Diskuze

České dráhy kopírují konkurenci. Cestu na Lipno jim ale zaplatí stát a kraj

Od dubna začne z Prahy až na Lipno a dál na Šumavu jezdit druhý přímý vlak. Kromě vozů se ale budou oba spoje lišit. Zatímco Arrivě, která loni v prosinci s nápadem přišla jako první, nepřispěje na vlak nikdo, České dráhy budou inkasovat od ministerstva dopravy a Jihočeského kraje přes sto korun za každý kilometr. Bez soutěže.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DV

Souhlasím s dotováním některých spojů Českých drah, pokud jsou ty spoje nutné pro dojíždění do práce, k nemocnici atd. a přitom nejsou dostatečně využité. Tenhle spoj mi ale přijde, že využíván bude, zvláště, když už ho konkurence provozuje a nestahuje. Nezdá se mi to úplně v pořádku.

0 0
možnosti
PB

P93e15t13r 11B50o24h94á56č

27. 3. 2017 9:36

Nesouhlasím s tímto tendenčně napsaným článkem. České dráhy jsou národním dopravcem zajišťující základní dopravní obslužnost ČR bez ohledu na rentabilnost a to je služba obyvatelstvu ta sakra má být dotovaná. A konkurence ať jde k šípku, už se opravdu těším až GW a jim podobní tu Šumavu pohřbí...

1 1
možnosti
JH

J75a15n 70H74o64r68a

24. 3. 2017 19:25

A další klasika z pera mistra....

2 0
možnosti

P26e23t30r 34Š29k24o95d45a

24. 3. 2017 13:55

Když se podívám na jízdní řády, tak v tom konkurenci zas až tak nevidím. Arriva jede později a má víc zastávek, ČD je v tomto "expresnější", mají těch zastávek méně a jedou dál. Zvláštní je to, že ČD vedou spoj jen do Č.Krumlova a dále je to papírově jiný spoj, zřejmě proto, aby na to mohly jít peníze kraje. Jako konkurenci RegioJetu a jeho spojení do Passau to vnímat určitě nelze.

2 1
možnosti
Foto

J55a60n 16V42a82l41a92l75í61k

24. 3. 2017 12:34

řekl bych že ČD na tu trať si někdo objednal a že sami od sebe tam nejedou tudíž NEKOPÍRUJÍ konkurenci...

10 1
možnosti
MP

On totiž pan Sůra, autor článku, jen hledá příležitost aby si do ČD kopl.

2 1
možnosti

I48v16o 81Š68t73ě84r41b43a

24. 3. 2017 11:51

Zajímalo by mě, zda je paní Tučková z Prahy. Já také nepoužívám MHD tak proč ji dotuji. A ́t si ji dotují pražáci.

Ale k věci, Rychlík do Volar přestal jezdit z důvodu výstavby 4. koridoru a pro revitalizaci tratě Č. Budějovice - Volary. Tři roky jezdily ČD autobusy a nikdy neomezily kapacity souprav pro přepravu cestujících i s koly. A teď je soukromník "hrdina". Jak nový dopravce GW Train zajistí počty cestujících s koly, když vlak s velkým služebním vozem a se dvěma patrovými vozy, je sotva pobral. Co hromadná přeprava turistů na Kleť a podobně. Zveřejnil někde kraj s jakými vozidly bude dopravce GW Train jezdit a jaký bude nový jízdní řád, když se proslýchá, že zde bude méně vlaků než je v současnosti. Jaká bude přeprava pracujících do zaměstnání v ranních hodinách a ve večerních hodinách? Takže méně vlaků a úspora za 15 let je 130 miliónů. Takže na úkor cestujících. Takže jak jeto s dopravní politikou Jihočeského kraje. Nutně potřebuje lodní dopravu Č. Budějovice - Hluboká nad Vltavou a nové letiště kam stejně žádná mezinárodní linka nepřiletí.

6 2
možnosti
FF

Doprava bude taková, jakou si zadavatel v zadávací dokumentaci objednal. ČD také nikde nedodávají nic, co si zadavatel neobjednal.

2 0
možnosti
JC

J18a55n 28C71e66p18e10k

24. 3. 2017 11:44

Češi nejvíce milují firmy jako Česká Pošta, České Dráhy a další státem vlastněné firmy, které až na výjimky jsou molochy komunistického typu, hojně dotované státem a velmi často pěkně ztrátové.

3 6
možnosti
FF

V Češích totiž přetrvává z doby minulé naučené socialistické rovnostářství.

2 0
možnosti
LJ

Hm, téměř bych se nedivil, že to Arriva a spol. poženou k mezinárodnímu soudu, který ČR ještě uloží pokutu, kterou opět zaplatí daňoví poplatníci. Na blití, tyhle státní molochy. :-(

1 1
možnosti
JK

Arriva je taky státní moloch i když z Německa :-) A DB company se mnohdy chová úplně stejně i hůře...

7 0
možnosti
JC

J60a20n 71C58e49p42e62k

24. 3. 2017 11:38

Autobusová doprava v ČR je obsluhována jak městskými firmami, tak soukromníky a žádný horor, který tu věští milovníci ČD se nekonal. Funguje to. To je zas bububu od lidí, kteří asi mají potřebu každý měsíc ze svých daní házet x stovek do ztrátové firmy.

2 2
možnosti
VP

V33í65t 55P74r31č93í45k

24. 3. 2017 11:43

Horor určitě ne, funguje to (zatím) ale není to ani žádná sláva. Proto taky počet cestujících autobusy v posledních deseti letech setrvale klesá. Zatímco na železnici stále stoupá.

1 0
možnosti
MN

Konkurence od ČD taky kopíruje jejich trasy, tak proč by to nemohlo být i naopak?

0 2
možnosti
JC

J85a89n 89C76e57p64e54k

24. 3. 2017 11:32

Ona někde jezdí ČD bez dotace a konkurence na stejné trase s dotací? Kdyby to tak bylo, tak první kdo řve jsou ČD.

6 0
možnosti