Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za sto eur do USA. Vlastník British Airways zakládá levné aerolinky

Do byznysu dálkových nízkonákladových letů vstupuje v Evropě nový velký hráč. Společnost IAG, pod kterou patří British Airways či Iberia, v pátek oznámila vznik nového dopravce Level pro dálkové lety z Evropy do Severní i Jižní Ameriky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i71ř89í 68K87r37u25t31i83l 8988153375301

Za třicet euro do USA na křídle, za 45 euro u motoru, je tam teplo.

0/0
19.3.2017 16:12

A69n68t29o83n53í56n 44B49a87b64á46č97e82k 3642428935791

připlatíte za zavazadlo, jídlo, pití, budete sedět s koleny pod bradou, nudit se bez filmu...a ušetříte nakonec pár stovek...letěl jsem do NY za 8 tisíc zpáteční, vše v ceně

+3/0
17.3.2017 21:30

J27a48n 30M24a61r93t12i52n 6422450649

on je sakra rozdiel NYC a zapadne pobrezie. Ale to asi vam ako svetobeznikovi netreba vysvetlovat. Ludia ktori chcu do LA / SF sa asi neuspokoja s cestou do NYC. To akoby ste povedali, ze predsta nebudete cestovat z Brna do Prahy za 200kc, ked do Jihlavy je to za 75kc

0/0
19.3.2017 1:51

M93i38c32h72a56l 56M89i53l64l35e85r 9786382349532

ne tak docela.

Dalkovy let je dalkovy let a ve sve podstate uz nehraje tak velkou roli zda se leti radove 8 hodin LHR - JFK, zpet JFK- LHR 7 hodin,

nebo radove 11 hodin LHR - LAX, zpet LAX - LHR 10 1/2 hodiny

Je nutne pri kazdem dlouhem letu se nekolikrat zvednout a jit projit/ protahnout/zacvicit. Akorat pri delsim letu je tech prochazek vic.

-

PS. Nevim jaky je duvod nekoho posmesne nazyvat svetobeznikem jen proto, ze napsal, ze letel do NY a mel vsechny sluzby v cene. To obvykle pochazi od lidi, kteri ve vzdalenejsich destinacich sami nebyli a vadi jim, kdyz se nekdo zmini o svych cestovnich zkusenostech.

0/0
19.3.2017 3:32

M16i56c73h17a20l 76M11i69l47l20e34r 9776362329632

dobra poznamka k veci

Schvalne jsem se podival kolik sedadel dostane do A 330-300 jedna z hlavnich aerolinek jako treba Qantas (269economy + 28) a porovnal s nizkonakladovkou Level (293 + 21).

Qantas leta s A330 hlavne do Asie, tedy lety v prumeru 8 -10 hodin letu, coz priblizne odpovida letum z Londyna do NY a dal.

Rozdil v rozestupu sedadel=letovem pohodli a ve sluzbach zapocitanych v letence (30 kg check-in plus 7 kg do kabiny do Asie, nebo 2x23kg check-in plus 7kg do kabiny na Havaj) v economy Qantasu, nekolik jidel a obcerstveni vcetne alko napoju cestou, vyborny zabavni program ...kdo chce pohodli, tomu se vyplati vyhnout se nizkonakladovkam a spartanskemu cestovani.

0/0
19.3.2017 4:27

V89a25c33l70a92v 40V73a91v43r56a 3787634655547

Létám nejraději s Boeingy. A létám s americkými společnostmi.Vyhýbám se přesedání v NY. To je můj standard. Švýcarský Edelweis je horror, France druhý, Snad jedině Lufthansa ze zahraničních.. Mezipřistání v Paříži další horror. Z Prahy doslova všechno směrem na západní Evropu je zpožděné a to radikálně. Denně! V době kdy má být letoun na cestě se z něho na letišti ještě hledají a vyndávají zavazadla která tam nemají být..a podobné lahůdky. Přistávání přímo do bouřky na Ruzyní je česká specialita.

Z Česka se snad ani už do USA nelétá nebo možná jen do NY. Kde jsou ty časy když ČSA měly destinace po celém i exotickém světě?

+1/−1
17.3.2017 16:29

R73e41n72e 49S53t83o35š51e72k 2969530686604

Ceska Republika alias Cechia neni jen Praha, ale i Morava, takze se muze litat i do Polska, predevsim do Krakowa, kde jsou letenky nizke, vsechno na urovni, lita tam Air Berlin, Lot (to radsi ne, polaci moho "dristat po cely let neni tam moc klid" a jeste tedy Lufthansa. Jak jsem naznacil letos neuveritelne ceny s Lufthansou na leto. Tedy pozor Moravak ma jine moznosti.

0/0
17.3.2017 16:53

M95i50c92h66a74l 30B92e42n54e15š 6459908952376

Zejména Moravák, který to má blízko do Vídně ;-)

0/0
17.3.2017 22:43

A91n18t61o46n45i37n 30K93a36d98l35c63e34k 9192309641366

Morava neni Cechia a nikdy nebude. I kdyby cert na kozi rajtoval. To, ze si to nekdo nekde nechal odklepnout neznamena, ze je to moralni a spravne. To od nas opravdu nechtejte.

S temi moznostmi mate pravdu. Na Ruzyni jsem nikdy nebyl, ale ze Schwechatu letam furt. Tento tyden jsem letel Chicago-Viden a zpet za $470. Kdybych letel nizkonakladovkou plus poplatky za vse, je to sul nul.

0/0
17.3.2017 23:42

J30o98s72e98f 70R49i24c33h58t29e63r 9766135797403

"Létám nejraději s Boeingy" = zaručenej způsob jak poznat svátečního letce :D :D

+2/0
17.3.2017 23:44

M90a47r88t24i51n 13S27e68d34o41n25a 2825456196929

1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy

2) letam US spoelcnostmi = nepotrpim si na kvalitu servisu a platim draze pivo nizke kvality. Zadna US spolecnost nema dnes kvalitu spolecnosti v Evrope.

3) S PRG vse na Zapad je zpozdene - mozna plati pro low-cost lety, u klasickych aerolinek to je vyjimka

S USA byl primy let do CR pouze z NY, dnes je provozuje pouzde Delta (a jeste v sezone).

0/0
18.3.2017 17:51

M72i42c80h15a74l 50M80i13l43l88e96r 9686412569882

Castecny nesouhlas s "1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy"

Jina letadla Vavra skutecne asi nezna, ale tve prohlaseni o prostoru pro nohy se NEZAKLADA na faktech.

Osobni prostor zalezi UPLNE na kazde jednotlive aerolince, jakou si nechala udela konfiguraci sedadel, kdyz objednala letadlo od vyrobce.

Napr. Air Canada ma na svych A330-300 (v1) v economy rozestup sedadel (tzv. Pitch) 31 az 31 palcu, ve v2 ma 31 palcu,

zatimco v B767-300ER ma rozestup 31 az 33 palcu, v B767-300ER rouge (specialni lety do turistickych destinaci Evropy) maji 30 az 35 palcu.

British Airways maji pro Airbus i Boeing v economy standardni rozestup 31 palcu,

Qantas ma na vsech typech Airbusu 31 palcu, stejne tak na B747, ale na novem B787 ma 32 palcu.

Koho zajima porovnani mezi jednotlivymi aerolinkami / dalkova spojeni / economy a premium economy

www.seatguru.com

0/0
19.3.2017 3:12

R12e88n20e 21S21t31o91š61e40k 2949140266374

Jsem zveavy co z toho bude.

Letim s vzdy s nejlevnejsi cenou, kdo ji ma. Co se tyka preletu na severni Moravu, letos ma Lufthansa neuveritelne ceny i na leto, Air Berlin byl o tretinu drazsi. 5 listku a dohromady za $3400. Nevim jestli maji porad ty slevy i ted. Kupoval jsem je pred tydnem. Chicago-Krakow pres Frankfurt. Takze Moravaci nevahejte. Ty ceny se zvedaji jak postupne vyprodavaji ty letadla nebo to maji jen jako nabidku. Jedna cesta je Boing 747 a zpatky Airbus 330 tusim. Z letiste v Krakowe pak sednete na nejaky shuttle, ja pouzivam Tiger Express, ten jede do Ostravy za $20. Pokud je nas vic, tak samozrejme si pro nas nekdo prijede.

Letenky do Prahy jsou silene. Ostravsky managment ztuhnul v praveku nebo holt nemaji dotace jako Praha, Viden take pripada v uvahu , ale letenky jsou vzdy mnohem levnejsi do Krakowa. Polaci proste vytizi mnoho letadel, tak tam maji slevy.

0/0
17.3.2017 16:28

V88a76c76l80a52v 52V54a23v94r10a 3467514925787

takže "čípák" no to je většina Čechů. Létat co nejlevněji se dá ale ty služby..co mají říkat lidi co létají v byznysové části letounu ?

OK pro dvou nebo hodinový let.. Ale třeba do Assie, nebo vaši českou destinaci do Thai, to chce pořádnou společnost kde se i najíš a máš přísun pití.

0/0
17.3.2017 16:35

R56e66n62e 11S37t58o23š29e93k 2899830786974

Uz jsem reagoval na Vas dole, pokud mate mnohoclennouu rodinu a litate za pribuznymi velice casto tak sakra chcece levnou letenku. Svet se netoci jen kolem zajmu Vasich a Vasem priklade, rozumite?

0/0
17.3.2017 16:38

R67e26n53e 26S96t72o10š60e90k 2439830726414

Navic letos to je Lufthansa, Vase bozska linak.

0/0
17.3.2017 16:39

L20u46k18a20s 62K53o58t30r63c 4124270742203

Ja ziji v USA jako vy a letam do cech pravidelne. Posledni let tou takzvanou nizko nakladovkou. Norwegian ze Stockholmu do NYC za 300$ vse v cene (jidlo, piti, entertainment) a letelo se Dreamliner 787. Cestoval jsem pres Paris s Deltou, take absolutne bez problemu. Pres London take ok. Ale nejpohldnejsi let byl prave s Norweigian.

0/0
17.3.2017 20:10

J35i52ř20í 78H19r63a97d36e56c 2504942491556

Ja to delam podobne, ale obcas mi vyjde lepe Viden. Ted v dubnu je o neco levnejsi, ale hlavne je mezi FRA a VIE mnohem vice spoju. Takze zatimco na let do Krakova bych cekal 4 hodiny, do Vidne jen hodinu a pul. A i kdyz je to Austrian, baggage mi stejne odbavi az do vidne. Prestoze mam separatni let s Lufthansou jen do Frankfurtu, do Vidne jsem to koupil extra. Jinak ale Lufthansa v economy ma nejmensi prostor mezi sedackami. Alespon v 747. Z meho mesta ale prakticky nic jineho nelita, bohuzel. A protoze nejsem zase tak velky, radeji ozelim prostor nez abych prestupoval.

0/0
17.3.2017 17:14

L17u19k15á25š 56H26l91o27u94c68a70l 6722350801614

ten Norwegian bude létat z malých letišť na ostrovech, ne? o BCN jsem nic nečetl

+2/0
17.3.2017 16:26
Foto

J32i56r89i 10B15i27l62i45n62a 5638860427

Z Gatwicku leta za slusne penize i kanadsky Westjet. Se starymi Boeingy 767 a bez jidla, ale soft drinks jsou zadarmo a filmy (na vlastnim tabletu) rovnez.

0/0
17.3.2017 15:55

M77i91r64e38k 97G14a46j96e42r 5371466179570

Podstatne je, za kolik budou uctovat vodu a pouziti zachodu.

0/0
17.3.2017 15:50

V14a46c10l71a58v 55V61a72v96r30a 3387864585857

Na ceně mi nezáleží jako na dobré aerolince (Delta a spol, Lufthansa může být ostatní nebrat.

Létat na čas beru jako samozřejmost. Odlety z Prahy směrem na Západ jsou vesměs denně zpožděny a mnohdy i o hodinu. Pokud nestihnete spoj do USA, Musí mi Lufthansa poskytnout zdarma Hotel, večeři a ráno snídani. Odvoz i Přívoz. Náhradní spoje přes Tramtarárii neberu. Času dost. O den později nebo dřív být doma v Americe....

0/−2
17.3.2017 15:44

R90e30n75e 37S33t91o86š92e23k 2579700386454

Pokud jezdite sam nebo maximalne ve dvou tak cenu treba prekousnete, pokud by jste plati viceclennou rodinu 4 nebo 5 listku, tak by se Vam zaclo prohybat portfolio tedy dost., dival by jste se na to jinak.

0/0
17.3.2017 16:35

M88i73c13h28a20l 89M38i56l71l11e71r 9646432579552

kdo che letat s dobrou aerolinkou a ma na vyber, nezvoli americke aerolinky, ktere az na JetBlue a Virgin America (obe se 4 hvezdickami) maji vesmes jen 3 hvezdicky.

Vetsina americkych aerolinek je dnes zalozena na masove letani a ma notoricky snizenou kvalitu sluzeb.

www.airlinequality.com

0/0
19.3.2017 4:36

V28a15c72l17a32v 75V23a15v54r44a 3327584855757

Kolik času jim dáme, než se ceny letenek zvednou?

Notabene po celé Americe se počítá cena letenky obousměrná !!!! Ty fígle za jednu cestu používají jen někteří vyčůránci.

K cestě patří slušné jídlo, přes oceán několikeré a pití z dostatečného výběru. Včetně alkoholu který se dá přikoupit.

Ovšem to je řeč o oravdových aerolinkách.

0/0
17.3.2017 15:39

M11i20c96h54a37l 51M82i67l73l66e84r 9856312579722

americke aerolinky, (krome JetBlue a Virgin America) maji jen 3 hvezdickove hodnoceni sluzeb. Ruzne evropske, asijske, arabske, australske atd je v kvalite sluzeb predci zcela lehce.

www.airlinequality.com

0/0
19.3.2017 4:40

L29u18k27á28š 79K70m46e44n65t 5839117664250

No lákavé, jak kam. Třeba Lufth. už teď lítá pravidelně do New Yorku za přibližně 5800Kč. A máte to běžnou linku z Mnichova. V ceně je přelet Praha Mnichov. A máte tam naprosto vše ve standardu. Ano je to místo, kde pouze základních 31 palců mezi sedadly. Ale dostanete jídlo, neomezeně pití, máte entertainment systém, standardně kufr a příruční zavazadlo a lítá to na čas. A lítá to Airbus A340 nebo A380.

+6/−1
17.3.2017 15:07

M26i52r18e79k 40G11a43j58e88r 5961696899690

Dejte sem odkaz na takovou letenku. Neverim vam.

+1/0
17.3.2017 15:52

B42o83r25e44k 12J67a94n86e74c72e85k 4230302902980

Rekl bych, ze 5800 je polovina ceny zpatecni letenky. V clanku taky pisou, ze 99 je za jednosmerny let. Rozdil je ale v tom, ze o low costu se skutecne da koupit jednosmerna letenka za takovou cenu, zatimco u klasickych spolecnosti stoji jednosmerna skoro stejne, co zpatecni, casto i mnohem vic.

+1/0
17.3.2017 16:12

P53e81t38r 84D42l13o36u71h32ý 5367959334864

Kdo by si kupoval jednosměrnou letenku, která stojí víc než obousměrná? Jedině když se člověk zjistí na poslední chvíli, že potřebuje letět, pak se to často prodraží. Ovšem stejně vyjde jednosměrná levněji než obousměrná v tom daném čase. Tím se samozřejmě nevylučuje, že někdo koupil obousměrnou levněji.

0/0
17.3.2017 16:31

L82u59k75á43š 12K45m68e78n48t 5789187374790

Bratr tam byl dva týdny zpátky. Mne zajímá spíše květen, je tam už lepší počasí a vše je zelené.

Když poletíte 3.5. s Lufthansou tam, tak to přes Frankfurt stojí 5998,- s A380 a když poletíte za týden zpátky 10.5. opět s Lufthansou, tak za to dáte 5251,-, opět přes Frankfurt a opět s A380. Spoj Frankfurt Praha je v A320 v obou případech. A je to normální linka Lufthansy. Krom toto lítají také přes Mnichov, tam lítají s A340 tuším a ceny se liší jen nepatrně.

Stačí zadat zde do vyhledávače přímo na stránkách Lufthansy: book.lufthansa.com

0/0
17.3.2017 21:17

J11i94r60i 19D35o58m71i58n26i85k 1691968661430

Létám do US poměrně často, ale raději si připlatím a poletím s Lufthansou, jako doposud. Zpáteční cestu z Prahy do NY pořídím do 24.000 s veškerými službami a vůbec mi to nevadí. :-)

+2/−1
17.3.2017 15:00

J45o59s37e60f 51K91a60r83f39í14k 7162745516820

24 nebo 10 to už spoustě lidí jedno není;-)

+8/0
17.3.2017 15:07

J71a72n 80S42e33m33i76k 4774987732199

"sluzby" jsou uplne k nicemu

jedine na cem zalezi je jaky ma aerolinka proktor na nohy- vsechno ostatni si muzete vzit s sebou (svacinu, obed, chlast, laptop/tablet na filmy)

+2/0
17.3.2017 15:08

L20u63k89á25š 25K39m83e73n83t 5269867864940

Prostor si nechají zaplatit. Economy s 31 palci mezi sedačkami vyjde na 5800Kč.Zkuste si ale chtít vyšší skupeň ekonomy s 38 palci mezi sedačkami a už to stojí tuším 16 tisíc a vše ostatní je stejné.

Kdo má 170cm, tak tomu je to celkem jedno. Kdo má 2 metry, ten už to řeší. :-(

+1/0
17.3.2017 15:12

J78a33n 73S36e53m77i46k 4624777392359

nejsme ve sporu..... ja jen psal ze "hodnota" je ve fyzickem pohodli, a ne v tom jaky ohraty blaf vam v alobalu daji.

A samozrejme, clovek co ma 170cm je OK vsude, ale i pro takoveho je proste vic prostoru=vic pohodli.

....ja jsem 198, takze urcite pochopite, ze pro me je par cm mezi sedackami otazka mezi mirnym utrpenim a mucenim.... a co mi k tomu daji za "chicken nebo beef" mi tak dulezite neprijde

+1/0
17.3.2017 15:16

L92u18k91á97š 92K34m35e94n47t 5449367614760

Jsem na tom stejně :-(

0/0
17.3.2017 21:27
Foto

A19l54b87e29r86t 55P13ě47n98i53č87k55a 2850248105697

24.000? To pěkně vyhazujete, když se dají sehnat zpáteční letenky i za $300-500. Víte, když letíte sám, tak je to něco jiného, jak když třeba co 3 měsíce letíte dva se dvěma dětmi. Tam už tan rozdíl je citelný. ;-)

0/0
17.3.2017 15:17

D48a26l11i71b90o32r 90B13u87r35š48í88k 1345203840335

Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE! Mám 194 cm a let jsem přežil jen díky nadstandartní péči personálu, který mne ze soucitu "zásoboval" po celých 8 hodin kapalnými utišujícími prostředky. Sedadla jsou v sestavě 2 + 5 + 2 a jsou tak blízko, že když si někdo před vámi sklopí opěrku na spaní (což je pro 8 hodin cesty naprosto samozřejmé) člověk mého vzrůstu nemá šanci! Nedovedu si představit přežití 8 hodinového letu v takových podmínkách a ještě bez servisu!

Pravidelně létám s Ryanairem (Boeing 737-800) a i tu jsou pro mne rozměry na hraně (mimochodem, mezery mezi řadami sedadel NEJSOU V CELÉM LETADLE STEJNÉ ! (mimo řadu 15 a 16, kde jsou nouzové východy).

Závěr: s low-costem přec Atlantik NIKDY!:-)

+5/−2
17.3.2017 14:18

M45a53r48t96i73n 97N63e33p50l 4784162936908

Zapomněl jste, resp. spíše neznáte jeden detail - "osazení sedadel" si určitě dopravce, takže je nesmysl psát, že v letadlech A330 je málo místa.

+6/−1
17.3.2017 14:26

M37a54r17t34i33n 55N22e44p58l 4884822166978

* určuje

0/0
17.3.2017 14:31

P93e76t70r 79D12l54o15u90h81ý 5867609764294

Však taky nepíše, že by už nikdy neletěl A330, ale odmítá low-costy na dlouhé lety. A nízkonákladovky se opravdu obvykle snaží sedadla co nejvíc napěchovat a je to logické, čím víc lidí letí, tím může být levnější letenka.

0/−1
17.3.2017 14:32

M68a20r16t79i63n 77N83e78p63l 4784362546758

"Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE!"

Píše, že letěl v A330 s dobrým servisem (tedy ne low-cost) a že 8 hodin by bez servisu nedal. Asi jste četl jiný příspěvek.

+2/−1
17.3.2017 14:45

B11o27r46e59k 71J36a93n94e18c28e59k 4960282432240

Nehledě na tom, že konfigurace 2-5-2 je hodně nezvyklá. U A330 má pár leteckých společností 3-3-3, jinak je ale standardem 2-4-2.

0/0
17.3.2017 15:02

O18n84d96ř27e53j 91Z43d60e78r34a13d78i53č28k55a 6684615653948

A330 je nejlepší longhaul letadlo vůbec. Právě kvůli "dvojkám". Mimochodem kecáte, seating 2-5-2 žádná A330 nemá. Je to 2-4-2. A fakt nevím o letecký společnosti, co by měla míň místa, než Ryanair, zvlášť na dálkovce. 2-5-2 se používalo tak před patnácti lety.

+4/0
17.3.2017 14:59

J42o63s86e90f 51R58i69c71h90t71e64r 9546925857603

2-5-2 má tuším jen United v 777. Kdysi dávno to bývalo běžný i v Tristarech.

0/0
17.3.2017 23:48

M20i86c92h92a95l 95M97i47l92l40e26r 9666412399232

United ma nekolik verzi B777, vetsina je 3-3-3, ale maji take 3-4-3 a 2-5-2 (lety na Havaj)

0/0
19.3.2017 4:47

J84a94n 19S36e91m65i48k 4234167542879

jezisi marja....jak tam jsou usazeny sedacky a jak jsou daleko od sebe je veci aerolinky, to nema nic spolecneho s letadlem;-D

+1/0
17.3.2017 15:00

J46a50r73o28s23l26a85v 59D31o58s70t24a72l 2634251955559

Já jsem letěl s lowcostem Norwegian LA Kodaň a v pohodě. Byl to Boeing Dreamliner. Dokonce jsme dostali jídlo.

0/0
17.3.2017 15:24

J61o37s72e73f 61R63i79c98h16t78e79r 9156325497513

Žvaníš nesmysly. A330 je nejlepší a 2-5-2 nemá nikdy.

0/0
17.3.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.