- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč má stát co doplácet? To je mrhání prostředky daňových poplatníků
S nadpisem článku nesouhlasím. Pokud bychom chtěli zjistit s kým studenti jezdí více tak bychom museli započítat i linky Ex2, R18, R19 kterými se studenti také mohou v části trasy svést, ale jelikož ty nejezdí komerčně tak se do toho nepočítají. Takže toto srovnání považuji za neobjektivní.
slevy jsou kompenzovány pouze na výkonech, kterédopravci realizují mimo závazek veřejné služby (tedy objednávku veřejné dopravyze strany státu, krajů nebo obcí) – tzn. na „komerčních spojích“.
Proč se na studentskou slevu kompenzuje vlastně třída Relax RegioJetu ? Dyť je to vyšší třída, stát by ji dotovat neměl. Defakto, když to vemu z gruntu, by měla být kompenzace poskytnuta jen za nejnižší třídu, tudíž u nich nově "Low cost"... LE taky nikdo neproplatí Business cestující... A vůbec za období kdy stát proplácel i Business Regiojetu (což zavání podvodem) by měl chtít ty peníze od dopravce zpět. Minimálně to zavání obcházení pravidel. (Je hezké že měl má do teď u business a relaxu napsanou třídu 2, realně to tak ale není) Je to jakoby ČD chtely dotovat studenty ve first třídě railjetu, protože mají Business a ta je nejvyšší.
CD maji maji jednu velkou vyhodu a to je to,ze clovek muze jet jakymkoliv spojem a neni vazany na konkretni spoj.Jinak Regiojet jsem vyuzil z Prahy do Brna a vlak byl poloprazdny,nefunkcni WC a jizdenka drazsi nez CD,takze priste opet s CD
ČD , to je nepřehledný pytel slev , zabere to spoustu času orientovat , zřejmě zaměstnávají spoustu užitečných úředníků , státní podnik (alias A.S.) se nezapře .
nemusíte znát slevy. e-shop vám ukáže cenu a tu koupíte.
měl po problému v Bratislavě je přestal nasazovat
Ale ušetřilo se, to je hlavní, ne?
No to nevím. ČD chtěly za trať Ostrava Praha před nástupem RJ 2 miliony ročně za kompenzace. Teď tam jen RJ bere 50 milionu. Takže bych řekl, že se neušetřilo.
Ale vzdyt je to jedno, kdyby ti studenti jeli vlaky Cd, tak ten rozdil musi stat doplatit CD, takze spis tady zacina dalsi utok na podnikatele, pokud budete studenti ejzdit statni drahou, a budeme doplacet statu, je to OK, ale budete-li podporovat soukromniky, to se nam uz nelibi.
Ta lokomotiva RJ - to je hrozná krabice. Kam se poděla aerodynamika?
Já si prostě myslím, že u studenské jízdenky přes 100km, kdy studen zaplatí 28 -33 Kč není cena s dotací 37 Kč resp 44 Kč. 0,35 Kč/km resp. 0,42 Kč/km. S veškerým servisem. A dotace netvoří 9 Kč a 11 Kč. Za to se prostě podle mě jezdit v ČR nedá.