Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kapsch „ujídá“ z mýta nejméně v historii, ukazují čísla za únor

Stát má z každé vybrané koruny od dopravců na mýtě 84 haléřů, což je zatím nejlepší výsledek za více než deset let provozu tuzemského mýtného systému. Ukazují to data z výsledků provozu mýtného systému za první dva měsíce letošního roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i73c57h25a91l 51G93r60e60g79o37r 8806604780662

Zvednutím jiné daně by měl 1 kč/ 1kč.

0/0
13.3.2017 19:21

B64o85h76u50m43i80l 27S74t52e12j17s31k36a35l 5393504551443

"Stát by z mýta mohl mít ale i více, čím dál více je ve statistikách vidět rostoucí podíl aut s nejpřísnější emisní třídou Euro 6. Ty platí nejmenší mýtné sazby, podíl těchto vozidel na zaplaceném mýtném dosáhl téměř polovinu."

Tuto větu nechápu, jak by stát mohl mít více za rostoucí automobily které platí méně?

0/0
13.3.2017 16:19

J18a45n 55S68ů76r34a 4805173663662

Že stále zbytečně zvýhodňuje svoji sazbou auta s Euro6. Původně to byla motivace pro dopravce, aby si koupili nová auta s lepšími emisemi. Teď už je to přežitek, protože pokud dopravci kupují nové vozy, stejně koupí už jen Euro6

0/0
13.3.2017 16:54
Foto

M41a22r12t23i85n 24P35i80š75t47o11r86a 8268338236449

Akceptoval bych jednotky procent, ne desítky. Do doby, než se technologie natolik zlevní, se s tím mělo počkat.

0/0
13.3.2017 16:15

P74a75v51e58l 52Ř57a11p55e31k 7382216299765

Do toho už jsou započítány i veškeré ztráty, škody a dopady způsobené masivním objížděním zpoplatněných úseků? ;-)

0/0
13.3.2017 16:13

T40o93m74a13s 92P93o44p 5440502896234

16 % je porad dobra marze na to, ze tohle podnikani nese minimalni riziko. Nevim, jake muzou byt nakalady na udrzbu systemu, ale procentualne to moc nebude. Takze odhadem ma Kapsch v CR asi 100-200 zamestnacu a vic nez miliarda rocne putuje do Vidne - at si kazdy prebere sam, jestli to je primereny zisk...

0/0
13.3.2017 16:02

J32a25n 63S41ů18r36a 4695173663892

Lepší, než odhad, je pohled do výroční zprávy Kapsche. Za loňský rok dividendy 378 milionů korun.

+2/0
13.3.2017 16:15
Foto

H18o57n92z32a 91T65r70u53s70i37n22a 9780590470366

Kapsch "ujídá" z mýta. Skvělý způsob jak dát do titulku smluvní provizi. Očividně tady zadarmo hrabe úplně každému.R^

0/0
13.3.2017 15:30

M81i19c84h38a48l 40T81o81m16i23n12s67k86ý 9331155737794

Čísla nejsou úplná (možná manipulativní ?)

36 milionů denně * 356 = 13 miliard Kč

Jetli počítám dobře, tak Kapsch vydělává přes 2 miliardy Kč ročně.

A nemusí nic investovat. Jen systém udžovat.

0/−1
13.3.2017 15:20

P20e50t69r 85H17o23r83s45k50ý 9225573348526

356? :)

+1/0
13.3.2017 15:24

M78i54c36h28a38l 76T32o80m84i80n32s29k53ý 9901205827644

365 dní v roce... čísla se přehodila, ale výsledek to moc neovlivní :-)

0/0
13.3.2017 15:31

M39i67c69h34a55l 53T72o55m70i67n25s51k41ý 9271965457644

samozřejmě, když se miliardy vyjádří v poměru ke koruně na halíře, tak to veřejnost spíše spolkne.

Podle mě je to manipulativní článek ministerstva ANO.

0/−3
13.3.2017 15:33

J10a53n 43S44ů53r60a 4475613803732

Zde vývoj mýta po měsících

http://www.mytocz.eu/files/files/press/2017/20170128_TZ-MYTO_CZ.pdf

Fakt si myslíte, že se každý měsíc jezdí stejně?

0/0
13.3.2017 16:08

L47u14c32i42a61n 26P96a31p47a50z86i49a85n 5654927821325

Takto to mělo být nastaveno od samého počátku. Ale za vlády ODS to holt nešlo, protož jsme museli přežít zvyšující se DPH a další daně pod vedením dalšího experta, pana Kalouska z topky nula 9. Ještě fajn, že dnes jsou tyto temné síly na nule a za námi.

+2/−2
13.3.2017 14:41

F58r34a23n22t17i76š22e73k 23N47o98v38o23t35n89ý 7122929340

Kecy hlupáků

+2/−1
13.3.2017 15:20
Foto

T93o88m93á76š 46D19v83o44ř29á67k 7785166927561

Zřejmě už se dost naKapschovali...

0/0
13.3.2017 14:08

L14u73b80o67m97í51r 88K79a18m29e54n49s83k56ý 3340128873206

Česko má jen dva zdroje bohatství, práci lidí a dopravně významnou polohu. Zatím se pořád těží prostřednictvím zdanění ten první zdroj a ve vytěžení toho druhého jsou obrovské rezervy.

+7/−1
13.3.2017 14:02

D71a40v13i79d 39R33y39c34h28e40t39s13k88ý 9776281410590

Provize 16Kč/100Kč je v tom objemu zlodějina děsivých rozměrů. Ty prachy utíkají a po anonymizaci přes 10 daňových rájů končí u tetičky bratra někoho z ČR. Někoho, kdo raději tančí okolo horké kaše, "zapomíná" a vymlouvá se, než aby po těch letech domluvil na mýto někoho jiného.

+2/−6
13.3.2017 13:45

L17u42k42á96š 28B53r35a89n52d86e66j10s 2643895781821

16% v daném segmentu???? Vy vůbec nevíte, o čem mluvíte...

Např. Skytall na Slovači si bere plných 50%, průměr v EU je cca 22-24%. Takže 16% je velmi, ale opravdu velmi slušných. A to říkám s tím, že osobně bych preferoval satelit a ne brány - už kvůli pružnosti a možnosti zpoplatnění i více silnic I. třídy, aby to nemohli tolik objíždět.

+8/−1
13.3.2017 13:52

P31e80t89r 68D93v12o50ř64á27k 9214647492820

To není špatné. Bývalo to mnohem horší.

------------

Podle NKÚ, který porovnal náklady systému výběru mýtného v České republice s náklady satelitní technologie použité v Německu a nákladovostí mikrovlnné technologie použité v Rakousku vychází, že provozování mýtného systému v ČR je dražší než v obou porovnávaných zemích. Zatímco v Německu spotřebuje příprava a realizace výběru mýta zhruba 20 - 25 % z příjmů, a v Rakousku jen 11 - 13 % v České republice dosahuje průměr z let 2007 - 2010 26,5 %, v roce 2009 to bylo plných 34 %.

http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vyber-myta-v-cesku-je-drazi-nez-v-nemecku-a-rakousku-zjistil-nku

+1/0
13.3.2017 14:20
Foto

J11a23k19u80b 67S56o83b55o60t64k97a 6694828217796

2009 byl hlavní rok krize, hádám že tehdy velmi poklesla kamionová doprava a tedy ty náklady nebylo možné tak rozpočítat, jako dříve.

+1/0
13.3.2017 14:41

J13a43n 74S52ů71r12a 4345863483572

ty prachy utíkají přímo do kapsche do rakouska, například. jaké daňové ráje máte konkrétně na mysli?

0/0
13.3.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.