Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Provoz na tuzemských dálnicích roste, nejvytíženější je Pražský okruh

Doprava na tuzemských dopravních tepnách vzrostla za posledních šest let v průměru o víc než třetinu, na některých úsecích se téměř zdvojnásobila. Ukazují to první výsledky sčítání dopravy, které provádělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po šestileté pauze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e10t21r 84M96i59c33h71a81l 2850984791372

Paráda. Dálnice se staví tam, kde je nízká intenzita provozu. Ale aby se dodělala D35 z Hradce do Mohelnice, která by převzala část východozápadního tranzitu a odlehčila přetížené D1 mezi Prahou a Brnem, nebo D49 od D1 na Slovensko, která by odlehčila "padesátce" od D1 na Uh. Hradiště, to ne.

+2/0
19.3.2017 18:55

J77i86ř66í 47E82r46b61e19n 1793284726327

To víte, demokracie, stavební zákon, územní řízení a pravomoc všech do všeho kecat... ;-)

+1/0
19.3.2017 20:46

P26e16t23r 42M33i36c44h67a50l 2190944951282

To jo. Ale kdyby se chtělo ... Mimochodem, ta D35 je v plánu už pěkných pár let a nic se neděje. Přitom by to byla hodně významná pomoc pro D1. Pamatuju, když jsem jel (pravda, v pátek odpoledne) z Chodova k Mirošovicím skoro hodinu. Děs a hrůza.

0/0
19.3.2017 21:00

P20a77v86e12l 90J97e29ř60á61b29e77k 7451262524207

Copak města a jejich okolí, ale děs je i na vesnicích a samotách.

Bývaly doby, když jsem kozla uvázal na kus provazu za rohy a šel se s ním podívat na kozy paní F. Měla je pěkný a chlubila se s nimi a tak jsme jako mladíci rádi zašli.

Dnes kozla si ani netroufám dovést k hlavní silnici. Okolo půl osmé tam jeden tolik aut, že skoro přes auta nevidíme druhou stranu silnice.

Ale pravda je, že paní F. se už kozami nechlubí, tak nemáme kam s kozlem vyrážet.

+1/0
19.3.2017 17:14
Foto

Z97d19e55n89k41a 65J33a37v17ů65r68k52o75v53á 6920207465579

Čtvrtokruh

0/0
18.3.2017 22:24

R52a86d27e51k 40F91a25k81t33o96r 7544607231547

Už když čtu ten titulek, tak si říkám: "Má cenu to číst a opět se rozčilovat?" .

+1/0
18.3.2017 18:01

K89a27r24e40l 21W84i50n38t77e21r 2626745829

V nadpise je chyba, správně je " Pražský půlokruh", půlka jest dostavba pro další generaci;-D

+4/0
18.3.2017 16:50

D42a60v18i85d 75V84r35k79o94č 1662200918136

Co jsem psal výše byl přiklad ohýbání skutečnosti.

Ze svítání víme, ze ten usek D3, který stoji a vede od nikud nikam je "nevyužitý". Takže jen čekám, kdy zase někdo přehodnotí priority, D3 znovu odsune na vedlejší kolej a Budějce si znovu počkaj. Když se dobře interpretuje správná část dat, vypadá to i logicky.

0/0
18.3.2017 16:43

P58e48t49r 51B14á20č21a 8175396305625

Kdyby jenom provoz jako takovej , problem je, ze se hlavne zvysil pocet tech co by meli sedet maximalne ve vlaku jako cestujici.

0/0
18.3.2017 15:15

B66l45a88ž72e29j 38M50o97t90y46č46k74a 8477697645460

počet cestujících ve vlaku se taky zvýšil. Ve všech vesnicích okolo Prahy se vesele staví, ale ne infrastruktura;-)

+2/0
18.3.2017 19:56

P29a72v10e92l 47J78e38ř71á21b69e72k 7311522774647

Tak, tak.

Dokonce někteří co patří do vlaku ne za volant na sebe poukáží.

+1/0
19.3.2017 17:04

L22a19d39i73s58l10a73v 13K39a39l20o97u52s 7225736741420

Mě připadá, že ŘSD chybuje příliš často. Už když se začal stavět Pražský okruh,tak mě nebylo jasné,proč to stavějí jako 4 proudovou,navíc velmi úzkých pruhů,měla být 6 proudová. Nebo proč stavěli dálnici na nestabilním podloží,když to mohli vést jinudy.Mýtný systém je kapitola sama pro sebe.Ale horší je,že za mizerný výkon královské odměny.

0/0
18.3.2017 14:45

M91a60r96e38k 75H42r45u72b97y 6207432561268

A chytráci z ŘSD dál staví a plánují Pražský okruh jen ve 4 pruzích, přestože dnešku by odpovídal dvojnásobek...

Ta organizace je zralá na zrušení.

0/0
18.3.2017 14:24

T79o34m69á92š 67Z19e34m60a34n 3715698714355

Plánované úseky mají mít 6 pruhů, ale jaksi se nestaví..

0/0
18.3.2017 17:34
Foto

I89v17a48n 28K72o67p57t98a 5557192851147

Moje rec. Dostavět do Chomutova, dostavět čtyři pruhy do Klášterce pak uz čtyřpruh je a KV jsou komfortně napojeny na dálniční sit. Na Prahu i smer polsko a dal pres D8/A17. Výhledově dostavět D6. Myslím ze i z hlediska rozmístění prumyslu by to davalo vetsi smysl.

0/0
18.3.2017 14:19

P25e79t62r 41B22á37č75a 8925946815925

A je vubec potreba propojovat KV? Myslim, ze tu mame mnohem dulezitejsi silnicni tahy nez ne zrovna vyznamne tranzitni misto v podobe KV.

0/0
18.3.2017 15:16
Foto

I27v28a51n 79K16o32p66t98a 5717652151707

Myslím ze spojeni si zaslouží. Jen ten hvezdicovy systém, primo směr Praha, mi nedává smysl. Dostavbou Klášterec-Chomutov by byla prakticky kompletní i tzv. Podkrušnohorská dálnice KV-TP-UnL.

+1/0
18.3.2017 15:28

P20a82t90r70i25k 83E58g32e35r 2238820809151

Trasa linky 125 Smíchov - Jižní Město je perfektní, ale když je dopravní špička tak se na úseku Lihovar - Chodovec dokáže autobus zpozdit i o 20 minut. MČ Praha 11 požadovala vedení 125 přes zst. Benkova - Donovalská - Šperlova - Modrá škola a nové linky 126 přes zst. Dědinova - U Kunratického lesa - Ke Kateřinkám - Háje, linku 154 chce totiž vést přes zst. Dědinova - Roztyly - Blažimská - Městský archiv - Knovízská - Chodovská tvrz - Litochlebské náměstí - Bachova - Mikulova - Hněvkovského. Chystají se změny také u linek 188, 193, 215.

0/0
18.3.2017 13:04

P19a79v71e40l 57N44o59v96á21k 2655347542492

Tak hlavně že ilustrační snímek s auty na dálnici z Německa :-D iDNES.cz opravdu válí... Rv

0/0
18.3.2017 12:02

P15a29v49e86l 28Ř14a52p24e56k 7692126549835

Silniční doprava se tolik rozmáhá proto, protože umožňuje v obrovské míře přenášet náklady a negativní vlivy na okolí. Ačkoli jako celek je silniční doprava extrémně drahá (každého z nás v konečném součtu připravuje asi o 1/4 života, kterou věnujeme výstavbě a údržbě infrastruktury, výrobě popelnic, sezení v nich a všem věcem s tím spojeným), pro jednotlivce se vlivem socializace ztrát jeví jako levná a je tudíž mohutně nadužívána. Silniční doprava v současném pojetí je extrémním příkladem socialismu. Neexistuje žádné jiné vysvětlení pro to absurdní dění, které kolem sebe pozorujeme, kdy se v protisměru např. míjí vozidla se stejným nákladem a z měst se stala smetiště automobilů plná smradu a kraválu. Lidé už natolik zdegenerovali, že ani netuší, že tašku s nákupem mohou těch 1000 metrů donést pěšky a bez stání v koloně to možná zvládnou i rychleji atd. Socialistický automobilismus zformoval naši civilizaci do jakési nedůstojné parodie.

Je třeba tomu učinit konec. Nikoli zákazem automobilů, ale ukončením jakékoli státní výstavby automobilismu. Žádná parkovací místa na erárním pozemku, žádné vyvlatňování kvůli automobilkám a dalším silnicím. Konec. Dále zavést satelitní mýto namísto té nesmyslné obludy od Kapsche a nákladní dopravu pořádně zpoplatnit.

+5/−10
18.3.2017 10:53

M31i79l97o44s94l91a38v 95P35r27o57c29h10a35z57k35a 7594848786158

A já myslím že vysvětlení existuje, zkus odborného lékaře )))

+4/−3
18.3.2017 11:03

R89o38b18e26r15t 73K95o62c11i66á65n 5249697556897

Vám podobně smýšlející lidé mají dva hlavní problémy. Tím prvním je, že nežijí v KLDR nebo podobné zemi, kde by si chrochtali blahem, že mohou zakazovat, přikazovat a považovat svůj názor za jediný správný.

A druhý, že nedokážou pochopit, že auta byla, jsou a budou součástí 21. století, ať se vám to líbí nebo ne. Můžete vztekle bušit pěstičkami do svého bicyklu, usilovně volat měšťáky na každé špatně zaparkované auto a cítit se pak jako vítěz, když mu dají lísteček, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat.

Prioritou by už vzhledem k tomu, že stát z poplatků a daní motoristů z velké části žije, nemělo být motoristům život ztrpčovat, ale snažit se řešit skutečný problém, a sice špatnou infrastrukturu, dostavět okruh, stavět záchytná parkoviště atd. Pokud chce někdo jezdit autem na nákup 200 metrů, je to čiště jeho věc (a také si jí řádně zaplatí), vám je do toho putna.

Jediná věc, která ve vašem absurdním příspěvku dává smysl,je hloupost vozit něco jedním směrem a to samé druhým. Jenže musíte pochopit, že to jaksi není problém automobilové dopravy, ale smýšlení společnosti a jejího přehnaného konzumismu.

+3/−3
18.3.2017 11:29

R74o74b41e66r89t 59K56o76c32i24á69n 5709847516887

Nemluvě o tom, že kdyby se vám splnil sen a všichni by povinně jezdili MHD (o kole jako plnohodnotném dopravním prostředku v Praze kvůli její kopcovitosti snad nemůžete uvažovat ani vy), tak by mě opravdu zajímalo, jak byste tam ty lidi narval, když už teď jezdí nejvytíženější spoje po pár minutách a stejně jsou nacpané...

+1/−2
18.3.2017 11:32

P97a44v51e68l 14Ř26a88p69e35k 7772856639985

;-D Rozhodně je jednodušší narvat všechny lidi z aut do MHD než všechny lidi z MHD do aut.

+2/−2
18.3.2017 11:39

R71o25b90e62r84t 64K12o45c83i19á47n 5479107776607

Dobrá, zkusím to napsat tak, aby to pochopila i vaše, zjevně poněkud prostší duše. Pro město je důležité, aby mezi lidmi cestujícími MHD a lidmi cestujícími auty byla nějaká rovnováha, protože když dojde k jednomu extrému (a je jedno jakému), tak je to špatné. Lepší?

Mimochodem, já jezdím autem a MHD tak 50na50, takže mám nezaujatý pohled, jen mě iritují omezenci, co umí křičet jen auta jsou zlo, zakažte je.

+2/−1
18.3.2017 12:00

P49a82v59e36l 90Ř26a24p76e25k 7352136319695

Já auta nechci zakazovat. Ale stát by je měl přestat jakkoli podporovat, např. vyvlastňováním nebo výstavbou parkovišť pro odkládání soukromého majetku. Tohle není role státu. Tím dochází k obrovské deformaci dopravy a snižování její efektivity. Stát nechť pouze vymáhá právo, dohlíží na pořádek, nekompromisně trestá parkování mimo vyhrazená místa, dohlíží na dodržování limitů hluku a znečištění, umožní zpoplatnění problematických úseků obcemi skrze satelitní mýto atd. O samotnou výstavbu nechť se postará ryze soukromý sektor. Pak se cena za individuální přepravu bude více blížit tržní ceně, bude samozřejmě vyšší než dnes, ale na tom bude kromě pár sobců profitovat celá společnost.

+4/−3
18.3.2017 12:20

R58o52b96e63r80t 69K22o33c51i53á78n 5319657336957

Jakože stát bude inkasovat od řidičů desítky miliard, ale sám pro ně nic neudělá? Vtipné.

+3/−3
18.3.2017 12:32

P97a66v58e66l 77Ř88a90p73e37k 7132146729805

Vtipná je vaše představa, že řidiči jsou chudáci utiskovaní a oškubávaní. Když si místo auta a plné nádrže koupím cokoli jiného, třeba barák nebo basy piva, také zaplatím několik daní. Takže potud není žádný rozdíl.

Rozdíl je v tom, že za tyto daně si nenárokuji veřejný prostor a životní prostor někoho jiného.

+5/−3
18.3.2017 13:10

P98e76t84r 69Č38e97r24m24á59k 9938505459960

Nesmysl, takto to opravdu nefunguje, na jedné straně je příjem do systému a na druhé naopak vždy ten systém musí daňovým poplatníkům sloužit.

Po chodníku můžete chodit i když žádně daně neplatíte, naopak jako uživatel auta platíte nutně v jeho provozu dph, spotřební daň a nebo také silniční daň, z čehož tedy zcela jasně plyne že ten odpovídající servis ze strany veřejného aparátu tomu musí odpovídat. R^

+2/0
18.3.2017 17:05

T89o37m59á18š 82Z22e93m57a52n 3295368464715

Kdyby tomu tak bylo, už by osobní doprava neexistovala.

Hromadná funguje jen díky tomu, že se na některých trasách najde dost zákazníků. Ale to je jen zlomek tras možných a nutných.

0/0
18.3.2017 17:33

P13e80t63r 15H89o52r66á17k 1599703549124

Pravda. Přenášení nákladů v praxi probíhá tak, že Franta si chválí, jaký je ten jeho diesel (ponejvíc bez filtru nebo s filtrem odstraněným) držák a jak to málo žere, jak ušetřil, jak na to vyzrál, když tím jezdí do kauflandu. A ty náklady prostřednictvím pevných částic přenese na Lojzu, který se často zdržuje u silnice, nalétá mu to do plic, dostane rakovinu a ty náklady, které Franta ušetřil, tak jejich několikanásobek vynaloží Lojza a stát na jeho léčení. Jen abychom si to dokázali představit v praxi.

+4/0
18.3.2017 12:13

T45o95m94á96š 83Z52e97m72a37n 3525938824105

A nebo jinak:

Lojza už 20 let blokuje obchvat své vísky a tím ukrádá 20 minut 2x denně ze života 5000 lidí, kteří jeho vískou projíždějí.

+1/0
18.3.2017 17:38

K53a95r88e67l 14W28i42n49t11e61r 2516215789

A pro pana Řapka vybavit jeskyni někde v horách........

+1/0
18.3.2017 16:46

J40a44r55o53s33l29a98v 46Š37t20r58e61i56t 4323524930723

Tak proč zakazují Uber?

+1/0
18.3.2017 10:15

P40a52v20e21l 16Ř52a22p21e69k 7122496829135

Automobilová a asfaltová lobby má u nás obrovský vliv. Nejde jen o Uber, ale třeba i o mýtný systém, který dnes naprosto nesmyslně zpoplatňuje ty úseky, které jsou pro nákladní přepravu postaveny, zatímco úseky, kde nákladní doprava působí největší problémy, jsou zdarma. Je to dnes přesně opačně než by to mělo být.

+4/0
18.3.2017 10:58

J55a93r44o41s41l29a41v 91Š96t49r58e79i54t 4583614570553

A proč lidé nejezdí na kolech a skútrech či MHD? Právě jsme se vrátili z Amsterdamu, tak to nechápu :-D

0/0
18.3.2017 11:01

J65a84k27u57b 67K78o80r35e30c 6334480111213

Amsterdam na to ma infrastrukturu. Tady je problem udělat i chodník natož cyklostezku.

0/0
18.3.2017 11:17

J18a38n 44V87a36l54o15u62c86h 6202617538970

Třeba proto, že v Amsterodamu udělá pes na chodníku hromádku a je to třetí nejvyšší hora země...

+2/0
18.3.2017 20:24

M60a22r70t56i71n 66K61a18r54á93s26e27k 9378453768628

No v mhd jezdi a na kola a skutry jsiu v cr jdnak kopce a druhak podstatnou cast roku nepouzitelne pocasi....

0/0
18.3.2017 21:36

J60a92r21o67s58l48a47v 70Š26t24r72e30i10t 4603314400473

Kopec je problém? Pocházím z Valašska, takže nechápu... Počasí je jen také další výmluva. Spíše jsou Češi líní a zhýčkaní... A zjevně mají i dost peněz na vyhazování za blbosti

0/0
19.3.2017 9:04

M15a35r81t74i17n 62K90a38r53á56s29e88k 9938193378778

No ono je tak ale vicemene vsude v civilizovanych zemich - skutry a kola frci ve velkem jen tam kde je na to pocasi

+2/0
19.3.2017 9:25

J27a19r57o11s59l86a91v 63Š31t19r11e50i46t 4453344920653

U nás je dobré počasí :-D jde jezdit více než půl roku

0/0
19.3.2017 9:27

M94a96r96t70i36n 77K27a14r15á66s20e93k 9238953348788

No to je prave problem, kdyz uz stejne musite mit auta na skoro pulku roku (tim padem i na to dimenzovane cesty apod) tak proc si jeste navic porizovat skutr

0/0
19.3.2017 10:25

J20i72ř82í 14E30r88b13e74n 1943814526407

A zbylého půl roku budu sedět doma... :-)

0/0
19.3.2017 20:50

T81o36m12á19š 83K64u10c52h41a79ř 3297481318331

Je to trošku zavádějící, protože "nejvytíženější" lze spíš spíš chápat jako vztažený k maximální kapacitě (dáno počtem a šířkou průhů i celkovým řešením), tedy ten lidově řečeno "nejzsasekanější". Což než luxusní Pražský okruh bude mnohem pravděpodobněji např. D1 v okolí Brna.

0/0
18.3.2017 10:06

P41a82v86e95l 21Ř25a86p54e21k 7652236299825

Lidé tráví za volantem popelnic čím dál více času, spoustu času také tráví vyděláváním na popelnici a její provoz. U mnoha lidí to dělá až třetinu života. Jedná se o patologický jev, jehož důsledky pak vidíme dnes a denně. Ti lidé logicky nic nestíhají, takže předjíždějí na plné čáře, nedodržují povolenou rychlost, ohrožují ostatní tím, že za jízdy esemeskují atd.

Moje heslo je: na to, abych se denně zavíral do popelnice, nemám čas a jsem příliš pohodlný. V neposlední řadě nejsem asociál a proto nechci obtěžovat okolí tím, že si všude vozím zadek. Nadužívání automobilu dnes vnímám jako projev neschopnosti plánovat a uspořádat si život.

+2/−13
18.3.2017 10:01

M90i75l18o66s60l82a45v 60P74r84o82c90h14a22z69k77a 7674418126848

Ty ses prostě rozhodl otravovat lidem život jinak ))

+6/0
18.3.2017 10:07

V81a67c79l42a21v 93M55e29d66e49k 5571972275515

já trávím v "popelnici" cca. 45 minut denně. A to proto, abych nemusel trávit 130 minut v hromadné dopravě. Tu téměř 1,5 hodinu denně ušetřenou je lepší věnovat svým zájmům, své rodině atd.

Zdaleka ne každý to má do práce 10 minut metrem.

+10/0
18.3.2017 10:12

J80a69r49o13s21l80a69v 49Š95t32r22e21i37t 4333824410513

Cynism level 8.

+1/0
18.3.2017 10:16

R87o80b16e93r49t 85K27o70c50i14á55n 5289437436167

Vaše heslo spíše je, že jste idiot.

+6/0
18.3.2017 10:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.