Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další země postaví trať pro rychlovlaky. Indii s nimi pomůže Japonsko

Na mapě světa přibude další země, kde budou moci cestující jezdit vlaky rychlostí vyšší jako 300 kilometrů za hodinu. Indie, která je známá spíše velmi pomalou železnicí, začala projektovat první vysokorychlostní trať mezi Bombají a Ahmedebadem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L62u17k33á39š 40N49a39j87m76a80n 9652724456665

Oprávněně byla ČR zařazena mezi rozvojové země. D1 nemáme dostavenou ani po šedesáti letech a železnice do roku 2030 v ČR rychleji jak 160 nepojede. To jsme to dopracovali.;-(;-(

+1/0
28.3.2017 8:27

J23i56ř79í 28K44o51c22u27r12e36k 6515774605828

505 km za šest hodin? To na tom nejsou vůbec špatně. V dobách "největšího rozkvětu železnice", tesně před začátkem "kapitalistického úpadku železnice v ČR" se ze Vsetína do Prahy cestovalo 6 hodin, je to cca 350 km. (Dnes je to o 2 a 1/4 hodiny rychlejší.)

+1/0
27.3.2017 14:02

K16a14r92e89l 69S36t16r63ž32a97n46o25v69s68k96ý 1408845495

Když ty naše elektrické lokomotivy ze šedesátých let jsou takové pěkné, za dalších pár desítek let sem za nimi budou jezdit turisti. :-)

0/0
27.3.2017 11:24

R59a55d11e23k 90J32a60n77a26t45a 9155966874612

O lokomotivy nejde. Hlavní investice je stavba (nové) trati.

0/0
27.3.2017 12:01

P55a81v71e86l 74K13u19n59c 9592349808808

Indie je "řádově" větší země. VRT u nás potřebuje Evropa, ne my.

+1/−4
27.3.2017 10:36

R28a81d53e29k 70J51a12n28a14t81a 9915226694392

VRT potřebujeme především pro naši vnitrostátní dopravu. Aby přejet republiku netrvalo 7-8 hodin, ale 3-4 hodiny. Abyste se odkudkoliv dostal do hlavního města do 2 a půl hodiny. Abyste se nemusel štosovat na D1.

+1/0
27.3.2017 11:11

M90a19r70t57i35n 20K83a36r23á85s35e52k 9198453498958

No rekl bych ze my potrebujeme spise to, aby cesta pak desitek km do prace netrvala hodiny jako ted. Trasa kterou jsem u nas jezdil asi hodinu (a to mame na ceske pomeru nadstandardni vlakove spojeni) jezdil treba v Barcelone primestksy vlak 20 minut. Tj zatimco v CR mi pak cesta trvala realne vlakem hodinu tricet a tak je jasna volba jizda autem cca 30 minut, tak pri poradnem primestskem vlaku uz jste na cele ceste pod hodinu a to uz stoji za to uvazovat usetrit penize za cestovani autem

0/0
27.3.2017 17:54

R50a88d19e50k 41J95a71n25a43t55a 9845436834722

a) stavba VRT se nevylučuje s modernizací současných tratí

b) po VRT výjezdech z měst může jezdit i příměstská doprava

0/0
27.3.2017 18:01

J88i58ř27í 44K21o98c87u11r98e70k 6965904675668

No podívejte. Praha má milion obyvatel, tam jsou autobusy s rychlostí 80 km/h potřeba. Ale takový Bruntál, tomu by stačily autobusy s rychlostí 30 km/h.

+2/0
27.3.2017 13:57

D92a28n41i65e77l 18V40á13c12h28a97l 3946478555246

Myslím, že v Indii ji potřebují dřív než u nás (velké vzdálenosti, špatná silniční doprava, chudoba atd) Přeju jim to.

+1/0
27.3.2017 10:19

M79i34r50o52s50l95a75v 35F73r34i49š 8173499897482

Mě hlavně děsí ta naše středoevropská "akceschopnost". U nás "možná" v 2025 začneme VRT stavět, v Indii 2023 jezdit. A to je tam délka o hodně větší.

+2/0
27.3.2017 9:37

M49a38r14t31i25n 23R29u64z74i41c85k56a 1972468266617

No vemte si, ze zacnou stavet po cca 3-4 letech? V evrope (na zapad od nas) bezne po 6-9 letech. U nas tak odhadem pri delce rizeni tak odhadem po 20-30 letech, pokud to dobre pujde...

0/0
27.3.2017 18:53

P42e85t28r 45D56l48o27u70h27ý 5927669414384

...rychlostí vyšší jako 300 km/h... Co to je za obrat?

0/0
27.3.2017 0:45

P10e90t22r 63D73l57o65u42h33ý 5987659144844

Překlad ze slovenštiny?

0/0
27.3.2017 0:46

P77e18t19r 29M36u37d17r86y73c62h 7704122967113

Czech Tourism: Navštivte nejrozsáhlejší historickou železniční síť na světě.

+3/0
27.3.2017 0:13

M21a43r14t31i56n 87K36o73ž50í73n 1915336881590

Akorát u nás budou koumesové spekulovat, že je pro nás VRT zbytečná. Indie, Maroko, aby to nebylo dřív i v Nepálu....

+3/0
26.3.2017 23:50

M29i19l86a62n 41V70o69l18e60k 5979653396339

Značnou část našich cestujících po železnici netrápí nedostatek rychlostí 300 km/h, ale přebytek rychlostí 30 km/h. Někde se přes nechráněné přejezdy jezdí i 10 km/h. Na dřívějším hlavním tahu Litoměřice - Mělník je standardní rychlostí 80 km/h, to je realita běžného dne. To ty lidi trápí víc, než že se ve světě nemohou chlubit, že taky máme VRT.

+2/−1
27.3.2017 6:59

M50a36r37t51i60n 76R56u54z97i28c76k18a 1262588136677

Tady nejde o to se chlubit, ale o to, ze mame uz dnes pretizene koridory a zel. se diky dalnicim stava nekonkurenceschopnou, pricemz je mnohem levnejsi a kapacitnejsi nez dalnice i co se tyce udrzby a zaboru pudy, take mnohem mene hlucnejsi a bezpecnejsi. Jako bonus je pak vyssi rychlost a napojene regiony ziskaji atraktivitu pro dojizdeni za praci na delsi vzdalenosti, stejne tak i pro investory bude zajimavejsi casove vyhodnejsi napojeni regionu na centra,...

Kdyz se jedilo na trati z Prahy do Ostravy 5h, take to nebylo atraktivni jako dnes... Kdyz je z okoli mest kvalitni doprava pro dojizdeni do mesta casove vvyhodna, take tyto oblasti lakaji k bydleni a investicim, s VRT napr. Jihlava muze vyrazne vzrust na atraktivite, dnes je nutne do takovych regionu investory premlouvat a pripadne jim davat ulevy, firmy tam i tezko shaneji zamestnance...

Nikdo ale netvrdi, ze se nema investovat do stavajicich trati, ty potrebuji take modernizaci zvyseni rychlosti a napojeni na hlavni trate, tak aby zel. tvorila slusnou rychlou dopravni sit... Je proste potreba stavet zeleznicni dalnice (VRT) s napojenim na regionalni zeleznici (okresky) a patricne je udrzovat,... uplne stejne jako u silnic...

+6/0
27.3.2017 8:24

M45i36l13a47n 56V67o64l75e17k 5709353406139

Železnice, není kapacitnější než dálnice. Je úspornější na energii díky malému valivému odporu a momentálně úspornější na pracovní sílu (závisí na stavu automatizace). V záboru půdy to také není velký rozdíl a protihlukové zdi se (bohužel) staví u všeho.

Koridory (nikoliv tratě pražské příměstské dopravy) jsou přetížené jenom administrativně, kvůli zavedené konkurenci. Žádný z dopravců nevyužívá maximální délku vlaků (obvykle využívají 25 - 50%).

0/0
27.3.2017 8:45

M82a16r65t27i63n 84Č47a23p31e41k 6560411157304

Jak může být železnice méně kapacitní než dálnice? Vaše tvrzení trochu odporuje fyzice, jelikož má silniční doprava větší zábor prostoru na jednotku kapacity. Do prostoru, který zabírá 8 vozová souprava, nenacpete autobusy o stejné kapacitě, natož osobní auta. To samé platí i v nákladní dopravě - jeden vagon má větší kapacitu a menší délku než kamion.

Tudíž když se to všechno sečte, tak na dálnici potřebujete pro stejnou kapacitu více prostoru.

+1/0
27.3.2017 11:04

M89i19l54a24n 22V66o49l24e70k 5629903756819

Zapomněl jste na nutné mezery. Není to hlavní parametr, tak to nikdo tak nepočítá, ale když pojede každé 3 vteřiny autobus s 50 lidmi, dosáhnete (v jednom pruhu) kapacitu 1000 cestujících za minutu a to je ve stejném řádu jako železnice.

0/0
27.3.2017 11:39

M60a44r89t50i25n 51K25a22r21á89s61e72k 9658543248948

No ale taky na zeleznici nenastosujete vlaky jeden za druhym jako autobusy na dalnici. Pominme to, ze ty autobusy muzou jet kazdy jinam, a vlak abz byl kapacitni tak musi byt hodne dlouhy a pak je problem tak dlouhy vlak obsadit (ma jdinou trasu)...

0/0
27.3.2017 12:33

R55a16d51e46k 73J65a62n56a23t73a 9625676444122

Vlaky také mohou jet každý jinam. Uvažujete li reálně dosahovaný interval mezi spoji 5 minut (na LGV Sud-Est) a interval jedné linky 60 minut, tak můžete mít 12 různých linek, z nichž každá může mít třeba 5 zastávek.

Další destinace dosáhnete pomocí přestupů, to je u železnice, narozdíl od autobusů, běžná věc, protože na železnicí se zpravidla dosahuje vyšší přesnosti spojů a vyšší tarifní integrace než u autobusů.

0/0
27.3.2017 13:07

M36a87r12t75i61n 86K51a15r26á63s15e77k 9978633628488

No ale my tu resili kapacitu dalnice x VRT koridor. Jaka je ta kapacita VRT koridoru pri intervalu 5 minut? Oproti dalnici asi dost mizerna. I kdyby to byl nejaky ultradlouhy vlak pro 1000 cestujicich (bezne VRT ve svete maji kapacity mensi). Tak to je ekvivalent cca 20 mensich autobusu (tj 4 busy za minutu, na to nepotrebujete ani dalnici ale staci vam polni cesta). I kdyby ti cestujici jeli kazdy jednim autem, tak je to 200 aut za minutu - na D1 ve spicce jezdi mnohonasobne vice aut....

0/0
27.3.2017 17:25

M10a93r10t75i16n 83R34u45z96i93c80k42a 1372508876577

Vase prirovnani pokulhava min. v tom, ze vlaku muzete poslat vice za den, diky vyssi rychlosti za den preveze mnohem vice cestujicich nez zminene autobusy, ktere jaksi kazdou minutu pri rychlosti 90km/h (musi take dodrzovat mezi sebou bezpecnou vzdalenost) vam uplne zaseka celou dalnici, o pohodli v takovem autobuse s namackanymi sedadly na sobe bez jidelniho vozu s pidi zachodem, nemluvim, ... behem te doby nez dojedou do cile tech vlaku projede vice, ... K tomu si vezmete moznou nizkopodlaznost vlaku, prestupy a navaznosti... co se tyce prostoru tak to uz vubec nesouhlasi, na trati vam vetsinou staci dve koleje a bezpecny prostor kolem, ten je mnohem mensi nez u dalnice tam take musite pocitat s protihlukovymi stenami... u VRT vam to vyjde skoro na polovinu, pokud tedy nechcete pocitat 4 koleje...

0/0
27.3.2017 18:50

M76i18l63a73n 69V88o92l36e52k 5509883876409

Pěkně to motáte. Vyšší rychlost má na propustnost jen malý vliv (ano, při rychlosti 10 km/h by nemohly autobusy jet 3 vteřiny po sobě), kolik je současně vozidel na trati neřešíme, to kapacitu neovlivňuje. Ani kolik souprav vypravíte za den není podstatné, protože kapacita už je vztažena na časovou jednotku. A také porovnáváme jednu kolej a jeden silniční pruh.

0/0
27.3.2017 19:24

M94a67r97t93i73n 72R67u66z67i95c51k63a 1662788666157

Vzdyt to nevychazi, tech vlaku proste muzete vypravit vice nez autobusu, to jako kdyz vlak do brna dojede za hodinu, tak pocka az tam autobusy dovezou za dve hodiny stejny pocet cestujicich, aby to vyslo? Proste na te koleji tech vlaku pojede vic nez tech autobusu, pokud byste chtel aby ty autobusy za stejnou jednotku casu dovezli stejne cestujicich bude jich muset byt vypraveno vice. Na rychlosti zalezi, protoze na dalnici se stoupajici rychlosti musite mit vetsi rozestupy (bezpecna vzdalenost) nebo snizit rychlost,... to proste nedate, vy pocitate jen pocet cestujicich v namackanem autobuse (to muzete udelat i ve vlaku pokud chcete) a na delku vlaku a autobusu.. u vlaku vam dnes zabezpecovaci system dokaze vest vlaky pri nejvyssi rychlosti i 3min. po sobe, pokud jde o zastavky a aby nedochazelo ke zdrzenim tak samozrejme ten interval nedate na 3min.,...

Proste propustnost je u trati vyssi, nez po 200km trati dovezete 1000 cestujicich dvaceti autobusy, tak uplynou dve hodiny, za stejny cas tam dojedou vlaky dva a odvezou pri 8 vozech cca 2000 cestujicich... ale nedava smysl delat vlaky tak nekomfortni jako autobusy, kde se na sedacce ani nemuzete pohnout...

0/0
27.3.2017 20:36

M18a76r74t74i57n 11R89u10z87i78c21k11a 1732338646947

Pro zajimavost:

http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/

Nektere vlaky odjizdeji za sebou i po 3 minutach, bezne se na nekterych stanicich predjizdeji...

V evrope a u nas to bude spise tak, ze trat vyuziji i klasicke expresy, ktere pak z hlavni trati sjedou na lokalni trate,...

0/0
27.3.2017 19:01

M45i14l11a36n 82V48o62l77e30k 5899183216219

U železnice dosáhnete nejvyšší propustnosti, když všechny vlaky jezdí nejvyšší konstrukční rychlostí tratě a mají maximální délku.

0/0
27.3.2017 19:27

M19i13r19e35k 31G44a72j24e23r 5821936769970

Neprekvapi me, kdyz bou rychlovlaky jezdit v Indii o 20 let driv nez u nas, ani kdyz tam postavi pro ne trate 20x levneji nez u nas.

+1/0
26.3.2017 22:28

J15i94ř61í 65S92c44h40m56i27d62t 5760393324685

Indie je země paradoxů, taky tam umítá nejvíce nezletilých z důvodu hladu, jsou v tomto na tom hůře, než v Africe. Než tohle, tak se radši bez těch vlaků obejdu.

+1/0
26.3.2017 22:47

T24o96m54á67š 91M77o88r78a75v11č74í52k 3877916803325

Je pravda, že Indie je asi tak na úrovni Konga a Nigérie, bída a zmar po celé zemi, jenže mají HDP až 30násobné oproti ČR, takže si nějaký ten kontrast určitě můžou dovolit. Je neuvěřitelné, že v tak obrovské a hustě zalidněné zemi, měli doteď jen "piditrať" s maximálkou 160 km/h, ČR má přes 400 km na 160 km/h, tedy víc než celá současná Indie.

0/0
26.3.2017 23:00

M30a17r59t84i43n 67R25u63z96i72c80k64a 1912498416957

Indie ma velmi hustou zeleznicni sit, buhuzel do ni neinvestovali nic od dob nezavislosti na Britanii... To mame spolecne, do zeleznice se tu od R-U take do 90let moc neinvestovalo (az na vyjimky)...

+1/0
27.3.2017 8:26

R97a74d58e26k 67J25a11n98a18t36a 9295596894502

Jakože dokud nevyřeší všechny hladové děti, tak nesmí investovat? Vždyť právě investice pomůžou zemi hospodářsky pozvednout. Pokud by se řidili vaši logikou, tak by neměli ani mobilní telefony, protože i ty sítě se musely za milardy dolarů vybudovat a přitom je tam tolik hladových dětí ...

Prostě slučujete dohromady nesouvisející věci.

+8/−1
26.3.2017 23:06

M56a48r75t93i41n 69K79o46ž34í55n 1805906691290

Až tam ti nezletilí přestanou umírat, tak už nám bude naše planeta víc než malá.

+1/0
26.3.2017 23:51
Foto

J96i34n85d35ř68i78c53h 22L42n63ě63n15i15č59k75a 5173481659

I ta Indie staví rychlovlaky a my stále jedeme svých 160 km/h. Prostě Banánistán.

+6/0
26.3.2017 21:44

V72í55t 26H41r87u96b18e71š 2250603508

AŽD neumí zabezpečit trať pro rychlost nad 160km/h, proto se v Česku rychlotrati hned nedočkáme. Už jen stav zavádění ETCS je díky této monopolní firmě žalostný.

+1/0
26.3.2017 22:04

L12i44b76o54r 81U12l83r49i93c89h 4214965430163

kdyby v Praze žilo 15 milionů lidí a v Brně 10, tak by moderní rychlovlak byl rentabilní a možná by dráha byla postavená.

+3/−5
26.3.2017 23:31

M21a40r35t63i29n 70K26o17ž25í28n 1235126641450

Zajímavé, že mezi např. Antverpami a Rotterdamem to může fungovat (obé města s cca půl milionem obyvatel) a u nás požadujete dvacetinásobek.

+5/0
26.3.2017 23:55

M88i26l96a62n 91V71o39l28e86k 5609333576909

Vytrháváte to z kontextu. Rotterdam je největší evropský přístav, těsně sousedí s Haagem (sídlo nizozemských úřadů) a trať je napojuje na Brusel (centrum EU). V neposlední řadě jde i o spojení s Londýnem, kterému nemůže příliš konkurovat automobilová doprava. Navíc stejný počet obyvatel, neznamená stejnou kupní sílu.

+2/−1
27.3.2017 7:55

M67a54r75t60i58n 82R35u76z66i82c17k95a 1892338946297

Automobilo doprava nemuze vubec na takovych usecich konkurovat zeleznici, ani poctem prepravenych lidi, ani rychlosti, ani naklady na vystavbu a udrzbu...

Tim nechci rict, ze nema automobilova doprava smysl, vlak do kazde dediny nikdy nebude, ani nakladni doprava nemuze byt pouze na zeleznici, musite ji rozvazet,....

+1/0
27.3.2017 8:31

P58e40t78r 46M48a59r76š91o57u14n 5705758916536

Brno těsně sousedí s Vídní.

+1/0
27.3.2017 8:37

M74a40r70t78i58n 62Č48a66p64e29k 6390671327434

Řekněte to francouzům, že to udělali špatně, že se jim to nemohlo nikdy vyplatit, když má samotná Paříž jen 2,25 mil. a Lyon 0,5 mil. obyvatel.

0/0
27.3.2017 11:10

V89e66r11o48n44i98k37a 29E54x21n51e17r76o82v13á 2546211597849

a na placených dálnicích 80

0/0
27.3.2017 0:16

P23e17t76r 35T20y73č41k79a 6915752589172

Tak za takových podmínek by jsme si mohli ty šikanzeny dovolit taky.

+6/0
26.3.2017 21:21

T80o37m43á12š 90S13e32d40l92á25k 3548851582367

Přesně. A to nepotřebujeme stavět podmořský tunel, tak že by to vyšlo ještě levněji. Prakticky by trať vyšla přes celou republiku.

+2/0
26.3.2017 21:37

P50e84t65r 62P20e18t79r 6823192358233

za jakych? Jim na to nekdo pujci s dobrym urokem. My si temer stejnou castku muzeme vyzadat od EU aniz bysme ji museli vracet. Tak jak za "takovych" podminek? :D

0/0
27.3.2017 2:26

J41a89n 73J12e28m44e53l94k14a 1705790

Tak 300 miliard / 5 mil obyvatel. 60 tisíc na obyvatele + 4 kč/ km jízdenka. A můžem jezdit.

0/0
27.3.2017 7:24

M42a80r22t50i87n 28R91u96z61i90c75k82a 1322568246387

no, pocitejme, ze EU zaplati 75%, tak to mame 75mld./5mil., cca 15tis. na obyvatele, ... kdyz by nam japoncici dali 0.1% urok a to mame lepsi rating nez indove, ... tak to neni vubec problem... a kdybychom to staveli cele za sve, tak kdyz bych secetl co stoji 300km dalnice, tak v tom az tak rozdil nevidim...

Nicmene je nutne stavet i dalnice samozrejme...

0/0
27.3.2017 20:46

P65e50t37r 97Š28i18m87e58k 2229577386738

My budeme fakt skanzen.

+11/0
26.3.2017 20:41







Najdete na iDNES.cz