Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co s Opelem? Francouzská automobilka PSA řeší miliardový rébus

Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën koupí evropskou divizi americké General Motors za 2,2 miliardy eur. Bude tak stát před otázkou, jak uřídit tři velkoobjemové značky na velmi konkurenčním evropském trhu. Jednou z možných cest je specializace německé značky na elektromobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63e63t37r 45Z52a37c67h45r77d85l39a 2486621528258

U šicích strojů začali a také se tam po letech vrací.

0/0
19.3.2017 0:49

D61a33v83i49d 30V83o24n12d54r65á82č37e11k 6225127124

Tak PSA znovu podoji TPCA a ktomu PSA Trnava a bude na Opel.Lituju lidi v techto tovarnach.Porad budou delat na strojich ktere patri uz do muzea a este jim misto naviseni mezd daj ledatak kulovy.

0/−3
8.3.2017 0:11

A94l68e48š 17J38a70n30á28č77e94k 3503764546673

PSA může být rádo, že nějak přežívá, natož aby kupovalo jinou značku :-D

+3/−1
7.3.2017 23:09

J24a68n 18P89r34i92b32y96l 5830115787487

Nechápu, jak podniky, které jsou dlohodobě ve ztrátách po jednom dvou dobrých rocích mají peníze na skupování jiných obdobně velkých firem...

Každopádně škoda Opelu. Měl jsem od nich i povedené auto. Frantík jak víme dobré auto vyrobit neumí.

+8/−1
7.3.2017 20:27

L34a90d85i54s39l43a64v 82S36t53e93h13l17í32k 6621629315

Protoze ty obdobne velke firmy jsou dlouhodobe ve ztrate.... 2mld.eur je prakticky zadarmo...

+1/0
7.3.2017 20:34

P51e88t73r 34Č10e97r68m68á91k 9328775199710

Jednoduše - jednorázově se tam nalejou peníze, ať už jako dotace nebo přímý vstup investora. Pak i z dlouhodobě prodělávající a krachující firmy může najednou být firma v zisku (byť v podstatě pouze účetním) a nakupovat....

0/0
7.3.2017 20:36

J70i64ř16í 59L32i94b36e90r 6498210420892

Mám obavu, že názor "Frantík dobré auto vyrobit neumí" je sice velmi trefný, a dieselové motory od Peugeotu patří ke špičce i z hlediska spolehlivosti. Opel Insignia taky není k zahození, leč je to první Opel po mnoha letech. Poslední zajímavé auto (pro mne), které Opel vyrobil, je Opel Monza.

0/0
8.3.2017 0:06

J83a86n 25P23r85i27b69y69l 5440625587887

Predpokladam, ze ve vete melo byt ale, jinak nedava moc smysl. Rika se, ze z frantiku furt jenom neco tece a mohu to potvrdit. Jednoho mame doma. Tak trochu nedobrovolne.

Jinak vyborne nafty dela prave Fiat a najdete je vsude. Alfa, Opel, Saab, Fiat, Chevrolet

0/0
8.3.2017 8:01

R73a10d90e87k 85Č70e50r42v15e27n80k33a 5484101714402

Nedávno mluvil v TV nějaký dodavatel dílů se zkušeností s PSA a - " jednací jazyk zásadně francouština a platební morálka nic moc"

+5/0
7.3.2017 20:20

R66a93d60e49k 62D91o19l23e80ž52a78l 2459593480120

Juříček z Brano Group. Doslova že splatnost je 120 dní a ani to neberou moc vážně.

+2/0
7.3.2017 21:40

P36a12v57e69l 57J94a45n12e63č50e90k 2565788695440

120 dni ve stavebnictvi, o tom bychom si mohl nechat zdat;-)

0/0
27.3.2017 15:08

V89í47t26ě96z38s77l67a96v 49S21c17h80m74i14t27t 5710959549773

"Opel by se tak mohl stát značkou PSA právě pro auta na baterky." Auta na baterky jsou všechny výrobky PSA:-)

+12/−1
7.3.2017 19:50

J77a95n 45S51i12n81n70r58e58i84c21h 6103625440201

Zajimave reseni. Spojenim dvou bankrotujicich spolecnosti s treti vznikne prosperujici podnik. Tohle nedokazali planovaci chozrascotu ani zaa socializmu.

+15/−2
7.3.2017 19:00

M18i87l96a42n 51N72ě58m44e60c 1295450876636

Mínus krát mínus je plus, ne? :)

+1/0
7.3.2017 19:13

J36a58r32o28m60í33r 91V65a93n11i74š94t55a 7167188472643

máte pravdu, bolševici totiž dokázali spojením prosperujících podniků vytvořit skomírající národní podnik produkující výrobky nikoli druhořadé, ale třetiřadé kvality.

+3/0
7.3.2017 19:35

P98a17v28e40l 92L19á83n98í21k 5369155462117

Odkdy PSA bankrotuje prosim? Protoze to je totalni nesmysl. Dari se jim lepe a lepe to jen v cesku to neni videt potoze tady frci jenom Hyundai.

+1/−1
7.3.2017 20:08

P90e81t46r 82Č93e31r36m88á80k 9128205289510

Ale kdeže, v zisku jsou teprve druhým rokem, a to ještě především díky masivním dotacím státu a investicím z číny. Nebýt toho tak cca 3-4 roky zpět krachli.

+4/0
7.3.2017 20:33
Foto

T92o95m67á55š 26D51v35o22ř64á45k 7805456957641

Ne, ne. Nemusí...

"Opel by se tak mohl stát značkou PSA právě pro auta na baterky."

0/0
7.3.2017 18:40

M23a44r60t22i64n 60N56o98v83o22t19n33ý 8240261377203

"...kterou bude provozovat PSA společně s bankou BNB Paribas"

Máme tu snad novou banku, která nabízí Bed'n'Breakfast? Překlep ale pobavil! :-)

+2/−1
7.3.2017 18:34
Foto

J35i26ř29í 74D67v89o13ř52á79k 5875949750778

Konec značky Opel nebude její prodej PSA, ale snaha o výrobu historických věcí, s minimálním zlepšením. První elektromobil 1835.

+3/0
7.3.2017 18:33

J26a10n 11B58l34a70n74a 3466505974

Opel by se tak mohl stát značkou PSA právě pro auta na baterky............ to bude ta realita, auto na baterky

+8/0
7.3.2017 18:20

A62n89t46o95n83í43n 16S27v20o95b36o35d54a 3284753899552

GM již pohřbil Saab, uvidíme jak dopadne tato automobilka. Renault koupil podíl v Nissanu a mají celosvětový trh, PSA si s Oplem trh nezvětšili, byli to evropští konkurenti, takže koupě z nouze , PSA mělo asi hrůzu, že to koupí někdo jiný a dravý

+7/0
7.3.2017 17:52
Foto

B53o57h68u84m72i61l 32P15r94o19c31h64á90z66k44a 9872759314210

Ještě, že pan Ghosn nastoupil k nám, a ne jinam :)

0/0
7.3.2017 18:55

F76r53a16n68t46i80š76e64k 80V89r74á56n39a 5579792293911

Ten model může fungovat podobně jako u VW - sdílení platforem ušetří dost peněz, zároveň se zachová variabilita, a ti kteří chtějí německé (Opel) nebo anglické (Vauxhall) auto, a francouzské by nikdy nekoupili, můžou po nich sáhnout.

Myslím, že i Opel se docela snaží inovovat (např. ten systém OnStar) a bylo by docela škoda, kdyby úplně krachnul.

0/0
7.3.2017 17:33

M91i38r77e27k 84G72a78j47e96r 5941556149690

System OnStar ma GM uz hodne dlouho, takze je logicke, ze ho prosadili i pro Opel.

0/0
7.3.2017 17:52
Foto

J89i65ř52í 54D78v77o10ř50á10k 5485909830678

Pamatuji si, jak před lety, jistý podnikatel nechtěl francouzké auto. Bylo to těsně před nástupem Oplu Movano na trh. Stavil se k dealeru Opla, a objedna si Movano. V té době ještě nebyl oficiálně zahájen prodej, tak "kreativní " dealer Oplu navětívil jistého známého prodejce Renaultu v Brně, a koupil Renault Master, objednal znaky na kapotu, poklice s nápisem Opel,přístrojovou desku s nápisem Opel..... . Bohužel tento kousek vystavil s nápisem " Nový Opel ". Od zastoupení firmy Opel dostal hodně " po ....... " , ale majitel auta byl spokojený, měl pravou německou kvalitu. Sice v techničáku byl typ : Renault Master, ale na autě byly nápisy, znaky Oplu.

+2/−1
7.3.2017 18:29

I33g15n44á74c 35M42r86k24v95i82č91k42a 2588672439885

jako pohádka pro děti dobrý, ale na tohle by neskočil ani blb

+3/0
7.3.2017 18:39

A97n83t80o19n76í30n 84S89v85o13b10o51d91a 3504383399362

tak si kupte Mercedes Citan :-), přeznačený Renault

+3/0
7.3.2017 18:46

A10n15t54o41n62í30n 29S70v81o74b69o69d61a 3454293429172

stejně je Movano dvojče Master :-)

+2/0
7.3.2017 18:51
Foto

J20i49ř17í 13D57v56o84ř59á84k 5485399850728

Kupodivu je to realita..

0/0
7.3.2017 20:16
Foto

B14o41h63u13m31i66l 37P44r65o30c60h89á15z47k19a 9292269504640

legrace je v tom, že Master je kvalitou výše než Movano.

0/0
7.3.2017 18:57

P31e58t43r 27Č88e28r96m56á96k 9568125449790

To se moc nedá předpokládat, úspěch sdílení techniky VW spočívá v tom že to portfolio značek jasně rozdělil a definoval, a až na výjimky má každý model odlišnou cílovou klientelu.

PSA tohle nebylo schopno dodnes udělat mezi Citroenem a Peugeotem, a jelikož Opel cílí opět na stejnou skupinu zákazníků, bude to sakra těžké.

+6/0
7.3.2017 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.