Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S rychlotratěmi Česku poradí britský odborník. Výhoda, že je nemáte, říká

S plány na vysokorychlostní vlaky má české vládě pomáhat britský odborník Andrew McNaughton, který stojí za projektem nové vysokorychlostní železnice HS2 ve Velké Británii. Na Železniční konferenci v Pardubicích to ve čtvrtek oznámil poslanec Martin Kolovratník. McNaughton by se měl podílet hlavně na chodu pracovní skupiny, která kvůli přípravě vysokorychlostních tratí vznikla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L64a78d31i78s66l85a31v 42K86o24b97r27l46e 2264883563226

Do Drážďan ? Až se budou zbavovat těch inženýrů ze středního ucha tak budou potřebovat něco rychlého do Prahy a řešení "původních" obyvatel Čech a Moravy bude moci konečně začít. XEUX

0/0
8.4.2017 17:12

D88a74l97i72b20o11r 46R91o30z23s76y27p24a42l 7640683496139

Co je na trase Praha- Drážďany tak důležitého, že se má na ni jako 1. postavit vysokorychlostní trať? Praha - Brno, Praha -Ostrava bych chápal. Ale proč Dražďany?

0/0
1.4.2017 20:32

R97a20d79e58k 65J47a78n16a48t48a 9245256454442

1) je kratší

2) je levnější

3) je snáze projednatelná

4) máme v EU závazek ji zprovoznit do 2030

5) je to nejkratší spojnice k západoevropské VRT síti

6) více na ni tlačí Němci

Jinak větší prospěch bychom měli pochopitelně z VRT Praha-Brno, ale je tu těch 6 bodů výše. Navíc je klidně možné stavět obojí současně, pokud bychom měli rozumné politiky (tj. rozumné voliče).

0/0
2.4.2017 18:57

R10i20c49h34a63r91d 63J41a38n57d52o19v14s27k54ý 2597399770

Tady vsude byste chtel, aby na VTR zastavoval vlak? :-))))

0/0
1.4.2017 7:29

R43i27c77h76a62r33d 36J28a65n71d62o31v76s84k77ý 2757169740

Vysokorychlostní tratě u nás nemají smysl. Budou to zbytečně vyhozené peníze a výsledek bude nulový. Aby se využilo rychlosti vysokorychlostní tratě budou vlaky zastavovat pouze v Praze a zbytek republiky bude akorát koukat. Význam mají tratě s maximální rychlostí 230 km/h. Jeďte se podívat do Švýcarska jak se dělá železnice.

+1/−10
1.4.2017 7:28

R18a10d75e85k 70J69a61n36a49t60a 9305346564182

a) se zastávkami nemáte pravdu. VRT, stejně jako jiná trať, zná vlaky různých vrstev, různých kategorií. Z Prahy do Brna budou jezdit jak spoje, co to pojedou nonstop (jízdní doba cca 1h), tak spoje, co budou mít cestou 4-6 zastávek (jízdní doba cca 1h20m-1h30m).

b) u tratí na max 230 km/h jste se bohužel nezamyslel, kudy by měly vést. Byla by to totiž tak jako tak novostavba. Současné tratě nelze na tuto rychlost přestavět, a i kdyby to šlo, nedává to smysl, protože velký problém k řešení je jejich nedostatečná kapacita (peřdeláním na vyšší rychlosti ji nezvýšíte, naopak snížíte). A pokud jde o novostavbu, rozdíl mezi tratí na 230 a 320 není velký. Rozdíl v přínosu ovšem je. Rychlost šetří náklady a přináší větší konkurenceschopnost.

+4/0
1.4.2017 12:17

J69i79r96k66a 67D46v85o22ř15á96k 4295110193618

Jasně. "Ani silniční dálnice nemají smysl. Význam mají jen silnice do 90 km/h. Nanejvýš tak do 110 km/h - Jeďte se podívat do USA jak se staví silnice." ;-D

0/0
4.4.2017 22:25

M72a74r43t96i52n 45Š58v62a91n71c57a25r 5502233

Nevím, u nás neumí postavit ani normální železnici, ketrá by jezdila víc než 50 km/h... pořád se vozíme po tratích císaře pána,,, rychlotratě je dobrý penězovod, jak vyvést státní peníze do různých studií, a poradců

+2/−7
31.3.2017 22:01

P71e16t93r 19N62o91v51o78t27n20y 1381300611

A která železnice se tu od císařepána postavila?

+3/0
31.3.2017 23:00

J12i13r55k83a 60D17v87o60ř15á63k 4765870973558

Vcelku nic. Ale pár se jich podařilo o poznání zrychlit. Je ale znát že dost velká část koridoru Praha - Brno vede po bývalé lokálce.

0/0
4.4.2017 23:22

R77a18d49e51k 27J33a24n16a21t87a 9665186674822

Tratě postavit umíme, jen nechceme. I VRT bychom zvládli postavit, však "naše" stavební firmy patří globalizovaných firmám, které VRT po světě běžně staví (např. Eurovia patři do skupiny Vinci).

Mimochodem, některé úseky modernizovaného 4. koridoru na Budějovice jsou poměrně velkorysé, v podstatě novostavba na 160-200 km/h. Stačí aby taková trať byla ještě o trochu víc rovná a delší souvislý úsek a hned máte na světě VRT. Není to žádné sci-fi. Hlavní trik je poloměr oblouků.

+3/0
1.4.2017 1:45

T55o64m14á76š 89M43o54r16a17v21č49í36k 3887176173385

Je pravda, že stačí málo a VRT úseků bychom tady pár měli. Například Brno-Břeclav na 230 km/h, kdyby se zrušil jeden úrovňový přejezd

0/0
1.4.2017 2:15

J16a20r17d23a 42S38k75o91d15a 8159546906241

Brit, který doma ještě měří v coulech a mílích a váží v librách nám má radit s technikou budoucnosti? To by nám také za ty prachy mohl poradit návrat k jízdě vlevo.

0/−6
31.3.2017 21:45

M88a74r91t34i42n 95H11o86d86í53k 2525485698967

Vzhledem k tomu, jak u nich perfektně dráhy fungují. Ano, myslím, že bych si od něj taky nechal radit.

+5/0
31.3.2017 22:12

M98i24r37e26k 16Z77á14v76o59d94n35ý 7532797710988

Pěkné. Tolik peněz za něco, co stejně u nás stát nebude :o)

0/0
31.3.2017 21:17

M70a44r52t40i27n 41N28e25č93a91s 8153293513619

Ten titulek ve spojení s úvodní fotkou nemá chybu. :-) "Ještě, že tu máte samé couráky" odfrkl odborník a podrbal kočku za ušima

+6/0
31.3.2017 20:28

M67a67r53t45i39n 61K63o88ž97í76n 1855476391790

;-D

+1/0
31.3.2017 20:32

P66e80t62r 34O12t26ý51p11k22a 8312373778832

Dráha VRT bude jeden velký tunel na státní peníze..Kolik příživků se na tom napakuje??...Kolik nateče na zahraniční konta úředníkům co to budou schvalovat...

+3/−9
31.3.2017 20:23

A29d45a20m 85B36e52r18n90a51r88d 3244277173196

Naše firma se na projekt rychlovlaků chystá. Máme na to založenou složku.

0/0
31.3.2017 20:26

P71e67t65r 91O86t61ý60p43k41a 8662133138982

A nezbyde tam něco i pro mě..???;-D

0/0
31.3.2017 20:29

A59d55a45m 25T66r54u41b28á78k 2211498428

Tady je všechno jeden velký tunel. To ale neznamená, že naše železnice není trapná a nemělo by se s ní nic dělat.

+1/0
31.3.2017 20:33

M38a47r38t77i66n 44K27y91p53r 2832455294434

Tak nebudeme dělat vůbec nic, zastavíme výstavbu dálnic, zastavíme opravy silnic, zastavíme rekonstrukce nemocnic, vždyť všechno jsou to státní peníze, na kterých se určitě pakuje spousta příživků. A bude dobře.;-D

+6/0
31.3.2017 20:39

A75d27a49m 87B77e16r82n36a92r62d 3544357313686

Postavíme nekompatibilní dráhu s okolními zeměmi. Bude jiná frekvence napájecího traktu, případně i rozvor. Rozchod už snad pro Evropu jiný nebude. Ale co když se bude napojovat na asijskou rychloželeznici? Jako v Korei, jako v Číně, nebo nám bude vzorem Japonsko či Indie, jako bývalá britská kolonie?

+2/−6
31.3.2017 20:11

M85a87r40t59i27n 33K62o48ž32í81n 1765956491200

Napájecí soustava pro VRT je v Evropě 25kV 50Hz. Obvykle ty vlaky zvládají ještě minimálně 15kV 16,7Hz a případně 3kV SS.

+5/0
31.3.2017 20:16

M59a25r24t35i12n 48K49y14p52r 2492715384234

Frekvence napájecího traktu? Myslíte snad kmitočet napájecí soustavy? Nebo něco úplně jiného?;-D

+1/0
31.3.2017 20:46

M49a75r92t12i55n 96K57o38ž60í92n 1655216651940

Taky by to mohly být tři piva za hodinu.

+1/0
31.3.2017 20:47

J52i44ř72í 91K38o95c32u21r77e36k 6525864815638

A co vadí na rozvoru? Jakože vzdálenost náprav na podvozku je určující pro to, aby po kolejích o rozchodu 1435 mm vlak projel?

A nekompatibilní napájení? To jako že 25 kV 50 Hz se jinde v Evropě nepoužívá? No můj ty smutku...

+1/0
31.3.2017 21:01

M42a48r68t31i14n 82H86o55d30í35k 2785475208587

Pán evidentně naráží trochu zmateně na potíže, které mělo Pendolino od počátku s technickou nekompatibilitou s německými a rakouskými standardy, pro které tam nemůže zajíždět. V tom ohledu jsme opět "specifický trh" a obava, že něco podobného nastane při budoucích stavbách je tudíž zcela oprávněná.

0/0
31.3.2017 21:48

J65i59r12k69a 17D95v14o41ř60á21k 4755150113708

Pán evidentně nenaráží na nic konkrétního. Žádný trakt pendolino nemá a s žádnou jeho frekvencí potíž nemělo. Je to právě naopak. VRT by měla být s okolními zeměmi kompatibilnější než ostatní naše tratě. Neví o tom nic jen blábolí.

0/0
4.4.2017 22:36

J49i49ř25í 73K42o25c89u91r71e60k 6385784485328

HS2 je velmi kontrovezrzní projekt. Zvedá se proti němu podobná vlna odporu, jako když se stavěla trať ze Stocktonu do Darlingtonu. Zdá se, že Angličané zažili na železnici už všechno (s výjimkou zemětřesení, cunami a výbuchu sopky) a teď si to hodlají zopakovat.

0/0
31.3.2017 19:53

R18a92d53e27k 46J66a61n75a66t45a 9905766324812

Je pravda, že v Británii zkazili na železnici co mohli. Ale aspoň ten pán ví, jak to nedělat. Já bych se inspiroval ve Španělsku jejich schopnosti stavět rychle a levně a v Německu, jak následně zorganizovat dopravu.

+4/0
31.3.2017 21:04
Foto

B37r92o25n12i22s47l16a14v 61G45a32b30r66y93š 2972739891

Já bych co do organizace a plánování volil Švýcarsko. :-)

0/0
31.3.2017 21:23

M67a72r95t48i17n 92R38u48z49i93c81k14a 1342968206437

Ja japonsko...

0/0
1.4.2017 13:23

M62a98r55t58i25n 41H41o27d56í56k 2315965798717

No, nevím. Kdybychom my tu tak pokazili na železnici co se dá jako v Británii, měli bychom tu efektivní, perfektní, fungující systém. Stačí u nich dráhu používat, aby člověk poznal rozdíl.

0/0
31.3.2017 22:11

R63a12d75e76k 27J80a83n73a43t63a 9755626274642

Myslíte extrémně drahé jízdné, i po přepočtu kupní síly, natož absolutně? Myslíte to, že se at nyní rozhoupali ke stavbě VRT, ačkoliv to bylo rozumné udělat už dávno? Kousíček směr Francie nepočítám, ten prakticky neslouží vnitrostátní britské dopravě.

0/0
1.4.2017 1:48

T12o79m63á35š 88M67o66r47a48v57č58í35k 3557486903855

Vše je relativní. Možná drahé jízdné, ale na druhou stranu tam už 20 let strmě roste obliba železnice a dotace jsou tam opravdu minimální oproti ostatním zemím EU (západním).

0/0
1.4.2017 9:48

J95a58n 76J85e91m16e36l16k25a 1365680

Ale výše používání je zhruba na úrovni ČR. Daleko pod Rakouskem a Švýcarskem.

Dotace minimální nebyly. Investovali do zabezpečení a modernizace.

Proto roste obliba, s dražším parkovným a spol.

0/0
3.4.2017 11:33

J28i44r79k94a 96D75v39o46ř91á31k 4415380223338

Potom ale nezažili to nejzajímavější! Japonci na železnici zažívají zemětřesení úplně běžně.

0/0
4.4.2017 23:14

P24e53t26r 50O71t41ý91p87k47a 8152983768352

Nevidím žádný důvod investovat obrovské sumy do rychlostních tratí pro velkoměsta...Vše se dělá jenom pro Vás...dálnice, rychlotratě...co taky něco nechat pro nás druhý

+1/−13
31.3.2017 19:39

T57o74m73á48š 97M30o49r32a67v53č60í81k 3957186563695

A kdo jsou ti druzi? I vesnicane casto musi po dalnici anebo pres velkomesta po rychlych tratich.

+2/0
31.3.2017 19:41

P53e66t45r 52O70t48ý88p84k44a 8822443798802

Nám by stačilo napojení na dálniční síť....rychlotrať zdude pro Vás pánivelkomožný

+1/−2
31.3.2017 19:43

M39a80r28t71i28n 63K72o53ž32í21n 1885886651700

Je to levnější a rychlejší než dálnice. Do 800km je to vůbec nejrychlejší způsob dopravy.

+7/0
31.3.2017 19:44

P92e44t54r 62O84t32ý44p79k68a 8552153868672

Rychlotrať napojí jenom ty největší města...už vidím jak jedu courákem do Prahy..plzně a přesedlám na rychlovlak...hmmm..To nemyslíte vážně..jsme malá země..sem ta superdrahá trať nepatří

+1/−10
31.3.2017 19:46

T89o38m64á63š 50M67o92r86a34v87č63í41k 3447126463415

A proc byste nemohl presednout na rychlovlak? Kde je problem?

+2/0
31.3.2017 19:47

P77e55t86r 10O55t54ý39p80k96a 8212443118692

Než ztratím čas jízdou courákem do velkoměsta to se raději pustím přímou cestou...budu tam rychleji

+1/−3
31.3.2017 19:49

T34o23m84á59š 73M43o87r68a70v30č95í78k 3457146793235

Zalezi odkud pojedete a kam? Kdyz z Domazlic do Ostravy, porad bude lepsi jet na rychlovlak do Plzne. 300 km{h nemuze nase D1 vubec konkurovat

+4/0
31.3.2017 19:51

P28e82t85r 12O11t22ý68p14k40a 8232603578662

Problém je, že rychlovlaky se budou stavět na nehorázné peníze....vlaková cesta je už daná...objíždí se kolem..nejede se přímou cestou. Zatím je v plánu rychlovlak Drážďany - Praha - Rakousko

+1/−2
31.3.2017 19:53

T51o15m66á32š 61M20o13r14a66v10č23í76k 3707566593185

Vsak dalnice je taky dana, VRT bude kopirovat vetsinu nasich dalnic. A nechtejte mi namluvit, ze nekdo od Plzne na Moravu jede primo, ze se vyhyba D1;-) Kdyz musite po dalnici, bude rychlejsi rychlovlak.

+1/0
31.3.2017 19:56

M63a50r74t25i61n 24K35o41ž98í56n 1655196531450

Pořád to budou menší peníze než za dálnice.

+1/−1
31.3.2017 19:56

P23e85t31r 26O65t62ý72p27k35a 8102753558272

To jsou kecy....pamatuji si dobře rekonstrukci tratě zde v Karlovarském kraji Cheb - Plzeň...stálo to obrovské nehorázné peníze a zrychlení je jenom o 20km/hod..to je k smíchu...A ještě jim to někde část trati ujížděl

+1/−1
31.3.2017 20:00







Najdete na iDNES.cz