Diskuze

S rychlotratěmi Česku poradí britský odborník. Výhoda, že je nemáte, říká

S plány na vysokorychlostní vlaky má české vládě pomáhat britský odborník Andrew McNaughton, který stojí za projektem nové vysokorychlostní železnice HS2 ve Velké Británii. Na Železniční konferenci v Pardubicích to ve čtvrtek oznámil poslanec Martin Kolovratník. McNaughton by se měl podílet hlavně na chodu pracovní skupiny, která kvůli přípravě vysokorychlostních tratí vznikla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Do Drážďan ? Až se budou zbavovat těch inženýrů ze středního ucha tak budou potřebovat něco rychlého do Prahy a řešení "původních" obyvatel Čech a Moravy bude moci konečně začít. XEUX

0 0
možnosti

Co je na trase Praha- Drážďany tak důležitého, že se má na ni jako 1. postavit vysokorychlostní trať? Praha - Brno, Praha -Ostrava bych chápal. Ale proč Dražďany?

0 0
možnosti

1) je kratší

2) je levnější

3) je snáze projednatelná

4) máme v EU závazek ji zprovoznit do 2030

5) je to nejkratší spojnice k západoevropské VRT síti

6) více na ni tlačí Němci

Jinak větší prospěch bychom měli pochopitelně z VRT Praha-Brno, ale je tu těch 6 bodů výše. Navíc je klidně možné stavět obojí současně, pokud bychom měli rozumné politiky (tj. rozumné voliče).

0 0
možnosti

Tady vsude byste chtel, aby na VTR zastavoval vlak? :-))))

0 0
možnosti

Vysokorychlostní tratě u nás nemají smysl. Budou to zbytečně vyhozené peníze a výsledek bude nulový. Aby se využilo rychlosti vysokorychlostní tratě budou vlaky zastavovat pouze v Praze a zbytek republiky bude akorát koukat. Význam mají tratě s maximální rychlostí 230 km/h. Jeďte se podívat do Švýcarska jak se dělá železnice.

1 10
možnosti

a) se zastávkami nemáte pravdu. VRT, stejně jako jiná trať, zná vlaky různých vrstev, různých kategorií. Z Prahy do Brna budou jezdit jak spoje, co to pojedou nonstop (jízdní doba cca 1h), tak spoje, co budou mít cestou 4-6 zastávek (jízdní doba cca 1h20m-1h30m).

b) u tratí na max 230 km/h jste se bohužel nezamyslel, kudy by měly vést. Byla by to totiž tak jako tak novostavba. Současné tratě nelze na tuto rychlost přestavět, a i kdyby to šlo, nedává to smysl, protože velký problém k řešení je jejich nedostatečná kapacita (peřdeláním na vyšší rychlosti ji nezvýšíte, naopak snížíte). A pokud jde o novostavbu, rozdíl mezi tratí na 230 a 320 není velký. Rozdíl v přínosu ovšem je. Rychlost šetří náklady a přináší větší konkurenceschopnost.

4 0
možnosti

Nevím, u nás neumí postavit ani normální železnici, ketrá by jezdila víc než 50 km/h... pořád se vozíme po tratích císaře pána,,, rychlotratě je dobrý penězovod, jak vyvést státní peníze do různých studií, a poradců

2 7
možnosti

A která železnice se tu od císařepána postavila?

3 0
možnosti

J22a37r66d27a 10S29k29o89d32a

31. 3. 2017 21:45

Brit, který doma ještě měří v coulech a mílích a váží v librách nám má radit s technikou budoucnosti? To by nám také za ty prachy mohl poradit návrat k jízdě vlevo.

0 6
možnosti

Vzhledem k tomu, jak u nich perfektně dráhy fungují. Ano, myslím, že bych si od něj taky nechal radit.

5 0
možnosti

Pěkné. Tolik peněz za něco, co stejně u nás stát nebude :o)

0 0
možnosti

Ten titulek ve spojení s úvodní fotkou nemá chybu. :-) "Ještě, že tu máte samé couráky" odfrkl odborník a podrbal kočku za ušima

6 0
možnosti

P17e67t60r 56O87t37ý74p39k68a

31. 3. 2017 20:23

Dráha VRT bude jeden velký tunel na státní peníze..Kolik příživků se na tom napakuje??...Kolik nateče na zahraniční konta úředníkům co to budou schvalovat...

3 9
možnosti

Naše firma se na projekt rychlovlaků chystá. Máme na to založenou složku.

0 0
možnosti

Postavíme nekompatibilní dráhu s okolními zeměmi. Bude jiná frekvence napájecího traktu, případně i rozvor. Rozchod už snad pro Evropu jiný nebude. Ale co když se bude napojovat na asijskou rychloželeznici? Jako v Korei, jako v Číně, nebo nám bude vzorem Japonsko či Indie, jako bývalá britská kolonie?

2 6
možnosti

Napájecí soustava pro VRT je v Evropě 25kV 50Hz. Obvykle ty vlaky zvládají ještě minimálně 15kV 16,7Hz a případně 3kV SS.

5 0
možnosti