Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda se prohry v Dieselgate bát nemusí. Případné pokuty zaplatí VW

Automobilka Škoda Auto nezaplatí ze svého zřejmě ani korunu v případě, že prohraje nějaký soudní spor kvůli aféře Dieselgate. Vyplývá to z výroční zprávy firmy. Firma zatím neprohrála jediný spor kvůli naftovým motorům, které v sobě měly software upravující výsledky při měření emisí v laboratoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49i67k78t73o38r 48N36á96r27o18ž39n37ý 3149822198

No tak jasně. ŠKODA je v pozici poškozeného...

0/0
24.3.2017 17:06

J23a45r78o17s89l79a83v 70B32i82r27n91e94r 4768785302148

Kam na ty nadpisy chodí ???? Napište rovnou -VW může zkrachovat,Škodu to neohrozí ))))))))

0/0
24.3.2017 15:31

P84a13v96e13l 65S94e28d65l92á23k 3670826748781

Svatá prostoto. Takže když dostane ránu VW, Škody se to vůbec nedotkne?

Mimochodem, neměli bychom zažalovat fyzikální zákony? Když stála nafta skoro 40 kč za litr, tak skutečné emise škodlivin skoro nikoho nezajímaly, VW dal důraz na CO2 tj. na spotřebu. Splnit současně emise CO2 a NOx nebylo tehdy možné, na zkratu VW má lví podíl evropská legislativa. Co se týče aut vyvezených např. do USA, tam je to jednoznačně chyba VW, protože místní systém se více zajímá o skutečné prokazatelné škodlivny.

+3/0
24.3.2017 11:00

J69a12n 33H40r97u93z21a 8924878659957

To je překvapení VW, který je vlastníkem své české filiálky zaplatí i pokutu. Kdy by to čekal?

+2/0
24.3.2017 11:15

J55o90s20e55f 41Č29e48r86v35e51n11i84c16k56ý 9499594511963

Sice je vlastníkem, ale jsou to samostatné právní subjekty. Když by něco "nevyšlo" vyloženě vlivem toho, že se to neudělalo dobře v Boleslavi, tak VW by asi těžko něco platil. Tady bude platit, protože motory dodával, ne proto že je vlastníkem.

A jen tak mimochodem. Vlastníkem Škody není německý VW jako takový, ale VW Finance se sídlem v Lucembursku.

0/0
24.3.2017 13:57

J66a25r87o57s14l57a88v 71B46i79r36n92e91r 4248415162208

No to je tedy úplně jiná situace )))))

0/0
24.3.2017 15:32

M14i18c19h61a92l 29Š94e49v37č68í26k 8263826584

Ano je. Uvnitř koncernu se šéfové dohodli, že Škoda nebude přispívat na pokuty a soudní výdaje a nebude muset omezovat žádné budoucí investice. VW může získat penîze ze Škody jako dividendu, ale zaplatí za to daně. Kdyby Škoda platila pokuty, omezí miliardové investice a stát přijde o dañ.

0/0
24.3.2017 19:33

L44u68k95á31š 49K18o97h86o62u65t 7698824672609

No ono hlavně je třeba říci že několikanásobně vyšší emise NOx produkují všechny naftové motory na trhu... jen VW se přiznal a je za to pranýřován. Ti ostatní co přes všechny důkazy stále tvrdí že oni nic... kolem nich se chodí opatrně... Je třeba už narovinu říct že Dieselgate se netýká VW ale jde napříč celým odvětvím a toto je třeba vyhodnotit a zjednat nápravu. Kdyby se soudruzi z Bruselu opravdu starali o naše zdraví, dávno podpořili třeba výzkum a vývoj v oblasti elektroaut.

Takto je to spíše snaha poškodit jedničku na trhu a omezit její aktivity. I z USA mi to přijde jako snaha zastavit rozmach zahraniční konkurence a tzv. vrátit produkci do USA... USA chce tlačit své výrobky nám, ne si kupovat ty naše.

Za vším hledej nějakou lobby...

+2/−1
24.3.2017 12:14

B42o59h85d53a10n 46M44a51r41e44k 5725956917184

Nepochopil jste causu dieselgate :-/

0/0
25.3.2017 16:44

P75e87t71r 54Č62e31r91m33á94k 9928915969210

Souhlas až na poslední větu - nejde ani tak o zájem o škodliviny jako ekonomický boj. To "slavné" zjištění EPA proběhlo více jak rok předtím než ta pseudokauza začala, celou tu dobu mezitím se jednak hledalo na co to formálně navlíknout (nakonec to je nesrovnalost v homologační dokumentaci, o nějakých skutečný škodlivinách ani slovo), a především kdy to pustit do medií - zcela účelová a načasovaná záležitost.

+1/0
24.3.2017 15:12
Foto

M27i54c53h90a20e60l 44L16ö76f81f72e26l45m23a91n37n 7608578527260

Případné pokuty zaplatí VŽDY koncový zákazník. Vždy a všude.

+1/0
24.3.2017 10:56

J89i20ř73í 92K25o30n46d68r19á63t 4925601128

A co je mi do zákazníků wv?

0/0
24.3.2017 11:49

K35a27t95e87ř53i62n45a 57V11ý98b16o98r37n26á 6170989949

To je podobně odzbrojující logika, jako bych tvrdila, že mě nezajímají rostoucí ceny benzínu, protože ten platí vždy manžel... :-)

+6/−1
24.3.2017 10:52

T44o44m48á79š 31K17u79c59h75a88ř 3247751968231

Při aféře takovéhoto rozsahu bych v právním státě očekával, že nejvyšší soudy jednotlivých států, popřípadě Nejvyšší soud EU, s pomocí znalců a odborníků vydají závazné rozhodnutí, k jakému porušení zákona a jestli vůbec došlo a na co má případně kdo nárok. Je tu 8 milionů vozů s podezřelým SW a zpochybněnou homolagací. Nedává smysl, aby se každý případ z těch 8 milionů (a každý vyžaduje velmi drahé odborné expertízy) řešily samostatně. Soudy by tedy měly vydat závazné rozhodnutí někde mezi tím, že nikdo nemá nárok na nic až tím, že vozy nesmějí na silnici a VW musí všechny odškodnit.

+1/0
24.3.2017 10:44

P88e21t24r 20Č94e94r48m17á93k 9178685889210

To je poněkud problematické. V tom obecném smyslu co píšete ten precedens nemůže vzniknout protože vlastně žádný problém neexistuje - podle eu legislativy to je všechno v pořádku, homologace jsou také potvrzené a platné. A ti jednotlivé žaloby to zkouší na jiné bázi a pokaždé jinak, často dle národních legislativ... Tzn. v podstatě každá z těch variant by musela dojít až k EU soudu a tam být zamítnuta.

0/0
24.3.2017 10:59

L67u93k86á14š 38K68o23h29o57u22t 7318134202269

není to o VW... je to o 53% vozů v EU. Všechny diesely všech značek...

+1/0
24.3.2017 12:17

T37o76m73á31š 80K13u84c26h86a23ř 3157211138551

Ale VW se k tomu veřejně přiznal a k problému se vyjadřovali i naši vládní činitelé, tedy objektivně existuje.

0/0
24.3.2017 14:02

P36e50t41r 21Č42e94r22m65á88k 9848845169830

VW akorát potvrdil že takový sw existuje a je instalován v takovém množství aut, "přiznání" z toho dělají media, šlo o konstatování skutečností. A že se k něčemu vyjadřují vládní činitelé nic neznamená, ten problém neexistuje ani na celoevropské úrovni, natož na národní....

0/0
24.3.2017 15:15

J93a41n 98C91e17p84e78k 1214396300

To jsou ale zavádějící informace. Když VW prohraje a zaplatí, tak bude chtít z ostatních svých firem případné prachy o to více vycucat. Jistě na tom nebudou tratit akcionáři VW, ti raději zmenší investice než aby se připravili o dividendy.

0/0
24.3.2017 10:43

K85a86r84e35l 51N16o72v97o26t65n66y 4917164802202

Pokud vše zaplatí VW, tak by měly soudy začít ihned, ne jen pro 4 podvedené. Mělo by Škodu zažalovat Ministerstvo ŽP!Co dělá strana zelených lídr Stropnický, Kolínská? Ti by nejraději motoristy zakázali, ale najednou ticho po pěšině, to jim ty zplodiny opravdu najednou nevadí?8-o

0/0
24.3.2017 10:43

J69i24ř13í 71K87o87n45d74r28á90t 4845861318

Co dělá strana zelených nevím, ale motorismus měl být zregulován již dávno.

0/0
24.3.2017 11:45
Foto

K97a36r33e44l 96M29a54l33ý 6566694700581

Mam jeden z tech motoru 2.0 125kw, prisel mi dopis do vlastnich rukou, ze se mam dostavit bla bla bla. Dopis letel do kose. Taky se citim podveden ;-) Auto bez uprav jede skvele, s lehkou nohou jedu i za 4,5 litru. A ted bych si tam mel nechat namontovat neco, o cem nikdo nevi, co to udela do budoucna. Ani nahodou. Otazka pri prodeji, jestli cela zalezitost nesnizi cenu auta?!

+2/0
24.3.2017 10:37

J25a85n 67H50r26u12z34a 8284808469697

Otázkou je, jestli to někdy později nebude důvod proč na STK auto neprojde. Stačí když se zdvihne podobná státní akce proti dýzlům jako třeba nyní ve Francii.

0/0
24.3.2017 11:17
Foto

K74a48r51e41l 49M22a65l43ý 6656284510101

Az neprojde, vratim auto VW a budu chtit penize zpet, protoze podvadeli a me uvedli v omyl.

0/0
24.3.2017 11:41

J89i41ř31í 94K86o35n85d23r53á42t 4235711118

Ale vy jste přece nápravu omylu odmítl, vaše myšlenkové pochody jsou zvláštní.

0/0
24.3.2017 11:43
Foto

K77a34r12e88l 59M68a49l60ý 6666574950541

A coz takhle se naucit cist? Znovu se ptam, kdo mi zaruci, ze se nesnizi vykon? Ze se nezvedne spotreba? Ze motor nepujde driv do kopru? Kdo si cinkle auto koupi? Dle meho nazoru se tim snizila jeho prodejni hodnota.

0/0
24.3.2017 11:47
Foto

K86a15r21e89l 36M14a39l72ý 6856774180941

Btw uz dneska staci, ze maji auta EGR ventily, ktere vyfukove plyny pousti zpatky do sani - to je jak dychat svoje prdy, nevim jak tobe, ale me by se to nelibilo ;-)

0/0
24.3.2017 11:52

J17i47ř91í 94K33o25n42d35r78á40t 4715871638

Ale wv má snahu situaci nějak řešit vy ne. Kdy vaše auto neprošlo technyckou tak je to váš problém.

0/0
24.3.2017 11:55
Foto

K53a15r59e12l 48M33a82l35ý 6496984300741

VW nema snahu situaci nejak resit

1) VW ji musi resit, byl k tomu donucen

2) potreti opakuju, ze mam obavy, ze ji VW resi na muj ukor, tj. ze auto jiz nebude mit takove parametry a zivotnost jako predtim. V USA bylo zakaznikum umozneno, aby auto vratili a je tam financni kompenzace. V Evrope a kor u nas leda tak nas.......

Napis mi prosim, co na tom nechapes?

0/0
24.3.2017 12:00

J32i27ř38í 82K98o25n10d25r16á81t 4225761538

Chápu, ideál by byl vrátrit auto, dostat zpět peníze.

0/0
24.3.2017 12:07
Foto

K37a50r25e69l 74M56a43l33ý 6366814970791

Ideal by bylo, aby vsichni zakaznici VW po celem svete meli stejne podminky. Coz asi neklapne. Takze ja si prozatim necham auto tak jak je ;-)

0/0
24.3.2017 12:16

P70e46t54r 35Č68e66r48m71á30k 9108975139510

1) VW ji řešit nemusí, v EU nabízí tu aktualizace kterou vyvinul primárně pro US trh víceméně na dobrovolně bázi, je to takovéto aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

2)Auto musí mít nadále parametry obdržené homologace, na tom se nemůže nic měnit, resp. proto to schvalovala i KBA a vracela to na přepracování.

Porovnání s US trhem je nesmyslné, tady nic neporušili tak logicky nebudou nabízet kompenzace...

0/0
24.3.2017 12:29

P79e25t71r 71Č56e71r92m81á57k 9218815669650

Tak výkon ani spotřeba se měnit ani nemohou (resp. ne více než je toleranční mez), to by to přestávalo plnit paramtery homologace. Jiná věc samozřejmě je že už vám nikdo nezaručí jaký reálný vliv to bude mít na váš způsob používání auta.

0/0
24.3.2017 12:26

P74e51t86r 50Č95e44r40m13á38k 9778545889470

Tak ono se nejedná o nápravu v pravém slovasmyslu, je to jen aktualizace, auto plní homologace s ní nebo bez úplně stejně.

0/0
24.3.2017 12:24

J25i73ř15í 33K36o52n22d27r94á41t 4705601788

A tím se tady jako chlubíte? 8-o

0/0
24.3.2017 11:42
Foto

K20a15r96e22l 35M71a67l13ý 6906954830781

Aha, takze kdyz napisu do diskuze svou zkusenost, tak se chlubim, nevim, kdo tu ma zvlastni myslekove pochody ;-)

0/0
24.3.2017 11:48

J14i62ř72í 48K51o46n26d81r19á55t 4285761348

No, hlavně jste napsal svůj postoj: všichni jste mi u zadele, já ty škodliviny nedýchám.

0/0
24.3.2017 11:57
Foto

K83a39r54e47l 79M19a25l88ý 6266344350151

Aha, tak o skodliviny jde, pujdu se udat na ministerstvi ZP, jaky jsem to znecistovatel ;-D

Ja samozrejme sleduju svuj zajem, protoze jsem SVE financni prostredky jsem investoval do veci, u ktere mi nyni chteji menit parametry. A stou veci me navic de facto podvedli a nejen me.

0/−1
24.3.2017 12:03

J25i52ř82í 30K43o33n76d30r53á31t 4885491778

Njn, hlavně ať jsou plný regály, celkem běžný uvažování.

0/0
24.3.2017 12:09
Foto

K53a94r54e77l 68M63a85l30ý 6876504410231

Ach jo, na mem miste by sis nechal predelat auto, platil vyssi spotrebu, mel nizsi vykon, vetsi opotrebeni? To neni bezne uvazovani:-)

0/0
24.3.2017 12:15
Foto

J64i21n85d68ř89i86c38h 47C42o35u93f42a60l 7757329509550

spíš mě fascinuje jak si koncern jistý. V EU je podvádět normální? Automobilky měli jasně říci, že tady je max aby se úředníci vrátili na zem a nevymýšleli blbosti.

+4/0
24.3.2017 10:28

M79a61r50t14i69n 36K24a69r20á57s69e48k 9848373118508

Automobilkam ty normy naopak vyhoujou, protoze tim eliminuji nejakou novou konkurenci napr z ciny apod (kde by museli vyvijet nove motory specialni pro EY, USA a japonsko, coz stoji ranec a uspech je nejisty)...

+4/0
24.3.2017 10:31

P17a78v21e90l 61S63e44d60l12á45k 3270116228261

Není to pravda, automobilky protestovaly, ale bylo jim to houby platné. Když jde o regulace průmyslu, je eurokracie nekompromisní. Viz. např. poměrně tvrdá regulace RoHS - redukce škodlivin v elektroprůmyslu. V podstatě je to správně, jenže proč je potom povolené aby zubaři používali rtuťový amalgám? Skoro to vypadá, že někdo dostává za likvidaci evropského průmyslu nějaké kapesné.

+2/0
24.3.2017 11:06

M92a41r44t73i17n 88K90a19r94á84s71e97k 9788393678978

No automobilky protestovaly akorat kvuli pokutam za nadlimitni CO2, emisni normy jako takovy jsou vzdy x let dopredu s automobilkama odsouhlasene. Mimochodem ty normy neplati jen pro evropsky prumysl ale pro kohokoli kdo chce v EU ty auta prodavat (tj z principu to evropske vyrobce poskozovat nemuze)...

+1/0
24.3.2017 11:25

P57e96t91r 91Č53e95r20m59á92k 9268275889120

Není důvod aby si jistý nebyl, v EU nic neporušili a všechny zainteresované instituce to velmi dobře vědí. A evropským automobilkám to vyhovuje maximálně - mají ekonomický nástroj na pravidelnou obnovu vozového parku...

0/0
24.3.2017 10:49

L34e18o23š 57M92a64r38š14a20l 5292224582968

To se to někomu soudí při těch ziscích co si nahrabal.Ještě,že jsme si před zákonem všichni rovni.Ale kdo na to má,že?:-(

+1/0
24.3.2017 10:24

P83e36t28e 63S84i14g91h13e86r 6293180302728

Ano, ano,

před zákonem jsme si sice všichni rovni, ale najdou se i tací, kteří jsou ještě rovnější.

0/0
24.3.2017 10:29
Foto

J95i31n83d79ř90i70c11h 16C70o75u57f49a84l 7747399929460

křištálovější než křištál ;-)

0/0
24.3.2017 10:36

O77n78d42r55a 22P82r40o39c41h22a96z97k46a 4878146379301

Neříkejte, kdo jiný by to měl platit? :D

0/0
24.3.2017 10:20

V67á17c29l39a38v 51P57a90v22e59l69e23k 1980396626204

Prohry v dieselgate se může bát jen zákazník a spotřebitel, jelikož to VW oseká u dodavatelů a už teď je mnoho součástí na štíru s životností a trvanlivostí. A ten tlak na snížení provozních nákladů měl VW enormní už před dieselgate.

A co se týká motorů, tak tam to bude také bída, protože ty limity jsou velmi, velmi těžko splnitelné.

+1/0
24.3.2017 9:58







Najdete na iDNES.cz