Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy budou brát naftu dál od Unipetrolu, cena mírně stoupla

Kolem padesáti milionů litrů nafty ročně bude Českým drahám až do roku 2020 dodávat společnost Unipetrol RPA. Stejná firma dodává naftu státnímu dopravci už nyní. Hodnota kontraktu je 4,4 miliardy korun bez DPH.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e23t25r 93M84a51l64ý 7172277868437

Přeneseně vzato, tuto nafu asi později zakoupí i ostatní dopravci, kteří zbrojí u čerpaček v depech ČD, není-liž pravda?

+2/0
7.3.2017 18:20

Z13d35e42n18ě73k 30K42o70r45f 8496708507533

A co na to Vinař? By plivnul na ČD jedovatou slinu

+2/0
7.3.2017 16:19

A87d45a25m 34F94i11s69e53r 9913597124

Nesedí mi ceny. Vysoutěženo je za 4,4 mld Kč a ČEPRO bylo o 466mil Kč. To jako shoz v aukci byl nastaven na 500 mil? ;-D

0/0
7.3.2017 15:17

J72a17n 96S23ů71r31a 4855313853612

To je celková cena, v které má hlavni podíl cena podle vzorce. Marže Cepra mela byt cca na dvojnásobku Unipetrolu

+1/0
7.3.2017 18:35

V49o22j40t12ě84c18h 54H43a80n95á71k 8515781531244

A) lokomotiva na ilustračním obrázku je 750.346

B) lokomotiva 750.346 je již sešrotovaná - chtělo by to aktualizaci

C) moderní motoráky moc úsporné nejsou. Pesa ČD_844 bere kolem 150l/100km a má kapacitu zhruba 120 míst. Pro představu řada 754 + 4 rychlíkové vozy s klimatizací a kapacitou zhruba 250 míst si vezme kolem 200l/100km. Jen tak k té úspoře. Pokud nemá odběr topení, tak je spotřeba kolem 150l/100km se stejnou soupravou.

+1/0
7.3.2017 15:04

J10i21ř28í 81K70o18c17u33r71e63k 6805694405978

754 + 4 rychlíkové vozy

Má zákonitě spotřebu nižší, jelikož nezastavuje á 5 km jako osobní vlak vedený Žralokem.

0/−1
7.3.2017 15:08

V37o51j57t78ě32c12h 23H39a72n55á88k 8395511171504

Od fírů co s tím jezdí osobní vlaky se 3 osobními vozy u Ostravy vím, že jezdí za zhruba 170l/100km, v zimě něco kolem 210l/100km., ale k sezení mají zhruba 240 míst. Pořád na jedno místo, je ta spotřeba nižší u motoru, který je vývojově z 60.let.

0/0
7.3.2017 17:36

J57i38ř36í 11K50o29c51u41r16e84k 6495314405698

Něco mi tu teda nesedí. Ten motorák má 85 tun, zatímco Brejlovec se třema je skoro 190-200 tun dle typu vagonu.

Opravdu porovnáváte dvě vozidla na stejném typu vlaku, že na těch 100 km jízdy mají stejný počet zastávek?

0/0
7.3.2017 20:24

V92o77j84t81ě78c98h 35H41a53n51á12k 8655311871264

U kolejových vozidel, v případě brejlaka, s elektrickým přínosem výkonu, záleží pouze na době, jak dlouho se motor točí ve vyšších otáčkách než volnoběžných. A těch 40 tun takový rozdíl neudělá. Ale nemusíte mi věřit, můžete věřit mluvkovi.

0/0
8.3.2017 6:43

Ř67e40h45o61ř 44V42l21a73s29á81k 2684104501176

Jako že se tam někde ta elektrická energie kumuluje pro použití při rozjezdu? Nebo je vznětový motor naddimenzován a většinu času ve vyšších otáčkách končí energie v odpornících?

Ptám se upřímně, fakt netuším, jak se to dělá.

0/0
8.3.2017 10:23

F58r79a69n17t54i32š33e58k 69P58l38á65š74e58k 1369742187747

Vykon Brejlovce i se 4 v pohode staci, aby lokomotiva jela na nizsi stupne. Stroj je dimenzovany na i 2x delsi a tezsi vlaky, ktere v minulosti jezdily. Nechodi tedy tak casto do vyssich vykonovych stupu. Zralok ma samostatny motor pro kazdou sekci a oba musi byt neustale nastartovane pro klimatizaci, dobijeni, apod..

0/0
10.3.2017 6:40

M98a39r50e62k 60Š14i71m38o56n 2264497488678

Proč není ještě v Liberci elektrifikovaná trať? Spojení mezi krajskými městy (nebo aspoň s Prahou) by mělo být minimálně na úrovni dnešních koridorů (160 Kmph nebo víc).

0/0
7.3.2017 14:55

J35i16ř58í 84K50o60c58u71r18e55k 6605854225378

Jak správně píšete: Elektrifikovat současnou stopu kolejí je nesmysl.

+3/0
7.3.2017 15:01
Foto

L85u72k62á44š 62N17o19v72o75t97n82ý 6796407668908

To jako vysoutěžili cenu 20,- Kč za litr? Kruci, jenom spotřební daň z litru nafty je 11,- Kč... Za kolik nakupují ten litr nafty od výrobce?

0/0
7.3.2017 14:47

M70a29r85t40i12n 22K25a35r90á10s67e59k 9898583778908

Tak cena na bezince je od cca 24 kc se vsim servisem a naklady okolo pro male odbery do vaseho osobaku.... (ceny jsou samo bez DPH)

+2/0
7.3.2017 15:13

J89a52n 58S21ů52r43a 4875633753152

včetně spotřební daně,bez dph

0/0
7.3.2017 15:16

L90u53b51o74s 76K84o60p87e37c25k93y 3937511185107

to je rovnou vyrobce, stejne jako cepro - ti to pak prodavaji dalsim spolecnostem provozujici site cerpacich stanic, pripadne zemedelcum jako zelenou naftu, CD apod

+1/0
7.3.2017 16:28

F42r59a31n46t80i28š72e17k 48P92l31á61š74e10k 1289692747867

Cepro neni vyrobce ale prekupnik. Nakupuje od vyrobcu (mimo jine i od RPA) a prodava dal cizim i svym (Eurooil) a drzi zasoby pro stat (spolu se SSHR).

0/0
10.3.2017 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.