Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy budou brát naftu dál od Unipetrolu, cena mírně stoupla

Kolem padesáti milionů litrů nafty ročně bude Českým drahám až do roku 2020 dodávat společnost Unipetrol RPA. Stejná firma dodává naftu státnímu dopravci už nyní. Hodnota kontraktu je 4,4 miliardy korun bez DPH.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e18t88r 37M42a89l55ý 7912107858237

Přeneseně vzato, tuto nafu asi později zakoupí i ostatní dopravci, kteří zbrojí u čerpaček v depech ČD, není-liž pravda?

+2/0
7.3.2017 18:20

Z39d64e55n59ě16k 42K14o79r98f 8706528927813

A co na to Vinař? By plivnul na ČD jedovatou slinu

+2/0
7.3.2017 16:19

A23d32a86m 80F46i59s54e19r 9593377944

Nesedí mi ceny. Vysoutěženo je za 4,4 mld Kč a ČEPRO bylo o 466mil Kč. To jako shoz v aukci byl nastaven na 500 mil? ;-D

0/0
7.3.2017 15:17

J77a89n 21S83ů21r27a 4605213233292

To je celková cena, v které má hlavni podíl cena podle vzorce. Marže Cepra mela byt cca na dvojnásobku Unipetrolu

+1/0
7.3.2017 18:35

V71o31j15t62ě16c41h 98H50a81n24á16k 8665961751334

A) lokomotiva na ilustračním obrázku je 750.346

B) lokomotiva 750.346 je již sešrotovaná - chtělo by to aktualizaci

C) moderní motoráky moc úsporné nejsou. Pesa ČD_844 bere kolem 150l/100km a má kapacitu zhruba 120 míst. Pro představu řada 754 + 4 rychlíkové vozy s klimatizací a kapacitou zhruba 250 míst si vezme kolem 200l/100km. Jen tak k té úspoře. Pokud nemá odběr topení, tak je spotřeba kolem 150l/100km se stejnou soupravou.

+1/0
7.3.2017 15:04

J14i29ř48í 63K84o54c94u31r21e64k 6235684255588

754 + 4 rychlíkové vozy

Má zákonitě spotřebu nižší, jelikož nezastavuje á 5 km jako osobní vlak vedený Žralokem.

0/−1
7.3.2017 15:08

V35o42j70t55ě26c51h 10H80a28n40á27k 8555671771234

Od fírů co s tím jezdí osobní vlaky se 3 osobními vozy u Ostravy vím, že jezdí za zhruba 170l/100km, v zimě něco kolem 210l/100km., ale k sezení mají zhruba 240 míst. Pořád na jedno místo, je ta spotřeba nižší u motoru, který je vývojově z 60.let.

0/0
7.3.2017 17:36

J87i20ř92í 44K59o17c97u21r56e38k 6735764105938

Něco mi tu teda nesedí. Ten motorák má 85 tun, zatímco Brejlovec se třema je skoro 190-200 tun dle typu vagonu.

Opravdu porovnáváte dvě vozidla na stejném typu vlaku, že na těch 100 km jízdy mají stejný počet zastávek?

0/0
7.3.2017 20:24

V96o91j71t82ě91c56h 80H45a20n79á34k 8325321111174

U kolejových vozidel, v případě brejlaka, s elektrickým přínosem výkonu, záleží pouze na době, jak dlouho se motor točí ve vyšších otáčkách než volnoběžných. A těch 40 tun takový rozdíl neudělá. Ale nemusíte mi věřit, můžete věřit mluvkovi.

0/0
8.3.2017 6:43

Ř46e39h85o27ř 18V32l54a30s34á64k 2514364301246

Jako že se tam někde ta elektrická energie kumuluje pro použití při rozjezdu? Nebo je vznětový motor naddimenzován a většinu času ve vyšších otáčkách končí energie v odpornících?

Ptám se upřímně, fakt netuším, jak se to dělá.

0/0
8.3.2017 10:23

F27r51a74n10t86i30š47e54k 71P75l30á41š52e98k 1229192367837

Vykon Brejlovce i se 4 v pohode staci, aby lokomotiva jela na nizsi stupne. Stroj je dimenzovany na i 2x delsi a tezsi vlaky, ktere v minulosti jezdily. Nechodi tedy tak casto do vyssich vykonovych stupu. Zralok ma samostatny motor pro kazdou sekci a oba musi byt neustale nastartovane pro klimatizaci, dobijeni, apod..

0/0
10.3.2017 6:40

M96a13r20e97k 87Š58i90m71o52n 2714477288498

Proč není ještě v Liberci elektrifikovaná trať? Spojení mezi krajskými městy (nebo aspoň s Prahou) by mělo být minimálně na úrovni dnešních koridorů (160 Kmph nebo víc).

0/0
7.3.2017 14:55

J29i60ř30í 92K38o59c32u45r79e68k 6905674195958

Jak správně píšete: Elektrifikovat současnou stopu kolejí je nesmysl.

+3/0
7.3.2017 15:01
Foto

L76u79k54á18š 24N37o67v39o27t13n28ý 6636257188258

To jako vysoutěžili cenu 20,- Kč za litr? Kruci, jenom spotřební daň z litru nafty je 11,- Kč... Za kolik nakupují ten litr nafty od výrobce?

0/0
7.3.2017 14:47

M77a75r17t53i36n 10K80a31r16á83s59e13k 9478263438288

Tak cena na bezince je od cca 24 kc se vsim servisem a naklady okolo pro male odbery do vaseho osobaku.... (ceny jsou samo bez DPH)

+2/0
7.3.2017 15:13

J40a77n 62S24ů90r96a 4625323893802

včetně spotřební daně,bez dph

0/0
7.3.2017 15:16

L89u43b27o73s 73K44o24p30e11c92k83y 3247821955957

to je rovnou vyrobce, stejne jako cepro - ti to pak prodavaji dalsim spolecnostem provozujici site cerpacich stanic, pripadne zemedelcum jako zelenou naftu, CD apod

+1/0
7.3.2017 16:28

F57r48a33n64t33i29š22e82k 84P87l85á62š92e33k 1809222837627

Cepro neni vyrobce ale prekupnik. Nakupuje od vyrobcu (mimo jine i od RPA) a prodava dal cizim i svym (Eurooil) a drzi zasoby pro stat (spolu se SSHR).

0/0
10.3.2017 6:43







Najdete na iDNES.cz