Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda se prohry v Dieselgate bát nemusí. Případné pokuty zaplatí VW

Automobilka Škoda Auto nezaplatí ze svého zřejmě ani korunu v případě, že prohraje nějaký soudní spor kvůli aféře Dieselgate. Vyplývá to z výroční zprávy firmy. Firma zatím neprohrála jediný spor kvůli naftovým motorům, které v sobě měly software upravující výsledky při měření emisí v laboratoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V72i52k10t22o12r 86N83á17r53o47ž97n26ý 3289182538

No tak jasně. ŠKODA je v pozici poškozeného...

0/0
24.3.2017 17:06

J91a12r82o56s46l51a16v 55B89i34r68n30e91r 4588605152468

Kam na ty nadpisy chodí ???? Napište rovnou -VW může zkrachovat,Škodu to neohrozí ))))))))

0/0
24.3.2017 15:31

P62a33v33e27l 95S42e48d12l88á86k 3480556568941

Svatá prostoto. Takže když dostane ránu VW, Škody se to vůbec nedotkne?

Mimochodem, neměli bychom zažalovat fyzikální zákony? Když stála nafta skoro 40 kč za litr, tak skutečné emise škodlivin skoro nikoho nezajímaly, VW dal důraz na CO2 tj. na spotřebu. Splnit současně emise CO2 a NOx nebylo tehdy možné, na zkratu VW má lví podíl evropská legislativa. Co se týče aut vyvezených např. do USA, tam je to jednoznačně chyba VW, protože místní systém se více zajímá o skutečné prokazatelné škodlivny.

+3/0
24.3.2017 11:00

J13a37n 96H33r86u91z12a 8684228889947

To je překvapení VW, který je vlastníkem své české filiálky zaplatí i pokutu. Kdy by to čekal?

+2/0
24.3.2017 11:15

J63o69s94e40f 93Č81e84r27v15e67n67i12c17k38ý 9779594391493

Sice je vlastníkem, ale jsou to samostatné právní subjekty. Když by něco "nevyšlo" vyloženě vlivem toho, že se to neudělalo dobře v Boleslavi, tak VW by asi těžko něco platil. Tady bude platit, protože motory dodával, ne proto že je vlastníkem.

A jen tak mimochodem. Vlastníkem Škody není německý VW jako takový, ale VW Finance se sídlem v Lucembursku.

0/0
24.3.2017 13:57

J19a67r52o11s47l29a74v 44B63i56r76n48e39r 4468405242368

No to je tedy úplně jiná situace )))))

0/0
24.3.2017 15:32

M29i58c17h34a26l 52Š25e62v22č28í20k 8913646284

Ano je. Uvnitř koncernu se šéfové dohodli, že Škoda nebude přispívat na pokuty a soudní výdaje a nebude muset omezovat žádné budoucí investice. VW může získat penîze ze Škody jako dividendu, ale zaplatí za to daně. Kdyby Škoda platila pokuty, omezí miliardové investice a stát přijde o dañ.

0/0
24.3.2017 19:33

L89u94k39á44š 39K64o24h60o36u86t 7928434642519

No ono hlavně je třeba říci že několikanásobně vyšší emise NOx produkují všechny naftové motory na trhu... jen VW se přiznal a je za to pranýřován. Ti ostatní co přes všechny důkazy stále tvrdí že oni nic... kolem nich se chodí opatrně... Je třeba už narovinu říct že Dieselgate se netýká VW ale jde napříč celým odvětvím a toto je třeba vyhodnotit a zjednat nápravu. Kdyby se soudruzi z Bruselu opravdu starali o naše zdraví, dávno podpořili třeba výzkum a vývoj v oblasti elektroaut.

Takto je to spíše snaha poškodit jedničku na trhu a omezit její aktivity. I z USA mi to přijde jako snaha zastavit rozmach zahraniční konkurence a tzv. vrátit produkci do USA... USA chce tlačit své výrobky nám, ne si kupovat ty naše.

Za vším hledej nějakou lobby...

+2/−1
24.3.2017 12:14

B69o14h21d34a67n 98M41a28r25e22k 5885196457754

Nepochopil jste causu dieselgate :-/

0/0
25.3.2017 16:44

P30e76t58r 81Č50e38r66m56á73k 9278505299960

Souhlas až na poslední větu - nejde ani tak o zájem o škodliviny jako ekonomický boj. To "slavné" zjištění EPA proběhlo více jak rok předtím než ta pseudokauza začala, celou tu dobu mezitím se jednak hledalo na co to formálně navlíknout (nakonec to je nesrovnalost v homologační dokumentaci, o nějakých skutečný škodlivinách ani slovo), a především kdy to pustit do medií - zcela účelová a načasovaná záležitost.

+1/0
24.3.2017 15:12
Foto

M83i29c52h20a65e25l 38L68ö77f62f67e31l60m17a64n36n 7398138207490

Případné pokuty zaplatí VŽDY koncový zákazník. Vždy a všude.

+1/0
24.3.2017 10:56

J11i70ř27í 50K27o23n87d92r87á63t 4815671218

A co je mi do zákazníků wv?

0/0
24.3.2017 11:49

K35a23t76e94ř25i14n88a 91V64ý63b60o29r22n71á 6740979359

To je podobně odzbrojující logika, jako bych tvrdila, že mě nezajímají rostoucí ceny benzínu, protože ten platí vždy manžel... :-)

+6/−1
24.3.2017 10:52

T23o20m85á92š 66K80u18c13h19a94ř 3967861518641

Při aféře takovéhoto rozsahu bych v právním státě očekával, že nejvyšší soudy jednotlivých států, popřípadě Nejvyšší soud EU, s pomocí znalců a odborníků vydají závazné rozhodnutí, k jakému porušení zákona a jestli vůbec došlo a na co má případně kdo nárok. Je tu 8 milionů vozů s podezřelým SW a zpochybněnou homolagací. Nedává smysl, aby se každý případ z těch 8 milionů (a každý vyžaduje velmi drahé odborné expertízy) řešily samostatně. Soudy by tedy měly vydat závazné rozhodnutí někde mezi tím, že nikdo nemá nárok na nic až tím, že vozy nesmějí na silnici a VW musí všechny odškodnit.

+1/0
24.3.2017 10:44

P74e74t42r 95Č34e95r24m14á88k 9438535849650

To je poněkud problematické. V tom obecném smyslu co píšete ten precedens nemůže vzniknout protože vlastně žádný problém neexistuje - podle eu legislativy to je všechno v pořádku, homologace jsou také potvrzené a platné. A ti jednotlivé žaloby to zkouší na jiné bázi a pokaždé jinak, často dle národních legislativ... Tzn. v podstatě každá z těch variant by musela dojít až k EU soudu a tam být zamítnuta.

0/0
24.3.2017 10:59

L38u58k61á59š 36K72o74h91o17u69t 7858214132909

není to o VW... je to o 53% vozů v EU. Všechny diesely všech značek...

+1/0
24.3.2017 12:17

T12o58m33á80š 88K55u68c62h41a69ř 3167101328911

Ale VW se k tomu veřejně přiznal a k problému se vyjadřovali i naši vládní činitelé, tedy objektivně existuje.

0/0
24.3.2017 14:02

P26e84t88r 77Č61e90r73m58á33k 9388685389890

VW akorát potvrdil že takový sw existuje a je instalován v takovém množství aut, "přiznání" z toho dělají media, šlo o konstatování skutečností. A že se k něčemu vyjadřují vládní činitelé nic neznamená, ten problém neexistuje ani na celoevropské úrovni, natož na národní....

0/0
24.3.2017 15:15

J15a47n 11C67e14p27e36k 1384916850

To jsou ale zavádějící informace. Když VW prohraje a zaplatí, tak bude chtít z ostatních svých firem případné prachy o to více vycucat. Jistě na tom nebudou tratit akcionáři VW, ti raději zmenší investice než aby se připravili o dividendy.

0/0
24.3.2017 10:43

K52a51r36e42l 56N68o16v89o73t40n15y 4847164462922

Pokud vše zaplatí VW, tak by měly soudy začít ihned, ne jen pro 4 podvedené. Mělo by Škodu zažalovat Ministerstvo ŽP!Co dělá strana zelených lídr Stropnický, Kolínská? Ti by nejraději motoristy zakázali, ale najednou ticho po pěšině, to jim ty zplodiny opravdu najednou nevadí?8-o

0/0
24.3.2017 10:43

J94i28ř11í 34K96o41n16d39r31á39t 4925131798

Co dělá strana zelených nevím, ale motorismus měl být zregulován již dávno.

0/0
24.3.2017 11:45
Foto

K11a62r31e34l 21M67a62l48ý 6686154310171

Mam jeden z tech motoru 2.0 125kw, prisel mi dopis do vlastnich rukou, ze se mam dostavit bla bla bla. Dopis letel do kose. Taky se citim podveden ;-) Auto bez uprav jede skvele, s lehkou nohou jedu i za 4,5 litru. A ted bych si tam mel nechat namontovat neco, o cem nikdo nevi, co to udela do budoucna. Ani nahodou. Otazka pri prodeji, jestli cela zalezitost nesnizi cenu auta?!

+2/0
24.3.2017 10:37

J96a95n 22H69r83u24z73a 8694618299207

Otázkou je, jestli to někdy později nebude důvod proč na STK auto neprojde. Stačí když se zdvihne podobná státní akce proti dýzlům jako třeba nyní ve Francii.

0/0
24.3.2017 11:17
Foto

K88a44r96e67l 51M26a39l10ý 6496384830601

Az neprojde, vratim auto VW a budu chtit penize zpet, protoze podvadeli a me uvedli v omyl.

0/0
24.3.2017 11:41

J79i37ř35í 82K53o25n68d82r59á47t 4845371358

Ale vy jste přece nápravu omylu odmítl, vaše myšlenkové pochody jsou zvláštní.

0/0
24.3.2017 11:43
Foto

K83a31r34e42l 80M43a95l85ý 6876604710911

A coz takhle se naucit cist? Znovu se ptam, kdo mi zaruci, ze se nesnizi vykon? Ze se nezvedne spotreba? Ze motor nepujde driv do kopru? Kdo si cinkle auto koupi? Dle meho nazoru se tim snizila jeho prodejni hodnota.

0/0
24.3.2017 11:47
Foto

K56a73r13e71l 47M79a89l66ý 6956714400981

Btw uz dneska staci, ze maji auta EGR ventily, ktere vyfukove plyny pousti zpatky do sani - to je jak dychat svoje prdy, nevim jak tobe, ale me by se to nelibilo ;-)

0/0
24.3.2017 11:52

J62i92ř42í 36K45o66n72d75r23á17t 4145411128

Ale wv má snahu situaci nějak řešit vy ne. Kdy vaše auto neprošlo technyckou tak je to váš problém.

0/0
24.3.2017 11:55
Foto

K74a65r17e58l 28M98a93l39ý 6956644640961

VW nema snahu situaci nejak resit

1) VW ji musi resit, byl k tomu donucen

2) potreti opakuju, ze mam obavy, ze ji VW resi na muj ukor, tj. ze auto jiz nebude mit takove parametry a zivotnost jako predtim. V USA bylo zakaznikum umozneno, aby auto vratili a je tam financni kompenzace. V Evrope a kor u nas leda tak nas.......

Napis mi prosim, co na tom nechapes?

0/0
24.3.2017 12:00

J89i13ř72í 81K64o86n14d40r66á46t 4195131958

Chápu, ideál by byl vrátrit auto, dostat zpět peníze.

0/0
24.3.2017 12:07
Foto

K33a94r27e44l 56M88a11l37ý 6576404750581

Ideal by bylo, aby vsichni zakaznici VW po celem svete meli stejne podminky. Coz asi neklapne. Takze ja si prozatim necham auto tak jak je ;-)

0/0
24.3.2017 12:16

P30e16t33r 50Č44e93r47m96á48k 9128175779330

1) VW ji řešit nemusí, v EU nabízí tu aktualizace kterou vyvinul primárně pro US trh víceméně na dobrovolně bázi, je to takovéto aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

2)Auto musí mít nadále parametry obdržené homologace, na tom se nemůže nic měnit, resp. proto to schvalovala i KBA a vracela to na přepracování.

Porovnání s US trhem je nesmyslné, tady nic neporušili tak logicky nebudou nabízet kompenzace...

0/0
24.3.2017 12:29

P13e40t58r 46Č86e60r75m90á80k 9898905429720

Tak výkon ani spotřeba se měnit ani nemohou (resp. ne více než je toleranční mez), to by to přestávalo plnit paramtery homologace. Jiná věc samozřejmě je že už vám nikdo nezaručí jaký reálný vliv to bude mít na váš způsob používání auta.

0/0
24.3.2017 12:26

P69e46t61r 43Č24e71r53m17á56k 9378815129250

Tak ono se nejedná o nápravu v pravém slovasmyslu, je to jen aktualizace, auto plní homologace s ní nebo bez úplně stejně.

0/0
24.3.2017 12:24

J12i78ř54í 87K10o78n47d17r86á92t 4585341368

A tím se tady jako chlubíte? 8-o

0/0
24.3.2017 11:42
Foto

K44a98r28e43l 54M56a58l62ý 6146564630741

Aha, takze kdyz napisu do diskuze svou zkusenost, tak se chlubim, nevim, kdo tu ma zvlastni myslekove pochody ;-)

0/0
24.3.2017 11:48

J42i70ř26í 88K88o68n14d39r40á33t 4935881658

No, hlavně jste napsal svůj postoj: všichni jste mi u zadele, já ty škodliviny nedýchám.

0/0
24.3.2017 11:57
Foto

K86a21r86e84l 68M66a23l35ý 6366774940811

Aha, tak o skodliviny jde, pujdu se udat na ministerstvi ZP, jaky jsem to znecistovatel ;-D

Ja samozrejme sleduju svuj zajem, protoze jsem SVE financni prostredky jsem investoval do veci, u ktere mi nyni chteji menit parametry. A stou veci me navic de facto podvedli a nejen me.

0/−1
24.3.2017 12:03

J29i91ř81í 82K80o57n32d95r34á94t 4325831428

Njn, hlavně ať jsou plný regály, celkem běžný uvažování.

0/0
24.3.2017 12:09
Foto

K53a31r42e44l 47M75a93l88ý 6136314620691

Ach jo, na mem miste by sis nechal predelat auto, platil vyssi spotrebu, mel nizsi vykon, vetsi opotrebeni? To neni bezne uvazovani:-)

0/0
24.3.2017 12:15
Foto

J96i27n45d75ř88i72c13h 12C63o61u89f19a56l 7207409229150

spíš mě fascinuje jak si koncern jistý. V EU je podvádět normální? Automobilky měli jasně říci, že tady je max aby se úředníci vrátili na zem a nevymýšleli blbosti.

+4/0
24.3.2017 10:28

M83a39r88t90i60n 72K44a39r91á82s55e62k 9468813268868

Automobilkam ty normy naopak vyhoujou, protoze tim eliminuji nejakou novou konkurenci napr z ciny apod (kde by museli vyvijet nove motory specialni pro EY, USA a japonsko, coz stoji ranec a uspech je nejisty)...

+4/0
24.3.2017 10:31

P93a77v35e68l 36S36e77d86l17á52k 3790286398801

Není to pravda, automobilky protestovaly, ale bylo jim to houby platné. Když jde o regulace průmyslu, je eurokracie nekompromisní. Viz. např. poměrně tvrdá regulace RoHS - redukce škodlivin v elektroprůmyslu. V podstatě je to správně, jenže proč je potom povolené aby zubaři používali rtuťový amalgám? Skoro to vypadá, že někdo dostává za likvidaci evropského průmyslu nějaké kapesné.

+2/0
24.3.2017 11:06

M84a84r84t41i91n 90K50a63r22á87s56e83k 9388983688728

No automobilky protestovaly akorat kvuli pokutam za nadlimitni CO2, emisni normy jako takovy jsou vzdy x let dopredu s automobilkama odsouhlasene. Mimochodem ty normy neplati jen pro evropsky prumysl ale pro kohokoli kdo chce v EU ty auta prodavat (tj z principu to evropske vyrobce poskozovat nemuze)...

+1/0
24.3.2017 11:25

P70e78t44r 56Č19e38r23m35á21k 9168135299640

Není důvod aby si jistý nebyl, v EU nic neporušili a všechny zainteresované instituce to velmi dobře vědí. A evropským automobilkám to vyhovuje maximálně - mají ekonomický nástroj na pravidelnou obnovu vozového parku...

0/0
24.3.2017 10:49

L33e94o57š 31M49a12r37š32a65l 5952414112628

To se to někomu soudí při těch ziscích co si nahrabal.Ještě,že jsme si před zákonem všichni rovni.Ale kdo na to má,že?:-(

+1/0
24.3.2017 10:24

P84e44t28e 71S24i89g40h32e24r 6793590662198

Ano, ano,

před zákonem jsme si sice všichni rovni, ale najdou se i tací, kteří jsou ještě rovnější.

0/0
24.3.2017 10:29
Foto

J16i50n38d31ř63i76c25h 52C16o83u36f29a14l 7147209509310

křištálovější než křištál ;-)

0/0
24.3.2017 10:36

O75n16d33r53a 41P81r33o58c30h67a11z91k19a 4158276979341

Neříkejte, kdo jiný by to měl platit? :D

0/0
24.3.2017 10:20

V31á77c65l56a89v 89P72a40v30e67l12e29k 1170156136134

Prohry v dieselgate se může bát jen zákazník a spotřebitel, jelikož to VW oseká u dodavatelů a už teď je mnoho součástí na štíru s životností a trvanlivostí. A ten tlak na snížení provozních nákladů měl VW enormní už před dieselgate.

A co se týká motorů, tak tam to bude také bída, protože ty limity jsou velmi, velmi těžko splnitelné.

+1/0
24.3.2017 9:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.