Diskuse k článku

Studie na rychlovlaky čelí kritice. Někde mají jezdit jen 60 km/h

Vláda tlačí na ministerstvo dopravy, aby urychlilo přípravy na výstavbu tratí pro rychlovlaky. Resort vypracoval na projekt až za 500 miliard další studii, materiál má však řadu kritiků. Ti požadují, aby tratě byly stavěné pro rychlost až tři sta kilometrů za hodinu. A tvrdí, že studie ministerstva podceňuje potenciál vysokorychlostní železnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89i94ř67í 81Z53a29t44l58o82u45k44a48l 3818969241546

Tak hlavně doufám, že se kluci nebudou hádat tak, až by se jim podařilo zablokovat jakoukoliv smysluplnou přestavbu trati Přerov Brno. Její současný stav je totiž naprosto tragický a obě varianty (přestavba na 160 - 200 km/h i VRT) mají své výhody i nevýhody, obě ale umožní po výstavbě VRT Praha Brno převedení nejrychlejších vlaků z Prahy do Ostravy na trasu přes Brno. Asi by víc pomohla VRT, která by umožnila rychlejší spojení mezi velkými městy, ale nemohly by po ní jezdit příměstské vlaky, které by tak i do budoucna byly odkázané na starou pomalou jednokolejnou trať a je otázka, jak by pomohla nákladním vlakům. Přestavba na 160 - 200 km/h by umožnila i provoz příměstských vlaků a při vzdálenosti kolem 70 km z Brna do Přerova by to i expresy mohly zvládnout kolem půl hodiny (odhad, podrobnosti neznám), což je oproti současnému stavu několikanásobné zrychlení. VRT by se pak mohla postavit někdy v budoucnu, až po ní bude dostatečná poptávka.

Pokud jde o ukončení a pomalou rychlost v Přerově, většina vlaků tam stejně bude zastavovat, takže trať mimo Přerov nemá smysl, protože by byla nevyužitá. Navíc předpokládám, že by šla ta stanice a zapojení trati do ní navrhnout i na vyšší rychlost než zmíněných 60 km/h.

0/0
12.3.2017 12:15

M68a54r90t38i54n 35C66h55o56v83a24n76e39c 3761136111966

Oni tu VRT hlavně údajně zapojili v projektu tak „nešikovně“, že se nedá jet Brno - Olomouc přímo, ale pouze s přestupem / úvratí.

Expresy Brno - Přerov půl hodiny snad ano, ale zmiňujete ty nákladní a regionální vlaky. Bude oříšek, dobře naplánovat jízdní řád (a dodržovat ho), aby se vzájemně neomezovaly.

0/0
13.3.2017 8:57

M81a39r78t48i84n 61R66u80z63i13c76k26a 1342108106887

Trat Prerov-Brno je opravdu zrala na rekonstrukci, ale s VRT by to nemelo mit nic spolecneho, prioritou je prime propojeni Polsko (asi Katovice, Krakov)-Ostrava-Brno-Viden a Praha-Brno... Prerov muze byt jen zastavkou, kde nebudou vsechny VRT vlaky stavet, zbytecne tak vytvorite uzke hrdlo, trat mimo Prerov a hlavne separatni trat je prakticky nutnost.

Take nemuze byt napr. zastavka ve Vlasimi nebo Pelhrimove, proste nektere spoje budou dalkove, jine zastavkove a tak muze byt z VRT do Prerova odbocka nebo zastavka mimo mesto. Nesmite se na to divat jako na rychlikove nebo spesne vlaky, ale spise na leteckou, kde take nemate letiste ve vsech mestech a letiste v centru...

0/0
17.3.2017 13:32

J76i24ř67í 95Z40a58t43l48o83u67k75a88l 3678549801476

Zkuste se trochu zamyslet, kdo především bude tu VRT využívat. Mezinárodní doprava je jistě důležitá, ale mnohem víc cestujících máte a i v budoucnu budete mít ve vnitrostátní dopravě. A pokud Vám to má ekonomicky vyjít, důležité je především to, aby ty tratě byly co nejvíc využité. Obvykle tedy bude třeba vybudovat nejdříve ty úseky, které využije i vnitrostátní doprava a pak teprve můžete uvažovat o tom zbytku, který využijí jen mezinárodní spoje. Například stavět VRT kolem Přerova, dokud nebude hotová VRT Praha - Brno, je ekonomická sebevražda, po té trati by nic nejezdilo a odpůrci VRT by toho jistě dokázali dokonale využít. Ale dovedu si představit úsek VRT z Brna k Přerovu ukončený sjezdem do Přerova s tím, že zbytek by se mohl dostavět, až po tom bude poptávka. Mimochodem, Přerov by pro mezinárodní vlaky z Polska do Brna mohl fungovat jako stanice hned pro dvě krajská města, Olomouc a Zlín, takže tak bezvýznamný by zase nebyl.

To přirovnání k letecké dopravě Vám také trochu kulhá. Letiště za městem jsou spíše nevýhodou, ale nic jiného nezbývá, protože v centru města něco takového prostě postavit nejde. Naopak vlak má tu výhodu, že nádraží už v centru většiny měst máte, tak proč toho nevyužít? Vlaky také, na rozdíl od letadel, mají obvykle po cestě několik zastávek, takže je pro ně mnohem snazší efektivně obsloužit podstatně větší množství i menších měst, než pro letadla.

0/0
22.3.2017 1:42

M61i18r12o58s39l92a12v 73Z36i35k76m18u42n55d 6558942467628

Nechápu co je ministerstvu dopravy do cen jízdenek na "vysokorychlostní vlaky". Ve Švýcarsku, kde se na několik tratích jezdí rychlostí 200 je ve takovém vlaku cena jízdenky stejná jako v osobním vlaku "na lokálce". V Německu je jízdné ve vlacích kategorie ICE stejné, bez ohledu na to, zda vlak ICE jede po VRT tratí rychlostí 280 - 300 km/h nebo po "běžné" trati stovkou ...

Přitom MD není schopno vytvořit celostátní integrovaný tarifní systém jako to dovedli udělat ve Švýcarsku ...

To že "někde mají vlaky jezdit jen 60 km/h" je normální. Vlak není ani závodní motocykl ani automobil formule 1, které dokáží z rychlosti 300 km/h snížit rychlost nebo zastavit na dráze dlouhé v řádu desítek metrů, ale vozidlo, které brzdí (snižuje rychlost) na dráze dlouhé v řádu jednotek kilometrů. V Itálii i jednotky jezdící po VRT rychlostí 250 - 300 km/h vjíždí do stanice Milano Centrale nebo Torino Porta Nuova (a řady dalších) dokonce "jen" poloviční rychlostí 30 km/h, protože tak jsou výhybky postavené ... Obdobně ve Francii jezdí po městských kolejích jednotky TGV relativně nízkou rychlostí než se dostanou na samostatnou trať a nejinak je tomu v Německu. Než se vlaky ICE 3 jezdíci po VRT rychlostí 300 km/h vymotají z kolejí v uzlech Köln a FFM nebo Wiesbaden, tak taky nemají na konci stanice těch 300 km/h, ale třeba i těch 60 ... Jestliže budou vlaky zastavovat v Přerově - proč by tam nezastavovaly, tak musí postupně snižovat rychlost, čili "odněkud" pojedou do peronů jen rychlostí 60 km/h, aby v peronech zastavily ... Je poněkud naivní představa, že by se "někde" v polích postavilo zvláštní VRT nádraží jako např. ve Valence, Lyonu, Avignonu, Marseille (a jinde) a cestující z "běžného" nádraží se tam dopravovali buď autobusem nebo "pomocným" vlakem ... Na tyhlety extrabuřty je naše země jednak příliš malá, jednak hustě osídlená ...

0/0
12.3.2017 8:42

R70a80d71e52k 63J43a55n21a71t94a 9935226984262

"Jestliže budou vlaky zastavovat v Přerově - proč by tam nezastavovaly"

Jde právě o to, že Přerov není dost velké sídlo, aby tam všechny vlaky zastavovaly, ostatně už dnes většina expresních spojů Přerov objíždí. Taková sídla se v zahraničí u VRT řeší buď zastávkou za městem (kterou spoje projedou plnou rychlostí po průjedných kolejích), nebo VRT obchvatem, takže nonstop spoje do města vůbec nevjedou.

0/0
12.3.2017 10:40

J50i68ř23í 75Z70a17t85l13o86u42k28a32l 3268869911876

Ty vlaky Přerov objíždí především proto, že by to pro ně bylo příliš velké zdržení při změně směru jízdy a výměně lokomotivy. Jinak je to dost velké město a dopravní uzel na to, aby tam většina vlaků zastavovala. Nepředpokládám, že by se uživilo více než jeden přímý vlak z Brna do Ostravy za hodinu, jsou trasy, kde by VRT pomohla mnohem víc. Navíc propojení z VRT na nádraží v Přerově bude určitě potřeba, je proto možné ukončit trať tímto propojením a se stavbou VRT kolem Přerova pokračovat někdy později, až to bude dávat větší smysl.

+1/0
12.3.2017 12:25

M31i23r27o85s81l38a82v 28Z62i90k85m43u97n89d 6738202837188

Ale kdepak. Úvrať se u elektrické jednotky dá udělat za 2 minuty, dojezdový strojvedoucí vypne na své jednotce řízení, odjezdový strojvedoucí čeká "na konci" peronu, převezme si řízení a během této doby dochází k výměně frekvence běžná věc u ICE / IC s řídícím vozem ve FFM, Stuttgartu apod. ... I když se jezdí s klasickými soupravami bez řídících vozů, je výměna lokomotivy otázkou několika minut. Tohle je krásně vidět třeba ve švýcarském Luzernu ... konec konců i v tuzemsku jsme uměli vyměnit v Benešově u Prahy ve směru do Prahy lokomotivu za 6 minut plánovaného pobytu ... než se vyměnili cestující a - kdysi - naložilo a vyložilo zboží tak byla lokomotiva vyměněna ...

+1/0
12.3.2017 15:54

J94i66ř83í 48Z19a43t74l38o61u49k36a76l 3508679891586

To máte sice pravdu, ale teď zpátky do reality, kolik podobných jednotek u nás v Česku na trase do Ostravy jezdí? U pendolina je to "politické" rozhodnutí, že v podobných menších městech nestaví, a pak už zbývá jen Leo Express a právě to jsou jediné rychlé vlaky, kterým se vyplatí tam zajíždět. Všechno ostatní jsou klasické soupravy, kde by bylo třeba složitě otáčet lokomotivu. Navíc jistou nevýhodou Přerova je, že je příliš blízko podstatně významnější Olomouce, zatímco na trase Brno Ostrava je nejvýznamnější město právě Přerov.

0/0
12.3.2017 19:15

R77a17d39e70k 42J32a15n32a88t36a 9185956384762

Jenže po VRT jezdí pouze jednotky. Klasické soupravy už se (kromě nočních lůžkových vozů a vagónky Arad :-) ) ani nevyrábí a než toto postavíme, budou už vyřazeny.

+1/0
13.3.2017 12:15

F58r20a36n58t12i53š78e87k 47F88l34i41n11t16a 1764930119363

A Railjet je co? To je přece klasická souprava s řídícím vozem.

0/0
22.3.2017 9:42

J65i90ř59í 12Z76a60t12l72o76u57k39a22l 3148969781506

A ještě - zastávka za městem lidem, kteří tam chtějí přestupovat, moc nepomůže. Ve směru Brno Ostrava zastávka na současném nádraží tolik nezdrží a pro lidi bude určitě dostupnější.

0/0
12.3.2017 12:31

M22i76r73o96s88l11a20v 87Z81i97k68m35u54n21d 6308612707278

A to si jako "někdo" myslí, že vlaky na VRT trati uživí "místní" frekvence Ostrava - Brno, resp. frekvence vlaků Polsko - Vídeň / Budapešť. Ten Přerov je nutně spádový ... A ona je taky drobet otázka, kudy by tam VRT mimo Přerov měla vést. S nějakými estakádami, které by se jevily jako "nejjednodušší", nelze počítat a to s ohledem na letiště v Bochoři.

Ta zahraniční sídla, kam se "musí" jet BUSmo nebo přípojným vlakem jednak vyžadují další spojovací trať, resp. výrazně prodlužují cestovní dobu > např. Valence Ville > Valence TGV je vlakem pouhých 8 minut, ale BUSmo už 20 ... Tohle si mohou dovolit ve Francii, kde nemají problém s pozemky a prostorem.

Ve stanici Bologna Centrale se zpomalování vlaků na vjezdu do stanice vyřešilo vybudováním nového podzemního nádraží ovšem za cenu poměrně dlouhého přístupového času z "peronů". V Německu se jezdí "do centra" s výjimkou Kasselu. Tam zastavují ICE / IC vlaky na nádraží Wilhelmshöhe a do centra na HBF se jezdí přípojnými vlaky, ale je to především proto, že HBF je koncové nádraží a na nádraží Wilhelmshöhe je přestupní uzel mezi dvěma linie ICE (Berlín > FFM a Hamburg > München), čili pro vzájemné přestupy jsou tam třeba 4 dlouhé koleje + koleje pro regionální dopravu.

+1/0
12.3.2017 15:48

R46a36d98e97k 17J63a80n54a23t65a 9825506194822

Ony tamtudy ale budou jezdit i vlaku Praha-Ostrava, které Přerov k naplnění určitě nepotřebují.

0/0
12.3.2017 16:32

J28i34ř42í 79Z15a98t26l76o18u60k42a51l 3158909511256

To nemáte tak úplně pravdu, podívejte se třeba na soukromé dopravce, oba mezi Olomoucí a Ostravou staví i v menších městech. Vzhledem k tomu, že jim jde především o zisk a tedy i o maximální počet cestujících, jistě si dokážou mnohem lépe než plánovači ve státních firmách spočítat, kde pro ty své cestující zastavovat. Prostě ke konci trasy se už vyplatí zastavovat i v menších městech, odkud by jinak spojení do Prahy bylo poměrně komplikované.

0/0
12.3.2017 19:22

J85a22k75u77b 96Z80a43c58h 3945286823320

banda "odborníků" a prospěchářů

0/0
11.3.2017 21:50

P28e69t77r 98B78á44č92a 8735156315455

Stavte dalnice, vlaky nechte vlakama.

Udelate lip.

0/−8
11.3.2017 10:59

M92a18r84t92i57n 91V26o22j65á67č10e89k 9153527381496

no on je spíš problém někam dojet a auto tam zaparkovat ono to město není nafukovací a parkování v centrech je problém ve většině větších měst

+5/0
11.3.2017 11:02

I69v38a24n 96H82o80l55a97s 5197817978577

Báčo, Báčo - nedělej hloupému "antiautíčkáři" Řápkovi až takovou protiváhu.

Udéláš líp.

0/0
14.3.2017 20:59

J40i85ř30í 78D92o14n89ě83k 2485883266459

opravdu tahle země potřebuje rychlovlaky a s tím spojené předražené zakázky za 500 miliard?

+2/−7
11.3.2017 10:52

M38a59r81t42i22n 27V49o58j18á15č77e76k 9323497881936

no problém je spíš to ,že se cinkne už studie aby to vypadalo ,že nepotřebuje...ale umím si představit využití ono třeba jen Praha a problém s parkováním ...tam vidím potenciál ,že x lidí pojede raději vlakem pokud to bude časově odpovídající

+1/0
11.3.2017 11:00

P98a13v94e98l 60M40o91r86a74v95e98c 3312139492328

Opravdu tato země potřebuje předražené dálnice které se vlní (Ostrava) nebo ujíždí (u Ústí)?

+1/0
11.3.2017 11:40

Š34t10ě64p24á49n 68F38r58a59n72c91l 8794639634790

Ano. Ty rychlovlaky totiž nebudou jezdit jen z Pardubic do Hradce, případně z Prahy do Plzně, ale mají být součástí celoevropské sítě rychlovlaků. Takže po nich budou jezdit i soupravy zahraničních přepravců, kteří za to budou platit.

Ovšem pokud na "Ťokárně" naplánují tratě rychlovlaky s omezením na 60km/h, tak budou ty rychlovlaky jezdit jinudy (přes Rakousko nebo Polsko) a my budeme zase sto let za opicemi. Koblihu?

+4/−1
11.3.2017 11:52
Foto

J88a97n 14V86a88l48a37l85í52k 6516839850426

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2015/10/B_1_Prehledna_situace_modernizace_trati_Brno-Prerov_web.jpg

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2014/10/P%C5%99ehledn%C3%A1-situace_VRT_Praha_Brno_SUDOP_2010.pdf

+1/0
11.3.2017 8:09

P89e23t98r 35H83a15n23á62k 2818804606443

Problém je v tom, že současná tratˇ Brno-Přerov je jednokolejný "had", na kterém nelze provozovat osobní dopravu. Proto se roky připravuje modernizace trati, která je nutná zároveň i pro rychlíky spojující menší, ale i krajská města.

Pokud chcete současnou trať zrychlit a zdvoukolejnit, je nutné vybudovat přeložky a jak se zjistilo a co se dlouho ví je, že modernizovat trať "mírněji" např. pro 120 km/h, pro 160 km/h nebo pro 200 km/h jsou téměř a stále TY SAMÉ varianty stojící PODOBNÉ PENÍZE! Neexistuje žádná varianta modernizace "mírněji", která by ušetřila peníze. Proto nejvýhodněji vyšla varianta pro 200 km/h.

Navíc v nejvytíženějším úseku Brno-Blažovice má stávající dvoukolejka zůstat pro pomalejší vlaky a přistavit se nová dvoukolejka pro v = 200 km/h. Pak už osobákům budou zbývat jen zastávky Holubice, Rousínov, Luleč a konečná Vyškov. To už trať zvládne, když uvážím, že většina rychlých vlaků ve Vyškově stejně zastaví. Podle mě zvolená varianta řeší obstojně nejvíce problémů a je nejrozumněji navržená a navíc v územních plánech zůstává územní rezerva pro případnou vysokorychlostní trať, pokud by se v budoucnu muselo přidávat extrémní množství vlaků. Do té doby bude skvěle sloužit modernizovaná trať.

Na krátkém úseku z Brna do Přerova bude vlak jedoucí 200 km/h jen o cca 2-3 minuty pomalejší než jedoucí 300 km/h (než z Brněnského uzlu zrychlí, ujedou oba spoustu km souběžně)

Nedokážu si představit, že by někdo těmito aktivitami velmi potřebnou modernizaci zastavil!

+2/−1
10.3.2017 23:21

J48a39n 12J29e96m75e22l96k75a 1915210

Přesně tak.

0/0
11.3.2017 7:22

P42a63v21e46l 80M57o79r38a17v77e24c 3582349872868

Zdvojkolejnění a optimalizace současné trati je nutnost tak jako tak. Nicméně problém s nutností VRT to nijak neřeší. Na VRT by kapacita té dvoukolejné tratě nestačila, a i míchat osobáky, nákladní vlaky a rychlíky 200kmh na 2 kolejích by brzo narazilo na své limity. Zkuste vyřešit předjíždění rychlíků tak, aby osobáky pořád nestály..

A rozdíl mezi 200kmh a 300kmh na této trati je větší než 2-3minuty. Pár kiláků společně, pak by 300kmh dál zrychloval. Zvlášť vlaky co by v Přerově nezastavovaly by byly výrazně rychlejší (ale nechce se mi počítat okolik).

Zkrátka, modernizace tratě je nutná, VRT je ale stejně potřebné.

+2/0
11.3.2017 11:52

J65a10n 81J97e37m62e64l56k85a 1295400

A kapacita jednokolejné trati stačí? Já bych to neviděl tak černě. Tam jsou 2 trati. Brno Přerov. A Břeclav Přerov. Němci to měli na příměstské trati udělané tak, že os vlak v každé zastávce vyjel z průjezdné koleje na vedlejší kolej, pak zase najel zpět. Pak asi může i cargo jezdit rychleji než 100 a 120.

0/0
11.3.2017 16:35

P20a40v54e18l 92M30o57r58a87v88e13c 3572439332748

Ale já píšu, že současná trať je nedostatečná!

Ad osobák vyjede z vedlejší koleje: jenže může vyjet až X mint po rychlíku, vyjíždí z pomalé rychlosti, pak zase brzdí, do té doby mu funí na záda další rychlík. Na jedné trati nelze efektivně míchat vlaky tak rozdílných kategorií. Proč asi kolem velkých měst jsou 4 koleje? Tedy na západě, kde už to pochopili..

+1/0
11.3.2017 17:25

I13v46a85n 24H51o25l63a95s 5937237688227

"Navíc v nejvytíženějším úseku Brno-Blažovice"

Tento úsek není součástí trati Brno-Přerov, jde o zcela jinou parlalelně vedoucí trať ("Vlára"), která má ovšem jako dvoukolejka větší propustnost i traťovou rychlost, takže rychlíky na Přerov jedou část trasy po "Vláře" a pak se přes Blažovickou spojku dostávají na skutečnou trať Brno-Přerov u Holubic.

0/0
14.3.2017 21:02

M36a64r55t44i80n 36R49u12z70i44c85k29a 1642708446847

Neni pravdou, ze naklady na vystavbu a provoz VRT jsou drahe, EU proplaci cca 80% nakladu na vystavbu a i kdyby ne, tak je cena zhruba srovnatelna s vystavbou dalnice, nemluvim o zaboru prostoru, ktery je u dalnice (4 pruhy vs. 2 koleje) mnohem vetsi a hluk z dalnice je kontinualni oproti obcasnemu prujezdu vlaku na moderni trati.

Provoz vlaku neni o moc drazsi nez provoz klasickych souprav, dokonce i levnejsi a tedy i vyssi predpokladane cene jizdenky vydelecnejsi nez na stavajicich tratich, tedy cena jizdenek nemusi byt o moc drazsi nez je tu prezentovano. Pro porade srovnani s dalnici je napr. i udrzba trati nesrovnatelne levnejsi.

Mame zde nedostatecnou kapacitu dalnic, rozsiruje se o treti pruh D1 a v planu je D35, vlaky jezdi na Brno plne a kapacita soucasneho spojeni nestaci, VRT naopak pritahne cestujici, kteri si radeji dopreji pohodu a usetri cas, ulevi soucasne jak dalnici, tak zeleznici kde pomuze uvolnit kapacitu pro nakladni a regionalni osobni dopravu.

Dalsi takovou nepochopitelnou zalezitosti je tvrzeni, ze na VRT nemuzou jezdit pomalejsi vlaky a ze nemohou projizdet v plne rychlosti pres stanici? To jako proc ne, vzdyt je to bezne jinde ve svete, pokud budou na VRT rozumne zastavky, tak na odbocnych koleji muze zastavkovy nebo pomalejsi vlak zastavit a kolem projede rychlejsi/primy vlak, tim i odpada problem s prujezdem kolem nastupiste nebo jsou podel nastupiste bezpecnostni zony / zabradli...

Mam pocit, ze by studii a projekty meli byt zadany nekomu kdo tomu rozumi a ma s tim zkusenosti,...

PS: Nechapu jak muze byt VRT u Prerova zaustena primo do mesta, proc? Vzdyt trat muze vest primo a zastavka (kde asi nebusou vsechny vlaky stavet) muze byt bud na trati nebo zastavkovy vlak muze do Prerova zajizdet a primy vlak jet mimo mesto.

+4/0
10.3.2017 19:38

J39a32n 76J17e94m90e76l50k15a 1705640

Protože Přerov je přestupný bod a docela velké město? Všechny vlaky na Brno tam staví.

+1/0
11.3.2017 7:25
Foto

Z43d25e26n84ě94k 66V65r11b24a 6169628620548

Máme projekt, který má hlavu a patu a pro Prahu a Brno má VRT zastávky mimo centrum, (Kačerov a D1 197km). Pro napojení na stávající tratě případně hlavní nádraží není žádný problém, stávající tratě a neustále rotující S-bahn je spojení s centrem maličkost. Ale dá se dát na dané místo 1-3 tis parkovacích míst pro auta a je zde perfektní napojení na dálnice. To je pak správný synergický efekt, protože ne každý (dnes už skoro žádný) cíl jízdy není v centru. Zato průjezd republikou bude o půl hodiny rychlejší. (což je na jízdní době 2 hodiny Praha-Ostrava či třeba Brno - Plzeň - Norimberk) hodně znát. Takže Přerov je celý blbost, smysl má VRT zastávka mezi Přerov a Olomouc, křižovaná se stávajícím koridorem a dokladnou provázaností přestupů. (i na auta - dalnice)

+2/0
11.3.2017 8:16

J71a88n 87J82e80m24e78l65k85a 1415290

Já si to nemyslím. Většina cestujících je vnitrostátních. Tedy včetně Přerova, přestupu na Zlín, Uherské Hradiště, Břeclav atd.. Naše železnice má úspěch v cca v takovém formátu, jakém je dnes. Švýcarská železnice to samé, je podobná, jen lepší. VRT Španělsko - tím jezdí naopak malé množství lidí.

Trať na 200 nebrání dálkovému provozu. To jestli tím lidi budou jezdit je jen o ceně. Ne o čase.

+1/0
11.3.2017 9:33
Foto

Z86d28e76n45ě84k 58V84r78b46a 6209328270758

Ale ty přestupy nemusí být na 10 a více minut = Přerov, Praha, Brno, ale můžou být hrana-hrana na tomtéž nástupišti 3 minuty za sebou stejně jako je to 14 let na Frankfurt letiště. Řešení 200 x 160 nemá smysl probírat, bez separované VRT není kapacita na příměstskou dopravu a nákladní dopravu. Zavázali jsme se, že do roku 2030 převedeme na železnici ze současných 7% přepravy dalších 23% a ono to už prostě teď není kam dávat...

0/0
12.3.2017 6:11
Foto

Z76d29e28n50ě64k 81V32r83b59a 6869288210208

P.S. Většina těchto přestupů s nástupem VRT v Přerově zanikne, protože Zlín a Starák pojede od Brna přímo (uhne za Vyškovem), Olomouc je otázka a Ostrava jej taky nebude zajímat. Zůstane z něj uzel pro nákladní dopravu.

0/0
12.3.2017 6:15

P62e70t49r 83Š33i24m37e97k 2189597816168

Všechna krajská města by měla být napojena pomocí VRT klidně ve stávajícím profilu, nebo novém, podle toho jak to bude výhodnější (myslím, že Němci to udělali stejně), s napojením na okolní státy. Všechna krajská města by měla mít okruhy dálničního typu s napojením na dálniční síť v ČR a zahraničí. Věřím, že při rychlosti 300 km/h by valná většina obchodních zástupců apod, ráda přesedla do vlaku. Pokud by se u nádraží dala jednoduše půjčit auta, není řešit.

+5/0
10.3.2017 17:46

M25a44r68t51i39n 37R94u21z68i64c39k59a 1962438116807

Nejen obchodnich zastupcu, ale i zamestnancu, porad totiz je moznost, ze jim firma proplati jizdne nebo cast, kdyz muze platit cca 6,-Kc/km za auto, tak zvladne proplatit i jizdenku...

Cena jizdenek, ale nebude nejak vysoka, srovnavame to se zapadem, kde jsou ceny ve vlacich vyssi a naklady na mzdy take... to se do cen promita.

+3/0
10.3.2017 19:27

A41n68t16o65n81i24n 19N11e54m32e81c 7348183261940

Zapominate, ze Nemci jsou ochotni platit dane i na silnice a zeleznice. pODOBNOU OCHOTU V cESKU NENAJDETE A nEMECKO NAM TRVALE NEBUDE PLATIT INFRASTRUKTURU

+1/−1
10.3.2017 23:04
Foto

J22a12n 15V94a39l91a56l63í75k 6586569790136

no a v Brně přeložit nádraží nebo ho celé předělat....

0/0
10.3.2017 17:41

R72a15d82e52k 81J68a91n51a76t66a 9965246884462

V Kolíně nad Rýnem má nádraží polohu ještě více v centru, ještě více v oblouku. Navíc jim to tam komplikuje řeka. A ICE tam jezdí.

Tohle zapálené hledání, proč něco nejde, mě v ČR fascinuje. Asi to bude jeden z důvodů, proč jsme to Německo ještě nedohnali.

+5/0
10.3.2017 17:44
Foto

J68a15n 28V78a25l55a62l33í63k 6676509530276

Jako určitý špunt by mohlo působit brněnské hl. nádraží v současném stavu. I když je připravován přesun nádraží do jižní polohy, stále se o tomto vedou diskuze. V každém případě do plného zprovoznění VRT Praha – Brno – Ostrava bude nutné buď zásadně přestavět současné nádraží, nebo vybudovat nové v odsunuté poloze. Náklady na nové nádraží včetně nákladů na budování nové městské infrastruktury, se odhadují na 24 mld. Kč (nejsou součástí VRT).

0/0
10.3.2017 19:02

R65a19d59e84k 78J50a14n27a12t50a 9235426664482

Však oni v tom Kolíně to nádraží upravili, není ve stavu jako v Brně, kde se od 30. let minulého století diskutuje o (ne)přesunu a nic se nedělá:-)

+2/0
10.3.2017 19:47

A37n25t86o26n58i69n 86N38e83m59e13c 7928563491150

Brno neni NENI ZADNY "SPUNT".

Na pr Frankfurt/M ma nadrazi, kam vlaky vjedou a zpatky se musi vytahnout. Je to t.zv, KOPFBAHHOF.

Presto je Frankfurt dulezita zeleznicni krizovatka - 18 nastupist, 36 koleji.

Cesta z Frankfurtu do Hamburku (530 km) trva asi 3,5 hodiny, u Hannoveru hlasili, ze jedeme 260 km, dojem byl asi na 120 km.

V tom ICE lide pracuji na komputerech a zvladnou za jeden den vyridit sluzebni cestu do Hamburku a pozde vecer byt zpatky ve Frankfurtu.

V Nemecku vsak jsou lide vcetne OSVC ochotni platit dane i na miliardy placene do novych trati Mnichov - Berlin pres Turynsko, kde jsou vetsi kopce, nez Vysocina atd.

0/0
10.3.2017 23:21
Foto

Z63d38e34n26ě58k 41V65r97b26a 6929958850948

Máme projekt, který má hlavu a patu a pro Prahu a Brno má VRT zastávky mimo centrum, (Kačerov a D1 197km). Pro napojení na stávající tratě případně hlavní nádraží není žádný problém, stávající tratě a neustále rotující S-bahn je spojení s centrem maličkost. Ale dá se dát na dané místo 1-3 tis parkovacích míst pro auta a je zde perfektní napojení na dálnice. To je pak správný synergický efekt, protože ne každý (dnes už skoro žádný) cíl jízdy není v centru. Zato průjezd republikou bude o půl hodiny rychlejší. (což je na jízdní době 2 hodiny Praha-Ostrava či třeba Brno - Plzeň - Norimberk) hodně znát.

0/0
11.3.2017 8:17

J55i72n61d39r86i39c74h 17M14o96l63l25i42n 5159164657385

ono úplně stačí, když stojíte na peroně a kolem vás projede rozjetý expres rychlostí 160. V tu chvíli je ve vás malá dušička. Takže doufám že přes železniční stanice nechcete jezdit 300. Třeba zrovna v případě tak frekventované stanice jako je přerovská, je rychlost 60 tak právě akorát.

0/−12
10.3.2017 16:50

R38a45d49e88k 77J33a63n10a10t50a 9215326894392

Viděl jste někdy stanici na francouzské vysokorychlostní trati? Asi ne, jinak byste věděl, že přes ně spoje, které v ní nestaví, jezdí plnou traťovou rychlostí. Například Lorraine TGV, 320 km/h.

Zkuste za domácí úkol vymyslet, jak to je možné.

+5/0
10.3.2017 17:01

R62a23d23e76k 54J71a72n27a48t44a 9175106234912

Ještě dodám, že váš příspěvek je ukázkou jednoho z typických bludů o rychlých vlacích. Pokud by takto neinformovaní byli jen prostí občané, ještě by to bylo dobré. Ale bohužel se takto hloupě je schopný zeptat i poslanec, či někdo z ministerstva, kdo by měl rozhodovat.

+7/0
10.3.2017 17:03

J20a52n 74D37v68o79ř52á17k 4183712913717

A to si ještě představte, co se stane, když závorář zapomene stáhnout závory a ten rychlovlak najede do tatrovky s pískem!!! Ve 300 km/h!!! ;-)

+6/0
10.3.2017 17:16
Foto

Z60d88e74n17ě84k 76V51r82b49a 6479878430438

Pro tratě nad 160km/h není povoleno mít úrovňová křížení, proto v ČR jezdíme 160km/h max (a taky ještě máme neschopné zabezpečovací zařízení, ale to je jiná debata)

0/−1
11.3.2017 8:19

Najdete na iDNES.cz