- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Stát by z mýta mohl mít ale i více, čím dál více je ve statistikách vidět rostoucí podíl aut s nejpřísnější emisní třídou Euro 6. Ty platí nejmenší mýtné sazby, podíl těchto vozidel na zaplaceném mýtném dosáhl téměř polovinu."
Tuto větu nechápu, jak by stát mohl mít více za rostoucí automobily které platí méně?
Že stále zbytečně zvýhodňuje svoji sazbou auta s Euro6. Původně to byla motivace pro dopravce, aby si koupili nová auta s lepšími emisemi. Teď už je to přežitek, protože pokud dopravci kupují nové vozy, stejně koupí už jen Euro6
Akceptoval bych jednotky procent, ne desítky. Do doby, než se technologie natolik zlevní, se s tím mělo počkat.
Do toho už jsou započítány i veškeré ztráty, škody a dopady způsobené masivním objížděním zpoplatněných úseků?
16 % je porad dobra marze na to, ze tohle podnikani nese minimalni riziko. Nevim, jake muzou byt nakalady na udrzbu systemu, ale procentualne to moc nebude. Takze odhadem ma Kapsch v CR asi 100-200 zamestnacu a vic nez miliarda rocne putuje do Vidne - at si kazdy prebere sam, jestli to je primereny zisk...
Lepší, než odhad, je pohled do výroční zprávy Kapsche. Za loňský rok dividendy 378 milionů korun.
Kapsch "ujídá" z mýta. Skvělý způsob jak dát do titulku smluvní provizi. Očividně tady zadarmo hrabe úplně každému.
Čísla nejsou úplná (možná manipulativní ?)
36 milionů denně * 356 = 13 miliard Kč
Jetli počítám dobře, tak Kapsch vydělává přes 2 miliardy Kč ročně.
A nemusí nic investovat. Jen systém udžovat.
Takto to mělo být nastaveno od samého počátku. Ale za vlády ODS to holt nešlo, protož jsme museli přežít zvyšující se DPH a další daně pod vedením dalšího experta, pana Kalouska z topky nula 9. Ještě fajn, že dnes jsou tyto temné síly na nule a za námi.
Česko má jen dva zdroje bohatství, práci lidí a dopravně významnou polohu. Zatím se pořád těží prostřednictvím zdanění ten první zdroj a ve vytěžení toho druhého jsou obrovské rezervy.