- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Do Drážďan ? Až se budou zbavovat těch inženýrů ze středního ucha tak budou potřebovat něco rychlého do Prahy a řešení "původních" obyvatel Čech a Moravy bude moci konečně začít.
Co je na trase Praha- Drážďany tak důležitého, že se má na ni jako 1. postavit vysokorychlostní trať? Praha - Brno, Praha -Ostrava bych chápal. Ale proč Dražďany?
1) je kratší
2) je levnější
3) je snáze projednatelná
4) máme v EU závazek ji zprovoznit do 2030
5) je to nejkratší spojnice k západoevropské VRT síti
6) více na ni tlačí Němci
Jinak větší prospěch bychom měli pochopitelně z VRT Praha-Brno, ale je tu těch 6 bodů výše. Navíc je klidně možné stavět obojí současně, pokud bychom měli rozumné politiky (tj. rozumné voliče).
Tady vsude byste chtel, aby na VTR zastavoval vlak? :-))))
Vysokorychlostní tratě u nás nemají smysl. Budou to zbytečně vyhozené peníze a výsledek bude nulový. Aby se využilo rychlosti vysokorychlostní tratě budou vlaky zastavovat pouze v Praze a zbytek republiky bude akorát koukat. Význam mají tratě s maximální rychlostí 230 km/h. Jeďte se podívat do Švýcarska jak se dělá železnice.
a) se zastávkami nemáte pravdu. VRT, stejně jako jiná trať, zná vlaky různých vrstev, různých kategorií. Z Prahy do Brna budou jezdit jak spoje, co to pojedou nonstop (jízdní doba cca 1h), tak spoje, co budou mít cestou 4-6 zastávek (jízdní doba cca 1h20m-1h30m).
b) u tratí na max 230 km/h jste se bohužel nezamyslel, kudy by měly vést. Byla by to totiž tak jako tak novostavba. Současné tratě nelze na tuto rychlost přestavět, a i kdyby to šlo, nedává to smysl, protože velký problém k řešení je jejich nedostatečná kapacita (peřdeláním na vyšší rychlosti ji nezvýšíte, naopak snížíte). A pokud jde o novostavbu, rozdíl mezi tratí na 230 a 320 není velký. Rozdíl v přínosu ovšem je. Rychlost šetří náklady a přináší větší konkurenceschopnost.
Nevím, u nás neumí postavit ani normální železnici, ketrá by jezdila víc než 50 km/h... pořád se vozíme po tratích císaře pána,,, rychlotratě je dobrý penězovod, jak vyvést státní peníze do různých studií, a poradců
A která železnice se tu od císařepána postavila?
Brit, který doma ještě měří v coulech a mílích a váží v librách nám má radit s technikou budoucnosti? To by nám také za ty prachy mohl poradit návrat k jízdě vlevo.
Vzhledem k tomu, jak u nich perfektně dráhy fungují. Ano, myslím, že bych si od něj taky nechal radit.
Pěkné. Tolik peněz za něco, co stejně u nás stát nebude :o)
Ten titulek ve spojení s úvodní fotkou nemá chybu. "Ještě, že tu máte samé couráky" odfrkl odborník a podrbal kočku za ušima
Dráha VRT bude jeden velký tunel na státní peníze..Kolik příživků se na tom napakuje??...Kolik nateče na zahraniční konta úředníkům co to budou schvalovat...
Naše firma se na projekt rychlovlaků chystá. Máme na to založenou složku.
Postavíme nekompatibilní dráhu s okolními zeměmi. Bude jiná frekvence napájecího traktu, případně i rozvor. Rozchod už snad pro Evropu jiný nebude. Ale co když se bude napojovat na asijskou rychloželeznici? Jako v Korei, jako v Číně, nebo nám bude vzorem Japonsko či Indie, jako bývalá britská kolonie?
Napájecí soustava pro VRT je v Evropě 25kV 50Hz. Obvykle ty vlaky zvládají ještě minimálně 15kV 16,7Hz a případně 3kV SS.