Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přímým vlakům přes Krkonoše hrozí konec, Poláci vypověděli ČD smlouvu

Rok a čtvrt po zavedení přímého železničního spojení Liberce s polskou Sklarzskou Porebou hrozí vlakům konec provozu a návrat k přestupování. České dráhy s polským dopravcem vyjednávají o další spolupráci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70o74s84e65f 53B42l30a54ž10e82j 3291894974722

Opětneúplný článek. Je potřeba objasnit, jak situace opravdu vypadana této trase. CD je ten, kdo blokuje zlepšení a prodlouženítéto trasy. Do roku 2015 byla situace taková, že do Harrachovajezdil starý motorák CD, z Harrachova dále do Polska moderní PesaSA134. Od konce roku 2015 jezdí celou trat modernizovaný osobák CDaž do Sklarske Poreby, pokud není nahrazen starým motorákem, jakje běžné. Odtud pokračuje dále do Vratislavi Newag Impus. Důvodneshod je fakt, že polský dopravce chce spojit Vratislav s Libercembez přestupů. Toto není možné provést s vlaky CD, protoženemají signalizaci pro Polsko, pouze po Sklarskou Porebu. A jinýdopravce nemůže na trat vstoupit kvůli monopolu CD v Liberci.Polsky dopravce nabízí vlaky Newag Impuls 31we, s většíkapacitou, wi-fi a koženými sedačkami pro celou trat Liberec -Vratislav protože má českou i polskou signalizaci. Toto sesamozrejme CD nelibi. Takže to tak pro rejply co neznají fakta. Jense podívejte jaké vlaky používají CD v Trutnově, a jaké polštídopravci....

+2/0
14.3.2017 6:52

P43e19t94r 64M74u97n60z18a84r 1865361509106

"celou trat modernizovaný osobák CD" jezdí nový osobák Stadler RegioShuttle. Já jen že většina lidí si pod pojmem "modernizovaný osobák" představí tu hrůzu Regionovu.

"nahrazen starým motorákem, jakje běžné. " aha, na to jste přišel jak? Jako nerozporuji, že případě potřeby může být nasazen starší vlak, ale rozhodně to není běžné, protože v takovém případě dostanou ČD od kraje pokutu.

"wi-fi" jo to je dobrá věc (bez ironie), ale bohužel v ČR nebude fungovat.

0/0
14.3.2017 8:16

L23u27k54á78š 44V89e42v92e57r56k80a 1297346490

Já nevím teda jestli to má být od Vás trolling, nebo jste jen tak hodně mimo..Před rokem 2015 tam už dlouho PesaSa134 nejezdila, jezdil tam ten "odsuzovanej" starej českej motorák 810, z české strany do Harrachova už pár let jezdí nové štádlery a od 2015 je protáhli až do Poreby, ale ani předtím na české straně nejezdili tak staré vlaky, před zavedením 840, jezdila většina vlaků v provedení 843+943, případně 854, a 810/010 se na trati objevovalo už jen sporadicky, od jara 2012 už jezdí výhradně nové stadlery a není ani moc jiného co by tam mohlo jezdit, protože regionova, která dělá v lbc zálohu se nahoru těžko vyhrabe, takže na zubačku vyjela za celou dobu existence párkrát a většinou se pak v Tanvaldě řeší přestup a regionova se otočí zpátky na Liberec a 810 už tu žádná jako záložní ani není, k tomu že polský dopravce chce přímé vlaky Liberec - Vratislav se nemá cenu ani vyjadřovat, hlavně to navrhované vozidlo je pro tuto trať velice vhodné, docela by mě zajímalo jak by se jezdil úsek Poreba-Liberec když tam jaksi chybí dráty...

0/0
19.3.2017 10:14

V41á11c44l22a38v 36J62í88r97a 5572137832125

Stručně a jasně. Úsek trati byl financován z dotací EU a pak by snad měla platit dohodnutá pravidla. Třeba jízdní řád 2016/2017. Všechno ostatní je pokus o šlendrián. Je patrné, že "bratr" Lech vidí spolupráci podle toho, jak mu to momentálně vyhovuje. Stejně tak sliby Polské velvyslankyně řešení úseku trati Hrádek - Zittau na Polském území po 20 letech jednání ve výhledu dalších 3 až 5 let přinejmenším komickým výsměchem. Jsem zvědav, jak se d tím ČD i Liberecký kraj popasuji.

0/0
14.3.2017 2:08

V50l15a19d95i74m20í89r 63J92i64r79o65š 6398944256

Když něco funguje, je to třeba bezpodmínečně zrušit. Typičtí Poláci.

+1/−1
13.3.2017 18:35

Z27d51e27n39ě90k 73H57l48u74š44t80í76k 9735685794749

U Poláků člověk nikdy neví, jestli na tom chtějí něco vyvařit, nebo jestli je to pouhý šlendrián. Jejich neschopnost za 20 let opravit, byť i za cizí peníze, 4 km železniční tratě mezi Libercem a Žitavou přes jejich výběžek, který kompletně zdevastovali těžbou uhlí, je už legendární.

+8/−2
12.3.2017 12:22

V71á77c19l14a74v 60J22í26r17a 5162447742805

Nevim, proč ty minusy

0/0
14.3.2017 2:17

M97i33c25h21a51e68l 18S95t15a59n41o15v83s97k39ý 6367305458824

Jasne ze jde o prachy. Polaci chteji jednak dosahnout na dotace, a potom proniknout na nas trh, jako se vice/spis mene snazi Nemci. Kdyz budou jezdit z Liberce do Sklarsky Poreby misto CD, tak to bude skvela reference.

+2/−2
12.3.2017 12:17

M18i78c75h71a62e73l 57C95h66a94r44v34á64t 9619908273832

Takže prvomájový alegorický vlak nebude?8-o

+2/0
12.3.2017 8:39

P89e32t32r 21F41i52a93l88a 9693856883133

Vážený pane novináři, můžete sdělit, co bylo závadného na příspěvku, který jste mi vymazal?

Povšiml jste si, že jsem výraz "sr***y" dal do uvozovek, protože jsem ho opsal od jiného diskutéra, na jehož příspěvek jsem reagoval? Jemu jste totiž příspěvek ponechal.

Anebo se nesmí napsat pravda, že české zemědělství má nižší dotace než Polsko, Německo, Francie? Nesmí se napsat pravda, že Pospíšil je komunistický synáček?

Nevšiml jsem si, že by byly někdy mazány příspěvky, kdy se diskutéři vyjadřují o jiných politicích úplně nechutně, ať je to Kalousek, Zeman, váš Babiš i další. Pánové Špidla a Pospíšil jsou proti nim něco extra?

+4/−1
11.3.2017 18:51

M74i55l53a43n 36V88i51k 1327605613473

Také mi cenzor maže to, co o pár řádků dál nechá. Asi podle momentální nálady. A teď mne za to, cenzore, smaž!

+3/0
13.3.2017 17:41

P93e72t50r 11F69i35a76l53a 9913806543463

Přesně, napíše, že je to mimo téma.:-) A mně také.

+1/0
13.3.2017 18:29

S96t22a70n 76N36o80v82á92k 5877675925914

Je to jen člověk. Stará mu nedá... a jste pryč! ;-D

0/0
13.3.2017 22:31

R46e97g15i41n62e 12M29a10r85t49i57n 6692558450588

:-) Proč tak daleko. Pamatuji si jak pendleři do práce denně museli na trase z Pardubic do Prahy přestupovat v Kolíně, protože úředníci si neuměli mezi kraji přesípávat státní peníze.[>-]Rv

+2/0
11.3.2017 18:46

R84a76d43e10k 24J43a17n64a68t68a 9625486374182

To si nepamatuju. Respektive pamatuju si, že byla Os ramena v Kolině rozdělěna a to jsou i dnes. Ale nepamatuju si, že by od zrušení rychlíkových příplatků po revoluci někdo jezdil z Pardubic do Prahy osobákem. Proč by to dělal?

+1/0
12.3.2017 13:28

P90e43t27r 83N26e33c76h32a40n37i21c82k15ý 7733146398250

tipuji,že na trase nemyslí přímo z Pardubic, ale stejně se vyplatí jet z Kolína rychlíkem. Možná jezdili Os protože byl integrovaný nebo stavěl někde jako Kyje, Běchovice

+1/0
12.3.2017 19:45

V59i73k87t83o55r 72N89á28r24o39ž42n45ý 3729982628

Vážení diskutující , přečetl jsem si zde všechny příspěvky s je mi z nich trochu šoufl. Kdo něco z vás o tom něco ví ? Kdo z vás je obeznámen se všemi smlouvami , kdo četl záznamy ze všech jednání atd ? Jak vlastně vůbec probíhá placení za dopravní cestu na českém i polském úseku , jak probíhá rozúčtování jízdného , kdo a jakým dílem se podílí na krytí ztráty , která je zde generována ?

Prostě je nějaká spolupráce , nějaký dohodnutý stav a jeden z partnerů tuto spolupráci chce ukončit . Buď se spolu partneři domluví a bude se jezdit tak jak dnes a nebo se nedomluví a jezdit se nebude a nebo se bude jezdit jiným systémem.

+5/−1
11.3.2017 16:10

M91i94r16o39s84l38a21v 80G61r45o15s88s41m38a43n60n 8392529134

Budu rád, když mi o tom něco řeknete. Pokud si vzpomenu, jaké komplikace z polské strany provázely už samotné zavedení přeshraniční dopravy, mám pocit, že se u našich sousedů zapomíná na to, že jde v první řadě o veřejnou službu, která je z části financována z veřejných rozpočtů. Pro úspěšnost podobných projektů je lepší seriózní přístup a oboustranná podpora, než hraní si na vlastním písečku. I železniční dopravci musí pochopit, že jejich konkurencí není železniční partner na druhé straně hranic, ale především ostatní druhy dopravy a vlastní blbost. Pokud mají obě strany pud sebezáchovy (a tím si nejsem jist), uvědomí si, že roztržením spojů přijdou o část příjmů z jízdného. Vůbec bych přitom neměl nic proti tomu, aby polský dopravce s nějakým spojem zajížděl na české území třeba až do Liberce, v rámci vyrovnávky výkonů.

+6/0
11.3.2017 20:34

P74e48t33r 44F69i37a65l12a 9933446863673

Pane Grossmanne, můžete prosím konkrétně říct, z jakého důvodu jste mi dal mínus?

Domníváte se, že naši zástupci v EU jsou skvělí a vyjednali pro naše zemědělce správné dotace?

0/−1
12.3.2017 10:24

P84e95t81r 16S29c95h87w52a68r59z 7468129293351

Ok, ale proč je dohoda, ať už s PKP nebo s regionálními polskými dopravci *vždy* téměř nemožná.

+5/0
11.3.2017 22:09

M89i70r46o68s41l28a75v 17Z24i75k21m67u35n44d 6758502187288

S Poláky jsou jen a jen problémy (nejenom v EU) ... podívejte se jaké problémy dělají na traťovém úseku vedoucím přes Polsko mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou - to by bylo opravené při jedné nepřetržité výluce za týden není opravené několik desetiletí jen proto, že TO Poláky nezajímá. Vlaky nejsou jejich. Stejné problémy jsou mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku (přes Glucholazy) ... Poláci v podstatě chtějí ze všeho vyrazit jen a jen peníze ...

Po roce 1990 se obnovil provoz z Meziměstí do Polska, jezdily tam malé motoráčky řady 810, které jsou provozně levné a na danou frekvenci postačovaly. Pak někdo ve Varšavě přišel na to, že podle mezistátní smlouvy z roku "x" (do roku 1990 se tam osobní doprava neprovozovala) mají dopravu zajišťoval Poláci. Ti ovšem žádný motorák 810 nemají, tak tam začala jezdit velká motorová lokomotiva s jedním vozem, provozně "x" násobně dražší než M 810 a protože to bylo "drahé" tak se vlaky bez náhrady zrušily, protože nechat tam jezdit dopravce ČD bylo pod úroveň a na předělání smlouvy nebyl zájem ...

Zajímavé je mimo jiné i to, že podobné problémy nemají "na západ" od Šumavy a Krušných hor.

Švýcarský dopravce jezdí po Německu, německý po Švýcarsku, elektrické jednotky švýcarského dopravce jezdí s italským personálem po Itálii, německý dopravce jezdí do Holandska ... A to tam ještě existují "mezistátní" integrované tarifní systémy, kdy jedna jízdenka platí v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Lichtenštejnsku, resp. Francie, Švýcarsko, Německo apod.

"Regionální" politické reprezentace by rády vlaky, ale co nejvíc za co nejmíň peněz (nejlépe, kdyby to bylo zadarmo) - snad každý si všiml toho, jaký problém dělá krajům nařízené navýšení mezd řidičům autobusů za žebrácké mzdy na ubohých 98 korun - tak málo berou zaměstnanci bezpečnostních agentur. Kraje najednou "nemají peníze" a chtějí aby "TO" navýšení zaplatit STÁT ...

+10/−1
12.3.2017 8:25

J52a92n 20H65a41v57r66d43a 2148396261928

Můžu souhlasit s mnoha věcmi, co jste napsal.

Ale co jste vyplodil na konci s regionální politickou reprezentací a navýšením mezd řidičům autobusů, to mi hlava nebere...

Je tak těžké pochopit, že kdybyste vy uzavřel smlouvu s nějakou společností, že vám něco udělá (může to být třeba vymalování pokojů u vás doma) a pak přišel někdo jiný, třeba "stát" a řekl, že jste povinen zaplatit řemeslníkům té společnosti vyšší mzdy, tedy že musíte zaplatit vyšší částku ze svého té firmě, tak byste se asi taky postavil na zadní, že? Obzvláště když ještě smluvní vztahy Krajů upravuje zákon, a ten jaksi celou věc ještě dost podstatně komplikuje.

Mohl byste víc přemýšlet, než něco vypustíte.

0/0
13.3.2017 14:37

V36á85c91l25a30v 68J85í27r85a 5622107542105

No to je sice hezky, ale pokud se dohodne jízdní řád 2026/2017 měl by platit v plném rozsahu. Ne si ho upravovat podle toho, že bych mohl na tom něco trhnout. Jiné vysvětlení není.

0/0
14.3.2017 2:44

P43a95v94e26l 42O15r37s11á49g 4245422333205

a nebo https://www.facebook.com/M%C3%A1me-r%C3%A1di-Pol%C3%A1ky-502378459923682/?fref=ts

+1/0
11.3.2017 13:29

M19a60r61e49k 88Š10i28m76o75n 2854527858218

Je to důsledek 2. války a nešetrné hranice na Odře/Nise. Nebýt Hitlera, mohlo to být Německo celé.

+3/−1
11.3.2017 13:27

J41i10ř57í 83E88r91b65e64n 1973604706277

A vite vubec, o jake oblasti je rec? A ze harrachovska cast trati (Harrachov byl ryze ceskou obci) byla do roku 1958 zahranicni, tj. polska, predtim nemecka/pruska? Hranice probihala stredem reky Jizery a soutokem s Mumlavou.

+1/0
11.3.2017 20:10

P70e34t88r 91S85c71h59w90a20r59z 7358659463731

A píše p. Šimon něco jiného? ;-) Schreiberhau a Hirschberg byly na území Pruska - a jak "za Rakouska", tak za 1. republiky (a částečně i v době, kdy vše bylo na území Třetí Říše) trať fungovala naprosto normálně. Následkem 2. světové války došlo k posunu hranic, původně pruské území připadlo Polsku a SSSR jako válečnou kořist odvezla/zničila co mohla. A ačkoliv Polsko, "východní" Německo a Československo byly "spřátelené" země, přeshraniční styk byl na dlouhou dobu přerušen.

Neřešme, kdo za to může víc, prostě se historie regionem přehnala a dnes už asi jde o status quo.

+1/0
11.3.2017 22:24

J10i35ř33í 66E20r51b39e30n 1723364526647

Neřeším, kdo za to může. Ale se zahraničím byozničeno železničních spojení mnohem víc - a problémy s jeho obnovou nejsou jen do Polska, ale i do Německa či Rakouska. Jedna Železná Ruda to nevytrhla...

+2/0
11.3.2017 23:39

M34i49r67o54s20l98a89v 31P28a75č39e83s 8880247926942

Bylo to tak jak píšete,jen bych upřesnil, že Polsko-Československá hranice probíhajcí středem Jizery, končila přesně na soutoku Jizery s Mumlavou,který je jen pár metrů proti proudu,nad starým českým mostem na Mýtě.Od soutoku se pak hranice prudce stočila opět nahoru a vedla téměř přímo prudkým kopcem podél osady Tkacze,až ke kolejím za touto železniční stanicí...

0/0
13.3.2017 20:43

M11a81r74e90k 47Š25i91m39o41n 2414507288878

Paradox. Autobusovou linku můžu natáhnout z Talinu do Lisabonu a nepotřebuju k tomu jediný povolení. Pokud chci vlakem přejet čáru, musim se handrkovat se sebestřednýma Polákama. Evropské železnice by se měly nějak reorganizovat, aby ten přeshraniční provoz nebyl takhle komplikovaný.

+4/−5
11.3.2017 13:25

V50i60k62t48o31r 46N19á32r65o49ž35n74ý 3249552338

Co jste napsal je totální nesmyl. V každé zemi potřebujete pro autobusovou linku povolení , resp. koncesi...

+7/0
11.3.2017 16:01

A95l48a76n 95Ř58e43p29k90a 4605616

Tak jako zkusit to může každý provozovat bus linku bez povolení, ale dřív, nebo později mu to utnou a bude nemálo platit na pokutách ;-D

+3/0
11.3.2017 16:55

M26a18r57e38k 22Š78i58m71o43n 2764257768458

Ano, potřebujete koncesi na autobusovou linku, ale s tou snad nikde v EU nejsou problémy, nebo jo?

+3/0
11.3.2017 17:44

V67i76k82t71o45r 41N48á25r32o69ž67n42ý 3929632538

Někde menší , jinde větší.

Každopádně představa , že dnes koupím autobus , zítra se dohodnu s provozovateli autobusových stanovišť po trase a pozítří vyjedu je značně naivní. Zprovoznit autobusovou linku napříč Evropou , to je práce na léta...

+3/−2
11.3.2017 18:28

M69a53r31e68k 11Š86i14m37o60n 2924527698768

Nicméně zprovoznit vlakovou linku napříč Evrpou, to je práce pro Chucka Norise.

+1/0
12.3.2017 20:14

J13i80ř77í 18K29o13c19u28r74e70k 6825584215458

Zatím se to povedlo jenom s nákladním vlakem. Tristní je, že přjel z Číny přes Rusko a Polsko do Něměcka. Zkrz Francii to nejde.

0/0
12.3.2017 22:53

M93i48c89h95a29e24l 14S11t88a55n55o74v57s62k49ý 6327785928714

Potrebujes licenci na mezinarodni verejnou autobusovou dopravu. Jediny, co nepotrebujes, je handrkovani o tom, jestli te pusti na koleje, pardon na silnici. Staci zaplatit myto, v Nemecku dan, nekde dalnicni znamku, co ja vim... A moznost zajet na autobusak taky neni zadarmo. Kazdou zastavku (treba jen zmenu) musis u nas hlasit na magistrat, na RSD a buhvikam jinam a buhvi jak dlouho predem. Pochybuju, ze v jinych statech napric Evropou to bude jine. Ale tohle je na draze asi obdobne. Neda se jednoduse koupit autobus, sednout za volant a jezdit. Mozna tak v Kazachstanu.

0/0
12.3.2017 12:25

M71i21c50h91a58e23l 89S54t35a93n81o47v19s88k50ý 6207885708964

Jo, na RSD se tk hlasi cca rok predem!

0/0
12.3.2017 12:26

J33i54ř72í 12K90o31c61u53r54e55k 6775524915898

Klidně bych jim vyšel vstříc, ale pod jednou závaznou podmínkou: Peáž z Žitavy do Hrádku na Nisou bude uvedna do normového stavu. buď to zajistí, nebo umožní zajistit třetí straně. A o investovanou částku budou sníženy poplatky za peáž.

+2/0
11.3.2017 13:19

J86a49r34o52s55l40a81v 39V69a78v17ř17í18n46e85k 8170520603607

Pša krev cholera.

0/−3
11.3.2017 12:38

R80o68b26e97r19t 58H70a95n68z44l97í56k 5514881562325

Jsou sami proti sobě. Já bych jim opačné řešení nepovolil vůbec. Jsou to poláci, kdo spoje více využívají a pokud chtějí tlačit na ČD a tedy na nás, poslal bych je znovu na start, ať se odnaučej vydírat a naučej se slušně chovat

+12/−3
11.3.2017 12:20

V48i25k66t42o39r 24N92á84r93o93ž83n22ý 3259672468

Máte nějaký přehled o tom , kolik použilo vlaky polských a kolik českých cestujících ? O tom , že Poláci vlaky více využívají pochybuji. Dle mého názoru je to fifty fifty.. I spousta Jablonečáků jede na kolovýlet tak , že se nechá vyvést do Jakuszyc a odtud jedou přes kopečky domů...

+3/−2
11.3.2017 16:03

P13e27t90r 21F30i70a51l24a 9923846433233

Asi přibude nezodpovědných polských řidičů v Krkonoších.

A Chovanec bude mít další starosti, kromě trestných činů a přestupků u polských řidičů kolem Hradce Králové a trestných činů Ukrajinců v Plzni, bude muset řešit i Krkonoše.

+1/−3
11.3.2017 11:59

P93a71v31e65l 27O60r23s46á90g 4845282313655

Budeme muset ke smlouvě přihodit další smlouvu. Na nákup kuřat, mléčných výrobků, slaných tyčinek bez soli, párky se silniční solí a další speciality.

+3/−8
11.3.2017 11:40

V74í41t14ě24z74s57l79a11v 96K93l39o59z77í35k 3601969114727

Domnivam se ze polakum jde jen o výkony, tedy o prachy.

+9/−2
11.3.2017 11:07

J56i94ř11í 98J22o71z38a 3658613110301

Poláci... víc asi není co dodat...

+13/−4
11.3.2017 10:55

T55o27m98á69š 54K54ř38í46ž10e28k 6373626217956

Co se dalo od podrazáckých Poláků čekat ?

+10/−4
11.3.2017 10:51

M15i49r34o62s48l89a22v 71G35r64o75s28s42m85a19n95n 8772799514

Vše pro cestující. Právě zrušení přestupu výrazně zatraktivnilo cestování na trati. ČD navíc využívají moderní dynamická vozidla. Co nabídne "spolehlivý" polský partner?

+20/0
11.3.2017 10:42

P75e39t89r 32S80c32h60w11a54r28z 7418899133441

Szukafony ;-D

+5/−2
11.3.2017 10:44

V78i32k25t36o48r 81N64á15r36o43ž89n78ý 3199142248

Jednokta PESA SA134 , která tam jezdila dříve nebyla také vůbec špatná...

+2/0
11.3.2017 16:04







Najdete na iDNES.cz