Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Vlaky z České Lípy jezdí na západě, u ČD mají smůlu

V českém železničním průmyslu není jiná firma, která by byla tak orientovaná na západní trhy. Závodu Bombardier v České Lípě ani nic jiného nezbývá: tuzemské zakázky na osobní vlaky pro České dráhy jsou pro něj zapovězeny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T96o32m76á81š 78K58l57í42m45a 4124537953623

Treba se pochlapi LEO ci RegioJet kdyz nechcou CD :D

je zajimave ze Nemci ci Frantici si vybereou ale nae vyberove rizeni ma asi vyssi standardy :D

0/0
13.3.2017 10:28

T59o71m60á92š 16K34l39í77m53a 4384737153683

Sak se treba pochlapi LEO ciRegioJet kdyz nechcou CD :D

0/0
13.3.2017 10:27

J74a69n 83H65a14v75r10d23a 2188616121548

A my dál budeme jezdit ve "vychvalovaných" rekonstruovaných prehistorických hrůzách, co nám tu jezdí třeba na trase Liberec-Turnov (Pardubice). O hlučných hajtrách Regionova ani nemluvě.

0/−1
13.3.2017 8:48

J67a58n 71H77a39v27r57d41a 2528786431218

hele, nějaký slepý a hluchý šotouš mě zamínusoval ;-D;-D;-D

0/0
13.3.2017 14:55

L64u63c63i98a53n 29P78a48p18a72z88i81a71n 5614467491305

Smutné, že nic z toho se na českých železnicích nevidí, místo toho si objednáváme šunty v cizině.

0/−1
12.3.2017 22:11

M61i45c63h98a89e60l 65S80t15a75n97o55v56s36k31ý 6897495538484

Holt je Škodovka vetsi kamaračoft. Navic Bombardier si se Skodou konkuruje, hodne dlouho jim drzel (mozna stale) v zajeti testovaci lomomotivu... Třeba po právu potrestat!!! Ze to ma za nasledek, ze Češi nebudou mit "nemeckou" kvalitu vlaku nikoho nebolí. Predevsim to neboli naše ČD.

+1/−1
12.3.2017 12:34

J21o46s24e64f 42Z33a16h59á84l81k94a 4663659218916

V kavárně u stolu vzpomínají čtyři ruští imigranti na staré časy: Já, povídá první, býval hrabětem. Da,da, pokývá hlavou druhý. Já býval gardovým poručíkem. A já býval gubernátorem, zavzdychal třetí. Čtvrtý ukázal na malého psa. Vidíte toho jezevčíka, pánové? Tak ten býval za cara chrtem.

A propo - České dráhy si těžko objednají svařenec z České Lípy. Aktuálně hledají elektrické a motorové jednotky. A také vagóny pro osobní dopravu. To Česká Lípa těžko může nabídnout. Leda centrála ve Frankfurtu.

+3/0
12.3.2017 9:47

T32o27m97a57s 65A72u13g43u71s23t13y49n 6617256621590

Nepřihlásili se do žádného výběrka a pan Sůra z nich dělá chudinky, které nemohou vyhrát.

Ale co, taky jsem mohl být mistr světa v boxu, jen jsem se prostě nepřihlásil do soutěže. Jinak bych určitě suverénně vyhrával ;-D

+4/0
12.3.2017 9:39

J81a21n 91S11ů18r25a 4315983663662

Na v boxu podléhá zákonu o veřejných zakázkách?

0/0
12.3.2017 10:08

T53o15m95a32s 79A40u89g45u44s98t72y51n 6957826481420

Opravdu jste takto primitivní příměr nepochopil? Krom toho, že vaše věta nedává jaksi smysl...

Prostě když se do něčeho nepřihlásím, tak si nemůžu stěžovat, že jsem to nevyhrál .

0/0
12.3.2017 21:00

J79a91n 28S30ů66r97a 4685293443842

Nedává, protože jsem to psal z mobilu a změnilo mi to. Nicméně s tím, že to nechápete, nehodlám nic dělat, stejně jako s vašimi názory. Hezký zbytek života.

0/0
12.3.2017 21:01

T54o28m90a23s 12A76u58g98u15s58t37y75n 6897326181700

Trpíte samomluvou? Ten kdo nepochopil jste vy ;-)

0/0
12.3.2017 23:16

R79a28d60k18o 68K95ř28i68v81á50n16e47k 7460863175360

Bývalá vagonka Čeká Lípa je jenom výrobcem komponentů vozidel pro skupinu Bombardier, která jí vlastní, proto produkce logicky směřuje do zadraničí. Žádné hotové vlaky k dodání nevyrábí. Je to o tom, zda u ČD vyhraje kanadská či kyperská firma. Bohužel, ta kyperská má lepší politické krytí a klesající kvalitu produkce.

Nevidím důvod, proč by u ČD neměla jezdit vozidla Bombardier, ale pohádka o českých mašinkách z České Lípy je píárko + hra na city.

+12/−4
11.3.2017 22:51

R13a44d54e45k 26J53a84n69a74t47a 9835436834522

Škoda je česká firma. Na Kypru sedí tak možná jeden právník, možná i méně než jeden (protože jeho firma vyřízuje sídlo více takovým firmám).

+2/−3
12.3.2017 0:23

O26n37d96ř57e36j 88Š10i83m76e84k 5323712547308

Skoda neni ceska firma! Smirte se s tim.

+1/−2
12.3.2017 8:51

M35a51r60t68i70n 29K48a86r86á62s35e62k 9748743478938

No fakt by me zajimal myslenkovy konstrukt jak jste k tomu dosel :-D

+2/0
12.3.2017 9:05

J57o44s35e96f 97Z88a20h49á39l80k47a 4123609778596

To máte pravdu. Jednodušše chytrá Skoda je německá. Plzeňskou Škodu vlastní (zatím) a řídí Češi.

+2/−1
12.3.2017 9:54

P92a80v40e49l 48S94t32a74v23j32a77n50í19k 6938105357351

"Vlaky jezdí po kamionech". Tak to bych chtěl vidět na fotce. Neumím si to vůbec představit. Jsou na těch kamionech i koleje?

+1/0
11.3.2017 21:56

J18o38s90e74f 37Z28a32h37á62l49k28a 4413489118836

Tak na podvalnících z ČL vozí hrubé stavby a ty koleje nepotřebují. Jinak koleje na podvalníku vyloučené nejsou. Na takových spec. podvalnících vozí např. ze Škody tramvajové soupravy do světa.

Článek jinak překrucuje řadu fakt a fabuluje.

+2/0
12.3.2017 7:56

R36o84m75a69n 92P44o97l54á61č21e60k 5836749215

Tolik lží v jednom článku...

Proč tedy v barvách ČD lze potkat vlaky od Pesy a Stadleru?

Otočné podvozky vzhledem ke klikatosti tratí taky nevidím jako extra problém... Šířka dveří je taky logická... Prostě máme jiné požadavky...

Navíc zakázka za 1 mld. CZK už není úplně nezajímavá...

+2/−3
11.3.2017 21:13

J68a39n 44S79ů21r75a 4515493683282

Protože Škoda Transportation nedělá dieselové vlaky. Určitě není nezajímavá, zvláště, když někdo ví, že postupně se touto salámovou metodou nakonec protočí taková miliardová zakázka nejméně pětkrát. Ale vždy je přeci efektivnější soutěžit po pár kouscích, aby se nikdo nepřihlásil a případné zpoždění pak odpustit a ještě poslat miliardu navrch v projeté arbitráži.

+5/−1
11.3.2017 21:19

R52o22m26a21n 41P81o55l80á82č75e66k 5816199345

Ještě začněte se státní půjčovnou vlaků a sranda bude dokonalá...

Když se koukám na fotky vlaků co dodávají do Francie a Belgie, tak mi "Sloni" přijdou jako konkurence schopní...

Je možné někde najít cenu té jednotky pro Francii a nebo Belgii aby bylo porovnání?:-)

+2/−2
11.3.2017 21:25

J65a42n 73S40ů45r22a 4265663483612

Tak že je tam Škoda nedodává. Jistě je cenu možné najít, zkuste google. Až vyjde Elefant dražší na sedačku, jistě najdete 100+1 důvodů, proč je to tak správně.

+2/−1
11.3.2017 21:26

R51o80m88a96n 67P88o17l83á44č17e50k 5506319805

Já bych čekal novinařinu od Vás ;-).

Proč tam nedodává? Proč by se cpala na trh, kde jsou karty rozdané...

+3/−2
11.3.2017 21:37

J43a30n 38S15ů12r90a 4445123563342

Srovnání cen jsem dělal xkrát, nemohu za to, že ho neumíte najít. Proč se tedy cpala do Německa a uspěla? Že by to byly jen kecy, že tam jsou karty rozdané?

+6/−1
11.3.2017 21:39

R55o55m43a77n 19P33o16l36á54č76e58k 5896119655

Co k Vám tomu napsat...

Možná změnte přístup a pak Vás někdo bude brát za seriozního novináře.;-) Takhle jste akorát hlásná trouba proti ČD.

+3/−3
11.3.2017 21:41

J83a25n 86S58ů97r73a 4275253903512

Co vám k tomu napsat? počkejte s ostrovtipem dnes na 13:00

+1/0
12.3.2017 8:34

J58i11ř91í 86P61r46ů70š16a 7785412715229

Takže v České Lípě vyrobí maximálně skřín, to má do vlak velmi daleko. A do kolika výběrových řízení se Bombardier přihlásil? Když je tak skvělí proč po jejich vlacích nešáhl Leo expes nebo RegioJet?

+12/−4
11.3.2017 19:10

J42a72n 16S35ů82r43a 4235763143842

RegioJet s nimi jezdí na Slovensku. Nepřihlásil se do žádné, protože ČD dosud soutěží na míru Škodě Transportation. Už to zjistil i ÚOHS.

+4/−4
11.3.2017 19:14

P39e37t48r 27M75a56r52š58á59l38e40k 9515352594319

V čem konkrétně ČD soutěží na míru ŠT?

+3/−2
11.3.2017 19:16

J24i48n91d39ř87i82c32h 34Š21k12o54p84e91k 4485431800775

asi tím, že chtějí schválené vlaky a to ne za 50 let, ale za kratší dobu

+4/−3
11.3.2017 19:19

J73a54n 26S61ů59r22a 4295933593352

Např http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-vypsaly-soutez-na-vlaky-zakazka-vyhovuje-skode-transportation-17z-/eko-doprava.aspx?c=A120410_1761516_eko-doprava_js

+3/−1
11.3.2017 19:19

P81e22t82r 12M31a79r75š61á29l74e84k 9735952554149

Takže ničím, co by nemohli splnit ostatní výrobci, pokud by chtěli.

+2/−2
11.3.2017 19:21

J24a15n 72S12ů66r66a 4215943593732

Ano, kvůli pár jednotkám se jistě vyplatí předělat celý vlak.

+3/−1
11.3.2017 19:28

P60e15t15r 61M87a78r20š93á33l95e51k 9985292524639

To je ale jejich problém.

+5/−2
11.3.2017 19:33

J21a71n 81S60ů12r88a 4805293163542

To je problém ČD, že nehledá výrobek s nejlepším poměrem ceny a kvality.ostatne,v případě Interpanteru za to sklízí své ovoce

+4/−1
11.3.2017 19:40

P97e23t30r 56M67a25r10š87á51l56e28k 9705552674859

Jak přesně je definován ten poměr ceny a kvality? Že s nim tady tak sebejistě šermujete? Realita je taková, že všude ve světě se u veřejných zakázek technologických celků definují technické požadavky. Stejně tak je všude ve světě běžné, že firmy tyto technické požadavky vyjednávají se zadavatelem dopředu. Zúčastněte se někdy školení obchodníků nějaké nadnárodní společnosti, která se vývojem a vyrobou takových věcí zabývá a uvidíte sám. Ale pokud se to děje u nás a účastní se toho ŠT, tak je to hrozně špatně. Vy tohle ale pravděpodobně všechno vite. Potom se sotva můžete divit, že má spousta lidí pocit, že píšete na objednávku.

+3/−3
11.3.2017 19:53

J15a62n 12S31ů17r71a 4155533593132

Třeba tak, že třetina vlaků nejezdí a ještě se za ně vrací dotace.

+4/0
11.3.2017 20:01

P54e48t23r 97M70a70r33š84á55l42e80k 9965722764389

Ano, s Interpanterem jsou teď problémy a řeší se to s výrobcem. Jiní výrobci žádné problémy určitě nemají. Jako například jednotky metra M1 od Siemensu a jejich prasklé rámy podvozků, které dodával zde v článku opěvovaný Bombardier, pokud se nepletu.

+4/−2
11.3.2017 20:18

J35a98n 40S10ů17r92a 4115353923262

Ano. Nicméně tyto problémy nevedly k tomu, že by se musely nahrazovat nové soupravy starými.

+3/−2
11.3.2017 20:57

R83o28m27a83n 47P35o17l75á95č64e70k 5606749525

Protože jaksi DP Praha neměl / nemá tolik souprav, aby si to mohl dovolit, takže to musel vyřešit stůj co stůj...

+2/−2
11.3.2017 21:27

J84a56n 46S69ů22r52a 4335643393542

super argument. takže ČD souprav mají dost, tím pádem to ŠT řešit moc rychle nemusí? však v pohodě, rychlík vyšší kvality prostě bude zase koženka, hlavně když tečou peníze od objednatele.

+3/0
11.3.2017 21:31

R78o45m16a23n 59P95o61l47á86č15e54k 5866159675

A co tím chtěl básník říci?

0/−3
11.3.2017 21:40

M70a94r54t88i95n 79M73a64i47k65s56n31a45r 3634643808722

Ale ne všude ve světě zjišťují firmy, že zakázka nejde splnit, protože už předem počítá s tím, že váš vlak je schválen pro danou zemi, protože v rámci požadavků to nejde splnit. A málo jaká zahraniční firma bude vyvíjet vlak, který bude homologován pro danou zemi, aniž by měl zakázku jasnou.

0/0
11.3.2017 20:33

J59i62n86d38ř67i88c11h 62Š46k68o19p23e86k 4475401690415

pokud si šířku dveří dokáží zdůvodnit, proč ne.

0/0
11.3.2017 19:22

T12o50m56a78s 75A42u74g15u80s67t56y12n 6737266821310

Důkazem pro vaši pravdu je váš vlastní článek? To si podejde ruku s Ovčáčkem a běžte za Zemanem.

(V tom článku jen spekulujete, neopíráte se o rozhodnutí soudu či úřadu.

0/0
12.3.2017 9:38

J33a80n 36S52ů79r42a 4365643873422

Zkuste si ta rozhodnutí najit.existuji.

0/0
12.3.2017 10:07

T43o14m54a34s 77A19u89g74u32s62t40y25n 6807866541630

Já narážím na to, že jako důkaz vaší pravdy uvádíte vlastní článek bez jediné relevantní informace.

0/0
12.3.2017 23:21

B62l18a42ž16e43j 93M92o39t64y23č59k42a 8877317175300

má to kola na koleje a nejezdí to na kamionech:-)

0/0
12.3.2017 18:52

J23a86n 98H41a10v35r42d77a 2928836501598

Když čtu podobné komentáře, musím se smát.

Je škoda, že absolutně nejste s to si představit, jak se šijí výběrová řízení na míru daleko dopředu. Že jsou tam vypodmínkované takové detaily, že je dopředu může splnit jen ta jediná "chtěná" firma.

Dost se to u nás používalo i ve stavebnictví. Jestli se to používá i teď to neumím říct, už ve stavebnictví nepracuji. Ale zažil jsem to např. i u zakázek - tedy přesně řečeno vypsaných výběrových řízeních - na informační technologie. Hodíte tam podmínku, která vůbec nesouvisí s předmětem zakázky, ale která zcela diskvalifikuje jiné konkurenty.

A pan Sůra má pravdu v tom, že ÚHOS toto již mnohokrát potvrdil.

Jenže žijeme v zemi svinstva, které si tam doposud volíme sami.

0/0
13.3.2017 14:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.