Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co s Opelem? Francouzská automobilka PSA řeší miliardový rébus

Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën koupí evropskou divizi americké General Motors za 2,2 miliardy eur. Bude tak stát před otázkou, jak uřídit tři velkoobjemové značky na velmi konkurenčním evropském trhu. Jednou z možných cest je specializace německé značky na elektromobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e12t92r 29Z11a36c77h13r16d97l75a 2436731338778

U šicích strojů začali a také se tam po letech vrací.

0/0
19.3.2017 0:49

D37a71v46i96d 68V27o83n64d47r79á76č91e60k 6855437794

Tak PSA znovu podoji TPCA a ktomu PSA Trnava a bude na Opel.Lituju lidi v techto tovarnach.Porad budou delat na strojich ktere patri uz do muzea a este jim misto naviseni mezd daj ledatak kulovy.

0/−3
8.3.2017 0:11

A89l34e20š 96J98a55n57á42č95e90k 3103554686113

PSA může být rádo, že nějak přežívá, natož aby kupovalo jinou značku :-D

+3/−1
7.3.2017 23:09

J63a71n 71P58r29i96b33y11l 5730295117347

Nechápu, jak podniky, které jsou dlohodobě ve ztrátách po jednom dvou dobrých rocích mají peníze na skupování jiných obdobně velkých firem...

Každopádně škoda Opelu. Měl jsem od nich i povedené auto. Frantík jak víme dobré auto vyrobit neumí.

+8/−1
7.3.2017 20:27

L10a68d25i92s97l23a80v 86S77t44e28h74l44í40k 6791469505

Protoze ty obdobne velke firmy jsou dlouhodobe ve ztrate.... 2mld.eur je prakticky zadarmo...

+1/0
7.3.2017 20:34

P98e26t29r 91Č75e30r57m93á36k 9838685599880

Jednoduše - jednorázově se tam nalejou peníze, ať už jako dotace nebo přímý vstup investora. Pak i z dlouhodobě prodělávající a krachující firmy může najednou být firma v zisku (byť v podstatě pouze účetním) a nakupovat....

0/0
7.3.2017 20:36

J98i20ř38í 82L61i59b29e24r 6148310200502

Mám obavu, že názor "Frantík dobré auto vyrobit neumí" je sice velmi trefný, a dieselové motory od Peugeotu patří ke špičce i z hlediska spolehlivosti. Opel Insignia taky není k zahození, leč je to první Opel po mnoha letech. Poslední zajímavé auto (pro mne), které Opel vyrobil, je Opel Monza.

0/0
8.3.2017 0:06

J35a28n 40P90r22i77b97y17l 5810815537797

Predpokladam, ze ve vete melo byt ale, jinak nedava moc smysl. Rika se, ze z frantiku furt jenom neco tece a mohu to potvrdit. Jednoho mame doma. Tak trochu nedobrovolne.

Jinak vyborne nafty dela prave Fiat a najdete je vsude. Alfa, Opel, Saab, Fiat, Chevrolet

0/0
8.3.2017 8:01

R76a15d42e41k 34Č47e33r81v76e49n61k65a 5254251264752

Nedávno mluvil v TV nějaký dodavatel dílů se zkušeností s PSA a - " jednací jazyk zásadně francouština a platební morálka nic moc"

+5/0
7.3.2017 20:20

R24a39d58e90k 11D61o83l17e78ž95a29l 2129863160180

Juříček z Brano Group. Doslova že splatnost je 120 dní a ani to neberou moc vážně.

+2/0
7.3.2017 21:40

P32a14v95e51l 37J21a94n42e36č81e58k 2835198125240

120 dni ve stavebnictvi, o tom bychom si mohl nechat zdat;-)

0/0
27.3.2017 15:08

V24í97t47ě48z25s79l29a68v 72S97c19h22m38i47t41t 5250589729533

"Opel by se tak mohl stát značkou PSA právě pro auta na baterky." Auta na baterky jsou všechny výrobky PSA:-)

+12/−1
7.3.2017 19:50

J20a37n 14S29i82n49n42r80e73i81c97h 6473685190401

Zajimave reseni. Spojenim dvou bankrotujicich spolecnosti s treti vznikne prosperujici podnik. Tohle nedokazali planovaci chozrascotu ani zaa socializmu.

+15/−2
7.3.2017 19:00

M56i13l31a66n 46N45ě34m93e82c 1225890786786

Mínus krát mínus je plus, ne? :)

+1/0
7.3.2017 19:13

J82a63r37o48m56í14r 82V40a74n64i66š73t43a 7817818102623

máte pravdu, bolševici totiž dokázali spojením prosperujících podniků vytvořit skomírající národní podnik produkující výrobky nikoli druhořadé, ale třetiřadé kvality.

+3/0
7.3.2017 19:35

P66a61v19e17l 79L93á79n34í77k 5709965462347

Odkdy PSA bankrotuje prosim? Protoze to je totalni nesmysl. Dari se jim lepe a lepe to jen v cesku to neni videt potoze tady frci jenom Hyundai.

+1/−1
7.3.2017 20:08

P49e10t85r 14Č42e27r77m25á17k 9928535729820

Ale kdeže, v zisku jsou teprve druhým rokem, a to ještě především díky masivním dotacím státu a investicím z číny. Nebýt toho tak cca 3-4 roky zpět krachli.

+4/0
7.3.2017 20:33

T69o48m83á46š 81D66v42o72ř14á20k 7845986577841

Ne, ne. Nemusí...

"Opel by se tak mohl stát značkou PSA právě pro auta na baterky."

0/0
7.3.2017 18:40

M50a19r78t42i39n 88N60o34v56o65t66n74ý 8160181937783

"...kterou bude provozovat PSA společně s bankou BNB Paribas"

Máme tu snad novou banku, která nabízí Bed'n'Breakfast? Překlep ale pobavil! :-)

+2/−1
7.3.2017 18:34
Foto

J49i67ř95í 57D96v67o45ř96á92k 5365499500518

Konec značky Opel nebude její prodej PSA, ale snaha o výrobu historických věcí, s minimálním zlepšením. První elektromobil 1835.

+3/0
7.3.2017 18:33

J10a47n 90B18l97a82n76a 3146925484

Opel by se tak mohl stát značkou PSA právě pro auta na baterky............ to bude ta realita, auto na baterky

+8/0
7.3.2017 18:20

A35n14t81o19n40í73n 71S62v33o46b23o36d12a 3894493689572

GM již pohřbil Saab, uvidíme jak dopadne tato automobilka. Renault koupil podíl v Nissanu a mají celosvětový trh, PSA si s Oplem trh nezvětšili, byli to evropští konkurenti, takže koupě z nouze , PSA mělo asi hrůzu, že to koupí někdo jiný a dravý

+7/0
7.3.2017 17:52
Foto

B81o38h90u87m88i22l 42P48r66o83c96h11á24z54k52a 9452859854270

Ještě, že pan Ghosn nastoupil k nám, a ne jinam :)

0/0
7.3.2017 18:55

F33r94a81n73t55i22š22e47k 61V60r77á43n35a 5689902883251

Ten model může fungovat podobně jako u VW - sdílení platforem ušetří dost peněz, zároveň se zachová variabilita, a ti kteří chtějí německé (Opel) nebo anglické (Vauxhall) auto, a francouzské by nikdy nekoupili, můžou po nich sáhnout.

Myslím, že i Opel se docela snaží inovovat (např. ten systém OnStar) a bylo by docela škoda, kdyby úplně krachnul.

0/0
7.3.2017 17:33

M80i16r86e46k 97G21a38j58e27r 5201876609370

System OnStar ma GM uz hodne dlouho, takze je logicke, ze ho prosadili i pro Opel.

0/0
7.3.2017 17:52
Foto

J19i78ř93í 66D94v11o68ř26á52k 5355379440978

Pamatuji si, jak před lety, jistý podnikatel nechtěl francouzké auto. Bylo to těsně před nástupem Oplu Movano na trh. Stavil se k dealeru Opla, a objedna si Movano. V té době ještě nebyl oficiálně zahájen prodej, tak "kreativní " dealer Oplu navětívil jistého známého prodejce Renaultu v Brně, a koupil Renault Master, objednal znaky na kapotu, poklice s nápisem Opel,přístrojovou desku s nápisem Opel..... . Bohužel tento kousek vystavil s nápisem " Nový Opel ". Od zastoupení firmy Opel dostal hodně " po ....... " , ale majitel auta byl spokojený, měl pravou německou kvalitu. Sice v techničáku byl typ : Renault Master, ale na autě byly nápisy, znaky Oplu.

+2/−1
7.3.2017 18:29

I22g96n92á18c 85M43r48k65v97i86č74k87a 2738772719845

jako pohádka pro děti dobrý, ale na tohle by neskočil ani blb

+3/0
7.3.2017 18:39

A94n84t12o68n66í92n 81S41v66o52b47o62d86a 3454173749482

tak si kupte Mercedes Citan :-), přeznačený Renault

+3/0
7.3.2017 18:46

A15n12t51o25n78í54n 89S72v61o31b14o26d94a 3204163829232

stejně je Movano dvojče Master :-)

+2/0
7.3.2017 18:51
Foto

J83i68ř44í 61D66v55o54ř54á55k 5975969410898

Kupodivu je to realita..

0/0
7.3.2017 20:16
Foto

B81o71h46u58m98i27l 94P31r33o80c63h50á96z71k35a 9822399634920

legrace je v tom, že Master je kvalitou výše než Movano.

0/0
7.3.2017 18:57

P52e83t50r 29Č93e59r56m52á27k 9468635409890

To se moc nedá předpokládat, úspěch sdílení techniky VW spočívá v tom že to portfolio značek jasně rozdělil a definoval, a až na výjimky má každý model odlišnou cílovou klientelu.

PSA tohle nebylo schopno dodnes udělat mezi Citroenem a Peugeotem, a jelikož Opel cílí opět na stejnou skupinu zákazníků, bude to sakra těžké.

+6/0
7.3.2017 19:02







Najdete na iDNES.cz