Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za sto eur do USA. Vlastník British Airways zakládá levné aerolinky

Do byznysu dálkových nízkonákladových letů vstupuje v Evropě nový velký hráč. Společnost IAG, pod kterou patří British Airways či Iberia, v pátek oznámila vznik nového dopravce Level pro dálkové lety z Evropy do Severní i Jižní Ameriky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85i31ř21í 32K55r68u88t54i67l 8818803325731

Za třicet euro do USA na křídle, za 45 euro u motoru, je tam teplo.

0/0
19.3.2017 16:12

A88n20t62o20n84í10n 90B49a98b39á94č90e40k 3142778815341

připlatíte za zavazadlo, jídlo, pití, budete sedět s koleny pod bradou, nudit se bez filmu...a ušetříte nakonec pár stovek...letěl jsem do NY za 8 tisíc zpáteční, vše v ceně

+3/0
17.3.2017 21:30

J58a14n 79M61a15r88t70i85n 6712820649

on je sakra rozdiel NYC a zapadne pobrezie. Ale to asi vam ako svetobeznikovi netreba vysvetlovat. Ludia ktori chcu do LA / SF sa asi neuspokoja s cestou do NYC. To akoby ste povedali, ze predsta nebudete cestovat z Brna do Prahy za 200kc, ked do Jihlavy je to za 75kc

0/0
19.3.2017 1:51

M35i26c43h35a74l 83M75i20l50l86e62r 9136282459862

ne tak docela.

Dalkovy let je dalkovy let a ve sve podstate uz nehraje tak velkou roli zda se leti radove 8 hodin LHR - JFK, zpet JFK- LHR 7 hodin,

nebo radove 11 hodin LHR - LAX, zpet LAX - LHR 10 1/2 hodiny

Je nutne pri kazdem dlouhem letu se nekolikrat zvednout a jit projit/ protahnout/zacvicit. Akorat pri delsim letu je tech prochazek vic.

-

PS. Nevim jaky je duvod nekoho posmesne nazyvat svetobeznikem jen proto, ze napsal, ze letel do NY a mel vsechny sluzby v cene. To obvykle pochazi od lidi, kteri ve vzdalenejsich destinacich sami nebyli a vadi jim, kdyz se nekdo zmini o svych cestovnich zkusenostech.

0/0
19.3.2017 3:32

M90i25c40h25a64l 21M72i42l32l76e52r 9226822319912

dobra poznamka k veci

Schvalne jsem se podival kolik sedadel dostane do A 330-300 jedna z hlavnich aerolinek jako treba Qantas (269economy + 28) a porovnal s nizkonakladovkou Level (293 + 21).

Qantas leta s A330 hlavne do Asie, tedy lety v prumeru 8 -10 hodin letu, coz priblizne odpovida letum z Londyna do NY a dal.

Rozdil v rozestupu sedadel=letovem pohodli a ve sluzbach zapocitanych v letence (30 kg check-in plus 7 kg do kabiny do Asie, nebo 2x23kg check-in plus 7kg do kabiny na Havaj) v economy Qantasu, nekolik jidel a obcerstveni vcetne alko napoju cestou, vyborny zabavni program ...kdo chce pohodli, tomu se vyplati vyhnout se nizkonakladovkam a spartanskemu cestovani.

0/0
19.3.2017 4:27

V33a22c26l35a24v 82V94a68v26r55a 3377664405467

Létám nejraději s Boeingy. A létám s americkými společnostmi.Vyhýbám se přesedání v NY. To je můj standard. Švýcarský Edelweis je horror, France druhý, Snad jedině Lufthansa ze zahraničních.. Mezipřistání v Paříži další horror. Z Prahy doslova všechno směrem na západní Evropu je zpožděné a to radikálně. Denně! V době kdy má být letoun na cestě se z něho na letišti ještě hledají a vyndávají zavazadla která tam nemají být..a podobné lahůdky. Přistávání přímo do bouřky na Ruzyní je česká specialita.

Z Česka se snad ani už do USA nelétá nebo možná jen do NY. Kde jsou ty časy když ČSA měly destinace po celém i exotickém světě?

+1/−1
17.3.2017 16:29

R95e10n60e 26S28t96o54š54e56k 2289520626824

Ceska Republika alias Cechia neni jen Praha, ale i Morava, takze se muze litat i do Polska, predevsim do Krakowa, kde jsou letenky nizke, vsechno na urovni, lita tam Air Berlin, Lot (to radsi ne, polaci moho "dristat po cely let neni tam moc klid" a jeste tedy Lufthansa. Jak jsem naznacil letos neuveritelne ceny s Lufthansou na leto. Tedy pozor Moravak ma jine moznosti.

0/0
17.3.2017 16:53

M21i58c31h71a92l 88B58e62n49e86š 6919318132956

Zejména Moravák, který to má blízko do Vídně ;-)

0/0
17.3.2017 22:43

A56n24t69o36n54i41n 94K36a75d90l94c64e34k 9462789651966

Morava neni Cechia a nikdy nebude. I kdyby cert na kozi rajtoval. To, ze si to nekdo nekde nechal odklepnout neznamena, ze je to moralni a spravne. To od nas opravdu nechtejte.

S temi moznostmi mate pravdu. Na Ruzyni jsem nikdy nebyl, ale ze Schwechatu letam furt. Tento tyden jsem letel Chicago-Viden a zpet za $470. Kdybych letel nizkonakladovkou plus poplatky za vse, je to sul nul.

0/0
17.3.2017 23:42

J81o60s98e83f 20R93i82c44h77t80e82r 9556225677943

"Létám nejraději s Boeingy" = zaručenej způsob jak poznat svátečního letce :D :D

+2/0
17.3.2017 23:44

M24a11r97t40i86n 91S97e30d87o83n81a 2395766376639

1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy

2) letam US spoelcnostmi = nepotrpim si na kvalitu servisu a platim draze pivo nizke kvality. Zadna US spolecnost nema dnes kvalitu spolecnosti v Evrope.

3) S PRG vse na Zapad je zpozdene - mozna plati pro low-cost lety, u klasickych aerolinek to je vyjimka

S USA byl primy let do CR pouze z NY, dnes je provozuje pouzde Delta (a jeste v sezone).

0/0
18.3.2017 17:51

M22i83c83h88a20l 69M14i21l45l29e85r 9906762599212

Castecny nesouhlas s "1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy"

Jina letadla Vavra skutecne asi nezna, ale tve prohlaseni o prostoru pro nohy se NEZAKLADA na faktech.

Osobni prostor zalezi UPLNE na kazde jednotlive aerolince, jakou si nechala udela konfiguraci sedadel, kdyz objednala letadlo od vyrobce.

Napr. Air Canada ma na svych A330-300 (v1) v economy rozestup sedadel (tzv. Pitch) 31 az 31 palcu, ve v2 ma 31 palcu,

zatimco v B767-300ER ma rozestup 31 az 33 palcu, v B767-300ER rouge (specialni lety do turistickych destinaci Evropy) maji 30 az 35 palcu.

British Airways maji pro Airbus i Boeing v economy standardni rozestup 31 palcu,

Qantas ma na vsech typech Airbusu 31 palcu, stejne tak na B747, ale na novem B787 ma 32 palcu.

Koho zajima porovnani mezi jednotlivymi aerolinkami / dalkova spojeni / economy a premium economy

https://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

0/0
19.3.2017 3:12

R80e63n33e 10S49t32o47š47e77k 2159830396214

Jsem zveavy co z toho bude.

Letim s vzdy s nejlevnejsi cenou, kdo ji ma. Co se tyka preletu na severni Moravu, letos ma Lufthansa neuveritelne ceny i na leto, Air Berlin byl o tretinu drazsi. 5 listku a dohromady za $3400. Nevim jestli maji porad ty slevy i ted. Kupoval jsem je pred tydnem. Chicago-Krakow pres Frankfurt. Takze Moravaci nevahejte. Ty ceny se zvedaji jak postupne vyprodavaji ty letadla nebo to maji jen jako nabidku. Jedna cesta je Boing 747 a zpatky Airbus 330 tusim. Z letiste v Krakowe pak sednete na nejaky shuttle, ja pouzivam Tiger Express, ten jede do Ostravy za $20. Pokud je nas vic, tak samozrejme si pro nas nekdo prijede.

Letenky do Prahy jsou silene. Ostravsky managment ztuhnul v praveku nebo holt nemaji dotace jako Praha, Viden take pripada v uvahu , ale letenky jsou vzdy mnohem levnejsi do Krakowa. Polaci proste vytizi mnoho letadel, tak tam maji slevy.

0/0
17.3.2017 16:28

V98a37c64l16a16v 23V68a98v70r32a 3577344205887

takže "čípák" no to je většina Čechů. Létat co nejlevněji se dá ale ty služby..co mají říkat lidi co létají v byznysové části letounu ?

OK pro dvou nebo hodinový let.. Ale třeba do Assie, nebo vaši českou destinaci do Thai, to chce pořádnou společnost kde se i najíš a máš přísun pití.

0/0
17.3.2017 16:35

R62e21n10e 10S31t69o75š13e28k 2169750876404

Uz jsem reagoval na Vas dole, pokud mate mnohoclennouu rodinu a litate za pribuznymi velice casto tak sakra chcece levnou letenku. Svet se netoci jen kolem zajmu Vasich a Vasem priklade, rozumite?

0/0
17.3.2017 16:38

R73e46n16e 83S36t40o91š22e17k 2649790846624

Navic letos to je Lufthansa, Vase bozska linak.

0/0
17.3.2017 16:39

L90u22k19a40s 74K74o38t43r84c 4354760142613

Ja ziji v USA jako vy a letam do cech pravidelne. Posledni let tou takzvanou nizko nakladovkou. Norwegian ze Stockholmu do NYC za 300$ vse v cene (jidlo, piti, entertainment) a letelo se Dreamliner 787. Cestoval jsem pres Paris s Deltou, take absolutne bez problemu. Pres London take ok. Ale nejpohldnejsi let byl prave s Norweigian.

0/0
17.3.2017 20:10

J68i45ř95í 19H57r39a27d81e93c 2614642481316

Ja to delam podobne, ale obcas mi vyjde lepe Viden. Ted v dubnu je o neco levnejsi, ale hlavne je mezi FRA a VIE mnohem vice spoju. Takze zatimco na let do Krakova bych cekal 4 hodiny, do Vidne jen hodinu a pul. A i kdyz je to Austrian, baggage mi stejne odbavi az do vidne. Prestoze mam separatni let s Lufthansou jen do Frankfurtu, do Vidne jsem to koupil extra. Jinak ale Lufthansa v economy ma nejmensi prostor mezi sedackami. Alespon v 747. Z meho mesta ale prakticky nic jineho nelita, bohuzel. A protoze nejsem zase tak velky, radeji ozelim prostor nez abych prestupoval.

0/0
17.3.2017 17:14

L93u28k76á54š 56H30l25o67u78c62a92l 6872410111594

ten Norwegian bude létat z malých letišť na ostrovech, ne? o BCN jsem nic nečetl

+2/0
17.3.2017 16:26
Foto

J96i88r20i 38B78i73l70i56n25a 5978170497

Z Gatwicku leta za slusne penize i kanadsky Westjet. Se starymi Boeingy 767 a bez jidla, ale soft drinks jsou zadarmo a filmy (na vlastnim tabletu) rovnez.

0/0
17.3.2017 15:55

M66i80r95e59k 54G90a52j80e20r 5651406789560

Podstatne je, za kolik budou uctovat vodu a pouziti zachodu.

0/0
17.3.2017 15:50

V88a93c89l81a12v 30V25a38v67r84a 3157504365687

Na ceně mi nezáleží jako na dobré aerolince (Delta a spol, Lufthansa může být ostatní nebrat.

Létat na čas beru jako samozřejmost. Odlety z Prahy směrem na Západ jsou vesměs denně zpožděny a mnohdy i o hodinu. Pokud nestihnete spoj do USA, Musí mi Lufthansa poskytnout zdarma Hotel, večeři a ráno snídani. Odvoz i Přívoz. Náhradní spoje přes Tramtarárii neberu. Času dost. O den později nebo dřív být doma v Americe....

0/−2
17.3.2017 15:44

R57e32n70e 60S55t49o79š58e86k 2819120486954

Pokud jezdite sam nebo maximalne ve dvou tak cenu treba prekousnete, pokud by jste plati viceclennou rodinu 4 nebo 5 listku, tak by se Vam zaclo prohybat portfolio tedy dost., dival by jste se na to jinak.

0/0
17.3.2017 16:35

M87i29c49h40a57l 41M80i89l78l80e74r 9236772909212

kdo che letat s dobrou aerolinkou a ma na vyber, nezvoli americke aerolinky, ktere az na JetBlue a Virgin America (obe se 4 hvezdickami) maji vesmes jen 3 hvezdicky.

Vetsina americkych aerolinek je dnes zalozena na masove letani a ma notoricky snizenou kvalitu sluzeb.

http://www.airlinequality.com/ratings/a-z-airline-rating/

0/0
19.3.2017 4:36

V98a95c90l19a28v 32V94a58v48r14a 3847394755397

Kolik času jim dáme, než se ceny letenek zvednou?

Notabene po celé Americe se počítá cena letenky obousměrná !!!! Ty fígle za jednu cestu používají jen někteří vyčůránci.

K cestě patří slušné jídlo, přes oceán několikeré a pití z dostatečného výběru. Včetně alkoholu který se dá přikoupit.

Ovšem to je řeč o oravdových aerolinkách.

0/0
17.3.2017 15:39

M17i17c78h63a33l 37M18i27l53l56e19r 9546772779502

americke aerolinky, (krome JetBlue a Virgin America) maji jen 3 hvezdickove hodnoceni sluzeb. Ruzne evropske, asijske, arabske, australske atd je v kvalite sluzeb predci zcela lehce.

http://www.airlinequality.com/ratings/a-z-airline-rating/

0/0
19.3.2017 4:40

L95u47k76á57š 68K59m89e90n92t 5309737924700

No lákavé, jak kam. Třeba Lufth. už teď lítá pravidelně do New Yorku za přibližně 5800Kč. A máte to běžnou linku z Mnichova. V ceně je přelet Praha Mnichov. A máte tam naprosto vše ve standardu. Ano je to místo, kde pouze základních 31 palců mezi sedadly. Ale dostanete jídlo, neomezeně pití, máte entertainment systém, standardně kufr a příruční zavazadlo a lítá to na čas. A lítá to Airbus A340 nebo A380.

+6/−1
17.3.2017 15:07

M11i36r72e11k 15G59a71j73e94r 5591536639120

Dejte sem odkaz na takovou letenku. Neverim vam.

+1/0
17.3.2017 15:52

B80o52r43e98k 72J53a26n18e51c66e17k 4800162792260

Rekl bych, ze 5800 je polovina ceny zpatecni letenky. V clanku taky pisou, ze 99 je za jednosmerny let. Rozdil je ale v tom, ze o low costu se skutecne da koupit jednosmerna letenka za takovou cenu, zatimco u klasickych spolecnosti stoji jednosmerna skoro stejne, co zpatecni, casto i mnohem vic.

+1/0
17.3.2017 16:12

P26e84t42r 58D43l47o26u26h82ý 5177489284164

Kdo by si kupoval jednosměrnou letenku, která stojí víc než obousměrná? Jedině když se člověk zjistí na poslední chvíli, že potřebuje letět, pak se to často prodraží. Ovšem stejně vyjde jednosměrná levněji než obousměrná v tom daném čase. Tím se samozřejmě nevylučuje, že někdo koupil obousměrnou levněji.

0/0
17.3.2017 16:31

L76u10k87á32š 93K65m77e47n56t 5929567304760

Bratr tam byl dva týdny zpátky. Mne zajímá spíše květen, je tam už lepší počasí a vše je zelené.

Když poletíte 3.5. s Lufthansou tam, tak to přes Frankfurt stojí 5998,- s A380 a když poletíte za týden zpátky 10.5. opět s Lufthansou, tak za to dáte 5251,-, opět přes Frankfurt a opět s A380. Spoj Frankfurt Praha je v A320 v obou případech. A je to normální linka Lufthansy. Krom toto lítají také přes Mnichov, tam lítají s A340 tuším a ceny se liší jen nepatrně.

Stačí zadat zde do vyhledávače přímo na stránkách Lufthansy: https://book.lufthansa.com/lh/dyn/air-lh/revenue/viewFlights

0/0
17.3.2017 21:17

J62i58r68i 65D30o97m78i55n56i20k 1261948291640

Létám do US poměrně často, ale raději si připlatím a poletím s Lufthansou, jako doposud. Zpáteční cestu z Prahy do NY pořídím do 24.000 s veškerými službami a vůbec mi to nevadí. :-)

+2/−1
17.3.2017 15:00

J63o35s59e91f 34K35a20r40f51í77k 7832855506120

24 nebo 10 to už spoustě lidí jedno není;-)

+8/0
17.3.2017 15:07

J77a69n 91S85e37m66i83k 4674567272869

"sluzby" jsou uplne k nicemu

jedine na cem zalezi je jaky ma aerolinka proktor na nohy- vsechno ostatni si muzete vzit s sebou (svacinu, obed, chlast, laptop/tablet na filmy)

+2/0
17.3.2017 15:08

L49u48k60á29š 89K71m37e74n11t 5239227954110

Prostor si nechají zaplatit. Economy s 31 palci mezi sedačkami vyjde na 5800Kč.Zkuste si ale chtít vyšší skupeň ekonomy s 38 palci mezi sedačkami a už to stojí tuším 16 tisíc a vše ostatní je stejné.

Kdo má 170cm, tak tomu je to celkem jedno. Kdo má 2 metry, ten už to řeší. :-(

+1/0
17.3.2017 15:12

J32a94n 66S31e16m90i81k 4434577762769

nejsme ve sporu..... ja jen psal ze "hodnota" je ve fyzickem pohodli, a ne v tom jaky ohraty blaf vam v alobalu daji.

A samozrejme, clovek co ma 170cm je OK vsude, ale i pro takoveho je proste vic prostoru=vic pohodli.

....ja jsem 198, takze urcite pochopite, ze pro me je par cm mezi sedackami otazka mezi mirnym utrpenim a mucenim.... a co mi k tomu daji za "chicken nebo beef" mi tak dulezite neprijde

+1/0
17.3.2017 15:16

L86u28k39á66š 62K79m95e77n42t 5149837854580

Jsem na tom stejně :-(

0/0
17.3.2017 21:27

A21l61b15e55r21t 48P87ě64n73i89č63k42a 2980628605657

24.000? To pěkně vyhazujete, když se dají sehnat zpáteční letenky i za $300-500. Víte, když letíte sám, tak je to něco jiného, jak když třeba co 3 měsíce letíte dva se dvěma dětmi. Tam už tan rozdíl je citelný. ;-)

0/0
17.3.2017 15:17

D44a52l91i70b82o42r 71B42u69r21š30í27k 1445623950475

Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE! Mám 194 cm a let jsem přežil jen díky nadstandartní péči personálu, který mne ze soucitu "zásoboval" po celých 8 hodin kapalnými utišujícími prostředky. Sedadla jsou v sestavě 2 + 5 + 2 a jsou tak blízko, že když si někdo před vámi sklopí opěrku na spaní (což je pro 8 hodin cesty naprosto samozřejmé) člověk mého vzrůstu nemá šanci! Nedovedu si představit přežití 8 hodinového letu v takových podmínkách a ještě bez servisu!

Pravidelně létám s Ryanairem (Boeing 737-800) a i tu jsou pro mne rozměry na hraně (mimochodem, mezery mezi řadami sedadel NEJSOU V CELÉM LETADLE STEJNÉ ! (mimo řadu 15 a 16, kde jsou nouzové východy).

Závěr: s low-costem přec Atlantik NIKDY!:-)

+5/−2
17.3.2017 14:18

M18a17r20t54i84n 35N32e18p88l 4224222376758

Zapomněl jste, resp. spíše neznáte jeden detail - "osazení sedadel" si určitě dopravce, takže je nesmysl psát, že v letadlech A330 je málo místa.

+6/−1
17.3.2017 14:26

M34a62r26t45i21n 97N61e91p25l 4754772886728

* určuje

0/0
17.3.2017 14:31

P85e98t28r 70D30l20o92u25h33ý 5917529154804

Však taky nepíše, že by už nikdy neletěl A330, ale odmítá low-costy na dlouhé lety. A nízkonákladovky se opravdu obvykle snaží sedadla co nejvíc napěchovat a je to logické, čím víc lidí letí, tím může být levnější letenka.

0/−1
17.3.2017 14:32

M19a30r82t81i69n 29N43e65p45l 4584132806328

"Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE!"

Píše, že letěl v A330 s dobrým servisem (tedy ne low-cost) a že 8 hodin by bez servisu nedal. Asi jste četl jiný příspěvek.

+2/−1
17.3.2017 14:45

B64o44r55e92k 40J41a64n21e49c33e89k 4270912122430

Nehledě na tom, že konfigurace 2-5-2 je hodně nezvyklá. U A330 má pár leteckých společností 3-3-3, jinak je ale standardem 2-4-2.

0/0
17.3.2017 15:02

O59n11d69ř73e39j 40Z88d41e18r42a15d58i55č16k50a 6494245883968

A330 je nejlepší longhaul letadlo vůbec. Právě kvůli "dvojkám". Mimochodem kecáte, seating 2-5-2 žádná A330 nemá. Je to 2-4-2. A fakt nevím o letecký společnosti, co by měla míň místa, než Ryanair, zvlášť na dálkovce. 2-5-2 se používalo tak před patnácti lety.

+4/0
17.3.2017 14:59

J55o58s68e39f 61R20i50c68h68t95e92r 9636775277103

2-5-2 má tuším jen United v 777. Kdysi dávno to bývalo běžný i v Tristarech.

0/0
17.3.2017 23:48

M16i43c87h39a51l 91M75i13l47l59e34r 9826192149982

United ma nekolik verzi B777, vetsina je 3-3-3, ale maji take 3-4-3 a 2-5-2 (lety na Havaj)

0/0
19.3.2017 4:47

J82a74n 37S93e55m84i90k 4704187622879

jezisi marja....jak tam jsou usazeny sedacky a jak jsou daleko od sebe je veci aerolinky, to nema nic spolecneho s letadlem;-D

+1/0
17.3.2017 15:00

J70a29r44o25s77l37a40v 54D10o16s61t84a47l 2144791555319

Já jsem letěl s lowcostem Norwegian LA Kodaň a v pohodě. Byl to Boeing Dreamliner. Dokonce jsme dostali jídlo.

0/0
17.3.2017 15:24

J78o36s37e40f 63R69i23c27h36t82e71r 9256245727783

Žvaníš nesmysly. A330 je nejlepší a 2-5-2 nemá nikdy.

0/0
17.3.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz