Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímým vlakům přes Krkonoše hrozí konec, Poláci vypověděli ČD smlouvu

Rok a čtvrt po zavedení přímého železničního spojení Liberce s polskou Sklarzskou Porebou hrozí vlakům konec provozu a návrat k přestupování. České dráhy s polským dopravcem vyjednávají o další spolupráci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14o12s86e70f 47B59l73a49ž68e87j 3271844144342

Opětneúplný článek. Je potřeba objasnit, jak situace opravdu vypadana této trase. CD je ten, kdo blokuje zlepšení a prodlouženítéto trasy. Do roku 2015 byla situace taková, že do Harrachovajezdil starý motorák CD, z Harrachova dále do Polska moderní PesaSA134. Od konce roku 2015 jezdí celou trat modernizovaný osobák CDaž do Sklarske Poreby, pokud není nahrazen starým motorákem, jakje běžné. Odtud pokračuje dále do Vratislavi Newag Impus. Důvodneshod je fakt, že polský dopravce chce spojit Vratislav s Libercembez přestupů. Toto není možné provést s vlaky CD, protoženemají signalizaci pro Polsko, pouze po Sklarskou Porebu. A jinýdopravce nemůže na trat vstoupit kvůli monopolu CD v Liberci.Polsky dopravce nabízí vlaky Newag Impuls 31we, s většíkapacitou, wi-fi a koženými sedačkami pro celou trat Liberec -Vratislav protože má českou i polskou signalizaci. Toto sesamozrejme CD nelibi. Takže to tak pro rejply co neznají fakta. Jense podívejte jaké vlaky používají CD v Trutnově, a jaké polštídopravci....

+2/0
14.3.2017 6:52

P87e86t15r 65M68u49n18z63a73r 1355881359116

"celou trat modernizovaný osobák CD" jezdí nový osobák Stadler RegioShuttle. Já jen že většina lidí si pod pojmem "modernizovaný osobák" představí tu hrůzu Regionovu.

"nahrazen starým motorákem, jakje běžné. " aha, na to jste přišel jak? Jako nerozporuji, že případě potřeby může být nasazen starší vlak, ale rozhodně to není běžné, protože v takovém případě dostanou ČD od kraje pokutu.

"wi-fi" jo to je dobrá věc (bez ironie), ale bohužel v ČR nebude fungovat.

0/0
14.3.2017 8:16

L71u27k11á85š 79V18e73v34e13r58k47a 1677966450

Já nevím teda jestli to má být od Vás trolling, nebo jste jen tak hodně mimo..Před rokem 2015 tam už dlouho PesaSa134 nejezdila, jezdil tam ten "odsuzovanej" starej českej motorák 810, z české strany do Harrachova už pár let jezdí nové štádlery a od 2015 je protáhli až do Poreby, ale ani předtím na české straně nejezdili tak staré vlaky, před zavedením 840, jezdila většina vlaků v provedení 843+943, případně 854, a 810/010 se na trati objevovalo už jen sporadicky, od jara 2012 už jezdí výhradně nové stadlery a není ani moc jiného co by tam mohlo jezdit, protože regionova, která dělá v lbc zálohu se nahoru těžko vyhrabe, takže na zubačku vyjela za celou dobu existence párkrát a většinou se pak v Tanvaldě řeší přestup a regionova se otočí zpátky na Liberec a 810 už tu žádná jako záložní ani není, k tomu že polský dopravce chce přímé vlaky Liberec - Vratislav se nemá cenu ani vyjadřovat, hlavně to navrhované vozidlo je pro tuto trať velice vhodné, docela by mě zajímalo jak by se jezdil úsek Poreba-Liberec když tam jaksi chybí dráty...

0/0
19.3.2017 10:14

V22á54c73l63a56v 81J48í53r55a 5972267702955

Stručně a jasně. Úsek trati byl financován z dotací EU a pak by snad měla platit dohodnutá pravidla. Třeba jízdní řád 2016/2017. Všechno ostatní je pokus o šlendrián. Je patrné, že "bratr" Lech vidí spolupráci podle toho, jak mu to momentálně vyhovuje. Stejně tak sliby Polské velvyslankyně řešení úseku trati Hrádek - Zittau na Polském území po 20 letech jednání ve výhledu dalších 3 až 5 let přinejmenším komickým výsměchem. Jsem zvědav, jak se d tím ČD i Liberecký kraj popasuji.

0/0
14.3.2017 2:08

V33l94a47d23i44m58í33r 72J76i51r86o41š 6158944606

Když něco funguje, je to třeba bezpodmínečně zrušit. Typičtí Poláci.

+1/−1
13.3.2017 18:35

Z63d83e56n27ě10k 51H71l50u28š61t35í78k 9285335724549

U Poláků člověk nikdy neví, jestli na tom chtějí něco vyvařit, nebo jestli je to pouhý šlendrián. Jejich neschopnost za 20 let opravit, byť i za cizí peníze, 4 km železniční tratě mezi Libercem a Žitavou přes jejich výběžek, který kompletně zdevastovali těžbou uhlí, je už legendární.

+8/−2
12.3.2017 12:22

V87á62c47l77a11v 17J20í34r33a 5482227492775

Nevim, proč ty minusy

0/0
14.3.2017 2:17

M31i76c25h76a52e92l 91S23t68a52n94o80v32s95k93ý 6817335548544

Jasne ze jde o prachy. Polaci chteji jednak dosahnout na dotace, a potom proniknout na nas trh, jako se vice/spis mene snazi Nemci. Kdyz budou jezdit z Liberce do Sklarsky Poreby misto CD, tak to bude skvela reference.

+2/−2
12.3.2017 12:17

M53i78c41h53a51e57l 81C61h76a45r92v76á12t 9599118503392

Takže prvomájový alegorický vlak nebude?8-o

+2/0
12.3.2017 8:39

P57e62t50r 79F78i61a74l93a 9933816303833

Vážený pane novináři, můžete sdělit, co bylo závadného na příspěvku, který jste mi vymazal?

Povšiml jste si, že jsem výraz "sr***y" dal do uvozovek, protože jsem ho opsal od jiného diskutéra, na jehož příspěvek jsem reagoval? Jemu jste totiž příspěvek ponechal.

Anebo se nesmí napsat pravda, že české zemědělství má nižší dotace než Polsko, Německo, Francie? Nesmí se napsat pravda, že Pospíšil je komunistický synáček?

Nevšiml jsem si, že by byly někdy mazány příspěvky, kdy se diskutéři vyjadřují o jiných politicích úplně nechutně, ať je to Kalousek, Zeman, váš Babiš i další. Pánové Špidla a Pospíšil jsou proti nim něco extra?

+4/−1
11.3.2017 18:51

M24i39l50a25n 67V93i33k 1527445703343

Také mi cenzor maže to, co o pár řádků dál nechá. Asi podle momentální nálady. A teď mne za to, cenzore, smaž!

+3/0
13.3.2017 17:41

P93e20t40r 45F32i58a28l77a 9723936533523

Přesně, napíše, že je to mimo téma.:-) A mně také.

+1/0
13.3.2017 18:29

S74t90a13n 73N98o79v78á57k 5627105405914

Je to jen člověk. Stará mu nedá... a jste pryč! ;-D

0/0
13.3.2017 22:31

R31e63g36i85n90e 16M27a85r23t90i26n 6842678310388

:-) Proč tak daleko. Pamatuji si jak pendleři do práce denně museli na trase z Pardubic do Prahy přestupovat v Kolíně, protože úředníci si neuměli mezi kraji přesípávat státní peníze.[>-]Rv

+2/0
11.3.2017 18:46

R70a45d62e52k 20J29a85n96a50t75a 9905596534642

To si nepamatuju. Respektive pamatuju si, že byla Os ramena v Kolině rozdělěna a to jsou i dnes. Ale nepamatuju si, že by od zrušení rychlíkových příplatků po revoluci někdo jezdil z Pardubic do Prahy osobákem. Proč by to dělal?

+1/0
12.3.2017 13:28

P91e76t41r 20N98e52c11h93a91n90i80c87k35ý 7653616988860

tipuji,že na trase nemyslí přímo z Pardubic, ale stejně se vyplatí jet z Kolína rychlíkem. Možná jezdili Os protože byl integrovaný nebo stavěl někde jako Kyje, Běchovice

+1/0
12.3.2017 19:45

V87i40k57t50o85r 27N46á87r80o11ž77n38ý 3459242258

Vážení diskutující , přečetl jsem si zde všechny příspěvky s je mi z nich trochu šoufl. Kdo něco z vás o tom něco ví ? Kdo z vás je obeznámen se všemi smlouvami , kdo četl záznamy ze všech jednání atd ? Jak vlastně vůbec probíhá placení za dopravní cestu na českém i polském úseku , jak probíhá rozúčtování jízdného , kdo a jakým dílem se podílí na krytí ztráty , která je zde generována ?

Prostě je nějaká spolupráce , nějaký dohodnutý stav a jeden z partnerů tuto spolupráci chce ukončit . Buď se spolu partneři domluví a bude se jezdit tak jak dnes a nebo se nedomluví a jezdit se nebude a nebo se bude jezdit jiným systémem.

+5/−1
11.3.2017 16:10

M67i42r57o98s48l53a57v 32G84r68o50s70s60m39a41n59n 8402889764

Budu rád, když mi o tom něco řeknete. Pokud si vzpomenu, jaké komplikace z polské strany provázely už samotné zavedení přeshraniční dopravy, mám pocit, že se u našich sousedů zapomíná na to, že jde v první řadě o veřejnou službu, která je z části financována z veřejných rozpočtů. Pro úspěšnost podobných projektů je lepší seriózní přístup a oboustranná podpora, než hraní si na vlastním písečku. I železniční dopravci musí pochopit, že jejich konkurencí není železniční partner na druhé straně hranic, ale především ostatní druhy dopravy a vlastní blbost. Pokud mají obě strany pud sebezáchovy (a tím si nejsem jist), uvědomí si, že roztržením spojů přijdou o část příjmů z jízdného. Vůbec bych přitom neměl nic proti tomu, aby polský dopravce s nějakým spojem zajížděl na české území třeba až do Liberce, v rámci vyrovnávky výkonů.

+6/0
11.3.2017 20:34

P13e70t22r 16F51i89a23l72a 9203706983263

Pane Grossmanne, můžete prosím konkrétně říct, z jakého důvodu jste mi dal mínus?

Domníváte se, že naši zástupci v EU jsou skvělí a vyjednali pro naše zemědělce správné dotace?

0/−1
12.3.2017 10:24

P62e55t65r 71S67c33h13w10a48r44z 7828359643271

Ok, ale proč je dohoda, ať už s PKP nebo s regionálními polskými dopravci *vždy* téměř nemožná.

+5/0
11.3.2017 22:09

M76i75r37o51s69l28a97v 56Z47i21k95m30u51n56d 6578392847218

S Poláky jsou jen a jen problémy (nejenom v EU) ... podívejte se jaké problémy dělají na traťovém úseku vedoucím přes Polsko mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou - to by bylo opravené při jedné nepřetržité výluce za týden není opravené několik desetiletí jen proto, že TO Poláky nezajímá. Vlaky nejsou jejich. Stejné problémy jsou mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku (přes Glucholazy) ... Poláci v podstatě chtějí ze všeho vyrazit jen a jen peníze ...

Po roce 1990 se obnovil provoz z Meziměstí do Polska, jezdily tam malé motoráčky řady 810, které jsou provozně levné a na danou frekvenci postačovaly. Pak někdo ve Varšavě přišel na to, že podle mezistátní smlouvy z roku "x" (do roku 1990 se tam osobní doprava neprovozovala) mají dopravu zajišťoval Poláci. Ti ovšem žádný motorák 810 nemají, tak tam začala jezdit velká motorová lokomotiva s jedním vozem, provozně "x" násobně dražší než M 810 a protože to bylo "drahé" tak se vlaky bez náhrady zrušily, protože nechat tam jezdit dopravce ČD bylo pod úroveň a na předělání smlouvy nebyl zájem ...

Zajímavé je mimo jiné i to, že podobné problémy nemají "na západ" od Šumavy a Krušných hor.

Švýcarský dopravce jezdí po Německu, německý po Švýcarsku, elektrické jednotky švýcarského dopravce jezdí s italským personálem po Itálii, německý dopravce jezdí do Holandska ... A to tam ještě existují "mezistátní" integrované tarifní systémy, kdy jedna jízdenka platí v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Lichtenštejnsku, resp. Francie, Švýcarsko, Německo apod.

"Regionální" politické reprezentace by rády vlaky, ale co nejvíc za co nejmíň peněz (nejlépe, kdyby to bylo zadarmo) - snad každý si všiml toho, jaký problém dělá krajům nařízené navýšení mezd řidičům autobusů za žebrácké mzdy na ubohých 98 korun - tak málo berou zaměstnanci bezpečnostních agentur. Kraje najednou "nemají peníze" a chtějí aby "TO" navýšení zaplatit STÁT ...

+10/−1
12.3.2017 8:25

J23a69n 33H18a15v72r68d90a 2178846761648

Můžu souhlasit s mnoha věcmi, co jste napsal.

Ale co jste vyplodil na konci s regionální politickou reprezentací a navýšením mezd řidičům autobusů, to mi hlava nebere...

Je tak těžké pochopit, že kdybyste vy uzavřel smlouvu s nějakou společností, že vám něco udělá (může to být třeba vymalování pokojů u vás doma) a pak přišel někdo jiný, třeba "stát" a řekl, že jste povinen zaplatit řemeslníkům té společnosti vyšší mzdy, tedy že musíte zaplatit vyšší částku ze svého té firmě, tak byste se asi taky postavil na zadní, že? Obzvláště když ještě smluvní vztahy Krajů upravuje zákon, a ten jaksi celou věc ještě dost podstatně komplikuje.

Mohl byste víc přemýšlet, než něco vypustíte.

0/0
13.3.2017 14:37

V35á39c79l85a72v 46J95í82r29a 5392977642985

No to je sice hezky, ale pokud se dohodne jízdní řád 2026/2017 měl by platit v plném rozsahu. Ne si ho upravovat podle toho, že bych mohl na tom něco trhnout. Jiné vysvětlení není.

0/0
14.3.2017 2:44

P28a60v70e12l 61O52r89s15á96g 4245512563525

a nebo https://www.facebook.com/M%C3%A1me-r%C3%A1di-Pol%C3%A1ky-502378459923682/?fref=ts

+1/0
11.3.2017 13:29

M66a31r77e10k 36Š89i70m70o55n 2704907708708

Je to důsledek 2. války a nešetrné hranice na Odře/Nise. Nebýt Hitlera, mohlo to být Německo celé.

+3/−1
11.3.2017 13:27

J83i92ř87í 38E93r39b35e53n 1163544186297

A vite vubec, o jake oblasti je rec? A ze harrachovska cast trati (Harrachov byl ryze ceskou obci) byla do roku 1958 zahranicni, tj. polska, predtim nemecka/pruska? Hranice probihala stredem reky Jizery a soutokem s Mumlavou.

+1/0
11.3.2017 20:10

P14e33t34r 74S30c41h65w44a25r93z 7398609503381

A píše p. Šimon něco jiného? ;-) Schreiberhau a Hirschberg byly na území Pruska - a jak "za Rakouska", tak za 1. republiky (a částečně i v době, kdy vše bylo na území Třetí Říše) trať fungovala naprosto normálně. Následkem 2. světové války došlo k posunu hranic, původně pruské území připadlo Polsku a SSSR jako válečnou kořist odvezla/zničila co mohla. A ačkoliv Polsko, "východní" Německo a Československo byly "spřátelené" země, přeshraniční styk byl na dlouhou dobu přerušen.

Neřešme, kdo za to může víc, prostě se historie regionem přehnala a dnes už asi jde o status quo.

+1/0
11.3.2017 22:24

J70i73ř37í 57E14r10b21e90n 1803154226187

Neřeším, kdo za to může. Ale se zahraničím byozničeno železničních spojení mnohem víc - a problémy s jeho obnovou nejsou jen do Polska, ale i do Německa či Rakouska. Jedna Železná Ruda to nevytrhla...

+2/0
11.3.2017 23:39

M84i56r27o27s23l25a33v 91P16a85č46e45s 8800497586142

Bylo to tak jak píšete,jen bych upřesnil, že Polsko-Československá hranice probíhajcí středem Jizery, končila přesně na soutoku Jizery s Mumlavou,který je jen pár metrů proti proudu,nad starým českým mostem na Mýtě.Od soutoku se pak hranice prudce stočila opět nahoru a vedla téměř přímo prudkým kopcem podél osady Tkacze,až ke kolejím za touto železniční stanicí...

0/0
13.3.2017 20:43

M35a68r98e58k 77Š52i11m63o78n 2774967138288

Paradox. Autobusovou linku můžu natáhnout z Talinu do Lisabonu a nepotřebuju k tomu jediný povolení. Pokud chci vlakem přejet čáru, musim se handrkovat se sebestřednýma Polákama. Evropské železnice by se měly nějak reorganizovat, aby ten přeshraniční provoz nebyl takhle komplikovaný.

+4/−5
11.3.2017 13:25

V92i42k52t68o18r 33N80á86r97o75ž25n44ý 3279462648

Co jste napsal je totální nesmyl. V každé zemi potřebujete pro autobusovou linku povolení , resp. koncesi...

+7/0
11.3.2017 16:01

A87l90a21n 33Ř60e61p85k55a 4465236

Tak jako zkusit to může každý provozovat bus linku bez povolení, ale dřív, nebo později mu to utnou a bude nemálo platit na pokutách ;-D

+3/0
11.3.2017 16:55

M58a17r14e25k 62Š43i46m36o87n 2874917148928

Ano, potřebujete koncesi na autobusovou linku, ale s tou snad nikde v EU nejsou problémy, nebo jo?

+3/0
11.3.2017 17:44

V21i40k35t33o47r 69N32á42r42o35ž63n98ý 3909862848

Někde menší , jinde větší.

Každopádně představa , že dnes koupím autobus , zítra se dohodnu s provozovateli autobusových stanovišť po trase a pozítří vyjedu je značně naivní. Zprovoznit autobusovou linku napříč Evropou , to je práce na léta...

+3/−2
11.3.2017 18:28

M79a67r40e55k 95Š31i94m73o72n 2824817238818

Nicméně zprovoznit vlakovou linku napříč Evrpou, to je práce pro Chucka Norise.

+1/0
12.3.2017 20:14

J96i90ř58í 76K94o85c27u21r29e36k 6625184765898

Zatím se to povedlo jenom s nákladním vlakem. Tristní je, že přjel z Číny přes Rusko a Polsko do Něměcka. Zkrz Francii to nejde.

0/0
12.3.2017 22:53

M26i73c77h61a63e51l 59S50t17a29n61o57v95s88k45ý 6617595638864

Potrebujes licenci na mezinarodni verejnou autobusovou dopravu. Jediny, co nepotrebujes, je handrkovani o tom, jestli te pusti na koleje, pardon na silnici. Staci zaplatit myto, v Nemecku dan, nekde dalnicni znamku, co ja vim... A moznost zajet na autobusak taky neni zadarmo. Kazdou zastavku (treba jen zmenu) musis u nas hlasit na magistrat, na RSD a buhvikam jinam a buhvi jak dlouho predem. Pochybuju, ze v jinych statech napric Evropou to bude jine. Ale tohle je na draze asi obdobne. Neda se jednoduse koupit autobus, sednout za volant a jezdit. Mozna tak v Kazachstanu.

0/0
12.3.2017 12:25

M19i60c44h44a15e32l 95S10t66a68n48o14v91s87k54ý 6147575988154

Jo, na RSD se tk hlasi cca rok predem!

0/0
12.3.2017 12:26

J30i58ř39í 47K49o51c56u42r37e31k 6315824745138

Klidně bych jim vyšel vstříc, ale pod jednou závaznou podmínkou: Peáž z Žitavy do Hrádku na Nisou bude uvedna do normového stavu. buď to zajistí, nebo umožní zajistit třetí straně. A o investovanou částku budou sníženy poplatky za peáž.

+2/0
11.3.2017 13:19

J53a88r80o64s38l42a55v 41V55a58v82ř48í80n56e65k 8180440403137

Pša krev cholera.

0/−3
11.3.2017 12:38

R60o58b65e59r30t 96H93a63n74z62l71í45k 5464641392885

Jsou sami proti sobě. Já bych jim opačné řešení nepovolil vůbec. Jsou to poláci, kdo spoje více využívají a pokud chtějí tlačit na ČD a tedy na nás, poslal bych je znovu na start, ať se odnaučej vydírat a naučej se slušně chovat

+12/−3
11.3.2017 12:20

V44i64k32t91o69r 71N73á26r83o87ž66n12ý 3759852718

Máte nějaký přehled o tom , kolik použilo vlaky polských a kolik českých cestujících ? O tom , že Poláci vlaky více využívají pochybuji. Dle mého názoru je to fifty fifty.. I spousta Jablonečáků jede na kolovýlet tak , že se nechá vyvést do Jakuszyc a odtud jedou přes kopečky domů...

+3/−2
11.3.2017 16:03

P22e86t52r 70F52i93a33l31a 9433416483913

Asi přibude nezodpovědných polských řidičů v Krkonoších.

A Chovanec bude mít další starosti, kromě trestných činů a přestupků u polských řidičů kolem Hradce Králové a trestných činů Ukrajinců v Plzni, bude muset řešit i Krkonoše.

+1/−3
11.3.2017 11:59

P65a92v86e46l 11O25r27s76á72g 4785172203905

Budeme muset ke smlouvě přihodit další smlouvu. Na nákup kuřat, mléčných výrobků, slaných tyčinek bez soli, párky se silniční solí a další speciality.

+3/−8
11.3.2017 11:40

V86í90t42ě46z19s37l60a98v 76K10l32o58z22í67k 3451499414117

Domnivam se ze polakum jde jen o výkony, tedy o prachy.

+9/−2
11.3.2017 11:07

J57i37ř33í 81J59o90z11a 3298103590671

Poláci... víc asi není co dodat...

+13/−4
11.3.2017 10:55

T94o48m18á44š 59K61ř17í41ž87e96k 6323206417666

Co se dalo od podrazáckých Poláků čekat ?

+10/−4
11.3.2017 10:51

M25i86r23o51s13l59a40v 33G46r16o62s62s63m19a81n55n 8172179594

Vše pro cestující. Právě zrušení přestupu výrazně zatraktivnilo cestování na trati. ČD navíc využívají moderní dynamická vozidla. Co nabídne "spolehlivý" polský partner?

+20/0
11.3.2017 10:42

P48e19t14r 82S50c77h17w83a42r10z 7238609153221

Szukafony ;-D

+5/−2
11.3.2017 10:44

V49i92k74t24o15r 58N55á17r63o25ž70n37ý 3969972538

Jednokta PESA SA134 , která tam jezdila dříve nebyla také vůbec špatná...

+2/0
11.3.2017 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.