Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané odškodné dostanou, proč ne my? Čtyři Češi žádají peníze po VW

První čtyři Češi podali žalobu na automobilky Škoda Auto a Volkswagen kvůli problému s motory obcházejícími měření emisí. Požadují po nich dohromady odškodnění 510 000 korun za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H72a94n56a 36A77u19g51u11s51t24a 9818945242

Dobrý den

chtěla bych zde podělit o svou osobní zkušenost s Dieselgate.Sama jsem majitelkou vozu,kterého se tato aféra dotkla.Během běžné opravy ve značkovém servisu mi bylo provedeno přehrání "podvodného" software.Bohužel,krátce po tomto zásahu jsem zjistila,že se mi extrémně zvýšila spotřeba nafty a to z průměrných 6,5 l/100 km na 10l/100 km a více!!Celou záležitost jsem reklamovala u servisu, který aktualizaci software provedl.Stížnost mi neuznali, prý vyšší spotřebu v žádném případě nemohla způsobit aktualizace softwaru,na voze provedli komletní diagnostiku se závěrem,že auto je zcela bez závad a reklamaci mi neuznali!Příčinu,proč má vůz tak ohromnou spotřebu, odmítli hledat a řešit.Obrátila jsem se proto na výhradního dovozce mého vozu do ČR,aby se celou záležitostí začal zabýva.V Porsche Praha mi však oznámili,že aktualizovaný software je certifikovaný a tudíž je má stížnost nezajímá a řešit jí dále nehodlaji....Domnívám se tedy,že celá aféra bude mít ještě mnohem komplikovanější dohru..Pokud i Vás potkalo něco podobného, prosím,dejte vědět!!!!

Děkuji

0/0
18.3.2017 11:40

P21e17t88r 21Č62e68r91m79á85k 9398645739430

Myslím že zde ani jinde moc pomoci nenajdete. Samotnou aktualizací sw opravdu mohlo dojít k tak velkému nárustu spotřeby jen velmi těžko, resp. ta změna se týkala jen velmi úzkého režimu užíváni a že by ten tvořil tak dominantní část ve způsobu používání auta je skutečně dost těžko představitelné.

Nejsnadnější resp. jediné řešení je nechat si tam nahrát tu původní verzi.

+1/0
18.3.2017 14:12

V67a63c67l96a50v 17S64n19a10j87d32r 4360776101646

Komisarka Jourova to uz dvakrate davala v EU na pretres

0/0
15.3.2017 18:36

P72a70u24l 22J36a15r80o96s 2323858360

Jednoduche.proc..V USA maji prisnejsi zakony na emisi.

0/0
15.3.2017 17:51

R41a79i65n86e65r 91E62l43l50e87d42e53r 2733733399156

Tyto predpisy plati jen pro importy !!!

0/0
16.3.2017 18:21

P21a28u66l 84J83a68r37o17s 2243258510

Pro vsechny auta.Vzdyt jsem tam 30 let zil,tak to asi musim vedet.;-)

0/0
17.3.2017 7:49

M46a38r86e65k 45P20o24s75p83í52š23i31l 2395735441

GM potřebovalo sejmout konkurenci a to se jí povedlo. Nyní obětují Opel a udělají restart v Evropě se značkou Chevrolet.

+1/0
15.3.2017 10:39

P58a76u39l 27J49a48r95o98s 2683778640

Marek

GMC urcite v VW nemaji.konkurenci jako v Japonskych vozech,..Nevim,navic,proc pises neco o sejmuti konkurence,kdyz ten podvod VW v USA delal a priznal to.Tak ze pises blbost.

0/0
15.3.2017 17:55

P11e51t71r 52Č58e71r50m50á25k 9148635319960

GMC má ve VW konkurenci naprosto stejnou jako v Toyotě, jsou to 3 koncerny co se přetahují o pozici světové jedničky R^

0/0
15.3.2017 22:47

M42i59l97o54s61l97a95v 36K20n49o19p 9604766963743

Domníval jsem se, že jako vyspělý národ si nebudeme brát příklad z národa, kde se soudí o to, že se opařili kávou, protože na kelímku nebylo napsáno, že může být horká. Nebo s výrobcem automatických praček, protože v návodu nebylo napsáno, že se nesmí používat k očistě živých koček. Nebo s výrobcem mikrovlných troub, protože do návodu nenapsali nic o tom, že se v ní nesmí živé kočky sušit.

+5/−1
15.3.2017 8:09

J13i50ř39í 27E86r79b19e71n 1133414926507

"Američané odškodné dostanou, proč ne my?" - asi proto, že vám žádná škoda nevznikla. Vaše auto pořád splňuje homologační předpisy platné v době jeho uvedení na trh, a za pokles ceny ojetiny může mediální kampaň, nikoliv výrobce.

+4/0
15.3.2017 8:07

B80o88h58d39a94n 54M42a83r89e49k 5515476707804

Škoda na životním prostředí škodou je :-P

0/0
15.3.2017 13:52

P38e89t12r 62Č91e81r74m74á46k 9748745459430

Není, žádná škoda na životním prostředí není, plní to zákonné limity R^

+2/0
15.3.2017 15:18

J26i32ř87í 93E23r68b57e25n 1463614196247

Jak bylo plnenim homologacnich predpisu s emisnim limitem Euro 5 poskozeno prostredi?

0/0
15.3.2017 21:28

R15o44b22e84r62t 98S91t56r16n50a29d69e50l 5498219749165

K odškodnění není důvod, tak proč v USA je?

0/0
15.3.2017 7:39

P51e82t64r 59Č20e25r60m12á55k 9378775229650

Protože tam je jiná legislativa než v EU.R^

0/0
15.3.2017 10:37

R91a37i92n47e85r 46E61l89l83e75d82e87r 2373743139276

Jedna se jednoznacne o hospodarskou valku. Protoze jsou Nemci po.....ve, nebrani se vubec, naopak se jeste trestaji navic. To je na vecne casy trvajici trpeni, nemecky - ewige Wiedergutmachung. Jak rekl Ben Gurion, prezident Izraele kdysi - tisic let budete trpet.

0/0
16.3.2017 18:28

J53e73n56d82a 18B93e77n53d63a 6931292614829

Zásadní rozdíl je v tom, že v USA VW prezentoval TDI jako CleanDiesel a založil na tom celou kampaň, která se snažila přesvědčit zákazníky, že je TDI čistější než benzínové vozy. Ekologie je např. v Kalifornii silné téma, jako první stát přišel s normou LEV a U-LEV a takový podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla jako tam nikde jinde není. Takže VW v US nemátl jen úřady, které striktní normy posuzují, ale především zákazníky, kdežto v Evropě je povědomí o dieslech poměrně široké, kde prioritu hraje spotřeba a žádnou podobnou kampaň VW v Evropě nevedl ani u modelů Bluemotion, kde taktéž akcentuje především nízkou spotřebu.

+2/0
14.3.2017 23:09

M17i70r23e44k 49G58a91j76e12r 5621746229260

Ten podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla ma v Kalifornii i jine duvody.

- zimy jsou tam tak mirne, ze vlastne ani nejsou (nepocitam v horach), takze si nemusi v aute topit (a v chladnem letnim San Francisku ani chladit klimatizaci)

- stat vraci lidem slusnou castku z nakupu techto aut; v soucasnosti 1500 USD za nakup plug-in hybridu a 2500USD za elektrike auto.

- na drahou Teslu tam hodne lidi muze usetrit za rok ci dva.

0/0
15.3.2017 0:49

M67a17r81t70i82n 49J56a83n11e63š31í39k 4569964585480

Stalo Vám to za to kvůli rozdílu ve spotrebe 0,2l/100km. To nejste tak vyspělá firma nebo si jen neverite?

+2/0
14.3.2017 21:19

M83a90r27e98k 16K76e14r69n53e86r 9261210502518

Podvod je podvod ať si skopčáci řikají co chtějí.

+4/−1
14.3.2017 21:00

P20e81t69r 91Č36e70r71m91á20k 9788155989150

Podvod je podvod pouze tehdy když se tak cítí ten kdo má být podveden. Žádná z odpovídajících Evropských institucí tento dojem nemá R^

+1/−1
15.3.2017 1:26

J16i90ř15í 91E60r42b37e28n 1703564226197

Kdo koho podvedl přesným dodržováním litery zákona a norem?

+2/0
15.3.2017 8:07

V89l12a22d27a 95S33i45m42o59n53i49k 3689643703875

a) Auto splnilo předepsanou přesně definocvanou a uznávanou zkoušku a má platnou homologaci

b) Jezdí bez problémů, žádná závada se neprojevuje

c) Spotřeba v souladu s údajem v manuálu ( moje vlatsní tříletá zkušenost)

d) Pokles prodejní ceny na ojetině neznamenán ( podpořeno mojí vlastní zkušeností z listopadu 2016)

e) Vyhodnocení doporučených úprav ( úpravy a sání a SW) stylem jeden říkal ... žádná vypovídací hodnota

d) Problém není - na rozdíl od japonských airbagů Takata - životu nebezpečný

Jakou kdo utrpěl škodu ?

+8/−2
14.3.2017 20:57

V75á90c79l47a93v 17M70a96l77ý 3484938644779

Utrpěl, ten kdo si takové auto koupil a najednou se dozví, že to auto není v pořádku, on si ale nechtěl koupit něco co není v pořádku, třeba by se rozhodl, pro jiné auto.

+2/0
14.3.2017 21:17

V22l33a48d34a 57S81i46m67o59n73i24k 3559683663555

Fajn - jak budete takovou škodu prokazovat na tvrdých číslech?

0/0
14.3.2017 21:28

V62á50c45l37a89v 54M61a36l89ý 3194278124289

Nejspíš nebudu, protože jsem jedním z postižených, auta jsem se raději zbavil, protože mi nikdo nezaručí, že za rok to nebude jiné, ztratil jsem důvěru ve značku, ač jsem si myslel, že německá firma je záruka důvěry.

+2/0
14.3.2017 21:39

M14a43r78t11i68n 66Š29i35m14e25k 4210814348295

To jsem měl vědět, hned bych si ten podvod tuze rád koupil, pokud má dobrou servisní historii

+1/−1
14.3.2017 21:58

V25á26c64l91a35v 50M25a44l36ý 3124668734339

Dal jsem ho na protiúčet, prostě jsem už to auto nechtěl, byl jsem zklamaný. Kdo ví, co ještě jiného by mě čekalo. Potřebuji auto na práci, často jezdím do Německa, za čas tam bude s dieselem problém.

0/0
14.3.2017 22:07

V60l95a57d25a 39S79i27m62o26n94i23k 3859113463295

Já jsem to auto měl na operativní leasing tři roky, maximální spokojenost. Prodej z leasingu okamžiku, ani náznak nějakého snížení ceny.

0/0
14.3.2017 22:11

V57á35c34l55a65v 34M45a20l34ý 3264918614139

Neříkám, že jsem byl nespokojený, ale zklamaný a nejistý, jak ta kauza bude pokračovat dál. Když jsem auto kupoval, moc se do dieselu nechtělo, protože vím, že v Německu, nemá dobrý zvuk ( a daně) Ale nakonec jsem si ho koupil, ale kdyby kauza vypukla dřív, tak bych ho nechtěl.

+1/0
14.3.2017 22:27

P69e16t76r 44Č94e43r67m39á56k 9108805119160

Neutrpěl, auta jsou v EU naprosto v pořádku.

+1/0
15.3.2017 1:24

J65a98n 31S51k16á33l13a 8942851104775

Po odstranění nelegálního softwaru se zvýšila spotřeba až o 2 desetiny litru.

Tak to jó, to bych byl fakt nas.ranej. To se musí žalovat.

0/−2
14.3.2017 20:48

M20i17r97e24k 85G32a97j47e28r 5241926199270

Tak jen na 100 tisicich km to dela zhruba 1000x0,2x35 = 7000 Kc. Kbyby vam treba pri nakupu televize jen proto, ze se nebudete branit, nauctoval prodejce o 7000 Kc vic, tak byste nas..anej urcite byl. Tady nejste, protoze asi nejde o vase penize.

0/0
15.3.2017 0:56

P78e90t67r 77Č89e11r35m52á53k 9598675469870

Bylo by s podivem že by se při české nátuře někdo nechytnul a nezkusil to... Naděje na úspěch sice žádná není neb v EU nic porušeno nebylo a všechny soudy to nakonec vždy potvrdí, ale co kdyby že jo...

+3/−4
14.3.2017 20:41

J82i20ř67í 57Š17v83a15g97r 3338860445536

Ano, jediní Češi žalují VW. Fuj na tu českou pakáž. A dokonce jsou 4. Bože. Tohle mele někdo se jménem Čermák...

0/−1
14.3.2017 21:35

P53e33t11r 43Č82e90r72m89á13k 9718245659340

No právě že bylo divné že když to zkouší i v relativně civizilovaných státech tak čecháčci by to nezkusili R^

0/0
15.3.2017 1:28

J15o83s74e34f 66V57a39l76a 9960483873783

zajimalo by mne, na cem je vyse jmenovana zaloba postavena. EU homologace na vsechna auta koncernu VW je stale platna, legalni a nezpochybnena. Evropsky zakaznik nebyl ani poskozen ani podveden. Ojeta auta s potrefenymi motory se prodavaji letos zhruba za cenu o nekolik procent vyssi nez odpovidajici auto pred 2 roky. Kupoval jsem ojetou octavii pred 2 roky a letos a mam prehled, kolik stala/stoji na nemeckem trhu

+9/−1
14.3.2017 20:26

O69n16d19ř13e28j 55M14u32s34i45l 9777335186704

No, asi tak. Jedině mě napadá, že by se nějak podařilo napadnout obdržení homologace, kterou koncern získal podvodem. O nějakém poklesu ceny nemůže být řeč, takže tady šance není. Takže asi jako pokus zajímavé, ale pokud se nepodaří prokázat, že úpravou sw došlo průkazně ke zhoršení nějakých parametrů, asi vcelku bez šance. VW totiž tvrdí, že veškeré vlastnosti motoru zůstanou stejné jako před úpravou.

+1/0
14.3.2017 20:43

P67e93t56r 84Č20e94r12m33á12k 9988405729650

Tak o homologaci jít nemůže, ta byla získána zcela v souladu s předepsanou metodikou a je platná. Aktualizace sw či úprava to také být nemůže - ani jedno není povinné a auta můžou jezdit legálně i bez toho, takže paradoxně zbývá jedině ta cena, a to se bude sakra težko prokazovat...

0/0
14.3.2017 20:51

O38n14d75ř55e83j 23M64u22s83i63l 9857835266204

No, oni vám přehrají SW podle mě automaticky při jakékoliv návštěvě značkového servisu, protože to budou mít u auta v "to do listu". Nejspíš bude nutné update výslovně odmítnout, nevím.

0/0
14.3.2017 20:57

P42e10t68r 16Č50e26r95m89á44k 9308215389910

Jo to ano, ale to je už zcela jiná rovina, jde o to že ne/provedení té úpravy nemá žádný vliv na homologaci nebo provozovatelnost vozu.

0/0
14.3.2017 20:58

O75n46d14ř19e72j 54M88u74s27i57l 9897925206534

Jo, souhlas. Úprava je u nás nepovinná.

+1/0
14.3.2017 21:01

P57e82t40r 69Č10e93r84m69á33k 9438915889560

Nepovinná je všude, neexistuje stát kdy by auto s původní verzí nesmělo do provozu, neplést si to s tím že někde ale mají právní aparát na to že svolávačky ze strany výrobce jsou povinné.

0/0
15.3.2017 1:33

M69i48c68h54a43l 55V31e87s75e79l53ý 1233389

I u nás jsou svolávací akce povinné. Dílenské nikoli. To je potřeba rozlišovat. V případě svolávací akce musí servis tuto akci provést aniž by musel zákazníka informovat. Svolávací akce se týkají bezpečnostně relevantních dílů.

0/0
22.3.2017 15:59

M37i44c24h51a78l 23K40u71d48l16á14č60e21k 9441174164

Homologaci má, ale získal ji podvodem, spousta aut nebyla na přehrání softwaru a nemá co dělat na silnici, automobilka podvedla stát a tomu je to jedno, je to přece velká firma která zaměstnává tisíce lidí,kdyby to nebyl němec VW tak to by se děli věci, povinné přehrání nebo zákaz provozu

0/−2
14.3.2017 21:51

P23e70t26r 82Č97e28r36m58á13k 9558465889650

Nikoliv, homologace je získaná zcela v pořádku, žádná z homologačních autorit ve funkci toho sw žádný podvod neshledává R^

Na silnici tedy můžou zcela bez problému jezdit všichni - samozřejmě pokud se bavíme o EU.

+3/0
15.3.2017 1:29

J80i13ř85í 55E71r65b49e55n 1813644786577

Píšete nesmysly. Zjevně vůbec nerozumíte legislativě ani technickým normám.

0/0
15.3.2017 8:10

L84a31d41i64s93l32a21v 23L81a62k19e37r 2403409185186

Prosťáčci ... Ať se tedy soudí.

Američtí zákazníci totiž nedostali od koncernu VW žádné "odškodné". Jak ti Češi - tak i autor článku - by si měli nastudovat jaký je skutečný právní stav.

Koncern VW od svých amerických zákazníků odkupuje DOBROVOLNĚ starší koncernová auta. To je vše. Nikdo tedy nemá nárok na nějaké odškodné. Ani v U.S.A., ani v Evropě.

VW si toto řešení dobrovolně sjednal s americkou prokuraturou, protože při homologačním řízení v U.S.A. koncern podváděl federální orgány.

V Evropě VW nic neporušil a k žádnému odkupu vozů se nezavázal.

+3/−2
14.3.2017 20:18

M65i47l33a75n 51W16e66l13s28e14r 5482778668601

To se tady snazim naznacit. Byly podvedeny statni instituce nikoliv jednotlivi majitee aut.

0/−1
14.3.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz