13n 48N85e52m11e36c 7868483801360

Stat SE r nerozhoupal 27 roku a nikomu to Nevadi

0/−1
6.3.2017 21:28

J82i62ř31í 74E10r50b50e71n 1523104766807

27? To hodne pridejte, na tu trat sahli naposledy v 70. letech...

+2/0
7.3.2017 0:10

J11i38r66k13a 33D35v35o24ř96á25k 4445920833248

Tady ale nejde o rozhoupání. Úsek je vzhledem k prudkým obloukům přetížen. Najdete dost lidí co vám řeknou, že jediný rozumný způsob modernizace téhle trati je zrušit ji a postavit jinde a jinak.

+1/0
8.3.2017 17:05

J11o48s87e76f 96T90r64ö16g16l 8429272496226

To máte samozřejmě pravdu. Ale postavi přeložku, navíc v CHKO a pravděpodobně s dlouhým tunelem, je na docela dlouho. I proto asi ještě nestojí. Přidat čtyři výhybky je práce na jeden víkend a zpoždění budou podstatně eliminována.

+1/0
8.3.2017 19:10

F82i87l53i28p 10S70m27o25l58a 9117128531917

Z Chocne jsme odjizdeli s petiminutovym zpozdenim, v Brandyse jsme nezastavovali a do Usti jsme prijeli se zpozdenim osm minut. Zadne velke zpozdeni se nekona, ale mozna jsme vyjimka. Rx 871 Punkva.

+4/−1
6.3.2017 17:48

F70i45l86i83p 94S49m59o48l74a 9127798601277

... a ve Skalici nad Svitavou uz bez zpozdeni.

0/0
6.3.2017 18:37

J86a49n 40V91a39l15o33u84c43h 6752617238670

On není problém v rychlosti průjezdu, problém je se do toho úseku dostat. To znamená, že pokud se v té oblasti máte míjet se třemi vlaky a ony se na jednokolejku dostanou dřív, musíte počkat než všechny projedou. Případně se vytvářejí před jednokolejkou "svazky" více vlaků, které pak jedou za sebou, jak jen to zabezpečovací zařízení dovolí, a pokud jste v tom prvním vlaku svazku, čekáte dlouho, poslední může projet skoro bez zdržení.

+3/0
7.3.2017 6:08

P55e59t64r 33V46o18l50á98k 6229530332755

Už začal brečet Jančura, že mu stát hází klacky pod nohy a že jeho vlaky budou mít zpoždění? A chystá žalobu?

+9/−5
6.3.2017 17:31

O37n74d29r52a 49P73a87ř86í15z92e76k 7161749225962

SŽDC - služba žlutému dopravci...

0/0
6.3.2017 19:46

P21e52t57r 76N40o33v40o26t22n39y 1341120661

Už se dávno mohlo jezdit jinudy.

+5/−1
6.3.2017 17:23

V16á93c21l21a65v 72P86o64l59í95v55k69a 9678453611798

Makat se bude od 8 h. od rána do 18 h. do večera. Ptom se to vše sklidí, dělníci se půjdou vyspat a druhý den ráno opět. Vše za provozu, ve špičce. Nevadí že to zprudí milion lidí, hlavně když něco zbyde.

+9/0
6.3.2017 16:46

T46o66m21á93š 60M72o67r88a23v17č62í97k 3497266843435

8-18 by bylo super, to by predcilo to co vidim na D1

+7/0
6.3.2017 16:48

T79o76m74á49š 30T89a51t24í26č50e50k 5830212250608

D1, to je jak v Japonsku. Když opravovali 2015-16 přejezd s kruháčem přes D2 u Olympie, tak tam chlapi v oranžovým byli tak vzácný úkaz jako zelení mužíčci.

+1/0
6.3.2017 18:48

J86i73ř14í 28K77o60c43u77r92e85k 6575224265558

Hmm to máte 50h pracovní týden. Chybí druhá směna a tu by musel někdo zaplatit. A vyjednat ve stavebním povolení rachot i v noci.

+8/0
6.3.2017 16:49

P11e30t79r 29N79o30v47o54t19n64y 1301250691

To by teoreticky neměl být problém, protože takhle tu jednu směnu platíte 2x tak dlouho.

+2/0
6.3.2017 17:24

J19a48n 57J17e12m48e13l43k29a 1875820

Prostě podle mě je škoda, že tento úsek se nebude dělat úsek na 200, ale na bídných 110 (různě se všude uvádí naklápěcí souprava). Staré koleje nechat jako odbočku, min jednokolejku.

To radši ať to nechají tak ;-D. Minimálně tem první úsek za Chocní s krásným výhledem. Pak z toho bude betonové protihlukové monstrum. A zrychlení nic moc.

0/0
6.3.2017 16:41

J16i50ř92í 28K61o32c73u87r30e44k 6965694305458

Na 200 km/h z toho bude betonové monstrum taky. Většina trati bude v tunelu.

+7/0
6.3.2017 16:50

J65a15n 94J65e57m43e18l39k13a 1365750

Ale aspoň by to k něčemu bylo.

0/0
7.3.2017 10:06

P53e82t23r92a 37M72a93l79a85k10o28v96a 1728660880304

...a s důsledky komunismu včetně nulových smysluplných investic do infrastruktury se budeme potýkat ještě desítky let...

+13/−9
6.3.2017 16:20

J33i55ř49í 73E81r52b21e45n 1903694356897

Jak dlouho se jeste budeme muset vymluvat na bolsevika, po jehoz sirokych silnicich I. tridy jezdime dodneska, namisto abychom vybudovali demokraticke dalnice?

+2/−1
7.3.2017 0:13

J84i56r40k95a 19D15v68o94ř11á92k 4505570953518

Dokud se to po nich nepředělá.

+1/0
8.3.2017 17:08

J32i72ř98í 26B74r42a11d92a 5445568595245

V Japonsku se v současné době buduje nová trať mezi městy Tokyo a Osaka, kde je potřeba rozšířit kapacitu, kterou vlaky Shinkansen přestávají stačit pokrýt. Nová trať bude v první fázi mezi městy Tokyo a Nagoya, vzdálenost 286 km, 90% v tunelech, technologie maglev, čas jízdy 46 minut, dokončení 2027.

Vzhledem k tomu, jak je Česko zemí, kde má tunelování obrovskou tradici, něco podobného by se dalo zrealizovat taky. Nemusel by to být nutně maglev, stačily by klasické koleje, hlavně ale v tunelech!

+12/0
6.3.2017 16:16

J40i61ř23í 87K12o52c25u63r82e76k 6935584125708

Rozpočet: 50 miliard USD, 1250 miliard CZK. To překračuje celý státní rozpočet ČR.

0/0
6.3.2017 16:19

P72e47t71r36a 13M27a10l81a36k45o12v88a 1758890430344

asi byste to neměl brát doslovně, u nás byt stačilo dokázat i jen desetinu toho co mají japonco už od roku +-1960...

+5/0
6.3.2017 16:21







Najdete na iDNES.cz