Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tatrovka slaví úspěch, dodá podvozky k houfnicím pro dánskou armádu

Česká automobilka Tatra bude dodávat podvozky k samohybným houfnicím ráže 155 milimetrů typ Caesar 8x8. Ty francouzská společnost Nexter Systems vyrobí pro dánskou armádu. Dánské ministerstvo obrany oznámilo, že je vybralo ve výběrovém řízení. Objednávka dánské armády je na 15 kusů houfnic s opcí na dalších šest. Česká společnost to v pondělí sdělila v tiskové zprávě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J23i55ř16í 66B70a93b11i14n59s28k42ý 7477919778821

zajímalo by mne čím taková houfnice přespěje k rozvoji lidstva ? kolik chudých dětí nakrmí a naučí číst a psát ? nějak semi nezdá že by zbrojní výroba přispívala ke světovému míru ? ale to mi vepřová konzerva přijde užitečnější , pokud se budeme pořád jen ohánět ekonomikou a ziskem kdy dojdeme na konec cesty ,cesty kdy dělo bude dostupnější než pytel brambor ? kdy regály budou plné samopalů a masti proti ozáření budou dostupnější než kus chleba ? každá mince má dvě strany !

0/0
18.4.2017 10:18

A72n24t65o79n83i64n 64K72a73d69l60c72e77k 9602719821266

Moravská automobilka!!!

0/0
21.3.2017 23:23

M36i34c15h66a72e36l 35C17h66a11r36v18á44t 9699878433272

15 Tahačů a 6 opic. Tak to asi bude zakázka století, kdoví jestli ne milenia.:-/

0/0
21.3.2017 12:08

J44i37ř21í 47E69r38b58e81n 1413964196317

Dokonalá ilustrace toho, jak ten zlolajný Havel dokázal zničit zbrojní průmysl po celém světě, když i dánská armáda kupuje jen jednou za čas jednadvacet houfnic ;-D

0/0
22.3.2017 21:01

M32i53r86e45k 26S20l67a72v26í10k 1867401711268

Já tyhle příběhy miluju! Z potápějící lodi se stala úspěšná firma. Unikátní nápady a řešení, které nezapadly a nyní profitují. Jen tak dál a hodně úspěchů!! R^

+3/0
21.3.2017 8:10

R63a38d64i39m 10P72o39l59á26š43e70k 9776663949569

Úspěšná firma to není.

Akorát firma, která se , aspoň předpokládám, zbavila dluhů a nyní začíná běžně fungovat.

Úspěšná firma to bude, až bude takhle fungovat tak 10 let ( v oblasti automobilů, třeba v IT oblasti stačí 2 - 4 roky) a bude mít vydělán finanční polštář na aspoň 2 - 4 roky případných neúspěchů.

Jako měla Tatrovka po roce 1989 svým způsobem ekonomický polštář na 5 - 10 let neúspěchů, který vyčerpala až v letech 2005 - 2010.

0/0
21.3.2017 16:46

P84e40t39r 26M85a43t56ě48j71ů 5278581295701

Vždy mě bavilo stát za DANou a dívat se jak letí kulka...

0/0
20.3.2017 21:34

P11a43v50e80l 74C52h74a30m26r12á96d 4457910719375

15 kusů teď, 150 kusů třeba pak, jen tak dál.

+3/0
20.3.2017 19:13
Foto

J52i74ř47í 53F71e25i41x 2699573230856

15 ks, to je teda kšeft jak Brno ? Pracoval jsem tam kdysi na montáži vojenských podvozků, dělalo se za směnu 6 kusů , i 6 ks VP13 se dalo stihnout, a to bylo nějakých trubek ve vzduchotecnice...

+1/−2
20.3.2017 14:39
Foto

I82m16r88i91c21h 50S53u67c58h81a92r88s13k23ý 8306363675371

To víte havel zavelel, že zbrojovky musí omezit (tenkrát jsme mu skoro všichni věřili) a výsledek je do dnes všude vidět. Jinak vám rozumí, že spohledu vašeho se jedná o minimum.

+11/−15
20.3.2017 14:43

J42i80ř93í 70N28e94k96u79l14a 3569548694735

Vy jste ale antihavlista, nejste z Novinek?

+2/−7
20.3.2017 14:46

M91a66r88t69i67n 40K34o89l55a91c33e23k 6545599844440

K tomu snad nemusím být z novinek. To že Havlova politika byla antiekonomická a najivní, k tomu mi postačí zdravý rozum

+14/−4
20.3.2017 14:53

P40e51t88r 72B41a24l42c91a21r 2876931937414

Jestli si myslíte, že Havel ty fabriky řídil, tak jste spíš naivní vy.

+7/−4
20.3.2017 14:57

M45i95c22h87a18l 10F32r23ý52d61a 1942429463862

Ne, on má jen najivní spohledy

0/0
20.3.2017 15:39

M88a69r56t72i45n 22K44o73l15a65c95e41k 6775349964570

V případě Tatrovky tomu tak fakt bylo. Totiž Havel měl hodně nohslehů, kteří mu udělali co mu na očích viděli. A když se řeklo, že se nebude vyvážet do zemí "prý s porušováním lidských práv" tak to udělali. Celá Havlova éra byla antiekonomická a naivní

+2/0
21.3.2017 11:00

R79a46d39i58m 19P94o21l35á46š58e62k 9306863889929

No, v případě Tatrovky bylo podstatné, že Československá a později Česká armáda postupně přestala odebírat vojenské Tatrovky. Už toto znamenalo pokles roční výroby o několik tisíc vozů. Následovala ztráta sibiřského odbytiště, ročně cca 5 - 7 tisíc vozů, protože se tam nahrnuli prodejci západních náklaďáků a oblbli Rusy lepším provedení kabiny a lepším komfortem pro řidiče. Navíc se tam začal cpát ruský Kamaz. Až o hodně let později se na Sibiř Tatrovka díky výhodám tatrováckého podvozku začala vracet ale nikdy to už na původní tisicovky vozů ročně nedošlo.

Ale jinak mimo Česko a Slovensko tehdy pro vojáky moc Tatrovek nešlo, proto Tatrovku na rozdíl od čistých zbrojovek Havel osobně moc nepoškodil.

Pokud se nepočítá LIWA pro araby, tam ale byly všechny zakázky realizovány. To nebylo v khaki barvě, ale v pískové a proběhlo to později, kdy už bylo jasné, že odklon českých a slovenských zbrojovek od zbrojní výroby je fatální, takže havlovci už nepřekáželi.

Hlavní průšvih tatry ale byly ztráty odbytišť pro civilní náklaďáky.

+1/0
21.3.2017 16:42

J40a93n 37B53l31a63n24a 3576815954

jak to souvisí s tím, že prezident Havel byl nápomcen likvidace zbrojního průmyslu? V roce 1992 mu Poláci připíjeli na zdraví, že díky němu mají jejich zbrojaři více kšeftů.

+3/0
20.3.2017 14:55
Foto

M71i89c56h90a75l 32G97r26e93š81l58i12k 9871766922586

Havel tie zbrojovky neriadil. Zlikvidoval ich pád Varšavskej zmluvy.

+13/−4
20.3.2017 15:38

M31a36r86t58i24n 85Ž25e71l65i47n49s79k74ý 9928649879562

No, budu radeji verit lidem z branze nez diskuterum na iDnes...;-)

Český zbrojní průmysl v 90. letech prošel skutečným peklem. Začátkem 90. let se prosazovala politika, že nebudeme exportovat zbraně. Zbrojovky měly přecházet z těžké zbrojní výroby na lehkou, ale byl v tom i kus naivity. Měli jsme sice proti Slovensku štěstí, že se tu koncentrovala spíš lehčí výroba, ale i tak byl dopad na tuzemský průmysl obrovský. Země zbytečně vyklidila trhy, které okamžitě obsadili konkurenti.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-zbrojovky-bojuji-s-islamskym-statem-fjt-/ekonomika.aspx?c=A170308_2310724_ekonomika_rts

+6/−1
20.3.2017 17:09
Foto

M62i46c14h64a44l 69G35r64e13š91l17i44k 9371166592606

Najväčším odberateľom boli štáty Varšavskej zmluvy. Pozrite sa, kto odobral napr. L-29 Delfín, alebo L-39 Albatros... drvivú väčšinu ZSSR. Myslíte, že za zrušenie objednávok mohol Havel?

Tu máte odkazy aj na rozhovory s vedúcimi najväčšej slovenskej zbrojovky. Vašu teóriu o Havlovi rozmetali na kusy:

"Ale už začiatkom 80. rokov sa jednoznačne potvrdzovalo, že koncepcia, ako bola postavená, je už prežitá, preto sme už v tom období hľadali cestu, aby dosah prudkého obmedzenia zbrojnej výroby nebol príliš dramatický."

http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/171711-ako-prekovat-mece-na-pluhy-a-neprist-o-pracu/

http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/slovensky-mytus-padl-vaclav-havel-tamni-zbrojovku-nezrusil--994329

https://domov.sme.sk/c/6188532/havel-nebol-zodpovedny-za-kolaps-zbrojoviek.html

http://dennik.hnonline.sk/servisne-prilohy/241348-konverzia-sa-zacala-pred-havlom

+5/−1
20.3.2017 19:03

M72a42r87t70i33n 80Ž84e74l83i34n38s81k27ý 9508109269692

Jedna vec je rozpadajici se trhy a druha, odmitnuti zustat tam, kde byl zajem a mit zajem o nove kontrakty. Ja zase cetl vic clanku nez je tento, jak jsme opustili trhy se zbranemi.

L-29 maji take Egypt, Ghana, Guinea, Indonesie, Irak, Libye, Nigerie, Syrie, Uganda, Vietnam

L-39 Afganistan, Alzirsko, Banglades, Egypt, Rovnikova Guinea, Ghana, Irak, Libyue, Mozambik, Nigerie, Sudan, Syrie, Thajsko, Uganda, Jemen

... takze teorie o ukonceni zajmu ve vyvazeni zbrani rozmetana na kusy... :-P

+1/0
20.3.2017 20:55
Foto

M54i34c39h87a93l 85G65r60e93š20l92i18k 9371386402886

Pozrite si počty a takisto by ste si mohlin zistiť, že dodávky takému Talibanu asi veľmi neprichádzali do úvahy. :-)

0/0
21.3.2017 8:37

J28i12ř60í 76E27r33b80e60n 1393794196417

A ti lidé z branže snad tvrdí, že v 90. letech někdo ve světě stál o stovky zastaralých československých tanků a transportérů? 8-o

+5/0
20.3.2017 20:30

R52a46d62i91m 89P73o81l80á30š72e77k 9566313209389

Pokud vím, spousta tanků byla prodána do všelijakých rozvojových států.

Transportérů ne, protože jsme jich měli málo a v mizerném technickém stavu.

0/0
21.3.2017 16:49

M69a91r65t55i94n 96K92o97l47a49c49e52k 6315539774570

Tatra nebyla jen zbrojovka. Měla jeden problém její technický koncept se hodil do zemí, se kterými chtěl Havel zkoncovat.Pád sovjetu Indický trh nezrušil. Rusko také mohlo dále kupovat.

0/0
21.3.2017 11:03
Foto

M23i75c34h17a56l 57G11r27e62š56l59i68k 9551346132546

Bavíme sa o zbrojnom priemysle všeobecne.

0/0
21.3.2017 11:16

M16a93r20t68i72n 34K24o43l59a47c24e51k 6505319604360

Jenže za pádem Tatrovky bylo celkové vyklizení "nepřátelských trhů"

To je také důvod, proč z fungující firmy a náklaďáky zbyl pouze podvozek

0/0
21.3.2017 11:57

J51i24ř64í 79E96r12b81e22n 1893484926487

Ona totiž Tatra je auto do těžkého terénu, jenomže dneska máte solidní zpevněné vozovky i na staveništích, v lomech a v lesích, takže spousta zákazníků si raději koupí jiný (levnější) velkosériový vůz se žebřinovým rámem od renomovaného výrobce se širokou dealerskou sítí.

0/0
22.3.2017 20:59

M47a33r52t23i46n 93K45o36l42a19c83e88k 6615909564180

Kdyby jen Poláci celý západní svobodný svět se vrhnul na východní trhy , které měla Tatrovka

0/0
21.3.2017 11:01

R43o59m76a41n 95S32t27o40n69e33k 1579143229971

kolikrát se tento nesmyl bude ještě opakovat?

+8/−1
20.3.2017 15:15

M77a34r40t74i94n 36Ž94e10l15i55n84s33k93ý 9428409749272

Český zbrojní průmysl v 90. letech prošel skutečným peklem. Začátkem 90. let se prosazovala politika, že nebudeme exportovat zbraně. Zbrojovky měly přecházet z těžké zbrojní výroby na lehkou, ale byl v tom i kus naivity. Měli jsme sice proti Slovensku štěstí, že se tu koncentrovala spíš lehčí výroba, ale i tak byl dopad na tuzemský průmysl obrovský. Země zbytečně vyklidila trhy, které okamžitě obsadili konkurenti.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-zbrojovky-bojuji-s-islamskym-statem-fjt-/ekonomika.aspx?c=A170308_2310724_ekonomika_rts

+1/−1
20.3.2017 17:09
Foto

M16i54c72h78a40l 71G60r51e25š16l21i53k 9221466412236

Začiatkom 90. rokov prišla predovšetkým situácia, že zbrane nebolo kam exportovať. Možno ste si nevšimli, ale najväčší odberateľ sa rozpadol a štáty Varšavskej zmluvy zbrane skôr likvidovali a trhy boli nimi zaplavené.

+5/−1
20.3.2017 19:15

J44i40ř59í 57E86r94b30e23n 1423544306557

Zvláštní - kteří že to západní konkurenti začali v roce 1990 najednou dodávat tisíce vysokoprůchodivých nákladních automobilů, obrněných transportérů a tanků pro ruskou, ukrajinskou, československou, polskou, iráckou či kubánskou armádu namísto Tatry a ZŤSky? ;-D

+2/0
20.3.2017 20:34

J71i38ř84í 10E93r15b50e58n 1493284476627

Jo, jenže to bylo v době, kdy Varšavská smlouva potřebovala ročně tisíce nových vozidel. Po roce 1990 ta potřeba klesla na desetinu, nemluvě o předimenzovaných armádních skladech se stovkami až tisícovkami uloženek.

+3/0
20.3.2017 20:29
Foto

I79m32r79i30c82h 56S91u19c53h20a58r11s79k27ý 8406203345581

Tato zpráva potěší všechny lidi, kteří věděli, že Tatra není na odpis a más tále co nabídnout i bez amerických manažerů.........;-)

Akorát nepotěší zástance sluníček a havlistů, kteří se snažily celý zbrojní průmysl zničit. :-PRv

+9/−13
20.3.2017 14:36

J46i85n50d15ř79i85c31h 21Š59k16o94p81e73k 4255921950775

a takhle zpráva potěší o to více, že víceméně pouze na armádních speciálech je to ještě Tatra. V civilu je to celosvětová skládačka s logem Tatry

+1/0
20.3.2017 14:38

P63e25t10r 40B84a61l20c11a61r 2786821297764

To by se dalo napsat o kde jakém vozidlu, protože každá automobilka má hromadu subdodavatelů dodávajících do montážního závodu.

+1/0
20.3.2017 14:58

J74i39n33d89ř81i61c21h 73Š52k92o98p71e96k 4845231700455

souhlasím, ale je rozdíl mít subdodavatele v ČR na dlouhé roky a mít subdodavatele z ciziny, vždy na pár let, dokud se nenajde levnější. Pak trpí kvalita i když se pár korun ušetří

Z tohoto důvodu nikdy nebudou např. Tatry pro českou armádu jezdit tak dlouho jako staré 815,148

+1/0
21.3.2017 7:16

R42a18d82i48m 76P94o34l27á60š33e40k 9136283179479

Pořád je tady tatrovácký podvozek. Ostatní je skládačka z nakupovaných dílů, protože vyvinout nějaký zásadní díl se vyplatí až při produkci minimálně mnoha tisíců aut s tímto dílem ročně, ne 1500 aut dohromady.

U vojenských speciálů je jinak naštěstí výjimka z ekologických limitů, takže tatrováci mohou použít i svůj původní vzduchem chlazený motor. Ten už do civilních aut pro Evropu nedají.

+1/0
20.3.2017 16:41

J90i82ř41í 64E57r82b43e40n 1843134216317

Bohužel nedají. Přitom ten Tatra OnAir je vyšlechtěný zatím na Euro IV i bez použití elektronické regulace. To nikdo na světě nedokáže. Uměli by i Euro V, ale už neměli peníze na zavedení sériové výroby a homologaci.

+1/0
20.3.2017 20:36

R11a68d87i76m 95P39o25l45á74š46e37k 9976443989719

To je houby platné, když nyní potřebují do civilních náklaďáků už EURO6.

Navíc vzduchové chlazení motoru je momentálně konstrukčně vyčerpané, je tam mnohem větší tepelné zatěžování oleje v motoru než u motorů chlazených vodou, protože olej přebírá část té tepelné zátěže, větší kolísání pracovní teploty válců, což má vliv na účinnost, spotřebu i emise a v neposlední řadě dochází za provozu poměrně rychle k zanášení hliníkových žeber válců motoru, takže poslední válce motoru se přehřívají.

Minimálně by tyto motory potřebovaly pořádný facelift, důkladně ty tvary uvnitř motoru prozkoušet a na dnešních počítačových modelovacích programech propočítat a zoptimalizovat a potom doplnit případně elektronickými prvky.

Jenže to se při dnešním počtu vyráběných kusů nevyplatí

0/0
21.3.2017 16:59

R31a37d80i70m 33P85o60l79á24š53e58k 9236623989769

Vojenská Tatra 810 tatrovácký podvozek nemá.

Konstrukce je koupená licence tuším ROSS Rousínov.

0/0
21.3.2017 16:51

M97a44r64t73i32n 58S71v55o43b72o13d71a 7729547542435

Tahat sem tohle je ubohost.

+1/−2
20.3.2017 15:03

Š30t58ě20p22á13n 13D42o86l45e49ž87a73l 3332471268615

Teď se vám asi zhroutí svět, ale mě, Havlistu ta zpráva potěšila ;-)

0/0
20.3.2017 20:22

M45a96r47e91k 42P70o75s23p58í80š47i96l 2305245871

No vida! a jde to.

Přeji Tatře mnoho úspěchů a pokud bude platit pořádné mzdy,tak bude mít i dotatek mozků na inovace. A rozjede se na hodně velkou firmu.

+6/0
20.3.2017 14:26

E35m68i19l 37F63a51t86k73a 1930123770371

nojo levná korunka a levná pracovní síla opět promluvila.....

0/−1
20.3.2017 14:26

J82i69ř97í 32K94o55c50u35r74e16k 6615104595818

No jo, zas jeden salonní ekonom. To vadí, že mají firmy v ČR zakázky?

+4/0
20.3.2017 16:31

J95i62ř31í 65K44o66c31u61r62e14k 6235204625198

Speciální stavby? Ale jistě že ano! R^ TATRA [>-]

+1/0
20.3.2017 14:17

V57á33c53l89a63v 42K92o53r59y58t51á51ř 2786875220286

Paráda :-)[>-]R^

+5/0
20.3.2017 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.