Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z hlavní trati Čechy - Morava je jednokolejka, začínají velká zpoždění

Cestující ve vlacích na hlavní spojnici mezi Čechami a Moravou z Prahy do České Třebové čeká od pondělí velké omezení. Dopravci kvůli tomu museli na dva týdny změnit jízdní řády. Některé vlaky jedou jinudy, jiné nahradí autobusy, dají se čekat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V84í69t47ě28z22s10l41a91v 23K21l35o65z64í73k 3971689424437

Jel jsem nedavno pindou z Ziliny do Svinova a bylo narváno, takže moc nechápu, a nebyla neděle....

0/0
8.3.2017 21:14

Z95d70e65n31e31k 61Š26i62t20i25n37a 2563228350575

V článku je uvedena výměna jedné traťové koleje a totální kolaps na dráze.

Na stránkách ČD je uvedena výluka jen v pracovní dny. Článek je zřejmě zdramatizován.

Právě koukám na tabuli v Pardubicích a zpoždění 5 minut má jen LE 1367 z Prahy do Karviné a České Třebové RJ 1019 směr Návsí..

0/0
7.3.2017 21:05

J24a35n 84J23o56r71d78a58n 5301477319

Zvláštní, že vlaky Českých drah jezdí skrz výluku a zpoždění nemají, ale vlaky RegioJet musí jet jinudy a mají zpoždění 45 minut!!

Náhoda?

0/0
7.3.2017 13:29

R94a86d67e64k 47J66a84n90a93t77a 9385636474842

A ČD zase musí desítky svých osobních vlaků zcela zrušit a najmout autobusy. Tyto náklady jim nikdo neuhradí.

+2/0
7.3.2017 14:09

J11a59n 89J26o64r65d98a98n 5171507479

Ne, nemusí. Normálně jezdili po trati!!

0/0
4.4.2017 12:44

P22a54v85e70l 27M21a44t82o98u65š39e93k 5540767708714

Možná, že kdyby byl grafikon sestaven rovnoměrně, jako je tomu v některých okolních zemích, kde doprava příkladně funguje, a ne stylem 3 vlaky těsně za sobou - pauza - další 3 vlaky těsně za sebou - pauza atd. skoro po celý den, vešly by se na trať i při výluce, byť s obtížemi, všechny vlaky a jinudy by nemuselo jezdit nic. Pokud se soukromníci musí cpát do nejlukrativnějších časů a pokud možno oba (nebo všichni) naráz, a nikdo jim v tom nezabrání, pak jsou problémy. Ale za ty si mohou v první řadě soukromníci sami (teprve ve druhé řadě ten, kdo jim v tom nezabránil).

+1/−3
7.3.2017 14:16

R30a40d79e84k 71J47a38n54a22t88a 9425656804322

Vedení vlaků ve svazcích naopak kapacitu šetří. Pokud byste expresní vlaky Praha-Třebová rozložil rovmoměrně, už by se na trať nevešly osobáky.

+1/0
7.3.2017 19:31

R94i78c27h27a34r21d 97M30i76c65h92a79l47o28w71s64k44i 1481929935776

A to chtějí komedianti stavět vrt.

0/−3
7.3.2017 12:21

R67a37d64e74k 74J26a41n57a37t77a 9785116764692

Stavba VRT má na provoz menší vliv než údržba předělávání staré tratě. Je to stavba na zelené louce a závěrečné napojení na stávající síť je práce v řádu dnů.

+3/−1
7.3.2017 12:34

J59i75r36k52a 58D72v10o63ř23á91k 4915100193828

Spíš naopak právě proto je potřebná další trať.

+2/0
8.3.2017 16:29

J56i53ř93í 71H86o54v36o50r62k52a 8597946662715

Včera jsem dotčený úsekem projížděl - zpoždění 3 minuty. A pracovalo se i v 19:40

+1/0
7.3.2017 11:19

P48a86v24e78l 69K58u21n87c 9172959448308

"Výluka postihne i soukromé dopravce." Tak tohle se Vám povedlo, pane Sůro - chudák Jančura nemohl vysoutěžit jiné koleje.

+1/−1
7.3.2017 7:52

P76a14v24e72l 82M73a17t58o10u83š83e16k 5230317438194

Ale samozřejmě se dá provoz řídit tak, aby byly dopady na soukromníky minimální, samozřejmě na úkor státního dopravce. Nic nového pod sluncem.

+3/0
7.3.2017 8:04

P23a83v91e63l 16M38a24t35o77u23š39e60k 5700687468964

Zatím se žádná velká zpoždění nekonají. Leckdy to bývá daleko horší.

+2/0
7.3.2017 7:43

V37l66a76s32t36i89m68i84l 87K18o70c64u13r17e64k 4476243120744

Mohl by někdo popsat o o do vlastně jde ?? To se ještě dostavuje tento koridor, měl se tam stavět dlouhý tunel za Ústím n, O. ?? Díky.

+1/0
6.3.2017 21:57

R32a13d80e24k 47J88a87n93a69t44a 9565866414462

Nic se nestaví. Jen se tak dlouho otálí s modernizací posledního mezistaničního úseku I. koridoru, že už se to začalo rozpadat. Předpokládám, že plán byl, že dnes už se mělo jedit těmi tunely.

+7/0
6.3.2017 22:48

R85a78d56e54k 20J81a33n24a17t75a 9965676594322

Vlastně ještě jeden úsek chybí. Na tunely u Nelahozevse se taky nesáhlo.

0/0
6.3.2017 22:49

P69a57v90e45l 67M92a23t93o56u52š38e42k 5470947988504

Vždyť se tam někdy po roce 1995 dělala tzv. optimalizace.

+2/−1
7.3.2017 7:45

P40e31t38r 27N26o37v18o92t14n29y 1501180941

Na ten úsek se nesáhlo. Nebo maximálně tak jako se sáhne teď.

+1/0
7.3.2017 8:21

P14a26v79e38l 65M34a21t52o21u28š47e33k 5910327138254

To by teď vypadal jinak, asi daleko hůř než Úvaly a okolí před nedávnou opravou. Nechci se přít, je to už docela dost dávno, ale pokud vím, tak se tomu tehdy "optimalizace" říkalo.

+1/−1
7.3.2017 8:57

P76e43t38r 25N65o44v75o39t42n16y 1421490961

"Optimalizace" se podle mě říká tomu, co se zatím tomu úseku vyhnulo(protože tam plánují přeložky). http://www.zelpage.cz/news_n/04.jpg to je fotka z roku 2009, staré uchycení(nepružné), staré sloupy "D"(jeden nahnutý, pokud to nedělá zkreslení objektivu). Prostě jak to udělali za socíku. A dělaly se tam akorát(asi už několikrát) ty věci, co jsou na fotce, dosypání(možná vyčištění) štěrku, podbití a výměny kolejnicových pásů.

+2/0
7.3.2017 10:04

P40a48v52e15l 97M51a35t58o13u81š69e87k 5960297128894

Musel bych se podívat do dobové literatury, možná se tomu optimalizace říkalo a chápalo se to v jiném rozsahu úprav než dnes. Každopádně se tehdy (cca 1995) v souvislosti s tímto úsekem o optimalizaci psalo (v odborném tisku) a pak k ní možná v plném rozsahu nedošlo. Fakt už nevím, zase tak do detailů mne to nezajímalo. Fakt ale je, že před tím byl ten úsek (stejně jako celý tzv. hlavní tah) v daleko horším stavu. Tím samozřejmě netvrdím, že je dnešní stav bůhvíjaký.

0/0
7.3.2017 10:25

P92e33t14r 14N77o36v84o22t92n39y 1691500501

Tak to těžko říct. kam sahá moje paměť, tak byla u Bezpráví výhybna(okolo roku 2000) a dělaly se mosty mezi Brandýsem a Bezprávím. Jestli nějak výrazně sahali i na trať dál k Ústí nevím. Ale nijak optimalizovaně to tam nevypadalo. Našel jsem třeba fotku(asi 2006) ještě s nějakým starým ruským PZZ v Bezpráví u zastávky..

0/0
7.3.2017 12:06

P95a59v90e70l 55M79a79t94o28u92š80e77k 5650737618674

Docela podrobně je o tom psáno zde: http://www.szdc.cz/soubory/konference-a-seminare/zdc-2010/08sb.pdf

Ke skutečné optimalizaci z dnešního pohledu v úseku Brandýs n/O. - Ústí n/O. skutečně nedošlo (i když prací se tam provedlo dost), ačkoli se o ní kolem roku 1995 psalo. Možná se již tehdy začalo uvažovat o napřímení celého úseku, podobně jako k tomu později došlo mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Moravě. Těch různých změn a úprav bylo, i z laického pohledu, dost. Kdo si např. dnes vzpomene, že byl dodatečně, už po tzv. "koridorizaci", napřímen oblouk před Přeloučí ze směru od Kolína! Nebo že někde kolem Zámrsku byla již jednou zrekonstruovaná kolej po nedlouhé době znovu snesena a přestavěna.

0/0
7.3.2017 13:12

J36i68r24k72a 48D48v81o37ř45á29k 4145620403218

Kdysi se mluvilo o výměně rozpadajícího se kolejového svršku za nový a zároveň robustnější, aby se odstranily snížené rychlosi a i ta normální se trochu zvýšila, i když ne nějak revolučně. Možná je to ono.

0/0
8.3.2017 16:33

J68o80s84e18f 17T31r78ö26g51l 8499312946746

I když se stát stále nerozhoupal / nerozhodnul k modernizaci tratě, mohla se vybudovat alespoň u Bezpráví výhybna, která by umožnila podobné výluky zrealizovat s daleko menšími následky. Je to otázka 4 výhybek. Podobně byla vybudována provizorní výhybna Žalov při rekonstrukci tratě Praha-Kralupy (úsek Roztoky-Libčice).

+1/0
6.3.2017 19:45

A40n33t36o21n62i33n 53N65e69m55e76c 7128563761620

Stat SE r nerozhoupal 27 roku a nikomu to Nevadi

0/−1
6.3.2017 21:28

J35i35ř74í 27E63r16b33e10n 1923574656397

27? To hodne pridejte, na tu trat sahli naposledy v 70. letech...

+2/0
7.3.2017 0:10

J19i26r73k50a 52D73v51o14ř18á17k 4515380853558

Tady ale nejde o rozhoupání. Úsek je vzhledem k prudkým obloukům přetížen. Najdete dost lidí co vám řeknou, že jediný rozumný způsob modernizace téhle trati je zrušit ji a postavit jinde a jinak.

+1/0
8.3.2017 17:05

J98o34s17e16f 59T54r25ö90g25l 8749142406676

To máte samozřejmě pravdu. Ale postavi přeložku, navíc v CHKO a pravděpodobně s dlouhým tunelem, je na docela dlouho. I proto asi ještě nestojí. Přidat čtyři výhybky je práce na jeden víkend a zpoždění budou podstatně eliminována.

+1/0
8.3.2017 19:10

F16i32l43i63p 95S92m64o55l52a 9817358581827

Z Chocne jsme odjizdeli s petiminutovym zpozdenim, v Brandyse jsme nezastavovali a do Usti jsme prijeli se zpozdenim osm minut. Zadne velke zpozdeni se nekona, ale mozna jsme vyjimka. Rx 871 Punkva.

+4/−1
6.3.2017 17:48

F35i57l26i27p 32S87m76o60l34a 9747848511167

... a ve Skalici nad Svitavou uz bez zpozdeni.

0/0
6.3.2017 18:37

J84a72n 28V11a97l46o22u15c44h 6802747538540

On není problém v rychlosti průjezdu, problém je se do toho úseku dostat. To znamená, že pokud se v té oblasti máte míjet se třemi vlaky a ony se na jednokolejku dostanou dřív, musíte počkat než všechny projedou. Případně se vytvářejí před jednokolejkou "svazky" více vlaků, které pak jedou za sebou, jak jen to zabezpečovací zařízení dovolí, a pokud jste v tom prvním vlaku svazku, čekáte dlouho, poslední může projet skoro bez zdržení.

+3/0
7.3.2017 6:08

P45e31t98r 55V52o80l57á75k 6289660732965

Už začal brečet Jančura, že mu stát hází klacky pod nohy a že jeho vlaky budou mít zpoždění? A chystá žalobu?

+9/−5
6.3.2017 17:31

O51n25d62r17a 81P57a57ř21í89z17e90k 7371519825882

SŽDC - služba žlutému dopravci...

0/0
6.3.2017 19:46

P45e76t90r 75N51o73v77o51t55n60y 1771310141

Už se dávno mohlo jezdit jinudy.

+5/−1
6.3.2017 17:23

V93á39c66l15a54v 13P56o30l59í97v61k33a 9278413641388

Makat se bude od 8 h. od rána do 18 h. do večera. Ptom se to vše sklidí, dělníci se půjdou vyspat a druhý den ráno opět. Vše za provozu, ve špičce. Nevadí že to zprudí milion lidí, hlavně když něco zbyde.

+9/0
6.3.2017 16:46

T39o71m14á69š 90M21o97r36a89v31č33í73k 3737176563135

8-18 by bylo super, to by predcilo to co vidim na D1

+7/0
6.3.2017 16:48

T36o52m27á59š 49T85a81t48í35č68e85k 5780382520348

D1, to je jak v Japonsku. Když opravovali 2015-16 přejezd s kruháčem přes D2 u Olympie, tak tam chlapi v oranžovým byli tak vzácný úkaz jako zelení mužíčci.

+1/0
6.3.2017 18:48

J41i22ř23í 25K87o73c60u23r81e40k 6395244325788

Hmm to máte 50h pracovní týden. Chybí druhá směna a tu by musel někdo zaplatit. A vyjednat ve stavebním povolení rachot i v noci.

+8/0
6.3.2017 16:49

P82e56t51r 50N58o95v73o24t14n87y 1531890641

To by teoreticky neměl být problém, protože takhle tu jednu směnu platíte 2x tak dlouho.

+2/0
6.3.2017 17:24

J43a32n 35J29e97m47e96l90k61a 1595900

Prostě podle mě je škoda, že tento úsek se nebude dělat úsek na 200, ale na bídných 110 (různě se všude uvádí naklápěcí souprava). Staré koleje nechat jako odbočku, min jednokolejku.

To radši ať to nechají tak ;-D. Minimálně tem první úsek za Chocní s krásným výhledem. Pak z toho bude betonové protihlukové monstrum. A zrychlení nic moc.

0/0
6.3.2017 16:41

J67i38ř74í 39K44o29c20u70r58e68k 6525224435378

Na 200 km/h z toho bude betonové monstrum taky. Většina trati bude v tunelu.

+7/0
6.3.2017 16:50

J78a55n 59J27e17m35e71l97k19a 1265900

Ale aspoň by to k něčemu bylo.

0/0
7.3.2017 10:06

P56e21t41r76a 35M87a30l95a60k82o30v31a 1448780840774

...a s důsledky komunismu včetně nulových smysluplných investic do infrastruktury se budeme potýkat ještě desítky let...

+13/−9
6.3.2017 16:20

J81i40ř95í 90E19r90b90e28n 1903464726537

Jak dlouho se jeste budeme muset vymluvat na bolsevika, po jehoz sirokych silnicich I. tridy jezdime dodneska, namisto abychom vybudovali demokraticke dalnice?

+2/−1
7.3.2017 0:13

J34i28r69k29a 57D48v87o18ř77á93k 4335800313258

Dokud se to po nich nepředělá.

+1/0
8.3.2017 17:08

J54i58ř34í 25B48r32a56d89a 5665228355805

V Japonsku se v současné době buduje nová trať mezi městy Tokyo a Osaka, kde je potřeba rozšířit kapacitu, kterou vlaky Shinkansen přestávají stačit pokrýt. Nová trať bude v první fázi mezi městy Tokyo a Nagoya, vzdálenost 286 km, 90% v tunelech, technologie maglev, čas jízdy 46 minut, dokončení 2027.

Vzhledem k tomu, jak je Česko zemí, kde má tunelování obrovskou tradici, něco podobného by se dalo zrealizovat taky. Nemusel by to být nutně maglev, stačily by klasické koleje, hlavně ale v tunelech!

+12/0
6.3.2017 16:16

J65i29ř22í 84K87o24c76u71r41e23k 6115724945898

Rozpočet: 50 miliard USD, 1250 miliard CZK. To překračuje celý státní rozpočet ČR.

0/0
6.3.2017 16:19

P76e98t86r17a 25M68a93l18a46k69o65v30a 1348310760384

asi byste to neměl brát doslovně, u nás byt stačilo dokázat i jen desetinu toho co mají japonco už od roku +-1960...

+5/0
6.3.2017 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.