Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stovky kilometrů mýtného navíc jsou nesmysl, varuje dopravní expert

Politici chtějí rozšířit silnice, na nichž se v Česku platí mýto, o dalších 900 kilometrů. „Analýzy společnosti Deloitte objednané ministerstvem dopravy ukázaly vhodnost rozšíření maximálně o 500 kilometrů,“ upozorňuje v rozhovoru pro MF DNES šéf společnosti Inoxive Ondřej Zaoral, který se silničním mýtem zabývá přes deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93e20t87r 72K97o42l63o42u56š63e94k 6319248233924

100% zaujatý expert. Vyhodit!

0/0
17.3.2017 10:29

M51i26c18h58a10l 28Ř36e95z18n96í86č79e66k 1171328517920

jak se vlastně u nás člověk stane expertem na cokoliv? Asi tak, že se sám za experta prohlásí. Podle vzdělání a praxe rozhodně dopravní expert není.

0/0
17.3.2017 10:37

D48u46š71a42n 17D68i41t40r13i98c93h 3468806683799

Dopravní expert je očividně placen Kapsh. Netvrdím že satelit je lepší, ale takto jednostranný názor jsem již dlouho nečetl.

+1/0
16.3.2017 23:57

M50a56r26t34i93n 72S66e34d97o11n89a 2845286746569

Nesouhlasim. Argument ze se ma hledat reseni pro stat nejvyhodnejsi je logicky. A Kapsh neni jediny na svete kdo umi reseni pres mikrovlny. Je skutecnosti ze satelit je mene efektivni ohledne vyberu a ma vyssi naklady. Pro stat je dulezity max. zisk.

0/0
17.3.2017 7:03
Foto

I19m15r69i55c83h 52S80u84c82h84a77r54s10k33ý 8896253485271

Stovky kilometrů mýtného navíc jsou nesmysl, varuje dopravní expert ....???

Zvýšit daně zaměstnancům a nebo cenu dálniční známky pro osobní auta bude určitě v pořádku. Tito experti totiž vždy kopou za lobby spedičních firem....:-PRvRvRv

+1/0
16.3.2017 18:49

M46i32r50e81k 38G77a36j24e48r 5691526329490

"silničním mýtem se zabývá přes deset let" - A kde jsou nejake vysledky jeho prace? 10 let a nic?

+2/0
16.3.2017 16:43

J65i83r93i 93A34n90d95e26r98l65e 8732410567

Zpoplatníme i polní cesty? A všechny, nejen náklaďáky. A dopravce/majitel vozidla to zaplatí. Co na tom, že si to pak naúčtuje k ceně nákladu a že o to podraží vezené zboží, on už to ten kupující nějak zacvakne.

+1/0
16.3.2017 12:46

M48a72r42t44i81n 61S72e48d95o33n73a 2805366436419

Tak to je politicke rozhodnuti, kazdy vi ze zvysene naklady na prepravu zbozi se nekde projevi. Na druhou stranu poplatkou politikou lze ovlivnit vozovy park dopravcu (podle emisi, naprav atd) a omezit zatez na okoli silnice a dopravu samotnou.

0/0
17.3.2017 7:10

A45n81n37a 62V42e28s93e60l16á 3989970281320

Vždy poznám, když překročím státní hranice . Naše silnice jsou bezkonkurenčně nejhorší v Evropě . Předčí nás pouze udusané silnice v Albánii . I komunisti dělali silnice lépe.

+2/−6
16.3.2017 11:25

J27a80k57u19b 35K88a15m92e78n65i17c79k82ý 4539422197236

byl jsem v bosne a hercegovine, chorvatsku, rozsirte si pojem, ze existuje vic zemi nez albanie, hlavne ta bosna, silnice celkem tragedie

+4/0
16.3.2017 11:30

M66i89l59e60n43a 70N12o41v22a61n87s66k43a 4462637399549

Ani nemusí na Balkán. Norsko, Finsko - po zimě je jedno staveniště, kde se jezdí po šotolině a někde před Vámi jede asfaltovací stroj....

Rumunsko, Litva, Lotyšsko - kilometry a kilometry silnic bez asfaltového povrchu.

+3/0
16.3.2017 11:59

V67á47c24l47a90v 31P49o61u78s74t57k78a 3870851832

To spíš vypadá, že jste nikdy nevytáhla paty z domu. ;-D

+2/0
16.3.2017 13:16

D47u48š18a48n 67D87i56t77r26i95c72h 3118476593429

Silnice kolem Neapole jsou výrazně horší než v ČR. V Polsku už jsem dlouho nebyl, ale bývala to tragédie.

0/0
16.3.2017 23:55

M12a76r35t25i16n 27S70e31d45o50n96a 2805676236339

Tak to moc nejezdite. Kdyz jsem prejizdel z Poska do CR tak ten rozdil byl velmi citelny. Hlavni tahy jsou v CR na dobre urovni.Tragiedie je asi cely Stredocesky kraj.

0/0
17.3.2017 7:13

T52o36m77a49s 28P34a96v94l50a96t89a 4319284730888

Kdyby ty peníze co se vyberou byly aspoň někde vidět... Pak bych s tím asi problém neměl...

+1/0
16.3.2017 11:17

P82a88v29e76l 97K32u63n81c 9672229258138

"Expert" kope za Kapsch. Doufám, že autor článku zkontaktuje i nějakého experta nekapschovce.

+14/0
16.3.2017 10:54
Foto

M67i51c86h30a43l 53V73o68t94r60u29b35e44c 3170361375

Protože je zastáncem technologie (mýtné brány), kterou již máme?

+3/0
16.3.2017 11:02

Z34b83y98n95ě42k 61O60š76m14e69r89a 2685694688

Protože striktně odmítá i jen zamyšlení nad tím zkusit další technologii. Ono totiž někdy je prostě zahodit starou věc a použít novou hold může být výhodnější. Vždyť z toho může vyjít, že žádné řešení nepřinese víc peněž a zůstat, tak jak je teď je nejvýhodnější. Ale dokud se nad tím nezamyslíme, tak přeci nevíme a to je pak jasně nejvýhodnější pro stávajího dodavatele..

+4/−1
16.3.2017 11:48

V64á34c25l65a54v 18P30o63u45s56t58k78a 3370621632

Ale vždyť od ji vyloženě neodmítá, jen říká že stávající mikrovlnný systém je ekonomicky výhodnější, což je patrně pravda.

0/0
16.3.2017 13:31
Foto

M83i69c70h94a38l 96V67o25t82r50u17b74e82c 3590521845

Nedomítal, zamyslel se a přišlo mu to v naší kotlině zbytečné.. To zase budeme dělat nějaké pokusy jako Babiš s EET. Jestliže by bylo možné mýtné brány a kamery na nich využít např. ke sledování přetížených vozidel, SPZ a hledaných vozidel, úsekové měření rychlosti. Tak k čemu satelit?

0/0
16.3.2017 14:27

J13a10k39u36b 14K68a88m97e15n72i88c37k50ý 4279142987966

bydlim v miste, kde si kamiony zkracuji cestu mezi D1 a D2, pral bych panu expertovi videt kvalitu silnic, jaka tu diky nim je tim, ze objizdi mytny system...

+15/0
16.3.2017 10:44

J91o44s97e94f 39D71o10h49n51a73l 6583797342691

Vono je to celý nesmysl. Mýtné za I. třídu - náklaďáky tedy budou platit dvakrát. Silniční daň a mýto. !!

+3/0
16.3.2017 10:41

M21i60l53o57s48l11a57v 93K93n70o64p 9314496693273

Díky mikrovlné technologii má řidič za oknem 4-6 různých přijímačů, za jízdy musí kontrolovat jejich správnou činnost. Pokud dojde k tomu,že ,,krabička" nepípne po projetí pod branou, musí na nejbližším místě opustit dálnici a ,,neprodleně" doplatit mýto, jinak se vystavuje pokutě od Celní správy. To, že je porouchaná brána, úřady vůbec nepřipouštějí.

0/−2
16.3.2017 10:40

P97e77t51r 19D81v48o60ř57á54k 9414107892830

Čísla o nákladech na mýtné se neskutečně rozcházejí.

---------------------

Podle NKÚ, který porovnal náklady systému výběru mýtného v České republice s náklady satelitní technologie použité v Německu a nákladovostí mikrovlnné technologie použité v Rakousku vychází, že provozování mýtného systému v ČR je dražší než v obou porovnávaných zemích. Zatímco v Německu spotřebuje příprava a realizace výběru mýta zhruba 20 - 25 % z příjmů, a v Rakousku jen 11 - 13 % v České republice dosahuje průměr z let 2007 - 2010 26,5 %, v roce 2009 to bylo plných 34 %.

http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vyber-myta-v-cesku-je-drazi-nez-v-nemecku-a-rakousku-zjistil-nku

-----

V letech 2007 až 2011 se na mýtném vybralo 31,3 miliardy korun, ale náklady na jeho výběr dosáhly 15,6 miliardy. Výběr mýtného sice svůj účel splnil, ale stalo se tak za cenu vysokých nákladů a významného zvýšení ceny za užívání zpoplatněných komunikací, napsal NKÚ. Náklady na jeho výběr dosáhly téměř 50 procent vybrané částky, zatímco u časových kuponů to bylo jen 7,4 procenta, upozornil úřad.

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/nku-naklady-odcerpaly-50-myta-driv-to-stalo-75/r~i:article:779421/?redirected=1489656873

+7/0
16.3.2017 10:39

M39a20r19t72i45n 61S38e83d91o77n12a 2505136966729

Vase cisla nesedi, v CR naklady tvori cca 20% z vyberu.Co zcela opomijite je efetivnost vyberu. U mikrovln je nad 90%, u satelitu byla pred par lety pod 60% (dnes to uz muze byt lepsi). Tj. jedinym paramatrem ma byt majimalni zisk pro stat, nikoliv naklady.

0/0
17.3.2017 7:21

P43e72t89r 11D82v50o72ř32á49k 9964857192620

To nejsou moje čísla. To jsou čísla prezentovaná z šetření NKÚ. Mým cílem nebylo srovnání satelitní a mikrovlnné technologie. Odstavec je nějak napsán a nechtěl jsem ho krátit. Problém vidím v zásadním rozdílu nákladů na provoz mýtného od NKÚ a ŘSD.

+1/0
17.3.2017 8:29

J15i21ř57í 58G27a27l82a84m96b29o69š 8218856343292

Vše co dělá současná vláda je nesmysl.

Vydržmw do voleb.!! Budeme mít možnost změnit vládu.[>-]R^

+4/−1
16.3.2017 10:11

K75a11r16e84l 74N27o83v64á39k 8274481210176

Kdypak jsme se koukali naposled na preference? :D

+7/0
16.3.2017 10:22

P70e21t86r 35N97i32v71n44i29c84k32ý 3292214755237

A co když bude nová vláda stejná jako ta stávající (je to docela reálně)? Pak máme čekat další 4 roky na zázrak? I kdyby přišla jiná vláda, co změní?

0/0
16.3.2017 11:21

Z13b77y25n57ě31k 96O31š42m22e21r90a 2785504818

Kdyby byla stejná, tak by to byl úspěch, téměř jistě bude horší..

0/−1
16.3.2017 11:51

L40u19k16á20š 22Š73m19a92h71e87l 2247884102904

Ano, stovky kilometrů navíc jsou nesmysl. Měly by to být tisíce, či spíše desetitisíce (= celá silniční síť).

+8/0
16.3.2017 10:03

V77í85t 72J97ů14z80a 8852246681278

Nejen silniční síť .... vyňaty ze systému by neměly být ani polňačky a louky, aby nebyly zneužívané.

+2/0
16.3.2017 10:27

F23r84a37n97t74i44s28e81k 88N14o19v78a21c16e47k 2655290418883

Presně tak. Poláci si pořídí off-road kamiony a vezmou lesem nelesem, polem nepolem. Tomu chce zamezit a dát na pole nejvyšší mýtnou sazbu hned za loukama.

+2/−1
16.3.2017 10:29

A10d67a31m 15Ž52í56d49e23k 8865972635663

Máte pravdu, jenom by mě v tu chvíli zajímalo kdy se zruší silniční daň, protože už teď absolutně nedává smysly když je doprava zpoplatněna i výkonově mýtem.

Má otázka zní: kdy zpoplatníme cyklostezky, jsou to komunikace budované pro část obyvatelstva placené z kapes všech. Narozdíl od silnic, ty využívají více či méně všichni

+2/0
16.3.2017 10:43

P70a91v91e34l 84P74r44o58k52o16p 6348842895220

Silnice byly pro všechny dříve, ale v dnešní době je plně obsadila motorová vozidla. Pohybovat se po nich mohou pouze chodci a cyklisté se sebevražednými sklony. Takže ta úvaha o financování cyklostezek není ani tak směšná, jako spíš smutná...

0/0
16.3.2017 11:18

Z78b34y41n83ě48k 96O23š10m94e17r42a 2795584618

No zásadní rozdíl je jestli je to pro komerční účely či pro soukromé.

+1/0
16.3.2017 11:53

P57a30v28e32l 42J26a85n85č31a71ř31í70k 2884821744826

A co zpoplatnit ještě prostor nad silnicí. Cca 4 metry. Ten kamiony také využívají. A vzduch co rozráží. A všechno by to ve finále měl zaplatit mudrlant jako jste Vy. Myslíte, že se to nezobrazí ve finální ceně převáženého produktu? Že to zcela zaplatí ten zlej dopravce? Kde to lidi žijete. Když má někdo šáhnout na peníze vám tak křičíte co si to kdo dovoluje. Ale jiným, to je v pohodě. Akorát že to stejně zaplatí spotřebitel, tzn. každý z vás......

+4/−2
16.3.2017 11:05

L40u92k85á76š 24Š80m12a58h66e52l 2707964832914

Nedávno byla ve zprávách reportáž, jak do nějakého logistického skladu jezdí kamiony objížďkou, kterou už naprosto zničily (zůstala tam kombinace děr, hlíny, kamínků a zbytků asfaltu), nicméně zástupce logistického skladu považoval za naprosto nehorázný požadavek, že by se podílel finančně na opravách. Přesně tyhle silnice by měly být zpoplatněny nejvíc, protože ty desítky milionů na jejich opravu se berou z peněz všech, ale přitom je poničila jen jedna firma či několik málo firem.

+4/0
16.3.2017 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.