Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Provoz na tuzemských dálnicích roste, nejvytíženější je Pražský okruh

Doprava na tuzemských dopravních tepnách vzrostla za posledních šest let v průměru o víc než třetinu, na některých úsecích se téměř zdvojnásobila. Ukazují to první výsledky sčítání dopravy, které provádělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po šestileté pauze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e39t66r 26M39i21c57h53a23l 2580234871402

Paráda. Dálnice se staví tam, kde je nízká intenzita provozu. Ale aby se dodělala D35 z Hradce do Mohelnice, která by převzala část východozápadního tranzitu a odlehčila přetížené D1 mezi Prahou a Brnem, nebo D49 od D1 na Slovensko, která by odlehčila "padesátce" od D1 na Uh. Hradiště, to ne.

+2/0
19.3.2017 18:55

J28i73ř11í 45E15r47b65e66n 1193664736187

To víte, demokracie, stavební zákon, územní řízení a pravomoc všech do všeho kecat... ;-)

+1/0
19.3.2017 20:46

P76e21t42r 81M56i98c74h83a56l 2330814631372

To jo. Ale kdyby se chtělo ... Mimochodem, ta D35 je v plánu už pěkných pár let a nic se neděje. Přitom by to byla hodně významná pomoc pro D1. Pamatuju, když jsem jel (pravda, v pátek odpoledne) z Chodova k Mirošovicím skoro hodinu. Děs a hrůza.

0/0
19.3.2017 21:00

P10a35v81e16l 97J23e20ř28á48b79e37k 7551912154507

Copak města a jejich okolí, ale děs je i na vesnicích a samotách.

Bývaly doby, když jsem kozla uvázal na kus provazu za rohy a šel se s ním podívat na kozy paní F. Měla je pěkný a chlubila se s nimi a tak jsme jako mladíci rádi zašli.

Dnes kozla si ani netroufám dovést k hlavní silnici. Okolo půl osmé tam jeden tolik aut, že skoro přes auta nevidíme druhou stranu silnice.

Ale pravda je, že paní F. se už kozami nechlubí, tak nemáme kam s kozlem vyrážet.

+1/0
19.3.2017 17:14
Foto

Z12d67e22n71k92a 18J61a98v25ů70r65k59o47v14á 6830937905479

Čtvrtokruh

0/0
18.3.2017 22:24

R17a14d21e82k 59F21a53k62t88o37r 7414147361637

Už když čtu ten titulek, tak si říkám: "Má cenu to číst a opět se rozčilovat?" .

+1/0
18.3.2017 18:01

K92a34r81e88l 21W19i69n29t48e36r 2666455419

V nadpise je chyba, správně je " Pražský půlokruh", půlka jest dostavba pro další generaci;-D

+4/0
18.3.2017 16:50

D62a72v24i64d 84V45r18k84o10č 1382280178106

Co jsem psal výše byl přiklad ohýbání skutečnosti.

Ze svítání víme, ze ten usek D3, který stoji a vede od nikud nikam je "nevyužitý". Takže jen čekám, kdy zase někdo přehodnotí priority, D3 znovu odsune na vedlejší kolej a Budějce si znovu počkaj. Když se dobře interpretuje správná část dat, vypadá to i logicky.

0/0
18.3.2017 16:43

P28e39t28r 33B66á21č43a 8125666225325

Kdyby jenom provoz jako takovej , problem je, ze se hlavne zvysil pocet tech co by meli sedet maximalne ve vlaku jako cestujici.

0/0
18.3.2017 15:15

B93l82a80ž76e87j 65M84o26t24y79č89k89a 8747727565670

počet cestujících ve vlaku se taky zvýšil. Ve všech vesnicích okolo Prahy se vesele staví, ale ne infrastruktura;-)

+2/0
18.3.2017 19:56

P28a78v91e95l 62J81e20ř90á40b10e24k 7681552114397

Tak, tak.

Dokonce někteří co patří do vlaku ne za volant na sebe poukáží.

+1/0
19.3.2017 17:04

L95a59d91i70s11l64a40v 96K44a52l11o91u30s 7385496531600

Mě připadá, že ŘSD chybuje příliš často. Už když se začal stavět Pražský okruh,tak mě nebylo jasné,proč to stavějí jako 4 proudovou,navíc velmi úzkých pruhů,měla být 6 proudová. Nebo proč stavěli dálnici na nestabilním podloží,když to mohli vést jinudy.Mýtný systém je kapitola sama pro sebe.Ale horší je,že za mizerný výkon královské odměny.

0/0
18.3.2017 14:45

M20a52r24e33k 73H26r68u22b72y 6897452861518

A chytráci z ŘSD dál staví a plánují Pražský okruh jen ve 4 pruzích, přestože dnešku by odpovídal dvojnásobek...

Ta organizace je zralá na zrušení.

0/0
18.3.2017 14:24

T26o70m23á49š 92Z40e81m11a55n 3135868804575

Plánované úseky mají mít 6 pruhů, ale jaksi se nestaví..

0/0
18.3.2017 17:34
Foto

I52v61a88n 88K61o90p55t62a 5587122851157

Moje rec. Dostavět do Chomutova, dostavět čtyři pruhy do Klášterce pak uz čtyřpruh je a KV jsou komfortně napojeny na dálniční sit. Na Prahu i smer polsko a dal pres D8/A17. Výhledově dostavět D6. Myslím ze i z hlediska rozmístění prumyslu by to davalo vetsi smysl.

0/0
18.3.2017 14:19

P31e42t32r 57B37á73č94a 8195926365405

A je vubec potreba propojovat KV? Myslim, ze tu mame mnohem dulezitejsi silnicni tahy nez ne zrovna vyznamne tranzitni misto v podobe KV.

0/0
18.3.2017 15:16
Foto

I78v79a45n 18K70o58p63t49a 5377512261737

Myslím ze spojeni si zaslouží. Jen ten hvezdicovy systém, primo směr Praha, mi nedává smysl. Dostavbou Klášterec-Chomutov by byla prakticky kompletní i tzv. Podkrušnohorská dálnice KV-TP-UnL.

+1/0
18.3.2017 15:28

P17a32t83r37i54k 40E87g67e68r 2368430709961

Trasa linky 125 Smíchov - Jižní Město je perfektní, ale když je dopravní špička tak se na úseku Lihovar - Chodovec dokáže autobus zpozdit i o 20 minut. MČ Praha 11 požadovala vedení 125 přes zst. Benkova - Donovalská - Šperlova - Modrá škola a nové linky 126 přes zst. Dědinova - U Kunratického lesa - Ke Kateřinkám - Háje, linku 154 chce totiž vést přes zst. Dědinova - Roztyly - Blažimská - Městský archiv - Knovízská - Chodovská tvrz - Litochlebské náměstí - Bachova - Mikulova - Hněvkovského. Chystají se změny také u linek 188, 193, 215.

0/0
18.3.2017 13:04

P59a53v27e38l 91N71o63v26á31k 2195187262812

Tak hlavně že ilustrační snímek s auty na dálnici z Německa :-D iDNES.cz opravdu válí... Rv

0/0
18.3.2017 12:02

P83a14v93e61l 58Ř63a14p68e25k 7342536469505

Silniční doprava se tolik rozmáhá proto, protože umožňuje v obrovské míře přenášet náklady a negativní vlivy na okolí. Ačkoli jako celek je silniční doprava extrémně drahá (každého z nás v konečném součtu připravuje asi o 1/4 života, kterou věnujeme výstavbě a údržbě infrastruktury, výrobě popelnic, sezení v nich a všem věcem s tím spojeným), pro jednotlivce se vlivem socializace ztrát jeví jako levná a je tudíž mohutně nadužívána. Silniční doprava v současném pojetí je extrémním příkladem socialismu. Neexistuje žádné jiné vysvětlení pro to absurdní dění, které kolem sebe pozorujeme, kdy se v protisměru např. míjí vozidla se stejným nákladem a z měst se stala smetiště automobilů plná smradu a kraválu. Lidé už natolik zdegenerovali, že ani netuší, že tašku s nákupem mohou těch 1000 metrů donést pěšky a bez stání v koloně to možná zvládnou i rychleji atd. Socialistický automobilismus zformoval naši civilizaci do jakési nedůstojné parodie.

Je třeba tomu učinit konec. Nikoli zákazem automobilů, ale ukončením jakékoli státní výstavby automobilismu. Žádná parkovací místa na erárním pozemku, žádné vyvlatňování kvůli automobilkám a dalším silnicím. Konec. Dále zavést satelitní mýto namísto té nesmyslné obludy od Kapsche a nákladní dopravu pořádně zpoplatnit.

+5/−10
18.3.2017 10:53

M77i15l67o70s52l45a73v 21P21r15o46c21h44a78z61k56a 7854238746208

A já myslím že vysvětlení existuje, zkus odborného lékaře )))

+4/−3
18.3.2017 11:03

R71o55b82e73r16t 77K79o65c38i43á28n 5729917516927

Vám podobně smýšlející lidé mají dva hlavní problémy. Tím prvním je, že nežijí v KLDR nebo podobné zemi, kde by si chrochtali blahem, že mohou zakazovat, přikazovat a považovat svůj názor za jediný správný.

A druhý, že nedokážou pochopit, že auta byla, jsou a budou součástí 21. století, ať se vám to líbí nebo ne. Můžete vztekle bušit pěstičkami do svého bicyklu, usilovně volat měšťáky na každé špatně zaparkované auto a cítit se pak jako vítěz, když mu dají lísteček, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat.

Prioritou by už vzhledem k tomu, že stát z poplatků a daní motoristů z velké části žije, nemělo být motoristům život ztrpčovat, ale snažit se řešit skutečný problém, a sice špatnou infrastrukturu, dostavět okruh, stavět záchytná parkoviště atd. Pokud chce někdo jezdit autem na nákup 200 metrů, je to čiště jeho věc (a také si jí řádně zaplatí), vám je do toho putna.

Jediná věc, která ve vašem absurdním příspěvku dává smysl,je hloupost vozit něco jedním směrem a to samé druhým. Jenže musíte pochopit, že to jaksi není problém automobilové dopravy, ale smýšlení společnosti a jejího přehnaného konzumismu.

+3/−3
18.3.2017 11:29

R57o59b66e71r52t 70K71o97c56i50á23n 5849527226397

Nemluvě o tom, že kdyby se vám splnil sen a všichni by povinně jezdili MHD (o kole jako plnohodnotném dopravním prostředku v Praze kvůli její kopcovitosti snad nemůžete uvažovat ani vy), tak by mě opravdu zajímalo, jak byste tam ty lidi narval, když už teď jezdí nejvytíženější spoje po pár minutách a stejně jsou nacpané...

+1/−2
18.3.2017 11:32

P21a77v35e77l 31Ř31a93p63e74k 7652176829775

;-D Rozhodně je jednodušší narvat všechny lidi z aut do MHD než všechny lidi z MHD do aut.

+2/−2
18.3.2017 11:39

R86o72b28e91r85t 13K97o35c55i13á67n 5119837836267

Dobrá, zkusím to napsat tak, aby to pochopila i vaše, zjevně poněkud prostší duše. Pro město je důležité, aby mezi lidmi cestujícími MHD a lidmi cestujícími auty byla nějaká rovnováha, protože když dojde k jednomu extrému (a je jedno jakému), tak je to špatné. Lepší?

Mimochodem, já jezdím autem a MHD tak 50na50, takže mám nezaujatý pohled, jen mě iritují omezenci, co umí křičet jen auta jsou zlo, zakažte je.

+2/−1
18.3.2017 12:00

P65a63v94e23l 25Ř13a16p94e66k 7732706379635

Já auta nechci zakazovat. Ale stát by je měl přestat jakkoli podporovat, např. vyvlastňováním nebo výstavbou parkovišť pro odkládání soukromého majetku. Tohle není role státu. Tím dochází k obrovské deformaci dopravy a snižování její efektivity. Stát nechť pouze vymáhá právo, dohlíží na pořádek, nekompromisně trestá parkování mimo vyhrazená místa, dohlíží na dodržování limitů hluku a znečištění, umožní zpoplatnění problematických úseků obcemi skrze satelitní mýto atd. O samotnou výstavbu nechť se postará ryze soukromý sektor. Pak se cena za individuální přepravu bude více blížit tržní ceně, bude samozřejmě vyšší než dnes, ale na tom bude kromě pár sobců profitovat celá společnost.

+4/−3
18.3.2017 12:20

R94o91b15e44r87t 93K21o83c31i30á97n 5499237136647

Jakože stát bude inkasovat od řidičů desítky miliard, ale sám pro ně nic neudělá? Vtipné.

+3/−3
18.3.2017 12:32

P74a66v76e47l 46Ř77a97p20e70k 7932666739795

Vtipná je vaše představa, že řidiči jsou chudáci utiskovaní a oškubávaní. Když si místo auta a plné nádrže koupím cokoli jiného, třeba barák nebo basy piva, také zaplatím několik daní. Takže potud není žádný rozdíl.

Rozdíl je v tom, že za tyto daně si nenárokuji veřejný prostor a životní prostor někoho jiného.

+5/−3
18.3.2017 13:10

P77e61t28r 24Č74e44r40m63á96k 9338225889720

Nesmysl, takto to opravdu nefunguje, na jedné straně je příjem do systému a na druhé naopak vždy ten systém musí daňovým poplatníkům sloužit.

Po chodníku můžete chodit i když žádně daně neplatíte, naopak jako uživatel auta platíte nutně v jeho provozu dph, spotřební daň a nebo také silniční daň, z čehož tedy zcela jasně plyne že ten odpovídající servis ze strany veřejného aparátu tomu musí odpovídat. R^

+2/0
18.3.2017 17:05

T42o43m42á95š 73Z11e98m51a29n 3105958334895

Kdyby tomu tak bylo, už by osobní doprava neexistovala.

Hromadná funguje jen díky tomu, že se na některých trasách najde dost zákazníků. Ale to je jen zlomek tras možných a nutných.

0/0
18.3.2017 17:33

P85e95t80r 43H49o31r29á40k 1159693129834

Pravda. Přenášení nákladů v praxi probíhá tak, že Franta si chválí, jaký je ten jeho diesel (ponejvíc bez filtru nebo s filtrem odstraněným) držák a jak to málo žere, jak ušetřil, jak na to vyzrál, když tím jezdí do kauflandu. A ty náklady prostřednictvím pevných částic přenese na Lojzu, který se často zdržuje u silnice, nalétá mu to do plic, dostane rakovinu a ty náklady, které Franta ušetřil, tak jejich několikanásobek vynaloží Lojza a stát na jeho léčení. Jen abychom si to dokázali představit v praxi.

+4/0
18.3.2017 12:13

T73o78m72á10š 77Z42e63m58a72n 3445648774745

A nebo jinak:

Lojza už 20 let blokuje obchvat své vísky a tím ukrádá 20 minut 2x denně ze života 5000 lidí, kteří jeho vískou projíždějí.

+1/0
18.3.2017 17:38

K30a64r74e38l 58W60i31n90t83e58r 2436825629

A pro pana Řapka vybavit jeskyni někde v horách........

+1/0
18.3.2017 16:46

J82a90r69o41s36l72a40v 21Š98t32r36e50i51t 4663424730263

Tak proč zakazují Uber?

+1/0
18.3.2017 10:15

P50a41v13e68l 29Ř65a54p12e56k 7182796929885

Automobilová a asfaltová lobby má u nás obrovský vliv. Nejde jen o Uber, ale třeba i o mýtný systém, který dnes naprosto nesmyslně zpoplatňuje ty úseky, které jsou pro nákladní přepravu postaveny, zatímco úseky, kde nákladní doprava působí největší problémy, jsou zdarma. Je to dnes přesně opačně než by to mělo být.

+4/0
18.3.2017 10:58

J30a38r27o24s58l71a87v 41Š18t91r47e63i30t 4423484870173

A proč lidé nejezdí na kolech a skútrech či MHD? Právě jsme se vrátili z Amsterdamu, tak to nechápu :-D

0/0
18.3.2017 11:01

J93a88k26u66b 17K12o79r93e63c 6354250391793

Amsterdam na to ma infrastrukturu. Tady je problem udělat i chodník natož cyklostezku.

0/0
18.3.2017 11:17

J63a59n 28V20a11l96o32u36c18h 6702857848420

Třeba proto, že v Amsterodamu udělá pes na chodníku hromádku a je to třetí nejvyšší hora země...

+2/0
18.3.2017 20:24

M49a64r14t98i33n 15K23a49r24á90s76e31k 9228363478298

No v mhd jezdi a na kola a skutry jsiu v cr jdnak kopce a druhak podstatnou cast roku nepouzitelne pocasi....

0/0
18.3.2017 21:36

J94a46r72o11s37l37a86v 45Š19t40r50e64i79t 4853274400813

Kopec je problém? Pocházím z Valašska, takže nechápu... Počasí je jen také další výmluva. Spíše jsou Češi líní a zhýčkaní... A zjevně mají i dost peněz na vyhazování za blbosti

0/0
19.3.2017 9:04

M74a62r24t88i63n 11K19a25r40á48s68e51k 9878873698838

No ono je tak ale vicemene vsude v civilizovanych zemich - skutry a kola frci ve velkem jen tam kde je na to pocasi

+2/0
19.3.2017 9:25

J16a22r34o22s83l14a21v 77Š68t88r92e63i57t 4683384720453

U nás je dobré počasí :-D jde jezdit více než půl roku

0/0
19.3.2017 9:27

M49a46r73t33i40n 40K44a63r84á95s87e27k 9928313528808

No to je prave problem, kdyz uz stejne musite mit auta na skoro pulku roku (tim padem i na to dimenzovane cesty apod) tak proc si jeste navic porizovat skutr

0/0
19.3.2017 10:25

J79i72ř72í 92E27r96b70e50n 1463294746187

A zbylého půl roku budu sedět doma... :-)

0/0
19.3.2017 20:50

T54o67m70á20š 95K15u47c50h95a60ř 3757811888581

Je to trošku zavádějící, protože "nejvytíženější" lze spíš spíš chápat jako vztažený k maximální kapacitě (dáno počtem a šířkou průhů i celkovým řešením), tedy ten lidově řečeno "nejzsasekanější". Což než luxusní Pražský okruh bude mnohem pravděpodobněji např. D1 v okolí Brna.

0/0
18.3.2017 10:06

P98a17v33e59l 74Ř67a49p82e76k 7952656789285

Lidé tráví za volantem popelnic čím dál více času, spoustu času také tráví vyděláváním na popelnici a její provoz. U mnoha lidí to dělá až třetinu života. Jedná se o patologický jev, jehož důsledky pak vidíme dnes a denně. Ti lidé logicky nic nestíhají, takže předjíždějí na plné čáře, nedodržují povolenou rychlost, ohrožují ostatní tím, že za jízdy esemeskují atd.

Moje heslo je: na to, abych se denně zavíral do popelnice, nemám čas a jsem příliš pohodlný. V neposlední řadě nejsem asociál a proto nechci obtěžovat okolí tím, že si všude vozím zadek. Nadužívání automobilu dnes vnímám jako projev neschopnosti plánovat a uspořádat si život.

+2/−13
18.3.2017 10:01

M52i75l32o86s20l64a36v 18P27r34o77c31h87a82z11k83a 7294968896138

Ty ses prostě rozhodl otravovat lidem život jinak ))

+6/0
18.3.2017 10:07

V68a97c62l27a85v 53M17e67d70e89k 5741542265865

já trávím v "popelnici" cca. 45 minut denně. A to proto, abych nemusel trávit 130 minut v hromadné dopravě. Tu téměř 1,5 hodinu denně ušetřenou je lepší věnovat svým zájmům, své rodině atd.

Zdaleka ne každý to má do práce 10 minut metrem.

+10/0
18.3.2017 10:12

J94a73r72o73s64l26a62v 49Š80t81r55e38i86t 4833484970573

Cynism level 8.

+1/0
18.3.2017 10:16

R97o74b75e58r53t 23K15o10c65i57á67n 5479377596327

Vaše heslo spíše je, že jste idiot.

+6/0
18.3.2017 10:23







Najdete na iDNES.cz