Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další země postaví trať pro rychlovlaky. Indii s nimi pomůže Japonsko

Na mapě světa přibude další země, kde budou moci cestující jezdit vlaky rychlostí vyšší jako 300 kilometrů za hodinu. Indie, která je známá spíše velmi pomalou železnicí, začala projektovat první vysokorychlostní trať mezi Bombají a Ahmedebadem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L96u61k66á56š 25N90a20j91m28a61n 9212574376345

Oprávněně byla ČR zařazena mezi rozvojové země. D1 nemáme dostavenou ani po šedesáti letech a železnice do roku 2030 v ČR rychleji jak 160 nepojede. To jsme to dopracovali.;-(;-(

+1/0
28.3.2017 8:27

J52i61ř18í 48K73o86c29u27r16e82k 6805254945308

505 km za šest hodin? To na tom nejsou vůbec špatně. V dobách "největšího rozkvětu železnice", tesně před začátkem "kapitalistického úpadku železnice v ČR" se ze Vsetína do Prahy cestovalo 6 hodin, je to cca 350 km. (Dnes je to o 2 a 1/4 hodiny rychlejší.)

+1/0
27.3.2017 14:02

K88a39r58e24l 15S28t50r41ž10a94n38o39v82s31k18ý 1468115415

Když ty naše elektrické lokomotivy ze šedesátých let jsou takové pěkné, za dalších pár desítek let sem za nimi budou jezdit turisti. :-)

0/0
27.3.2017 11:24

R35a32d49e77k 89J74a36n47a91t79a 9555836754102

O lokomotivy nejde. Hlavní investice je stavba (nové) trati.

0/0
27.3.2017 12:01

P94a88v12e88l 12K96u52n18c 9832219618228

Indie je "řádově" větší země. VRT u nás potřebuje Evropa, ne my.

+1/−4
27.3.2017 10:36

R20a44d13e96k 18J68a80n49a88t72a 9805216484822

VRT potřebujeme především pro naši vnitrostátní dopravu. Aby přejet republiku netrvalo 7-8 hodin, ale 3-4 hodiny. Abyste se odkudkoliv dostal do hlavního města do 2 a půl hodiny. Abyste se nemusel štosovat na D1.

+1/0
27.3.2017 11:11

M87a67r36t69i84n 25K29a38r43á93s29e29k 9438133888268

No rekl bych ze my potrebujeme spise to, aby cesta pak desitek km do prace netrvala hodiny jako ted. Trasa kterou jsem u nas jezdil asi hodinu (a to mame na ceske pomeru nadstandardni vlakove spojeni) jezdil treba v Barcelone primestksy vlak 20 minut. Tj zatimco v CR mi pak cesta trvala realne vlakem hodinu tricet a tak je jasna volba jizda autem cca 30 minut, tak pri poradnem primestskem vlaku uz jste na cele ceste pod hodinu a to uz stoji za to uvazovat usetrit penize za cestovani autem

0/0
27.3.2017 17:54

R48a37d25e77k 64J91a44n93a71t86a 9125366204322

a) stavba VRT se nevylučuje s modernizací současných tratí

b) po VRT výjezdech z měst může jezdit i příměstská doprava

0/0
27.3.2017 18:01

J17i90ř50í 28K19o84c81u23r35e46k 6915804105188

No podívejte. Praha má milion obyvatel, tam jsou autobusy s rychlostí 80 km/h potřeba. Ale takový Bruntál, tomu by stačily autobusy s rychlostí 30 km/h.

+2/0
27.3.2017 13:57

D77a87n34i77e59l 71V34á52c94h69a27l 3946328415976

Myslím, že v Indii ji potřebují dřív než u nás (velké vzdálenosti, špatná silniční doprava, chudoba atd) Přeju jim to.

+1/0
27.3.2017 10:19

M97i22r92o27s21l85a37v 77F25r93i14š 8443359127782

Mě hlavně děsí ta naše středoevropská "akceschopnost". U nás "možná" v 2025 začneme VRT stavět, v Indii 2023 jezdit. A to je tam délka o hodně větší.

+2/0
27.3.2017 9:37

M84a82r90t35i26n 82R61u34z75i48c97k63a 1952798106237

No vemte si, ze zacnou stavet po cca 3-4 letech? V evrope (na zapad od nas) bezne po 6-9 letech. U nas tak odhadem pri delce rizeni tak odhadem po 20-30 letech, pokud to dobre pujde...

0/0
27.3.2017 18:53

P61e49t24r 36D33l98o63u87h32ý 5507209194824

...rychlostí vyšší jako 300 km/h... Co to je za obrat?

0/0
27.3.2017 0:45

P55e36t97r 50D25l83o44u14h96ý 5257249464864

Překlad ze slovenštiny?

0/0
27.3.2017 0:46

P27e78t23r 31M40u97d24r80y51c93h 7204742547853

Czech Tourism: Navštivte nejrozsáhlejší historickou železniční síť na světě.

+3/0
27.3.2017 0:13

M29a12r13t75i72n 51K51o29ž21í98n 1235796941650

Akorát u nás budou koumesové spekulovat, že je pro nás VRT zbytečná. Indie, Maroko, aby to nebylo dřív i v Nepálu....

+3/0
26.3.2017 23:50

M18i63l34a10n 89V45o81l83e74k 5109193226949

Značnou část našich cestujících po železnici netrápí nedostatek rychlostí 300 km/h, ale přebytek rychlostí 30 km/h. Někde se přes nechráněné přejezdy jezdí i 10 km/h. Na dřívějším hlavním tahu Litoměřice - Mělník je standardní rychlostí 80 km/h, to je realita běžného dne. To ty lidi trápí víc, než že se ve světě nemohou chlubit, že taky máme VRT.

+2/−1
27.3.2017 6:59

M12a14r41t87i75n 70R97u24z11i93c48k51a 1932458966677

Tady nejde o to se chlubit, ale o to, ze mame uz dnes pretizene koridory a zel. se diky dalnicim stava nekonkurenceschopnou, pricemz je mnohem levnejsi a kapacitnejsi nez dalnice i co se tyce udrzby a zaboru pudy, take mnohem mene hlucnejsi a bezpecnejsi. Jako bonus je pak vyssi rychlost a napojene regiony ziskaji atraktivitu pro dojizdeni za praci na delsi vzdalenosti, stejne tak i pro investory bude zajimavejsi casove vyhodnejsi napojeni regionu na centra,...

Kdyz se jedilo na trati z Prahy do Ostravy 5h, take to nebylo atraktivni jako dnes... Kdyz je z okoli mest kvalitni doprava pro dojizdeni do mesta casove vvyhodna, take tyto oblasti lakaji k bydleni a investicim, s VRT napr. Jihlava muze vyrazne vzrust na atraktivite, dnes je nutne do takovych regionu investory premlouvat a pripadne jim davat ulevy, firmy tam i tezko shaneji zamestnance...

Nikdo ale netvrdi, ze se nema investovat do stavajicich trati, ty potrebuji take modernizaci zvyseni rychlosti a napojeni na hlavni trate, tak aby zel. tvorila slusnou rychlou dopravni sit... Je proste potreba stavet zeleznicni dalnice (VRT) s napojenim na regionalni zeleznici (okresky) a patricne je udrzovat,... uplne stejne jako u silnic...

+6/0
27.3.2017 8:24

M24i18l60a12n 57V71o86l69e19k 5839183146449

Železnice, není kapacitnější než dálnice. Je úspornější na energii díky malému valivému odporu a momentálně úspornější na pracovní sílu (závisí na stavu automatizace). V záboru půdy to také není velký rozdíl a protihlukové zdi se (bohužel) staví u všeho.

Koridory (nikoliv tratě pražské příměstské dopravy) jsou přetížené jenom administrativně, kvůli zavedené konkurenci. Žádný z dopravců nevyužívá maximální délku vlaků (obvykle využívají 25 - 50%).

0/0
27.3.2017 8:45

M13a66r60t56i49n 25Č78a20p47e19k 6960501177694

Jak může být železnice méně kapacitní než dálnice? Vaše tvrzení trochu odporuje fyzice, jelikož má silniční doprava větší zábor prostoru na jednotku kapacity. Do prostoru, který zabírá 8 vozová souprava, nenacpete autobusy o stejné kapacitě, natož osobní auta. To samé platí i v nákladní dopravě - jeden vagon má větší kapacitu a menší délku než kamion.

Tudíž když se to všechno sečte, tak na dálnici potřebujete pro stejnou kapacitu více prostoru.

+1/0
27.3.2017 11:04

M85i58l94a10n 83V26o59l90e57k 5199473396269

Zapomněl jste na nutné mezery. Není to hlavní parametr, tak to nikdo tak nepočítá, ale když pojede každé 3 vteřiny autobus s 50 lidmi, dosáhnete (v jednom pruhu) kapacitu 1000 cestujících za minutu a to je ve stejném řádu jako železnice.

0/0
27.3.2017 11:39

M71a78r90t61i93n 79K72a90r81á89s47e94k 9818883148708

No ale taky na zeleznici nenastosujete vlaky jeden za druhym jako autobusy na dalnici. Pominme to, ze ty autobusy muzou jet kazdy jinam, a vlak abz byl kapacitni tak musi byt hodne dlouhy a pak je problem tak dlouhy vlak obsadit (ma jdinou trasu)...

0/0
27.3.2017 12:33

R14a16d63e27k 83J60a87n18a30t28a 9775216184502

Vlaky také mohou jet každý jinam. Uvažujete li reálně dosahovaný interval mezi spoji 5 minut (na LGV Sud-Est) a interval jedné linky 60 minut, tak můžete mít 12 různých linek, z nichž každá může mít třeba 5 zastávek.

Další destinace dosáhnete pomocí přestupů, to je u železnice, narozdíl od autobusů, běžná věc, protože na železnicí se zpravidla dosahuje vyšší přesnosti spojů a vyšší tarifní integrace než u autobusů.

0/0
27.3.2017 13:07

M19a98r16t41i55n 56K13a70r44á77s13e67k 9578143118378

No ale my tu resili kapacitu dalnice x VRT koridor. Jaka je ta kapacita VRT koridoru pri intervalu 5 minut? Oproti dalnici asi dost mizerna. I kdyby to byl nejaky ultradlouhy vlak pro 1000 cestujicich (bezne VRT ve svete maji kapacity mensi). Tak to je ekvivalent cca 20 mensich autobusu (tj 4 busy za minutu, na to nepotrebujete ani dalnici ale staci vam polni cesta). I kdyby ti cestujici jeli kazdy jednim autem, tak je to 200 aut za minutu - na D1 ve spicce jezdi mnohonasobne vice aut....

0/0
27.3.2017 17:25

M55a29r16t14i40n 74R97u87z27i12c53k73a 1602938786727

Vase prirovnani pokulhava min. v tom, ze vlaku muzete poslat vice za den, diky vyssi rychlosti za den preveze mnohem vice cestujicich nez zminene autobusy, ktere jaksi kazdou minutu pri rychlosti 90km/h (musi take dodrzovat mezi sebou bezpecnou vzdalenost) vam uplne zaseka celou dalnici, o pohodli v takovem autobuse s namackanymi sedadly na sobe bez jidelniho vozu s pidi zachodem, nemluvim, ... behem te doby nez dojedou do cile tech vlaku projede vice, ... K tomu si vezmete moznou nizkopodlaznost vlaku, prestupy a navaznosti... co se tyce prostoru tak to uz vubec nesouhlasi, na trati vam vetsinou staci dve koleje a bezpecny prostor kolem, ten je mnohem mensi nez u dalnice tam take musite pocitat s protihlukovymi stenami... u VRT vam to vyjde skoro na polovinu, pokud tedy nechcete pocitat 4 koleje...

0/0
27.3.2017 18:50

M49i38l85a82n 81V72o24l93e11k 5449293496799

Pěkně to motáte. Vyšší rychlost má na propustnost jen malý vliv (ano, při rychlosti 10 km/h by nemohly autobusy jet 3 vteřiny po sobě), kolik je současně vozidel na trati neřešíme, to kapacitu neovlivňuje. Ani kolik souprav vypravíte za den není podstatné, protože kapacita už je vztažena na časovou jednotku. A také porovnáváme jednu kolej a jeden silniční pruh.

0/0
27.3.2017 19:24

M91a40r13t28i90n 32R90u12z45i77c43k10a 1272238526137

Vzdyt to nevychazi, tech vlaku proste muzete vypravit vice nez autobusu, to jako kdyz vlak do brna dojede za hodinu, tak pocka az tam autobusy dovezou za dve hodiny stejny pocet cestujicich, aby to vyslo? Proste na te koleji tech vlaku pojede vic nez tech autobusu, pokud byste chtel aby ty autobusy za stejnou jednotku casu dovezli stejne cestujicich bude jich muset byt vypraveno vice. Na rychlosti zalezi, protoze na dalnici se stoupajici rychlosti musite mit vetsi rozestupy (bezpecna vzdalenost) nebo snizit rychlost,... to proste nedate, vy pocitate jen pocet cestujicich v namackanem autobuse (to muzete udelat i ve vlaku pokud chcete) a na delku vlaku a autobusu.. u vlaku vam dnes zabezpecovaci system dokaze vest vlaky pri nejvyssi rychlosti i 3min. po sobe, pokud jde o zastavky a aby nedochazelo ke zdrzenim tak samozrejme ten interval nedate na 3min.,...

Proste propustnost je u trati vyssi, nez po 200km trati dovezete 1000 cestujicich dvaceti autobusy, tak uplynou dve hodiny, za stejny cas tam dojedou vlaky dva a odvezou pri 8 vozech cca 2000 cestujicich... ale nedava smysl delat vlaky tak nekomfortni jako autobusy, kde se na sedacce ani nemuzete pohnout...

0/0
27.3.2017 20:36

M38a20r49t98i40n 28R29u28z28i54c81k14a 1212138956557

Pro zajimavost:

http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/

Nektere vlaky odjizdeji za sebou i po 3 minutach, bezne se na nekterych stanicich predjizdeji...

V evrope a u nas to bude spise tak, ze trat vyuziji i klasicke expresy, ktere pak z hlavni trati sjedou na lokalni trate,...

0/0
27.3.2017 19:01

M58i18l34a71n 49V54o69l71e86k 5699133606519

U železnice dosáhnete nejvyšší propustnosti, když všechny vlaky jezdí nejvyšší konstrukční rychlostí tratě a mají maximální délku.

0/0
27.3.2017 19:27

M81i63r58e70k 89G71a34j79e49r 5481736219840

Neprekvapi me, kdyz bou rychlovlaky jezdit v Indii o 20 let driv nez u nas, ani kdyz tam postavi pro ne trate 20x levneji nez u nas.

+1/0
26.3.2017 22:28

J98i46ř49í 85S89c42h81m87i51d19t 5880803624825

Indie je země paradoxů, taky tam umítá nejvíce nezletilých z důvodu hladu, jsou v tomto na tom hůře, než v Africe. Než tohle, tak se radši bez těch vlaků obejdu.

+1/0
26.3.2017 22:47

T49o76m21á69š 24M67o76r46a89v33č42í31k 3407706753185

Je pravda, že Indie je asi tak na úrovni Konga a Nigérie, bída a zmar po celé zemi, jenže mají HDP až 30násobné oproti ČR, takže si nějaký ten kontrast určitě můžou dovolit. Je neuvěřitelné, že v tak obrovské a hustě zalidněné zemi, měli doteď jen "piditrať" s maximálkou 160 km/h, ČR má přes 400 km na 160 km/h, tedy víc než celá současná Indie.

0/0
26.3.2017 23:00

M68a59r60t64i55n 33R32u10z79i70c78k62a 1392548696897

Indie ma velmi hustou zeleznicni sit, buhuzel do ni neinvestovali nic od dob nezavislosti na Britanii... To mame spolecne, do zeleznice se tu od R-U take do 90let moc neinvestovalo (az na vyjimky)...

+1/0
27.3.2017 8:26

R37a87d83e12k 38J77a59n52a18t62a 9555256534682

Jakože dokud nevyřeší všechny hladové děti, tak nesmí investovat? Vždyť právě investice pomůžou zemi hospodářsky pozvednout. Pokud by se řidili vaši logikou, tak by neměli ani mobilní telefony, protože i ty sítě se musely za milardy dolarů vybudovat a přitom je tam tolik hladových dětí ...

Prostě slučujete dohromady nesouvisející věci.

+8/−1
26.3.2017 23:06

M11a20r22t43i50n 38K30o96ž37í26n 1545206891530

Až tam ti nezletilí přestanou umírat, tak už nám bude naše planeta víc než malá.

+1/0
26.3.2017 23:51
Foto

J88i23n16d45ř63i52c93h 51L86n72ě78n89i10č17k56a 5913761169

I ta Indie staví rychlovlaky a my stále jedeme svých 160 km/h. Prostě Banánistán.

+6/0
26.3.2017 21:44

V56í20t 68H68r50u95b13e41š 2680393608

AŽD neumí zabezpečit trať pro rychlost nad 160km/h, proto se v Česku rychlotrati hned nedočkáme. Už jen stav zavádění ETCS je díky této monopolní firmě žalostný.

+1/0
26.3.2017 22:04

L66i57b28o87r 15U62l93r56i20c61h 4104745590333

kdyby v Praze žilo 15 milionů lidí a v Brně 10, tak by moderní rychlovlak byl rentabilní a možná by dráha byla postavená.

+3/−5
26.3.2017 23:31

M48a63r59t37i22n 50K45o49ž48í62n 1785836301710

Zajímavé, že mezi např. Antverpami a Rotterdamem to může fungovat (obé města s cca půl milionem obyvatel) a u nás požadujete dvacetinásobek.

+5/0
26.3.2017 23:55

M20i41l32a82n 64V90o29l25e60k 5129933536619

Vytrháváte to z kontextu. Rotterdam je největší evropský přístav, těsně sousedí s Haagem (sídlo nizozemských úřadů) a trať je napojuje na Brusel (centrum EU). V neposlední řadě jde i o spojení s Londýnem, kterému nemůže příliš konkurovat automobilová doprava. Navíc stejný počet obyvatel, neznamená stejnou kupní sílu.

+2/−1
27.3.2017 7:55

M45a65r53t56i45n 18R44u11z41i53c13k55a 1882248276187

Automobilo doprava nemuze vubec na takovych usecich konkurovat zeleznici, ani poctem prepravenych lidi, ani rychlosti, ani naklady na vystavbu a udrzbu...

Tim nechci rict, ze nema automobilova doprava smysl, vlak do kazde dediny nikdy nebude, ani nakladni doprava nemuze byt pouze na zeleznici, musite ji rozvazet,....

+1/0
27.3.2017 8:31

P64e18t31r 42M32a46r78š39o26u20n 5685138336136

Brno těsně sousedí s Vídní.

+1/0
27.3.2017 8:37

M57a42r68t87i98n 82Č93a16p43e74k 6840691777864

Řekněte to francouzům, že to udělali špatně, že se jim to nemohlo nikdy vyplatit, když má samotná Paříž jen 2,25 mil. a Lyon 0,5 mil. obyvatel.

0/0
27.3.2017 11:10

V28e37r74o75n11i16k94a 92E72x21n39e98r86o24v39á 2356491417779

a na placených dálnicích 80

0/0
27.3.2017 0:16

P37e94t70r 86T11y24č44k24a 6585732559562

Tak za takových podmínek by jsme si mohli ty šikanzeny dovolit taky.

+6/0
26.3.2017 21:21

T61o67m90á20š 88S44e91d12l26á17k 3638681562577

Přesně. A to nepotřebujeme stavět podmořský tunel, tak že by to vyšlo ještě levněji. Prakticky by trať vyšla přes celou republiku.

+2/0
26.3.2017 21:37

P10e94t78r 75P18e35t53r 6903502908573

za jakych? Jim na to nekdo pujci s dobrym urokem. My si temer stejnou castku muzeme vyzadat od EU aniz bysme ji museli vracet. Tak jak za "takovych" podminek? :D

0/0
27.3.2017 2:26

J49a73n 60J66e91m46e29l27k63a 1765410

Tak 300 miliard / 5 mil obyvatel. 60 tisíc na obyvatele + 4 kč/ km jízdenka. A můžem jezdit.

0/0
27.3.2017 7:24

M95a14r50t89i57n 39R61u30z41i11c40k52a 1242488446817

no, pocitejme, ze EU zaplati 75%, tak to mame 75mld./5mil., cca 15tis. na obyvatele, ... kdyz by nam japoncici dali 0.1% urok a to mame lepsi rating nez indove, ... tak to neni vubec problem... a kdybychom to staveli cele za sve, tak kdyz bych secetl co stoji 300km dalnice, tak v tom az tak rozdil nevidim...

Nicmene je nutne stavet i dalnice samozrejme...

0/0
27.3.2017 20:46

P65e30t13r 70Š27i98m61e48k 2699417456338

My budeme fakt skanzen.

+11/0
26.3.2017 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.