Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odborům došla trpělivost, kvůli nízkým mzdám řidičů vyzvaly ke stávce

Vedení dopravních odborů ve středu vyzvalo ke stávce kvůli mzdám řidičů linkových autobusů. Řidiči v některých krajích zatím nedostali přidáno podle schváleného nařízení vlády. Rozsah stávky a přesné datum oznámí odbory s třídenním předstihem. Po jednání předsednictva Odborového svazu dopravy to novinářům řekl jeho předseda Luboš Pomajbík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71i36c93h31a19r80d 88K76r18u18p76i64č73k45a 5954905277359

Dokud se v Čechách nebude stávkovat a nejen u autobusu budou se nám furd smát do obličeje;-€Němci a atd... maj viší platy ale tam stávkujou furd a hlavně drží při sobě česká povaha je děs za 500kč .Hodně jedincu skočí zmostu;-€;-€;-€

0/0
17.3.2017 15:05

T14o13m39á64š 21D67o76b53r48o39v73o46l51n55ý 5806666584651

Je to jednoduché, firmy vysoutěžily ceny, díky zásahu vyšší moci (změna vyhlášky) je nejsou schopny plnit, smlouva se tedy musí ukončit a udělat novou soutěž. Že to stát udělal takhle hloupě je taky smutné.

0/0
16.3.2017 13:31

P51e21t23r 81V40o84n82d78r82a62c38e64k 7575141443940

Jen pro zajímavost - podle českých zákonů je stávka prakticky neuskutečnitelná - jde o seznamy stávkujících , náhrady škody, procentní účast , oznámení stávky zaměstnavateli atd atd .... to jen na vysvětlenou .......

Jde o to, že cílená propaganda vymyla lidem mozky a dnešní omladina má spojené odbory = ROH = komunisti - jo ahá - ROH pověsili Horákovou .......Rv

+3/0
16.3.2017 5:37

F90r50a85n16t25i35š53e64k 42K58r12á70t65k31ý 9832167855398

Už je to k smíchu, pořád nějaké vyhrožování stávkou, ale odvahu na to nemají

0/−1
15.3.2017 19:54

E48m15i21l 31F72a53t81k42a 1840243250821

platy řidičů autobusů jsou dostačující, k platu by měla náležet provize za každého převezeného cestujícího....tak jako to mají makléři a poradci provize.....

0/−7
15.3.2017 16:22

J80a69r12o56s64l39a80v 51K50o25m67o57ň 1490814814211

jakou formou může řidič ovlivnit to, kolik lidí pojede??? To dělá kraj/obce JŘ

+5/0
15.3.2017 19:10

J22a61r77o31s77l28a64v 38K82o69m76o41ň 1340814504381

jakou formou mohou řidiči ovlivnit kolik lidí pojede?? To dělá kraj/obec JŘ

+2/0
15.3.2017 19:11

V49á58c76l42a68v 19P66o53l35á43š88e33k 9476630801907

Proč by hodina čekání měla být placená stejně jako hodina jízdy? Pokud říkají, jak je toto zaměstnání náročné, tak to přece může platit jen pro jízdu, ale pro čekání určitě ne. Dle mého názoru tímto požadavkem všechny své ostatní požadavky znevažují.

+4/−4
15.3.2017 14:24

J71i70ř30í 32S45v92o14b62o15d72a 3739937616

To oni nechtějí, je to rozdílně placeno, oni chtějí, ať se jim to počítá do opracovaných hodin, tedy fondu pracovní doby.

0/0
15.3.2017 14:26

V49á27c68l74a38v 17P90o14l49á51š13e94k 9336950431387

Děkuji za vysvětlení. Takhle mi to přijde rozumné, ale nemám dost informací.

+1/0
15.3.2017 14:32

O41t89t29o 87P85o68s63p61í27š91i56l 4534245367958

Pokud se vyjde tomuto vstříc, bude to mít dva přímé důsledky:

1. Řidiči vydělají méně peněz. (Pokud nedojde k dalšímu skokovému nárůstu min. zaručené mzdy, ale na to už kraje opravdu mít nebudou...)

2. Cca 1/3 dopravních výkonů budou muset objednatelé zrušit, protože řidiči budou mít vyčerpaný pracovní fond a ono už dnes jich je nedostatek a mávnutím kouzelného proutku tady noví nebudou.

Opravdu nevím, proč je potřeba měnit stávající systém. Podle mého názoru bohatě stačí řidičům "přitlačit" na penězích (za výkon), aby tu nevděčnou a zároveň odpovědnou práci někdo chtěl dělat.

Dále by mělo být jednáno s dopravci, ale i s městy (obcemi) o podmínkách pracovního prostředí, aby na autobusáku měli kde důstojně čekat (ne na zavšivených pohovkách z dob komunismu) a na vesnicích, aby měli kde dojít "s pískem"...

+1/0
16.3.2017 6:15

P44e71t91r 85D26r30a58p19a55l 3895858313285

je to hodina strávená v práci, ten řidič se nemůže sebrat a jít domů, naopak čeká někde na konečné v autobuse, bez záchodu, bez možnosti se umít.

+6/0
15.3.2017 14:39

O26t37t22o 96P69o33s72p81í53š15i75l 4794635167568

Jsou případy, kdy (a dneska to tak je, např. dopolední sedlo) se řidič opravdu sebere a jde domů. A protože byl zrušen institut přerušené směny, tak i tento řidič (stejně jako ten, který se sebrat nemůže) bude brát 88 Kč/hod za to, že doma čumí na televizi... Taky Vám to přijde v pořádku?

0/0
16.3.2017 6:08

R45o60b46e89r22t 55B67a32l41a20b27á18n 9822803732

A proč se v tom vlastně má pořád angažovat stát ?

+1/−3
15.3.2017 14:22

V97á98c47l44a44v 89P79o59l82á89š63e23k 9906650251157

Protože kraje a obce ty peníze nemají. Pokud by ty peníze měli dát řidičům, tak by je museli sebrat někomu jinému. Nebo přestat opravovat silnice apod.

0/−1
15.3.2017 14:25

R61o23b11e73r94t 52B95a19l72a58b14á79n 9862523242

Jestli šoféři za těchhle podmínek jezdit nechtějí (a asi se tomu nikdo nediví), tak ať nejezdí. Ale přece jde o soukromé dopravní společnosti. Pokud si vysoutěžily provozování některých linek a berou na ně třeba i dotaci, tak je to jejich boj. Proč stát ?

+1/0
15.3.2017 14:32

P89e11t79r 16D75r42a28p71a66l 3645108623985

protože stát krajům přikázal, že musí soutěžit nabídky podle ceny

+1/0
15.3.2017 14:40

R58i41c76h65a25r14d 64K94r80u17p78i55č13k37a 5714845847989

A co třeba že by radní si své dovolená atd platily ze svého jako my musíme

0/0
16.3.2017 0:07

J72a40n 74T72u22r20o59ň 3491720420505

Stávkovat měli dávno. A nejen řidiči. Jinak se mzdy nezvednou pořádně nikdy. Češi jsou na toto bohužel slabí.

+9/−2
15.3.2017 13:43

J44i18r93k88a 95N60o40v81á48k 6642815865299

vyšší mzdy = dražší služby, poroste oboje, ale bude to ve finále k ničemu.

asi jako v itálii za dob liry, bankovky ve statisícových hodnotách a koupit se za to dalo furt to samý.

+2/−1
15.3.2017 13:47

M19a92r11i60a72n 14K56r85a81l 6644372324347

Drazsi domaci sluzby, dostupnejsi zahranicni sluzby a levnejsi zahranicni zbozi.

+4/−1
15.3.2017 13:50

R84i29c65h16a75r40d 31K53r45u98p83i65č16k76a 5404135457449

Služby viuzivam minimálně klidně ať rostou ��

+1/0
16.3.2017 0:08

V89á53c55l63a28v 19P97o76l67á85š63e62k 9526660661717

Snažím se domyslet, jak by to dopadlo, kdybychom začali stávkovat všichni a vymohli si zvýšení platů třeba na desetinásobek. Samozřejmě by ceny stouply též na desetinásobek. Ale asi by se pár chytráků na tom dokázalo pořádně nabalit, a to, co by na tom získali, by museli nějakým způsobem zaplatit ostatní.

0/−1
15.3.2017 14:29

P74e20t25r 41D87r51a64p74a72l 3935268943665

mzda není jediným nákladem, takže když stoupnou mzdy, nemusí ceny stoupnout a stejný počet %.

+1/0
15.3.2017 14:43

R37o26m82a45n 30S46t77o78n31e11k 1569183979711

zajímavé že v Německu mají 3 krát vyšší mzdy než u nás ale ceny jsou mnohdy stejné nebo nižší než u nás

+1/0
15.3.2017 15:03

P45e88t82r 55P27e97t43r 8121298878142

ceny by určitě nestouply na desetinásobek, lidi by začli kupovat zahraniční zboží, které je cenově již dnes cenově srovnatelné s tím naším a domácí výrobci pod tlakem konkurence by museli ceny nechat tak jak jsou dnes.

0/0
16.3.2017 8:12

J55i48r87k79a 90N33o91v13á20k 6402685805269

no pokud v praxi nejsou dodržovány obecně platné státní předpisy, tak je to spíš na upozornění kontrolního orgánu, který by měl zjednat nápravu. zdá se mi dost divné vymáhat dodržování platných pravidel stávkou.

jenže jak znám odboráře, tak ono to bude lehce jinak, tipl bych si, že ta pravidla dodržována jsou,ale jim je to málo.

+2/−4
15.3.2017 13:29

M32a29r88t92i52n 19K67a33r88á78s28e84k 9888483978958

No tak ono vymahani dodrzovani pravidel byval jeden z hlavnich ukolu odboru ne?

+2/0
15.3.2017 13:33

J32i35r95k94a 40N73o96v88á97k 6402765645159

to ano, ale čekal bych spíše nějakou právní cestu, když jde o dodržování legislativy.

+4/0
15.3.2017 13:34

P87e41t76r 18D65r33a97p19a50l 3585198293805

tak už konečně nekecejte a běžte do toho, stávkovat se mělo už 8. a stejně ste zase ustoupili

+14/0
15.3.2017 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.