Diskuze

Švýcaři omezují nádražní rozhlas, hlásí jen zpoždění a mimořádnosti

Švýcarské dráhy SBB zkušebně omezily na první trati hlášení nádražního rozhlasu. Lidé podle nich už nepotřebují hlásit každý přípoj. Za svůj nezvyklý krok však čelí kritice ze strany některých politiků. V Česku by chtěla hlukovou zátěž na nádražích snížit i Správa železniční dopravní cesty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ve Švýcarsku ani jinde "na západě" se nehlásí pravidelné příjezdy nebo odjezdy vlaků. Předpokládám, že pan autor umí základy "školní němčiny", případně angličtiny, aby rozuměl tomu, co je předmětem hlášení staničního rozhlasu v jazyce německém nebo anglickém.

Oto to hlášení přípojů je někdy velice zmatečné, protože během "přípojných" 10 minut odjede třeba 6 nebo více přípojných vlaků a zvládnout to hlášení - vlak > směr > odjezd ̈> kolej je poměrně dlouhé, hlásí se zpravidla jazykem daného kantonu, u dvojjazyčných kantonů oběma jazyky a navíc v angličtině ... ten poslední se už obvykle zkracuje ... většinově je to hlášení jen ve vlacích doprovázených kontrolním pracovníkem, vlaky bez doprovodu přípojná hlášení nemají ... nově dodávaná vozidla ve Švýcarsku (a nejen tam) informační panely ohledně návazné dopravy, nejen vlaky, ale také "místní doprava", tedy tramvaje, autobusy a to i na zastávkách. Do dříve vyrobených vozidel se tyhle informační systémy doplňují. Je tam "všechno", včetně případného zpoždění navazujícího vlaku. Hlášení nejsou potřeba, cestující to tam má "barevné na barevném" ....

V tuzemsku by se dala hlášení zkrátit u odjezdového na "vlak DRUH, ČÍSLO, KAM (nikoli ve směru), PLÁNOVANÝ odjezd, stojí na nástupišti X" ... příjezdový vlak DRUH, ČÍSLO, odkud (nikoli ze směru), přijel na nástupiště "X". Kecy typu vlak zde jízdu končí nejsou pro veřejnost potřebné ...

U zpožděných vlaků postačí "vlak ČÍSLO, KAM, plánovaný odjezd / příjezd bude cca xy minut opožděn". Žvanění typu za zpoždění vlaku se omlováme jsou hloupost, provozovatel dráhy zajišťující hlášení nic nezavinil tedy nemá se za co omlouvat ...

0 0
možnosti

Nemile mě překvapuje zrušení hlášení návazných spojů a strany výstupu ve vlaku. To mi přijde velmi praktické a u nás mi to chybí.

0 0
možnosti

Pan Sůra v poslední době dobře

3 0
možnosti

M67a70r66t15i85n 27N25o12v94ý

18. 3. 2017 16:31

Taky souhlasím.

Hlavně na hlavním nádraží v Praze je to hrozný. Hlášení tam probíhá 59 minu během hodiny.

4 0
možnosti

Jenomze zpozdeni vlaku SBB je jeste mimoradnejsi udalosti nez vybich skladu vojenske techniky ve Vrbeticich.

2 2
možnosti

M87a92r84e92k 65Š73i70m67o27n

18. 3. 2017 17:49

No u vlaků jedoucích z francouzského území je to relativně časté.

2 0
možnosti

Mně to připadá, že vyspělý kapitalismus i mimo EU řeší kraviny. Není to přesně k tomu, ale přijde mi vždy úsměvné, že stanice Krematorium Motol je pouze "na znamení". Když nedáte znamení ...

0 0
možnosti

taky hlaseni "nemocnice Motol - konecna stanice" je dobry

2 1
možnosti

J75a79n 82J72e29m92e60l50k40a

18. 3. 2017 14:00

Podle mě je hlášení ve stanicích, kde jezdí jedna linka co hodinu nebo co půl dobré. Aspoň člověk přesně ví, kdy má jít na nástupiště. V Praze na hlavním by byl asi lepší ten druhý způsob, hlásit jen změny. Protože je toho hodně.

3 0
možnosti

Aha. Takže nevidomí, co nevidí na informační tabule, mají mít smolíka.

1 3
možnosti

Tak jestli mají v Švýcarsku stejný systém jako v Rakousku, že vlak vždycky jezdí na stejné nástupiště a kolej, pak je jasné, že lidi nepotřebují, aby jim to tam neustále krákalo. To jen tady stojí hromada lidí před tabulemi a s napětím čeká, jestli budou mít 5 minut na důstojný přechod na dvojku nebo nedůstojně poletí na sedmičku... Až to dostane nějaký řád a systém, pak lze omezit i to hlášení. Ostatně, na letištích taky nikdo nic nehlásí a nevšiml jsem si, že by to tam někomu extrémně vadilo...

9 0
možnosti

Mě přijde že vlak je z 90% vždy na stejném nástupišti. A pokud není, tak za to může nějaké spoždění.

4 0
možnosti

P96e89t82r 69D62l49o96u74h16ý

18. 3. 2017 13:29

Nicméně, ať je to dobře, či špatně, by mě zajímalo, kdo a z jakého důvodu tak rozhodl. Politici i nemalá část veřejnosti jsou proti a SBB jsou státní...

0 0
možnosti

J22o79s35e10f 18M52i94k13i26n

18. 3. 2017 12:24

Omezí hlášení, ale zvukovou signalizaci na přejezdech nechají stejně jako povinnost vlaku na nechráněném přejezdu houkat. Zalší podstatný zdroj hluku jsou montované kolejnice a největší zdroj jsou vlaky, kde mají v nepořádku podvozky a brzdy.

0 1
možnosti

Nechráněné přejezdy neexistují, pročež tam vlaky "nehoukají" ....

0 0
možnosti