Diskuse k článku

Za sto eur do USA. Vlastník British Airways zakládá levné aerolinky

Do byznysu dálkových nízkonákladových letů vstupuje v Evropě nový velký hráč. Společnost IAG, pod kterou patří British Airways či Iberia, v pátek oznámila vznik nového dopravce Level pro dálkové lety z Evropy do Severní i Jižní Ameriky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84i52ř32í 64K71r65u51t92i47l 8168443945521

Za třicet euro do USA na křídle, za 45 euro u motoru, je tam teplo.

0/0
19.3.2017 16:12

A67n62t93o10n81í94n 59B19a88b10á49č51e52k 3642568775541

připlatíte za zavazadlo, jídlo, pití, budete sedět s koleny pod bradou, nudit se bez filmu...a ušetříte nakonec pár stovek...letěl jsem do NY za 8 tisíc zpáteční, vše v ceně

+3/0
17.3.2017 21:30

J16a53n 33M64a74r13t45i49n 6472900269

on je sakra rozdiel NYC a zapadne pobrezie. Ale to asi vam ako svetobeznikovi netreba vysvetlovat. Ludia ktori chcu do LA / SF sa asi neuspokoja s cestou do NYC. To akoby ste povedali, ze predsta nebudete cestovat z Brna do Prahy za 200kc, ked do Jihlavy je to za 75kc

0/0
19.3.2017 1:51

M39i81c70h67a27l 74M48i39l84l47e60r 9446892139572

ne tak docela.

Dalkovy let je dalkovy let a ve sve podstate uz nehraje tak velkou roli zda se leti radove 8 hodin LHR - JFK, zpet JFK- LHR 7 hodin,

nebo radove 11 hodin LHR - LAX, zpet LAX - LHR 10 1/2 hodiny

Je nutne pri kazdem dlouhem letu se nekolikrat zvednout a jit projit/ protahnout/zacvicit. Akorat pri delsim letu je tech prochazek vic.

-

PS. Nevim jaky je duvod nekoho posmesne nazyvat svetobeznikem jen proto, ze napsal, ze letel do NY a mel vsechny sluzby v cene. To obvykle pochazi od lidi, kteri ve vzdalenejsich destinacich sami nebyli a vadi jim, kdyz se nekdo zmini o svych cestovnich zkusenostech.

0/0
19.3.2017 3:32

M72i55c82h64a11l 51M93i51l87l27e96r 9616192709452

dobra poznamka k veci

Schvalne jsem se podival kolik sedadel dostane do A 330-300 jedna z hlavnich aerolinek jako treba Qantas (269economy + 28) a porovnal s nizkonakladovkou Level (293 + 21).

Qantas leta s A330 hlavne do Asie, tedy lety v prumeru 8 -10 hodin letu, coz priblizne odpovida letum z Londyna do NY a dal.

Rozdil v rozestupu sedadel=letovem pohodli a ve sluzbach zapocitanych v letence (30 kg check-in plus 7 kg do kabiny do Asie, nebo 2x23kg check-in plus 7kg do kabiny na Havaj) v economy Qantasu, nekolik jidel a obcerstveni vcetne alko napoju cestou, vyborny zabavni program ...kdo chce pohodli, tomu se vyplati vyhnout se nizkonakladovkam a spartanskemu cestovani.

0/0
19.3.2017 4:27

V17a90c23l68a50v 19V33a22v22r82a 3857194375417

Létám nejraději s Boeingy. A létám s americkými společnostmi.Vyhýbám se přesedání v NY. To je můj standard. Švýcarský Edelweis je horror, France druhý, Snad jedině Lufthansa ze zahraničních.. Mezipřistání v Paříži další horror. Z Prahy doslova všechno směrem na západní Evropu je zpožděné a to radikálně. Denně! V době kdy má být letoun na cestě se z něho na letišti ještě hledají a vyndávají zavazadla která tam nemají být..a podobné lahůdky. Přistávání přímo do bouřky na Ruzyní je česká specialita.

Z Česka se snad ani už do USA nelétá nebo možná jen do NY. Kde jsou ty časy když ČSA měly destinace po celém i exotickém světě?

+1/−1
17.3.2017 16:29

R14e92n79e 36S52t11o58š44e42k 2539820566264

Ceska Republika alias Cechia neni jen Praha, ale i Morava, takze se muze litat i do Polska, predevsim do Krakowa, kde jsou letenky nizke, vsechno na urovni, lita tam Air Berlin, Lot (to radsi ne, polaci moho "dristat po cely let neni tam moc klid" a jeste tedy Lufthansa. Jak jsem naznacil letos neuveritelne ceny s Lufthansou na leto. Tedy pozor Moravak ma jine moznosti.

0/0
17.3.2017 16:53

M68i25c32h33a60l 21B86e85n50e72š 6549958652586

Zejména Moravák, který to má blízko do Vídně ;-)

0/0
17.3.2017 22:43

A85n41t54o76n38i80n 67K11a18d68l29c15e76k 9642799481226

Morava neni Cechia a nikdy nebude. I kdyby cert na kozi rajtoval. To, ze si to nekdo nekde nechal odklepnout neznamena, ze je to moralni a spravne. To od nas opravdu nechtejte.

S temi moznostmi mate pravdu. Na Ruzyni jsem nikdy nebyl, ale ze Schwechatu letam furt. Tento tyden jsem letel Chicago-Viden a zpet za $470. Kdybych letel nizkonakladovkou plus poplatky za vse, je to sul nul.

0/0
17.3.2017 23:42

J20o16s76e78f 39R65i65c26h92t14e17r 9526815917493

"Létám nejraději s Boeingy" = zaručenej způsob jak poznat svátečního letce :D :D

+2/0
17.3.2017 23:44

M11a37r14t48i75n 94S96e25d71o90n86a 2515656586139

1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy

2) letam US spoelcnostmi = nepotrpim si na kvalitu servisu a platim draze pivo nizke kvality. Zadna US spolecnost nema dnes kvalitu spolecnosti v Evrope.

3) S PRG vse na Zapad je zpozdene - mozna plati pro low-cost lety, u klasickych aerolinek to je vyjimka

S USA byl primy let do CR pouze z NY, dnes je provozuje pouzde Delta (a jeste v sezone).

0/0
18.3.2017 17:51

M27i65c45h95a88l 25M26i46l75l34e77r 9976982259112

Castecny nesouhlas s "1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy"

Jina letadla Vavra skutecne asi nezna, ale tve prohlaseni o prostoru pro nohy se NEZAKLADA na faktech.

Osobni prostor zalezi UPLNE na kazde jednotlive aerolince, jakou si nechala udela konfiguraci sedadel, kdyz objednala letadlo od vyrobce.

Napr. Air Canada ma na svych A330-300 (v1) v economy rozestup sedadel (tzv. Pitch) 31 az 31 palcu, ve v2 ma 31 palcu,

zatimco v B767-300ER ma rozestup 31 az 33 palcu, v B767-300ER rouge (specialni lety do turistickych destinaci Evropy) maji 30 az 35 palcu.

British Airways maji pro Airbus i Boeing v economy standardni rozestup 31 palcu,

Qantas ma na vsech typech Airbusu 31 palcu, stejne tak na B747, ale na novem B787 ma 32 palcu.

Koho zajima porovnani mezi jednotlivymi aerolinkami / dalkova spojeni / economy a premium economy

https://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

0/0
19.3.2017 3:12

R84e24n64e 22S61t94o71š40e47k 2849150676104

Jsem zveavy co z toho bude.

Letim s vzdy s nejlevnejsi cenou, kdo ji ma. Co se tyka preletu na severni Moravu, letos ma Lufthansa neuveritelne ceny i na leto, Air Berlin byl o tretinu drazsi. 5 listku a dohromady za $3400. Nevim jestli maji porad ty slevy i ted. Kupoval jsem je pred tydnem. Chicago-Krakow pres Frankfurt. Takze Moravaci nevahejte. Ty ceny se zvedaji jak postupne vyprodavaji ty letadla nebo to maji jen jako nabidku. Jedna cesta je Boing 747 a zpatky Airbus 330 tusim. Z letiste v Krakowe pak sednete na nejaky shuttle, ja pouzivam Tiger Express, ten jede do Ostravy za $20. Pokud je nas vic, tak samozrejme si pro nas nekdo prijede.

Letenky do Prahy jsou silene. Ostravsky managment ztuhnul v praveku nebo holt nemaji dotace jako Praha, Viden take pripada v uvahu , ale letenky jsou vzdy mnohem levnejsi do Krakowa. Polaci proste vytizi mnoho letadel, tak tam maji slevy.

0/0
17.3.2017 16:28

V83a42c50l93a34v 16V62a51v92r77a 3737824655417

takže "čípák" no to je většina Čechů. Létat co nejlevněji se dá ale ty služby..co mají říkat lidi co létají v byznysové části letounu ?

OK pro dvou nebo hodinový let.. Ale třeba do Assie, nebo vaši českou destinaci do Thai, to chce pořádnou společnost kde se i najíš a máš přísun pití.

0/0
17.3.2017 16:35

R24e32n59e 57S31t89o92š92e87k 2359630736874

Uz jsem reagoval na Vas dole, pokud mate mnohoclennouu rodinu a litate za pribuznymi velice casto tak sakra chcece levnou letenku. Svet se netoci jen kolem zajmu Vasich a Vasem priklade, rozumite?

0/0
17.3.2017 16:38

R62e53n82e 10S26t84o78š60e69k 2669770236654

Navic letos to je Lufthansa, Vase bozska linak.

0/0
17.3.2017 16:39

L74u16k60a18s 11K70o67t27r97c 4564800532903

Ja ziji v USA jako vy a letam do cech pravidelne. Posledni let tou takzvanou nizko nakladovkou. Norwegian ze Stockholmu do NYC za 300$ vse v cene (jidlo, piti, entertainment) a letelo se Dreamliner 787. Cestoval jsem pres Paris s Deltou, take absolutne bez problemu. Pres London take ok. Ale nejpohldnejsi let byl prave s Norweigian.

0/0
17.3.2017 20:10

J44i50ř35í 20H59r10a40d27e36c 2864292881216

Ja to delam podobne, ale obcas mi vyjde lepe Viden. Ted v dubnu je o neco levnejsi, ale hlavne je mezi FRA a VIE mnohem vice spoju. Takze zatimco na let do Krakova bych cekal 4 hodiny, do Vidne jen hodinu a pul. A i kdyz je to Austrian, baggage mi stejne odbavi az do vidne. Prestoze mam separatni let s Lufthansou jen do Frankfurtu, do Vidne jsem to koupil extra. Jinak ale Lufthansa v economy ma nejmensi prostor mezi sedackami. Alespon v 747. Z meho mesta ale prakticky nic jineho nelita, bohuzel. A protoze nejsem zase tak velky, radeji ozelim prostor nez abych prestupoval.

0/0
17.3.2017 17:14

L39u82k40á96š 47H79l96o60u32c25a79l 6312600571234

ten Norwegian bude létat z malých letišť na ostrovech, ne? o BCN jsem nic nečetl

+2/0
17.3.2017 16:26

J79i61r82i 24B82i28l37i97n17a 5788320377

Z Gatwicku leta za slusne penize i kanadsky Westjet. Se starymi Boeingy 767 a bez jidla, ale soft drinks jsou zadarmo a filmy (na vlastnim tabletu) rovnez.

0/0
17.3.2017 15:55

M86i55r24e15k 29G89a73j83e48r 5371866279970

Podstatne je, za kolik budou uctovat vodu a pouziti zachodu.

0/0
17.3.2017 15:50

V22a92c96l69a38v 58V37a84v60r95a 3747384165197

Na ceně mi nezáleží jako na dobré aerolince (Delta a spol, Lufthansa může být ostatní nebrat.

Létat na čas beru jako samozřejmost. Odlety z Prahy směrem na Západ jsou vesměs denně zpožděny a mnohdy i o hodinu. Pokud nestihnete spoj do USA, Musí mi Lufthansa poskytnout zdarma Hotel, večeři a ráno snídani. Odvoz i Přívoz. Náhradní spoje přes Tramtarárii neberu. Času dost. O den později nebo dřív být doma v Americe....

0/−2
17.3.2017 15:44

R58e55n67e 57S78t19o81š88e81k 2109870916754

Pokud jezdite sam nebo maximalne ve dvou tak cenu treba prekousnete, pokud by jste plati viceclennou rodinu 4 nebo 5 listku, tak by se Vam zaclo prohybat portfolio tedy dost., dival by jste se na to jinak.

0/0
17.3.2017 16:35

M46i51c92h89a86l 97M75i55l41l20e98r 9946852349662

kdo che letat s dobrou aerolinkou a ma na vyber, nezvoli americke aerolinky, ktere az na JetBlue a Virgin America (obe se 4 hvezdickami) maji vesmes jen 3 hvezdicky.

Vetsina americkych aerolinek je dnes zalozena na masove letani a ma notoricky snizenou kvalitu sluzeb.

http://www.airlinequality.com/ratings/a-z-airline-rating/

0/0
19.3.2017 4:36

V57a95c85l30a68v 92V98a54v41r27a 3377704405637

Kolik času jim dáme, než se ceny letenek zvednou?

Notabene po celé Americe se počítá cena letenky obousměrná !!!! Ty fígle za jednu cestu používají jen někteří vyčůránci.

K cestě patří slušné jídlo, přes oceán několikeré a pití z dostatečného výběru. Včetně alkoholu který se dá přikoupit.

Ovšem to je řeč o oravdových aerolinkách.

0/0
17.3.2017 15:39

M24i86c87h48a76l 37M95i67l30l38e86r 9226292719572

americke aerolinky, (krome JetBlue a Virgin America) maji jen 3 hvezdickove hodnoceni sluzeb. Ruzne evropske, asijske, arabske, australske atd je v kvalite sluzeb predci zcela lehce.

http://www.airlinequality.com/ratings/a-z-airline-rating/

0/0
19.3.2017 4:40

L12u46k98á81š 93K95m74e31n43t 5799597314340

No lákavé, jak kam. Třeba Lufth. už teď lítá pravidelně do New Yorku za přibližně 5800Kč. A máte to běžnou linku z Mnichova. V ceně je přelet Praha Mnichov. A máte tam naprosto vše ve standardu. Ano je to místo, kde pouze základních 31 palců mezi sedadly. Ale dostanete jídlo, neomezeně pití, máte entertainment systém, standardně kufr a příruční zavazadlo a lítá to na čas. A lítá to Airbus A340 nebo A380.

+6/−1
17.3.2017 15:07

M95i87r53e44k 37G14a48j68e40r 5701466779190

Dejte sem odkaz na takovou letenku. Neverim vam.

+1/0
17.3.2017 15:52

B28o58r33e10k 72J69a67n28e97c64e23k 4480602762870

Rekl bych, ze 5800 je polovina ceny zpatecni letenky. V clanku taky pisou, ze 99 je za jednosmerny let. Rozdil je ale v tom, ze o low costu se skutecne da koupit jednosmerna letenka za takovou cenu, zatimco u klasickych spolecnosti stoji jednosmerna skoro stejne, co zpatecni, casto i mnohem vic.

+1/0
17.3.2017 16:12

P16e54t79r 61D74l33o49u77h65ý 5877339834134

Kdo by si kupoval jednosměrnou letenku, která stojí víc než obousměrná? Jedině když se člověk zjistí na poslední chvíli, že potřebuje letět, pak se to často prodraží. Ovšem stejně vyjde jednosměrná levněji než obousměrná v tom daném čase. Tím se samozřejmě nevylučuje, že někdo koupil obousměrnou levněji.

0/0
17.3.2017 16:31

L93u58k70á63š 47K96m58e75n32t 5919127404730

Bratr tam byl dva týdny zpátky. Mne zajímá spíše květen, je tam už lepší počasí a vše je zelené.

Když poletíte 3.5. s Lufthansou tam, tak to přes Frankfurt stojí 5998,- s A380 a když poletíte za týden zpátky 10.5. opět s Lufthansou, tak za to dáte 5251,-, opět přes Frankfurt a opět s A380. Spoj Frankfurt Praha je v A320 v obou případech. A je to normální linka Lufthansy. Krom toto lítají také přes Mnichov, tam lítají s A340 tuším a ceny se liší jen nepatrně.

Stačí zadat zde do vyhledávače přímo na stránkách Lufthansy: https://book.lufthansa.com/lh/dyn/air-lh/revenue/viewFlights

0/0
17.3.2017 21:17

J19i90r85i 44D38o92m90i55n33i31k 1981888761670

Létám do US poměrně často, ale raději si připlatím a poletím s Lufthansou, jako doposud. Zpáteční cestu z Prahy do NY pořídím do 24.000 s veškerými službami a vůbec mi to nevadí. :-)

+2/−1
17.3.2017 15:00

J63o10s66e27f 41K44a91r34f91í83k 7402785806700

24 nebo 10 to už spoustě lidí jedno není;-)

+8/0
17.3.2017 15:07

J22a13n 48S57e98m34i83k 4844647682259

"sluzby" jsou uplne k nicemu

jedine na cem zalezi je jaky ma aerolinka proktor na nohy- vsechno ostatni si muzete vzit s sebou (svacinu, obed, chlast, laptop/tablet na filmy)

+2/0
17.3.2017 15:08

L38u92k58á30š 77K72m91e72n36t 5769437254430

Prostor si nechají zaplatit. Economy s 31 palci mezi sedačkami vyjde na 5800Kč.Zkuste si ale chtít vyšší skupeň ekonomy s 38 palci mezi sedačkami a už to stojí tuším 16 tisíc a vše ostatní je stejné.

Kdo má 170cm, tak tomu je to celkem jedno. Kdo má 2 metry, ten už to řeší. :-(

+1/0
17.3.2017 15:12

J75a73n 23S91e59m50i52k 4134117172249

nejsme ve sporu..... ja jen psal ze "hodnota" je ve fyzickem pohodli, a ne v tom jaky ohraty blaf vam v alobalu daji.

A samozrejme, clovek co ma 170cm je OK vsude, ale i pro takoveho je proste vic prostoru=vic pohodli.

....ja jsem 198, takze urcite pochopite, ze pro me je par cm mezi sedackami otazka mezi mirnym utrpenim a mucenim.... a co mi k tomu daji za "chicken nebo beef" mi tak dulezite neprijde

+1/0
17.3.2017 15:16

L53u49k38á76š 72K28m16e11n41t 5429567794330

Jsem na tom stejně :-(

0/0
17.3.2017 21:27

A19l62b89e81r58t 13P97ě29n39i21č80k65a 2190498185907

24.000? To pěkně vyhazujete, když se dají sehnat zpáteční letenky i za $300-500. Víte, když letíte sám, tak je to něco jiného, jak když třeba co 3 měsíce letíte dva se dvěma dětmi. Tam už tan rozdíl je citelný. ;-)

0/0
17.3.2017 15:17

D54a32l77i51b16o26r 75B64u76r29š86í47k 1665513240695

Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE! Mám 194 cm a let jsem přežil jen díky nadstandartní péči personálu, který mne ze soucitu "zásoboval" po celých 8 hodin kapalnými utišujícími prostředky. Sedadla jsou v sestavě 2 + 5 + 2 a jsou tak blízko, že když si někdo před vámi sklopí opěrku na spaní (což je pro 8 hodin cesty naprosto samozřejmé) člověk mého vzrůstu nemá šanci! Nedovedu si představit přežití 8 hodinového letu v takových podmínkách a ještě bez servisu!

Pravidelně létám s Ryanairem (Boeing 737-800) a i tu jsou pro mne rozměry na hraně (mimochodem, mezery mezi řadami sedadel NEJSOU V CELÉM LETADLE STEJNÉ ! (mimo řadu 15 a 16, kde jsou nouzové východy).

Závěr: s low-costem přec Atlantik NIKDY!:-)

+5/−2
17.3.2017 14:18

M71a80r58t13i70n 28N92e47p26l 4424932456408

Zapomněl jste, resp. spíše neznáte jeden detail - "osazení sedadel" si určitě dopravce, takže je nesmysl psát, že v letadlech A330 je málo místa.

+6/−1
17.3.2017 14:26

M56a43r17t35i44n 32N92e47p88l 4784862836488

* určuje

0/0
17.3.2017 14:31

P75e42t37r 42D51l20o34u42h98ý 5677349484284

Však taky nepíše, že by už nikdy neletěl A330, ale odmítá low-costy na dlouhé lety. A nízkonákladovky se opravdu obvykle snaží sedadla co nejvíc napěchovat a je to logické, čím víc lidí letí, tím může být levnější letenka.

0/−1
17.3.2017 14:32

M73a72r74t80i86n 32N37e48p44l 4344502176198

"Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE!"

Píše, že letěl v A330 s dobrým servisem (tedy ne low-cost) a že 8 hodin by bez servisu nedal. Asi jste četl jiný příspěvek.

+2/−1
17.3.2017 14:45

B18o17r43e36k 58J65a64n80e49c16e62k 4770662612170

Nehledě na tom, že konfigurace 2-5-2 je hodně nezvyklá. U A330 má pár leteckých společností 3-3-3, jinak je ale standardem 2-4-2.

0/0
17.3.2017 15:02

O96n14d32ř81e92j 45Z63d67e98r69a14d23i19č66k87a 6194985933178

A330 je nejlepší longhaul letadlo vůbec. Právě kvůli "dvojkám". Mimochodem kecáte, seating 2-5-2 žádná A330 nemá. Je to 2-4-2. A fakt nevím o letecký společnosti, co by měla míň místa, než Ryanair, zvlášť na dálkovce. 2-5-2 se používalo tak před patnácti lety.

+4/0
17.3.2017 14:59

J85o82s34e88f 59R27i14c90h24t16e19r 9986475267733

2-5-2 má tuším jen United v 777. Kdysi dávno to bývalo běžný i v Tristarech.

0/0
17.3.2017 23:48

M69i77c71h42a19l 15M84i34l50l90e93r 9976652219442

United ma nekolik verzi B777, vetsina je 3-3-3, ale maji take 3-4-3 a 2-5-2 (lety na Havaj)

0/0
19.3.2017 4:47

J91a53n 21S78e52m18i13k 4964467982679

jezisi marja....jak tam jsou usazeny sedacky a jak jsou daleko od sebe je veci aerolinky, to nema nic spolecneho s letadlem;-D

+1/0
17.3.2017 15:00

J56a14r49o93s78l88a17v 98D66o49s92t35a33l 2394241505249

Já jsem letěl s lowcostem Norwegian LA Kodaň a v pohodě. Byl to Boeing Dreamliner. Dokonce jsme dostali jídlo.

0/0
17.3.2017 15:24

J83o74s91e62f 10R30i18c53h87t13e33r 9306585987283

Žvaníš nesmysly. A330 je nejlepší a 2-5-2 nemá nikdy.

0/0
17.3.2017 23:48



Najdete na iDNES.cz