- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlasím s dotováním některých spojů Českých drah, pokud jsou ty spoje nutné pro dojíždění do práce, k nemocnici atd. a přitom nejsou dostatečně využité. Tenhle spoj mi ale přijde, že využíván bude, zvláště, když už ho konkurence provozuje a nestahuje. Nezdá se mi to úplně v pořádku.
Nesouhlasím s tímto tendenčně napsaným článkem. České dráhy jsou národním dopravcem zajišťující základní dopravní obslužnost ČR bez ohledu na rentabilnost a to je služba obyvatelstvu ta sakra má být dotovaná. A konkurence ať jde k šípku, už se opravdu těším až GW a jim podobní tu Šumavu pohřbí...
Když se podívám na jízdní řády, tak v tom konkurenci zas až tak nevidím. Arriva jede později a má víc zastávek, ČD je v tomto "expresnější", mají těch zastávek méně a jedou dál. Zvláštní je to, že ČD vedou spoj jen do Č.Krumlova a dále je to papírově jiný spoj, zřejmě proto, aby na to mohly jít peníze kraje. Jako konkurenci RegioJetu a jeho spojení do Passau to vnímat určitě nelze.
řekl bych že ČD na tu trať si někdo objednal a že sami od sebe tam nejedou tudíž NEKOPÍRUJÍ konkurenci...
On totiž pan Sůra, autor článku, jen hledá příležitost aby si do ČD kopl.
Zajímalo by mě, zda je paní Tučková z Prahy. Já také nepoužívám MHD tak proč ji dotuji. A ́t si ji dotují pražáci.
Ale k věci, Rychlík do Volar přestal jezdit z důvodu výstavby 4. koridoru a pro revitalizaci tratě Č. Budějovice - Volary. Tři roky jezdily ČD autobusy a nikdy neomezily kapacity souprav pro přepravu cestujících i s koly. A teď je soukromník "hrdina". Jak nový dopravce GW Train zajistí počty cestujících s koly, když vlak s velkým služebním vozem a se dvěma patrovými vozy, je sotva pobral. Co hromadná přeprava turistů na Kleť a podobně. Zveřejnil někde kraj s jakými vozidly bude dopravce GW Train jezdit a jaký bude nový jízdní řád, když se proslýchá, že zde bude méně vlaků než je v současnosti. Jaká bude přeprava pracujících do zaměstnání v ranních hodinách a ve večerních hodinách? Takže méně vlaků a úspora za 15 let je 130 miliónů. Takže na úkor cestujících. Takže jak jeto s dopravní politikou Jihočeského kraje. Nutně potřebuje lodní dopravu Č. Budějovice - Hluboká nad Vltavou a nové letiště kam stejně žádná mezinárodní linka nepřiletí.
Doprava bude taková, jakou si zadavatel v zadávací dokumentaci objednal. ČD také nikde nedodávají nic, co si zadavatel neobjednal.
Češi nejvíce milují firmy jako Česká Pošta, České Dráhy a další státem vlastněné firmy, které až na výjimky jsou molochy komunistického typu, hojně dotované státem a velmi často pěkně ztrátové.
V Češích totiž přetrvává z doby minulé naučené socialistické rovnostářství.
Hm, téměř bych se nedivil, že to Arriva a spol. poženou k mezinárodnímu soudu, který ČR ještě uloží pokutu, kterou opět zaplatí daňoví poplatníci. Na blití, tyhle státní molochy.
Arriva je taky státní moloch i když z Německa A DB company se mnohdy chová úplně stejně i hůře...
Autobusová doprava v ČR je obsluhována jak městskými firmami, tak soukromníky a žádný horor, který tu věští milovníci ČD se nekonal. Funguje to. To je zas bububu od lidí, kteří asi mají potřebu každý měsíc ze svých daní házet x stovek do ztrátové firmy.
Horor určitě ne, funguje to (zatím) ale není to ani žádná sláva. Proto taky počet cestujících autobusy v posledních deseti letech setrvale klesá. Zatímco na železnici stále stoupá.
Konkurence od ČD taky kopíruje jejich trasy, tak proč by to nemohlo být i naopak?
Ona někde jezdí ČD bez dotace a konkurence na stejné trase s dotací? Kdyby to tak bylo, tak první kdo řve jsou ČD.