Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Pošta novátorem za každou cenu? Čas elektromobilů ještě nenastal

Česká pošta se chystá inovovat svůj vozový park. A to docela zásadně. Své dodávky s pohonem na naftu či stlačený zemní plyn (CNG ) bude měnit za elektromobily. Čas elektromobilů nevyhnutelně přijde, ale ten okamžik zatím ještě nenastal, píše v komentáři výkonný ředitel Českého plynárenského svazu Jan Ruml.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V92a76š44e19k 61Ř92í15h26a 2923893318732

Krok to je dobrý a to že jej kritizuje zejména řiditel společnosti, která byla na poštu přisátá a která tím přijde o zisky, to celkem potvrzuje.

0/0
26.3.2017 16:34

V70í36t19ě82z69s15l77a80v 89K91l13o25z66í91k 3191829614727

Az na dno v novinarine

+1/0
24.3.2017 5:26
Foto

M38a83r58t39i85n 93P90i40š17t31o54r13a 8438268926309

Cena půjde dolů, když se zvýší výroba. Byť i násilím, jako u fotovoltaiky. Což se tímto děje a je to dobře.

0/0
23.3.2017 17:11

M25a90r85t33i20n 91T47e76l29č10e72r 7289526686831

To že se zlobí lidé v komentářích, celkem chápu. To že komentář je jednostranně zaměřen, a to od člověka, který by měl znát rozdíl mezi dotací a úhradou prokazatelné ztráty, to už moc nechápu. Chtělo by to třeba reakci ČP.

+2/0
23.3.2017 11:56

M31i63k29u60l47á24š 41L49é25v91y 5392965554361

Ty námitky jsou logické a tudíž i správné. Ale je trochu komické že to říká zrovna výkonný ředitel Českého plynárenského svazu. Trochu mi to přijde jako že každý hospodář svého koně chválí, i když ty argumenty na 100% obstojí.

0/0
23.3.2017 11:28

J86a57n 86P32r45o76k28o96p 5381627466457

Podobné pochybovačné hlasy se ozývaly, když před lety pošta začala používat auta na CNG. Byl to krok správným směrem, stejně tak i dnes je správný další krok elektromobilita. Držím v tom poště palce a fandím ji. A snad se i zlepší kvalita doručování. Taky bych poště přál lepšího ministra, než toho nevychovance, pod kterého spadá nyní.

+3/−5
23.3.2017 9:04

J81o19s85e30f 71B87r48o47ž33e49k 7243645552161

Toto tvrzení není pravda. Cena vozidel na CNG byla jen o něco málo vyšší, než auta na bezín a za dobu životnosti se zaplatila. To u EM určitě nehrozí - tedy je to černá díra na peníze - na peníze daňových poplatníků, kterých se ovšem nikdo neptá a jen vesele se jim berou peníze.

+4/−1
23.3.2017 10:07

L82u50d69v40í80k 93G90a50j42d51o84š95í17k 2915643344352

Notabene elektromobily čistě na baterky určitě nejsou krok správným směrem, ale slepá ulička vývoje automobilů.

Krom toho hrozí poště i logistický problém, protože mají krátký dojez, a dlohé nabíjení vyřazující vozy každý den na nějaký čas z provozu.

+2/−2
23.3.2017 10:38

P66e24t11r 42V31o63s93t30r50ý 3588180123466

A na to jste přišel jak? Velká většina pošťáků najede do 100 km denně. Nabíjení není žádný problém a o vaší komické první větě nemá cenu diskutovat....

+4/0
23.3.2017 14:29

K43a32r76e38l 92F77a36j96t 5808512531413

V podstatě souhlas ... už jsem i přemýšlel jak to bude pošta logisticky zvládat se servisy, které rozhodně nebudou kvůli pár autům v každém místě využití )byť to mají být velká města) nebo při nutnosti převozu na jinou centrálu. Ono když má někdo jedno auto, tak nad tím tak nepřemýšlí jako ve chvíli, kdy provozuje specifickou flotilu. On i ten přejezd stylem "po cestě dobijeme" je jiný s jedním autem a několika, nehledě na to, že i tak u veřejných stanic potkávám auta napíchnutá několik hodin s řidičem bůhvíkde.

0/−3
23.3.2017 8:55

J76i43ř44í 74H80r55b81e98k 5234567507530

Kdyby na místo těchto pí..in radši přemýšleli jak to udělat, aby fungovalo správně a včas doručování zásilek a běžné pošty a zároveň byly v plusu (na rozdíl od soukromích doručovacích firem) a nevysávali taky státní rozpočet.

Za poslední rok se jim nepodařilo správně doručit 90% doporučených zásilek a balíků, co jsme nakonec obdrželi.

+1/−1
23.3.2017 7:45

R73a61d85e74k 20J39a45n82a47t94a 9175626294772

V tom, co dělají soukromé firmy (tj. balíky z e-shopů a doručování hromadných zásilek ve městech), je zisková i Česká pošta a drží si podíl na trhu.

Ztrátové je univerzální služba, která musí existovat ze zákona a znamená doručovat po celé ČR za regulovanou cenu (které je nižší než tržní).

+2/0
23.3.2017 9:16

J97o86s96e37f 84B71r56o11ž54e30k 7593545692121

U soukromé firmy se mi ještě nikdy nestalo, aby balík "do ruky" nedoručili - u ČP je to naopak, téměř nikdy není doručen. A rozhodně tato služba není u ČP levnější. Jen si bohužel někdy nemůžu vybrat, jak mi ten balík odesílatel pošle.

0/0
23.3.2017 10:09

V35a13š33e86k 80Ř32í64h41a 2913603868512

A co dopisy ?

0/0
26.3.2017 16:37

M16i70k92u80l35á81š 55L13é57v94y 5112855704771

No, já si stěžovat na doručování Českou poštou nemohu. Čas od času nakupuji přes internet a doručuje mi to pokaždé Česká pošta. Nemám s ní jedinou špatnou zkušenost. Že by taková náhoda?

0/0
23.3.2017 11:26

J96o72s17e64f 25B64r69o42ž57e44k 7713305802951

Ale ne, je to o lidech na konkrétní pobočce, jestli se na doručení vykašlou i přes avizo přes SMS, nebo ne.

0/0
24.3.2017 11:01

O22n66d93ř46e50j 43K64r84y17š72t93o77f 6983661

V Německu to na specifických trasách funguje a kombinace s CNG vozítky,která nyní vycházejí provozně levněji je určitě cesta do budoucna.Současná cena baterií bohužel dělá z elektrovozítek drahou záležitost,kterou nesmázne ani ,,levné tankování",které je jen o málo ni ̈žší než CNG - nezbývá než věřit,že Nikola T.nechal něco v ,,šiplíku".:-)

0/0
23.3.2017 7:41
Foto

V54l39a11d46i25m13í34r 91Š33ť36a44s31t80n73ý 1231576195153

60 dodávek za 30mega? Ho, ho. Přihoďte ještě tak jednu nulu, protože s vybudováním infrastruktury pro nabíjení to o moc levnější nebude.

+1/−1
23.3.2017 7:24

M10i59c89h89a10l 63K45o37l23á21ř 9640431690

Tipnul bych, že vozítka budou mít základy u větších pošt, odkud budou rozvážet poštu. Větší pošty mívají obvykle oplocené zázemí, kam mohou najíždět náklaďáky s poštou. Jistě tam najdou i zásuvku.

+6/0
23.3.2017 7:28

M65a13r86t27i42n 34K15a77r70á30s42e67k 9128283618908

Jako ze kdyz budou 1-2 elektro dodavky na depu, ktere se budou nabijet v noci klidne z obyc zasuvky nebo trifazove zasuvky (oboji na depech je ve velkem mnozstvi) tak s tim budou mit naklady 270 milionu? I kdyby staveli specialne zauvky pro kazde auto, tak 5 milionu za zasuvku a kabel je trochu dost prestrelene nemyslite?

+3/0
23.3.2017 9:21
Foto

J58a63n 88V76a49l75č64í39k 7475118865880

Přilo by mi možná rozumnější pořídit poště menší elektrovozítka, třeba jako používá švýcarská pošta. Pošťáci by se nemuseli tahat s taškami, byli by rychlejší a víc se na vozítko dá naložit...

+5/0
23.3.2017 7:12

J95a65n 77B86u94r25i83a98n 2313879694560

Ztrátová státní firma bude vyhazovat peníze za předražené věci, které jsou na počátku technologického vývoje.

Jo, to se to podniká a rozhoduje, když to stát zatáhne, že?

+9/−1
23.3.2017 6:52

J42a61r27o74m32í48r 15K79r79á69l 4260369324879

Jako rodinné auto elektromobil výhodu nemá, ale pro poštu, kde jezdí denně a téměř maximální dojezd na jedno nabití je to výhoda. A navíc klasický motor nejvíc smrdí právě při popojíždění od domu k domu. Nadivím se, že dodavateli plynu se to moc nelíbí.

+4/−3
23.3.2017 6:19

L94u33d27ě87k 57C92h52r11á15s61t83e14k 5764434792886

Poštovní auto najede za den určitě víc, než je kapacita komerčně dostupných elektromobilů :)

+1/−2
23.3.2017 6:57
Foto

L55i60b16o17r 95A84n83s22o66r73g31e 8193850361497

O tom pochybuji. Nebavím se o dopravě z města do města, ale rozvážce po městech, kdy jede balíkář z ulice do ulice a za město se nedostane.

+3/0
23.3.2017 7:00

L51u63d17ě30k 59C81h42r40á75s13t41e56k 5644904282716

Tak o tom nepochybujte ;) Balíkář toho za den po městě najezdí víc, než vy po dálnici za týden :)

+1/−6
23.3.2017 7:55

R71a98d89e24k 64T29o24m90š19ů 3495143312821

Zkuste si o tom něco zjistit, i řidičinapříklad PPL potvrzují, že nenajedou většinou za den více než 100-120 km.

0/0
25.3.2017 6:32

L70u43d24ě78k 21C42h49r69á23s29t17e22k 5304394132646

Ale mlho, vždyť o tom už dobrou čtvrthodinu hovoříme... :) Ano, 100-120km, což je tak maximální hranice současných uzitkových elektromobilů za ideálních podmínek bez topení a klimatizace. Takže řidič se koncem směny bude nervovat, jestli se vůbec zvládne vrátit do depa a ještě ho to bude nutit netopit a neklimatizovat. Nemluvě o tom, že celkové náklady za životnost vozu jsou mnohem vyšší. Takže je to jen předražená propagace, kterou zaplatíme všichni v daních...

0/0
25.3.2017 17:31

J38a28r31o48m11í59r 19K94r21á84l 4310499254209

V Pardubicích cca 80-100 km za den. A se spotřebou okolo 10 litrů.

+1/0
23.3.2017 7:22

M20a77r21t56i14n 69T26e77l52č57e77r 7129576796821

No nevím, dle to co je mi známo se s dojezdem do 100-150 km již dá počítat a cng vozidla ti pádem mohou být na meziměstské a delší trasy.

0/0
23.3.2017 11:50

L11u43d88ě20k 36C80h30r82á81s80t21e33k 5284664362206

To je ovšem někde kolem hranice dojezdu běžných užitkových elektromobilů za dobrých podmínek, tedy bez topení a klimatizace. Takže řidič se bude klepat, aby se po práci ještě zvládnul vrátit do depa :)

0/0
23.3.2017 15:38

M98a53r12t18i38n 11S73t35r43n47a60d 8759721697986

Tak já bych zrovna při neustálém vystupování a nastupování moc netopil ani neklimatizoval.

+2/0
23.3.2017 17:30

L11u39d22ě20k 50C41h38r88á38s89t93e38k 5744924462966

Budete celý den mrznout? To jste uvědomělý zaměstnanec :)

0/0
24.3.2017 13:05

J20a26r47o77m57í55r 70K53r10á69l 4630769874309

Řidič je současně doručovatel, takže je dobře oblečen. Tudíž nepotřebuje mít v autě saunu. :-)

0/0
23.3.2017 19:45

L54u20d22ě81k 20C92h16r56á85s77t70e64k 5724284442716

Saunu asi ne, ale asi nebude chtít mít zamrzlá okna i zevnitř a ledový volant. Schválně si někdy v zimě zkuste jezdit s vypnutým topením. I když budete mít venkovní oblečení, tak dlouho nevydržíte. Bude vám to připadat silně nekomfortní, protože ve svém autě jste zvyklý mít teplo, protože to se spalovacím motorem nežere o nic víc. Toto je opravdu velmi stupidní argument, ne pošťáci fakt nebudou jezdit bez topení :) A pošta jim to těžko zakáže, to by zase měli na krku odbory. Mimochodem, já když mám nějaké popojíždění autem po městě, tak to dělám spíš naopak, mám lehčí oblečení a tu chvíli venku to vydržím, v autě se pak ohřeju. Ovšem u nedořešených elektromobilů bych pořád řešil, jestli si můžu trochu zatopit a nezůstanu kvůli tomu někde viset :) Prostě je to pitomost jak hrom a stát by měl prostě zatrhnout takové drahé experimenty. Věřte, že kdyby to bylo jen nepatrně výhodné, tak všechny nestátní doručovatelské služby už dávno jezdí v elektromobilech. Jenže u české pošty je to jedno, tam to zatáhnou daňoví poplatníci, tak co už...

0/0
24.3.2017 13:13
Foto

M97a41r95e50k 49B58a35š90i50s55t68a 7673202793770

Ústav Pošta by měla jít hodně do sebe,uvědomit si pro jaký účel tu je. A začít pracovat.

+2/0
23.3.2017 6:06

L61i10b18o45r 83M26a92l82í53č89e63k 6398685176912

Narozdíl od CNG osobních aut mají plynové dodávky mnohem vyšší náklady na údržbu.

0/−1
23.3.2017 4:25

R81a52d19e37k 70J31a79n46a79t94a 9845306404632

"Česká pošta, dlouhodobě ztrátový podnik štědře dotovaný z kapes daňových poplatníků"

Pošta se do ztráty dostala až v posledních letech a to nikoliv vlastní vinou. Technický vývoj způsobil, že si lidi ty dopisy posílat přestávavají. Neposílali by si je, ani kdyby byly zadarmo, je to prostě out. Přitom náklady na provoz jsou víceméně fixní. Logickou reakcí je omezit fixní náklady - zrušit malé pobočky a orientovat se na ziskovou část poštovních služeb, což jsou dnes zásilky z e-shopů a masové doručování složenek a bankovních výpisů a reklam ve velkým městech.

Jenže pošta ze zákona tu univerzální poštovní službu musí poskytovat na celém území ČR. A proti rušení poboček, resp. jejich převod na franšízy, což by pošta ráda udělala, se politici s oblibou staví, nachytají pár hlasů na vesnicích, vypadají jako lidumilové a nic je to nestojí. Dlouhou dobu se tato ztráta hradila tím, že pošta měla na doručování dopisů monopol a tak mohly marže z doručování ve velkých městech hradit ztrátu vznikající na venkově.

Jenže v posledních letech platí liberalizace, firmy si doručení složenek, výpisů a reklam mohou objednat u konkurence. Ta to ve velkých městech, kde se jí to vyplatí, doručí sama a zbytek předá české poště. Je asi jasné, jaký to má vliv na hospodářský výsledek.

Dúležité je, aby si politici uvědomili, že zatímco se dosud zákonná povinnost doručovat po celé ČR zařídila tak nějak "sama a zadarmo", tak dnes už to nejde. Měli by se zamyslet, zda má stále taková povinnost v 21. stoleté své místo, a pokud ano, tak se smířit s tím, že to bude něco stát - a objednávat si to ve výběrovém řízení.

+6/−2
23.3.2017 0:57

L34a48d46a 15N10o19v64a64k 4822593547

V české poště si můžou dělat co chtějí, protože to vždycky stát zacáluje... Až zjistěj, že elektronesmysly jsou ztrátové.., stát je podrbe za ušima, manageři dostanou mimořádné odměny za úsilí o novátorství a pojede se dál...

+6/−1
23.3.2017 0:34

M15a58r52t59i84n 29T66e82l58č73e26r 7589816186551

Tyto vozy jsou plánovány do velkých měst. Tedy tam kde se budou motat. Na minimální vzdálenosti dům od domu. Pokud někde mají elektromobily smysl tak právě zde. O sice sporném ale přesto existujícím příspěvků k ekologii a snížení i hlučnosti..Vůbec netřeba mluvit. A než začnete mlít nesmysly o cálování státu, tak si laskavě přečtěte ten článek. To není o tom, že stát něco dotuje, ale o tom že stát nutí poštu chovat se v některých oblastech nerentabilně (mít pobočku tak kde se to nevyplatí), a pošta tudíž za to chce uhradit nutné náklady.

0/0
24.3.2017 12:27

O62l37g49a 98S94v61o28b28o51d27o34v67á 1974377267

Tak zrovna u Pošty to smysl rozhodně má. Auta jsou sice drahá, ale "tankování" baterií je ve srovnání s naftou podstatně levnější. Hádám, že ten rozdíl se jim vrátí do dvou let, pak už budou jen šetřit. Ale to střílím od boku.

Nicméně Elkán zas takovej magor není. Kdyby si to nenechal spočítat a nebylo to rentabilní, nepouštěl by se do toho. Ale jasně... Plynařovi jde o kšefty, ten to nikdy nepotvrdí.

+7/−3
23.3.2017 0:05

Z68d58e81n65ě71k 37Z86á94l75i27š 2465814897183

Do ceny "tankování elektromobilu" musíte nutně přičíst amortizaci baterie. (má omezenou životnost) Pokud se bude jednat o pronájem ta cena bude v částce pronájmu. Ekonomika provozu elektromobilu je v ten moment v háji a zjistíte, že jezdíte dráž než na benzín.

+5/−1
23.3.2017 6:32

J89a63n 95B53u38r11i36a42n 2603599524400

Přesně tak, ale hlavně, že pošta bude IN.

+1/0
23.3.2017 6:53

L33u18d67ě93k 97C84h30r56á56s98t98e52k 5824524752426

Potíž je, že většina propagátorů elektronesmyslů "zapomíná" do nákladů počítat přemrštěnou cenu elektromobilů a opotřebení baterie a počítá jen to "tankování", které opravdu vypadá finančně výhodněji. Ovšem po správném započtení všech nákladů, které prostě pošta zaplatit bude muset, jezdí současné elektromobily mnohem dráž, než běžné auto. A to ještě vůbec neexistuje trh s ojetými elektromobily, takže nikdo nemá představu, za kolik se případně bude dát po těch pěti letech auto prodat a aby ten pronajímatel neriskoval velkou ztrátu, bude muset do toho pětiletého pronájmu rozpustit celou cenu nového auta. Takže toto bude pro poštu nesmyslná a vysoká ztráta.

+1/0
23.3.2017 7:03

B73o80h58u79m37i20l 60S62t37e23j69s36k89a36l 5963324221413

Mam pocit ze vsichni zastanci elektrocehokoliv strili od boku, hlavne ze jim rentabilita vyjde...

0/0
23.3.2017 7:50

R36a80d29e61k 60H43o61d89a64ň 9536697841353

Mně je fuk čím pošťák jezdí. Štve mě že i po pěti letech stížností je šance že mi pošta dokáže doručit balík když jsem doma zhruba 20 %.

+2/0
22.3.2017 23:57

J15i92ř61í 95S28c92h58m70i97d82t 5520833114945

Kdyby tu byl na to téma komentář nezaujatého odborníka, tak bych to bral, takhle je to jen propagace svého produktu nic víc.

+11/−1
22.3.2017 22:38
Foto

H27o31n48z37a 90P31r32o23v44a46z66n76í41k 8878871237287

Ještě byste se mohli zeptat výrobce jízdních kol, co si obecně myslí o autech.

+22/−2
22.3.2017 22:38

M46a37r87t74i27n 14W53a19l63l85n16e83r 6415400924700

;-D

+1/0
22.3.2017 23:15

M60a83r53t90i23n 57K75a82r79á27s59e61k 9268263818198

Zitra ocekavam clanek od zastupce z unipetrolu o tom, jak by postla mela jezdi auty na naftu, pozitri od linde gas, ze vlastne jedine co dava smysl jsou auta na vodi, popozitri by to chtel nejake vyrobce skutru, ktery nam vysvetli, ze pro postu jsou nejlepsi cargo skutry, a zavrsit by to mohl vlastnik Kostka kolobka s komentarem venovanym budoucnosti postovni dopravy prostrednictvim nakladnich kolobezek....

+8/0
22.3.2017 22:30







Najdete na iDNES.cz