- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to zajisté dobrá zpráva, jen neusnout na vavřínech, ale stále se moc nemyslí na dopravu po ČR jako celku, ale jen na některé preferované relace, přitom se většinou o dopravě přemýšlí jako by cestující bydlel na nádraží a cestoval jen na další nádraží. Zkuste cestovat trochu mimo preferovanou relaci a máte vážný problém. Proč se železnice (SŽDC/Stát) nesnaží o masivní budování P+R u nádraží? Podívejme se třeba na takový Tanvald, tam je důležité nádraží i autobusák a parkoviště má asi 5 míst z toho 3 jen pro ČD.
aby ne, jet do Prahy po D1 a pak v Praze hledat parkování, to je na palici...
V době, kdy mohu ve vlaku pohodlně pracovat, sledovat film nebo relaxovat, už jízda autem po stejné trase ztrácí jakýkoli smysl. A to i v případě, že ten vlak jede o něco déle nebo že je nutné dojít pěšky na nádraží, chodit stejně musíte, jinak zakrníte. Další nezanedbatelné hledisko je bezpečnost. Snad se toho zastaralého automobilového moru časem zbavíme, jen těm lidem musí někdo říct, že ta doba, kdy auto znamenalo nějaký vyšší společenský status, už dávno minula.
Vzhledem k tlaku na elektroauta a autonomní auta dost pochybuji.
Samozřejmě,že to tak je....protože železnice je už na úrovni.. Koukněme na Regiojet,Leo Express,Railjet a Pendolino apod. Horší to je u dopravy objednávané státem. Takové rychlíky z Prahy na Děčin nebo do Chebu přes Ústí je utrpení :-/
Obě trasy byly navrženy do prvního kola soutěží, takže se nejspíše celkem logicky čeká jaká vozidla bude objednavatel požadovat a zda vůbec budou nutná, když v případě, že soutěž vyhraje jiný dopravce.
Zvýšení počtu cestujících vlakem také přispěla (ne)sjízdnost D1 a chybějící D35.
Nebýt Jančury a ostatních soukromých přepravců jezdíme dodnes z Pha do OV, nebo V.M., sedící na kufru u záchodků za 500,- Kč
Jednoduché. Česká silniční síť je v katastrofálním stavu. Jezdím pracovně třeba do Ostravy nebo i do Košic a jet autem se mi už nechce ani náhodou. Taxíkem na/z nádraží, pak v klidu pár hodin první třídou a nazpátek si klidně dám i pivko.
Souhlas. . Upřímně Košice by mě ani nenapadli jet autem pokud bych nedělal Tour de Slovensko
Není se čemu divit, soukromí dopravci nastavili standardy, že se ani nevyplatí jet na větší vzdálenosti autem, a člověk se může slušně najíst a něco si udělá na počítači. Samozřejmě na regionálních tratí, kde jedete 60-70 km/h i když nádhernou novou mašinou se to časově nevyplatí a u ČD jsou jízdenky dost drahé. Kdovíkdy ten komunismus na kolejích skončí.
Zrovna hlavní tratě byly rozumné už nástupem konkurence;-).A třeba do Brna jezdí lepší vozy od ČD než konkurence.
"Komunismus" neskončí, pač za peníze co dávají kraje a města to lepší nebude... K tomu přidejte reálné možnosti SŽDC lokálky přestavit na větší rychlost...
A pokud by náhodou bylo, tak kde asi dopravci vezmou peníze;-). Podívejte se na řidičů busů jak dopadli...
Prostě lidé mají více peněz, mohou si víc dovolit pohodlněji cestovat vlakem a ne se na delších trasách trápit v autech.
Toto byste mohl říci na Západě, kde jsou náklady na cestu autem zhruba stejné jako v ČR, ovšem jízdné ve vlaku několikanásobné oproti ČR.
V ČR vás vyjde auto levněji pouze ve speciálních případech, při zanedbání některých nákladů.