Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Vlaky z České Lípy jezdí na západě, u ČD mají smůlu

V českém železničním průmyslu není jiná firma, která by byla tak orientovaná na západní trhy. Závodu Bombardier v České Lípě ani nic jiného nezbývá: tuzemské zakázky na osobní vlaky pro České dráhy jsou pro něj zapovězeny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T46o58m98á32š 30K92l98í53m73a 4964967173233

Treba se pochlapi LEO ci RegioJet kdyz nechcou CD :D

je zajimave ze Nemci ci Frantici si vybereou ale nae vyberove rizeni ma asi vyssi standardy :D

0/0
13.3.2017 10:28

T21o88m62á77š 91K86l61í76m44a 4294907193293

Sak se treba pochlapi LEO ciRegioJet kdyz nechcou CD :D

0/0
13.3.2017 10:27

J64a44n 94H26a95v33r94d28a 2188276401808

A my dál budeme jezdit ve "vychvalovaných" rekonstruovaných prehistorických hrůzách, co nám tu jezdí třeba na trase Liberec-Turnov (Pardubice). O hlučných hajtrách Regionova ani nemluvě.

0/−1
13.3.2017 8:48

J97a59n 85H66a61v16r73d13a 2808356521598

hele, nějaký slepý a hluchý šotouš mě zamínusoval ;-D;-D;-D

0/0
13.3.2017 14:55

L16u50c72i16a46n 12P39a18p22a11z38i63a57n 5564107731225

Smutné, že nic z toho se na českých železnicích nevidí, místo toho si objednáváme šunty v cizině.

0/−1
12.3.2017 22:11

M93i12c71h31a96e92l 36S75t20a81n23o26v16s48k38ý 6917455208544

Holt je Škodovka vetsi kamaračoft. Navic Bombardier si se Skodou konkuruje, hodne dlouho jim drzel (mozna stale) v zajeti testovaci lomomotivu... Třeba po právu potrestat!!! Ze to ma za nasledek, ze Češi nebudou mit "nemeckou" kvalitu vlaku nikoho nebolí. Predevsim to neboli naše ČD.

+1/−1
12.3.2017 12:34

J59o87s80e16f 86Z32a67h96á30l31k18a 4153159108896

V kavárně u stolu vzpomínají čtyři ruští imigranti na staré časy: Já, povídá první, býval hrabětem. Da,da, pokývá hlavou druhý. Já býval gardovým poručíkem. A já býval gubernátorem, zavzdychal třetí. Čtvrtý ukázal na malého psa. Vidíte toho jezevčíka, pánové? Tak ten býval za cara chrtem.

A propo - České dráhy si těžko objednají svařenec z České Lípy. Aktuálně hledají elektrické a motorové jednotky. A také vagóny pro osobní dopravu. To Česká Lípa těžko může nabídnout. Leda centrála ve Frankfurtu.

+3/0
12.3.2017 9:47

T85o33m79a37s 19A57u46g39u35s30t26y90n 6167616981710

Nepřihlásili se do žádného výběrka a pan Sůra z nich dělá chudinky, které nemohou vyhrát.

Ale co, taky jsem mohl být mistr světa v boxu, jen jsem se prostě nepřihlásil do soutěže. Jinak bych určitě suverénně vyhrával ;-D

+4/0
12.3.2017 9:39

J22a46n 55S24ů33r22a 4945833973392

Na v boxu podléhá zákonu o veřejných zakázkách?

0/0
12.3.2017 10:08

T95o15m54a12s 75A17u26g25u61s15t21y17n 6107966221580

Opravdu jste takto primitivní příměr nepochopil? Krom toho, že vaše věta nedává jaksi smysl...

Prostě když se do něčeho nepřihlásím, tak si nemůžu stěžovat, že jsem to nevyhrál .

0/0
12.3.2017 21:00

J55a85n 70S41ů61r44a 4305593943672

Nedává, protože jsem to psal z mobilu a změnilo mi to. Nicméně s tím, že to nechápete, nehodlám nic dělat, stejně jako s vašimi názory. Hezký zbytek života.

0/0
12.3.2017 21:01

T59o84m66a72s 37A95u38g79u60s40t84y33n 6537186731900

Trpíte samomluvou? Ten kdo nepochopil jste vy ;-)

0/0
12.3.2017 23:16

R10a93d59k14o 45K57ř11i74v66á19n23e66k 7760613845940

Bývalá vagonka Čeká Lípa je jenom výrobcem komponentů vozidel pro skupinu Bombardier, která jí vlastní, proto produkce logicky směřuje do zadraničí. Žádné hotové vlaky k dodání nevyrábí. Je to o tom, zda u ČD vyhraje kanadská či kyperská firma. Bohužel, ta kyperská má lepší politické krytí a klesající kvalitu produkce.

Nevidím důvod, proč by u ČD neměla jezdit vozidla Bombardier, ale pohádka o českých mašinkách z České Lípy je píárko + hra na city.

+12/−4
11.3.2017 22:51

R16a17d57e40k 58J87a76n25a77t30a 9455816734312

Škoda je česká firma. Na Kypru sedí tak možná jeden právník, možná i méně než jeden (protože jeho firma vyřízuje sídlo více takovým firmám).

+2/−3
12.3.2017 0:23

O42n62d66ř70e43j 36Š98i90m32e11k 5833902167288

Skoda neni ceska firma! Smirte se s tim.

+1/−2
12.3.2017 8:51

M81a71r12t98i55n 88K27a45r60á43s41e22k 9278433358258

No fakt by me zajimal myslenkovy konstrukt jak jste k tomu dosel :-D

+2/0
12.3.2017 9:05

J21o28s10e45f 76Z59a10h16á27l57k94a 4253849558566

To máte pravdu. Jednodušše chytrá Skoda je německá. Plzeňskou Škodu vlastní (zatím) a řídí Češi.

+2/−1
12.3.2017 9:54

P66a81v58e42l 16S28t46a36v83j14a95n12í33k 6388315197651

"Vlaky jezdí po kamionech". Tak to bych chtěl vidět na fotce. Neumím si to vůbec představit. Jsou na těch kamionech i koleje?

+1/0
11.3.2017 21:56

J64o16s89e64f 90Z70a50h32á71l94k81a 4963939118596

Tak na podvalnících z ČL vozí hrubé stavby a ty koleje nepotřebují. Jinak koleje na podvalníku vyloučené nejsou. Na takových spec. podvalnících vozí např. ze Škody tramvajové soupravy do světa.

Článek jinak překrucuje řadu fakt a fabuluje.

+2/0
12.3.2017 7:56

R14o85m74a39n 67P10o29l96á73č90e26k 5406799575

Tolik lží v jednom článku...

Proč tedy v barvách ČD lze potkat vlaky od Pesy a Stadleru?

Otočné podvozky vzhledem ke klikatosti tratí taky nevidím jako extra problém... Šířka dveří je taky logická... Prostě máme jiné požadavky...

Navíc zakázka za 1 mld. CZK už není úplně nezajímavá...

+2/−3
11.3.2017 21:13

J75a77n 94S48ů39r60a 4775653913752

Protože Škoda Transportation nedělá dieselové vlaky. Určitě není nezajímavá, zvláště, když někdo ví, že postupně se touto salámovou metodou nakonec protočí taková miliardová zakázka nejméně pětkrát. Ale vždy je přeci efektivnější soutěžit po pár kouscích, aby se nikdo nepřihlásil a případné zpoždění pak odpustit a ještě poslat miliardu navrch v projeté arbitráži.

+5/−1
11.3.2017 21:19

R21o17m20a44n 32P64o39l89á12č45e96k 5476629905

Ještě začněte se státní půjčovnou vlaků a sranda bude dokonalá...

Když se koukám na fotky vlaků co dodávají do Francie a Belgie, tak mi "Sloni" přijdou jako konkurence schopní...

Je možné někde najít cenu té jednotky pro Francii a nebo Belgii aby bylo porovnání?:-)

+2/−2
11.3.2017 21:25

J50a64n 44S19ů25r72a 4735393693732

Tak že je tam Škoda nedodává. Jistě je cenu možné najít, zkuste google. Až vyjde Elefant dražší na sedačku, jistě najdete 100+1 důvodů, proč je to tak správně.

+2/−1
11.3.2017 21:26

R94o26m85a57n 63P50o81l48á93č98e28k 5596899835

Já bych čekal novinařinu od Vás ;-).

Proč tam nedodává? Proč by se cpala na trh, kde jsou karty rozdané...

+3/−2
11.3.2017 21:37

J73a19n 61S35ů38r44a 4595383253132

Srovnání cen jsem dělal xkrát, nemohu za to, že ho neumíte najít. Proč se tedy cpala do Německa a uspěla? Že by to byly jen kecy, že tam jsou karty rozdané?

+6/−1
11.3.2017 21:39

R97o74m25a68n 49P28o11l80á46č46e48k 5166779815

Co k Vám tomu napsat...

Možná změnte přístup a pak Vás někdo bude brát za seriozního novináře.;-) Takhle jste akorát hlásná trouba proti ČD.

+3/−3
11.3.2017 21:41

J35a61n 63S58ů53r63a 4725903733592

Co vám k tomu napsat? počkejte s ostrovtipem dnes na 13:00

+1/0
12.3.2017 8:34

J45i15ř21í 48P11r35ů23š66a 7115812595889

Takže v České Lípě vyrobí maximálně skřín, to má do vlak velmi daleko. A do kolika výběrových řízení se Bombardier přihlásil? Když je tak skvělí proč po jejich vlacích nešáhl Leo expes nebo RegioJet?

+12/−4
11.3.2017 19:10

J34a22n 97S74ů96r47a 4225523453672

RegioJet s nimi jezdí na Slovensku. Nepřihlásil se do žádné, protože ČD dosud soutěží na míru Škodě Transportation. Už to zjistil i ÚOHS.

+4/−4
11.3.2017 19:14

P40e79t98r 76M79a11r84š60á40l16e10k 9645322434179

V čem konkrétně ČD soutěží na míru ŠT?

+3/−2
11.3.2017 19:16

J62i79n21d32ř81i14c95h 31Š45k36o50p59e77k 4655351770305

asi tím, že chtějí schválené vlaky a to ne za 50 let, ale za kratší dobu

+4/−3
11.3.2017 19:19

J24a77n 74S40ů48r34a 4545213803502

Např http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-vypsaly-soutez-na-vlaky-zakazka-vyhovuje-skode-transportation-17z-/eko-doprava.aspx?c=A120410_1761516_eko-doprava_js

+3/−1
11.3.2017 19:19

P51e52t88r 68M88a63r66š44á66l11e30k 9625622444579

Takže ničím, co by nemohli splnit ostatní výrobci, pokud by chtěli.

+2/−2
11.3.2017 19:21

J63a49n 39S51ů16r94a 4155383783502

Ano, kvůli pár jednotkám se jistě vyplatí předělat celý vlak.

+3/−1
11.3.2017 19:28

P54e68t75r 23M55a65r21š10á63l53e78k 9565662604949

To je ale jejich problém.

+5/−2
11.3.2017 19:33

J20a30n 67S76ů10r61a 4245393823842

To je problém ČD, že nehledá výrobek s nejlepším poměrem ceny a kvality.ostatne,v případě Interpanteru za to sklízí své ovoce

+4/−1
11.3.2017 19:40

P83e25t69r 74M55a45r24š19á28l44e94k 9905312204459

Jak přesně je definován ten poměr ceny a kvality? Že s nim tady tak sebejistě šermujete? Realita je taková, že všude ve světě se u veřejných zakázek technologických celků definují technické požadavky. Stejně tak je všude ve světě běžné, že firmy tyto technické požadavky vyjednávají se zadavatelem dopředu. Zúčastněte se někdy školení obchodníků nějaké nadnárodní společnosti, která se vývojem a vyrobou takových věcí zabývá a uvidíte sám. Ale pokud se to děje u nás a účastní se toho ŠT, tak je to hrozně špatně. Vy tohle ale pravděpodobně všechno vite. Potom se sotva můžete divit, že má spousta lidí pocit, že píšete na objednávku.

+3/−3
11.3.2017 19:53

J18a61n 98S89ů78r16a 4825773553942

Třeba tak, že třetina vlaků nejezdí a ještě se za ně vrací dotace.

+4/0
11.3.2017 20:01

P73e46t61r 77M87a40r38š92á38l71e49k 9505352184189

Ano, s Interpanterem jsou teď problémy a řeší se to s výrobcem. Jiní výrobci žádné problémy určitě nemají. Jako například jednotky metra M1 od Siemensu a jejich prasklé rámy podvozků, které dodával zde v článku opěvovaný Bombardier, pokud se nepletu.

+4/−2
11.3.2017 20:18

J64a46n 47S26ů10r29a 4985563413902

Ano. Nicméně tyto problémy nevedly k tomu, že by se musely nahrazovat nové soupravy starými.

+3/−2
11.3.2017 20:57

R98o24m48a14n 77P10o47l23á78č80e97k 5626419405

Protože jaksi DP Praha neměl / nemá tolik souprav, aby si to mohl dovolit, takže to musel vyřešit stůj co stůj...

+2/−2
11.3.2017 21:27

J13a65n 97S91ů48r94a 4675353903812

super argument. takže ČD souprav mají dost, tím pádem to ŠT řešit moc rychle nemusí? však v pohodě, rychlík vyšší kvality prostě bude zase koženka, hlavně když tečou peníze od objednatele.

+3/0
11.3.2017 21:31

R23o68m44a61n 55P75o73l89á29č85e87k 5266889875

A co tím chtěl básník říci?

0/−3
11.3.2017 21:40

M59a70r12t37i56n 36M19a11i15k17s23n43a31r 3174183458332

Ale ne všude ve světě zjišťují firmy, že zakázka nejde splnit, protože už předem počítá s tím, že váš vlak je schválen pro danou zemi, protože v rámci požadavků to nejde splnit. A málo jaká zahraniční firma bude vyvíjet vlak, který bude homologován pro danou zemi, aniž by měl zakázku jasnou.

0/0
11.3.2017 20:33

J73i32n66d89ř19i65c84h 67Š12k17o18p42e54k 4515851750195

pokud si šířku dveří dokáží zdůvodnit, proč ne.

0/0
11.3.2017 19:22

T41o76m91a40s 77A64u72g22u63s37t48y22n 6547666801830

Důkazem pro vaši pravdu je váš vlastní článek? To si podejde ruku s Ovčáčkem a běžte za Zemanem.

(V tom článku jen spekulujete, neopíráte se o rozhodnutí soudu či úřadu.

0/0
12.3.2017 9:38

J61a24n 92S32ů96r50a 4155263683532

Zkuste si ta rozhodnutí najit.existuji.

0/0
12.3.2017 10:07

T29o10m68a59s 65A36u66g21u74s40t53y92n 6947676921770

Já narážím na to, že jako důkaz vaší pravdy uvádíte vlastní článek bez jediné relevantní informace.

0/0
12.3.2017 23:21

B55l37a46ž54e57j 49M36o58t92y36č91k52a 8217907715740

má to kola na koleje a nejezdí to na kamionech:-)

0/0
12.3.2017 18:52

J70a34n 44H71a52v13r70d21a 2548426911498

Když čtu podobné komentáře, musím se smát.

Je škoda, že absolutně nejste s to si představit, jak se šijí výběrová řízení na míru daleko dopředu. Že jsou tam vypodmínkované takové detaily, že je dopředu může splnit jen ta jediná "chtěná" firma.

Dost se to u nás používalo i ve stavebnictví. Jestli se to používá i teď to neumím říct, už ve stavebnictví nepracuji. Ale zažil jsem to např. i u zakázek - tedy přesně řečeno vypsaných výběrových řízeních - na informační technologie. Hodíte tam podmínku, která vůbec nesouvisí s předmětem zakázky, ale která zcela diskvalifikuje jiné konkurenty.

A pan Sůra má pravdu v tom, že ÚHOS toto již mnohokrát potvrdil.

Jenže žijeme v zemi svinstva, které si tam doposud volíme sami.

0/0
13.3.2017 14:54







Najdete na iDNES.cz