Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané odškodné dostanou, proč ne my? Čtyři Češi žádají peníze po VW

První čtyři Češi podali žalobu na automobilky Škoda Auto a Volkswagen kvůli problému s motory obcházejícími měření emisí. Požadují po nich dohromady odškodnění 510 000 korun za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H51a84n47a 48A48u78g24u51s34t15a 9988365192

Dobrý den

chtěla bych zde podělit o svou osobní zkušenost s Dieselgate.Sama jsem majitelkou vozu,kterého se tato aféra dotkla.Během běžné opravy ve značkovém servisu mi bylo provedeno přehrání "podvodného" software.Bohužel,krátce po tomto zásahu jsem zjistila,že se mi extrémně zvýšila spotřeba nafty a to z průměrných 6,5 l/100 km na 10l/100 km a více!!Celou záležitost jsem reklamovala u servisu, který aktualizaci software provedl.Stížnost mi neuznali, prý vyšší spotřebu v žádném případě nemohla způsobit aktualizace softwaru,na voze provedli komletní diagnostiku se závěrem,že auto je zcela bez závad a reklamaci mi neuznali!Příčinu,proč má vůz tak ohromnou spotřebu, odmítli hledat a řešit.Obrátila jsem se proto na výhradního dovozce mého vozu do ČR,aby se celou záležitostí začal zabýva.V Porsche Praha mi však oznámili,že aktualizovaný software je certifikovaný a tudíž je má stížnost nezajímá a řešit jí dále nehodlaji....Domnívám se tedy,že celá aféra bude mít ještě mnohem komplikovanější dohru..Pokud i Vás potkalo něco podobného, prosím,dejte vědět!!!!

Děkuji

0/0
18.3.2017 11:40

P26e49t81r 53Č71e24r71m62á11k 9318455369120

Myslím že zde ani jinde moc pomoci nenajdete. Samotnou aktualizací sw opravdu mohlo dojít k tak velkému nárustu spotřeby jen velmi těžko, resp. ta změna se týkala jen velmi úzkého režimu užíváni a že by ten tvořil tak dominantní část ve způsobu používání auta je skutečně dost těžko představitelné.

Nejsnadnější resp. jediné řešení je nechat si tam nahrát tu původní verzi.

+1/0
18.3.2017 14:12

V31a22c47l15a44v 70S74n49a90j33d16r 4890626751526

Komisarka Jourova to uz dvakrate davala v EU na pretres

0/0
15.3.2017 18:36

P33a32u73l 23J89a89r14o98s 2303528300

Jednoduche.proc..V USA maji prisnejsi zakony na emisi.

0/0
15.3.2017 17:51

R76a22i78n87e82r 25E12l21l75e91d39e86r 2103633659436

Tyto predpisy plati jen pro importy !!!

0/0
16.3.2017 18:21

P76a58u57l 46J81a61r95o20s 2773978710

Pro vsechny auta.Vzdyt jsem tam 30 let zil,tak to asi musim vedet.;-)

0/0
17.3.2017 7:49

M22a22r40e17k 47P84o91s50p97í36š22i44l 2325735591

GM potřebovalo sejmout konkurenci a to se jí povedlo. Nyní obětují Opel a udělají restart v Evropě se značkou Chevrolet.

+1/0
15.3.2017 10:39

P63a75u40l 92J85a23r35o34s 2693318710

Marek

GMC urcite v VW nemaji.konkurenci jako v Japonskych vozech,..Nevim,navic,proc pises neco o sejmuti konkurence,kdyz ten podvod VW v USA delal a priznal to.Tak ze pises blbost.

0/0
15.3.2017 17:55

P93e82t93r 60Č81e77r15m26á40k 9988635609310

GMC má ve VW konkurenci naprosto stejnou jako v Toyotě, jsou to 3 koncerny co se přetahují o pozici světové jedničky R^

0/0
15.3.2017 22:47

M49i25l71o24s45l50a45v 23K23n18o12p 9414436473153

Domníval jsem se, že jako vyspělý národ si nebudeme brát příklad z národa, kde se soudí o to, že se opařili kávou, protože na kelímku nebylo napsáno, že může být horká. Nebo s výrobcem automatických praček, protože v návodu nebylo napsáno, že se nesmí používat k očistě živých koček. Nebo s výrobcem mikrovlných troub, protože do návodu nenapsali nic o tom, že se v ní nesmí živé kočky sušit.

+5/−1
15.3.2017 8:09

J85i98ř85í 16E46r26b23e97n 1673134756397

"Američané odškodné dostanou, proč ne my?" - asi proto, že vám žádná škoda nevznikla. Vaše auto pořád splňuje homologační předpisy platné v době jeho uvedení na trh, a za pokles ceny ojetiny může mediální kampaň, nikoliv výrobce.

+4/0
15.3.2017 8:07

B66o27h56d28a64n 22M78a71r46e97k 5635206347804

Škoda na životním prostředí škodou je :-P

0/0
15.3.2017 13:52

P35e80t69r 85Č57e50r43m66á21k 9548105769540

Není, žádná škoda na životním prostředí není, plní to zákonné limity R^

+2/0
15.3.2017 15:18

J84i33ř12í 73E56r41b73e16n 1553944606827

Jak bylo plnenim homologacnich predpisu s emisnim limitem Euro 5 poskozeno prostredi?

0/0
15.3.2017 21:28

R76o31b67e43r49t 11S32t94r22n44a86d26e96l 5268279889335

K odškodnění není důvod, tak proč v USA je?

0/0
15.3.2017 7:39

P60e44t73r 64Č44e34r86m23á94k 9898635919160

Protože tam je jiná legislativa než v EU.R^

0/0
15.3.2017 10:37

R29a34i73n35e74r 72E21l97l77e14d98e54r 2583723879246

Jedna se jednoznacne o hospodarskou valku. Protoze jsou Nemci po.....ve, nebrani se vubec, naopak se jeste trestaji navic. To je na vecne casy trvajici trpeni, nemecky - ewige Wiedergutmachung. Jak rekl Ben Gurion, prezident Izraele kdysi - tisic let budete trpet.

0/0
16.3.2017 18:28

J56e58n24d56a 26B32e44n25d18a 6221852434559

Zásadní rozdíl je v tom, že v USA VW prezentoval TDI jako CleanDiesel a založil na tom celou kampaň, která se snažila přesvědčit zákazníky, že je TDI čistější než benzínové vozy. Ekologie je např. v Kalifornii silné téma, jako první stát přišel s normou LEV a U-LEV a takový podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla jako tam nikde jinde není. Takže VW v US nemátl jen úřady, které striktní normy posuzují, ale především zákazníky, kdežto v Evropě je povědomí o dieslech poměrně široké, kde prioritu hraje spotřeba a žádnou podobnou kampaň VW v Evropě nevedl ani u modelů Bluemotion, kde taktéž akcentuje především nízkou spotřebu.

+2/0
14.3.2017 23:09

M36i15r42e41k 29G38a67j91e33r 5901526259210

Ten podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla ma v Kalifornii i jine duvody.

- zimy jsou tam tak mirne, ze vlastne ani nejsou (nepocitam v horach), takze si nemusi v aute topit (a v chladnem letnim San Francisku ani chladit klimatizaci)

- stat vraci lidem slusnou castku z nakupu techto aut; v soucasnosti 1500 USD za nakup plug-in hybridu a 2500USD za elektrike auto.

- na drahou Teslu tam hodne lidi muze usetrit za rok ci dva.

0/0
15.3.2017 0:49

M61a66r69t65i88n 74J23a34n80e42š15í77k 4599124125380

Stalo Vám to za to kvůli rozdílu ve spotrebe 0,2l/100km. To nejste tak vyspělá firma nebo si jen neverite?

+2/0
14.3.2017 21:19

M19a65r60e34k 64K31e77r92n22e27r 9521580552648

Podvod je podvod ať si skopčáci řikají co chtějí.

+4/−1
14.3.2017 21:00

P35e33t13r 11Č20e82r58m48á55k 9968685429110

Podvod je podvod pouze tehdy když se tak cítí ten kdo má být podveden. Žádná z odpovídajících Evropských institucí tento dojem nemá R^

+1/−1
15.3.2017 1:26

J33i98ř36í 51E78r65b89e93n 1803854636857

Kdo koho podvedl přesným dodržováním litery zákona a norem?

+2/0
15.3.2017 8:07

V95l44a90d71a 76S57i70m75o34n77i78k 3539553103905

a) Auto splnilo předepsanou přesně definocvanou a uznávanou zkoušku a má platnou homologaci

b) Jezdí bez problémů, žádná závada se neprojevuje

c) Spotřeba v souladu s údajem v manuálu ( moje vlatsní tříletá zkušenost)

d) Pokles prodejní ceny na ojetině neznamenán ( podpořeno mojí vlastní zkušeností z listopadu 2016)

e) Vyhodnocení doporučených úprav ( úpravy a sání a SW) stylem jeden říkal ... žádná vypovídací hodnota

d) Problém není - na rozdíl od japonských airbagů Takata - životu nebezpečný

Jakou kdo utrpěl škodu ?

+8/−2
14.3.2017 20:57

V55á60c27l14a37v 95M88a76l69ý 3234898114799

Utrpěl, ten kdo si takové auto koupil a najednou se dozví, že to auto není v pořádku, on si ale nechtěl koupit něco co není v pořádku, třeba by se rozhodl, pro jiné auto.

+2/0
14.3.2017 21:17

V89l73a41d51a 27S47i34m85o24n56i83k 3299203703355

Fajn - jak budete takovou škodu prokazovat na tvrdých číslech?

0/0
14.3.2017 21:28

V97á30c56l96a32v 64M97a47l30ý 3674588574109

Nejspíš nebudu, protože jsem jedním z postižených, auta jsem se raději zbavil, protože mi nikdo nezaručí, že za rok to nebude jiné, ztratil jsem důvěru ve značku, ač jsem si myslel, že německá firma je záruka důvěry.

+2/0
14.3.2017 21:39

M54a23r11t62i66n 68Š94i44m13e47k 4120374628665

To jsem měl vědět, hned bych si ten podvod tuze rád koupil, pokud má dobrou servisní historii

+1/−1
14.3.2017 21:58

V68á46c69l30a18v 84M27a51l70ý 3914438144569

Dal jsem ho na protiúčet, prostě jsem už to auto nechtěl, byl jsem zklamaný. Kdo ví, co ještě jiného by mě čekalo. Potřebuji auto na práci, často jezdím do Německa, za čas tam bude s dieselem problém.

0/0
14.3.2017 22:07

V35l75a92d31a 58S87i75m85o68n43i82k 3659533123395

Já jsem to auto měl na operativní leasing tři roky, maximální spokojenost. Prodej z leasingu okamžiku, ani náznak nějakého snížení ceny.

0/0
14.3.2017 22:11

V63á26c18l94a94v 11M41a78l82ý 3974388494259

Neříkám, že jsem byl nespokojený, ale zklamaný a nejistý, jak ta kauza bude pokračovat dál. Když jsem auto kupoval, moc se do dieselu nechtělo, protože vím, že v Německu, nemá dobrý zvuk ( a daně) Ale nakonec jsem si ho koupil, ale kdyby kauza vypukla dřív, tak bych ho nechtěl.

+1/0
14.3.2017 22:27

P36e71t40r 70Č32e63r48m18á37k 9548795779740

Neutrpěl, auta jsou v EU naprosto v pořádku.

+1/0
15.3.2017 1:24

J89a82n 76S36k46á51l40a 8252221164755

Po odstranění nelegálního softwaru se zvýšila spotřeba až o 2 desetiny litru.

Tak to jó, to bych byl fakt nas.ranej. To se musí žalovat.

0/−2
14.3.2017 20:48

M35i19r61e34k 44G24a47j60e59r 5351696419700

Tak jen na 100 tisicich km to dela zhruba 1000x0,2x35 = 7000 Kc. Kbyby vam treba pri nakupu televize jen proto, ze se nebudete branit, nauctoval prodejce o 7000 Kc vic, tak byste nas..anej urcite byl. Tady nejste, protoze asi nejde o vase penize.

0/0
15.3.2017 0:56

P52e94t31r 47Č90e55r88m62á24k 9268365509940

Bylo by s podivem že by se při české nátuře někdo nechytnul a nezkusil to... Naděje na úspěch sice žádná není neb v EU nic porušeno nebylo a všechny soudy to nakonec vždy potvrdí, ale co kdyby že jo...

+3/−4
14.3.2017 20:41

J16i70ř90í 97Š83v21a59g33r 3938960545866

Ano, jediní Češi žalují VW. Fuj na tu českou pakáž. A dokonce jsou 4. Bože. Tohle mele někdo se jménem Čermák...

0/−1
14.3.2017 21:35

P83e92t40r 42Č26e24r63m22á44k 9648935559190

No právě že bylo divné že když to zkouší i v relativně civizilovaných státech tak čecháčci by to nezkusili R^

0/0
15.3.2017 1:28

J76o30s60e86f 71V93a44l97a 9920283413893

zajimalo by mne, na cem je vyse jmenovana zaloba postavena. EU homologace na vsechna auta koncernu VW je stale platna, legalni a nezpochybnena. Evropsky zakaznik nebyl ani poskozen ani podveden. Ojeta auta s potrefenymi motory se prodavaji letos zhruba za cenu o nekolik procent vyssi nez odpovidajici auto pred 2 roky. Kupoval jsem ojetou octavii pred 2 roky a letos a mam prehled, kolik stala/stoji na nemeckem trhu

+9/−1
14.3.2017 20:26

O37n85d30ř21e29j 10M33u91s14i70l 9957325816104

No, asi tak. Jedině mě napadá, že by se nějak podařilo napadnout obdržení homologace, kterou koncern získal podvodem. O nějakém poklesu ceny nemůže být řeč, takže tady šance není. Takže asi jako pokus zajímavé, ale pokud se nepodaří prokázat, že úpravou sw došlo průkazně ke zhoršení nějakých parametrů, asi vcelku bez šance. VW totiž tvrdí, že veškeré vlastnosti motoru zůstanou stejné jako před úpravou.

+1/0
14.3.2017 20:43

P21e85t82r 70Č15e95r51m74á43k 9388715179340

Tak o homologaci jít nemůže, ta byla získána zcela v souladu s předepsanou metodikou a je platná. Aktualizace sw či úprava to také být nemůže - ani jedno není povinné a auta můžou jezdit legálně i bez toho, takže paradoxně zbývá jedině ta cena, a to se bude sakra težko prokazovat...

0/0
14.3.2017 20:51

O60n51d85ř98e21j 11M36u56s36i36l 9247535746544

No, oni vám přehrají SW podle mě automaticky při jakékoliv návštěvě značkového servisu, protože to budou mít u auta v "to do listu". Nejspíš bude nutné update výslovně odmítnout, nevím.

0/0
14.3.2017 20:57

P84e83t26r 89Č89e49r21m44á85k 9178455699830

Jo to ano, ale to je už zcela jiná rovina, jde o to že ne/provedení té úpravy nemá žádný vliv na homologaci nebo provozovatelnost vozu.

0/0
14.3.2017 20:58

O71n85d20ř85e82j 56M92u98s41i61l 9847955206804

Jo, souhlas. Úprava je u nás nepovinná.

+1/0
14.3.2017 21:01

P72e64t59r 55Č55e61r31m95á88k 9588215819260

Nepovinná je všude, neexistuje stát kdy by auto s původní verzí nesmělo do provozu, neplést si to s tím že někde ale mají právní aparát na to že svolávačky ze strany výrobce jsou povinné.

0/0
15.3.2017 1:33

M84i48c17h98a90l 75V40e52s83e49l25ý 1383699

I u nás jsou svolávací akce povinné. Dílenské nikoli. To je potřeba rozlišovat. V případě svolávací akce musí servis tuto akci provést aniž by musel zákazníka informovat. Svolávací akce se týkají bezpečnostně relevantních dílů.

0/0
22.3.2017 15:59

M28i61c85h52a64l 15K93u38d40l70á31č57e88k 9231314504

Homologaci má, ale získal ji podvodem, spousta aut nebyla na přehrání softwaru a nemá co dělat na silnici, automobilka podvedla stát a tomu je to jedno, je to přece velká firma která zaměstnává tisíce lidí,kdyby to nebyl němec VW tak to by se děli věci, povinné přehrání nebo zákaz provozu

0/−2
14.3.2017 21:51

P88e30t36r 70Č74e75r23m91á53k 9848155439490

Nikoliv, homologace je získaná zcela v pořádku, žádná z homologačních autorit ve funkci toho sw žádný podvod neshledává R^

Na silnici tedy můžou zcela bez problému jezdit všichni - samozřejmě pokud se bavíme o EU.

+3/0
15.3.2017 1:29

J30i79ř19í 40E27r90b13e44n 1133164556767

Píšete nesmysly. Zjevně vůbec nerozumíte legislativě ani technickým normám.

0/0
15.3.2017 8:10

L32a55d17i45s76l43a86v 26L30a43k60e93r 2113979525846

Prosťáčci ... Ať se tedy soudí.

Američtí zákazníci totiž nedostali od koncernu VW žádné "odškodné". Jak ti Češi - tak i autor článku - by si měli nastudovat jaký je skutečný právní stav.

Koncern VW od svých amerických zákazníků odkupuje DOBROVOLNĚ starší koncernová auta. To je vše. Nikdo tedy nemá nárok na nějaké odškodné. Ani v U.S.A., ani v Evropě.

VW si toto řešení dobrovolně sjednal s americkou prokuraturou, protože při homologačním řízení v U.S.A. koncern podváděl federální orgány.

V Evropě VW nic neporušil a k žádnému odkupu vozů se nezavázal.

+3/−2
14.3.2017 20:18

M72i59l20a29n 87W94e89l50s51e48r 5582958398471

To se tady snazim naznacit. Byly podvedeny statni instituce nikoliv jednotlivi majitee aut.

0/−1
14.3.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.