Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Pošta novátorem za každou cenu? Čas elektromobilů ještě nenastal

Česká pošta se chystá inovovat svůj vozový park. A to docela zásadně. Své dodávky s pohonem na naftu či stlačený zemní plyn (CNG ) bude měnit za elektromobily. Čas elektromobilů nevyhnutelně přijde, ale ten okamžik zatím ještě nenastal, píše v komentáři výkonný ředitel Českého plynárenského svazu Jan Ruml.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14a29š83e78k 76Ř90í31h37a 2893703218452

Krok to je dobrý a to že jej kritizuje zejména řiditel společnosti, která byla na poštu přisátá a která tím přijde o zisky, to celkem potvrzuje.

0/0
26.3.2017 16:34

V25í30t31ě37z48s67l12a87v 12K77l90o16z20í26k 3591209264297

Az na dno v novinarine

+1/0
24.3.2017 5:26
Foto

M58a29r31t83i68n 34P42i29š34t56o35r81a 8188728406419

Cena půjde dolů, když se zvýší výroba. Byť i násilím, jako u fotovoltaiky. Což se tímto děje a je to dobře.

0/0
23.3.2017 17:11

M88a63r85t13i18n 44T43e40l61č36e38r 7769676606411

To že se zlobí lidé v komentářích, celkem chápu. To že komentář je jednostranně zaměřen, a to od člověka, který by měl znát rozdíl mezi dotací a úhradou prokazatelné ztráty, to už moc nechápu. Chtělo by to třeba reakci ČP.

+2/0
23.3.2017 11:56

M20i21k70u21l91á23š 41L61é96v94y 5282425554611

Ty námitky jsou logické a tudíž i správné. Ale je trochu komické že to říká zrovna výkonný ředitel Českého plynárenského svazu. Trochu mi to přijde jako že každý hospodář svého koně chválí, i když ty argumenty na 100% obstojí.

0/0
23.3.2017 11:28

J29a68n 28P75r78o37k94o33p 5221217246847

Podobné pochybovačné hlasy se ozývaly, když před lety pošta začala používat auta na CNG. Byl to krok správným směrem, stejně tak i dnes je správný další krok elektromobilita. Držím v tom poště palce a fandím ji. A snad se i zlepší kvalita doručování. Taky bych poště přál lepšího ministra, než toho nevychovance, pod kterého spadá nyní.

+3/−5
23.3.2017 9:04

J90o31s41e95f 65B60r73o24ž24e70k 7473605472271

Toto tvrzení není pravda. Cena vozidel na CNG byla jen o něco málo vyšší, než auta na bezín a za dobu životnosti se zaplatila. To u EM určitě nehrozí - tedy je to černá díra na peníze - na peníze daňových poplatníků, kterých se ovšem nikdo neptá a jen vesele se jim berou peníze.

+4/−1
23.3.2017 10:07

L57u11d88v18í88k 11G86a77j42d66o19š10í88k 2325453854972

Notabene elektromobily čistě na baterky určitě nejsou krok správným směrem, ale slepá ulička vývoje automobilů.

Krom toho hrozí poště i logistický problém, protože mají krátký dojez, a dlohé nabíjení vyřazující vozy každý den na nějaký čas z provozu.

+2/−2
23.3.2017 10:38

P59e96t16r 32V19o29s10t38r67ý 3688400473586

A na to jste přišel jak? Velká většina pošťáků najede do 100 km denně. Nabíjení není žádný problém a o vaší komické první větě nemá cenu diskutovat....

+4/0
23.3.2017 14:29

K31a66r38e60l 78F92a44j14t 5318222961223

V podstatě souhlas ... už jsem i přemýšlel jak to bude pošta logisticky zvládat se servisy, které rozhodně nebudou kvůli pár autům v každém místě využití )byť to mají být velká města) nebo při nutnosti převozu na jinou centrálu. Ono když má někdo jedno auto, tak nad tím tak nepřemýšlí jako ve chvíli, kdy provozuje specifickou flotilu. On i ten přejezd stylem "po cestě dobijeme" je jiný s jedním autem a několika, nehledě na to, že i tak u veřejných stanic potkávám auta napíchnutá několik hodin s řidičem bůhvíkde.

0/−3
23.3.2017 8:55

J88i74ř85í 64H70r50b77e37k 5724877637400

Kdyby na místo těchto pí..in radši přemýšleli jak to udělat, aby fungovalo správně a včas doručování zásilek a běžné pošty a zároveň byly v plusu (na rozdíl od soukromích doručovacích firem) a nevysávali taky státní rozpočet.

Za poslední rok se jim nepodařilo správně doručit 90% doporučených zásilek a balíků, co jsme nakonec obdrželi.

+1/−1
23.3.2017 7:45

R94a48d81e87k 78J31a42n56a40t82a 9455516714382

V tom, co dělají soukromé firmy (tj. balíky z e-shopů a doručování hromadných zásilek ve městech), je zisková i Česká pošta a drží si podíl na trhu.

Ztrátové je univerzální služba, která musí existovat ze zákona a znamená doručovat po celé ČR za regulovanou cenu (které je nižší než tržní).

+2/0
23.3.2017 9:16

J52o52s51e92f 37B83r18o19ž29e54k 7243735952271

U soukromé firmy se mi ještě nikdy nestalo, aby balík "do ruky" nedoručili - u ČP je to naopak, téměř nikdy není doručen. A rozhodně tato služba není u ČP levnější. Jen si bohužel někdy nemůžu vybrat, jak mi ten balík odesílatel pošle.

0/0
23.3.2017 10:09

V61a19š84e42k 13Ř96í64h40a 2213553358102

A co dopisy ?

0/0
26.3.2017 16:37

M79i50k81u15l39á44š 92L42é96v35y 5852785604781

No, já si stěžovat na doručování Českou poštou nemohu. Čas od času nakupuji přes internet a doručuje mi to pokaždé Česká pošta. Nemám s ní jedinou špatnou zkušenost. Že by taková náhoda?

0/0
23.3.2017 11:26

J31o85s29e36f 73B15r34o24ž93e30k 7963125482731

Ale ne, je to o lidech na konkrétní pobočce, jestli se na doručení vykašlou i přes avizo přes SMS, nebo ne.

0/0
24.3.2017 11:01

O73n22d41ř95e67j 37K14r67y36š23t24o78f 6793631

V Německu to na specifických trasách funguje a kombinace s CNG vozítky,která nyní vycházejí provozně levněji je určitě cesta do budoucna.Současná cena baterií bohužel dělá z elektrovozítek drahou záležitost,kterou nesmázne ani ,,levné tankování",které je jen o málo ni ̈žší než CNG - nezbývá než věřit,že Nikola T.nechal něco v ,,šiplíku".:-)

0/0
23.3.2017 7:41
Foto

V29l36a33d16i81m33í74r 77Š21ť83a80s30t74n64ý 1561616185373

60 dodávek za 30mega? Ho, ho. Přihoďte ještě tak jednu nulu, protože s vybudováním infrastruktury pro nabíjení to o moc levnější nebude.

+1/−1
23.3.2017 7:24

M95i29c67h84a93l 88K21o32l74á63ř 9590151220

Tipnul bych, že vozítka budou mít základy u větších pošt, odkud budou rozvážet poštu. Větší pošty mívají obvykle oplocené zázemí, kam mohou najíždět náklaďáky s poštou. Jistě tam najdou i zásuvku.

+6/0
23.3.2017 7:28

M93a34r70t93i67n 96K90a29r24á97s94e10k 9568253468628

Jako ze kdyz budou 1-2 elektro dodavky na depu, ktere se budou nabijet v noci klidne z obyc zasuvky nebo trifazove zasuvky (oboji na depech je ve velkem mnozstvi) tak s tim budou mit naklady 270 milionu? I kdyby staveli specialne zauvky pro kazde auto, tak 5 milionu za zasuvku a kabel je trochu dost prestrelene nemyslite?

+3/0
23.3.2017 9:21
Foto

J48a20n 73V15a86l82č59í94k 7445418435930

Přilo by mi možná rozumnější pořídit poště menší elektrovozítka, třeba jako používá švýcarská pošta. Pošťáci by se nemuseli tahat s taškami, byli by rychlejší a víc se na vozítko dá naložit...

+5/0
23.3.2017 7:12

J59a58n 21B28u15r71i85a94n 2143709884640

Ztrátová státní firma bude vyhazovat peníze za předražené věci, které jsou na počátku technologického vývoje.

Jo, to se to podniká a rozhoduje, když to stát zatáhne, že?

+9/−1
23.3.2017 6:52

J26a17r81o31m72í84r 46K73r73á69l 4350529844109

Jako rodinné auto elektromobil výhodu nemá, ale pro poštu, kde jezdí denně a téměř maximální dojezd na jedno nabití je to výhoda. A navíc klasický motor nejvíc smrdí právě při popojíždění od domu k domu. Nadivím se, že dodavateli plynu se to moc nelíbí.

+4/−3
23.3.2017 6:19

L34u20d73ě74k 59C35h62r95á69s64t86e75k 5934844382516

Poštovní auto najede za den určitě víc, než je kapacita komerčně dostupných elektromobilů :)

+1/−2
23.3.2017 6:57
Foto

L57i77b31o19r 87A79n11s38o32r59g94e 8693300881337

O tom pochybuji. Nebavím se o dopravě z města do města, ale rozvážce po městech, kdy jede balíkář z ulice do ulice a za město se nedostane.

+3/0
23.3.2017 7:00

L67u43d15ě46k 74C30h39r20á62s11t29e46k 5264444962896

Tak o tom nepochybujte ;) Balíkář toho za den po městě najezdí víc, než vy po dálnici za týden :)

+1/−6
23.3.2017 7:55

R61a45d32e21k 56T31o74m21š54ů 3185443512981

Zkuste si o tom něco zjistit, i řidičinapříklad PPL potvrzují, že nenajedou většinou za den více než 100-120 km.

0/0
25.3.2017 6:32

L40u92d75ě80k 40C28h41r88á48s62t30e28k 5664684172686

Ale mlho, vždyť o tom už dobrou čtvrthodinu hovoříme... :) Ano, 100-120km, což je tak maximální hranice současných uzitkových elektromobilů za ideálních podmínek bez topení a klimatizace. Takže řidič se koncem směny bude nervovat, jestli se vůbec zvládne vrátit do depa a ještě ho to bude nutit netopit a neklimatizovat. Nemluvě o tom, že celkové náklady za životnost vozu jsou mnohem vyšší. Takže je to jen předražená propagace, kterou zaplatíme všichni v daních...

0/0
25.3.2017 17:31

J43a84r93o35m69í42r 33K97r76á75l 4460689924919

V Pardubicích cca 80-100 km za den. A se spotřebou okolo 10 litrů.

+1/0
23.3.2017 7:22

M65a84r86t21i32n 18T52e64l85č25e64r 7119236816111

No nevím, dle to co je mi známo se s dojezdem do 100-150 km již dá počítat a cng vozidla ti pádem mohou být na meziměstské a delší trasy.

0/0
23.3.2017 11:50

L92u89d61ě66k 52C21h33r50á26s39t96e68k 5774134632816

To je ovšem někde kolem hranice dojezdu běžných užitkových elektromobilů za dobrých podmínek, tedy bez topení a klimatizace. Takže řidič se bude klepat, aby se po práci ještě zvládnul vrátit do depa :)

0/0
23.3.2017 15:38

M72a94r55t95i44n 41S55t45r98n25a77d 8989781697676

Tak já bych zrovna při neustálém vystupování a nastupování moc netopil ani neklimatizoval.

+2/0
23.3.2017 17:30

L29u51d95ě83k 85C83h11r50á80s41t44e69k 5804354492746

Budete celý den mrznout? To jste uvědomělý zaměstnanec :)

0/0
24.3.2017 13:05

J61a31r42o90m15í66r 84K65r60á43l 4260679364439

Řidič je současně doručovatel, takže je dobře oblečen. Tudíž nepotřebuje mít v autě saunu. :-)

0/0
23.3.2017 19:45

L34u70d55ě70k 76C27h81r28á77s97t70e53k 5744634102706

Saunu asi ne, ale asi nebude chtít mít zamrzlá okna i zevnitř a ledový volant. Schválně si někdy v zimě zkuste jezdit s vypnutým topením. I když budete mít venkovní oblečení, tak dlouho nevydržíte. Bude vám to připadat silně nekomfortní, protože ve svém autě jste zvyklý mít teplo, protože to se spalovacím motorem nežere o nic víc. Toto je opravdu velmi stupidní argument, ne pošťáci fakt nebudou jezdit bez topení :) A pošta jim to těžko zakáže, to by zase měli na krku odbory. Mimochodem, já když mám nějaké popojíždění autem po městě, tak to dělám spíš naopak, mám lehčí oblečení a tu chvíli venku to vydržím, v autě se pak ohřeju. Ovšem u nedořešených elektromobilů bych pořád řešil, jestli si můžu trochu zatopit a nezůstanu kvůli tomu někde viset :) Prostě je to pitomost jak hrom a stát by měl prostě zatrhnout takové drahé experimenty. Věřte, že kdyby to bylo jen nepatrně výhodné, tak všechny nestátní doručovatelské služby už dávno jezdí v elektromobilech. Jenže u české pošty je to jedno, tam to zatáhnou daňoví poplatníci, tak co už...

0/0
24.3.2017 13:13
Foto

M73a20r58e50k 25B76a45š78i62s62t65a 7393322523670

Ústav Pošta by měla jít hodně do sebe,uvědomit si pro jaký účel tu je. A začít pracovat.

+2/0
23.3.2017 6:06

L43i24b47o16r 72M24a19l57í32č91e42k 6528445306612

Narozdíl od CNG osobních aut mají plynové dodávky mnohem vyšší náklady na údržbu.

0/−1
23.3.2017 4:25

R90a30d65e89k 68J15a18n85a27t57a 9345766184242

"Česká pošta, dlouhodobě ztrátový podnik štědře dotovaný z kapes daňových poplatníků"

Pošta se do ztráty dostala až v posledních letech a to nikoliv vlastní vinou. Technický vývoj způsobil, že si lidi ty dopisy posílat přestávavají. Neposílali by si je, ani kdyby byly zadarmo, je to prostě out. Přitom náklady na provoz jsou víceméně fixní. Logickou reakcí je omezit fixní náklady - zrušit malé pobočky a orientovat se na ziskovou část poštovních služeb, což jsou dnes zásilky z e-shopů a masové doručování složenek a bankovních výpisů a reklam ve velkým městech.

Jenže pošta ze zákona tu univerzální poštovní službu musí poskytovat na celém území ČR. A proti rušení poboček, resp. jejich převod na franšízy, což by pošta ráda udělala, se politici s oblibou staví, nachytají pár hlasů na vesnicích, vypadají jako lidumilové a nic je to nestojí. Dlouhou dobu se tato ztráta hradila tím, že pošta měla na doručování dopisů monopol a tak mohly marže z doručování ve velkých městech hradit ztrátu vznikající na venkově.

Jenže v posledních letech platí liberalizace, firmy si doručení složenek, výpisů a reklam mohou objednat u konkurence. Ta to ve velkých městech, kde se jí to vyplatí, doručí sama a zbytek předá české poště. Je asi jasné, jaký to má vliv na hospodářský výsledek.

Dúležité je, aby si politici uvědomili, že zatímco se dosud zákonná povinnost doručovat po celé ČR zařídila tak nějak "sama a zadarmo", tak dnes už to nejde. Měli by se zamyslet, zda má stále taková povinnost v 21. stoleté své místo, a pokud ano, tak se smířit s tím, že to bude něco stát - a objednávat si to ve výběrovém řízení.

+6/−2
23.3.2017 0:57

L60a51d95a 35N40o37v39a37k 4562363567

V české poště si můžou dělat co chtějí, protože to vždycky stát zacáluje... Až zjistěj, že elektronesmysly jsou ztrátové.., stát je podrbe za ušima, manageři dostanou mimořádné odměny za úsilí o novátorství a pojede se dál...

+6/−1
23.3.2017 0:34

M63a62r36t57i81n 33T11e57l10č70e44r 7729426826611

Tyto vozy jsou plánovány do velkých měst. Tedy tam kde se budou motat. Na minimální vzdálenosti dům od domu. Pokud někde mají elektromobily smysl tak právě zde. O sice sporném ale přesto existujícím příspěvků k ekologii a snížení i hlučnosti..Vůbec netřeba mluvit. A než začnete mlít nesmysly o cálování státu, tak si laskavě přečtěte ten článek. To není o tom, že stát něco dotuje, ale o tom že stát nutí poštu chovat se v některých oblastech nerentabilně (mít pobočku tak kde se to nevyplatí), a pošta tudíž za to chce uhradit nutné náklady.

0/0
24.3.2017 12:27

O34l38g29a 58S47v46o11b42o70d50o46v27á 1144917327

Tak zrovna u Pošty to smysl rozhodně má. Auta jsou sice drahá, ale "tankování" baterií je ve srovnání s naftou podstatně levnější. Hádám, že ten rozdíl se jim vrátí do dvou let, pak už budou jen šetřit. Ale to střílím od boku.

Nicméně Elkán zas takovej magor není. Kdyby si to nenechal spočítat a nebylo to rentabilní, nepouštěl by se do toho. Ale jasně... Plynařovi jde o kšefty, ten to nikdy nepotvrdí.

+7/−3
23.3.2017 0:05

Z62d72e39n43ě15k 52Z81á37l44i33š 2335284187523

Do ceny "tankování elektromobilu" musíte nutně přičíst amortizaci baterie. (má omezenou životnost) Pokud se bude jednat o pronájem ta cena bude v částce pronájmu. Ekonomika provozu elektromobilu je v ten moment v háji a zjistíte, že jezdíte dráž než na benzín.

+5/−1
23.3.2017 6:32

J25a77n 62B52u77r13i11a18n 2973879194620

Přesně tak, ale hlavně, že pošta bude IN.

+1/0
23.3.2017 6:53

L29u64d17ě45k 16C96h65r77á18s71t43e97k 5764184512106

Potíž je, že většina propagátorů elektronesmyslů "zapomíná" do nákladů počítat přemrštěnou cenu elektromobilů a opotřebení baterie a počítá jen to "tankování", které opravdu vypadá finančně výhodněji. Ovšem po správném započtení všech nákladů, které prostě pošta zaplatit bude muset, jezdí současné elektromobily mnohem dráž, než běžné auto. A to ještě vůbec neexistuje trh s ojetými elektromobily, takže nikdo nemá představu, za kolik se případně bude dát po těch pěti letech auto prodat a aby ten pronajímatel neriskoval velkou ztrátu, bude muset do toho pětiletého pronájmu rozpustit celou cenu nového auta. Takže toto bude pro poštu nesmyslná a vysoká ztráta.

+1/0
23.3.2017 7:03

B84o35h24u27m92i88l 55S71t82e74j35s88k31a54l 5743504331513

Mam pocit ze vsichni zastanci elektrocehokoliv strili od boku, hlavne ze jim rentabilita vyjde...

0/0
23.3.2017 7:50

R32a27d30e98k 26H36o62d39a44ň 9536447631743

Mně je fuk čím pošťák jezdí. Štve mě že i po pěti letech stížností je šance že mi pošta dokáže doručit balík když jsem doma zhruba 20 %.

+2/0
22.3.2017 23:57

J69i60ř10í 32S71c73h90m69i40d19t 5450613404705

Kdyby tu byl na to téma komentář nezaujatého odborníka, tak bych to bral, takhle je to jen propagace svého produktu nic víc.

+11/−1
22.3.2017 22:38
Foto

H75o56n62z95a 91P74r35o85v34a79z85n19í86k 8648621547117

Ještě byste se mohli zeptat výrobce jízdních kol, co si obecně myslí o autech.

+22/−2
22.3.2017 22:38

M36a28r10t65i37n 30W31a13l76l41n80e91r 6185840464850

;-D

+1/0
22.3.2017 23:15

M64a85r81t81i57n 51K88a48r82á35s30e46k 9628853368168

Zitra ocekavam clanek od zastupce z unipetrolu o tom, jak by postla mela jezdi auty na naftu, pozitri od linde gas, ze vlastne jedine co dava smysl jsou auta na vodi, popozitri by to chtel nejake vyrobce skutru, ktery nam vysvetli, ze pro postu jsou nejlepsi cargo skutry, a zavrsit by to mohl vlastnik Kostka kolobka s komentarem venovanym budoucnosti postovni dopravy prostrednictvim nakladnich kolobezek....

+8/0
22.3.2017 22:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.