Diskuze

Železniční renesance. Vlakem v Česku loni cestovalo nejvíce lidí v historii

Jezdit vlakem je pro lidi čím dál častější způsob cestování. Statistiky za loňský rok potvrdily vzestup z posledních let, 179 milionů přepravených cestujících je nejvyšší od vzniku České republiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je to zajisté dobrá zpráva, jen neusnout na vavřínech, ale stále se moc nemyslí na dopravu po ČR jako celku, ale jen na některé preferované relace, přitom se většinou o dopravě přemýšlí jako by cestující bydlel na nádraží a cestoval jen na další nádraží. Zkuste cestovat trochu mimo preferovanou relaci a máte vážný problém. Proč se železnice (SŽDC/Stát) nesnaží o masivní budování P+R u nádraží? Podívejme se třeba na takový Tanvald, tam je důležité nádraží i autobusák a parkoviště má asi 5 míst z toho 3 jen pro ČD.

4 0
možnosti

aby ne, jet do Prahy po D1 a pak v Praze hledat parkování, to je na palici...

0 0
možnosti

V době, kdy mohu ve vlaku pohodlně pracovat, sledovat film nebo relaxovat, už jízda autem po stejné trase ztrácí jakýkoli smysl. A to i v případě, že ten vlak jede o něco déle nebo že je nutné dojít pěšky na nádraží, chodit stejně musíte, jinak zakrníte. Další nezanedbatelné hledisko je bezpečnost. Snad se toho zastaralého automobilového moru časem zbavíme, jen těm lidem musí někdo říct, že ta doba, kdy auto znamenalo nějaký vyšší společenský status, už dávno minula.

14 0
možnosti

Vzhledem k tlaku na elektroauta a autonomní auta dost pochybuji.

0 0
možnosti

Samozřejmě,že to tak je....protože železnice je už na úrovni.. Koukněme na Regiojet,Leo Express,Railjet a Pendolino apod. Horší to je u dopravy objednávané státem. Takové rychlíky z Prahy na Děčin nebo do Chebu přes Ústí je utrpení :-/

2 2
možnosti

Obě trasy byly navrženy do prvního kola soutěží, takže se nejspíše celkem logicky čeká jaká vozidla bude objednavatel požadovat a zda vůbec budou nutná, když v případě, že soutěž vyhraje jiný dopravce.

1 0
možnosti

Zvýšení počtu cestujících vlakem také přispěla (ne)sjízdnost D1 a chybějící D35.

1 0
možnosti

Nebýt Jančury a ostatních soukromých přepravců jezdíme dodnes z Pha do OV, nebo V.M., sedící na kufru u záchodků za 500,- Kč 8-o

3 8
možnosti

Jednoduché. Česká silniční síť je v katastrofálním stavu. Jezdím pracovně třeba do Ostravy nebo i do Košic a jet autem se mi už nechce ani náhodou. Taxíkem na/z nádraží, pak v klidu pár hodin první třídou a nazpátek si klidně dám i pivko.

11 0
možnosti

Souhlas. :-). Upřímně Košice by mě ani nenapadli jet autem pokud bych nedělal Tour de Slovensko:-)

9 0
možnosti

J55i54ř62í 69H12r12b31e96k

29. 3. 2017 18:11

Není se čemu divit, soukromí dopravci nastavili standardy, že se ani nevyplatí jet na větší vzdálenosti autem, a člověk se může slušně najíst a něco si udělá na počítači. Samozřejmě na regionálních tratí, kde jedete 60-70 km/h i když nádhernou novou mašinou se to časově nevyplatí a u ČD jsou jízdenky dost drahé. Kdovíkdy ten komunismus na kolejích skončí.

4 14
možnosti

Zrovna hlavní tratě byly rozumné už nástupem konkurence;-).A třeba do Brna jezdí lepší vozy od ČD než konkurence;-).

"Komunismus" neskončí;-D, pač za peníze co dávají kraje a města to lepší nebude... K tomu přidejte reálné možnosti SŽDC lokálky přestavit na větší rychlost...

A pokud by náhodou bylo, tak kde asi dopravci vezmou peníze;-). Podívejte se na řidičů busů jak dopadli...

7 0
možnosti

P85a69v35e94l 15H53o85r13á62k

29. 3. 2017 17:26

Prostě lidé mají více peněz, mohou si víc dovolit pohodlněji cestovat vlakem a ne se na delších trasách trápit v autech.

5 0
možnosti

Toto byste mohl říci na Západě, kde jsou náklady na cestu autem zhruba stejné jako v ČR, ovšem jízdné ve vlaku několikanásobné oproti ČR.

V ČR vás vyjde auto levněji pouze ve speciálních případech, při zanedbání některých nákladů.

4 0
možnosti

P54e11t19r 19Š79i89m52e14k

29. 3. 2017 16:43

To je dobře. Jen tak dál.

5 0
možnosti