Diskuze

Němci mají vítr na moři, my máme jádro, říká člen představenstva ČEZ

Polostátní energetická společnost ČEZ hledá cesty, jak se zbavit přílišné závislosti na „špinavém“ uhlí. Dvě své uhelné elektrárny, Tisovou a Chvaletice, nedávno prodala. „ČEZ se odklání od uhlí. Zaměřuje se na služby spojené s energiemi. A vynáší to,“ říká šéf divize obchod Pavel Cyrani.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

- dochází uhlí

- slunce je jen ve dne

- vítr fouká jen někdy

- vody je v řekách málo

- fúzní reaktory jsou v nedohlednu

- jádro je drahé

Teď babo raď.

0 0
možnosti

J72a81n 39H59r85u77z28a

16. 3. 2017 21:36

Němci asi neví o tom, že je v EU uhlí v nemilosti. Jinak by nestavěli jednu uhelnou elektrárnu za druhou. A po roce 2020, kdy máme kapitalistický závazek rozšířit kapacity obnovitelných zdrojů bych navrhoval postavit přílivovou elektrárnu na Lipně.;-D

3 2
možnosti

Kdyby Zelení užili co jim příroda naložila do té kule na které nosí klobouk tak je ohromí že existuje cesta užití vyhořelého paliva, rychlých reaktorů nebo nedej bože využití thoria jako paliva na stovky let.

A co se Němců a Rakušanů týče tak mají hlavně průvan mezi ušima a vítr z odmítnutí převodu jejich severního průvanu do jižního průmyslu. za prachy druhých.

5 0
možnosti

Výrobu energie čaká v najbližších dekádach podobná zmena aká začala v 70. rokoch u počítačov.

Vtedy existovali len veľké sálové počítače a podniky si v nich nechali spracúvať svoju agendu - najčastejšie mzdy a pomocou diernych štítkov. Teraz takýto systém prakticky neexistuje - firmy majú vlastné počítače na spracovanie svojej agendy. Takže niekoľko dva-tri veľké počítače v jednom meste nahradili tisíce menších v každom podniku. Veľké počítače síce existujú, ale slúžia väčšinou na špeciálne vedecký výpočty.

S výrobou elektriny to bude podobné. Veľké uhoľné či jadrové elektrárne budú postupne nahrádzané množstvom menších či dokonca mikro zdrojov. Pričom trendom bude byť čo najmenej závislý od veľkých dodávateľov energie. Tieto malé zdroje energie budú medzi sebou "zosieťované", resp. organizované podobne ako počítače v internetovej sieti. Budú existovať energetické uzly, ktoré v závislosti od nabídky a poptávky budú automaticky pripájať či odpájať desaťtisíce malých zdrojov energie.

Vytvorí sa úplne nový biznis - nákup, skladovanie a opätovný predaj elektriny. V čase lacnej elektriny ju budú lacno nakupovať a skladovať v batériách či iných úložiskách energie a potom ju predávať, keď bude elektrina drahá. Tým sa bude vyrovnávať nerovnomerná výroba z obnoviteľných zdrojov.

Ja sa najviac teším na časy, keď si elektromobil budem nabíjať vo vlastnom dome sám. Tým samozrejme nechcem povedať, že budem jazdiť úplne zadarmo - spoplatnenie ciest v nejakej podobe (ako sú teraz napr. diaľničné známky) bude existovať aj ďalej.

Je len otázkou času, kedy zákazníci začnú chápať výhody takto vyrábanej elektriny. Spočiatku to bude - ako všetky nové technológie - drahé a dovoliť si to budú môcť len bohatší. Ale s rastúcim objemom predaja cena nových technológii - solárnych panelov, tepelných čerpadiel či batérií - bude klesať.

Takže vyjadrenie toho papaláša z ČEZ-u vnímam len ako zbožné prianie, ale nie ako víziu budúcnosti.

0 1
možnosti

Hmm zapomněl jste, že v 70 letech nebylo ani jedno veřejné datacentrum. Narozdíl od současnosti, kdy na mnoha místech po světě vznikají datacentra s výpočením výkonem převyšujícícm souhr výkonu domácích počítačů v dané zemi.

A když jste nakousl firmy: Ano, dopravní podniky budou muset mít vlastní elektrárnu, pokud je chcete decentralizovat. Ona taková šalina/tramvaj s příkonem 540 kW vydá za 400 eurovysavačů (1350 W) zapínaných současně. Tohle s mikrozdrojem můžete dělat, jmenuje se to náhradní autobusová doprava.

8 0
možnosti

Polostátní firma?8-o ČEZ je akciová společnost, takže zcela soukromá společnost. Že je jedním z akcionářů stát, to je něco úplně jiného. Tahle Klausova zlodějina nás všechny připravila už o pěkných pár set miliard a některým filutům k pěkným pár miliardám pomohla, že pane Roman? A to jádro máte jen proto, že vám ho stát daroval. A další budete mít jen v případě, že podojíte dojiče, pardon - daňové poplatníky. Sami byste si postavili leda tak kulový, vy jste experti jen na dělení zisků. ;-O

3 0
možnosti

J67i16r25i 61S38m35i94t70e11k

16. 3. 2017 18:17

Dělejte si tam v tom vašem polostatnim ČEZu co chcete,stále jste v zisku,vyplacite si zlaté padáky,ale proč máme nejdražší elektřinu v Evropě?To je to co by mě zajímalo a mnoho dalších,jak tohle může být možné!Lidí vaše investice, kromě akcionářů nezajímají.Republika má kolem 10 milionů obyvatel,samé elektrárny a cena elektřiny je vyšší než v Německu,kde jsou jiné platy a množství lidí, běžte se vycpat!!!!!!

3 1
možnosti

No jednak z toho Klaus udělal akciovku a tím se všichni bijí v prsa a zaříkají jako hadi, že podle zákona musí zajistit zisk akcionářů a nikoliv levnější elektřinu, protože to by vlastně byl zločin proti akcionářům. A za druhé vymysleli burzu a teď jen říkají - sorry, za ty ceny my nemůžeme, to ta zlá burza;-D

0 1
možnosti

M25a84r65e28k 27Š98i72m62o56n

16. 3. 2017 18:17

Pokud někdo zítra vymyslí baterii, která se nabije za půl hodiny a dodá 500 kWh a bude vážit do 200 kg, tak jednak umožní linearizovat dodávky solárníků a větrníků, ale hlavně umožní komerčně použitelná elektroauta. A rázem se celá energetika změní - jen dobíjecí stanice bude potřebovat 1000kW na jedno auto, bude potřeba ke každé dobíjecí stanici přivést vysoké napětí (asi tak 11kV, na 400V by to znamenalo velký proud a velké ztráty), celá rozvnodná soustava dobíjecích stanic bude muset být dimenzovaná na velké výkyvy odběru (asi jako elektrický rozvod železnice) a hlavně celkový odběr elektřiny se zvýší několikanásobně. Bez další jaderné elektrárny se neobejdeme.

0 1
možnosti

Česko vyváža veľké prebytky elektriny - v r. 2013 to bolo 17 TWh. To jest 17 000 GWh= 17.000.000=MWh = 17 miliárd kWh. V Česku je viac ako 5 miliónov osobných áut. Ak si vydelíme 17 miliárd kWh 5 miliónmi áut, tak to vychádza, že na každé osobné auto by mohlo spotrebovať 3.400 kWh. Reálny dojazd na 1 kWh je asi 5 km, takže objem elektriny, ktoré Česko vyváža, by pokryl spotrebu 5 miliónov áut s priemerným ročným nájazdom 17.000 kilometrov.

Čo je myslím vcelku reálne číslo. Takže súčasná výroba elektriny by pre Česko viacmenej stačila, aj keď by všetky osobné autá boli elektrické.

2 0
možnosti

V bezemisním Německu vyrábí polovinu elekrřiny pálením uhlí. Ekologové protestují proti VVN vedení z "decentralizovaných" solárních parků do Bavorska. No a český spotřebitel pak platí za služby přenosové soustavy, když ten proud jde přes ČR.

Zajímavé je, že "centralizovaná" energetika se bez těchto přeroků obešla. Ale holt u ní vadí to přenosové vedení.

9 0
možnosti

Pardon, oprava: větrných parků do Bavorska.

0 0
možnosti

J87i28ř43í 34V16a82n75k

16. 3. 2017 17:23

Ten vysoký výplatní poměr kolem 80-90% zisku je moc,škoda že se raději nevyplácí míň a neinvestuje do zabírání konkurence třeba tady máme snadný cíl Německá energetická společnost E.ON prohloubila za loňský rok ztrátu na rekordních 16 miliard eur (432,3 miliardy korun)Oni nám obsadili banky ,potravinové řetězce,automobilový průmysl tak proč my ne jím energetický průmysl,ale nemyslím že jsou Němci tak blbý že by tohle nechali připustit.

0 0
možnosti

Ano, ty ztraty jsou zpusobene vysokymi investicemi do budoucnosti.

0 0
možnosti

Jsem rád za ČEZ, jsem rád za jádro. Být to na moji osobě, tak jádro bych nechal jako naprostou prioritu, uhelky nahradil nějakými rozumnými OZ a bylo by. A celá EU nebo Německo by mě mohlo...víte co. :-)

12 0
možnosti

Jsem rad, ze to tak vidite. Uhli je vubec nejlevnejsi pro vyrobu elektriny, jadro druhe nejdrazsi.

0 6
možnosti