Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stovky kilometrů mýtného navíc jsou nesmysl, varuje dopravní expert

Politici chtějí rozšířit silnice, na nichž se v Česku platí mýto, o dalších 900 kilometrů. „Analýzy společnosti Deloitte objednané ministerstvem dopravy ukázaly vhodnost rozšíření maximálně o 500 kilometrů,“ upozorňuje v rozhovoru pro MF DNES šéf společnosti Inoxive Ondřej Zaoral, který se silničním mýtem zabývá přes deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30e44t94r 22K24o24l68o19u31š76e54k 6929828813364

100% zaujatý expert. Vyhodit!

0/0
17.3.2017 10:29

M20i33c65h10a80l 92Ř50e61z15n16í10č96e19k 1221158977330

jak se vlastně u nás člověk stane expertem na cokoliv? Asi tak, že se sám za experta prohlásí. Podle vzdělání a praxe rozhodně dopravní expert není.

0/0
17.3.2017 10:37

D32u38š67a46n 18D89i18t35r42i21c42h 3838126853949

Dopravní expert je očividně placen Kapsh. Netvrdím že satelit je lepší, ale takto jednostranný názor jsem již dlouho nečetl.

+1/0
16.3.2017 23:57

M68a77r33t56i84n 46S35e27d79o81n89a 2155236276599

Nesouhlasim. Argument ze se ma hledat reseni pro stat nejvyhodnejsi je logicky. A Kapsh neni jediny na svete kdo umi reseni pres mikrovlny. Je skutecnosti ze satelit je mene efektivni ohledne vyberu a ma vyssi naklady. Pro stat je dulezity max. zisk.

0/0
17.3.2017 7:03
Foto

I95m26r78i31c69h 53S24u88c11h42a57r73s47k80ý 8176763125301

Stovky kilometrů mýtného navíc jsou nesmysl, varuje dopravní expert ....???

Zvýšit daně zaměstnancům a nebo cenu dálniční známky pro osobní auta bude určitě v pořádku. Tito experti totiž vždy kopou za lobby spedičních firem....:-PRvRvRv

+1/0
16.3.2017 18:49

M37i40r88e57k 23G86a96j21e87r 5641286839930

"silničním mýtem se zabývá přes deset let" - A kde jsou nejake vysledky jeho prace? 10 let a nic?

+2/0
16.3.2017 16:43

J18i82r24i 26A15n80d26e50r54l87e 8312230367

Zpoplatníme i polní cesty? A všechny, nejen náklaďáky. A dopravce/majitel vozidla to zaplatí. Co na tom, že si to pak naúčtuje k ceně nákladu a že o to podraží vezené zboží, on už to ten kupující nějak zacvakne.

+1/0
16.3.2017 12:46

M71a86r45t71i14n 86S84e18d88o28n17a 2675646446719

Tak to je politicke rozhodnuti, kazdy vi ze zvysene naklady na prepravu zbozi se nekde projevi. Na druhou stranu poplatkou politikou lze ovlivnit vozovy park dopravcu (podle emisi, naprav atd) a omezit zatez na okoli silnice a dopravu samotnou.

0/0
17.3.2017 7:10

A42n35n34a 81V57e63s65e63l66á 3909710301140

Vždy poznám, když překročím státní hranice . Naše silnice jsou bezkonkurenčně nejhorší v Evropě . Předčí nás pouze udusané silnice v Albánii . I komunisti dělali silnice lépe.

+2/−6
16.3.2017 11:25

J63a82k51u67b 44K85a24m20e75n25i59c40k98ý 4849282647176

byl jsem v bosne a hercegovine, chorvatsku, rozsirte si pojem, ze existuje vic zemi nez albanie, hlavne ta bosna, silnice celkem tragedie

+4/0
16.3.2017 11:30

M58i49l46e53n18a 29N63o48v64a72n16s32k77a 4792427669809

Ani nemusí na Balkán. Norsko, Finsko - po zimě je jedno staveniště, kde se jezdí po šotolině a někde před Vámi jede asfaltovací stroj....

Rumunsko, Litva, Lotyšsko - kilometry a kilometry silnic bez asfaltového povrchu.

+3/0
16.3.2017 11:59

V53á16c75l48a32v 78P29o61u66s19t74k51a 3580771462

To spíš vypadá, že jste nikdy nevytáhla paty z domu. ;-D

+2/0
16.3.2017 13:16

D98u59š42a31n 82D59i55t62r87i28c78h 3228186873969

Silnice kolem Neapole jsou výrazně horší než v ČR. V Polsku už jsem dlouho nebyl, ale bývala to tragédie.

0/0
16.3.2017 23:55

M44a26r73t27i40n 22S88e67d35o70n27a 2915516196889

Tak to moc nejezdite. Kdyz jsem prejizdel z Poska do CR tak ten rozdil byl velmi citelny. Hlavni tahy jsou v CR na dobre urovni.Tragiedie je asi cely Stredocesky kraj.

0/0
17.3.2017 7:13

T96o15m94a68s 32P28a47v20l82a30t97a 4529864300538

Kdyby ty peníze co se vyberou byly aspoň někde vidět... Pak bych s tím asi problém neměl...

+1/0
16.3.2017 11:17

P65a21v72e68l 74K57u76n40c 9462349208908

"Expert" kope za Kapsch. Doufám, že autor článku zkontaktuje i nějakého experta nekapschovce.

+14/0
16.3.2017 10:54
Foto

M17i60c65h67a13l 53V98o30t72r27u49b64e77c 3960151905

Protože je zastáncem technologie (mýtné brány), kterou již máme?

+3/0
16.3.2017 11:02

Z42b68y11n47ě80k 14O15š28m81e43r40a 2305744578

Protože striktně odmítá i jen zamyšlení nad tím zkusit další technologii. Ono totiž někdy je prostě zahodit starou věc a použít novou hold může být výhodnější. Vždyť z toho může vyjít, že žádné řešení nepřinese víc peněž a zůstat, tak jak je teď je nejvýhodnější. Ale dokud se nad tím nezamyslíme, tak přeci nevíme a to je pak jasně nejvýhodnější pro stávajího dodavatele..

+4/−1
16.3.2017 11:48

V43á22c37l39a59v 26P62o93u97s87t98k79a 3470711182

Ale vždyť od ji vyloženě neodmítá, jen říká že stávající mikrovlnný systém je ekonomicky výhodnější, což je patrně pravda.

0/0
16.3.2017 13:31
Foto

M90i76c51h85a43l 14V64o18t53r35u55b60e49c 3310201675

Nedomítal, zamyslel se a přišlo mu to v naší kotlině zbytečné.. To zase budeme dělat nějaké pokusy jako Babiš s EET. Jestliže by bylo možné mýtné brány a kamery na nich využít např. ke sledování přetížených vozidel, SPZ a hledaných vozidel, úsekové měření rychlosti. Tak k čemu satelit?

0/0
16.3.2017 14:27

J10a97k68u15b 51K50a66m55e73n44i47c70k23ý 4479112667436

bydlim v miste, kde si kamiony zkracuji cestu mezi D1 a D2, pral bych panu expertovi videt kvalitu silnic, jaka tu diky nim je tim, ze objizdi mytny system...

+15/0
16.3.2017 10:44

J19o89s65e88f 43D40o53h77n14a82l 6143137642231

Vono je to celý nesmysl. Mýtné za I. třídu - náklaďáky tedy budou platit dvakrát. Silniční daň a mýto. !!

+3/0
16.3.2017 10:41

M72i87l29o97s80l77a65v 66K50n20o94p 9214986653933

Díky mikrovlné technologii má řidič za oknem 4-6 různých přijímačů, za jízdy musí kontrolovat jejich správnou činnost. Pokud dojde k tomu,že ,,krabička" nepípne po projetí pod branou, musí na nejbližším místě opustit dálnici a ,,neprodleně" doplatit mýto, jinak se vystavuje pokutě od Celní správy. To, že je porouchaná brána, úřady vůbec nepřipouštějí.

0/−2
16.3.2017 10:40

P93e16t34r 88D26v39o40ř53á77k 9664667252370

Čísla o nákladech na mýtné se neskutečně rozcházejí.

---------------------

Podle NKÚ, který porovnal náklady systému výběru mýtného v České republice s náklady satelitní technologie použité v Německu a nákladovostí mikrovlnné technologie použité v Rakousku vychází, že provozování mýtného systému v ČR je dražší než v obou porovnávaných zemích. Zatímco v Německu spotřebuje příprava a realizace výběru mýta zhruba 20 - 25 % z příjmů, a v Rakousku jen 11 - 13 % v České republice dosahuje průměr z let 2007 - 2010 26,5 %, v roce 2009 to bylo plných 34 %.

http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vyber-myta-v-cesku-je-drazi-nez-v-nemecku-a-rakousku-zjistil-nku

-----

V letech 2007 až 2011 se na mýtném vybralo 31,3 miliardy korun, ale náklady na jeho výběr dosáhly 15,6 miliardy. Výběr mýtného sice svůj účel splnil, ale stalo se tak za cenu vysokých nákladů a významného zvýšení ceny za užívání zpoplatněných komunikací, napsal NKÚ. Náklady na jeho výběr dosáhly téměř 50 procent vybrané částky, zatímco u časových kuponů to bylo jen 7,4 procenta, upozornil úřad.

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/nku-naklady-odcerpaly-50-myta-driv-to-stalo-75/r~i:article:779421/?redirected=1489656873

+7/0
16.3.2017 10:39

M46a66r62t51i18n 31S74e81d92o48n29a 2875776526499

Vase cisla nesedi, v CR naklady tvori cca 20% z vyberu.Co zcela opomijite je efetivnost vyberu. U mikrovln je nad 90%, u satelitu byla pred par lety pod 60% (dnes to uz muze byt lepsi). Tj. jedinym paramatrem ma byt majimalni zisk pro stat, nikoliv naklady.

0/0
17.3.2017 7:21

P55e92t31r 41D86v83o19ř76á78k 9244487822410

To nejsou moje čísla. To jsou čísla prezentovaná z šetření NKÚ. Mým cílem nebylo srovnání satelitní a mikrovlnné technologie. Odstavec je nějak napsán a nechtěl jsem ho krátit. Problém vidím v zásadním rozdílu nákladů na provoz mýtného od NKÚ a ŘSD.

+1/0
17.3.2017 8:29

J44i50ř41í 24G62a37l29a83m57b53o12š 8768906213112

Vše co dělá současná vláda je nesmysl.

Vydržmw do voleb.!! Budeme mít možnost změnit vládu.[>-]R^

+4/−1
16.3.2017 10:11

K66a15r11e48l 85N90o97v84á44k 8354371530366

Kdypak jsme se koukali naposled na preference? :D

+7/0
16.3.2017 10:22

P88e82t36r 69N47i42v47n51i17c15k34ý 3492324645967

A co když bude nová vláda stejná jako ta stávající (je to docela reálně)? Pak máme čekat další 4 roky na zázrak? I kdyby přišla jiná vláda, co změní?

0/0
16.3.2017 11:21

Z49b29y63n95ě71k 18O20š73m23e98r96a 2505464658

Kdyby byla stejná, tak by to byl úspěch, téměř jistě bude horší..

0/−1
16.3.2017 11:51

L96u88k35á83š 91Š93m73a26h42e39l 2587724582594

Ano, stovky kilometrů navíc jsou nesmysl. Měly by to být tisíce, či spíše desetitisíce (= celá silniční síť).

+8/0
16.3.2017 10:03

V10í75t 98J62ů35z10a 8442256701408

Nejen silniční síť .... vyňaty ze systému by neměly být ani polňačky a louky, aby nebyly zneužívané.

+2/0
16.3.2017 10:27

F80r28a78n19t23i69s50e91k 11N85o19v26a98c64e40k 2705320328853

Presně tak. Poláci si pořídí off-road kamiony a vezmou lesem nelesem, polem nepolem. Tomu chce zamezit a dát na pole nejvyšší mýtnou sazbu hned za loukama.

+2/−1
16.3.2017 10:29

A34d47a97m 59Ž59í72d47e10k 8435242455303

Máte pravdu, jenom by mě v tu chvíli zajímalo kdy se zruší silniční daň, protože už teď absolutně nedává smysly když je doprava zpoplatněna i výkonově mýtem.

Má otázka zní: kdy zpoplatníme cyklostezky, jsou to komunikace budované pro část obyvatelstva placené z kapes všech. Narozdíl od silnic, ty využívají více či méně všichni

+2/0
16.3.2017 10:43

P81a27v93e12l 73P25r64o12k71o88p 6658712725490

Silnice byly pro všechny dříve, ale v dnešní době je plně obsadila motorová vozidla. Pohybovat se po nich mohou pouze chodci a cyklisté se sebevražednými sklony. Takže ta úvaha o financování cyklostezek není ani tak směšná, jako spíš smutná...

0/0
16.3.2017 11:18

Z83b76y43n32ě64k 76O22š38m45e92r82a 2675284458

No zásadní rozdíl je jestli je to pro komerční účely či pro soukromé.

+1/0
16.3.2017 11:53

P75a69v17e76l 64J64a37n97č14a61ř65í54k 2674291244456

A co zpoplatnit ještě prostor nad silnicí. Cca 4 metry. Ten kamiony také využívají. A vzduch co rozráží. A všechno by to ve finále měl zaplatit mudrlant jako jste Vy. Myslíte, že se to nezobrazí ve finální ceně převáženého produktu? Že to zcela zaplatí ten zlej dopravce? Kde to lidi žijete. Když má někdo šáhnout na peníze vám tak křičíte co si to kdo dovoluje. Ale jiným, to je v pohodě. Akorát že to stejně zaplatí spotřebitel, tzn. každý z vás......

+4/−2
16.3.2017 11:05

L80u36k85á20š 88Š70m66a20h59e68l 2187524812104

Nedávno byla ve zprávách reportáž, jak do nějakého logistického skladu jezdí kamiony objížďkou, kterou už naprosto zničily (zůstala tam kombinace děr, hlíny, kamínků a zbytků asfaltu), nicméně zástupce logistického skladu považoval za naprosto nehorázný požadavek, že by se podílel finančně na opravách. Přesně tyhle silnice by měly být zpoplatněny nejvíc, protože ty desítky milionů na jejich opravu se berou z peněz všech, ale přitom je poničila jen jedna firma či několik málo firem.

+4/0
16.3.2017 11:43







Najdete na iDNES.cz