Diskuze

Konec monopolu Českých drah. Začne boj o dotačních třináct miliard

Na české železnici se schyluje k výrazné proměně, díky které může skončit téměř monopolní postavení Českých drah. O dotace na vlaky se bude totiž soutěžit, což může přinést větší počet spojů. Ve hře jsou navíc velké peníze: přes 13 miliard korun ročně, které stát a kraje posílají dopravci na provoz vlaků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Možná proto, že aby to fungovalo, tak to není jenom o ceně. Navíc vidíte jak to dopadlo s autobusy.

0 0
možnosti

Co chtějí soutěžit? Vždyť soukromí dopravci všichni dohromady nevlastní ani 1 % vozového parku. Nebo to snad opravdu hodlají zadat někomu, kdo teprve po vyhlášení výsledků výběrového řízení začne shánět vagony, hnací vozidla a personál?

0 0
možnosti

jj. vo tom to je

0 0
možnosti

No taky je vidět s jakými vozy jezdí ALEX do Prahy a s jakými DB a nakonec i ČD do Berlína.

0 0
možnosti

Úplná bomba pro cestující může soutěžení dopravců být trať Praha -Ústí-Děčín:

EC- 1.dopravce-ČD- tyto vlaky by se neměly soutěžit, ČD tarif, národní tarif;

R-Praha -Děčín -2. dopravce národní tarif, tarif dopravce, možná i s tarifem PID-

R-Praha-Ústí-Cheb- 3.dopravce-národní tarif, tarif dopravce+

OS vlaky Praha-Roudnice-4 dopravce-národní tarif, tarif dopravce. tarifem PID

Os vlaky Roudnice-Děčín 5.dopravce- národní tarif, tarif dopravce, tarif DÚK

Štastní to cestující.

2 0
možnosti

ten nadpis neni uplny .... a nahradime ho my vybranych tratich monopolem jineho dopravce.

1 0
možnosti

1) Rok 2019 bude nová vláda, nový ministr dopravy.

2) Rok 2023 Bude ještě Evropská komise ?;-D;-D Zvlášt s dnešním odchodem GB z EU...

0 0
možnosti

1) nová vláda bude, ale strana stejná, možná i ministr stejný

2) bude. Británie stejně nikdy v EU pořádně nebyla. Měli výjimky ze spousty věcí.

3 0
možnosti

Legracni je, ze stat financuje infrastrukturu, prihodi kopec penez na provoz a presto se najdou Jancurove, kteri mluvi o tvrde praci podnikatele, kterou snad ani nedelaji pro penize.

SZDC i CD jsou docela tragedi, ale nemyslim, ze to nejak vyresi lide kteri pod hlavickou podnikani chteji hlavne jiste penize od statu.

Melo by se riznout do regionalnich trati, nektere se asi opravdu uz nikdy nevyplati a zafinancovat dulezite trate. Primarne spojeni krajskych mest tak, ze 100 km vzdusnou carou zvladne vlak pod hodinu a pak pokracovat regionalnimi tratemi. Jenze prelozit a narovnat trate je proste prilis prace a tak ministri dopravy radeji resi blbosti.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
4 0
možnosti

J49a79n 33J60e59m97e46l27k46a

29. 3. 2017 12:55

Podle mě je zjednodušení, možná i manipulace říkat, že protijsou hlavně odbory. Akademik, ekologickésdružení, odborář, ekoterorista,sluníčkář a spol., jsou známé hanlivé nálepky, když chce někdonějakou variantu diskreditovat.

Ono by bylo fajn, kdyby někteří četli nějaké ty argumenty, jako ředitele ČD nebo té zlé hlásnétrouby „Železničáře.“ Jsou tam doceladobré argumenty. Ne jen tady ty „komerční„ zjednodušeniny.

Já nemám nic proti omezené zastropované, prospěšnéliberalizaci a ani nic moc proti soukromým dopravcům. Za pevných podmínek - systém tr10 včetně slev. Tady jde o nastavení systému. Ne že se z tohostane vítaná záminka pro politiky pro „reformu“ železnice v podobě záměrně neřízené ceny jízdného, jízdenkovéhobordelu, neřízené "privatizace", monopolistických smluv a modelu dojné .. (soutěž o exklusivitu na nejmenší dotaci/nejvyšší koncesi a záměrně nestanovené neomezené jízdné ).

Šumavské tratě. Kraj soutěží na „nejmenší“ dotaci pro stát. Cena jízdenky nevidím, že by byla ve smlouvě stanovena nebo limitována, pokud jsem četl dobře - dopravce navrhne, kraj musí odsouhlasit. Neníve smlouvě řešeno ani konkrétní zapojení do integrovaného systému (o tom a kompenzacích se má následně případně teprv jednat jednat - ale již s vybraným dopravcem, se smlouvou do 2032). Natož státní tarif do budoucnosti a povinnost dopravce se do něj zapojit- neřeší. Dopravcemůže prodávat lístky téměř jakkoliv - bez průvodčího, pokladen, když chce – automat, internet. Neřešíjakýkoliv provoz nádraží. Úschovny, půjčovny, čekárny. Nic. Low cost. To v Anglii někdy dopravci řeší některá nádraží. Regio sprinter.. A smlouva tu bude do cca 2032.

7 0
možnosti

J74a77n 79N60o64v98á14k

29. 3. 2017 12:29

Takže to nakonec skončí jako u autobusů - vysoutěží se nejlevnější nabídka a stát potom bude z rozpočtu vyrovnávat strojvedoucím mzdy;-D

4 0
možnosti

Eventuelně ještě někdo vymýšlel půjčovnu vozidel, takže i zde by se náklady srovnaly. A opravdu jediné, čím by mohli dopravci srazit cenu, by byly ty mzdy.

1 0
možnosti