Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S rychlotratěmi Česku poradí britský odborník. Výhoda, že je nemáte, říká

S plány na vysokorychlostní vlaky má české vládě pomáhat britský odborník Andrew McNaughton, který stojí za projektem nové vysokorychlostní železnice HS2 ve Velké Británii. Na Železniční konferenci v Pardubicích to ve čtvrtek oznámil poslanec Martin Kolovratník. McNaughton by se měl podílet hlavně na chodu pracovní skupiny, která kvůli přípravě vysokorychlostních tratí vznikla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45a10d75i72s10l77a63v 14K74o17b32r75l72e 2714433783526

Do Drážďan ? Až se budou zbavovat těch inženýrů ze středního ucha tak budou potřebovat něco rychlého do Prahy a řešení "původních" obyvatel Čech a Moravy bude moci konečně začít. XEUX

0/0
8.4.2017 17:12

D97a77l83i56b66o88r 39R17o56z11s62y75p74a63l 7710723586609

Co je na trase Praha- Drážďany tak důležitého, že se má na ni jako 1. postavit vysokorychlostní trať? Praha - Brno, Praha -Ostrava bych chápal. Ale proč Dražďany?

0/0
1.4.2017 20:32

R10a38d34e65k 53J63a67n87a34t29a 9315606494552

1) je kratší

2) je levnější

3) je snáze projednatelná

4) máme v EU závazek ji zprovoznit do 2030

5) je to nejkratší spojnice k západoevropské VRT síti

6) více na ni tlačí Němci

Jinak větší prospěch bychom měli pochopitelně z VRT Praha-Brno, ale je tu těch 6 bodů výše. Navíc je klidně možné stavět obojí současně, pokud bychom měli rozumné politiky (tj. rozumné voliče).

0/0
2.4.2017 18:57

R61i32c22h40a74r57d 46J31a91n26d43o88v33s96k27ý 2167699100

Tady vsude byste chtel, aby na VTR zastavoval vlak? :-))))

0/0
1.4.2017 7:29

R97i18c70h16a93r47d 77J54a31n11d44o75v48s68k75ý 2427549240

Vysokorychlostní tratě u nás nemají smysl. Budou to zbytečně vyhozené peníze a výsledek bude nulový. Aby se využilo rychlosti vysokorychlostní tratě budou vlaky zastavovat pouze v Praze a zbytek republiky bude akorát koukat. Význam mají tratě s maximální rychlostí 230 km/h. Jeďte se podívat do Švýcarska jak se dělá železnice.

+1/−10
1.4.2017 7:28

R23a26d21e35k 47J69a63n75a28t31a 9705506534452

a) se zastávkami nemáte pravdu. VRT, stejně jako jiná trať, zná vlaky různých vrstev, různých kategorií. Z Prahy do Brna budou jezdit jak spoje, co to pojedou nonstop (jízdní doba cca 1h), tak spoje, co budou mít cestou 4-6 zastávek (jízdní doba cca 1h20m-1h30m).

b) u tratí na max 230 km/h jste se bohužel nezamyslel, kudy by měly vést. Byla by to totiž tak jako tak novostavba. Současné tratě nelze na tuto rychlost přestavět, a i kdyby to šlo, nedává to smysl, protože velký problém k řešení je jejich nedostatečná kapacita (peřdeláním na vyšší rychlosti ji nezvýšíte, naopak snížíte). A pokud jde o novostavbu, rozdíl mezi tratí na 230 a 320 není velký. Rozdíl v přínosu ovšem je. Rychlost šetří náklady a přináší větší konkurenceschopnost.

+4/0
1.4.2017 12:17

J95i33r42k43a 84D60v34o14ř68á67k 4625980533478

Jasně. "Ani silniční dálnice nemají smysl. Význam mají jen silnice do 90 km/h. Nanejvýš tak do 110 km/h - Jeďte se podívat do USA jak se staví silnice." ;-D

0/0
4.4.2017 22:25

M94a41r53t56i57n 58Š39v36a55n83c93a54r 5942673

Nevím, u nás neumí postavit ani normální železnici, ketrá by jezdila víc než 50 km/h... pořád se vozíme po tratích císaře pána,,, rychlotratě je dobrý penězovod, jak vyvést státní peníze do různých studií, a poradců

+2/−7
31.3.2017 22:01

P98e17t89r 54N81o23v14o96t24n40y 1461300801

A která železnice se tu od císařepána postavila?

+3/0
31.3.2017 23:00

J79i40r59k11a 42D11v94o22ř28á77k 4335550223908

Vcelku nic. Ale pár se jich podařilo o poznání zrychlit. Je ale znát že dost velká část koridoru Praha - Brno vede po bývalé lokálce.

0/0
4.4.2017 23:22

R48a75d83e13k 58J15a50n20a23t72a 9945986454562

Tratě postavit umíme, jen nechceme. I VRT bychom zvládli postavit, však "naše" stavební firmy patří globalizovaných firmám, které VRT po světě běžně staví (např. Eurovia patři do skupiny Vinci).

Mimochodem, některé úseky modernizovaného 4. koridoru na Budějovice jsou poměrně velkorysé, v podstatě novostavba na 160-200 km/h. Stačí aby taková trať byla ještě o trochu víc rovná a delší souvislý úsek a hned máte na světě VRT. Není to žádné sci-fi. Hlavní trik je poloměr oblouků.

+3/0
1.4.2017 1:45

T49o59m40á51š 59M43o98r89a34v12č23í24k 3447666663165

Je pravda, že stačí málo a VRT úseků bychom tady pár měli. Například Brno-Břeclav na 230 km/h, kdyby se zrušil jeden úrovňový přejezd

0/0
1.4.2017 2:15

J94a41r62d44a 79S51k12o48d96a 8539956756811

Brit, který doma ještě měří v coulech a mílích a váží v librách nám má radit s technikou budoucnosti? To by nám také za ty prachy mohl poradit návrat k jízdě vlevo.

0/−6
31.3.2017 21:45

M53a60r32t87i31n 27H29o41d76í16k 2625605958257

Vzhledem k tomu, jak u nich perfektně dráhy fungují. Ano, myslím, že bych si od něj taky nechal radit.

+5/0
31.3.2017 22:12

M50i14r68e80k 47Z95á98v37o38d42n39ý 7602177950948

Pěkné. Tolik peněz za něco, co stejně u nás stát nebude :o)

0/0
31.3.2017 21:17

M71a18r40t59i91n 79N15e47č41a90s 8153443283729

Ten titulek ve spojení s úvodní fotkou nemá chybu. :-) "Ještě, že tu máte samé couráky" odfrkl odborník a podrbal kočku za ušima

+6/0
31.3.2017 20:28

M24a43r12t13i44n 49K87o11ž38í55n 1705236721220

;-D

+1/0
31.3.2017 20:32

P92e88t86r 12O25t97ý66p64k34a 8172193548762

Dráha VRT bude jeden velký tunel na státní peníze..Kolik příživků se na tom napakuje??...Kolik nateče na zahraniční konta úředníkům co to budou schvalovat...

+3/−9
31.3.2017 20:23

A10d42a57m 66B46e32r97n21a87r92d 3614917673726

Naše firma se na projekt rychlovlaků chystá. Máme na to založenou složku.

0/0
31.3.2017 20:26

P30e45t26r 45O72t79ý76p31k56a 8662883908362

A nezbyde tam něco i pro mě..???;-D

0/0
31.3.2017 20:29

A14d71a66m 43T28r82u85b57á82k 2801478288

Tady je všechno jeden velký tunel. To ale neznamená, že naše železnice není trapná a nemělo by se s ní nic dělat.

+1/0
31.3.2017 20:33

M38a88r80t18i68n 14K91y79p36r 2172475244304

Tak nebudeme dělat vůbec nic, zastavíme výstavbu dálnic, zastavíme opravy silnic, zastavíme rekonstrukce nemocnic, vždyť všechno jsou to státní peníze, na kterých se určitě pakuje spousta příživků. A bude dobře.;-D

+6/0
31.3.2017 20:39

A23d59a81m 54B23e40r18n32a67r67d 3194607413776

Postavíme nekompatibilní dráhu s okolními zeměmi. Bude jiná frekvence napájecího traktu, případně i rozvor. Rozchod už snad pro Evropu jiný nebude. Ale co když se bude napojovat na asijskou rychloželeznici? Jako v Korei, jako v Číně, nebo nám bude vzorem Japonsko či Indie, jako bývalá britská kolonie?

+2/−6
31.3.2017 20:11

M61a19r85t27i42n 59K24o95ž94í82n 1375376981190

Napájecí soustava pro VRT je v Evropě 25kV 50Hz. Obvykle ty vlaky zvládají ještě minimálně 15kV 16,7Hz a případně 3kV SS.

+5/0
31.3.2017 20:16

M28a45r98t79i85n 17K20y45p70r 2362695314644

Frekvence napájecího traktu? Myslíte snad kmitočet napájecí soustavy? Nebo něco úplně jiného?;-D

+1/0
31.3.2017 20:46

M73a25r57t72i85n 10K46o81ž29í93n 1385856151430

Taky by to mohly být tři piva za hodinu.

+1/0
31.3.2017 20:47

J94i26ř32í 40K26o45c34u93r40e68k 6985424955778

A co vadí na rozvoru? Jakože vzdálenost náprav na podvozku je určující pro to, aby po kolejích o rozchodu 1435 mm vlak projel?

A nekompatibilní napájení? To jako že 25 kV 50 Hz se jinde v Evropě nepoužívá? No můj ty smutku...

+1/0
31.3.2017 21:01

M81a32r78t16i96n 88H87o36d73í28k 2635215518467

Pán evidentně naráží trochu zmateně na potíže, které mělo Pendolino od počátku s technickou nekompatibilitou s německými a rakouskými standardy, pro které tam nemůže zajíždět. V tom ohledu jsme opět "specifický trh" a obava, že něco podobného nastane při budoucích stavbách je tudíž zcela oprávněná.

0/0
31.3.2017 21:48

J41i44r62k96a 66D23v80o59ř65á91k 4735140423438

Pán evidentně nenaráží na nic konkrétního. Žádný trakt pendolino nemá a s žádnou jeho frekvencí potíž nemělo. Je to právě naopak. VRT by měla být s okolními zeměmi kompatibilnější než ostatní naše tratě. Neví o tom nic jen blábolí.

0/0
4.4.2017 22:36

J98i22ř47í 90K69o77c81u86r97e60k 6135814645888

HS2 je velmi kontrovezrzní projekt. Zvedá se proti němu podobná vlna odporu, jako když se stavěla trať ze Stocktonu do Darlingtonu. Zdá se, že Angličané zažili na železnici už všechno (s výjimkou zemětřesení, cunami a výbuchu sopky) a teď si to hodlají zopakovat.

0/0
31.3.2017 19:53

R28a42d51e89k 71J16a40n29a26t62a 9105606254832

Je pravda, že v Británii zkazili na železnici co mohli. Ale aspoň ten pán ví, jak to nedělat. Já bych se inspiroval ve Španělsku jejich schopnosti stavět rychle a levně a v Německu, jak následně zorganizovat dopravu.

+4/0
31.3.2017 21:04
Foto

B65r65o34n47i33s94l61a68v 84G30a22b39r98y49š 2742849241

Já bych co do organizace a plánování volil Švýcarsko. :-)

0/0
31.3.2017 21:23

M78a24r30t55i82n 37R84u84z98i90c18k50a 1402608506607

Ja japonsko...

0/0
1.4.2017 13:23

M29a85r47t45i28n 25H98o63d80í19k 2565375128317

No, nevím. Kdybychom my tu tak pokazili na železnici co se dá jako v Británii, měli bychom tu efektivní, perfektní, fungující systém. Stačí u nich dráhu používat, aby člověk poznal rozdíl.

0/0
31.3.2017 22:11

R20a16d86e63k 59J84a39n69a85t50a 9135916494672

Myslíte extrémně drahé jízdné, i po přepočtu kupní síly, natož absolutně? Myslíte to, že se at nyní rozhoupali ke stavbě VRT, ačkoliv to bylo rozumné udělat už dávno? Kousíček směr Francie nepočítám, ten prakticky neslouží vnitrostátní britské dopravě.

0/0
1.4.2017 1:48

T76o82m84á39š 13M88o67r88a34v34č94í91k 3767846363665

Vše je relativní. Možná drahé jízdné, ale na druhou stranu tam už 20 let strmě roste obliba železnice a dotace jsou tam opravdu minimální oproti ostatním zemím EU (západním).

0/0
1.4.2017 9:48

J37a30n 14J88e43m80e47l19k50a 1435720

Ale výše používání je zhruba na úrovni ČR. Daleko pod Rakouskem a Švýcarskem.

Dotace minimální nebyly. Investovali do zabezpečení a modernizace.

Proto roste obliba, s dražším parkovným a spol.

0/0
3.4.2017 11:33

J64i36r62k15a 58D38v57o60ř87á69k 4875590293458

Potom ale nezažili to nejzajímavější! Japonci na železnici zažívají zemětřesení úplně běžně.

0/0
4.4.2017 23:14

P80e13t97r 95O69t59ý15p73k93a 8732273658812

Nevidím žádný důvod investovat obrovské sumy do rychlostních tratí pro velkoměsta...Vše se dělá jenom pro Vás...dálnice, rychlotratě...co taky něco nechat pro nás druhý

+1/−13
31.3.2017 19:39

T39o56m77á94š 94M31o50r58a48v90č60í39k 3657246793765

A kdo jsou ti druzi? I vesnicane casto musi po dalnici anebo pres velkomesta po rychlych tratich.

+2/0
31.3.2017 19:41

P38e79t69r 26O29t54ý30p28k73a 8692403738682

Nám by stačilo napojení na dálniční síť....rychlotrať zdude pro Vás pánivelkomožný

+1/−2
31.3.2017 19:43

M65a12r10t83i44n 82K42o31ž86í58n 1135506491840

Je to levnější a rychlejší než dálnice. Do 800km je to vůbec nejrychlejší způsob dopravy.

+7/0
31.3.2017 19:44

P80e57t47r 31O67t53ý43p37k59a 8472873538592

Rychlotrať napojí jenom ty největší města...už vidím jak jedu courákem do Prahy..plzně a přesedlám na rychlovlak...hmmm..To nemyslíte vážně..jsme malá země..sem ta superdrahá trať nepatří

+1/−10
31.3.2017 19:46

T85o60m75á49š 11M32o83r78a60v86č70í98k 3217786913925

A proc byste nemohl presednout na rychlovlak? Kde je problem?

+2/0
31.3.2017 19:47

P95e36t93r 41O95t26ý76p33k83a 8582263318442

Než ztratím čas jízdou courákem do velkoměsta to se raději pustím přímou cestou...budu tam rychleji

+1/−3
31.3.2017 19:49

T43o56m49á16š 33M93o43r43a98v27č88í73k 3457786343625

Zalezi odkud pojedete a kam? Kdyz z Domazlic do Ostravy, porad bude lepsi jet na rychlovlak do Plzne. 300 km{h nemuze nase D1 vubec konkurovat

+4/0
31.3.2017 19:51

P51e17t66r 72O38t47ý68p95k59a 8622593668432

Problém je, že rychlovlaky se budou stavět na nehorázné peníze....vlaková cesta je už daná...objíždí se kolem..nejede se přímou cestou. Zatím je v plánu rychlovlak Drážďany - Praha - Rakousko

+1/−2
31.3.2017 19:53

T53o83m54á59š 94M11o69r48a64v76č31í51k 3857716423605

Vsak dalnice je taky dana, VRT bude kopirovat vetsinu nasich dalnic. A nechtejte mi namluvit, ze nekdo od Plzne na Moravu jede primo, ze se vyhyba D1;-) Kdyz musite po dalnici, bude rychlejsi rychlovlak.

+1/0
31.3.2017 19:56

M97a96r98t86i59n 48K79o90ž68í92n 1365896761770

Pořád to budou menší peníze než za dálnice.

+1/−1
31.3.2017 19:56

P84e35t46r 82O45t67ý32p39k91a 8942783128562

To jsou kecy....pamatuji si dobře rekonstrukci tratě zde v Karlovarském kraji Cheb - Plzeň...stálo to obrovské nehorázné peníze a zrychlení je jenom o 20km/hod..to je k smíchu...A ještě jim to někde část trati ujížděl

+1/−1
31.3.2017 20:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.