Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studie na rychlovlaky čelí kritice. Někde mají jezdit jen 60 km/h

Vláda tlačí na ministerstvo dopravy, aby urychlilo přípravy na výstavbu tratí pro rychlovlaky. Resort vypracoval na projekt až za 500 miliard další studii, materiál má však řadu kritiků. Ti požadují, aby tratě byly stavěné pro rychlost až tři sta kilometrů za hodinu. A tvrdí, že studie ministerstva podceňuje potenciál vysokorychlostní železnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82i46ř53í 97Z60a81t43l90o85u70k64a92l 3958539131356

Tak hlavně doufám, že se kluci nebudou hádat tak, až by se jim podařilo zablokovat jakoukoliv smysluplnou přestavbu trati Přerov Brno. Její současný stav je totiž naprosto tragický a obě varianty (přestavba na 160 - 200 km/h i VRT) mají své výhody i nevýhody, obě ale umožní po výstavbě VRT Praha Brno převedení nejrychlejších vlaků z Prahy do Ostravy na trasu přes Brno. Asi by víc pomohla VRT, která by umožnila rychlejší spojení mezi velkými městy, ale nemohly by po ní jezdit příměstské vlaky, které by tak i do budoucna byly odkázané na starou pomalou jednokolejnou trať a je otázka, jak by pomohla nákladním vlakům. Přestavba na 160 - 200 km/h by umožnila i provoz příměstských vlaků a při vzdálenosti kolem 70 km z Brna do Přerova by to i expresy mohly zvládnout kolem půl hodiny (odhad, podrobnosti neznám), což je oproti současnému stavu několikanásobné zrychlení. VRT by se pak mohla postavit někdy v budoucnu, až po ní bude dostatečná poptávka.

Pokud jde o ukončení a pomalou rychlost v Přerově, většina vlaků tam stejně bude zastavovat, takže trať mimo Přerov nemá smysl, protože by byla nevyužitá. Navíc předpokládám, že by šla ta stanice a zapojení trati do ní navrhnout i na vyšší rychlost než zmíněných 60 km/h.

0/0
12.3.2017 12:15

M88a62r26t75i30n 67C61h39o36v95a48n29e18c 3801696931156

Oni tu VRT hlavně údajně zapojili v projektu tak „nešikovně“, že se nedá jet Brno - Olomouc přímo, ale pouze s přestupem / úvratí.

Expresy Brno - Přerov půl hodiny snad ano, ale zmiňujete ty nákladní a regionální vlaky. Bude oříšek, dobře naplánovat jízdní řád (a dodržovat ho), aby se vzájemně neomezovaly.

0/0
13.3.2017 8:57

M55a82r44t15i36n 80R65u30z89i65c87k96a 1332668496697

Trat Prerov-Brno je opravdu zrala na rekonstrukci, ale s VRT by to nemelo mit nic spolecneho, prioritou je prime propojeni Polsko (asi Katovice, Krakov)-Ostrava-Brno-Viden a Praha-Brno... Prerov muze byt jen zastavkou, kde nebudou vsechny VRT vlaky stavet, zbytecne tak vytvorite uzke hrdlo, trat mimo Prerov a hlavne separatni trat je prakticky nutnost.

Take nemuze byt napr. zastavka ve Vlasimi nebo Pelhrimove, proste nektere spoje budou dalkove, jine zastavkove a tak muze byt z VRT do Prerova odbocka nebo zastavka mimo mesto. Nesmite se na to divat jako na rychlikove nebo spesne vlaky, ale spise na leteckou, kde take nemate letiste ve vsech mestech a letiste v centru...

0/0
17.3.2017 13:32

J30i94ř33í 41Z84a66t24l84o23u70k63a42l 3248819151116

Zkuste se trochu zamyslet, kdo především bude tu VRT využívat. Mezinárodní doprava je jistě důležitá, ale mnohem víc cestujících máte a i v budoucnu budete mít ve vnitrostátní dopravě. A pokud Vám to má ekonomicky vyjít, důležité je především to, aby ty tratě byly co nejvíc využité. Obvykle tedy bude třeba vybudovat nejdříve ty úseky, které využije i vnitrostátní doprava a pak teprve můžete uvažovat o tom zbytku, který využijí jen mezinárodní spoje. Například stavět VRT kolem Přerova, dokud nebude hotová VRT Praha - Brno, je ekonomická sebevražda, po té trati by nic nejezdilo a odpůrci VRT by toho jistě dokázali dokonale využít. Ale dovedu si představit úsek VRT z Brna k Přerovu ukončený sjezdem do Přerova s tím, že zbytek by se mohl dostavět, až po tom bude poptávka. Mimochodem, Přerov by pro mezinárodní vlaky z Polska do Brna mohl fungovat jako stanice hned pro dvě krajská města, Olomouc a Zlín, takže tak bezvýznamný by zase nebyl.

To přirovnání k letecké dopravě Vám také trochu kulhá. Letiště za městem jsou spíše nevýhodou, ale nic jiného nezbývá, protože v centru města něco takového prostě postavit nejde. Naopak vlak má tu výhodu, že nádraží už v centru většiny měst máte, tak proč toho nevyužít? Vlaky také, na rozdíl od letadel, mají obvykle po cestě několik zastávek, takže je pro ně mnohem snazší efektivně obsloužit podstatně větší množství i menších měst, než pro letadla.

0/0
22.3.2017 1:42

M70i87r49o69s67l29a62v 80Z59i54k40m12u73n42d 6138382987598

Nechápu co je ministerstvu dopravy do cen jízdenek na "vysokorychlostní vlaky". Ve Švýcarsku, kde se na několik tratích jezdí rychlostí 200 je ve takovém vlaku cena jízdenky stejná jako v osobním vlaku "na lokálce". V Německu je jízdné ve vlacích kategorie ICE stejné, bez ohledu na to, zda vlak ICE jede po VRT tratí rychlostí 280 - 300 km/h nebo po "běžné" trati stovkou ...

Přitom MD není schopno vytvořit celostátní integrovaný tarifní systém jako to dovedli udělat ve Švýcarsku ...

To že "někde mají vlaky jezdit jen 60 km/h" je normální. Vlak není ani závodní motocykl ani automobil formule 1, které dokáží z rychlosti 300 km/h snížit rychlost nebo zastavit na dráze dlouhé v řádu desítek metrů, ale vozidlo, které brzdí (snižuje rychlost) na dráze dlouhé v řádu jednotek kilometrů. V Itálii i jednotky jezdící po VRT rychlostí 250 - 300 km/h vjíždí do stanice Milano Centrale nebo Torino Porta Nuova (a řady dalších) dokonce "jen" poloviční rychlostí 30 km/h, protože tak jsou výhybky postavené ... Obdobně ve Francii jezdí po městských kolejích jednotky TGV relativně nízkou rychlostí než se dostanou na samostatnou trať a nejinak je tomu v Německu. Než se vlaky ICE 3 jezdíci po VRT rychlostí 300 km/h vymotají z kolejí v uzlech Köln a FFM nebo Wiesbaden, tak taky nemají na konci stanice těch 300 km/h, ale třeba i těch 60 ... Jestliže budou vlaky zastavovat v Přerově - proč by tam nezastavovaly, tak musí postupně snižovat rychlost, čili "odněkud" pojedou do peronů jen rychlostí 60 km/h, aby v peronech zastavily ... Je poněkud naivní představa, že by se "někde" v polích postavilo zvláštní VRT nádraží jako např. ve Valence, Lyonu, Avignonu, Marseille (a jinde) a cestující z "běžného" nádraží se tam dopravovali buď autobusem nebo "pomocným" vlakem ... Na tyhlety extrabuřty je naše země jednak příliš malá, jednak hustě osídlená ...

0/0
12.3.2017 8:42

R87a84d46e62k 29J88a68n59a91t64a 9265326154172

"Jestliže budou vlaky zastavovat v Přerově - proč by tam nezastavovaly"

Jde právě o to, že Přerov není dost velké sídlo, aby tam všechny vlaky zastavovaly, ostatně už dnes většina expresních spojů Přerov objíždí. Taková sídla se v zahraničí u VRT řeší buď zastávkou za městem (kterou spoje projedou plnou rychlostí po průjedných kolejích), nebo VRT obchvatem, takže nonstop spoje do města vůbec nevjedou.

0/0
12.3.2017 10:40

J59i86ř36í 45Z27a78t11l10o41u51k80a39l 3368229211806

Ty vlaky Přerov objíždí především proto, že by to pro ně bylo příliš velké zdržení při změně směru jízdy a výměně lokomotivy. Jinak je to dost velké město a dopravní uzel na to, aby tam většina vlaků zastavovala. Nepředpokládám, že by se uživilo více než jeden přímý vlak z Brna do Ostravy za hodinu, jsou trasy, kde by VRT pomohla mnohem víc. Navíc propojení z VRT na nádraží v Přerově bude určitě potřeba, je proto možné ukončit trať tímto propojením a se stavbou VRT kolem Přerova pokračovat někdy později, až to bude dávat větší smysl.

+1/0
12.3.2017 12:25

M66i35r43o63s93l29a63v 17Z67i60k11m18u37n96d 6638362497338

Ale kdepak. Úvrať se u elektrické jednotky dá udělat za 2 minuty, dojezdový strojvedoucí vypne na své jednotce řízení, odjezdový strojvedoucí čeká "na konci" peronu, převezme si řízení a během této doby dochází k výměně frekvence běžná věc u ICE / IC s řídícím vozem ve FFM, Stuttgartu apod. ... I když se jezdí s klasickými soupravami bez řídících vozů, je výměna lokomotivy otázkou několika minut. Tohle je krásně vidět třeba ve švýcarském Luzernu ... konec konců i v tuzemsku jsme uměli vyměnit v Benešově u Prahy ve směru do Prahy lokomotivu za 6 minut plánovaného pobytu ... než se vyměnili cestující a - kdysi - naložilo a vyložilo zboží tak byla lokomotiva vyměněna ...

+1/0
12.3.2017 15:54

J52i85ř15í 67Z21a29t57l86o53u93k81a88l 3628569481206

To máte sice pravdu, ale teď zpátky do reality, kolik podobných jednotek u nás v Česku na trase do Ostravy jezdí? U pendolina je to "politické" rozhodnutí, že v podobných menších městech nestaví, a pak už zbývá jen Leo Express a právě to jsou jediné rychlé vlaky, kterým se vyplatí tam zajíždět. Všechno ostatní jsou klasické soupravy, kde by bylo třeba složitě otáčet lokomotivu. Navíc jistou nevýhodou Přerova je, že je příliš blízko podstatně významnější Olomouce, zatímco na trase Brno Ostrava je nejvýznamnější město právě Přerov.

0/0
12.3.2017 19:15

R96a90d88e51k 22J39a32n29a76t65a 9765926724442

Jenže po VRT jezdí pouze jednotky. Klasické soupravy už se (kromě nočních lůžkových vozů a vagónky Arad :-) ) ani nevyrábí a než toto postavíme, budou už vyřazeny.

+1/0
13.3.2017 12:15

F87r53a89n12t68i34š75e98k 23F23l16i16n75t68a 1354780979543

A Railjet je co? To je přece klasická souprava s řídícím vozem.

0/0
22.3.2017 9:42

J68i26ř98í 71Z47a96t20l22o62u85k90a54l 3518639241186

A ještě - zastávka za městem lidem, kteří tam chtějí přestupovat, moc nepomůže. Ve směru Brno Ostrava zastávka na současném nádraží tolik nezdrží a pro lidi bude určitě dostupnější.

0/0
12.3.2017 12:31

M16i37r97o59s86l23a44v 97Z77i75k44m16u62n62d 6928962677328

A to si jako "někdo" myslí, že vlaky na VRT trati uživí "místní" frekvence Ostrava - Brno, resp. frekvence vlaků Polsko - Vídeň / Budapešť. Ten Přerov je nutně spádový ... A ona je taky drobet otázka, kudy by tam VRT mimo Přerov měla vést. S nějakými estakádami, které by se jevily jako "nejjednodušší", nelze počítat a to s ohledem na letiště v Bochoři.

Ta zahraniční sídla, kam se "musí" jet BUSmo nebo přípojným vlakem jednak vyžadují další spojovací trať, resp. výrazně prodlužují cestovní dobu > např. Valence Ville > Valence TGV je vlakem pouhých 8 minut, ale BUSmo už 20 ... Tohle si mohou dovolit ve Francii, kde nemají problém s pozemky a prostorem.

Ve stanici Bologna Centrale se zpomalování vlaků na vjezdu do stanice vyřešilo vybudováním nového podzemního nádraží ovšem za cenu poměrně dlouhého přístupového času z "peronů". V Německu se jezdí "do centra" s výjimkou Kasselu. Tam zastavují ICE / IC vlaky na nádraží Wilhelmshöhe a do centra na HBF se jezdí přípojnými vlaky, ale je to především proto, že HBF je koncové nádraží a na nádraží Wilhelmshöhe je přestupní uzel mezi dvěma linie ICE (Berlín > FFM a Hamburg > München), čili pro vzájemné přestupy jsou tam třeba 4 dlouhé koleje + koleje pro regionální dopravu.

+1/0
12.3.2017 15:48

R34a55d44e25k 16J91a91n56a70t88a 9175676704522

Ony tamtudy ale budou jezdit i vlaku Praha-Ostrava, které Přerov k naplnění určitě nepotřebují.

0/0
12.3.2017 16:32

J91i67ř62í 96Z79a48t67l54o81u10k93a71l 3628149581106

To nemáte tak úplně pravdu, podívejte se třeba na soukromé dopravce, oba mezi Olomoucí a Ostravou staví i v menších městech. Vzhledem k tomu, že jim jde především o zisk a tedy i o maximální počet cestujících, jistě si dokážou mnohem lépe než plánovači ve státních firmách spočítat, kde pro ty své cestující zastavovat. Prostě ke konci trasy se už vyplatí zastavovat i v menších městech, odkud by jinak spojení do Prahy bylo poměrně komplikované.

0/0
12.3.2017 19:22

J91a92k86u29b 39Z67a72c90h 3315156663390

banda "odborníků" a prospěchářů

0/0
11.3.2017 21:50

P52e54t89r 19B14á90č23a 8945106945275

Stavte dalnice, vlaky nechte vlakama.

Udelate lip.

0/−8
11.3.2017 10:59

M29a63r78t73i43n 30V44o39j87á96č70e96k 9243807501236

no on je spíš problém někam dojet a auto tam zaparkovat ono to město není nafukovací a parkování v centrech je problém ve většině větších měst

+5/0
11.3.2017 11:02

I34v93a70n 75H73o80l37a12s 5367207848667

Báčo, Báčo - nedělej hloupému "antiautíčkáři" Řápkovi až takovou protiváhu.

Udéláš líp.

0/0
14.3.2017 20:59

J70i89ř62í 98D95o74n66ě65k 2595923396709

opravdu tahle země potřebuje rychlovlaky a s tím spojené předražené zakázky za 500 miliard?

+2/−7
11.3.2017 10:52

M85a75r77t42i80n 57V75o37j62á77č88e11k 9383287521476

no problém je spíš to ,že se cinkne už studie aby to vypadalo ,že nepotřebuje...ale umím si představit využití ono třeba jen Praha a problém s parkováním ...tam vidím potenciál ,že x lidí pojede raději vlakem pokud to bude časově odpovídající

+1/0
11.3.2017 11:00

P36a76v47e33l 45M76o67r97a43v71e10c 3482239842628

Opravdu tato země potřebuje předražené dálnice které se vlní (Ostrava) nebo ujíždí (u Ústí)?

+1/0
11.3.2017 11:40

Š40t63ě10p88á97n 13F94r30a77n43c56l 8144929114600

Ano. Ty rychlovlaky totiž nebudou jezdit jen z Pardubic do Hradce, případně z Prahy do Plzně, ale mají být součástí celoevropské sítě rychlovlaků. Takže po nich budou jezdit i soupravy zahraničních přepravců, kteří za to budou platit.

Ovšem pokud na "Ťokárně" naplánují tratě rychlovlaky s omezením na 60km/h, tak budou ty rychlovlaky jezdit jinudy (přes Rakousko nebo Polsko) a my budeme zase sto let za opicemi. Koblihu?

+4/−1
11.3.2017 11:52
Foto

J69a77n 32V29a39l82a55l15í35k 6196189790976

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2015/10/B_1_Prehledna_situace_modernizace_trati_Brno-Prerov_web.jpg

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2014/10/P%C5%99ehledn%C3%A1-situace_VRT_Praha_Brno_SUDOP_2010.pdf

+1/0
11.3.2017 8:09

P19e57t36r 23H76a24n57á47k 2388394546443

Problém je v tom, že současná tratˇ Brno-Přerov je jednokolejný "had", na kterém nelze provozovat osobní dopravu. Proto se roky připravuje modernizace trati, která je nutná zároveň i pro rychlíky spojující menší, ale i krajská města.

Pokud chcete současnou trať zrychlit a zdvoukolejnit, je nutné vybudovat přeložky a jak se zjistilo a co se dlouho ví je, že modernizovat trať "mírněji" např. pro 120 km/h, pro 160 km/h nebo pro 200 km/h jsou téměř a stále TY SAMÉ varianty stojící PODOBNÉ PENÍZE! Neexistuje žádná varianta modernizace "mírněji", která by ušetřila peníze. Proto nejvýhodněji vyšla varianta pro 200 km/h.

Navíc v nejvytíženějším úseku Brno-Blažovice má stávající dvoukolejka zůstat pro pomalejší vlaky a přistavit se nová dvoukolejka pro v = 200 km/h. Pak už osobákům budou zbývat jen zastávky Holubice, Rousínov, Luleč a konečná Vyškov. To už trať zvládne, když uvážím, že většina rychlých vlaků ve Vyškově stejně zastaví. Podle mě zvolená varianta řeší obstojně nejvíce problémů a je nejrozumněji navržená a navíc v územních plánech zůstává územní rezerva pro případnou vysokorychlostní trať, pokud by se v budoucnu muselo přidávat extrémní množství vlaků. Do té doby bude skvěle sloužit modernizovaná trať.

Na krátkém úseku z Brna do Přerova bude vlak jedoucí 200 km/h jen o cca 2-3 minuty pomalejší než jedoucí 300 km/h (než z Brněnského uzlu zrychlí, ujedou oba spoustu km souběžně)

Nedokážu si představit, že by někdo těmito aktivitami velmi potřebnou modernizaci zastavil!

+2/−1
10.3.2017 23:21

J40a55n 68J89e87m72e74l96k81a 1115320

Přesně tak.

0/0
11.3.2017 7:22

P26a93v55e79l 84M58o74r79a88v33e95c 3202309162428

Zdvojkolejnění a optimalizace současné trati je nutnost tak jako tak. Nicméně problém s nutností VRT to nijak neřeší. Na VRT by kapacita té dvoukolejné tratě nestačila, a i míchat osobáky, nákladní vlaky a rychlíky 200kmh na 2 kolejích by brzo narazilo na své limity. Zkuste vyřešit předjíždění rychlíků tak, aby osobáky pořád nestály..

A rozdíl mezi 200kmh a 300kmh na této trati je větší než 2-3minuty. Pár kiláků společně, pak by 300kmh dál zrychloval. Zvlášť vlaky co by v Přerově nezastavovaly by byly výrazně rychlejší (ale nechce se mi počítat okolik).

Zkrátka, modernizace tratě je nutná, VRT je ale stejně potřebné.

+2/0
11.3.2017 11:52

J36a77n 52J23e41m47e76l83k97a 1365850

A kapacita jednokolejné trati stačí? Já bych to neviděl tak černě. Tam jsou 2 trati. Brno Přerov. A Břeclav Přerov. Němci to měli na příměstské trati udělané tak, že os vlak v každé zastávce vyjel z průjezdné koleje na vedlejší kolej, pak zase najel zpět. Pak asi může i cargo jezdit rychleji než 100 a 120.

0/0
11.3.2017 16:35

P25a46v46e42l 82M25o18r35a20v29e31c 3442729872628

Ale já píšu, že současná trať je nedostatečná!

Ad osobák vyjede z vedlejší koleje: jenže může vyjet až X mint po rychlíku, vyjíždí z pomalé rychlosti, pak zase brzdí, do té doby mu funí na záda další rychlík. Na jedné trati nelze efektivně míchat vlaky tak rozdílných kategorií. Proč asi kolem velkých měst jsou 4 koleje? Tedy na západě, kde už to pochopili..

+1/0
11.3.2017 17:25

I58v64a21n 44H44o47l82a55s 5457957538687

"Navíc v nejvytíženějším úseku Brno-Blažovice"

Tento úsek není součástí trati Brno-Přerov, jde o zcela jinou parlalelně vedoucí trať ("Vlára"), která má ovšem jako dvoukolejka větší propustnost i traťovou rychlost, takže rychlíky na Přerov jedou část trasy po "Vláře" a pak se přes Blažovickou spojku dostávají na skutečnou trať Brno-Přerov u Holubic.

0/0
14.3.2017 21:02

M68a83r49t19i57n 52R97u42z38i42c56k49a 1792128946957

Neni pravdou, ze naklady na vystavbu a provoz VRT jsou drahe, EU proplaci cca 80% nakladu na vystavbu a i kdyby ne, tak je cena zhruba srovnatelna s vystavbou dalnice, nemluvim o zaboru prostoru, ktery je u dalnice (4 pruhy vs. 2 koleje) mnohem vetsi a hluk z dalnice je kontinualni oproti obcasnemu prujezdu vlaku na moderni trati.

Provoz vlaku neni o moc drazsi nez provoz klasickych souprav, dokonce i levnejsi a tedy i vyssi predpokladane cene jizdenky vydelecnejsi nez na stavajicich tratich, tedy cena jizdenek nemusi byt o moc drazsi nez je tu prezentovano. Pro porade srovnani s dalnici je napr. i udrzba trati nesrovnatelne levnejsi.

Mame zde nedostatecnou kapacitu dalnic, rozsiruje se o treti pruh D1 a v planu je D35, vlaky jezdi na Brno plne a kapacita soucasneho spojeni nestaci, VRT naopak pritahne cestujici, kteri si radeji dopreji pohodu a usetri cas, ulevi soucasne jak dalnici, tak zeleznici kde pomuze uvolnit kapacitu pro nakladni a regionalni osobni dopravu.

Dalsi takovou nepochopitelnou zalezitosti je tvrzeni, ze na VRT nemuzou jezdit pomalejsi vlaky a ze nemohou projizdet v plne rychlosti pres stanici? To jako proc ne, vzdyt je to bezne jinde ve svete, pokud budou na VRT rozumne zastavky, tak na odbocnych koleji muze zastavkovy nebo pomalejsi vlak zastavit a kolem projede rychlejsi/primy vlak, tim i odpada problem s prujezdem kolem nastupiste nebo jsou podel nastupiste bezpecnostni zony / zabradli...

Mam pocit, ze by studii a projekty meli byt zadany nekomu kdo tomu rozumi a ma s tim zkusenosti,...

PS: Nechapu jak muze byt VRT u Prerova zaustena primo do mesta, proc? Vzdyt trat muze vest primo a zastavka (kde asi nebusou vsechny vlaky stavet) muze byt bud na trati nebo zastavkovy vlak muze do Prerova zajizdet a primy vlak jet mimo mesto.

+4/0
10.3.2017 19:38

J23a15n 43J78e34m78e88l21k72a 1635910

Protože Přerov je přestupný bod a docela velké město? Všechny vlaky na Brno tam staví.

+1/0
11.3.2017 7:25
Foto

Z48d42e90n11ě46k 38V56r48b51a 6709198720908

Máme projekt, který má hlavu a patu a pro Prahu a Brno má VRT zastávky mimo centrum, (Kačerov a D1 197km). Pro napojení na stávající tratě případně hlavní nádraží není žádný problém, stávající tratě a neustále rotující S-bahn je spojení s centrem maličkost. Ale dá se dát na dané místo 1-3 tis parkovacích míst pro auta a je zde perfektní napojení na dálnice. To je pak správný synergický efekt, protože ne každý (dnes už skoro žádný) cíl jízdy není v centru. Zato průjezd republikou bude o půl hodiny rychlejší. (což je na jízdní době 2 hodiny Praha-Ostrava či třeba Brno - Plzeň - Norimberk) hodně znát. Takže Přerov je celý blbost, smysl má VRT zastávka mezi Přerov a Olomouc, křižovaná se stávajícím koridorem a dokladnou provázaností přestupů. (i na auta - dalnice)

+2/0
11.3.2017 8:16

J74a55n 34J25e18m70e63l42k52a 1865410

Já si to nemyslím. Většina cestujících je vnitrostátních. Tedy včetně Přerova, přestupu na Zlín, Uherské Hradiště, Břeclav atd.. Naše železnice má úspěch v cca v takovém formátu, jakém je dnes. Švýcarská železnice to samé, je podobná, jen lepší. VRT Španělsko - tím jezdí naopak malé množství lidí.

Trať na 200 nebrání dálkovému provozu. To jestli tím lidi budou jezdit je jen o ceně. Ne o čase.

+1/0
11.3.2017 9:33
Foto

Z39d62e74n43ě89k 94V37r46b93a 6609588100468

Ale ty přestupy nemusí být na 10 a více minut = Přerov, Praha, Brno, ale můžou být hrana-hrana na tomtéž nástupišti 3 minuty za sebou stejně jako je to 14 let na Frankfurt letiště. Řešení 200 x 160 nemá smysl probírat, bez separované VRT není kapacita na příměstskou dopravu a nákladní dopravu. Zavázali jsme se, že do roku 2030 převedeme na železnici ze současných 7% přepravy dalších 23% a ono to už prostě teď není kam dávat...

0/0
12.3.2017 6:11
Foto

Z41d19e21n33ě62k 53V34r13b41a 6519138780538

P.S. Většina těchto přestupů s nástupem VRT v Přerově zanikne, protože Zlín a Starák pojede od Brna přímo (uhne za Vyškovem), Olomouc je otázka a Ostrava jej taky nebude zajímat. Zůstane z něj uzel pro nákladní dopravu.

0/0
12.3.2017 6:15

P72e12t12r 98Š59i94m54e58k 2709827626238

Všechna krajská města by měla být napojena pomocí VRT klidně ve stávajícím profilu, nebo novém, podle toho jak to bude výhodnější (myslím, že Němci to udělali stejně), s napojením na okolní státy. Všechna krajská města by měla mít okruhy dálničního typu s napojením na dálniční síť v ČR a zahraničí. Věřím, že při rychlosti 300 km/h by valná většina obchodních zástupců apod, ráda přesedla do vlaku. Pokud by se u nádraží dala jednoduše půjčit auta, není řešit.

+5/0
10.3.2017 17:46

M58a55r42t72i78n 40R25u54z86i83c97k58a 1392788986617

Nejen obchodnich zastupcu, ale i zamestnancu, porad totiz je moznost, ze jim firma proplati jizdne nebo cast, kdyz muze platit cca 6,-Kc/km za auto, tak zvladne proplatit i jizdenku...

Cena jizdenek, ale nebude nejak vysoka, srovnavame to se zapadem, kde jsou ceny ve vlacich vyssi a naklady na mzdy take... to se do cen promita.

+3/0
10.3.2017 19:27

A37n97t21o71n63i45n 32N34e43m93e11c 7638543861700

Zapominate, ze Nemci jsou ochotni platit dane i na silnice a zeleznice. pODOBNOU OCHOTU V cESKU NENAJDETE A nEMECKO NAM TRVALE NEBUDE PLATIT INFRASTRUKTURU

+1/−1
10.3.2017 23:04
Foto

J36a57n 19V14a96l91a40l61í20k 6866349650876

no a v Brně přeložit nádraží nebo ho celé předělat....

0/0
10.3.2017 17:41

R14a52d69e79k 94J92a30n71a71t90a 9595236334172

V Kolíně nad Rýnem má nádraží polohu ještě více v centru, ještě více v oblouku. Navíc jim to tam komplikuje řeka. A ICE tam jezdí.

Tohle zapálené hledání, proč něco nejde, mě v ČR fascinuje. Asi to bude jeden z důvodů, proč jsme to Německo ještě nedohnali.

+5/0
10.3.2017 17:44
Foto

J38a84n 39V61a10l10a22l71í11k 6306749120696

Jako určitý špunt by mohlo působit brněnské hl. nádraží v současném stavu. I když je připravován přesun nádraží do jižní polohy, stále se o tomto vedou diskuze. V každém případě do plného zprovoznění VRT Praha – Brno – Ostrava bude nutné buď zásadně přestavět současné nádraží, nebo vybudovat nové v odsunuté poloze. Náklady na nové nádraží včetně nákladů na budování nové městské infrastruktury, se odhadují na 24 mld. Kč (nejsou součástí VRT).

0/0
10.3.2017 19:02

R96a45d10e83k 39J78a43n30a90t34a 9305676614662

Však oni v tom Kolíně to nádraží upravili, není ve stavu jako v Brně, kde se od 30. let minulého století diskutuje o (ne)přesunu a nic se nedělá:-)

+2/0
10.3.2017 19:47

A97n64t65o59n90i72n 83N11e76m79e34c 7348653751410

Brno neni NENI ZADNY "SPUNT".

Na pr Frankfurt/M ma nadrazi, kam vlaky vjedou a zpatky se musi vytahnout. Je to t.zv, KOPFBAHHOF.

Presto je Frankfurt dulezita zeleznicni krizovatka - 18 nastupist, 36 koleji.

Cesta z Frankfurtu do Hamburku (530 km) trva asi 3,5 hodiny, u Hannoveru hlasili, ze jedeme 260 km, dojem byl asi na 120 km.

V tom ICE lide pracuji na komputerech a zvladnou za jeden den vyridit sluzebni cestu do Hamburku a pozde vecer byt zpatky ve Frankfurtu.

V Nemecku vsak jsou lide vcetne OSVC ochotni platit dane i na miliardy placene do novych trati Mnichov - Berlin pres Turynsko, kde jsou vetsi kopce, nez Vysocina atd.

0/0
10.3.2017 23:21
Foto

Z51d48e14n92ě32k 33V36r70b16a 6299438890868

Máme projekt, který má hlavu a patu a pro Prahu a Brno má VRT zastávky mimo centrum, (Kačerov a D1 197km). Pro napojení na stávající tratě případně hlavní nádraží není žádný problém, stávající tratě a neustále rotující S-bahn je spojení s centrem maličkost. Ale dá se dát na dané místo 1-3 tis parkovacích míst pro auta a je zde perfektní napojení na dálnice. To je pak správný synergický efekt, protože ne každý (dnes už skoro žádný) cíl jízdy není v centru. Zato průjezd republikou bude o půl hodiny rychlejší. (což je na jízdní době 2 hodiny Praha-Ostrava či třeba Brno - Plzeň - Norimberk) hodně znát.

0/0
11.3.2017 8:17

J47i60n19d93r47i43c23h 17M44o69l83l38i85n 5949684307595

ono úplně stačí, když stojíte na peroně a kolem vás projede rozjetý expres rychlostí 160. V tu chvíli je ve vás malá dušička. Takže doufám že přes železniční stanice nechcete jezdit 300. Třeba zrovna v případě tak frekventované stanice jako je přerovská, je rychlost 60 tak právě akorát.

0/−12
10.3.2017 16:50

R15a22d66e87k 48J84a25n73a38t42a 9715926594392

Viděl jste někdy stanici na francouzské vysokorychlostní trati? Asi ne, jinak byste věděl, že přes ně spoje, které v ní nestaví, jezdí plnou traťovou rychlostí. Například Lorraine TGV, 320 km/h.

Zkuste za domácí úkol vymyslet, jak to je možné.

+5/0
10.3.2017 17:01

R56a82d95e63k 25J70a40n85a32t61a 9345166784302

Ještě dodám, že váš příspěvek je ukázkou jednoho z typických bludů o rychlých vlacích. Pokud by takto neinformovaní byli jen prostí občané, ještě by to bylo dobré. Ale bohužel se takto hloupě je schopný zeptat i poslanec, či někdo z ministerstva, kdo by měl rozhodovat.

+7/0
10.3.2017 17:03

J64a46n 37D66v50o56ř24á30k 4323972973757

A to si ještě představte, co se stane, když závorář zapomene stáhnout závory a ten rychlovlak najede do tatrovky s pískem!!! Ve 300 km/h!!! ;-)

+6/0
10.3.2017 17:16
Foto

Z92d29e19n10ě50k 23V84r39b36a 6549888410528

Pro tratě nad 160km/h není povoleno mít úrovňová křížení, proto v ČR jezdíme 160km/h max (a taky ještě máme neschopné zabezpečovací zařízení, ale to je jiná debata)

0/−1
11.3.2017 8:19







Najdete na iDNES.cz