- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Oprávněně byla ČR zařazena mezi rozvojové země. D1 nemáme dostavenou ani po šedesáti letech a železnice do roku 2030 v ČR rychleji jak 160 nepojede. To jsme to dopracovali.
505 km za šest hodin? To na tom nejsou vůbec špatně. V dobách "největšího rozkvětu železnice", tesně před začátkem "kapitalistického úpadku železnice v ČR" se ze Vsetína do Prahy cestovalo 6 hodin, je to cca 350 km. (Dnes je to o 2 a 1/4 hodiny rychlejší.)
Když ty naše elektrické lokomotivy ze šedesátých let jsou takové pěkné, za dalších pár desítek let sem za nimi budou jezdit turisti. :-)
O lokomotivy nejde. Hlavní investice je stavba (nové) trati.
Indie je "řádově" větší země. VRT u nás potřebuje Evropa, ne my.
VRT potřebujeme především pro naši vnitrostátní dopravu. Aby přejet republiku netrvalo 7-8 hodin, ale 3-4 hodiny. Abyste se odkudkoliv dostal do hlavního města do 2 a půl hodiny. Abyste se nemusel štosovat na D1.
Myslím, že v Indii ji potřebují dřív než u nás (velké vzdálenosti, špatná silniční doprava, chudoba atd) Přeju jim to.
Mě hlavně děsí ta naše středoevropská "akceschopnost". U nás "možná" v 2025 začneme VRT stavět, v Indii 2023 jezdit. A to je tam délka o hodně větší.
No vemte si, ze zacnou stavet po cca 3-4 letech? V evrope (na zapad od nas) bezne po 6-9 letech. U nas tak odhadem pri delce rizeni tak odhadem po 20-30 letech, pokud to dobre pujde...
...rychlostí vyšší jako 300 km/h... Co to je za obrat?
Czech Tourism: Navštivte nejrozsáhlejší historickou železniční síť na světě.
Akorát u nás budou koumesové spekulovat, že je pro nás VRT zbytečná. Indie, Maroko, aby to nebylo dřív i v Nepálu....
Značnou část našich cestujících po železnici netrápí nedostatek rychlostí 300 km/h, ale přebytek rychlostí 30 km/h. Někde se přes nechráněné přejezdy jezdí i 10 km/h. Na dřívějším hlavním tahu Litoměřice - Mělník je standardní rychlostí 80 km/h, to je realita běžného dne. To ty lidi trápí víc, než že se ve světě nemohou chlubit, že taky máme VRT.
Neprekvapi me, kdyz bou rychlovlaky jezdit v Indii o 20 let driv nez u nas, ani kdyz tam postavi pro ne trate 20x levneji nez u nas.
Indie je země paradoxů, taky tam umítá nejvíce nezletilých z důvodu hladu, jsou v tomto na tom hůře, než v Africe. Než tohle, tak se radši bez těch vlaků obejdu.