Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velká zakázka na policejní auta míří k Hyundai, protest Škody neuspěl

Automobilka Hyundai je blízko dosud největší zakázce na dodávku aut pro tuzemskou policii za více než čtvrt miliardy korun. Má jít celkem o 616 vozidel. Podle Škody Auto dal Hyundai mimořádně nízkou cenu, antimonopolní úřad ale protesty mladoboleslavské automobilky odmítl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a35r18t45i85n 97K25a66r60á33s22e69k 1428304429264

Tenhle absurdistán mi na českém právu hodně vadí (a je jedno kde se tam vzal a kdo všechno jej má ještě absurdnější. Já žiju v Česku). Protože se zapoměl dodat jeden papír, nikdo se nezabývá podstatou protestu, přestože jde o zakázku za velký balík peněz. Přitom by stačilo vyzvat k dodání papíru a všechno by bylo během jednoho dne v pořádku a dalo by se zkoumat jestli není cena příliš nízká. Ale když má formální stránka přednost před zdravým rozumem a drobná chyba zastaví smysluplný protest (a je jedno jestli by se potvrdil nebo vyvrátil) začínám být alergický na pojem "právní stát" a považuju ho v takové extrémní formě za zlo. Tak si říkám, kdo všechno měl zájem na tom, aby se protest neřešil.

+1/0
11.4.2017 11:27

S26l11a27v80o47m57í72r 24Š77t58ě13p76á54n 1748724882394

nezaslali co měli? to asi dostanou právníci škody padáka ...

0/0
31.3.2017 16:10

J45a96n 51G51a57z80d44a 6472198143777

Ani jedno z aut bych si osobně nekoupil, nicméně jako firemní auto s teoretickým nájezdem cca 500 000 km by byla vážným kandidátem škodovka. Korejská auta podle mého tento u policie běžný nájezd nedají, popř. za cenu neúměrných dalších nákladů. Hyundai vyrábí auta pro lidi co hlledí na cenu a přece jenom trochu šetří na technice.

+4/0
13.3.2017 8:11

P66e36t40r 15B14á28č59a 8785236785655

Skodovka si to tady predstavuje asi jako svuj monopol Rv

Dobre, ze vzali Hyundai, apson nebudou muset po dvou letech resit prorezivele chladice (realna zkusenost).

0/0
11.3.2017 12:02
Foto

M55i61r93o67s37l94a47v 21S85t60e33i39n95e32r 6898734683305

Poměrně vysoký podíl kvalitních součástek z Německa úplně levné ceny nedovolí. Výrobní cena ovšem je přibližně polovička konečné ceny- distribuce a daně se na té ceně podílí docela podstatně.

Nakonec ty haly a zařízení prodejen a servisů stojí hodně stálých nákladů. Při hromadné objednávce ty náklady hodně klesnou, proto mohou být ty ceny pro běžného zákazníka nečekaně nízké.

0/0
10.3.2017 15:15

V81l43a38d53i94m57í50r 27R96e72t36t24i92n75g60e78r 5515896575885

Proč si pořád myslíte, že cena Škody neodpovídá? Její cena neustále roste, přesto nestačí vyrábět v ostré konkurenci zavedených automobilek. Evidentně má tu hodnotu, pro kterou jsou lidé i v zemích, kde se včera Škodě smáli dát. To pochopí jen ten co rozumí vozům.

+2/−3
10.3.2017 10:31

Š52á48r10k96a 28Č27e42c96h43o82v23á 8538906585405

Takže vyhráli cenou. O to úsměvnější je, že další článek má titulek : Policejní hyundaie nezvládají těžší terén, narychlo je nahradí jiné vozy;-D

+1/−2
10.3.2017 7:28

P44e37t12r 65P46e27t19r 8961738848702

stačí si ten další článek přečíst, policie vozy používala do jiných podmínek, než uvedla v zadávacích podmínkách výběrového řízení.Chyba nebyla na straně dodavatele, to je v tom článku napsáno také.

+3/0
10.3.2017 7:36

M66a57r77e26k 79J10a26n78e77č43k43a 1407356773241

V případě Škodovky mě napadá jediné, kdo chce moc, nemá nic ;-D

+5/0
10.3.2017 3:12

F52r83a23n59t82a 32Š44e44v25č51í49k 8332202715423

tak to se vnitro zbláznilo-nekonkurenceschopné8-oRv

0/0
9.3.2017 22:36

V50l35a22d56i59m84í28r 26R13e22t36t22i80n96g11e96r 5765876315735

A co konkrétně má dojít značce, ktera nestačí vyrábět?

+1/−1
9.3.2017 15:12

J35a83n 23V12o47t32a22v62a 3744400767159

díly? lidi? továrny?

0/0
9.3.2017 15:37

L16u44k91á17š 27S77e27d38l34á66č20e47k 1553207637470

CENY ŠKODOVEK JSOU MIMOŘÁDNĚ VYSOKÉ!!Rv

+1/0
9.3.2017 14:39
Foto

I23v54a72n 44K88o97p17t66a 5227202181367

V Čechách? Mainstreamová auta včetně škodovky jsou naopak relativně levná. Důkaz? Reexporty.

+1/−3
9.3.2017 18:46

L72u65k51á72š 44S30e15d45l15á92č78e97k 1703927497670

Reexporty kam? V Rusku jsou Octavie o 100 až 150 tisíc levnější než u nás. Na nižší výrobní náklady tam nevěřím. Mají tam sice jen Euro 3, ale to není důvod nižších výrobních nákladů.

0/0
10.3.2017 0:16
Foto

I72v75a55n 36K68o73p48t30a 5667422261187

Reexport? Třeba německo, rakousko, polsko.

V tom rusku jsou take dost odlišné vybavy atd, a mzdove náklady zhruba tretinove.

0/0
10.3.2017 0:51

L37u34k94á17š 69S89e65d68l25á47č12e35k 1153277427300

To bych netvrdil, že mzdové náklady jsou tam třetinové, protože Rusko přece jenom není Ukrajina a za tak nízké peníze by tam nikdo nepracoval. A co se týče výbavy, tak v tom jsou Rusové dnes už možná náročnější než my.

Co se týče reexportu, nevím proč by se Škodovky vyvážely např. do Polska, když tam jsou levnější.

0/0
11.3.2017 0:00

B74e74r72n94a58r48d 93M45a63c80h67o97v26i30č 6156125138953

nejprve si zkuste zjistit uroven platu delnika v Kaluze, budete se divit...

0/0
11.3.2017 11:48
Foto

I18v79a96n 71K38o79p36t80a 5527352721307

Výbava je nižší nez u nas. Kouknete na ruske stránky. A platy? Nizhnyj Novgorod opravdu není moskva. Delnik ma zhruba 350-400€/mesic. A to je tam dobry plat.

0/0
11.3.2017 21:54

J31o51s41e28f55f 91M68u30s59i87l 7409585526870

Každý služební auto je dobrý.

+5/0
9.3.2017 13:53

F32r66a51n93k 41J98a31n19s18k61y 9327121460920

Skoda nebo Hnujdaj, ve vysledku je to jedno, oboje jsou strasne pekace u Hnujdaje aspon kupujete Hnujdaj u Skody kupujete jen prebrandovanej VW a obe ty znacky nejsou ceske, jedine co je na nich ceske je otrocka prace zamestnancu.

+2/−3
9.3.2017 12:56

M68a76r95t67i72n 42Š59i26m66e97k 4740234438815

U Hjondéé zase Kiu se kterou je v koncernu, tak to máte dneska jedno

+1/0
9.3.2017 13:49

F45r30a49n47k 28J49a57n69s38k57y 9937721980220

V tom pripade je to jedno jako druhy. No co si budem povidat, nekoupil bych si ani jedno.

+1/−1
9.3.2017 13:53

J42a78n 94V52o55t74a61v81a 3914710857209

tomu se říká dělba práce a máme ji tu v intenzivní míře někdy od průmyslové revoluce.

0/0
9.3.2017 15:39
Foto

M38i15r98o52s28l28a64v 48S72t87e21i83n83e95r 6448974483475

Rozdíly tu jsou. V Německu se stalo, že zamontovali jako náhradní díl ložiska od jiného výrobce, než ta původní. Jejich životnost nebyla ani poloviční.

Například Fiat Panda, který jsem koupil své dceři- studentce nový, měl po 56 tis. km přední ložiska v háji. To by se dalo srovnat jenom s Š1000MB.

+2/0
10.3.2017 15:21

T73o98m43á47š 82K87u13c32h66a67ř 3307631378771

V článku je až příliš dobře schováno, že stížnost byla zamítnuta pouze z formálních důvodů a že pravěpodobně bude podána opětovně a vůbec není bez naděje na úspěch.

+2/−1
9.3.2017 12:14

P61e18t20r51a 69M85a39l74a18k60o48v54a 1668200670584

o znovu už jaksi být podána samozřejmě nemůže nebo škodovka zjevně prošvihla lhůty....

+2/0
9.3.2017 12:32

P40e62t43r 54H96o86r76á90k 1329213499944

To musí škodu zastupovat pěkní lempli, když neumí předložit tak prostou věc.

+4/0
9.3.2017 13:06
Foto

H60o95n28z19a 59T43r32u75s84i91n38a 9610170970906

PČR bojuje i proti zažitým stereotypům. Jako například že chybama se člověk učí. Ale u nás se hledí jen na cenu, tak občas spadne nějaká střecha v Třebové, nebo se nakoupí hromada šrotu jen proto, že byla levná.R^

+8/−3
9.3.2017 12:07

P82a97v37e31l 91N63e18d37ě66l29a 5826790744411

Škodovky nejsou zrovna levné, i když souhlasím, že to je hromada šrotu ...

+2/0
9.3.2017 13:23

R29a29d58e45k 43K24v21a41s39n94i32č86k91a 1734483347803

"Hjondé" se elegantně zbaví provedení, která nikdo nechce (líný a žravý motor).

Policisté sami říkají, že by zrovna toto provedení doma nechtěli a to platí i o většině škodovek, které u policie už nějaký ten "pátek" slouží. Na ekonomiku provozu "moudří" zadavatelé nehledí, důležité jsou kapsy ve dveřích na "flašku"!? 8-o

+1/−1
9.3.2017 12:06

M46a98r94t92i91n 93K89a57r41á52s68e61k 9888753628578

Mate pocit ze hyundai ma nejak zasadne horsi ekonomiku provozu nez skodovky? A misto na lahev je docela podstatne ne? Kdyz auto slouzi jako hlidkove, kde je policajt klidne cely den, tak neni uplne prakticke valet si piti po zemi ....

+5/0
9.3.2017 15:25

J44a64n 71P79š26e73n82i79č50k68a 2420978143712

No nevim jak to s tou lahvi presne myslis, ale i30ma perfektni misto na 1,5l petku ve dverich :)

+1/0
10.3.2017 10:20

M44a88r41t47i45n 80K78a47r37á34s67e87k 9128713518798

No v prispevku na ktery reaguju si yjevne autor stezuje na "nepodstatne parametry zadani" jako napriklad pozadavek na misto na lahev (hyundai ho samozrejme ma jinak by asi tim vyberkem neprosel)

0/0
10.3.2017 10:35

J49a28r68o39s57l18a75v 54H64e72j25n25a 4527331619

"ve třech různých částech ... v provedení hatchback, sedan nebo kombi"

Písálci, česky je "a" nikoli "nebo".

Przníte jazyk a mládež.

+2/−1
9.3.2017 11:42

P91e52t68r 17H79o29r51á40k 1819783959374

Co?? 8-o

+1/0
9.3.2017 11:49

J47a21n 37S70ů21r37a 4695283243382

Přečtěte si zadávací dokumentaci a uvidíte, že to mám správně:)

+1/0
9.3.2017 11:50

P74e23t36r22a 86M82a72l65a63k94o13v72a 1758440420634

jenže citace se dává kurzivou a do uvozovek a pokud je v originále chyba, uvede se např. výrazem (sic!)

0/0
9.3.2017 12:36

J70a60n 97S86ů86r60a 4605793383422

To si nerozumíme, já nepíšu, jak to je přesně napsáno v ZD, ale co se poptává a v jakých variantách a kombinacích.

0/0
9.3.2017 12:37

P36a11v13e86l 81J14i46n62d77ř55i80š66e42k 3670675266250

Takže oni chtějí hatchback a pak sedan nebo kombi? nebo tři varianty... to bylo myšleno... pokud tři pak je na místě a

0/0
9.3.2017 13:08

M11a34r73t44i91n 38K56a66r19á30s36e51k 9248613558838

JIm je prave jedno co dostanou (aby se mohlo prihlasit vice subjektu)... takze nebo je namiste ne?

0/0
9.3.2017 15:22

J53a55r70o61s75l22a97v 36H23e66j86n81a 4137271399

No právě!

0/0
9.3.2017 13:08

V29l70a44d59i55m64í96r 43R72e56t30t71i83n20g21e63r 5925356825875

No nástup Hundayi už jsem viděl 2x, nejprve 2004 a pak 2012. Pokaždé tvrdé zaútočil na Škodu a prodal na její úkor spoustu aut firmám i soukromnikum. Jenže ti co koupili úžasné Hundayie už tu chybu neudělali a vrátili se ke Škodám. Zatím co vyrazena Škoda byla na trhu ojetin hitem, Hundayi nikdo nechtěl a byl neprodejný. Rozebírat proč nebudu.

+7/−5
9.3.2017 11:37

K22a95r63e48l 88Z35a47c31e35k 7511739621907

Hloupost.

+6/−1
9.3.2017 12:10

M89a16r80t78i12n 10H29o55n21s97a 8158556493232

Hloupost to rozhodně není, zájem o ojeté škodovky je až neskutečný, proč myslíte, že prakticky není možné sehnat opravdu dobrý kus? Na druhou stranu u Hyundaiů si můžete vybírat, což je velké plus pro zákazníka :-)

+4/−2
9.3.2017 12:27

P25e11t12r 92P56e30t39r 8271328168952

Asi proto, že Škodovky jsou takovej šrot, že jsou po 200tis zralé na vrakáč a dobrý kus který vydrží výrazně déle je čestná výjimka, což se následně projevuje u ojetin. narozdíl např. od japonských automobilek, kde je naopak problém sehnat opravdu špatný kus.

+4/−5
9.3.2017 12:35

M70a29r26t75i18n 31H81o66n79s93a 8138406843902

Problém jsou samozřejmě hlavně podvody se stočenými kilometry, kdy vám z 400 tisíc udělají 150 a pak máte dojem, že je auto šrot už ve 150ti. To že koncernové interiéry často i po půl milionu kilometrů vypadají jako nové právě nahrává těmto podvodům, kdy nejde jednoduše okem poznat, kolik má auto skutečně najeto (řadičku, volant a spojku snadno vymění, tam by to poznat určitě bylo)

+3/−1
9.3.2017 12:49

M34a63r42t10i97n 58Š92i48m21e31k 4290324578275

Tak tak, auto s plnou servisní hostirií těžko pohledat

0/0
9.3.2017 13:51

M42a61r71t82i73n 82H40o80n12s79a 8138756333872

AMEN!

0/0
9.3.2017 14:26
Foto

I68v29a21n 70K27o11p31t65a 5957262341577

I nemusí. Ve firmě ještě mám moji starou Octavii 2 TV 2006 aktuálně 520.00 km. Neznalý podle je interiéru tipuje tak kolem 250.000 max. Volant také celkem v poho. Jen spojkový pedál to nezapře.

0/0
9.3.2017 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.